Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (16.01.2018 15:23): Ona ta nostalgie v NCS zas až tolik nefunguje, kdyby to šoupli až do trojky, bylo by to imho účinější. Nemluvě o tom úmorném hledání psích známek, při kterém jsem kroutil hlavou a ptal se sám sebe, proč nedělám radši něco prospěšnějšího pro svět (třeba koupit nové rybičky do akvárka). A u Firewalkera je pěkné akorát to vozítko, se kterým jsem měl ale upřímně daleko větší srandu v Overlordovi. Ale je fakt, že někomu to určitě sedne, pouze vnáším osobní doporučení.
@Vurhor (16.01.2018 15:10): Normandy Crash Site ponúka, keď už nič iné, zaujímavú nostalgickú atmosféru a Firewalker Pack oproti pôvodnej hre aspoň niekoľko nových herných prvkov. Čo viac čakať od DLC, ktoré sú k dispozícii zdarma? Navyše, tie misie sú tak krátke, že sa pri nich snáď ani nedá nudiť, maximálne môžu niekomu nesadnúť. Ale ako píšeš i sám, je to o vkuse.
@Jab (16.01.2018 11:52): Ber to jako konstatování pro rozšíření obzoru, aby jsi se mohl domýšlet, jaká by ta hra mohla být, kdyby..... nikoliv jako prostředek/předmět pro ospravedlnění toho, jaká ta hra je.

Bioware pod microsoftem dělalo na ME1 3,5 roku, to je dost, avšak rozsah hry byl až moc velký a ve výsledku jim nestačili peníze na lepší side questy, které měli být údajně ve kvalitě Bring down the sky, který to nakonec dotáhl ve formě DLC, pro jeho největší úplnost. Ostatní side byly osekány nebo vyškrtnuty.

ME2 pod EA: Bioware si mohlo dovolit dvojnásobný počet pracantů, ale zase byli omezeni časově, proto byli některé věci, které v ME1 stály za nic v ME2 zjednodušeny, aby se mohli více koncentrovat na důležitější aspekty, jenž popsal Vurhor. Z bláta do louže, ale kdo ví, co by bylo, kdyby EA BW nekoupilo, ono by už také žádné BW nemuselo být.
@M.a.t.t. (16.01.2018 14:58): Jasně. Když jsou nudná a ne příliš zábavná... :) Právě vzhledem k tomu je celkem jedno, jestli jsou zadáčo, nebo ne. Jab se o žádný zážitek fakt nepřipraví. I když ten Zaeed může být otázka vkusu, to uznávám.
@Red (16.01.2018 13:28): U jedničky už jsem dohrál Bring Down the Sky. Pinnacle ale také dám. Jen tam půjdu až s tim lvl 50 Spectre gearem. Rozhodně to dohraji. V tom problém není. Vedlejší mise už mám hotové de facto všechny.
Jednička je dost podstatná pro vnímání celé série jako celku, i proto bych spíše zkousnul zuby a pokusil se to dohrát.

Přídavek k jedničce a vedlejší mise můžeš s klidným srdcem vynechat.
Koupím pak někdy ty DLC packy. Ale to budou muset být v pořádné slevě.
@Jab (16.01.2018 06:57): "Low budget... Tohle je vždy problém herního studia. Hráče to zajímat nemusí."
Ale zaujíma, lebo to vidno na výsledku :)

Pripájam sa k Vurhorovi, ubranie RPG prvkov v dvojke je rozhodne k dobru, v tejto sérií určite.
Som zvedavý, čo povieš na dvojku, u mňa najobľúbenejší diel série. Jednoznačne ho treba hrať so všetkými DLC, niektoré zásadným spôsobom rozširujú príbeh, a všetky spolu sú veľmi príjemné.
@Jab (15.01.2018 22:53): Zajímá mě, co řekneš na dvojku. Pokud se ji vůbec rozhodneš hrát, samozřejmě :D Ta opakovačka prostorů v side questech už tam není, plus dialogy tam jsou na opravdu špičkové úrovni, hlavně mezi těmi parťáky je to fajn, protože jsou více osobnější. V té jedničce to ještě hodně zavání formalitami. Jinak celkově i ten combat je mnohem svižnější.
Úplně nevím, jestli oceníš ubrání RPG prvků, ale upřímně mě v jedničce třeba nikdy moc nebavilo u každého parťáka porovnávat, jestli ta právě nalezená zbraň či zbroj je lepší než co má teď atd., takže si i myslím, že to bylo k dobru.
@pajmič (16.01.2018 01:20): Napoprvé jsem to hrál do třetiny před drahně lety zpět. A porovnával jsem tak jen s RPG do dob VtM: Bloodlines. Moje hodnocení tu visí od téhle doby. Proč mě ME celkem baví i přes tunu chyb si ale nechám na koment.

Low budget... Tohle je vždy problém herního studia. Hráče to zajímat nemusí.
@Jab (15.01.2018 23:34): Já ti řeknu proč 84%. Pokud tuto hru hraješ dnes, je jasné, že nad některými design podivnostmi si budeš klepat na čelo, obzvlášt pokud jsi hrál modernější RPG. Já měl však to štěstí - stejně jako mnozí zde - a hrál jsem hru v době kdy vyšla. V té době mi vystřelila mozek z mé již dnes zcela duté hlavy. Ten od základu vymyšlený, ale přesto uvěřitelný svět, který měl za následek to, že jsem já negramot přečetl každou řádku kodexu ve hře, což jsem do té doby nikdy v žádné jiné hře neučinil.

Nemluvě o technické stránce věci, jako dynamické cutscény v reálném čase, gestikulace (NPC v rozhovorech chodili, opírali se o stěnu zábradlí atd.) propracovaná mimika, prvně zcela namluvený protagonista. Celkový dojem filmovosti a velkoleposti dosud neviděné - vedlejšíky sice nuda, ale jen ten fakt, že mě ta hra nechala přistát na Měsíci byla kůl.

I přes všechny ty zcela objektivní nedostatky, které byly především zapříčiněny nedostatečným budgetem je Mass Effect hra, která přinesla evoluci v podobě filmového RPG a ovlivnila jiná RPGča, která přišla poté (Deus Ex, Alpha protocol, Witcher) to je asi ten důvod, proč je tu ta hra v zelených číslech. Škoda, že ME dopadnul nakonec tak bídně, že.
@Gordon (15.01.2018 23:23): Jo. Čili sedm dialogů na NPC celkem. Můžeš si to tu přepočítat: http://masseffect.wikia.com/wiki/Missions

Samozřejmě je pokaždé prokecavám. Nespadl jsem včera z měsíce. Je to tradiční Bioware model. Úkol mají jen dva z nich. Garrus, Wrex. Tali jen chtěla to info o Gethech, které si získal. A ne Joker opravdu nic důležitého neříká. Jednou jej prokecnout za celou hru stačí.
@Jab (15.01.2018 23:16): Dialogy se posouvají vpřed každou story misí pouze pokud je vždycky prokecneš a to platí myslím i u Jokera, dokonce ti pak davájí nové úkoly a to poměrně brzo před koncem, každopádně na první projetí bys to měl spíš vzít hopem a na vatu se vykašlat, tak jsem to dělal já a až když jsem se do univerza pak zažral tak jsem to jel pak znova na 100%. Určitě si přečti i kodex!
@Gordon (15.01.2018 23:08): Vůbec netuším, co to píšeš. 2/3 hry jsou vata, kde žádné dialogy nejsou. Jen random planety. Každý parťák bude mít za hru odhadem tak pět unikátních dialogů. Joker jeden. Je to vše buď malé a stísněné (koridory) nebo naopak velké a nic tam není (většina planet).

Potřeboval jsem hlavně vypustit páru, kvůli té celkové blbosti. Relativně mě to baví. Na konci asi dám cca 70%, či možná více. Ještě uvidím (mám ale jasno, kvůli jedné které věci si hra poměrně dobré hodnocení zaslouží). Ale 84% na DH... To fakt nepobírám.
Dělám asi třetí příběhovou misi. Podle parťáků už jsem skoro na konci, alespoň co říkali. S Ashley můj Šeprd prohodil jednu lehce flirtující hlášku a už mu s Liarou udělaly intervention a že si musí vybrat. Liara je ta, která se do něj instantně zamilovala. Šeprd už s ní vedl celkem dva dialogy (první - před deseti dalšími lidmi - tam se tak bezhlavě zaláskovala) a druhý, kde to na něj vybalila. Můj Šeprd je teď na Noverii na 44. úrovni a na účtě má 8,5 milionu. Za první mega jsem dostal ačív, jako že prý je teď úplně nejvíc největší boháč. Za celou hru jsem nic nekoupil, stejně výbava u obchodníků stojí za bačkoru. Ale předpokládám, že se dá série ukončit už v prvním díle tím, že si koupím celou galaxii.

První, co bych udělal, je založení univerzity, kde by byla architektura atp. Ty čtyři dokola se opakující prostory jsou fakt trochu málo. Jeden architekt na celou galaxii prostě nestačí. Podobně deset zbrojí verze 1-10 (kdy light, medium a heavy verze vypadají stejně) by zasloužilo nějaké módní návrháře.

Thresher Maw je výkvět evoluce. Žije prý samotářsky. Ale stejně je na každé každičké planetě. Logické. Asi utekl ze zoo. Ty planety taky stojí samozřejmě za bačkoru. Vypadají jak z Master of Orion 2.

Tohle musela být od Bioware asi jejich nejlevnější hra na výrobu.
@Garion (komentář): S tím tvým komentářem víceméně souhlasím. Hlavně s těmi vedlejšími misemi máš pravdu. Ty byly takové chudé a základny vygenerované, ale kupodivu díky tomu systému nahánění zkušenostních bodů za zabíjení nepřátel a otevírání různých skříněk mě to celkem bavilo tyto vedlejší mise dělat a hnát se dalšími levely.

Ale kdyby tam byl stejný systém jako měla dvojka a přistoupili by více k té akci a méně k RPG vývoji, tak by ty mise byly asi strašný opruz. To prostředí bylo fakt hodně generické, takže ani není žádná škoda, že to ve dvojce a trojce nebylo.
Tak co jsem se díval, tak u toho šarmu ještě přibyly nějaké body spolu s tím, jak jsem se stával ochránce. Nakonec jsem to měl na maximu.

Jinak hra dohrána na úrovni 43. Peníze jsem neutrácel a stav jsem měl okolo 3 milionů a ani nevím k čemu :-) Všechno vybavení mi stačilo, co jsem našel. Možná Wrexovi jsem mohl koupit brnění, ale spíše jsem chodil do akce s Ashley a Garrusem.

Wrexe jsem nakonec díky umění kecat zachránil. Jen ke konci jsem neviděl žádné uložení a co jsem zkusil nahrát poslední save, tak je před soubojem se Sarenem. Tak kdybych chtěl zkusit dvojku, tak nevím, jak to teda je. Prý že je tam ukrytý save nebo tak něco. Vím, že po tom souboji tam jsou ještě nějaká rozhodnutí, tak právě kvůli nim nevím, jak je to se savy.
Do Persuation a Intimidate lze získat až (2x) 4 body zdarma za naplnění Paragon / Renegade.
To vyjednávání nebo položka šarm se mi navýšila i automaticky, aniž bych do ní něco vrazil, takže bych řekl, že jako ochránce dostávám body šarmu zadarmo. Ale vrážet do ní můžu i tak něco, ale jestli je to nějak omezené, to teď nevím. Musel bych se podívat, kolik těch políček mám aktivních, ale řekl bych, že to není omezené.

EDIT: Ne, není to omezené. Můžu dát šarm na maximum. Jinak jde opravit nějak to vozítko, kterým jezdím? Já ani tam pořádně nevidím zdraví, kolik to má. Jen nějaký klíč a vedle toho číslo, ale to mi je k ničemu, bo se to nemění a stejně mě raz sejmuli.
Jinak přenos postav se vyplatí už jenom proto, že dostaneš kredity a suroviny do začátku navíc
@CrocoRay (03.07.2017 02:39): pokud se nepletu, tak v prvním díle nemá počet paragon/renegade bodů žádný vliv. O dialogových možnostech rozhoduje úrověň zastrašování a přesvědčování (vyjednavaní). Vliv tam je, pokud si přeneseš postavu do dalšího dílu....tam už záleží na nabraných bodech reneg./parag.....které umožňují dialogové možnosti navíc....
Má to nějaký vliv, když mám teď momentálně "ochránce" vyplněno asi na 40% a snažím se být dobrý. Odpadlíka mám asi jednu kostku, ale prakticky skoro prázdné. Ani nevím, kde jsem to nabral, když se snažím pokaždé všechny chránit, ale to nevadí. Jen jestli v příběhu to něco ovlivní nebo tak?

Momentálně jsem u toho strávil 10 hodin a jel jsem teď hlavně vedlejší mise. Zaměření na útočné pušky, brnění a odolnost plus nějaké ty vlastnosti spektry. To vše už mám na maximu. Brnění už též docela solidní a celkem mě to i baví. Ale už asi půjdu po hlavní lince a vedlejší mise kašlu. Stejně postavu už mám v těch bodech, na které jsem se zaměřil, na absolutním maximu, takže ani na další úrovně nemusím postupovat.

Jen jsem zvědavý na toho Sarena, co ještě vymyslí.
Je fakt, že ashley a kaidan jsou solidně dutí....ale kaidan byl ve trojce snesitelnejsi.....v jedničce to ale byla jasna volba pro obětování........celkově mě u lidských charakterů vadila určitá "uřvanost"...(zaeed a kasumi - světle vyjimky).mimozemské charaktery byly bohatší a hlavně trvalou nějakou dobu, se k nim propracovat
@rikuhahl (20.06.2017 14:13): Jo, Ashley je guma. Taky když jsem to hrál asi už popáté celé dohromady, řekl jsem si, že už jsem to hrál za hodnýho, za zlýho...tak jsem to udělal tak, že v prvním díle jsem byl superslušňák, jel jsem po Ashley, dostal jsem ji. Ve dvojce jsem začal pomalu, ale jistě být šmejd, no a když jsem ve trojce odstřelil Ashley na balkóně Citadeli, když chtěla zdrhnout s Udinou, tak to už jsem byl full metal bastard :-D
@Vurhor (20.06.2017 13:34): Asarijky na to jdou chytře a všechno berou jako sexuální návrh. Zřejmě důsledek jednopohlavní rasy :D Ashley je vymytej vojenskej mozek, divim se, že pro ni neni sex něco podřadnýho ;)
Ciwe, ta romance je tady tak polámaná... U Ashley si musím dávat furt majzla, abych neřekl něco špatně. Liara po mě sama natvrdo vyjede hned ve druhém rozhovoru. Když jí dám nemilosrdně friendzone, stejně pak po jedné z hl. misí s Ash přijde a chce po mně, abych se mezi nimi rozhodl. A když jen tak z prdele řeknu, že bychom mohli mít threesome, Ash se nasere a Liara mi poděkuje, že jsem si vybral ji. Jako...
@Vurhor (27.04.2017 16:21): Jo jo, já byl právě zvědavý, jak to bereš ty. Co se týče Sarena, tak na mě ze začátku působí stejně, i když je to hajzl a Nihluse sejmul zezadu. I když ono to tak svým způsobem bylo lepší, protože aspoň Nihlus nic netušil a nic si neuvědomil. Ale působí drsně.
@CrocoRay (27.04.2017 16:14): Jsou to jen takové mé osobní preference, kdybych měl hodnotit jak jsou ty jednotlivé rasy napsané a vymyšlené, vypadalo by to zcela jinak. Gethy v dalších dílech poznáš také z trochu jiné stránky (a určitě dost zajímavé), nicméně nikdy jsem nebyl vyloženě fanda umělých inteligencí. Krogané jsou na můj vkus moc velcí nekultivovaní barbaři (holt jsem nechutný aristokrat :D ) A turiani mi vždycky přišli hrozně cool, Saren je jako záporák charismatickej, stejně tak Garra jsem si hned oblíbil.
@Vurhor (27.04.2017 16:05): Gethové jsou ti útočící parchanti hned na začátku, ne? Ještě jsem u toho moc dlouhou dobu nestrávil, ale mám je za záporáky. Tak si říkám, proč jsou u tebe předposlední? Krogani jsou ta rasa, co je Wrex, ne? Ti ještě občas pomáhali, ne? Jinak ten Nihlus a Saren jsou Turiani, ne? Ti na mě zatím působí celkem dobře z úvodu. Ale posoudit to pořádně zatím nemůžu. Jen dojmy z úvodu.
@rikuhahl (27.04.2017 15:55): Taky jsem to relativně nedávno zjistil, když se podívám do svých rasových preferencí, které jsou asi takovéhle: Turiani>Quarijani>Drellové>Asari>Salariani>Batarians>Volusové>Elkoři>Hanarové>Gethové>Krogani

tak při příštím rozehrání mám taky jasno. :)