Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (05.02.2018 13:12): Já jsem to hrál na GTX 680 2GB a jel jsem všechno na max. Jen textury jsem musel snížit, protože to vyžralo VRAM a taky jsem pozoroval záškuby. Nebylo to třeba tím, že jsi měl textury naplno?
@HELLER (05.02.2018 11:04): Ano, protože ty mírné propady jsou u tak rychle hry jak pěst na oko! :D Imho kdyby ta optimilizace byla tak boží, tak by to na GTX 760 přece jelo mnohem líp. Když The New Order mi běžel výborně na GT 730. (A Doom vypadá jen o fous líp)
@Garret (31.01.2018 22:00): Protože je to součást herního zážitku. Když už hra jede ve většině sekvencí dobře tak je to opravdu do očí bijící. navíc sám vidíš že se to na mém hodnocení skoro nepodepsalo.

Mimochodem používali jste granáty? Já většinu hry o nich ani nevěděl a ke konci jsem ani nevědel jak je přepínat... :D
@Garret (31.01.2018 21:47): Však jsem většinou jel na stabilních 60 FPS a také podotýkám že to není chyba hry ale problém toho jak je hra rychlá a někde to prostě trochu spadne, a jelikož je hra tak chaotická a rychlá, všimnu si toho mnohem snadněji než v jiných hrách. To se s herním zážitkem přece nevylučuje.

@Guldy (31.01.2018 21:36): Imho: "na nejtezsi obtiznost na ruznych platformach 10 kroku skutecne nestacilo, ja si ho pamatuji "dost"" wut?
@Gordon (komentář): citelné propady FPS a záškuby v soubojích (cena za rychlost)

a nemůže to být cena za to, že hraješ 2 roky starou hru na 5 let starém GPU? protože rychlost rozhodně nemá vliv na propady FPS a záškuby v soubojích. to hledej chybu trochu někde jinde...
@Guldy (31.01.2018 21:36): Myslím tu jedinou obrovskou věž která ve hře byla, respektive tu skákací pasáž v ní, pár lidí si na to stěžovalo a mě to přišlo naprosto primitivní a krátké.
Komu že to tu vadillo to skákání ve věži? To vás fakt prudilo těch deset skoků? :)
@Kwoky (12.06.2017 12:57): Zrovna nevolnost při hraní ve VR nepociťuji. Ale co jsem takhle právě hrál nějaký hry (např.), kde se chodilo po mapě pomocí tlačítek a zároveň se střílelo, tak to právě na to rychlý manévrování mezi nepřátelskými raketami moc nebylo. Což je přesně Doom :D
Ha, docela stupídna featúra - zhodíte výbušný barel do roztaveného kovu a nič, proste tam pláva... hlavne, že nejaký výstrel zo zbrane spôsobí výbuch.
Fffffuuuuu, bug u final bosse znemožňující jeho zabití naštve nemálo. WTF? No zaškrtnu, že jsem to dohrál, ale 3 dny mě bude kousat do zadku moje ocd.

edit: tak jsem ho zkusil vykostit ještě jednou a už to fungovalo
Nebylo to zlý.

Jen mi pořád připadá, že mají v id potíže rozeznat Quake a Dooma, nějak se jim to tu místy prolínalo.

A pořád nejsem přesvědčený, že štípnout zrovna Glory kills byl dobrý nápad.
@Cobot (06.05.2017 17:20): ok, ty tvrdíš, že nešlo, videa na yt tvrdí něco jiného... že hra nabízí resolution scale, aby se to na těchto starých kartách vůbec hýbalo, je druhá věc a spousta lidí s takto předpotopním HW to třeba ocení.

mít trochu soudnosti je si připustit, že 150fps na mainstream kartě je poněkud přestřelený požadavek. GF660 už pro dnešní hry není dost silná a pokud na ní něco běží hratelně a to "něco" je zrovna DOOM, od kterého každý čeká určitý technologický standard, je to slušný výkon enginu, který bych si opravdu dovolil nazvat super optimalizovaným...
@Garret (06.05.2017 15:11): Tak to samozřejmě nečekám, ale dosahovat vyšších fps pomocí resolution scale je zoufalost. Obraz pak vypadá jako z prd... Optimální pocit ze hry je možná subjektivní a každej tu plynulost může vnímat jinak, ale prostě to na 660 hrát nešlo. Rozhodně ne tak, abych s tím byl já spokojenej. Ale tohle ani nevim proč řešíme. Celý to bylo o vyzvihování optimalizace na overpowered kartě. Optimalizace ja přeci něco úplně jiného.
@Cobot (06.05.2017 14:44): počkej, ty opravdu čekáš, že na 5 let staré kartě ti pojede rok stará hra (od které se tak nějak předpokládá, že bude technicky na výši) na High v 60fps? opravdu? nehledě na to, že ses zmiňoval, že to bylo nehratelný, což očividně nebylo. těch performance videí je více, stačí si vybrat...
@Garret (06.05.2017 14:16): uhmuhmuhmuhmuhmuhmuhmuhm "Medium Settings"... uhmuhmuhmuhmuhmuhm "custom with 60% resolution scale"...

To video znám. Taky jsem si podle něj říkal jak to čupr pojede.... ehm nejelo a radeji jsem si počkal na novou grafiku. Už jen pro to, že gameplay je právě hodně založenej na rychlosti grafiky.

Jinak bohužel idtech enginy už nijak populární nejsou. Kolik her jich využívá? Doby id Tech 3 jsou dávno pryč.

A aby tu nevznikl nějaký špatný dojem. Mě se id tech enginy lbí. Dokonce se mi hodně líbil i id Tech 5, který všichni kritizovali, ale mě se líbil a problémy s ním neměl. Jen v Rage ty interiéry byly hnusné. Naopak exteriéry krásné. I tenhle engine se mi s dostatečně silným HW líbí. Bohužel ho asi v jiné hře neuvidíme.
Já měl za to, že za střední třídu se považujou grafiky v rozmezí 5 - 8 tisíc, dnes např. RX480 a GTX1060.
Jinak ano, Doom je skvěle optimalizovanej nehledě na hardware, ale taky se musí brát v potaz že nedělá nic moc ambiciózního z hlediska AI, persistence, fyziky atd.
@Cobot (06.05.2017 13:43): kdyby nenapsal, co má za GPU, tak by to bylo v pořádku? stále to nic nemění na tom, že je Doom skvěle optimalizovaný. což se o hromadě dalších AAA her, i několik let starých, říct nedá.
Jo chtělo by to trochu soudnosti. Vychvalovat optimalizaci na poslední generaci nv karty za 11k+ je vážně hloupé. A střední třída? Portfoliem ano, ale cenou fakt ne. Až to poběží 150fps na o dvě generace starší kartě za 5k, tak pak se dá mluvit o super optimalizaci.

btw: mě to na 1060 jelo na max taky jako z praku, asi super optimalizace...
@Eso Rimmer (06.05.2017 07:29): Já jsem vizuálem trošku zklamaný, jakmile trošku ubereš a chceš se pokochat, tak zjistíš kolik textur je rozblajznutých a že se nikdo moc nesral s nějakým navazováním a přechody atd., spíš tím chci říct, že se nedivím, že to tak dobře běhá. I mapy jsou malé a takové ty textury v dálce co tvoří horizont vypadají občas famozně, občas napřesdržku.
Ten prototyp verze na zemi ve videích je naprosto famózní, tolik práce v tom, viděl bych to alespoň na preguel
Hmm, musím říct, že mám ze hry trochu rozporuplné pocity.

Visuální (a zvuková) stránka i optimalizace (včetně rozložení map a nahrávání) je parádní - v podstatě takový "remaster" Doom do současné podoby a nenapadá mě nic, co bych vytknul. Ovládání a "feel" postavy je perfektní (snad se objeví další hry v engine). Monstra jsou taky fajn. Příběh je vcelku dobrý, neruší a dává v rámci možností smysl (nevím tedy co si myslet o celé té "Doom Marine" záležitosti, ale ok). Design map je taky prima (a jako úlitba modernizaci je tu "IDDT" tak trochu zabudované přímo do hry).

Ovšem (pro mě) to dost zabíjí celý ten arénový systém bojů - ok, ještě pochopím, že se budou po aktivaci něčeho teleportovat nepřátelé (původní Doom to koneckonců taky občas využíval, a jinak to bylo standardně otevření dveří nebo zdí), ale pokud je prakticky jediný (až na pár výjimek) boj typu - vejdu někam, všechny východy se "magicky" uzavřou, naladí se "bojová" hudba a v několika vlnách se přiteleportuje skupina nepřátel, po jejich vybití se zase východy otevřou a je možné pokračovat dál, tak to je hodně k pláči. Tak trochu doufám, že důvodem pro to je nějaké technické omezení nebo optimalizace a "nebude se to víckrát opakovat.

Tak a teď už může přijít nový Hexen :)
@budvarek (02.01.2017 22:16): Tak první dva díly jsem vůbec nehrál, takže tam to neposoudím. Hrál jsem jen tohle a třetí díl a co se týče orientace, tak bych řekl, že jsem oba díly asi tak nastejno. Možná trojka byla horší v tom, že bylo temnější prostředí a člověk cestu dopředu snadněji přehlédl. Vlastně v tomhle díle bych řekl, že orientace nebyla tak hrozná. Až na tu mnou zmíněnou misi a tu, kterou zmínili kolegové pode mnou, tak tam moc problémy nebyly.