Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já hrál jenom FFX, XIII sem dvakrát zkoušel ale ten tutorial chapter mě vždycky utahal.
FF7 sem zkoušel taky ale v tý době byl ve vývoji nákej grafickej mod tak sem se rozhod, že na něj počkám no a mezitim vyšel remake takže sem se rozhod, že začnu tim a originál si dám pak jako restík.
Heh, taky se přidám.

1. FF14

2. FF6

3. FF9

4. FF7

5. FF8

6. FF12

7. FF15

8. FF10

Zbytek jsem vlasně zatím nehrál, ale časem napravím.
FFXIII, XIII-2 a Lighting Returns mám na XBOX360, chvíli jsem tu 13 zkoušel a nějak mě to nezaujalo, skoro jsem už i uvažoval, že XBOX360 prodám i s hrami, že nebudu lpět na krabičkách něčeho, co až tak nezaujalo a kdyby se mi náhodou někdy chtělo to hrát v budoucnu, že bych to koupil a zahrál přes STEAM, ale jak tady tak čtu, není to dobrý nápad, pokud to ze STEAMu jede nějak blbě. Nicméně mám na STEAMu FFXV, nějakou dobu jsem ji hrál, a až jsem se vynadíval na zajímavé scenérie, přestalo mě to bavit, jako by mě jen na chvíli bavilo koukat na ty hory v dáli a jinak mě to vlastně taky moc nezaujalo. Holt u mě ty staré díly ze SNESu a PS1 asi už nic nepřekoná. I na tom PS2 mě bavila z FF jen ta FF12.

1. Final Fantasy 7
2. Final Fantasy 6
3. Final Fantasy 4
4. Final Fantasy 9
5. Final Fantasy 12
6. Final Fantasy 5
7. Final Fantasy 8
8. Final Fantasy 3
9. Final Fantasy 1
10. Final Fantasy 2
11.  Final Fantasy 10
12. Final Fantasy 10-2
@Charllize (03.01.2023 08:16): On měl ale sílu díky tomu jeho plášti, ne? Jen se to ta hra moc neobtěžuje vysvětlit :)
Jediná zajímavější postava byla Fang, ostatní mi jsou vcelku ukradení,

Souboje ve stylu mačkej X a občas prohoď povolání, u bossů doplněné navíc o časový limit, mi pomyšlení na další průchod znechutí. Jakkoli ten příběh měl několik zajímavých myšlenek, tak provedení často haprovalo.
@Solidor (03.01.2023 07:17): Ja ti nevím, Snow přes 190 cm a celkem korba, samo nevím jak jsi na tom ale rohováni by nemuselo skončit dobře :)
Já nemám rád malého Hopa, moc se mi totiž nelíbilo to mateřské vzplanutí Lightning k němu když byla na válečné stezce, naštěstí to vysumelo někam do ztracena..
A patnáctka s tím nemá co dělat, proste ta hra jen uzrála, měl bys ji dat znovu šanci :)
Většina lidí asi vzala tu třináctku na milost po vydání patnáctky, kdy zjistili, že to může být daleko horší.

Ale za sebe nepředpokládám, že si FFXIII někdy zopakuju. Ten souboják imho nefunguje a postavy v partě mě spíš štvaly, než bavily (Snow je nejotravnější FF postava co znám - tomu bych dal pěstí jen ho vidím :)).
@Peach (03.01.2023 00:28): Na mne děvčata z FFX-2 chemicky působili velmi dobre a na ty jejich různé oblečky jsem si stěžovat taky nemohl. A Waka tam byl jen jako NPC což byla úleva, ake chápu jak to myslíš :)
U FFXV chybí v partě ženská to je jistý. Což v rámci příběhu chápu. Ale proste tam chybí.
S kopirovanim asetu z FFX si dost ulehčili práci, to je pravda. Na druhou stranu rozanimovat těch asi 16 povolání pro každou ze tři postav muselo dat šílený práce a že každé z nich těch pohybu a animaci má snad desítky. Ale vím, málokdo má X-2 rád. Ona to je taková show co klame tělem a působí jak výroční den v McDonalds, ale není to pravda.
FF VIII je největší love story v dějinách FF, takže kapesník :)
@Charllize (02.01.2023 23:34): Mě u FFX-2 a FFXIII-2 asi hlavně vadí, že to vypadá úplně stejně jako původní díl, jsou tam stejný recyklovaný lokace, ale působí to hrozně osekaně. Místo velké party, která má mezi sebou nějakou chemii a vztahy, tak máme 2 nebo 3 postavy a smutně vzpomínám na ty ostatní. No a taky mám pocit, že hlavní postavu v obou případech vybrali proto, aby ji ukázali co nejméně oblečenou.

Asi proto mě ani tolik nezaujala FFXV. Ti 4 chlapi ve mě nevzbudili pocit rozmanitého velkého týmu jako v předchozích dílech. Opakem je zase Chrono Cross, kde těch postav je až moc a k žádné jsem si tak nestihla vypěstovat vztah.

Můj žebříček by vypadal asi nějak takto:
7, 6, 12 >>> 8*, 9 >>> 13, 10 >>> 15, 4, 5, 3 >>> 1 >>> 2
* Zrovna ji hraji a jsem do ní děsně zažraná, tak se dostala na výsluní, ale některý věci mě na ní dost štvou. Víc se rozepíši v komentu na jejím profilu.
@Peach (02.01.2023 23:24): FF X-2 je lepší než FF X :) Tedy u mne. Když jsi zmínila ty pokračování. Ta hra byla hrozne napřed v mnoha věcech a v době kdy vysla to ještě nikdo nedokázal ocenit a strhnul se spiš hejt. Dnes když to hraješ tak citis jak je původní FFX strašně staromodni a v mnoha věcech sto let za opicemi, u FF X-2 se ti to nestane. A navíc az po pořádném dohrání FFX-2 můžeš naplno říct co to je Spira a co obnáší a co teda ta Yunie a její Tidlidus, na tohle je FFX samotná málo :)

Žebříček? .. ok:)
FF XII
FF XIII
FF VII
FF X-2
FF VIII
FF X
FF XIII-2
FF Type 0
FF IX
FF VII R
World of FF
FF XV
FF Lightning Returns
———
Starsi éra
FF 6
FF 4
FF 3
dalsi jsem nehral.
Moje poradie, ako sa mi páčili FF, ktoré som zatiaľ hra:

FF VIII
FF VII
FF VI
FF Tactics
FF XIII
Taky mě XIII dost bavila, byť do top 5 FF by se u mě nedostala, konkurence je prostě příliš vysoká. U FFXIII-2 a Lightning Returns oceňuji skvělé nápady, příběh mě chytl, provedení ale bohužel už tak zábavné není. Znovu bych je už nehrála. Přijde mi, že obecně je u všech sequelů FF hrozně znát menší budget a možná i slabší produkční tým. Kromě sedmého dílu samozřejmě, ten má jinou péči.
Za mě je FF13 top hned po FF7 (Remake Integrade) z hlediska toho, jak mě zaujala vizuálem, hudbou, zasazením atd., ale ta Steam PC verze je tragická a rozchodit to a udržet stabilní je dost náročné. Díky za linky na ten rozbor, @Charllize: určitě si to co nejdříve pustím.
Je to skoda, ja FF 13 a i jeji pokracovani mam rad, XIII jsem dohral asi 4x a Lightning se tak nejak stala moji hodne oblibenou postavou. Nakonec jsem zjistil ze mi ta linearnost celeho pribehu docela vyhovuje a to ze vetsina vedlejsich aktivit je soustredena az po dohrani pribehu. Pribeh ma docela dost silny tah na branku, nedrobi se. A v jadru jde o takovou spis filmovou podivanou. O soubojaku se tvrdi ze staci mackat jeden knoflik, ale neni to uplne pravda, je mnoho souboju kde je treba nad tim co clovek dela uvazovat a to jak v zakladnim pribehu tak pak hlavne v post game. Kdyz jsem ji hral poprve, v dobe kdy vysla, mela taky uplne spickovou grafiku ktere dle meho nemela skoro konkurenci, je to videt i na tom ze i dneska vypada obstojne.
Postavy jsou taky pro plno lidi problem, a jo nekteri se chovali jako blbci a nekteri jsou otravni, me to zas tak moc neprislo. Dle meho jde o docela klasicke archetypy ktere byvaji v jrpg celkem bezne.
Mam v planu celou trilogii jeste dohrat, ale cekam jestli SE udela remastery nebo ne, suskalo se o tom ale ted je ticho po pesine, Mozna to nema smysl, jedine kvuli 4k rozliseni pripadne kvuli 60 fps, protoze vsechny tri dily bezely uz v te dobe 1080p, coz tehda taky nebyl zrovna standart.
Ona ta hra u fanousku dojela na tom ze byla jina a to po FF12 kterou taky plno lidi nemohlo vydychat byl sok. Plno lidi porad cekalo na tahove/ATB souboje ktere byli v serii tradicni. Jenze Sakaguchi byl pryc a nastala nova era Final Fantasy s kterou se nekteri nesmirily dodnes. Nakonec to ale neni tak zle, FF13 prodala dost a svoje zastance a fanousky si nasla taky, a neni jich malo. Sice 13 porad tu ATB ma ale souboje maji jinou dynamiku a hlavni slovo ma paradigm shift, ATB tam je pak jakoby spis jen do poctu (Lightning returns ji uz nema vubec)
@Tulareanus (24.06.2015 15:32): Final fantasy byli vždycky koridor (az snad na FF 12) měli jen world mapu, která stejne byla omezena a cela se otevrela az na konci hry. FF 13 jede po jedne koleji az do konce hry (teda myslim ze kapitola 12 je celkem free, ale na většinu věci tam jsou postavy ještě slabe), po dohrani ma free end game a muzes si prochazet cele Pulse jak se ti zamane, otevre se ti poslední část crystaria a mas moznost porazit všechny uber bosse, chytit si chocoba diky nemu se dostanes do dalších lokaci atd. pribeh cca 50 hodin, end game cca 70 hodin free play.
Steam sales, FFXIII za 12e, ja si rekl, ze bych si i dal po dlouhe dobe zas jakesi to jecko, a...zatim se nudim az beda. Je fakt, ze jsem se prd nekam dostal, ale i tak.

Jinak patrne to opatchovali, volba rozliseni uz znacne siroka. A ovladani na k+m naprosto bez problemu.
@Fatality (13.03.2015 07:44): První díly (mám na mysli 1-6) se dají hrát bez problémů na klávesnici (v emulátoru), od sedmičky nahoru už je hraní samozřejmě výrazně lepší na gamepadu (až do XII, XIII jsem zatím nehrál, tak netuším, jestli je více uzpůsobená kombinaci klávesnice+myš).
@Tulareanus (12.03.2015 12:37): Aha, tak to ano. Ovšem na gamepadu problém s exitem v jednom tlačítku a citlivost myši (+ kamera) odpadá, a graficky je hra velmi zdařilá (a HW nenáročná) - a možnost nastavování tu tak ani není potřeba.

Nejlepší port všech dob to není, ale víc takových (poměrně nadstandardních) konverzí z PS3.
@Drolin (12.03.2015 10:16): No štve ma pár "maličkostí" typu, že väčšinu ovládacích prvkov neviem zmeniť, grafické tiež nie. Absurdné vyhodenie z hry jednou klávesou bez toho, aby sa ma hra opýtala, nemožnosť nastavenia citlivosti myši a s tým súvisiaca trocha divoká kamera.
@Tulareanus (12.03.2015 09:49): Vidis, na to si si kupoval nove PC aby si sa mohol rozculovat :-D.
Ale ako keby to bol nejaky vynimocny ojedinely pripad, este nejake hry vyskusas a zistis ze uz ta to nefascinuje, lebo si na to zvyknes :-0.
Teda včera som to pustil a fascinuje ma, ako niekto môže vydať takú zlú konverziu na pc v 21, storočí a myslieť to vážne...
@Charllize (26.10.2014 18:01): Fakt nechápu, že si někteří nechají kálet na hlavu. Když za něco chtějí peníze, pak musí předložit jistou kvalitu. A já, člověk, co ty peníze utratil, mám právo být nespokojený. Pokud mi v restauraci přinesou syrový řízek, taky si budu stěžovat. Princip je stejný.
@Solidor (26.10.2014 16:51): Prave proto ze to nejsou indie vyvojari to je tak jak to je, tyhle mega spolecnosti uvazuji v cislech. Ja osobne jsme nikdy neveril tomu ze by se nekdy FF XIII ukazala na pocitacich, pro me to je malej zazrak. Takze ačkoliv uznavam ze to všechno mohlo byt lepsi, zazraku prilis na zuby nekoukam. Obvzlast když ten port je v pohode hratelny a vypada dobře. To ze nemam 1080p a nemuzu si zapnout lepsi stiny nejak preziju.
Fakt nechapu proc se k tomu nekteri stavi tak negativne, asi z principu...
@Charllize (26.10.2014 16:17): Jenže SE přeci není nějaký pětičlenný indie vývojář, aby musel čekat na prodeje kvůli opatchování hry. A o tom, že je lepší odfláklý port, než žádný, by se dalo také spekulovat.

Poslední dobou to vypadá, že portují a remastrují kdeco, protože se jim prodražují velké projekty. K tomu ještě několik špatných rozhodnutí a vlastně i trochu smůly. Jak ovšem přemýšlejí v SE je ale asi záhadou všem nezúčastněným.
@Solidor (26.10.2014 15:45): Ja si spis myslim ze kdyby SE mel delat nejaky perfektni port tak ho neudela radsi vůbec, protože by se jim to zrejme nevyplatilo. Takze pokud mam volit tohle co je a je to celkem srovnatelne s PS3 verzi a nicim, volim tohle.

Tezko rict jak to je, do zakulisi u SE clovek nevidi, ten port proste není zadna slava ale ani nic co by se nedalo kvůli technicke strance hrat. Prodeje měli myslim slusne, tak je sance ze to opatchuji a nebo aspoň u dalších dilu udelaji ten port o něco prijatelnejsi.
@Charllize (26.10.2014 11:55): Nevidím to černě, koneckonců mám odehráno přes nějakých 60h, jen vidím plno nedostatků. Třeba XIII-2 jich většinu odstranila a už bych jí klidně doporučil.

Že se rozhodl SE vydat na PC novější FF sice hezké je, nicméně tenhle styl vydávání "ňák to tam dáme, ať peníze nahrabáme" zanechává prostor k debatám o práci, kterou si se Steam verzí (ne)dal.
@Red (26.10.2014 12:49): sedmy a osmy dil mam rad, i když je znovu zrejme nikdy hrat nebudu. Sedmicku jsme dohral snad 7x, a osmičku asi 3x. I když u FF VIII tu mozna jista sance je, co jsem před lety hral PC verzi tak myslim ze tam byla bugnuta minihra s kartama a neslo mit všechny karty, mam pocit ze to byl nejaky problém s tou královnou karet nebo tak něco, ale netusim jestli ted ta steam verze to ma opravene.
@Red (26.10.2014 12:31): Tak tim jsme nechtel rict ze FF9 je spatna hra, ale me osobne se libila nejmíň. Nesedly mi postavy, rozvoj postav me moc nebavil, souboje byli neskutecne pomale, karetni hra tam byla jen proto aby tam byla . Pribeh byl fajn, grafika na pomery PS1 vyborna, ale holt mi ta hra moc nesedla:)

Ale mam v planu se k ni nekdy ještě vrátit na emulatoru, třeba jsem po tech letech vyspel a bude to lepsi:)
@Solidor (26.10.2014 10:25): No myslim ze by jsme si to tady mohli vyvracet do nekonecna, coz myslim není potřeba. Ja jsem jen chtěl poukázat na to ze ne každý to vidi tak cerne jako ty, a ze u každého je sance ze se mu muze FF XIII libit. Pro me je třeba nejhorsi dil FF9, a s tim urcite plno lidi souhlasit taky nebude. Nejradši mam asi FF XII a XIII, i když se to s ohledem na starsi dily dost tezko rozhoduje:)

Po patnacti letech se SE rozhodl vydat novou FF na pocitace, pro me to je důvod k oslave a teseni se co bude dal. A myslim ze trilogie třináctky je dobry start.
@Charllize (26.10.2014 01:00): Můžeš obracet, co chceš, ale pravdu nemáš.

Za prvé jsem dokončil takřka vše, co ve hře lze a určitě jsem neskončil ve třetí kapitole. Ano, základem je střídání paradigmat, ale stejně je nejlepší utvořit skupiny: 3x sentinel, 3x medic, 3x synergist atd. + 1x commando a 2x medic pro udržení staggeru. A dohrát to mačkáním jednoho tlačítka jde, vyjma toho, že jsem vždy začínal kouzlením haste na celou skupinu.

To, že bossové mají větší množství HP by bylo v pořádku, pokud by to neznamenalo opakování té samé taktiky pořád dokola. Naházet buffy/debuffy, střádat stagger, počkat na bossův nejsilnější útok, přepnout na tří sentinely, heal a opakovat. Tahle taktika prostě platila na každého jednoho bosse ve hře. Snad vyjma dvou nepovinných.

Doom jako time limit byl použit pouze ve FFXII a FFXIII. Všude jinde se dalo nějakým způsobem přežít. A právě ona možnost udolání nepřátel po kousíčkách je ukázka nedomyšlenosti soubojového systému, který vyřešili pánové z SE právě časovým limitem. Dejme tomu, že u soubojů se summony to dává (příběhový) smysl. jenže Doom není zdaleka jen u nich.

"Hra je linearni do 11 kapitoly"
Takže vlastně "pouze" prvních 30 hodin.

" Pribeh je plny neznamych pojmu, stejne jako Jenova, Shinra nebo desitky pojmu z kterekoliv FF když ji clovek zacne hrat poprvé"
Tady zase nemáš pravdu. Co je Shinra se dozvíme velmi záhy. Jenova též. Podobně jako SEED ve FFVIII, Yevon v desítce a další. Pouze ve FFXIII k tomu potřebuješ kvanta textu v encyklopedii.

Moje kritika není tím, že jsem hru nepochopil, ale protože je prostě plná nepochopitelných rozhodnutí tvůrců.
Když to tady tak ctu, obracim oci v sloup. Solidor hru moc nepochopil, ale nevadi, rad mu napisu jak to je.
Souboje nejsou zalozene na tom aby clovek vybiral jednotlive prikazy v menu (i když to samozrejme jde, je to na hraci, když někdo chce vybirat muze) ale na tom ze strida ve spravnou chvili paradigma.Pri pokročilejších soubojích by se z rucniho vybirani stalo zverstvo co by pomalu neslo hrat. Vyrok ze většinu casu staci mackat jedno tlacitko pochazi od lidi co se nedostali dal jak do treti kapitoly, ti co hru hrali poradne samozrejme vedi ze to je nesmysl.Muzu se zarucit ze bezmyslenkovitym mackanim jednoho tlačítka rozhodne moc daleko nedojdete.
Ano bossove mají cim dal tim vic HP, jako v kazde FF :p Pokud clovek pouziva buffy a debuffy a nemacka hloupe jedno tlacitko, tak vetsi pocty HP u bossu nepredstavuji neprekonatelny problém.
Kouzlo Doom, pokud vim byva skoro v kazde FF, a moc nechapu k cemu je Solidorova nesmrtelna skupina slozena z mediku a sentinelu když by nezabili vůbec nic. Doom naskoci ve chvili kdy se hrac s bossem patla prilis dlouho, protože pomalym hlodanim (při nepochopeni systemu buffu a debuffu) v casovem horizontu desitek minut by teoreticky mohl hrac bosse po zdibickach zabit.vlastne se v te chvili ukaze ze hrac na daného bosse stejne nemá, zvolil spatnou taktiku, nebo bezmyslenkovite macka ono jedno tlacitko, tak nac to protahovat. Doom naskakuje také při soubojích ze summony, a ze zcela jasného duvodu, hrac ma prokazat svou schopnost boje, ukazat summonovi ze ho je hoden, takze to je vlastne casovy limit, myslim ze to dava smysl.
Hra je linearni do 11 kapitoly, potom je pomerne otevrena a nabízí dostatek prostoru aniz by clovek mel pocit ze ho něco svazuje, po dohrani hry se hrac muze vrátit zpet do hry a delat si co chce, ma uplnou volnost, po linearite ani stopy. Pribeh je plny neznamych pojmu, stejne jako Jenova, Shinra nebo desitky pojmu z kterekoliv FF když ji clovek zacne hrat poprvé.
Kazdemu doporučuju hru zkusit, není nijak draha, a uvidi, rozhodne nedejte na rezolutni prohlaseni lidi jako je Solidor, kteremu FF XIII proste nesedla, nemusíte byt stejny pripad.
PC verze je bohužel ne moc dobře udelana, bezi pouze v rozliseni 1280x720, nemá zadne nastaveni grafiky, a ma problémy z kolisajicim FPS. Ale z vlastní zkusenosti muzu potvrdit ze bezi a vypada mnohem lepe nez X360 verze, a jeji kvalita je prakticky totozna z PS3 verzi, takze zadny velky prusvih to není, taky za tech zhruba 300 korun co by clovek cekal. Steam stahuje 50GB a po rozbaleni hra zabere 60GB na pevnem disku, velke je to tak proto ze je obsazen japonsky dabing, tudíž veskere cutsceny jsou tam 2x.je to pitome, mohli tu japonštinu dat na stazeni zvlast, ale nedali, lide s pomalym pripojenim mají problém, vítejte v temnych dobach digitalni distribuce:)
Sotva to výjde a Durante má další hračku.

Esc prej hru rovnou vypíná. To je tak smutné a vtipné zároveň...
@Solidor (09.10.2014 23:04): To ano, ale ten letitý punc konzolové exkluzivity děla i z velmi pravděpodobně špatné hry rázem svatý grál, zvláště když jde o další FF. Tedy, vyzkoušení mě stále velmi láká, i kdyby šlo o port ala... zvláštní, nemohu si vzpomenout na (opravdu) špatný port :).
@Victor (28.09.2014 08:54): V podstate sú to hry veľmi zamerané na príbeh a postavy, až pôsobia ako adventúry so súbojmi a jednoduchým spôsobom levelovania. Taktiež inventár nie je veľký a podobá sa skôr tomu z pokémonu - potiony, revive a rôzne power upy. Príbehovo sú hry lineárnejšie avšak plné rôznych zvratov a zvyčajne majú viacej príbehových prvkov ako moderné západné RPG, no nečakaj takmer žiadne vedľajšie questy (v podstate tu nie je ani quest log).
@Tulareanus (27.09.2014 17:01): V komentáři jsem svoje problémy s FFVIII shrnul, myslím, jasně.

Mám v plánu si FFXIII projet znovu, jestli ji nekřivdím, ale hlavní problémy vidím jasně:
-soubojový systém je nuda a 90% času stačí mačkat jedno tlačítko
-bossové později mají asi trojnásobek HP, než je zdrávo
-kouzlo "Doom" použili tvůrci, když zjistili že výměna povolání nefunguje, jak by měla (aneb parta tří sentinelů střídaná se třemi mediky je takřka nesmrtelná)
-lineární až hanba
-příběh je zpočátku akorát chaos plný neznámých pojmů (falcie, cieth, focus a plno dalších)
-pokud se chce někdo dozvědět nějaké hlubší informace ohledně světa musí přečíst hromadu nezáživného textu v jakémsi kodexu ve stylu BioWare
-Snow je nejdebilnější postava v historii jRPG her
a ostatní jsou jen o málo lepší (vyjma Fang a Lightning)
@Solidor (27.09.2014 12:21): Osmička bola veľmi fajn, ak mala nejaké neduhy, tak ich zdielala s inými FF, pretože šlo skôr o systém, príbehovo bola zaujímavá s dostatkom zvratov a rôznych prostredí a graficky to bol dosť fajn posun oproti sedmičke. Mala dospelejšiu vizáž (a aj západnejšiu). Neviem, čo na tom bolo také hrozné.



@Victor (27.09.2014 12:17): Hral som to len pár hodín na xboxe a ak ťa nejaké FF bavilo, malo by ťa baviť aj toto. Graficky veľmi podarené, level dizajn hrozný (čistá koridorovka), príbeh a postavy zaujímavé. Pohľad dosť záleží od toho, či ti ten klasický FF herný systém sedí alebo nie.