Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Han22 (04.12.2019 10:25): V gog verzi je New Dark už implementovanej. Dá se to pozna už jen, že to dovolí hrát ve vysokých rozlišeních.

Spíš je škoda, že jsi nehrál s HD modem. Není jen o grafice. Má i svoje nastavení pro AI a plno dalších věcí.
@S4TW (04.12.2019 11:00): tak na konzolich to tak kdysi bylo. Málokterá hra tam měla nějaký bugy. A když, tak minoritní. Nebyla možnost to opravit, tak se holt museli snažit. Dnes tento pc nešvar je i na konzolich, bohužel.
@Han22 (04.12.2019 10:25): já se pak musím pochechtávat, když někteří vytahují nesmyslný argument, že dřív vycházely hry dodělané, ne jako dnes... což je prostě nesmysl, třeba na Fallout 1+2 byl potřeba taky mega patch a i tak to nebylo 100%...
@Han22 (komentář): " Ty mechanismy totiž občas nefungují - někdy je problém vyšplhat po laně, vyskočit/vytáhnout se na nějaký schod"

Hral si ho s NewDark patchom? Lebo ten presne toto opravuje + mnohé iné veci.
@Cobot (08.10.2019 08:28): No vida, tak Bentraxx prekvapil, ako zvyčajne :)

Rád by som Ti pomohl konkrétnejšie, no toto som nikdy neriešil - najlepšie, čo Ti môžem poradiť, je napísať užívateľovi pod menom voodoo47 - či už na systemshock.org alebo ttlg.com - je to Slovák a ten engine pozná ako vlastné trenky - pokiaľ to nebude vedieť on, tak už neviem kto :)
@Tarhiel (07.10.2019 23:46): Ta barva zní logicky jo to bude ono zkusím si s tím pohrát. Ale je to nějak vymakanější. Když v prvním levelu mluvily stráže bylo to bílé a když Garrett, tak byly titulky modré. Tedy minimálně v jednom případě. Hlavní problém jsem měl s tím že font byl příliž tenký a text tak byl trochu rozsypanej a i velikost fontu je malá.

Ty titulky v Bentraxovu HD modu jsou. Jsou dokonce implicitně zapnuté, ale nikde jsem právě nenašel návod jak si je přizpůsobit. V SS2 jdou titulky vytunit třeba do týhle tloušťky a barvy. Sice se mi tohle konkrétně úplně nelíbí, ale je to lepší než tenkej bílej font. Každopádně podle mě tam editací těch hodnot musí jít nastavit asi cokoliv. Jen vědět jaký jsou parametry a co dělaj.
@Cobot (07.10.2019 22:26): Ahoj, Ty ma pokúšaš, aby som si nainštaloval Gobreaker FM a prešiel ju :P

"Nevyznáte se někdo co kterj řádek dělá a jak to modifikovat, abych mohl měnit barvu, velikost a typ fontu:"
Nevyznám sa, ale zbežným pohľadom hádam nasledovné:

subtitles_color_player 0 255 255 - tri ciselne hodnoty, zrejme kazda upravuje RGB vlastnost textu, takze pogoogli niekde na nete ako upravit farbu RGB spectra v 256 bitovom formáte a farbu by si mal vyriešenú

typ fontu - to bude oriešok, zrejme to je ten fontaa29, ale ako dodať nový typ fontu do hry v takom formáte, aby ho hra zhltla Ti neporadím

veľkosť - 2 položky s názvom textwidth - prinajmenšom šírku by to malo vedieť upraviť.
Nie je niekde v danom vlákne na fóre návod?

Poprípade nie je to už implementované v Bentraxovom HD mode s installerom? (ja viem, že ten je na grafiku a nie fonty, ale predsa...)
Včera jsem si jen tak pro radost dal kus první mise a zapnul jsem si titulky. Je celkem mazec kolik novejch dialogů člověk najednou vnímá. Dřív jsme spoustě z nich nerozuměl. Teď když se daj číst je to výrazně lepší. Jen mě dost vadí zvolenej font jeho velikost a barva. Nevyznáte se někdo co kterj řádek dělá a jak to modifikovat, abych mohl měnit barvu, velikost a ty fontu. Co konkrétně psát? Jaký hodnoty?

enable_subtitles
subtitles_extra_time 1000
subtitles_font_dir intrface
subtitles_font_name fontaa29
subtitles_bg_textwidth
movsubtitles_bg_textwidth
subtitles_color_player 0 255 255
;subtitles_hide_types fx+bark+urgent

Jinak tenhle mod je i pro dvojku a i pro System Shocka 2. Celkem paráda.

Stejnak má ta série furt geniální atmosféru. Navíc s HD modem vypadá neskutečně.
No tak teda ta mise v těch kanálech je čistě dílo ďábla, no to kdo vymyslel, pověsit ho za kouličky do průvanu.
potreboval bych poradit: mam GOG verzi Thief gold ale mam takovy problem ve hre pri rolovani v inventari resp. pouzivani zbrane nebo premetu (tedy kdyz sem v bojovem modu se zbrani v ruce nebo pouzivam nejaky predmet) tak se hra stava nehratelnou, zacne byt neplynula a navic zacnou problikavat textury kdypredemnou probliknou jakoby cerne cary coz je ocividne nejaky bug. Kdyz jsem beze zbrane nebo predmetu nebo prestanu rolovat v inentari hra se vrati do normalu jak v FPS tak prestane ten graficky texture bug.

nevite co delat?
@CeBrk (12.03.2018 18:44): Skôr by som predpokladal, že by problém mohol byť v ovladačoch grafickej karty/Direct X?

Skús ich aktualizvoať, aj Windows, a daj vedieť, či to pomohlo. Ja som hral GOG verziu 2 mesiace dozadu na Win 7 64 bit, a absolútne bez akýchkoľvek problémov.
@Tarhiel (12.03.2018 16:07): Přiznávám a připouštím, že mám nainstalovanou zcela čistou GOG verzi. Předokládal bych, že ta sama o sobě bude vyladěna k dokonalosti a takřka bezchybná. Ale je pochopitelně možné, že zádrhel se skrývá v mém počítači. Hraji totiž na svém druhém počítači, který je stále off-line a disponuje asi rok neaktualizovanými Windows 10.
@Phoenix (07.03.2018 23:20): Tvou recenzi jsem četl a kdybych neměl klobouk ve skříni, tak bych ho smekl :-). Podobný text mne rozhodně k System Shocku ještě více nalákal a to je u recenzí to nejdůležitější. Nicméně od této legendy mne lehce odrazuje i má intelektuální nedostatečnost. Nikdy jsem nebyl talentovaný na jazyky a ukecanější hry, kde jsou texty podstatnějším aspektem hry, raději hraji v češtině. Pravda, svého času jsem dohrál prvního Fallouta i Oblivion v angličtině, ale člověk si to tak nevychutná, když musí význam vět tak trochu odhadovat z kontextu. Skoro se to bojím a stydím přiznat, protože jsem si všiml, že podobně lingvisticky neobdaření jednici jsou v diskusích nezřídka označeni za hlupáky a je jim doporučeno, aby se angličtinu naučili, protože jde o základní a nezbytnou dovednost, bez které se člověk neobejde a pokud toho není schopen, měl by se nechat zbavit svéprávnosti a vykastrovat :-). Všiml jsem si, že na netu je čeština do CD verze a i pro disketovou verzi, ale nevím, jestli něco z toho funguje i pro GOG verzi.

Ale na to je času dost. Po dohrání Thiefa Gold jsem se vrhl na druhý díl. Zatím mám za sebou tři mise. Ta hra umí člověku srazit sebevědomí. Považuji se za schopného hardcore hráče, ale ve druhé misi se mi nepodařilo otevřít dva či tři trezory a také nějaký hudební pokoj, či co to bylo. A to jsem objevil asi 10 z 13 tajným místností a ani s penězi jsem neměl problém. Pro dokončení mise to nebylo podstatné, ale stejně... Trochu mne mrzí, že se mi občas nespustí animace. Ony jdou sice spustit z Windows, kde jsou ve složce Thiefa v nějakých normálních formátech, ale to trochu kazí atmosféru. Jinak je to pochopitelně super hra.
@CeBrk (07.03.2018 20:23): System Shock jsem nedávno dohrál několikrát znovu viz moje recenze. Měl jsem z toho trochu obavy, přece jen jde o jednu z mých TOP her (bál jsem se nostalgických růžových brýlí atd.). Zbytečně, ta hra zraje jako víno, čtyřiadvacet let po vydání se na ni většina obdobné herní produkce dívá hezky zespoda.
@Phoenix (06.03.2018 20:26): Ano, tuhle enhanced edici překvapivě také mám. Před nějakým časem jsem si ji koupil na GOGu, kdežto ta verze, kterou jsem kdysi chvíli hrál, byla na CDčku. Věřím, že se k tomu někdy vrátím, ale času je málo a her k dohrání plno. Však to znáte. Alespoň mohu na diskusích nostalgicky hořekovat, jaké že to mám herní resty a sentimentálně vzpomínat na časy starých legend :-)
@CeBrk (06.03.2018 07:58): Pokud Ti vadí ovládání původního System Shocku, tak si zahraj Enhanced Edition, tam s ovládáním žádný problém není.

Zvuky a hlavně hudba ... nejsou vůbec žádný problém, ba naopak :-)
@Rapier (05.03.2018 22:36): System Shock 2 si jistě dohrát zaslouží, ačkoli jeho kvalita na konci trochu upadá :-). Já sám mám zase velký rest v podobě prvního dílu System Shocka. Druhý díl je má nejoblíbenější hra vůbec, ale ten první jsem kdysi dávno přestal hrát hned na počátku, protože to archaické ovládání a zvuky mne odradily. Měl jsem v plánu zkusit onen remake, ale pokud vím, ten byl nedávno odložen k ledu. Snad se podaří alespoň chystaný třetí díl, ale i přes účast Warrena Spectora jsem obezřetný :-)
@CeBrk (05.03.2018 13:32): gratuluji. Já nikdy Thiefa nedokončil, stejně jako min. 3x rozehraný System Shock 2. Ale jednou, jednou se překonám a dokončím jej. Tak výborná hra si zaslouží abych ji min. jednou dohrál. Panebože já mám těch herních restů..
Tak jsem dohrál Thiefa Gold. Je to vskutku pěkná hra, prosycená mystickou atmosférou, plnou tajemných zvuků a nebezpečenství. Ale slova chvály na tento herní klenot již vyřkli jiní. Já mohu jen posloužit ukázkou a otázkou, jestli někdo po dohrání hry měl horší statistiky než já? Viz: http://www.cebrk.hys.cz/thiefgoldstats.png
První Thief je The best of the best. Hra u které jsem v roce 1998 hrál demo neustále dokola (a BTW vůbec mi nevadilo, že se hra mi na AMD K6 233 MMX + 32MB RAM + ATI Xpert@Works 8MB občas slušně trhala) a dohrál jej min. 10x než jsem pochopil, že finální zisk klíčového předmětu je konec dema. :)
Thief navždy zůstává v mém srdci. Thief je prostě jedinečný. I přesto, že mám rád Sama Fishera (přeci jen mám raději techniku) Garrett je prostě lepší.

Takové hry dnes už nevznikají, snad s výjimkou KDC.
Dnes jsem se po delším období nemoci opět vrátil k hraní této hry a dokončil misi Return To The Cathedral. Pokud by někdo zkontroloval mé vybavení před a po misi, asi by došel k závěru, že jsem psychopatický šetřílek. V této misi jsou jen a pouze nemrtvé potvory, které je možno zabíjet, ale protože já rád šetřím své vybavení, nepoužil jsem ani jediný ohnivý či vodní (posvěcený) šíp a dokonce ani minu. Všechno jsem zde pozabíjel mečem, aniž bych ztratil jediný život. A to jsem pochopitelně některé zombie zabil vícekrát, protože ty mrchy se zvedaj, když se k nim hráč opět přiblíží. Asi bych se měl tomu syslení materiálu odnaučit, abych si hru více vychutnal :-)

V každém případě jsem rád, že jsem se konečně dozvěděl, jak Garrett přišel o své oko. Zkrátka není dost předvídavý. Trochou toho herbicidu by se měl mazat každý požádný zloděj :-)
@Tarhiel (02.02.2018 23:33): Taky jsem nevěděl, ale já taky jinak než na experta nikdy nehrál.

@CeBrk (02.02.2018 23:35): Já mám taky rád originální vzhled, ale tyhle texture mody jsou podle mě dělané citlivě a do původní grafiky zapadaj. Já teď hraju Deus Ex s GDMX 9.03 a grafika mi taky sedí. Ono stejnak to hraješ s upravenou grafikou 32bit barvy, widescreen a vyšší rozlišení jsi předtím taky neměl. Ale chápu jak to myslíš.
@Tarhiel (02.02.2018 23:33): To jsem ani sám netušil. Thiefy jsem vždy hrál jen na nejvyšší obtížnost, takže nemám možnost srovnání. Nepochybuji, že máš pravdu, protože kdo hodnotí všechny staré Thiefy 100%, musí se v nich vyznat :-)
@mazar1234 (02.02.2018 23:17): Pokud tě hry typu Thief baví, můžeš to zkusit. Osobně mi zatím Thief gold ani na obtížnost expert nijak moc těžký nepřijde. Když hraješ pozorně, potřebné minimum cenností se dá najít a stráže také nejsou velký problém. Já trpím jen u toho, že se ve větších mapách ztrácím :-). Hra je to parádní, pokud ti nevadí starší grafika a jistá old school hratelnost.

@Cobot (02.02.2018 23:24): Druhý díl jsem dohrál na experta asi před 16 lety a už si ho vůbec nepamatuji. Ale mám na něj takové mlhavě příjemné vzpomínky. Ale vybavuji si, že se mi nelíbila ta poslední mise.

Nikoli, hraji neupravenou GOG verzi Thiefa Gold. Já mám rád takový ten originální feeling a look :-)
@mazar1234 (28.01.2018 17:42): Přesně tak, ale já nikde netvrdím, že je to jinak :-)

Mé současné hraní této hry mi v plné síle odhalilo slabiny vlastního intelektu. Před chvílí jsem dohrál misi Sword, což je krásně psychadelická záležitost, ale žádné větší problémy jsem s ní neměl. Horší byla předchozí mise Thieves Guild. Obtíže jsem neměl se strážemi a vlastně ani se sháněním potřebného množství cenností, ačkoli do 100% mi hodně scházelo. Problém mi činila orientace. Ta mapa je tak šíleně velká a spletitá, že jsem se v ní dokonale ztrácel. V závěrečné fázi jsem měl omráčené naprosto všechny stráže a mohl tak po mapě běhat bez jakéhokoli nebezpečí, ale stejně mi trvalo snad hodinu, než jsem našel cestu od klíče k sejfu, protože prvně jsem to nějak přehlédl, díky tomu, že jsem se svou ubohou angličtinou plně neporozuměl informacím ve svitku. Ale na tom nezáleží. Pointa mého textu spočívá v informaci, že lidé s tak mizernou prostorovou orientací a pamětí jako já, musí v této mapě trpět :-). Mám rád složitější mapy, kde k cíli vede více cest, ale tohle byl skutečně chaos :-)
Dnes jsem rozehrál tuto hru a před chvílí mi poskytla důkaz, že už nejsem ten drsný a mecham obrostlý hardcore pařan, jako kdysi. Právě jsem dokončil první misi, pochopitelně na nejvyšší obtížnost, ale nenašel jsem 100% možných cenností. Chybí mi asi 200. První mise jde pochopitelně dokončit i tak, ale já mám ještě uložené staré screenshoty z prvního hraní a tam jsem těch 100% měl. Holt stárnu :-)

Ale to je fuk. Hra je to stále parádní. Mám GOG verzi a jede bez problémů dokonce ve full HD. Přiznám se, že Thiefa 1 jsem vlastně nikdy nedohrál. Druhý díl jsem dohrál tak před patnácti lety na nejvyšší obtížnost, ale ten první jsem svého času dohrál jen do půlky, pak jsem tam zakysl a už to nedohrál. Další díly jsem už nehrál. Nicméně právě druhý díl je jednou z mých nejoblíbenějších her vůbec. Nyní mám koupené první tři díly z GOGu a věřím, že je dohraji. Nyní, když mi táhne na čtyřicítku a už nežiji ten bezstarostný život jako kdysi, hra sice již nemá takové to úžasně fantaskní kouzlo, ale pořád je to vynikající zábava. Thief má nádherně středověkou atmosféru, dechberoucí zvuky a hratelnost dokáze pořád pohltit.
In this video you see a remake of the Thief 1 training mission with the Unreal Engine 4. The creator "dawnstream" has invested a lot of time to build the mission. It looks almost like the original. Because the Thief games are protected by Eidos Montreal he will never be able to release it.

https://vimeo.com/203288393
@Shoggot (26.08.2017 15:02): Chápu. A TFix (hi-res, 32bit) tam máš? I když jestli hraješ gog verzi tak ta ho má tuším v sobě. Ono to bez toho na novým železe ani asi nejde.

Jo souhlas všechno co jsi vyjmenoval je parádní + samozřejmě zvuk. Závidím ti hrát to poprvé a mít před sebou ještě dvojku. Tahle hra se hraje nejlépe v noci se sluchátkama.
@Tarhiel (25.08.2017 15:44): Teda ty kouzla jsou strašný, s tím bych to hrát nemohl :))

Jsem teď ve věžích kouzelníků a zatím jsem nadšený stále, naposledy jsem hrál Thiefa před 18 lety a to bylo nějaké demo. Dvojka je prý teda ještě lepší, trojku jsem nikdy nedohrál daleko, protože mi furt padala.
@BINGMAN (komentář): Nikdy jsem nehrál Dishonored ale k Thief The Dark Project mohu říci toto: když v roce 1998 vyšlo demo ve SCORE, tak jsem si jej nainstaloval a hra mě totálně uchvátila svou vynikající atmosférou, možnostmi, středověkou architekturou, hrou světel a stínů, která do té doby neměla obdoby, a námětem obecně - uvědom si, že v té době jsme všichni hráli především doomovky a Thief byl první 3D akce, kde paradoxně jsi na nejtěžší obtížnost nikoho nesměl zabít!

Ve své době byl Thief 1 totální bomba. Hrál jsem to jen a pouze na nejvyšší obtížnost okamžitě kdy jsem si přečetl, že jinak to ani nemá smysl hrát a odměnou mě byl úžasný zážitek. Nezapomenutelný zážitek. Demo jsem hrál asi tak 10x-15x (to je ta Tebou zmiňovaná první mise) znovu a znovu, protože jsem nevěděl, že demo končilo v tom nejlepším (kdy jsem získal žezlo). Na všechno jsem musel přijít sám a ovládání, možnosti, to vše bylo skvělé. Ano, hra nebyla vůbec jednoduchá a nic Ti nedala zadarmo jako dnešní hry a v tom se já osobně liším např. od svého známého, který je hardcore pařan už 30 let ale on už ty staré Dungeony a RPG nemusí a dává přednost Mass Effect trilogii nebo Dragon Age. Prostě nechce výzvu ve hře, nechce trávit čas souboji apod, chce se bavit a chce mít filmový příběh.

PS: na mém tehdejším AMD K6 233MMX s ATI Xpert@Work 8MB to bylo co se týče HW tak akorát abych si vychutnal skvělou atmosféru hry světla a stínu. Grafika to trochu nestíhala, no.