@Ringo (04.11.2021 20:32): No, ta druhá půlka příspěvku už nebyl přímo na tebe, ale tak nějak do prostoru. Respektive lidem, kterým se nepozdávalo nízké hodnocení Akalabethu.
Diskuze
@hanak_v_exilu (04.11.2021 20:21): To vůbec není o překonaných mechanikách, sám staré hry hraji. Je to o tom, zda mě daná hra naplňuje nebo ne. Třeba starý Might and Magic 1 měl v mechanikách zastaralé snad vše a vůbec mi to nevadilo, něčím mě to naplňovalo, odpovídalo to mé fantasii. U Akalabeth je to asi něco jako....já nevím, u Pongu. spousta lidí bylo rádo tehdy i za to. Já si třeba osmibitovou éru prožil tak, že jsem chodil hrávat ke kámošům, ale spíše to bylo o tom setkávání s kámoši, než že by mě tehdy ty počítačové hry doslova braly tak, že bych přišel domu a dindal do rodičů, že chci počítač, protože hry. Tohle mě chytlo, až když jsem viděl kapku jiné věci, které už odpovídaly úrovni Amigy a prvních PC s EGA a VGA grafikou. Tam jsem měl pocit, že mi to přinese něco nového oproti knihám, do kterých jsem byl tehdy do té doby absolutně ponořen více, než do her na osmibitech. A to ne, že by se mi některé osmibotovky nevryly do hlavy a neříkal jsem si, že by bylo fajn na ně mít více času než u těch kamarádů. ale nebylo to ještě tak silné.
Takže tím chci říci, že nešlo o to, že Akalabeth je zpracován čárami, ale prostě v něm nevidím ten obsah. Ryze textový Diktátor mi připadal mnohem zábavnější. Nebo takový Zork třeba.
Takže tím chci říci, že nešlo o to, že Akalabeth je zpracován čárami, ale prostě v něm nevidím ten obsah. Ryze textový Diktátor mi připadal mnohem zábavnější. Nebo takový Zork třeba.
@Ringo (04.11.2021 18:07): Záleží na situaci. Nikdy nevíš jak by ses tehdy zachoval. V určité fázi života hraješ cokoliv. V jiné hraješ to co vypadá skvěle, v další to co nejvíc odpovídá tvému zaměření.
Hodnocení Akalabethu odpovídá realitě. Není to hra o níž by se dalo jen tak "zakopnout". Většinou se k ní lidé dostali po určitém vývoji, s určitou zkušeností a s vypracovanou tolerancí ke starým hrám. Fakt, že se nikdo hodnocením nepřehoupl do "skvělého" pásma, o ní vypovídá docela dost. Richmond zdolal hodně staré hry a byl z nich nadšený. Ugraugra to samé. Nejsou to lidé co by prošli nějakou klasikou, a strhali ji kvůli zastaralé grafice, nebo pro překonané mechaniky.
Hodnocení Akalabethu odpovídá realitě. Není to hra o níž by se dalo jen tak "zakopnout". Většinou se k ní lidé dostali po určitém vývoji, s určitou zkušeností a s vypracovanou tolerancí ke starým hrám. Fakt, že se nikdo hodnocením nepřehoupl do "skvělého" pásma, o ní vypovídá docela dost. Richmond zdolal hodně staré hry a byl z nich nadšený. Ugraugra to samé. Nejsou to lidé co by prošli nějakou klasikou, a strhali ji kvůli zastaralé grafice, nebo pro překonané mechaniky.
@Richmond (04.11.2021 13:13): No mě by tahleta podoba asi ještě právě nezaujala, spíše bych sáhl po gamebooku.
@Charllize (04.11.2021 11:56): On to není klasickej dungeon, pohybuješ se 2D terénech a do dungenů můžeš vstupovat.
@Ringo (04.11.2021 11:58): No upřímně, v roce 1979/1980, kdybych tohle mohl hrát na Apple][ tak si asi ucvrnkávám do kalhot štěstím :) (ono by stačilo už jen v té době u nás mít ten stroj že).
@Ringo (04.11.2021 11:58): No upřímně, v roce 1979/1980, kdybych tohle mohl hrát na Apple][ tak si asi ucvrnkávám do kalhot štěstím :) (ono by stačilo už jen v té době u nás mít ten stroj že).
@Charllize (04.11.2021 11:25): Kdybych to měl hodnotit z pohledu "dobovosti", tak bych dal ještě nižší hodnocení. V té době vznikaly vynikající hry a Akalabeth vedle nich nevypadá zajímavě, ani zábavně. Ono je to fakt hlavně technologické demo. Ukázka co autor umí naprogramovat. Ale už zapomněl že by to taky někdo měl chtít hrát. Ukázka dobové skvělé hry je Ultima 1. Stačilo by předělat grafiku a změnit pár detailů a můžeš to dneska vydat jako mobilní hru. Působila by furt svěže.
Samozřejmě snižovat hodnocení u her z hlediska času jsem neměl rád nikdy. Jednu dobu to dělala ta nová redaktorská generace Excaliburu, který třeba shodil na 50% i hry, které byly ve své době naprosté pecky a oni to prostě jen potřebovali dát do kontrastu s aktuální novinkou, kterou potřebovali oproti stařešině vyzdvihnout. Takže koukat tam, jak pomalu někdejší hry měsíce klesají časem na 68%, 50% a pod. byl hodně nesmysl, navozující dojem, že nová hra je zákonitě lepší hra, což dost často není pravda.
Ale u akalabeth a pod., ty nízké čísla chápu, protože podle mě, byť nebylo tehdy v možnostech třeba udělat něco v tomto smyslu lepšího, tak z mého pohledu, i když se do té doby vžiji, tak by to asi úplně dobré nebylo pro mě osobně asi ani tehdy. Prostě tohle by mě nebavilo a raději bych šel s kamarády hrát nějakou deskovku. Čímž tomu samozřejmě neupírám historickou hodnotu a něco jako odstartování věcí budoucích a lepších. Není to jako třeba u těch devadesátkových her, u nichž dost často platí, že když byly dobré tehdy, jsou dobré i dnes.
Ale u akalabeth a pod., ty nízké čísla chápu, protože podle mě, byť nebylo tehdy v možnostech třeba udělat něco v tomto smyslu lepšího, tak z mého pohledu, i když se do té doby vžiji, tak by to asi úplně dobré nebylo pro mě osobně asi ani tehdy. Prostě tohle by mě nebavilo a raději bych šel s kamarády hrát nějakou deskovku. Čímž tomu samozřejmě neupírám historickou hodnotu a něco jako odstartování věcí budoucích a lepších. Není to jako třeba u těch devadesátkových her, u nichž dost často platí, že když byly dobré tehdy, jsou dobré i dnes.
@Richmond (04.11.2021 11:49): Já to nemyslel nějak ofenzivne, jen mě zarazila ta červená v hodnocenich, tak mě zajímalo co se stalo.
Treba ze to nemá příběh, on to tenkrát byl nějaký standard u rpg? Asi ani ne? Ještě ke všemu u vzasade u dungeonu, tam ty příběhy nejsou moc dodnes :)
Treba ze to nemá příběh, on to tenkrát byl nějaký standard u rpg? Asi ani ne? Ještě ke všemu u vzasade u dungeonu, tam ty příběhy nejsou moc dodnes :)
@Charllize (04.11.2021 10:20): No věci, které jsem hře já vytýkal, rozhodně nebyly o technickém handicapu. A svůj respekt k autorovi jsem také vysekl v komentáři. Prostě je to o těch čísílkách, které má každý jinak.
Ovšem, že Akalabeth bude aktuálně dnes druhou nejnavštěvovanější hrou na DH, bych nečekal :)
Ovšem, že Akalabeth bude aktuálně dnes druhou nejnavštěvovanější hrou na DH, bych nečekal :)
@Charllize (04.11.2021 11:25): Zásadně hodnotím pouze hry, které jsem dohrál. Jestli někdo za 10 let dohraje Baldur's Gate II a bude mít pocit, že je to nehratelná kravina a že to dotáhl jenom na sílu a kvůli modré fajfce, tak mu to asi rozmlouvat nebudu :). A jestli ještě bude existovat DH a napíše k tomu komentář, budou mít ostatní právo ho oplusovat nebo omínusovat dle toho, jak to cítí zase oni. Naopak to u dotyčného bude ukazovat určitou sílu nejít s davem. Sám u sebe cítím problém s výrazně jiným hodnocením, než dávají ostatní (King's Quest 7 směrem nahoru, Polda 1 směrem dolů).
@Londo Mollari (04.11.2021 11:19): Tak já poslední větou mojeho příspěvku to co píšeš vzasade potvrzuji. Ale pořad si myslím ze u takhle starých her by se důvody proč a jak řešit měli a aspoň lehce to v hodnocení zohlednit. Když už takovou starou hru hraju je to z části i proto ze mě zajímá jak to tenkrát bylo.
Za dvacet let budou lidi dávat Bakdurs Gate 2 10%, myslíš ze to tak bude ok ? :)
PS: a s tím ze hodnocení musí být vždy 100% subjektivní tak úplně nesouhlasím :)
Za dvacet let budou lidi dávat Bakdurs Gate 2 10%, myslíš ze to tak bude ok ? :)
PS: a s tím ze hodnocení musí být vždy 100% subjektivní tak úplně nesouhlasím :)
@Charllize (04.11.2021 10:20): Nic jako objektivní hodnocení neexistuje. Hodnocení je vždy subjektivní, tím spíše u her nebo u filmů. Podle mě by nejdůležitější při hodnocení hry mělo být, zda mě bavila hrát nebo ne. Takže si položme otázku. Může 35-40 let stará hra pobavit? Ano může, třeba King's Quest mě opravdu bavil hrát. V okamžiku, kdy jvempire píše v reportu, že ho hra bavila, pak chápu nadprůměrné hodnocení. Jestliže ugraugra a hanak_v_exilu píše, že je hra nebavila, pak je nesmysl hře sypat 60-70% jenom kvůli "historické důležitosti". Historii přenechme archeologům a bavme se hraním.
@hanak_v_exilu (04.11.2021 09:47): No jde o to jestli to tenkrát bylo tak jak píšeš. Myslím tím ze to jak to je udělané bylo spis nad rámec tehdejší tvorby nebo pod. Klidně muže být ze to působilo v těch letech jako nadčasove. Já to beru podle toho ze u her které jsem zažil aktuálně to byl kolikrát šok jak to skvěle působilo a s odstupem let to samozřejmě děsně zestarlo a říkám si co jsem tenkrát na tom viděl :)
Ja totiž moc nesouhlasím se sníženym hodnocením jen kvůli tomu ze hra je už stará a nenabízí pozdější standardy. Podle mě to je špatne a smazava to historickou důležitost. Myslím si ze by u toho člověk měl uvažovat co nejvíc dobově, protože třeba i tenkrát nebylo technicky možné to udělat tak aby to vyhovělo pozdějším principům.
Ale samozřejmě i chápu ze v komentářích jde o osobní pocity.
Ja totiž moc nesouhlasím se sníženym hodnocením jen kvůli tomu ze hra je už stará a nenabízí pozdější standardy. Podle mě to je špatne a smazava to historickou důležitost. Myslím si ze by u toho člověk měl uvažovat co nejvíc dobově, protože třeba i tenkrát nebylo technicky možné to udělat tak aby to vyhovělo pozdějším principům.
Ale samozřejmě i chápu ze v komentářích jde o osobní pocity.
@Charllize (04.11.2021 09:42): Ono by hodně pomohlo kdyby v Akalabethu byla nějaká omáčka kolem. Stačilo by pojmenovat mapu a dungeony. Přidat nějaký příběh, zápletku, postavy. Pak by dojem byl mnohem lepší a hratelnost by získala šťávu. RPG to prostě potřebuje.
@Richmond (04.11.2021 07:38): Dva roky není tak moc, i když netuším jak moc se to tenkrát rozvíjelo, ta herní sféra. Třeba koncem devadesatek byli dva roky docela dost na to aby se hry pohnuli o dost dal.
@jvempire (04.11.2021 08:19): S tím souhlasim :)
@jvempire (04.11.2021 08:19): S tím souhlasim :)
Já asi tyhle prvotiny nadhodnocuju (třeba i Mystery House), ale když si představím věk, zkušenosti a vzory autorů, tak mám jen hluboký obdiv.
@Charllize (03.11.2021 23:35): No v porovnání s U1, která vyšla o 2 roky později to je dost podstatný rozdíl (v hratelnosti).
Já to samozřejmě nehrál. Ale udivuje mě ze dáváte tak málo. Ony hry v te době mohly být nějak lepší? Nebo na to berete metr z her o deset let později ? Bylo v te době něco výrazně lepšího?
@Richmond (03.11.2021 21:42): No jo, ty jsi ten adventurní typ co rád sbírá indicie z mlhavých narážek. To jsi musel v téhle hře trpět jako zvíře.
@hanak_v_exilu (03.11.2021 21:26): No tyjo mě zrovna to chození v dungeonech v prvnínch Ultimách tolik nebavila. Spíš jsem se těšil na dolování informací z měst, vesnic apod.
@Richmond (03.11.2021 21:18): Tak ono to chození dungeonama je na Ultimě I to nejzábavnější, a tady má taky svoje kouzlo. Ale chybí všechna ta omáčka, abych v tom viděl hlubší smysl. Místo zvědavosti "copak zažiju příště?" jsem jel v módu "už to sakra dohraj, ať ta máš tu modrou fajfku". 40% je tak akorát. V jádru to není špatná hra, ale strašně rychle začne nudit.
@hanak_v_exilu (03.11.2021 21:14): No ale nakonec jsi dal slušný procenta :) Já měl to "štěstí", že jsme nevědomky přišel na bezednej zdroj experience, takže jsem nemusel strávit tolik času. ale do té doby to bylo peklo na kolečkách. Nicméně za mě pořád povinnost každého crpg závisláka (jako ostatně všechny hry z crpgaddictova must have listu) :)
@Richmond (03.11.2021 21:09): Díky. Ale poslední tři čtvrtiny byly jen se sebezapřením a po malých kouskách. Vůbec mě to nebavilo.
@hanak_v_exilu (komentář): Gratulace! Počet lidí, co tohle dohráli utěšeně roste :)
@Phoenix (21.09.2018 18:12): To je dobře, jednička je o dost lepší hra než Akalabeth. Sice takovej pelmel, ale mně tedy bavila. Ke dvojce jsem se pořád nedostal.
@Richmond (21.09.2018 17:55): Děkuji :-)
Dlouho jsem to odkládal a považoval za v dnešní době nehratelnou záležitost a nakonec mě samotného velmi překvapilo, jak je hra stále hratelná a jaké nápady obsahuje. Počínaje kouzlením žebříků přes neviditelná propadla a tajné chodby až po zloděje jídla a peněz nebo mimicky. Kloubou dolů před tím, v kolika letech to Lord British naprogramoval a jaká byla tehdy konkurence (třeba když vezmu v úvahu, že první Wizardry vyšly až za další dva roky).
Vytknout se tomu dá naopak nevyváženost, kdy je kouzelník díky kouzlení žebříků daleko silnější postava než válečník a bez kouzla BAD by hra měla násobnou délku.
Co je ale pro mě asi nejpodstatnější, tak mě Akalabeth navnadil na zahrání celé série Ultima :-))
Dlouho jsem to odkládal a považoval za v dnešní době nehratelnou záležitost a nakonec mě samotného velmi překvapilo, jak je hra stále hratelná a jaké nápady obsahuje. Počínaje kouzlením žebříků přes neviditelná propadla a tajné chodby až po zloděje jídla a peněz nebo mimicky. Kloubou dolů před tím, v kolika letech to Lord British naprogramoval a jaká byla tehdy konkurence (třeba když vezmu v úvahu, že první Wizardry vyšly až za další dva roky).
Vytknout se tomu dá naopak nevyváženost, kdy je kouzelník díky kouzlení žebříků daleko silnější postava než válečník a bez kouzla BAD by hra měla násobnou délku.
Co je ale pro mě asi nejpodstatnější, tak mě Akalabeth navnadil na zahrání celé série Ultima :-))
Gratulace Phoenixovi k dohrání :) Koukám, že jsi dal i pěkný body! :)
@ugraugra (07.02.2017 14:46): Ha! Hotkey "S" jsem ve Wizardry užil mocněkrát, občas mě to rozčilovalo, protože ty statistiky naskočily vždy po souboji, takže při procházení jsem je právě klávesou "S" shazoval. :)
Nicméně tohle je evidentně od autorů té fan verze :)
Nicméně tohle je evidentně od autorů té fan verze :)
U1 je rozhodne o rad lepsi. Ale porad je to hra z dnesniho pohledu dost nestandardni, takze ne kazdemu se bude libit. U3 uz je nekde jinde, ta obstoji i dnes.
@Richmond (04.06.2017 11:51): Gratulujem, a aj ja sa pripájam k prosbe o komentár :)
@Richmond (04.06.2017 11:51): Gratuľujem. Podľa hodnotení a komentárov je ale vidieť že táto hra už dnes za moc nestojí :) Ale čo by sme od tej doby a veku tvorcu mohli očakávať že ;)
Inak podľa ugrovho hodnotenia je myslím jasne vidieť že Ultima 1 je lepšou hrou.
Inak podľa ugrovho hodnotenia je myslím jasne vidieť že Ultima 1 je lepšou hrou.
@Richmond (04.06.2017 11:51): Gratuluji k dohrání, ono to není tak zlé vzhledem k době vydání. Ale je fakt, že na Wizardry a novější to nemá. Ale nějak se začít muselo a na to, že hru vytvořil puberťák v té době, klobouk dolu. Komentář napiš, nový pohled na takovouto hru vždy stojí za to.
DOHRÁNO! Hlavního bosáka jsem nejdřív zabil v osmé patře při hledání jiného typu nepřítele. A pak nakonec i v tom nejhlbším patře, kdy mi chudák nebyl schopen ublížit a vydržel 3 kola než jsem ho poslal definitivně k zemi. Postava byla tak nabušená (neoprávněně!), že i gremlini byli neškodní a než stačili cokoli provést padli ve druhém kole. Nevím, zda psát komentář, jsou zde už 2 a navíc pěkně sepsané. Pevně doufá ugro, že regulérní jednička je o řád lepší! :)
Ech, tak jsem nějak exploitovoal statistiky kouzlem BAD...Ta hra je ukrutně nevyvážená mi přijde. V porovnání s Wizardry 1, které je tuším o 2 roky mladší je to pravěk :)
@DJ (03.06.2017 08:14): Tak jsem navštívil už 6 dungeonů a všechny mají stejnou strukturu. Co mně ale překvapuje, že se mi HP doplňuje různě. Jdu dungeonu, mám 34 HP, pobiju nějaké příšery, utržím rány, vrátím se do města a mám 31, po další návětěvě 30, pak 32. Co to ovlivňuje? Navíc mám úkol zabít Gremlina, které asi najdu až hodně hluboko, ale grind mi nezvyšuje vlastnosti. Nejsem ve slepé kolejí?
@DJ (03.06.2017 08:14): Já včera konečně přišel (hlava dubová) že magický amulet mně nepřenáší nahoru/dolů, ale že jen otáčí žebřík :) I tak ale musím přiznat, že návštěva 4.patra mně rychle vyléčila, bude asi potřeba chvilku budouvat statistiky :)
@Richmond (02.06.2017 20:04): Akalabeth ma vsetky dungeony generovane podla urciteho vzorca (a v nom je "lucky number" hracom volena premenna) - konkretne je to 9x9 stvorcov VZDY s dvoma rebrikmi (hore a dole) symetricky na miestach [3,3] a [7,7]. Medzi tym sa generuju nahodne steny pevne, priechodzie a prepadliska. To ze mas dva uplne identicke - zrejme mas velke stastie s RNG ;-)
Takze ked si toto uvedomis rebrik vzdy najdes na rovnakom mieste, mozno za tajnou stenou, ale je tam. Nepamatam sa ze by sa miekedy k nemu nedalo dostat...
Takze ked si toto uvedomis rebrik vzdy najdes na rovnakom mieste, mozno za tajnou stenou, ale je tam. Nepamatam sa ze by sa miekedy k nemu nedalo dostat...
Ty jo asi jsem velkej noob... Z prvního patra (mám Lucky number = 2) jsem našel pouze jednu cestu do druhého podlaží a to přes propadlo. Druhé patro jsem zmapoval a zjistil, že sice je tam jeden žebřík do prvního patra, ale někam jinam, do jiné uzavřené části. Dá se normálně pak dostat nahoru nebo musím požívat magické amulety?
To jsou všechny dungeony stejné? Navštívil jsem první dva, zmapoval první patro je to identické.
@Richmond (01.06.2017 20:28): ja nic nemapoval takze ne ;)
Nedělalo vám problém mapování dveří v dungeonech? Jsem začal mapovat a po nějaké době jsem to měl celé rozhozené, protože mi nedošlo, že dveře zabírají vlastně jedno políčko. Děsnej nezvyk, úplně mě to rozhodilo :)
@ugraugra (01.06.2017 11:50): Ano v emulátoru Apple II jde savestate, používal jsem to na mapování. Ve speciální verzi DosBoxu jde savestate také.
@Richmond (31.05.2017 22:16): Zahraj si tu originální pro Apple v emulátoru. Mám pocit, že tam klasicky můžeš používat savestates.
btw opravil jsem odkazy na screenshoty v mém komentáři ;)
btw opravil jsem odkazy na screenshoty v mém komentáři ;)
@Richmond (31.05.2017 22:16): Ono to těžko brát jako původní. Hra vyšla nejprve na Apple II, ta starší verze pro DOS je vlastně fan port a až ta z 1998 je oficiální. Více na wiki. Já nejdříve také hrál tu starší. GOG Galaxy ji má jako výchozí, ale pak jsem přešel na tu novou a až tu dohrál.
@jvempire (30.05.2017 20:29): Aha, dík. Takže ta původní verze se ani třeba sama neukládá? Čili je třeba dohrát hru na jeden zátah?? Vůbec netuším, jak tohle budu po dohrání hodnotit :))
@Richmond (30.05.2017 18:55): Součástí gog jsou dvě verze, ukládání podporuje verze z roku 1998. Hrát se dá na jakoukoli obtížnost, ale na vyšší jde hraní pomalu a je nutné hodně opakovat nižší patra a zesilovat a to hodně.
Funguje v gog verzi nějaký save? :) Nebo tím, že dám stejné lucky number se hra obnoví (to se mi nezdá). V manuálu popsané hotkey tedy nešlapou :) Dá se to hrát s obtížností 5? Nechci si hrát na tvrďáka ale zase nechci jít ani na tu nejlehčí obtížnost. Děkan! :)
@jvempire (komentář): Kruci teď mám dilema, jestli místo Phantasie nejít nejdřív do Akalabethu :) Samozřejmě gratulace, jsem stejně rád, že mám tu Ulitmáckou ságu teprve před sebou (s výjimkou UU).
@ugraugra (07.02.2017 14:46): Souhlasím Ultima je super, ta série má úžasnou atmosféru. Snad se k tomu v rozumné době dokopu.
@DJ (07.02.2017 14:49): Dobře obrázky tam nahraji. S tím DOSBoxem vím, že to jde, ale vždy pak zapomenu jak. Je to těžké všude se to dělá jinak a už nějak ztrácím přehled :-)
@DJ (07.02.2017 14:49): Dobře obrázky tam nahraji. S tím DOSBoxem vím, že to jde, ale vždy pak zapomenu jak. Je to těžké všude se to dělá jinak a už nějak ztrácím přehled :-)
@jvempire (07.02.2017 14:42): pekny research aj komentar ;-) Rozhodne tie obrazky hod aj ku mne na web, stoja za uchovanie pre buduce generacie.
Inac screenshoty mozes robit priamo v DOSBoxe (CTRL+F5)...
Inac screenshoty mozes robit priamo v DOSBoxe (CTRL+F5)...
@jvempire (07.02.2017 14:42): Dík :)
Nejvíce pobavila hláška "S for Stats? What is it? Wizardry?", protože každý ví, že v Ultimě je to Z(tats) ;)
Jinak U1 si určitě zahraj, chce to více hráčů Ultimy v Československu. Hrajme a šiřme slávu Lorda Britishe !!!
Nejvíce pobavila hláška "S for Stats? What is it? Wizardry?", protože každý ví, že v Ultimě je to Z(tats) ;)
Jinak U1 si určitě zahraj, chce to více hráčů Ultimy v Československu. Hrajme a šiřme slávu Lorda Britishe !!!
@ugraugra (07.02.2017 14:33): To bys neuhodl :-) https://drive.google.com/open?id=0B20iJiXukW-9VFVGOUxPWFpDdXc
@jvempire (07.02.2017 14:23): Takže View Ending zobrazí prostě tu hlášku z konce hry a View quotes obsahuje co?
@ugraugra (07.02.2017 14:14): Odemkne se View Quotes a View Ending. Tady jsem udělal screen https://drive.google.com/open?id=0B20iJiXukW-9RzFyc1R4X1VlRWs a tady konečná obrazovka https://drive.google.com/open?id=0B20iJiXukW-9MXR4S01Kam9uRUU .
@jvempire (komentář): "Liší se také konečná gratulace a v menu se odemknou dvě nové položky."
DOS verzi jsem nehrál - co přesně se v menu odemkne?
DOS verzi jsem nehrál - co přesně se v menu odemkne?
@ugraugra (24.12.2014 10:28): Nečakná pecka od ujca Britisha :)
@ugraugra (24.12.2014 10:28): Diky za tip. Akalabeth v poličce, stream zrovna sleduju (U4) :)
Jupíííí, Akalabeth GOGed a zadarmo + 80 % sleva na Ultima hry a 12ti hodinovej stream o Ultima sérii. Tak to je bezva dárek ;)
cRPG Addict si dal Akalabeth znovu a zlepšil tomu oproti původní recenzi skore :) Odkaz v Odkazech :)
@ugraugra (07.11.2012 19:27): Máš u mě plus, tohle bych fakt nedal.
@ugraugra (07.11.2012 19:27): treba sa trosku pohrat s nastavenim emulatora. Ja som pri hrani pouzival Applewin s nastavenim rychlosti emulacie na fastest. Problem s postupnym vykreslovanim zmizne...
No a som zvedavy na tvoj komentar ;-)
No a som zvedavy na tvoj komentar ;-)
@ugraugra (07.11.2012 19:27): Apple vole... (Banik pyco)....
Ty vole... zkusil jsem původní apple II verzi přes emulátor a to se fakt nedá. Jako čekat minutu než se mi vygeneruje svět a potom zjistit, že po každém kroku se ta scéna vykresluje postupně, takže musim sekundu čekat než zjistim co je na dalším čtverečku... navíc fungujou jen šipky doleva, doprava. Pro pohyb dopředu musim mačkat Enter a pro pohyb dozadu lomítko. Co to kurva? :o)
Tak já jdu asi přecejenom zkusit ten DOS remake, kterej aspon nesimuluje pomalost tehdejších strojů... Akorát mi v té verzi nějak nejede intro a zvuky...
Tak já jdu asi přecejenom zkusit ten DOS remake, kterej aspon nesimuluje pomalost tehdejších strojů... Akorát mi v té verzi nějak nejede intro a zvuky...