Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mne se tam vcera stalo to, ze jsem mel skoro hotovou pevnost, zbyvalo spalit posledni bednu. Umrel jsem a autosave me hodil pred pevnost, kde jsem mel vsechno splnene, akorat 2/3 spalenych beden se zmenilo na 0/x osvobozenych zajatcu.
Situace okolo autosavů mě asi bude dlouho strašit. Tuhle jsem přes půl hodiny pročišťoval jednu pevnost, jen aby mě jeden jouda v poslední skupince sundal na dvě rány bo byla tma a překážky se tu zprůhledňujou, a pak loading, a pak iba FAKK, celou pevnost můžu robit nanovo. Když už tohle zrušili, proč proboha neumožnili manuální ukládání i v červených zónách (aspoň dokud nejsem odhalen)? ._.
@Blackhand47 (10.10.2018 10:21): Nezdá sa mi, že boli vo Witcherovi vedľajšie questy výraznejšie prepojené, aspoň nie takým štýlom ako uvádzaš - pokiaľ teda nerátam to, že niektoré majú sami o sebe dopad na hlavný dej.
@Guldy (10.10.2018 08:26): Tam jsem právě doufal, že se to jaksi "vynuluje" tím, jak jsem dal zadarmo kopí do chrámu a babka mi řekla, že tam mohu kohokoliv poslat. Čekal jsem, že tam budu moct poslat tu rodinu, aby je zkontrolovala nebo něco takového, ale tohle jaksi není Zaklínač, aby byly i jednotlivé vedlejšáky nějak propojené.
@Guldy (10.10.2018 08:26): Prijde mi ze tohle bylo zatim jedine zasadnejsi rozhodnuti co jsem tam zazil, tedy v tom smyslu ze jsem nad tim hodnou chvili uvazoval.
jsem zvedav jestli se to bude nejak resit dal, pac krome toho ze na ostrove je min lidi a zmizeli zasadni npc se nic nedeje
@HolyMeatball (09.10.2018 10:39): Mne prislo, ze kdyby s tou nakazou rodiny to byla pravda, tak rozhodne by prece nebyli jedinym potencialnim zdrojem. Hlavne po celou dobu jsem neveril tomu "priestovi" a jeho kumpanum, pusobili na me jako podvodnici a lapkove, co prave mohli vybehnout z lesa a vymyslet si nejakej bullshit, aby mohli komukoliv uskodit. Vypadali hodne podezrele, naopak ta rodina pusobila v pohode. Takze jsem se samozrejme rozhodl tak, ze jsem rozsekal ty "smejdy".. a ted real spoiler spoiler: meli pravdu, takze se pak rozsiril ten mor..
Jenže to s tím fanboyovstvím je akorát tvrzení Gordona, kterej mimochodem zase to hodnocení snížil.
Je to prostě sketa, co si svým relativizováním obhájí úplně všechno.
@M.a.t.t. (09.10.2018 13:40): Jo, jsou. Argument o tom že to má "nudné RPG prvky" třeba moc nepobírám, protože mi každé AC (hrál jsem do čtyřky) přišlo natolik prázdné až mě to stereotypně frustrovalo, v podtsatě open world bez open worldu.
Tak u tech mini ukolu kde clovek nese nekomu treba dopis a o nic vic nejde je celkem s podivem ze tomu venovali takovou pozornost. Kazdy to NPC ma k tomu vysvetleni, ma to svoji cutscenu, jak pri nabrani tak pripadne pri odevzdani. Taky jsem zjistil ze quest predmety se negeneruji az kdyz clovek dostane ukol ale jsou ve svete napevno jeste pred zadanim.


S tím, že do hodnocení se započítávají jen hry nakoupené na steam obchodě samotném.
Klasický retail, kdy si dáváte čísílko z krabičky se nezapočítává.
@Drolin (09.10.2018 11:24): Asi jo, nebo podle toho, kolik má nahráno (přeci jen je dost her, které dohrát nelze). Ta váha hodnocení by se třeba mohla i odvíjet od mediánu nahraných hodin (což by byl problém u nepopulárních her takže ten systém bude určitě o dost složitější, ale jen pro představu).
@kuler91 (09.10.2018 11:00): Ty sám by si mal dobre vedieť, že veľké firmy ako Ubisoft majú množstvo "priaznivcov" :)

Inak aj ten argument s miktrotransakciami je trochu scestný, pretože akokoľvek sa voči tomu nestaviam pozitívne, hra ich nijak výrazne netlačí do popredia a je v pohode hrateľná bez nich. Akurát pre tých, ktorým vadí level cap, je tu možnosť aktivovať si permanentný XP boost, ktorý navýší získanie skúseností o 50%. Osobne mi však pripadá hlúposť platiť za niečo podobné, o to viac, že toľko grindovania tu skutočne nie je a svet je spracovaný tak nádherne, že sa ho vyplatí prechádzať podrobnejšie.
Ja vím, že metacritic není úplně směrodatné hodnocení, ale pokud je nějaká hra "lepší" tak dostane většinou solidní hodnocení i na meta ... že by až tolik hateru ?
Mne příjemně překvapila možnost si nabrat do posádky v zásadě téměř kohokoliv. Takhle mi na lodi důstojničí bývalý vůdcové oblasti s příjemnejma bonusama.

Hra jinak obsahuje i takvý ty opakovaně se generující úkoly. Jsou ale označený a skutečně to slouží jen pro nabrání expů a surovin, co dostáváte za odměnu. Po dosažení levelu 20. ale to lze naprosto a úplně ignorovat, protože už všude toho dostanete dost i tak (i když mně se takto jednou vygeneroval znuvu úkol zabít šéfa oblasti, já ho jen omráčil (úkol byl i tak úspěšný), dostal jsem zlatý loot, expy a na loď do posádky z něj byl vzácnej důstojník s výborným bonusem do obrany i útoku lodi.
@orromis (09.10.2018 10:36): Steam má tu výhodu, že aby mohl někdo něco hodnotit, tak to musí nejprve vlastnit. Tady si někdo založí více účtů, dá hře několikrát nulu a pokud to není AAA titul, tak si toho už nikdo nevšimne. Navíc mi přijde, že v poslední době tu moc lidi hry nehodnotí, AAA tituly dostávají 20-40 hodnocení, menší hry a indie 0-10. Výjimka KDC.
Tak jsem na tom začátečním ostrůvku zabil pět a půl hodin a furt ho nedodělal, good stuff. Na Nightmare platí, ještě silněji než u Origins, že lidští nepřátelé jsou oproti blbejm vlkům a další zvěři naprosto ýzy. Strach ze zvířat to ale zase umocňuje dosti kvalitně, ale díky tomu, že to KONEČNĚ má quicksavy, to rozhodně neotravuje. Takže taky good stuff.

Quest s morem mě docela posadil na prdel, fakt jsem chvíli musel přemýšlet, jestli radši zabít prýsta a jeho kumpány jen za to, že jsou otravní, nebo je radši nechat zabít nakaženou rodinku, bo co kdyby náhodou to fakt přenesli na zbytek ostrova... já věřil, že to bude líp napsaný, ale že až o tolik je rozhodně příjemné překvapení.

Podobně příjemně na mě působí důležitost bonusových atributů u equipu. V Origins to bylo fakt jen pro radost, ale tady rozhodně hraje roli, o kolik si zvednu dmg jakéhokoliv konkrétního stromu. Gg.

Taky gg za nesmírné možnosti cheesu - díky stále průzračně hloupé, slepé AI, je často velmi snadné ztratit agro a vyhýlovat se i beze skillu, a pak to třeba rovnou i skloubit s "press F to win". Některé aktivní skilly taky působí jako vyložené cheaty.

A Kassandra je boží, s přehledem nejlepší ženská hratelná postava za dosti dlouhou dobu. I když je fakt, že před tímhle jsem naposled hrál za Aloy, takže to Kassandra možná u mě má až moc lehký. >_> Chytlo mě to fest. Určitě ne tolik, jako kdysi TW3, ale určitě nesrovnatelně víc, než Origins. Nicméně při pohledu na tu mapu se fakt děsím toho, jak dlouho si to tu zábavnost udrží.
@Drolin (09.10.2018 10:20): Samozřejmě, ale pokud je řeč o agregátorech (jako je metacritic nebo DH), tak to jemnější odlišení stejně nemá moc velké uplatnění, zvlášť když tam hodnotí lidé, kteří těm hrám většinou nerozumí/nejsou schopní hry ohodnotit v kontextu konkurence a vyargumentovat si to.

V případě hodnocení jednotlivců to samozřejmě smysl má (ale za ideální stupnici považuji 1-5).

Hlavně všechny agregátory dávají k hodnocení svých uživatelů nějakou váhu která z těch jemných procentuálních nuancí hodnocení posune blíže k binárnímu. Někdo to dělá hůře (třeba DH, kde je to navázané na body, jejichž získání je jednoduché), někdo na to má komplexnější algoritmy. Každopádně si myslím, že nikoho nemusí review bombing na metacritic trápit, protože se to vždycky ztratí (ať už to hodnocení je pozitivní nebo negativní).

Mě by třeba docela dost zajímalo, jakým způsobem vypočítává hodnocení steam (to se tváří jako binární, ale myslím si, že bude velký rozdíl mezi váhou hodnocení člověka, který hru nedohrál a hodnotí všechno možné a člověka, který píše recenze, hry dohrává a má v nich hodně hodin).
Zatim jsem docela nadsenej, hra pusobi hodne promakane a na spickovy urovni, co se tyce grafiky a zpracovani. Jedu to na max. nastaveni a v nekterych momentech me az mrazilo, jak vidim, jak se ta uroven posouva dal a jak uchvatny to je. Dialogy a rozhovory jsou velkou novinkou, ktera tomu dodava pocit, ze uz nejste jenom divakem toho deni, ale nejakym hybatelem. Pusobi to docela hodne (na me) jako Witcher a pry i priznali, ze se tim inspirovali. Pokud nekdo jeste vaha nebo se mu libil Origins, tak davam palec a doporucuji.
@orromis (09.10.2018 09:55): K jemnějšímu odlišení. Stovky jsou úplný vrchol pro daného recenzenta, 95 a tak dále už jsou větší a větší komplikace. Doporučení ANO/NE je dobré přidat k recenzi (jako to má Destructoid nebo Kotaku?), ale ty procenta jsou stále hlavní - pokud vychází takové a takové počty her nebo pokud jednotlivec hrál kvanta her, tak binární rozdělení nemá prakticky význam (eliminuješ cca půlku her, a pak si vybírej...).
@SimonEndt (09.10.2018 09:46): já tohle moc rád nemám. Pokud někdo má s něčím práci, tak si za ni prostě peníze zaslouží.
Já jsem si několikrát omylem koupil hru, která mi vůbec nesedla (často nejaký druh staršího RPG a tak), ale dělalo to menší studio a tak jsem ani nerefundoval, nepovažoval bych to za správné.
Taky jsem se stal backerem i projektů, který dělají nějací nadšenci, mně to vůbec nic neříká, ale nakazím se rád jejich nadšením pro věc.

Tohle je třeba můj subjektivní postoj.
Naopak lidi co si myslí, že hry rostou na stromech a oni by je měli dostávat zdarma nebo za deset korun – škoda že takoví lidé se nedají na tom metacriticu hodnotit taky, velice rád bych jim taky věnoval nějaké nuly.
@SimonEndt (09.10.2018 09:46): Že dá někdo někomu 100% a někdo jiný 0 je zcela legitimní. Jednomu se to líbilo, druhému ne.

Naopak hodnotit v pětiprocetních rozdílech je píčovina. Jakej je rozdíl mezi 100 a 95? Jakej je rozdíl mezi 90 a 80? Jakej je rozdíl mezi 40 a 0? Podstatné je, jestli se ta hra někomu líbila případně co o ní napsal.
@SimonEndt (09.10.2018 09:46): Je pravda, že většinou ty podhodnocené recenze vyrovnají nadhodnocené, takže průměr se často docela trefí. Ale já stejně raději ověřuji osobně :-). U věcí, kde čekám, že to bude moje kafe, jsem ochotný zápornější recenze trochu přehlížet.
Hele já tohle znám, nám lidi dávají záporné hodnocení za to, že chceme za hru nějaké peníze. Ale pořád těch lidí je hrstka oproti fanouškům, kteří tomu dají naopak 100%. Kdyby každý hodnotil objektivně, taky bych byl radši, na druhou stranu spousta lidí tomu dá automaticky palec nahoru i když to ani nedohráli což právě vyváží ty lidi co tomu dají palec dolu.
@M.a.t.t. (09.10.2018 09:31): metacritic je haluz, jako někdy na utvoření obrázku se to dá, jindy je to úplně zcestné... poslední mě zaujala přehnaně záporná kritika filmu Venom... přitom jinde to dostává slušně nadprůměrné hodnocení...
@SimonEndt (09.10.2018 08:50): 0/10 - "this is not assassin creed game , i want real assassin creed game, this is the witcher 3 game style."

0/10 - " what should i say about this game ?, this game have huge map which is good for exploration , odyssey is good as a spartan console game . not AS A Ac game , this game have nothing to do with the AC except the name , and ppl think this game is good cuz of the reviewers who keep misleading the gamers"

0/10 - "I don't like RPG element, and then this in not a assassin creed. Just another boring RPG game."

1/10 - "Osyddey is Origin DLC, not worth to buy on Day one, lol
And this game is not ASSASSIN CREED, It's just a boring RPG game."

0/10 - "***DONT BUY
this is not a Assassins Creed game -_- its a game about a child who f**ked up by the world"

0/10 "not assassin game anymore since origins, why ubi not just make new frenchise"

0/10 - "This is not an ac game like the title suggests. It is compleatly different game."

0/10 - "OMG!!!! Ubisoft Just Killed it!!! It being the Assassin's Creed Franchise. . ."

0/10 - "Like every Assassin's Creed game since ACII, this game is a garbage rehash of the last AC games. It's only made worse by its blatant pandering to SJW nonsense."

0/10 - "I personally give it a 8.5. I Just put a 0 to show you how unreliable the user rating system is on this site. Just completely remove it and leave the ratings to unbiased professional journalists." :))

Áno, hodnotenie užívateľov na metacritic má určite nejakú váhu :)) Aby som to zhrnul... nie je to Assassin's Creed, je to obyčajné RPG, grafika a animácie sú zastaralé, je tu hromada technických bugov, je to to isté ako Origins, má to údajne otrasný bojový systém, Denuvo, či mikrotransankcie a áno, je to cielené na SJW, prípadne klasické Ubisoft sucks, či výkriky do tmy... Tú kritiku som schválne prelistoval a veľa rozumne napísaných záporných komentárov tam skutočne nie je. A pokiaľ aj sú, samotné hodnotenie je väčšinou úmyselne podstrelené. A niečo podobné nie je na metacritic zďaleka ojedinelé :)
@SimonEndt (09.10.2018 08:50): Gordon ho včera měnil a snižoval, po mý poznámce vzal dalších 10 %, ty hodnocením subjektivní nulo.
Potom co psal že se na to těší, pak zase že to hrál. Jeho hodnocení nemá s touhle hrou vůbec nic společného.
@Gordon (09.10.2018 03:32): Záleží na kontextu, zase je zde (bylo) pár borců, co záměrně dávali nuly nebo minimální hodnocení hrám jen aby snížili průměr - a to je třeba u hry co má několik hodnocení to kurvení hodnocení.

Klasicky třeba Listy, co dal jako "odplatu" pár procent mým oblíbeným hrám jako Umineko, Lost Crown, System Shock 2 nebo GK2 ač je skoro jistě nehrál :)).
Však Gordon hodnotí hru subjektivně dle jeho vlastního úsudku, na tom není nic špatného. Přesně proto je na metacritic hodnocení uživatelů a recenzentů, každé má svojí vlastní váhu. Až hru ohodnotí dostatek uživatelů, tak se jeho hodnocení ztratí, nelze u každé hry očekávat, že se zalíbí všem, a třeba i Gordon změní názor a hodnocení upraví (ať už směrem nahoru či dolu).
@Charllize (08.10.2018 20:36): Tak to hodnocení je hlavně pro tebe, ikdyž dáš HL nulu a já tě za to zmrdám, tak je to tvoje věc, jak hodnotíš. To že se tím Kurví orientace v hodnocení ostatním, je blbost.
@Gordon (08.10.2018 15:40): já jsem zase rád, že se učíš používat ty smajlíky.


Teď ještě se odnaučit zbytečně snižování hodnocení jako osobní pomstu určenou někomu úplně jinýmu, když sám jsi hru ani nespustil a nehrál. Kurvíš tím orientaci v hodnocení ostatním a to jen proto, že se neumíš ovládat, nebo se přímo proti mne ozvat. Je to poměrně zbabělé.
nepoužívám špatně slovo taktický a psal jsem to jako poznámku tobě, ale o Gordonovi a spíš jsem překvapenej co jsi z toho pochopil ty.