Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Laurona (17.09.2019 09:20): Jo, to je dobrý kombo.

S tím zlodějem se to dá načasovat. Buď počkat, až se mob nahrne k partě. Nebo rubnout hned, nechat na sebe vše sesypat (a utíkat při tom) a tak uvolnit ruce zbytku party, která se mezitím naopak sesype na nepřátelské kouzelníky.

Btw https://forums.beamdog.com/discussion/47 ... mdawg-workinprogress

Velmi dobrá věc. Seznam všech předmětů, z nichž se vybírá loot v dané lokaci. Díky tomu už by nikomu nic nemělo uniknout. Loot se naloaduje vždy při vstupu do lokace.
@Jab (17.09.2019 08:25): ale to se pak na něj všichni sesypou jakmile tam bude sám ne?

Pokud to jde tak se nepřátele snažím vždy vylákat,pak zakouzlim před ně pavučinu která většinu z nich zastaví a v ten moment tam mágem střelím firebally a na dálku odstřeluji lukama. Zatím se mi tahle taktika osvědčila jako nejúčinnější.
@Laurona (17.09.2019 08:11): Tak funguje ono tradiční. Někam přijdeš, sesype se na tebe "mob" a v zádech má nepřátelské kouzelníky. Když tam ty máš v tu chvíli thiefa (fighter thiefa či assassina ještě lépe), tak můžeš těm kouzelníkům jednu rovnou rubnout.

Obdobně Archer s lukem... Přijdeš, vystřelíš, rychle odbehneš, ukryješ se a tak až do vymlácení nepřátel. Archer šetří životy i loady. Naštěstí v tom NPC modu se dá jedna postava na Archera nastavit. A IWD už pak s dialogy mezi družníky není čistá rubanice. Na tohle IE engine není prostě stavěný. Pokud nebudeš "zneužívat" systém hry, tak hraješ systémem dva souboje a spánek. Což je šíleně zdlouhavé.

Ale tradiční průzkum neviditelnou postavou, kouzlení plošných kouzel (aby tě při tom nepřátelé neviděli), využívání overpowered kitů (hodí se obzvlášť Berserk a Archer) atp... Souboje to hodně zkrátí a ušetří to čas.

Problém pro mě ale stále je, že hra mi nenabízí dostatečnou satisfakci za projití jednotlivých částí. Vždy je to jen další x patrová lokace a zase stovky soubojů. To je strašně úmorné. A převedeno do tabletop RPG... Dungeon Master má kritický nedostatek fantazie.
@mazar1234 (16.09.2019 21:12): Jako kdybych neměla zbroj ani na zloděje tak to už by bylo hodně špatný :D naštěstí mám zloděje /bojovníka takže tam to nějak jde vymyslet.

Každopádně ty zlodějské schopnosti ale při souboji stejně nevyužiju, takže by to nebyla taková tragédie, kdybych je nemohla používat, jako u barda, kde se mi kouzla při boji hodí :/
Dají se do EE importovat postavy z původní hry? Zkusil jsem postavu z EE exportovat a vytvořilo mi to dva soubory s příponami .bio a .chr. Jenže soubory z původní hry co mám uložené z roku 2003 maj přípony .chr a . res. Tak to nevypadá, že to je úplně kompatibilní...

edit: tak to nejde. Navíc se mi při tom nepěkne sekl komp. Soubory to vidí, ale nenačte. Myslím, že EE používá rozšířená povolání z BG2. Ale mohl by existovat nějakej konvertor.

Ne infinity hrách mě vždycky hrozně nebavila tvorba postav a ta honba za nejlepší statistiky při házení kostkou. Jo asi je to pro někoho super, ale mě tohle nebavilo nikdy.
@Ferdish (16.09.2019 14:29): On to není vyloženě random spawn, předměty jsou pevně dané, ale na některých místech (a není jich zase tak moc) máš například šanci na nalezení jednoho nebo naopak druhého. Viz. jeden příklad za všechny- v jedné bedně v pátém patře Dračího Oka máš šanci nalézt buďto "The Bitch Queen's Envoy" či "Reinforced Large Shield +2", nic jiného tam nikdy být nemůže. A takhle ten "random" výběr zpravidla funguje u všeho.

Kdysi jsem psal seznam itemů na BG.goo (který už bohužel zanikl, byť ten seznam asi ještě někde mám na flashce), takže tohle mám docela nastudované. Zpravidla tam nebývá více než výběr ze dvou itemů (šance zhruba tak 50 na 50) a ještě velmi zřídka... řekl bych, že cca tak 85-90% itemů je pevně daných, ten výběr ze dvou je spíše výjimečný.
@Jab (16.09.2019 14:49): aha v tomhle nebudu moct kouzlit :( to teda není moc dobře vymyšlené. Hlavně že dva palcáty v rukou při kouzlení nevadí ale zbroj ano :)

@Ferdish (16.09.2019 14:29): jako taky doufám že se mi to podaří dohrát, ale některé souboje jsou docela těžké.jeden jsem si v druhém podlaží nechala na později protože se tam na mě vyřítí tlupa trollů a čarodějů a to se mi zatím nedaří zdolat :) taktiku zhruba vím ale musím na to jít nejspíš trochu jinak.
@Laurona (16.09.2019 08:25): Ono je to ještě dál. Níže je seznam všech chainmail. Ale ty elfí, v kterých můžeš kouzlit, jsou až v Useknuté Ruce. A ještě je šance na jejich objevení "random". Pokud tak na konci Useknuté Ruky nebudeš mít ani jedno, tak si nějaké s klidem v duši nacheatuj přes editor.
Nevíte prosím,zdá existuje nějaké "roucho" pro barda,něco jako je pro mága, aby v něm mohl bard kouzlit?ve zbroji to nejde, takže si ji musím, když potřebuji, pokaždé sundat a to je celkem nepraktické :/
@Richmond (13.09.2019 08:05): Je fakt, že pokud ti jde o crowd control, tak to s tou mágovskou užitečností i na nižších úrovních není tak zlé, to je fakt. Já mám jenom ve zvyku stavět si mága jako typický glass cannon, tj. útočná kouzla + sundávání ochran.
@Laurona (13.09.2019 08:12): Tu identifikaci si určitě sežeň co nejdřív. Ušetří ti to hodně prachů a času. Většinu neidentifikovaných předmětů stejně najdeš v terénu a čekat, až se s tím vším vrátíš do Kuldaharu (případně se tam kvůli tomu vracet předčasně), je na prd. :) Orrick (ten čaroděj ve věži) by měl stopro svitek mít.
@Jab (13.09.2019 08:24): to mi ani neříkej :/ no nic asi bude nejjednodušší někoho požádat aby mi to celé vysvětlil než abych se takhle ptala a postupně zjišťovala co vše dělám špatně :/
@Isair (12.09.2019 23:14): No tak to je ta lepší varianta. Po dohrání hry je to ideální :)

@Sadako (13.09.2019 01:35): Už aby to bylo :) Zatím dávám většinu peněz do té identifikace předmětů a maximálně si koupím nějaký lektvar zdraví, na víc nemám :)

A teda rovnou se ještě zeptám...jaktože je kožená zbroj lepší než kroužková nebo destičková? Zkoušela jsem poslední dvě zmíněné pro srovnání postavám nasadit, a tváří se to, že ta kožená zbroj poskytuje nejlepší ochranu dle čísel. Pokud to tedy dobře chápu.
@Sadako (13.09.2019 01:35): Zahrej si goldbox hry, tam je mág obrovsky užitečnej od začátku, sice ne jako rozsévač smrti, ale kouzla Hold Person, Sleep mají frapantní dopad na řadu nepřátel a to dokonce i v posledních soubojích na konci hry.
@Laurona (12.09.2019 22:50): Heart of Winter doporučuji až po dohrání původní hry (hádám, že je to i v Enhanced Edici z hlavního menu přístupné)... normálně si exportuješ partu (hra to provede automaticky, pokud jsi původní hru zdárně dohrála). Ale Trials of the Luremaster to chce navštívit ideálně hned po vstupu do Heart of Winter (aby to nenarušovalo kontinuitu později), zavede tě tam jeden maník v hospodě (jinak se do něj nedostaneš, působí to jako hodně rozsáhlý vedlejší quest).



@Malignus (12.09.2019 22:36): Dá se tam dostat imo i po Lower Dorn's Deep, ty jeskyně jdou normálně opustit, čili poslední šance je pravděpodobně před znovunavštívením Easthavenu. Ale jak říkám, ideální je nechat to až po dohrání hry a vůbec se tím nezabývat.
Stejně byla IWD nejhezčí hra na Infinity. Ty panoramata. Hlavně v Heart of Winter. Nádhera. A ta hudba. Začínám mít chutě. :)
@Cobot (12.09.2019 21:08): Niekedy sa da pouzit aj Burning Hands - na zabijanie tych par priseriek co sa musia zabit ohnom (ale na Trolla plati aj Acid a LVL2 kuzla maju ten Aganazers scorcher+Acid Arrow a v pohode postacuju spravidla).

To v takom EOB bol Burning hand lepsi kvoli tomu ze utocil na celu grupu nepriatelov a Magic missila iba na jedneho......

V Baldursoch (resp. Infinity gejmoch cize aj Icewind) je Magic Missila dobra aj na oddrbavanie magovskeho kuzla Mirror Image, ktore na vyssom leveli dokaze vdaka zvysenemu poctu projektilov (max 5 tusim na LVL 10-12) v jednom zoslani uplne odfajcit do prec.
Jo u mága střela a identifikace a hlevně se učit všechny kouzla. Na vyšších úrovních už je jeho síla extrémně důležitá.

Jinak bacha na vstupy do obou datadisků. Je potřeba do nich jít ve správnej čas. Je to dost nešikovně udělaný.
@Sadako (12.09.2019 16:32): Ale jo, tak samozřejmě trochu generalizuju. Nicméně EOB (jj, je to Eye of the Beholder) mi přišel jako dobrý úvod do AD&D pravidel. A dnes samozřejmě není nic co by se stran pravidel nedalo zvládnout s pomocí komunit a googlu, což v době potřeby kopírovat manuál jaksi nešlo :-))

@Laurona (12.09.2019 19:37): Neboj, rádi poradíme ;-) A jak píše Red níže, u kouzel první úrovně dávám přednost magické střele (Magic Missile). A veledůležité je i identifikace.
@Sadako (12.09.2019 10:50): tak ze začátku mám u mága jen dvě kouzla: spánek a zbroj. Akorát teda ten spánek mi účinkoval snad jen jednou na slabšího nepřítele. Proti silnějším se zdá být neúčinný. Opravdu je mi ten mág teď ze začátku na dvě věci :/

@Phoenix (12.09.2019 16:16): Já nehrála ani jednu tebou zmíněných her. Každopádně pár jiných RPG jsem ale hrála, takže díky troše improvizace a získaných informací z diskuze/internetu se mi to snad povede dohrát. Zatím to tedy zvládám ale otázka je, jak to bude v pozdější fázi hry :) Díky za vysvětlení.
@Phoenix (12.09.2019 16:16): což měl v době, kdy BG/IwD vyšlo, každý, kdo hrál EOB
Taky byli hráči, co EOB (co to je? Eye of the Beholder?) před BG/IWD/P:T nikdy nepotkali, manuál nečetli a taky to šlo. Tj. ano, rozhodně je pro hráče příjemnější, když se v systému orientuje, ale zrovna systém IE her nepovažuju za něco, co by nešlo relativně záhy s lehkou pomocí googlu (a tedy v současnosti klidně i videí, databáze her atd.) pochopit minimálně na té úrovni Běžného Franty Uživatele.
@Sadako (12.09.2019 09:51), @Laurona (12.09.2019 10:40): Mno, bez základních znalostí ... ono samozřejmě pomůže, pokud má člověk alespoň znalosti ořezaného AD&D (což měl v době, kdy BG/IwD vyšlo, každý, kdo hrál EOB). A tohle ještě není hra, kde se počítalo s tím, že člověk nečte manuál (u původní verze hry byl, papírový, desítky stran, proto tam také není žádný tutorial jako dnes, kdy u her často nejsou manuály ani v v pdf).

Ale pochopitelně poradíme, není problém.

@Laurona (12.09.2019 10:40): To není THACO, ale THAC0 (to hit armor class 0). Rozumět výpočtu nemusíš, v zásadě jde o to, že s přibývajícím levelem se do stejných nepřátel trefují postavy lépe, protože se mění jejich THAC0 (u válečníků rychlejí než třeba u kouzelníků).
@Cobot (12.09.2019 09:47): Jenže hra mi ty základní znalosti ze začátku nenabídla, a jak píše Sadako, musím si to zjistit sama. THACO jsem ještě nezjišťovala, co je ale tak nějak jsem pochopila že některé postavy mají bonusy za užívání konkrétních zbraní, takže ty zbraně se jim snažím dávat :)

Potom jsem se opravila že kněze mám ale nazývá se klerik, takže takhle změna v překladu mě trochu zmátla :) Odhánění nemrtvých se mi teď v Údolí stínů dost hodí :)

@Sadako (12.09.2019 09:51): Díky za odkaz, vyzkouším. Pasti mi jedna postava objevuje automaticky ale jinak mi to ikonku na odstraňování pastí nenabízí, když na tu past najedu myší. Zkusím ale jak psal Phoenix zaktivovat kradení a pak to snad nějak půjde.
Tady je keymapping http://isometricland.net/keyboard/keyboa ... p?sty=15&lay=1&fmt=0
Nekontrolovala jsem to, ale popaměti mám dojem, že to souhlasí.

Jinak pasti musíš nejdřív objevit (detect traps), pak když nad tím červeným geometrickým útvarem přejedeš, objeví se ti ikonka na odstraňování pastí.

@Cobot (12.09.2019 09:47): Tak bez těch základních znalostí to začátku hráli skoro všichni a taky to šlo - a teď máš navíc rychlejší internety, přesnější návody a databáze her, kde se můžeš zeptat. Se do toho časem dostane, toho bych se nebála, není to zas tak složitá hra.
@Laurona (12.09.2019 05:55): Docela blbý hrát to bez "zákadních" znalostí jak to funguje. Ale není to zas nějak slžité. Já měl největší problém pochopit co je THACO a ty zraně -1, -2 atd :D

btw: četl jsem, že hraješ bez kněze. Jak to jde? Podle mě je to povolání bez kterého to skoro nejde. Léčení, obranná kouzla a zabíjení / odhánění nemrtvých jsou dost důležité. Něco zvládne paladin, ale kněz je kněz.