Tak zítra snad nahodím nový příspěvek do deníčku. Bude v něm poměrně zajímavá informace, že jsem nevědomky dokázal něco, co návody vylučuji a myslím, že to vylučuje i hra samotná (minimálně ve svých zprávách ve hře). Možná nepočítali s takovým magorem jako já, že se z takových sraček dostane :) A ne, nedohrál jsem ještě hru!
Diskuze
@Richmond (16.04.2020 19:22): Ve hře ve které je regulérní minové pole? Proč by ne
@hanak_v_exilu (16.04.2020 18:13): 1200 políček jako jedno patro, dík! :)
@Richmond (16.04.2020 07:30): Možná se ta hrůza ve které jsi počítá jako jedno patro?
@Richmond (16.04.2020 09:07): Twisty little passages v Zorkovi je docela solidní změť čar, Ale zmapovat to je jen o trpělivosti a kromě jedné věci tam nejsou nějaké výrazně frustrující prvky. Hodně taky v tomto případě pomohl ten Trizbort.
@Artran (16.04.2020 08:56): Aha, takže Zork není úplně brnkačková záležitost koukám :) Jinak počet pater vyzradit nechci, chci se těšit, že to další bude poslední :)
@Richmond (16.04.2020 07:30): Já včera mapoval to bludiště v Zorkovi, které je celkem zašmodrchané, ale proti tomuhle to byla brnkačka.
EDIT: Chceš ten počet pater vyspoilovat?
EDIT: Chceš ten počet pater vyspoilovat?
@Artran (16.04.2020 00:09): No neměl bych to říkat, ale spíš to druhé :) Věř mi, že mapování posledních 4 pater (tedy těch posledních, co jsem navštívil) mě naplňuje obavou, že může být ještě hůř.
@Richmond (15.04.2020 22:20): Si říkám, jestli ta věta vyjadřuje nadšení, nebo je výrazem zoufalosti :-D
Tak to vypadá, že text v profilu asi nebude pravdivý. Silně pochybuju, že hra má jen 10 pater.
@hanak_v_exilu (12.04.2020 14:55): Ale na druhou stranu, kdy se ti naposledy povedlo mít v partě Deamon Lorda, který v jedno kole souboje postavu paralyzuje, zkamení a vysaje 5 levelů! To valíš bulvy! Připadáš si nesmrtelnej s takovýmhle kámošem a pak poté, co koukáš, jak rozsévá zkázu, tak 2 mágové proti tobě sešlou 2x Tiltowait, Demon Lord, Vampyre Lord i 9 Greater Démoůn hravě kouzlo odrazí a můj milý Werdna pochopitelně nepřežije :) PRostě je to geniální hra, nemůžu si pomoct.
@Richmond (12.04.2020 12:38): Ježiši, to jsou fakt sadisti. :-D Vždycky když už si myslím že nejde vymyslet nic záludnějšího, tak přijdou s něčím takovým. Tak přeju pevné nervy.
@hanak_v_exilu (12.04.2020 12:19): Točna žádná, ale jsou to propletený 3 patra teďka a neustále se teleportuju sem a tam, vždy mě prostě někdo zabije (často do 5 minut), dojdou mi silný kouzla, nemůžu kouzlit lokační kouzlo. Častá dekapitace,. Prostě zmar, marnost. Ale už jsem se chytil, teďka hodně slušnej pokus, konečně pentagram, co za něco stojí! Nejhorčí je, když najdeš pentagram a zjistíš, že to jsou jenom potvory z prvních úrovní, tedy naprosté trosky, pouze potrava pro hrdiny. A ty přijdeš o silné pomocníky. To moc potěší! :)
@Richmond (12.04.2020 10:04): Zase tam zlobí náhodné točny?
Někdy je to fakt sadismus. 2 hodiny už se snažím a výsledke jsou 2 nová zmapovaná políčka! Kde je nějaká efektivita?
@hanak_v_exilu (22.03.2020 22:57): To věřím, ono i to podzemí, ač vlastně taky střídá tuším max 2 texturky, tak díky těm bohatým popiskům toho, co se zrovna děje, tak to na člověka působí úplně jinak.
@Richmond (22.03.2020 19:01): Grafika pekla je boží. Vůbec celá série umí s pomocí osekané grafiky vykreslit bohaté a působivé světy. Já to právě teďka prožívám v VII. Každé město vypadá jako přes kopírák, každý les stejný, všechny místnosti podle jedné šablony. Ale někde mezi tím to vře a píše se historie. To co jsem tam prožil by vydalo na sbírku povídek. A to tuším nejsu ani ve třetině.
@Richmond (22.03.2020 19:01): Super, tak to budu mít před spaním zase co číst :-) Tož podle tvého popisu musí být IV fascinující zážitek. Vždycky dokáže překvapit, mechaniky fungují a hra nenudí. Vadí mi tam jen ty mapy, ze kterých čiší účelový level design, ještě daleko víc než třeba z DOOMa a jeho lávových jezírkách v kasárna.
@hanak_v_exilu (15.03.2020 09:26): Tak jsem sesmolil další zápisek. Ale tedy postupně začínám mít strach, že nakonec dám docela velké hodnocení, ono to fakt má pěkné nápady. A ta grafika pekla!! :)
@hanak_v_exilu (15.03.2020 09:26): Už tam jsem a začátek vypadá naprosto luxusně. Včera večer jsem byl fakt vyčerpanej a myslel jsem, že si dnes dám pauzu, jenže po vyspinkání jsem překvapivě pocítil naléhavé nutkání se TAM vrátit :)
Jo a neboj, W7 beru jako těžkou výzvu, ta rozhodně není pro poseroutky :)
Jo a neboj, W7 beru jako těžkou výzvu, ta rozhodně není pro poseroutky :)
@Richmond (15.03.2020 09:11): Gratuluju :-) Tak rychle do dalšího patra, ať máme my poseroutkové, co si troufnem maximálně na trapné Wizardry VII, co číst.
@hanak_v_exilu (29.02.2020 20:00): Tak puzzloidní patro mám za sebou. Největší můj kartografickej výkon všech dob. Tohle si snad někde zarámuju a povědím na zeď :)
@Richmond (29.02.2020 18:26): Už se těším na další díl deníčku :-)
Tak po cca deseti hodinách hraní mám zmapovanýou asi jednu pětinu patra s tím, že jsem si jistej tak 90%. V létě bych mohl už snad začít s dalším patrem jak to tak vidím. V životě jsem nic podobného neviděl :) Tedy myslím těch klacků pod nohama, to je úplná vatra. Ale zas mělo by tohle patro vejít do dějin umění (tortury hráče) :)
@Richmond (23.02.2020 09:04): Jak se to říkalo o starý adventurách? Frustrace je součástí hratelnosti. :-D
@hanak_v_exilu (22.02.2020 21:50): No aktuálně jsem spíš vyděšenej, že to nedám. Tohle patro tříbí charaktery. Radostí omdlíš, jak jsi přišel na ty rotázory, abys následně potkal partičku zvanou Cosmis's Killers, a mezi nimi jsou 2 zloději a 2 mágové. V prvním kole než zaútočís, oba zlodějíčce ukranoud úspěšně tvoje předměty z inventáře a prchnou, a první mág jedním kouzlem spláchne ze světa tebe i tvoje stráže. Na pohodu :)
@Richmond (22.02.2020 19:54): Pořád su ještě nasraný na toho kdo vymyslel doly ve Wizardry VI, a z představy že bych měl jít tímhle a bez mapy, se mi dělá nevolno. Je trochu děsivé, že to bereš jako zábavu. :-)
@mazar1234 (22.02.2020 20:21): Víš co si ale myslím, že to je dobrej kandidát na speedrun! Tedy musel by člověk mít nehorázné štěstí, asi by se to povedlo až na 1051.pokus, ale teoreticky to možná je! Nepotřebuješ absolutně expy, porazit je (zatím) potřeba jen pár dobroserů. A šlápnout jen tam, kde je to nutné. Za deseti minut hotovo! :)
@Richmond (22.02.2020 19:54): Ber to tak, že tá hra bola od prvej sekundy vyrábaná ako nehrateľný nezmysel, takže IMHO je všetko 100% OK.
No ty brďo...mapovat sedmičku je...jak to nazvat? Už hodinu se snažím smysluplně označit na mapě to, co se děje ve hře. Nejdřív stěny průchozí jedním směrem. Brnkačka. Pak jsem žil v domnění, že jsem šlápnul na spinner. Jenže mi to hned za chvíli nějak nesedělo. Další pokusy. A ono to vypadá, že se otáčí jako celé políčko? Nikoliv tedy postava! A pochoptelně, jakmile použijete kouzlo na zjištění směru, otočí se to následně znovu. Protože jinak si nedovedu představit jak by to bylo jinak. A ted jsem zažil ty rotovidla hned 2 po sobě. Tohle mi asi nebud šmakovat... 400 políček, jestli to bude běžný, tak potěš.
UPDATE!
Wow, ty jo to je úplně genitální! S tím se dá fakt vyhrát! Ty rotátory tím, že rotují furt dokola při jakékoliv akci (kouzlo, inventář, save), tak umožňují vlastně vstup do všech 4 směru. Takže to bude chtít samozřejmě zkusit vše, jinak to nezpamuju. Jenže!! Hned prvné pokus kdy jsem se nechal otočit tak, abych se jakoby oklikou vracel na začátek patra skončil tím, že jsem se skutečně dostal na počátek, jenže nyní už nešlo jít stejnou cestou, protože pootočením se původní cestička zarúbala. Tak alespoŇ že jsme zmapoval pár políček. Samozřejmě jen za tu chvilku jsem zjistil 6 stěn průchozích jedním směrem, ono je to fakr zajímavé, že vidím ty políčka, na kterých jsem začínal, vidím je z jiného směru a cítím se divně, protože to jako nehraje, tam dřív byly stěn a ted je nevidím :)
UPDATE!
Wow, ty jo to je úplně genitální! S tím se dá fakt vyhrát! Ty rotátory tím, že rotují furt dokola při jakékoliv akci (kouzlo, inventář, save), tak umožňují vlastně vstup do všech 4 směru. Takže to bude chtít samozřejmě zkusit vše, jinak to nezpamuju. Jenže!! Hned prvné pokus kdy jsem se nechal otočit tak, abych se jakoby oklikou vracel na začátek patra skončil tím, že jsem se skutečně dostal na počátek, jenže nyní už nešlo jít stejnou cestou, protože pootočením se původní cestička zarúbala. Tak alespoŇ že jsme zmapoval pár políček. Samozřejmě jen za tu chvilku jsem zjistil 6 stěn průchozích jedním směrem, ono je to fakr zajímavé, že vidím ty políčka, na kterých jsem začínal, vidím je z jiného směru a cítím se divně, protože to jako nehraje, tam dřív byly stěn a ted je nevidím :)
@Richmond (02.02.2020 15:22): Gratuluju. :-) Už jsem si myslel žes to úplně vzdal.
Tak mám za sebou polovinu pater. Světýlko na konci tunelu se malinko rýsuje :)
@Richmond (31.12.2019 08:36): Tak leda tohle, no.
@hanak_v_exilu (30.12.2019 22:13): ještě pořád jsem se nesetkal s dezorientačními prvky, ty na mě mocně působí, protože relativně snadno ztrácím orientaci, když není nic vidět, v tom tě něco teleportuje a po teleportu tě spinner ještě otočí a ty nemůžeš zakouzlit kouzlo pro získání souřadnice! Minové pole je proti tomu srandička :)
@90210 (30.12.2019 19:45): Jo ten by sa tiež mohol správať racionálnejšie, hneď by bol, ten jeho blog zaujímavejší.
@hanak_v_exilu (30.12.2019 22:13): Práve to ma desí, lebo logicky tam určite bude niečo ešte šialenejšie :-D
Holt tá hra bola od základu vyrobená ako absurdný challenge pre---- pre.... pár ľudí (aby som Richmonda nemusel uraziť hláškou dementných masochistických magorov) tak to reálne nevyslovím....
@hanak_v_exilu (30.12.2019 22:13): Práve to ma desí, lebo logicky tam určite bude niečo ešte šialenejšie :-D
Holt tá hra bola od základu vyrobená ako absurdný challenge pre---- pre.... pár ľudí (aby som Richmonda nemusel uraziť hláškou dementných masochistických magorov) tak to reálne nevyslovím....
@Richmond (30.12.2019 18:16): To minové pole vypadá opravdu hrozivě. Fakt by mě zajímalo co si vývojáři přichystali do dalších pater, protože tohle už se snad ani trumfnout nedá.
@90210 (30.12.2019 19:45): No on doplatil na to, čemu se já důsledně výhýbám, totiž rozjet více rpg najednou. Navíc ted rozjel dvě, která mají trochu víc příběhu a už to nedává, což je logický.
@Richmond (28.12.2019 21:27): Nekde v te casti to zhnusene zabalil crpg addict. Ten mimochodem na svym blogu letos nedohral ani jednu zajimavou hru, rozjel Realms of Arkania: Blade of Destiny, ale nejspis toho hned nechal a dal se placa v 80s obskurnostech.
@hanak_v_exilu (30.12.2019 07:47): Sepsal jsem svoje dojmy z průchodu a těším se na další výzvy! :)
@Richmond (29.12.2019 23:34): Já bych se vyřádil na sestavování skupinky a taktice v bojích. Dungeony jsou málokdy přímo o soubojích a o precizním plánování postupu. Wizardry VI se tomu trochu blíží, ale ne úplně. Wizardry IV tomu odpovídají asi nevíc z toho o čem jsem slyšel. Ale přidávají spoustu prvků na které se nedá připravit a hodně stojí na náhodě, což mě spolehlivě odradí.
No, nemáš to jednoduché. Jsem zvědavý, jestli se ti podaří dohrát a jestli existuje nějaká taktika která ti pomůže. Páč zatím to vypadá, že se musí hrát na sílu a prostě to urvat.
No, nemáš to jednoduché. Jsem zvědavý, jestli se ti podaří dohrát a jestli existuje nějaká taktika která ti pomůže. Páč zatím to vypadá, že se musí hrát na sílu a prostě to urvat.
@hanak_v_exilu (29.12.2019 22:24): Ono to zatím není moc co logického k řešení (myslím nějaké hádanky, teleporty, spinnery a jiné puzzly), ale přemýšlet dopředu je absolutní nutnost. Kde uložit, kdy uložit, kdy se vracet, co zahodit, kdy si ponechat navíc něco v inventáři, koho nabrat v pentagramu, kdy začít spotřebovávat kouzla. Jakou cestou jít, konkrétně v tomto třetí (osmém) patře je to logistickej puzzle. TeĎ zrovna když už mi zbývá zmapovat cca 80-90 políček, už desně přituhuju, damage na jednom políčku je 10 (život Werdny má 30...). I když šlápnu na pole s minou a dostanu damage, tak je zbytečné použít lektvar léčení, protože po něm to bouchne znovu a lektvar dá tak max 8 HP. I na po výbuchu může přijít souboj a i když ho vyhraju, tak samozřejmě po souboji to bouchne znovu. Už dlouho jsem nemusel řešit takovzch spostu věci u crpg a tolikrát opakovat load pozic. A pořád jsem dle mého v tom nejlehčím začátku :)
@Richmond (28.12.2019 22:35): Kdyby nebyly mapy tak geometrické, kdyby boje nepodléhaly náhodě a kdyby se dala skupina měnit kdykoliv, tak by mě to i lákalo. Bral bych to jako svého druhu logickou hádanku. Ale když ti hra háže klacky pod nohy a pak ti ještě někde v temné uličce vrazí nůž do ledvin, tak se mi motivace hledá blbě. Ale čte se o tom skvěle. :-)
@hanak_v_exilu (28.12.2019 21:53): Já nevím, co se furt divíš? Byla potřeba zajistit, aby se Werdna nedostal znovu k moci. Já autorům rozumím! :)
@Richmond (28.12.2019 21:27): Ta vybouchnutá mina ještě vybouchne znovu? To bych vybouchnul asi hned po ní. Ještě řekni že v tom poli jsou souboje a miny na nepřátele nepůsobí.
@hanak_v_exilu (28.12.2019 21:23): Se to přeceňuje. Dá se to celkem na pohodu. Prostě šláneš, bum, dostaneš damage (zatím tedy 1-4) a jde se dál. Musíš holt menežovat cestu tak, aby ses stihnul dostat přes miny na bezpečné místo. Protože ty bomby bouchaj i když už jednou vybuchnou, ty vlitneš do inventáře, vypješ lelktvar, opustíš inventář a samozřejmě to bouchne znovu :) Moje mapa vypadá zatím fakt zajímavě :)
Proboha v té hře je i minové pole? Ti vývojáři byli fakt sadisti.
@mazar1234 (28.12.2019 19:00): no s nimi už jsme měl čest a překvapivě to docela i rychle odsýpá, myslím to jejich mapování. Prostě bum, prásk a jde se dál :) Povedlo se mi zmapovat i 2 celé řady těhle bombiček než jsem se šel "občerstvit". Pentagrama je tady naprostej zlom, ale než jsem ho objevil, musel jsem šlápnout snad na 60 min :)
@Richmond (28.12.2019 17:07): Hej a o 10 sekúnd ťa zlikviduje prvé "Punjee" na ktoré šlapneš, viem si to predstaviť :-D
Ten pocit, když člověk po x hodinách neustálých pokusů zmapovat další level postupně nabývá pocitu, že to je fakt jen trápení a najednou vstoupí na pentagram...a teď ty možnosti! v tu chvíli má pocit, že to je nejlépe odměňující hra na světě :-D
@mazar1234 (07.12.2019 22:02): To stejně bude nějaký blbost typu, dohráno bez jediného sejvu :)) To už mi dááávno nehrozí! Ale už vím ted, kteréj typ protivníků nesnáším - chmatáci! z těch mám dycky vítr, v prvním pokus o čórku, uspějou, vezmou předmět, nevíš jakej a celej zbytek souboje jsem jak na trní, co mi zmizlo (v souboji nelze do inventáře). ukrást mi nějakej klíčovej předmět z prvního (desátého) patra, tak snad dávám load. Nevím, jak tohle budu řešit až budu někde dál od savu