@Sasakr (31.03.2020 10:23): Ano, Vive prodává přídavné trackery á 100 doláčů. Ale haptická kombinéza je lepší.
Diskuze
@Gordon (31.03.2020 12:34): VR oblek už jsem viděl v chodu někdy v prosinci, funguje to podobně jako u CGI, že tam jsou body, které to VRko snímá. Docela to fungovalo. Akorát ta pořizovací cena byla šílená :)
@Sasakr (31.03.2020 12:30): Třeba za pár let budem na hraní oblíkat černé pyžamo plné bílých teček, jako to mají CGI herci. :)
Hm, takže by to chtělo ještě sensor na lokti.
@Sasakr (31.03.2020 10:23): Koukni se, jak glitchoidně to vypadá ve variaci CSka ve VR. Mít paži nahoře a ve VR ji vidět dole nebo v jiné poloze by bylo opravdu divné. Je to podle mě lepší takto.
@Sasakr (31.03.2020 10:23): Předpokládám že proto, že VR nepozná, v jaké poloze máš paži. Ten ovladač, co držíš v ruce, můžeš mít stále ve stejné poloze, zatím co s paží hýbeš. Bylo by to pak dost nepřirozené a akorát by to přispívalo k tomu, že ti bude zle.
Proč v těhlech VR hrách není celá paže, ale jen ruka? Vypadá to divně.
@AlieN (29.03.2020 00:53): K prostoru: dá se to hrát i vsedě, ale to už je zoufalství. Na klidné hraní stačí prostor kde stojíš a můžeš roztáhnout ruce. Místo, kde můžeš udělat dva krůčky zážitek značně vylepší, ale já sním o místnosti 5x5 s polstrovanými stěnami :)
@pipboy (29.03.2020 00:36): Jde mi o to že tohle bude asi největší showstoper pro možné vydání jedné z největších her na trhu čistě jen pro VR - hodně lidí by bylo diskvalifikovaných předem, i kdyby za to těch 20k nakrásně dát chtěli. A HL3, to si bude chtít zahrát každý, Alyx je jen taková bokovka kterou většina s klidem odignoruje.
Tohle, a prostorové nároky VR, které spousta lidí prostě nesplňuje. Byty ve velkých aglomeracích moc volného místa nemají.
Tohle, a prostorové nároky VR, které spousta lidí prostě nesplňuje. Byty ve velkých aglomeracích moc volného místa nemají.
@pipboy (29.03.2020 00:47): Však jinak by to bylo moc jednoduché :P Já si teda občas nesl třetí item v nedominantní ruce, někteří to dokonce řešili takhle :D
Jo protože rád kritizuju - ten "inventářovej" systém vymejšlel nějakej sadistickej bastard. Jen 2 společný sloty pro granáty a medipens? A ještě mi z nich občas ukusujou questový itemy? To je prostě zvěrstvo. Měl jsem ten granátomet na brokovnici pořídit dřív, páč aspoň je to de facto extra slot...
Já na tohle můžu doporučit Oculus Quest. Někdo tu už posílal video, každopádně jede to bez kabelu naprosto parádně na vysoký detaily. Prakticky to člověk pustí na PC a streamuje si to přes wifi do VR headsetu.
@AlieN (29.03.2020 00:07): no, "stoprocentně" ... tady jsou 4 způsoby pohybu, a já jel nakonec ten nejprimitivnější, kde se v zásadě teleportuješ na krátký vzádlenosti. A to si myslim je úplně v pohodě, nevolnost žádná.
Zkoušel jsem na začátku plynulej pohyb páčkou, ale... hlavně když zastavim, mozek se snaží vyvážit setrvačnost a prostě jsem se u toho tak všelijak divně klátil, že jsem radši vzal ten blink system.
No i když... pokud si stoupneš do stěny nebo tak něco, tak celej obraz zežloutne, že přes to není skoro nic vidět. To... ne že by se mi z toho dělalo blbě, ale určitě to šlo udělat i nějak příjemnějš.
Jinak byl největší problém asi kabel.
@SavageCZ (28.03.2020 23:51): pfft, odehraný čas 15 hodin (nebýt to VR, bude to tak třetina)
Zkoušel jsem na začátku plynulej pohyb páčkou, ale... hlavně když zastavim, mozek se snaží vyvážit setrvačnost a prostě jsem se u toho tak všelijak divně klátil, že jsem radši vzal ten blink system.
No i když... pokud si stoupneš do stěny nebo tak něco, tak celej obraz zežloutne, že přes to není skoro nic vidět. To... ne že by se mi z toho dělalo blbě, ale určitě to šlo udělat i nějak příjemnějš.
Jinak byl největší problém asi kabel.
@SavageCZ (28.03.2020 23:51): pfft, odehraný čas 15 hodin (nebýt to VR, bude to tak třetina)
Už je u VR stoprocentně vyřešený problém s motion sickness, kvůli kterému to někteří lidé vůbec nedávají?
Prakticky je to jen otázka marketingu a oni to udělali skvěle. Vydali menší produkt na VR, čímž zjistí, jak moc je o tento trh zájem. Pokud jim to vydělá min. 2x tolik co do Alyx investovali, tak je dost pravděpodobné, že bude HL3 (nejen) pro VR. Pokud ne, tak nejspíš vyjde VR opět nějaká menší záležitost a HL3 bude klasicky na PC.
@pipboy (28.03.2020 23:39): Sis to vubec nesetril,speedrunere.
Uf, dohrano.
@HolyMeatball (28.03.2020 19:25): HL3 je už takovej mem, že by obrovský množství lidí bylo ochotno jen kvůli té hře koupit VRko.
Já bych si tipl, že kdyby plnohodnotná trojka měla být v dohledné budoucnosti, tak s tím pořád budou chtít atakovat mainstream. Ergo, normální i VR verze? :))
@Drekt (28.03.2020 19:11): Já bych si tipl, že to VR only bude.
@MarezCZE (27.03.2020 21:11): A ty myslíš, že po tom úspěchu Alyx, HL3 nebude taky VR? :D
@Tarhiel (27.03.2020 11:55): Nebo počkej o něco déle 3?
@Tarhiel (27.03.2020 11:55): Radšej počkaj, tak ako ja, keď trochu klesne cena VR rigu + bude viac titulov, ktoré sa oplatia na VR zahrať. Veď i tak máš trilión herných restov, pokiaľ viem. :)
@Tarhiel (27.03.2020 11:55): hele, moc bych od toho nečekal. na VR je to přizpůsobeno i hratelností, tj. musíš tam různě odsouvat předměty a hrabat se v regálech - to je věc, kterou na klávesnici neoceníš. nehledě na to, že nepřátelé se jeví dost jako bullet spongie, takže přestřelky taky nebudou buchvico. maximálně bych si dokázal představit ovládat gamepadem obě ruce... ale to by asi chtělo hodně cviku
@Tarhiel (27.03.2020 09:05): Bez VR to bude tuctová střílečka, nebo spíš walking simulator. Taková hra by nadchla před 15 lety.
@Tarhiel (27.03.2020 11:55): To bude teda pěkně o ničem. :)
@Garret (27.03.2020 09:29): Hm, no lebo rád by som si to zahral, tak ak to nedostránia, reps. to vznikne ako mód, v tú ranu okamžite kupujem.
Možno je to zbytočná otázka, ale spýtam sa: bez nejakej VR helmičky si to asi nezahrám, že?
@pipboy (27.03.2020 01:42): jo, proto mě překvapilo když jsem někde četl že to downsampling trochu eliminuje, přijde mi to zvláštní, tak se ptám.
@Paul (26.03.2020 20:40): screendor effect je dusledek fyzickych mezer mezi pixelama v displeji ne?
Digital Foundry rozbor:
https://www.youtube.com/watch?v=72FAuoUU_2k
Hrajete to někdo na Rift S? Pokud jo, dojmy?
Má to furt screendoor efekt? Nebo nedá se omezit skrze downsampling, např.?
https://www.youtube.com/watch?v=72FAuoUU_2k
Hrajete to někdo na Rift S? Pokud jo, dojmy?
Má to furt screendoor efekt? Nebo nedá se omezit skrze downsampling, např.?
@pajmič (25.03.2020 20:38): jo sakra rikal jsem si ze tu mam mista relativne dost, ale dneska jsem tak aspon trikrat prastil vitrinu a jednou televizi..
a malem jsem se prizabil kdyz jsem se jednou pokusil oprit o virtualni stenu :D
btw konecne samopal, strili to rychle, nabiji se to snadno, radost. Ale ono i rozsireny zasobnik na pistol to razem udela pohodlnejsi
ad prepinani single-triple - kdyz jsem to dneska zapnul, tak mi tam hned po nacteni ta napoveda skocila >_>
level design obecne je doclea fajn, mistama jde docela dobre tipnout, kde je na nem podepsany ten borec, co delal Minervu.
a malem jsem se prizabil kdyz jsem se jednou pokusil oprit o virtualni stenu :D
btw konecne samopal, strili to rychle, nabiji se to snadno, radost. Ale ono i rozsireny zasobnik na pistol to razem udela pohodlnejsi
ad prepinani single-triple - kdyz jsem to dneska zapnul, tak mi tam hned po nacteni ta napoveda skocila >_>
level design obecne je doclea fajn, mistama jde docela dobre tipnout, kde je na nem podepsany ten borec, co delal Minervu.
@pajmič (25.03.2020 20:38): Já chvíli zkoušel na Oculus Quest rozjet Steam na wifi, ale zatím docela padalo připojení. Tak snad o víkendu se k tomu dostanu to nějak líp nastavit.
Tak vyreseno, z nejakeho duvodu to neni defaultne zapnuto. Zapnout se da odezva v nastaveni ovladacu ve steam rozhrani pod kartou hands. 4 hodiny jsem hral bez toho ja kkt.
Jsem zvědav, jak odpoví EA/Respawn se svým MoH vr. Budto po ohlášení a vydání Alyx šlápli na plyn nebo celý projekt zrušili :D
Jinak kluci, který z vás je vybavený VR a opravdu to hraje? Dle statistik tu jsou dva štatlivci. Já, žel páčidlu, nemám na VR dovádění momentálně místo, ale v červnu se stěhuju, tak snad se do Alyxiných hezkých praciček brzo vtělím :D
Hrajete něko na Vive? Pokud ano, máte haptickou odezvu do controlerů? Díky.
@Paul (25.03.2020 20:26): No to je fakt, přednášku v takovym settingu nemáš každý den :)
Vim že v Dukovi šlo čmárat, ale to VR, ta přesnost, a ten perfektní metasetting City 17 pod karanténou je prostě...nextgen :)
@Paul (25.03.2020 20:12): Nic, co už nešlo udělat v Duke Nukem Forever :D Ale jinak to celkem pobavilo :)
@Greg (25.03.2020 12:32): tohle je fakt "we in the future now" záležitost :) Super.
@Greg (25.03.2020 12:32): To je super! :)
@pipboy (25.03.2020 00:12): Na headcraby stačí židle :)) https://twitter.com/GamepIay/status/1242132251074273282
@Luďa (25.03.2020 12:08): "backpack will only hold full clips" nebo tak neco to napise kdyz zkusis ulozit nacnutej.
Jak to má hra s mechanikou zbraní? Může si člověk schovat poloprázdný zásobník do inventáře, když přebíjí a pak až mu dojdou plné zásobníky, používat ty poloprázdné? Zůstává náboj v komoře, když člověk přebíjí a nevystřílel všechno? Z krátkých videí jsem to moc neokoukal. Nemám VR, abych to vyzkoušel, ale z nějakýho důvodu mě to zajímá. :)
@pipboy (25.03.2020 00:55): Jop, normálně ho držíš v ruce a musíš střelit, ale dnes jsem třeba zkoušel ho jako prank narvat do šuplíku, a nějak při tom chudák zemřel, takže i ta interakce s okolím ho může nějak zabít.
@Drekt (25.03.2020 00:41): je mozny ze mam na ty zombiky s brokovnici smulu, ale tak ci onak me to sere :D
to chytani za letu musim prubnout, dost by to usnadnilo hrani... predpokladam ze je pak stejne musim necim strelit a nemlatit s nima o zed, co?
to chytani za letu musim prubnout, dost by to usnadnilo hrani... predpokladam ze je pak stejne musim necim strelit a nemlatit s nima o zed, co?
@pipboy (25.03.2020 00:12): -Meelee moc není, ale headcraba můžeš za letu chytnout, je za to i achievement :D Taky jsem na ně zazačátku zkoušel tyčí, ale nakonec mi to ani tak nevadí, aspoň si nerozmlátím pokoj jako při hraní GORNu :D
-Nabíjení mi právě přijde o dost jednodušeji proveditelný než ve většině jiných VR FPS (Pavlov a spol), asi je to jen o zvyku, já už si to dávám intuitivně i s pohybem.
-3shot mód mám taky, a zobrazilo se mi jak se přepne. No možná máš nějaké jiné ovladače, ale pro ty Indexácké je to 2x stisknutí tlačítka B.
-Není pravidlo, mě se pokud vím podařilo zabít headcraba z hlavy brokovnicí, naopak se mi i stalo že i s pistolí headcrab přežije, předpokládám že je to tím, jestli jde poslední rána do těla místo do hlavy, a brokovnice má rozptyl takže tělo asi většinou trefíš taky.
-Nabíjení mi právě přijde o dost jednodušeji proveditelný než ve většině jiných VR FPS (Pavlov a spol), asi je to jen o zvyku, já už si to dávám intuitivně i s pohybem.
-3shot mód mám taky, a zobrazilo se mi jak se přepne. No možná máš nějaké jiné ovladače, ale pro ty Indexácké je to 2x stisknutí tlačítka B.
-Není pravidlo, mě se pokud vím podařilo zabít headcraba z hlavy brokovnicí, naopak se mi i stalo že i s pistolí headcrab přežije, předpokládám že je to tím, jestli jde poslední rána do těla místo do hlavy, a brokovnice má rozptyl takže tělo asi většinou trefíš taky.