@DEU (19.05.2020 21:49): Asi jako ty a Battlefield V, což. Si můžete podat ruce :)
Diskuze
Koukám že cenega ví, že boomeři by jí zapálili barák, kdyby do jedničky neudělali dabing :D
@DEU (19.05.2020 21:49): On se snaží být protiváhou adoraci. Bohužel neví, že už to za něj dávno a mnohem líp udělal Say.
@jones1240 (19.05.2020 20:21): Chlapče, Mafia: The City of Lost Heaven ti asi hodně leží v žaludku. Možná by bylo lepší se zaměřit na hry, které máš raději.
Ale zpět k tématu - já collectibles ve hrách ignoruji. Jde mi primárně o kvalitu příběhu.
Ale zpět k tématu - já collectibles ve hrách ignoruji. Jde mi primárně o kvalitu příběhu.
@M.a.t.t. (19.05.2020 21:42): Pokud tam budou přidané nové kvalitní vedlejší mise a tak dále, tak budu taky jedině rád. Docela dost se na to těším, ale je tam opravdu hodně potenciálu věcí z pokažení.
@Brasikona (19.05.2020 21:39): tak to jsem vůbec neměl tušení. Ani že na nich jsou vývojáři. Až vyjde ta jednička remake tak si dám celou trilogii znovu a schválně se na nějaké ty postery zkusím zaměřit, jen jestli aspoň nějakej najdu.
@Brasikona (19.05.2020 21:39): tak to jsem vůbec neměl tušení. Ani že na nich jsou vývojáři. Až vyjde ta jednička remake tak si dám celou trilogii znovu a schválně se na nějaké ty postery zkusím zaměřit, jen jestli aspoň nějakej najdu.
@Paul (19.05.2020 21:36): Aby sme sa chápali, collectibles k spokojnosti rozhodne nepotrebujem. :) Stačí mi keď vidím, že ten svet skutočne žije a nejakým spôsobom ho môžem ovplyvňovať, napríklad cez vedľajšie misie, či nenásilne spracované dodatočné aktivity. A toto remake môže pokojne ponúknuť. Nečakám, že ho zaplnia hromadou nezmyselných činností, na to tam podľa mňa nie je ani priestor. Skôr by som sa obával o technickú úroveň, čo tak čítam o dvojke :D
@Paul (19.05.2020 21:38): Některé je třeba hledat skoro lupou, spíše s návodem :D Ale jsou zajímavé a vtipné, člověk si aspoň prohlédne vývojáře v netradiční roli :D
@Brasikona (19.05.2020 21:38): tak to jsem asi nikdy žádnej nenašel, protože o tom nemám ponětí a dohrál jsem jí dvakrát :)
@Paul (19.05.2020 21:36): Ve dvojce jsou ještě wanted plakáty.
@M.a.t.t. (19.05.2020 21:18): pokud vím tak jediný collectibles co ve dvojce byly jsou playboye...a když už collectibles, tak takhle :) (i když ve dvojce byly jen ženský, ve trojce tam dali i dobový články který byly super, např. 10 stránkovej rozhovor s Kubrickem ke kterýmu bych se jinak fakt nedostal). Mimoto nevím proč ty kolektibly přisužuješ Vávrovi když nevíme kdo je tam vymyslel/prosadil/chtěl.
Jinak ano, Mafia je lineární hra která byla koncipována jako imersivní prožitek života gangstera. Město má k tomu kritickou roli, i bez vedlejších aktivit a kolektiblů (i když tam dali aspoň ty auta pro Lucase). Čímž nikomu neberu názor že se jim ta hra nebo to město nemusí líbit. Je mi to fuk :)
(jinak Kingdom Come považuju za lepší hru než Mafie, i díky tomu že má víc využitej open world. Ale taky je to RPGčko..)
Jinak ano, Mafia je lineární hra která byla koncipována jako imersivní prožitek života gangstera. Město má k tomu kritickou roli, i bez vedlejších aktivit a kolektiblů (i když tam dali aspoň ty auta pro Lucase). Čímž nikomu neberu názor že se jim ta hra nebo to město nemusí líbit. Je mi to fuk :)
(jinak Kingdom Come považuju za lepší hru než Mafie, i díky tomu že má víc využitej open world. Ale taky je to RPGčko..)
@AlieN (19.05.2020 21:23): [re], Samozrejme, že je to pekný bonus a nevravím, že je to zápor. No pokiaľ by mali štúdiá vyvíjať open world hry po vzore Mafie a) hráči by začali veľmi rýchlo frflať, že tam nemajú čo robiť je b) štúdiá by veľmi rýchlo zistili, že sa im vlastne ani neoplatí investovať prostriedky do vývoja, pretože len málokto by trávil čas v prázdnom svete.
To, že sa v dnešnej dobe open world čoraz viac nafukujú a zapĺňajú zbytočnými aktivitami, nie je, samozrejme, dobrý prístup, ale stále existujú i prípady, keď sa to robí dobre. A osobne mi je predsa sympatickejší otvorený svet, ktorý mám motiváciu preskúmavať, pretože - pri všetkej úcte k Mafii - voľná, či extrémna jazda je pre mňa veľmi slabý motivátor.
To, že sa v dnešnej dobe open world čoraz viac nafukujú a zapĺňajú zbytočnými aktivitami, nie je, samozrejme, dobrý prístup, ale stále existujú i prípady, keď sa to robí dobre. A osobne mi je predsa sympatickejší otvorený svet, ktorý mám motiváciu preskúmavať, pretože - pri všetkej úcte k Mafii - voľná, či extrémna jazda je pre mňa veľmi slabý motivátor.
Jééé, miluju mafiánské diskuze, teď mi tu bude pár měsíců fakt krásně :D
A když se tu zmiňuje lineárnost... Pro mě je právě to důvod, proč u mě M1 a M2 okamžitě překonaly GTA, které jsem hrála od osmi let a Mafii jsem vůbec neznala. Pro mě je to jeden z nejdůležitějších faktorů.
A když se tu zmiňuje lineárnost... Pro mě je právě to důvod, proč u mě M1 a M2 okamžitě překonaly GTA, které jsem hrála od osmi let a Mafii jsem vůbec neznala. Pro mě je to jeden z nejdůležitějších faktorů.
@M.a.t.t. (19.05.2020 21:18): Ve volné jízdě šlo dělat taxikáře, zajet si k žlutému pítovy pro zbraně a nahánět gangstery.
Nezapomínejte také na extrémní jízdu, ovšem máte ale pravdu, krásné město nemá vůbec žádnou interaktivitu, v příběhu maximálně můžete měnit trasu, nebo sledovat sklápět se most. :)
Nezapomínejte také na extrémní jízdu, ovšem máte ale pravdu, krásné město nemá vůbec žádnou interaktivitu, v příběhu maximálně můžete měnit trasu, nebo sledovat sklápět se most. :)
@M.a.t.t. (19.05.2020 21:18): Ale ta hra JE lineární záležitost. Prostě plníš jednu misi za druhou a nemáš žádné velké odbočky, subquesty, trávení času u mraku jiných zbytečných věcí. A otevřené město ve kterém si můžeš jezdit jak chceš je k tomu ohromný bonus - cpát do něj nějaké věci navíc jen proto, aby v něm "něco navíc" bylo, tu hru opravdu udělá jedině horší.
Paul to vystihl dobře.
Paul to vystihl dobře.
@Paul (19.05.2020 20:13): Pridávam sa k tomu, čo tu odznelo. Prvá Mafia má síce pekne spracované mesto, ale mesto, v ktorom sa skutočne nedá vôbec nič robiť. Pokiaľ niekoho bavilo preháňať sa jej ulicami mimo misií, fajn, ale osobne si stojím za tým, že celá hra mohla byť pokojne koncipovaná ako lineárna záležitosť. Zároveň však nepopieram, že to to plní funkciu akú spomínaš ty...
Lenže zrejme aj Vávrovi došlo, že ten svet je až príliš prázdny a preto pridal do druhého dielu collectibles, ktoré sú však v zásade presnou definíciou busyworku. Lenže čo iné tam okrem toho hráči môžu robiť? No a to som ešte nespomenul trojku, ktorá ma busywork (zaberanie území) priamo zakomponovaný v hlavných misiách, pričom tie vedľajšie, v rámci ktorých ťa neustále posiela z jedného konca mapy na druhú, taktiež nie sú žiadne terno. Tým chcem povedať, že ani jeden diel nemá z môjho pohľadu ideálne využitý open world.
Lenže zrejme aj Vávrovi došlo, že ten svet je až príliš prázdny a preto pridal do druhého dielu collectibles, ktoré sú však v zásade presnou definíciou busyworku. Lenže čo iné tam okrem toho hráči môžu robiť? No a to som ešte nespomenul trojku, ktorá ma busywork (zaberanie území) priamo zakomponovaný v hlavných misiách, pričom tie vedľajšie, v rámci ktorých ťa neustále posiela z jedného konca mapy na druhú, taktiež nie sú žiadne terno. Tým chcem povedať, že ani jeden diel nemá z môjho pohľadu ideálne využitý open world.
@Fritol (19.05.2020 20:15): Tak já třeba hrál většinu GTAček několikrát a nikdy jsem ty collectibly nesbíral, přijde mi to jako úchylárna nad tím ztrácet takovýho času. Nemyslím si, že open world by zrovna definovalo sbírání kokotin..
@Fritol (19.05.2020 20:15): Nezohledňuješ reál jízdní model (projíždět se dalo s manuálem a podle zákonů, jinak byla každá mise strašnej risk) vlastní encyklopedií (těšil si se na další auto, což je spojený i s "RPG" prvkem, kdy postava Tommyho bohatne a roste jeho vliv) proprietární hudbu v každý lokaci a ukázku úžasnejch vlastností LS3D enginu v grafice Lost Heaven. Navíc vůbec nezohledňuješ, že Mafie byla původně koncipovaná jako open world ve kterym se mělo dát nakupovat, chodit do kasína :D atd. Teprve na základě synopse vzniku americkýho města 30. let byl napsanej příběh. Navíc si v praxi nedovedu moc představit, jak by Mafie bez open worldu vypadala. Jakože soustava cutscén a krátká mise (ano Max Payne na 30s - hezky:)).
@jones1240 (19.05.2020 20:21): Stovky ne, ale uznávám že pořád až moc.
@Paul (19.05.2020 20:17): Jasně, pár misí v Mafii je i tak, je ale Tommy terminátor, který se dušuje jak nechce nikoho zavraždit (hotel a Frank) a následně postřílí stovky mafiánů a policistů v jedné misi :D
@jones1240 (19.05.2020 20:14): Ta inspirace v Shenmue byla hlavně v zaměření na imersivnost a na příběh a jeho filmové podání. Že není nutné v každé misi vystřílet tisíc panáků a že by lidem nemusely vadit dlouhé cutscény.
@Fritol (19.05.2020 20:15): Jen proto, že open world slouží jako imersivní backdrop a není v něm milion věcí co dělat neznamená, že je k ničemu. I když třeba tobě to tak přijde, ale jak jsem psal - to je subjektivní. Já to mám naopak a tipl bych si, že většina lidí co Mafii hrála je ráda že tam to město bylo. I bez open world busyworku.
@Fritol (19.05.2020 20:15): Jen proto, že open world slouží jako imersivní backdrop a není v něm milion věcí co dělat neznamená, že je k ničemu. I když třeba tobě to tak přijde, ale jak jsem psal - to je subjektivní. Já to mám naopak a tipl bych si, že většina lidí co Mafii hrála je ráda že tam to město bylo. I bez open world busyworku.
@Paul (19.05.2020 20:13): Reaguji na "Prostě mluví o tom, že Mafia vznikla v době kdy nebylo trendy cpát do her milion kolektiblů a busyworků (czengliš ftw) a že je díky tomu lepší hrou"
Když tam nenacpali "kolektibly" a "busyworky", tak byl výsledek takový, že tam nebylo vlastně nic a celý open world byl totálně k ničemu.
Když tam nenacpali "kolektibly" a "busyworky", tak byl výsledek takový, že tam nebylo vlastně nic a celý open world byl totálně k ničemu.
@Paul (19.05.2020 19:53): To že jí neznáš mě nepřekvapuje, Mizzurna přišla s novým nápadem a Shenmue ty nápady "ukradla" a dala mezi široké publikum :D I tak ve své době byla Mizzurna o dost napřed.
A jestli se inspiroval Shenmue, tak asi jen v tom že postava může volně chodit po městě :D
Co se týče článku tak jsem si jen musím rýpnout, jak se hned musí zveřejňovat kde jaký prd ve kterém je závan pochvaly na Mafii.
A jestli se inspiroval Shenmue, tak asi jen v tom že postava může volně chodit po městě :D
Co se týče článku tak jsem si jen musím rýpnout, jak se hned musí zveřejňovat kde jaký prd ve kterém je závan pochvaly na Mafii.
@Fritol (19.05.2020 20:06): Mi přijde že nějak selhává schopnost číst. Bavíme se tu o busyworku a kolektiblech. Ne o kvalitním příběhovém obsahu. Samozřejmě souhlasím že by mi nevadilo, pokud by Mafia (či tento remake) měl víc kvalitních misí/postav/příběhu. To není co ten redaktor kritizuje.
Že mohl být příběhový mód bez open worldu, jistě. Byl by to 30s Max Payne. Byla by to lepší hra? Pro mě vůbec. I když to město slouží jako imersivní backdrop a není v něm milion věcí co dělat, tak má pro mě hodnotu. Jezdit po něm mě bavilo. Dialogy postav při jízdě taky. Immersivnost. Ale beru že je tohle do nějaké míry subjektivní.
Že mohl být příběhový mód bez open worldu, jistě. Byl by to 30s Max Payne. Byla by to lepší hra? Pro mě vůbec. I když to město slouží jako imersivní backdrop a není v něm milion věcí co dělat, tak má pro mě hodnotu. Jezdit po něm mě bavilo. Dialogy postav při jízdě taky. Immersivnost. Ale beru že je tohle do nějaké míry subjektivní.
@Paul (19.05.2020 19:53): Lepší hrou? Volná jízda byla prázdná nuda a příběhový mód mohl být klidně bez open worldu.
Já teda doufám, že tam přidají dostatek činností mimo hlavní linku, protože jinak by ten open world opět postrádal smysl jako v originálu. Ideální by bylo něco ve stylu GTA V nebo RDR, kde neotravovaly generické úkoly ve stylu Ubisoftu, ale "náhodně" člověk potkával různé lidi a s nimi spojené úkoly s nějakým příběhem.
Já teda doufám, že tam přidají dostatek činností mimo hlavní linku, protože jinak by ten open world opět postrádal smysl jako v originálu. Ideální by bylo něco ve stylu GTA V nebo RDR, kde neotravovaly generické úkoly ve stylu Ubisoftu, ale "náhodně" člověk potkával různé lidi a s nimi spojené úkoly s nějakým příběhem.
@jones1240 (19.05.2020 19:09): Tak Mafie je nadčasovka bez ohledu na existenci něčeho předchozího (o nějakejch Mizzurna jsem nikdy neslyšel, ale Vávra se nikdy netajil láskou k Shenmue a inspirací z téhož), nicméně ta poznámka redaktora PC Gameru nijak netvrdí že je Mafie revoluční a nejlepší (natož že by to bylo proto že je česká), takže tvůj brek padá na poněkud neúrodnou půdu.
Prostě mluví o tom, že Mafia vznikla v době kdy nebylo trendy cpát do her milion kolektiblů a busyworků (czengliš ftw) a že je díky tomu lepší hrou; a doufá že to tak Hangar 13 zachová. Co je na tomhle špatnýho?
Prostě mluví o tom, že Mafia vznikla v době kdy nebylo trendy cpát do her milion kolektiblů a busyworků (czengliš ftw) a že je díky tomu lepší hrou; a doufá že to tak Hangar 13 zachová. Co je na tomhle špatnýho?
@Paul (19.05.2020 18:55): To je s prominutím poznámka k hovnu :D Mizzurna Falls z roku 1998 byla nejen jedna z prvních open world her, ale nabídla mnohem propracovanější open world než Mafie 1 či GTA 3 (ano byli sice rozlehlejší co se týče mapy, ale i tak), jako otevírací doby obchodů, den a noc cyklus a to vše na PS1 :D
Ale není to česká hra no :( Takže prostě Mafie je best a revoluční titul !!!
Ale není to česká hra no :( Takže prostě Mafie je best a revoluční titul !!!
@Paul (19.05.2020 18:55): hurá, já myslel že jsem s nenávisti k endless collectables sám a ono je to téma.
Zrovna jedu Shadow of the Tomb Raider a je to ještě větší mor než díl předtím. Je fakt, že v tomhle ohledu je mafie balzám pro všechny sběrače odpadků.
Zrovna jedu Shadow of the Tomb Raider a je to ještě větší mor než díl předtím. Je fakt, že v tomhle ohledu je mafie balzám pro všechny sběrače odpadků.
Dobrá poznámka na PCGameru:
Mafia had an open world before open-world games were a genre, before they started picking up lots of bad habits, so it didn't have any of the busywork, endless collectables and repetitive diversions that later games picked up. I'm hoping that Hanger 13 shows a bit of restraint.
Mafia had an open world before open-world games were a genre, before they started picking up lots of bad habits, so it didn't have any of the busywork, endless collectables and repetitive diversions that later games picked up. I'm hoping that Hanger 13 shows a bit of restraint.
@Gordon (19.05.2020 18:47): Píšu snad, že vím jak to bude? Ne, nepíšu. Přečti si to laskavě ještě jednou. Ne, raději alepsoň 30x, ať to pochopíš ;) A hoď se do klidu...
@DEU (19.05.2020 18:41): Ty vole, viděl si z toho remaku doslova hovno, ale ty už jasně víš jak to bude. Máš ještě jednu křišťálovku?
Mám strach, že ty remastery hry rozbijí podobně jako ve Warcraft III: Reforged.
@Paul (19.05.2020 18:37): Vypadá to jako hromada hypu, ale bojím se že skutek utekl.
@Paul (19.05.2020 18:37): Vypadá to jako hromada hypu, ale bojím se že skutek utekl.
Takže trailer nic nebude, vydali jen ofiko ten 22 sekund teaser, paráda. Gameplay as až v červnu na PC Gaming Show.
Ale aspoň tam budou motorky a je to fakt plnohodnotnej remake, i město bude rozšířený.
https://mafiagame.com/news/mafia-definitive-edition-reveal/
Nicméně, disappointed, čekal jsem nějakej normální trailer.
Ale aspoň tam budou motorky a je to fakt plnohodnotnej remake, i město bude rozšířený.
https://mafiagame.com/news/mafia-definitive-edition-reveal/
Nicméně, disappointed, čekal jsem nějakej normální trailer.
V knihovně na Steamu se mi u Mafie III objevilo automaticky definitive edition a u Mafie II jen classic, zajímavý.
@Brasikona (19.05.2020 18:18): Zdroj ?
@Route95 (19.05.2020 18:10): "Zatiaľ čo pôvodná hra mala 8GB, táto má 45GB, ale nerátajte s tým, že to výrazne zbadáte, Niektoré textúry sú lepšie, ale sú tam aj niektoré zhoršenia. Bližšie sa na to pozrieme v recenzii"
Fascinující.
Fascinující.
We're pleased to announce that Mafia: Definitive Edition will be presented in voice over localization for English, French, Italian, German, Spanish, Czech and Russian
Je to potvrzené, remake Mafie bude mít CZ dabing. Slovenský sector to potvrdil: https://www.sector.sk/novinka/241663/maf ... alne-predstavena.htm
@Bursoft (19.05.2020 09:43): Mam dojem ze fyzicky bude jen ta trilogie v srpnu a zvlast kazda hra v krabicce nebude, a to asi jen na konzole. Digital pak bude i separatne.
@Fatality (18.05.2020 14:20): Ono je to právě o tom že síly na ty remastery moc nenapínají - vývoj to moc velký nezabere a i tak to outsourcují do nějakého newbie studia, a ti to stejně budou dělat většinou spíš z nadšení než že by na to měli rozumné prachy a čas, takže to pak musí dodělávat další dva roky v patchích - a producent tak má "novou hru" za nic, zatímco jeho hlavní studia si v klidu dál dělají na skutečných nových hrách.
@player (19.05.2020 09:33): Trojku přihazují, protože má existovat "Trilogy" pack, prostě komplet všechny Mafie. Každopádně každý díl by měl jít koupit zvlášť tak jako tak, takže ten pack bude pro lidi, co třeba trojku nehráli. Jednička remake, dvojka remaster, trojka pravděpodobně opatchovaná a především komplet edice v jednom.
Jinak ano, velká soukromá společnost chce vydělat peníze, to jsou teda novinky :) ..
Jinak ano, velká soukromá společnost chce vydělat peníze, to jsou teda novinky :) ..
@účet smazán (18.05.2020 09:22): To bych řekl že je nejpravděpodobnější. Chtějí na tom vydělat proto přihazují i nepovedenou trojku.
They are awesome. But they still think that remaster shouldn't exist, because it supposed to be an official patch and loving care for free from the company, that raised them. But when they realized that Crysis is practically tech remake, it is fine with them. They even feel excited about it. Erection and everything, but that goes without saying...
BREAKING NEWS: People mad about remasters and remakers even though they dont have to.
@Bursoft (18.05.2020 14:11): Dik. Tak ze to bude takovej brutal ze přejdou z cryteku 2 na petku sem nevedel. Ze škály optimalizace-remaster-remake to takhle zni jak technologickej remake.
Toz to asi zaparim :)
Toz to asi zaparim :)
@Fatality (18.05.2020 14:20): Naprostý souhlas. Ale ono je jednodušší a finančně výhodnější remasterovat legendu z minulosti než udělat novou a parádní hru se vším všudy.
@Cobot (18.05.2020 14:40): Bohužel se obávám, že to mohl Activision Blizzard udělat záměrně. Prostě dotlačit lidi k nákupu hry. AAA studia nemají zájem, aby hráči hráli starší hry, zejména bavíme-li se o sériích. Divím se, že například DICE/EA nezačaly vypínat servery starších Battlefieldů. Stále je možné hrát například Battlefield: Bad Company 2.
@Cobot (18.05.2020 14:40): Bohužel se obávám, že to mohl Activision Blizzard udělat záměrně. Prostě dotlačit lidi k nákupu hry. AAA studia nemají zájem, aby hráči hráli starší hry, zejména bavíme-li se o sériích. Divím se, že například DICE/EA nezačaly vypínat servery starších Battlefieldů. Stále je možné hrát například Battlefield: Bad Company 2.
@Fatality (18.05.2020 14:20): S tím se dá souhlasit., ale jinak je to buřt. Remake nebo remaster kolikrát dokáže vzkřísit dávno mrvé značky a nakopnout tvorbu právě něčeho nového, Kdo je hrát nechce nemusí. Průser je to jen když to dopadne jako W3, kde o starou hru člověk přijde.
@Bursoft (18.05.2020 14:11): Jako jedine, co vadi mne, je to, ze sily, ktere davaji do remasteru 10 let stare hry, by mohli vrhnout na neco noveho. Jinak je mi to celkem fuk.
@Syndrom (18.05.2020 13:32): Crysis neumí využít víc jader CPU, protože je to (resp. byla) vlastnost enginu. Proto verze na konzole byly předělaný na novější verzi o 4 roky později. Proč to tehdy neudělali na PC těžko říct.
Nicméně pořád nerozumím, jakýmu hráči by mělo vadit, že vyjde remaster. PCčkáři budou mít novej benchmark na svoje železa, konzolisti si to taky budou moct konečně zahrát a Crytek vydělá prachy na nový projekty (jak psal Charllize). Je to win win situace, pokud tě to neláká nebo s tím máš problém, pořád můžeš hrát starou verzi, ta nikam nezmizela.
Já tu samozřejmě nemluvím o kvalitě výsledku. Pokud jsi dement jako Blizzard, kterej neumí nic jinýho, než 20 let recyklovat svůj hnusnej engine a i tak vyrobíš sračku jako W3:R, tak si to zaslouží třeba všechen hejt světa. Ale od toho fungují recenze a refundy.
Nicméně pořád nerozumím, jakýmu hráči by mělo vadit, že vyjde remaster. PCčkáři budou mít novej benchmark na svoje železa, konzolisti si to taky budou moct konečně zahrát a Crytek vydělá prachy na nový projekty (jak psal Charllize). Je to win win situace, pokud tě to neláká nebo s tím máš problém, pořád můžeš hrát starou verzi, ta nikam nezmizela.
Já tu samozřejmě nemluvím o kvalitě výsledku. Pokud jsi dement jako Blizzard, kterej neumí nic jinýho, než 20 let recyklovat svůj hnusnej engine a i tak vyrobíš sračku jako W3:R, tak si to zaslouží třeba všechen hejt světa. Ale od toho fungují recenze a refundy.
@Bursoft (18.05.2020 13:29): Tak vsak me oprav :)