@Isair (20.06.2020 16:01): Chápem. Tých nepriateľov tam bolo určite viac, takže rozumiem.
Diskuze
@Richmond (20.06.2020 15:56): Já si čestně myslím, že by tě hodně bavil ten Original Sin 2. Nechci ti předhazovat možná nesplnitelná očekávání, ale imho je to v lecčems BG 2 čelem vzad k dungeonům jako je ta UU 1 a 2.
@Jab (20.06.2020 15:55): S hack and slash systémem bych to asi nikdy nedohrál. Právě na IWD se mi líbilo, že je to takový taktický dungeon, pravda, že se tam běhá od souboje k souboji, ale tehdy jsem byl rád, že tu nemáme další Baldur's Gate, ale zase něco zcela odlišného, stejně jako jsem byl rád za Planescape, který byl zase úplný protipól a byl zaměřen zase čistě na dialogy. Zkrátka v IWD jsem si užil ony taktické souboje (které mě v Baldurech poměrně dost bavily) dosyta a když mě přestaly bavit, zahrál jsem si Planescape :). Baldur's Gate je pak takový ideální a nejvíce vyladěný střed (hlavně dvojka tedy, která i z hlediska soubojů převyšuje všechny ostatní hry na Infinity Enginu velmi).
@Tulareanus (20.06.2020 15:58): Na Path of Damned to platilo celkem už od začátku hry, oni mají i nepřátelé asi více schopností než na nižších obtížnostech a je jich více, takže z toho byl po chvíli dost nepřehledný maglajz.
@Tulareanus (20.06.2020 15:58): Na Path of Damned to platilo celkem už od začátku hry, oni mají i nepřátelé asi více schopností než na nižších obtížnostech a je jich více, takže z toho byl po chvíli dost nepřehledný maglajz.
@Isair (20.06.2020 15:54): Tak možno v neskoršej fáze hry ok, ak zosielaš veľa plošných kúziel, ale nemal by to byť problém po väčšinu hry. Mne osobne prišlo, že je efektov viac v druhej polovici BG2 a ToB. Ale ani tam mi to nejak nevadilo. Ale je pravda, že na expert móde a path of the damned som PoE nehral a ani BG 2 na tie najvyššie obtiažnosti, čiže u mňa na tom až tak nezáležalo. Už si ale nespomeniem, či som mal v PoE tretiu alebo štvrtú náročnosť.
@Isair (20.06.2020 15:49): Však píšu, že BG/IWD ještě poskytují celkem slušnáý přehled.
@Tulareanus (20.06.2020 15:52): Mám souboj, kde proti mně je cca 10 postav, z otoh snad půlka kouzlí a všichni nahňácacní v malém prostoru. Celá oblast je žlutá, červená, modrá. Přehled absolutní nula, nebýt stavové okna. Mám za sebou tuším 8 lokací, tam kde je málo nepřátel to je v pohodě. NEsmí ale být dav, to je pak chaos.
@Isair (20.06.2020 15:54): Taky hraju v expert módu a na hard. Příjmemná výzva zatím, ale ty grupáč souboje si neužívám no.
@Tulareanus (20.06.2020 15:52): Mám souboj, kde proti mně je cca 10 postav, z otoh snad půlka kouzlí a všichni nahňácacní v malém prostoru. Celá oblast je žlutá, červená, modrá. Přehled absolutní nula, nebýt stavové okna. Mám za sebou tuším 8 lokací, tam kde je málo nepřátel to je v pohodě. NEsmí ale být dav, to je pak chaos.
@Isair (20.06.2020 15:54): Taky hraju v expert módu a na hard. Příjmemná výzva zatím, ale ty grupáč souboje si neužívám no.
I s milionem efektů po zemi, které tam mohou být kvůli modům (Tactics, Ascension, Improved Battles) či kvůli přídavkům Beamdogu (questy nových společníků) se vždy u BG 2 může člověk podívat do dialogového okna, co kdo kouzlil.
U základního IWD jsem měl spíše problém se dvěma bitvami během dvaceti metrů a pak spánek a dokolečka opakováno. Tady už se pak vysloveně hodí nějaký hack and slash Diablo systém.
Soubojový systém prostě musí odpovídat charakteru hry.
U základního IWD jsem měl spíše problém se dvěma bitvami během dvaceti metrů a pak spánek a dokolečka opakováno. Tady už se pak vysloveně hodí nějaký hack and slash Diablo systém.
Soubojový systém prostě musí odpovídat charakteru hry.
@Tulareanus (20.06.2020 15:52): No když jsem hrál Pillars s expert módem (čili bez zbytečných popisků a ukazatelů navíc) a Path of Damned obtížností, tak to bylo nepřehledné až hanba. Člověk tam seslal pár plošných kouzel a už nevěděl, co se pořádně na obrazovce děje, ty efekty jsou občas zbytečně přesvícené a přemrštěné. Tohle se mi třebas v Infinity Engine hrách tolik nestávalo (no možná jen v ToB).
@Richmond (20.06.2020 15:46): Tie farby tam nie sú pri všetkom a ak tam sú, tak sú na to, že ti jasne signalizujú (aj u nepriateľov), aké typy kúziel a útokov robia, bez toho, aby si to musel všetko čítať. Prešiel som obe časti, hl. postavu mal caster a nikdy som nemal problém s nejakou prehľadnosťou. Neviem teda, koľko si hru hral a hoci by to mohol byť na začiatku nezvyk, tak v podstate na začiatku i tak hráč ani nepriatelia nemajú k dispozícii veľa kúziel/efektov, čiže je tam learning curve. Ak je to pre teba skôr otázka estetiky, tak samozrejme, je to tvoj názor, ale estetický aspekt nemá vplyv na samotné mechanizmy boja.
@Richmond (20.06.2020 15:46): Jo, Pilíře mají děsně nepřehledný combat, ale pro IE hry to až tolik neplatí, přijde mi (a že mám vcelku čerstvé dojmy, neboť jsem před nedávnem hned po Pilířích dohrál IWD sérii a poté i první BG). A většina tahových RPG určitě nemá více možností jak BG 2 (který má ze všech těch pauzovacích soubojů asi ty nejlepší, byť tedy low level fighty v jedničce taky měly občas něco do sebe :)).
@Charllize (20.06.2020 15:04): Mně třeba ted v Pilířích vadí navíc to, že autoři se rozhodli, že to bude hezky barevné ten souboj, tak v podstatě u větších soubojů je to jedna velká změť efektů naprosto nehodicí se do taktického souboje. Tahové souboje jsou sice pomalejší, ale ty možnosti jsou rozmanitější. Když to srovnám se souboji v Dark Sunu nebo nedejbože v golsbox hrách (což je dle mého naprostý vrchol všeho vojenství), tak mi fakt nezbývá než to vzít na vědomí a nějak se s tím poprat. V BG/IDW to alespoň neměly ty barvičkové efekty, v Pilířích ta celý combat zabíjí, bohužel, protože jinak se mi to celkem i pozdává.
@Tulareanus (20.06.2020 14:11): Pathfinder. Definitívne Pathfinder.
Pravda, že real-time pauzování působí trochu podivně a musel jsem si na něj nějakou dobu zvykat (přerušovaná soulož to vlastně docela vystihuje :D), na druhou stranu asi neznám o moc taktičtější souboje než má právě BG 2 (hlavně souboje mágů, ochran, proti-ochran, buffů/debuffů, celé je to příjemně složité a hodně taktické) a to tam počítám i kousky jako Temple of Elemental Evil s taktéž DnD pravidly a tahovými souboji (ve kterých se inspirovala většina i dnešních RPG včetně Blackguards nebo Original Sinů).
Je to trochu svižnější jak čistá tahovka a zároveň si to ale ten tahový feel do jisté míry zachovává (kola se také počítají, trvají nějakých 7 sec. reálného času, tuším), já si je časem celkem dost oblíbil... jakkoliv je nestavím nad čistý turn-based.
Je to trochu svižnější jak čistá tahovka a zároveň si to ale ten tahový feel do jisté míry zachovává (kola se také počítají, trvají nějakých 7 sec. reálného času, tuším), já si je časem celkem dost oblíbil... jakkoliv je nestavím nad čistý turn-based.
realtime zas tak nevadi, ale nejhorsi je ta takticka pauza, Kolikrat to pak pusobi ze ma clovek 2MB ram a seka se to, jak kazdou vterinu hru pauzuje. To pak vypada a pusobi mnohem hur nez ten turn based soubojak. nejak nedokazali lip vymyslet jak prevest komplexnejsi soubojak s vicero postavama to realtime a aby to hrac stihal. Protoze realtime se na to proste nehodi. A jasne ta pauza se nepouziva v jednom kuse, ale treba u tezkych souboju to je jak prerusovana souloz.
@Vurhor (20.06.2020 14:52): tak kdyz si das taktickou pauzu tak taky pekne vsichni pockaji az se rozmyslis co udelas, zas takovy rozdil oproti turn based v tom nevidim, jen to je min prehledne :)
@Vurhor (20.06.2020 14:52): tak kdyz si das taktickou pauzu tak taky pekne vsichni pockaji az se rozmyslis co udelas, zas takovy rozdil oproti turn based v tom nevidim, jen to je min prehledne :)
@Vurhor (20.06.2020 14:52): IE hry nemajú ideálny combat, no stále je lepší než veľa iných už len tým, že to ponúka dosť strategických možností. Ťahové boje, kde sa jednotky striedajú sú tiež fajn, hoci to nie je samozrejme vhodný typ na immersion. :) Osobne si myslím, že ale existuje veľa horších typov boja, než ten v IE hrách: či už boj z Quest For Glory (našťastie je tam len veľmi malou zložkou hry) alebo klasický "buffer combat", ktorý má veľa jrpg - postavy skackajú a kývajú sa na mieste, ako keby potrebovali ísť na wc a len sa čaká, kým sa im naplní timer, aby mohli dať útok, kúzlo/abilitu alebo použiť predmet či ujsť.
@Richmond (20.06.2020 14:36): Působí víc autenticky a svižně, budu ho brát kdykoliv před něčím, kde na sebe protivníci žinantně ve stoje čučí a postupně se střídají v libovolné akci jako slušně vychovaní skautíci. :)
@Richmond (20.06.2020 14:36): ne neexistuje :)
@Vurhor (20.06.2020 13:42): On existuje nějak horší combat engine než je pauzovací realtime z BG/Pilířů/a spol?! :-D
@Radecker (20.06.2020 13:58): @Jab (20.06.2020 14:04): Yes, ta zdlouhavost je jeden z hlavních důvodů, proč ho nemusím. Možná je to ale tím, že jsem na něm prostě nevyrostl.
@Tulareanus (20.06.2020 14:11): Ani náhodou. Pathfindera momentálně nadšeně hraju a nějaký Pillary se můžou jít zahrabat. :D
@Tulareanus (20.06.2020 14:11): Ani náhodou. Pathfindera momentálně nadšeně hraju a nějaký Pillary se můžou jít zahrabat. :D
Měla to prostě být nová značka, pojmenovat to Baldur's Gate III je zbytečná provokace real-timových ultras.
Jinak to vypadá skvěle a pro pořádnou adaptaci páté edice D&D jsou tahové souboje to jediné správné řešení. Real-time s pauzou musí být zničen.
Jinak to vypadá skvěle a pro pořádnou adaptaci páté edice D&D jsou tahové souboje to jediné správné řešení. Real-time s pauzou musí být zničen.
@Bragi (20.06.2020 12:07): Aký Pathfinder? Pillars of Eternity predsa! :D
@Vurhor (20.06.2020 13:42): Taky jsem s tím v pohodě. V D:OS 2 je souboják vlastně velmi špatný. Šíleně zdlouhavý a člověk stejně spamuje dokola ty stejné ability/kouzla.
@Vurhor (20.06.2020 13:42): Já tedy oči v sloup obracet určitě nebudu. Pro mě je to neskutečné otravný prodlužovač herní doby a v případě BGIII v tom vidím i určitou lenost autorů a neochotu vytvořit obdobu klasického BG real-time systému.
Ta vzhledová podobnost s D:OS2 mi zas až tolik nevadí, ale moc mi nevyhovuje, že z toho je zase cítit taková ta cheeky veselá atmosféra, která vyzařovala i z obou OS dílů. Doufám, že ta hra bude víc seriozní.
A i přestože možná nade mnou budou někteří zdejší uživatelé protáčet oči v sloup, stejně si neodpustím říct, že ten turn-based combat mi pěkně pije krev. Fuj. :)
A i přestože možná nade mnou budou někteří zdejší uživatelé protáčet oči v sloup, stejně si neodpustím říct, že ten turn-based combat mi pěkně pije krev. Fuj. :)
@Zoltan (20.06.2020 11:08): Vidím to podobne. Bude to takmer určite dobré RPG, ale nebude to BG, ako ho mám zafixovaný ja. Ale dá sa na vec pozrieť aj z iného uhla. Dobrých RPG nie je nikdy dosť a dôstojný nástupca BG už sa dávnejšie našiel. Pathfinder: Kingmaker sa tejto pozície zhostil viac ako dobre.
@John Mirra (20.06.2020 10:48): Ja dám teraz Larianom šancu. D:OS som vzdal, pretože som si nedokázal zvyknúť na tú prekliatu kameru. Tu tiež kamera, aspoň podľa posledného videa, nie je žiadna sláva, ale stále lepšie ako tá k povrchu prilepená príšernosť v D:OS.
@John Mirra (20.06.2020 10:48): Ja dám teraz Larianom šancu. D:OS som vzdal, pretože som si nedokázal zvyknúť na tú prekliatu kameru. Tu tiež kamera, aspoň podľa posledného videa, nie je žiadna sláva, ale stále lepšie ako tá k povrchu prilepená príšernosť v D:OS.
@John Mirra (20.06.2020 10:48): Také souhlasím, z BG tam necítím absolutně nic. Prostě jen vzali D:OS 2 se všemi jeho mechanikami a hodili ho do jiného světa. Přestože to bude určitě opět propracované RPG, tak mi tenhle způsob přijde líný a nevidím tam ani náznak pocty původním BG. Hanba.
@Bragi (20.06.2020 10:20): Žejo! Už z toho prostě není cítit takový ten "BG feeling" ... a i co se ostatních věcí týče, prostě mi to přijde jako další generické RPG nebo MMO. Prostě meh.
@John Mirra (20.06.2020 09:48): Nie, nie si. Ten šedý kamenný podklad je jedna z vecí, čo mám pevne späté s BG. Osobne som si dlho zvykal aj na ikony z BG 2. A stále sa mi nepáčia. Ale napríklad to drevené rozhranie v Icewind Dale bolo tiež pekné.
@Jab (20.06.2020 09:22): No to je bez diskuze :)
Nechci být povrchní, ale jsem jediný, komu tam chybí třeba ty stylové "kamenné" ikonky z BG 1? (ve spodním menu pro kouzla, schopnosti atd.) :)
Nechci být povrchní, ale jsem jediný, komu tam chybí třeba ty stylové "kamenné" ikonky z BG 1? (ve spodním menu pro kouzla, schopnosti atd.) :)
@John Mirra (20.06.2020 09:15): No vypadá to stále spíše jak D:OS 3. :) Či ještě lépe DLC ke dvojce ze světa DnD. :)
Já nevím, mě to prostě pořád nějak nezajímá, přijde mi to takový "meh" :( Radši si zahraju dvojku. Jedničku jsem hrál relativně nedávno :)
@Radecker (28.02.2020 22:10): Ba, ba.
@Radecker (28.02.2020 22:10): Ba, ba.
@Vurhor (18.06.2020 20:04): To nepochybne. Ale kamera mi pripadá občas neprehľadná.
@Charllize (18.06.2020 19:55): Nie, nie je. Budeš sa s tým musieť vyrovnať. :)
@Charllize (18.06.2020 19:55): Nie, nie je. Budeš sa s tým musieť vyrovnať. :)
@Bragi (18.06.2020 19:49): Koukám, že se do dialogových možností vrátila přímá řeč. Zaplať pánbů! :)
@Bragi (18.06.2020 19:49): hele, ono to neni izometricky :)
Na YouTube práve teraz Sven Vincke streamuje gameplay.
Jj, Sven je fakt sympaťák.
Paráda. DaD řízlá Original Sin. Larian je záruka kvality. Vedle Cyberpunku další hra na kterou se neskutečně těším. Tohle nemůže dopadnout špatně :)
@M.a.t.t. (29.02.2020 00:58): Uznávám, že zmínit tuhle statistiku ode mě nebylo úplně nejšťastnější a zbytečně to tu vyvolalo nevraživost, ale přece si nebudeme nalhávat, že tahové RPG s tunou textů a délkou 100+ hodin je nějakou hrou pro masy. Ale pořád, oproti velmi specifickému Disco Elysiu, které bylo postaveno proti tomu, je D:OS přeci jen určeno širšímu publiku. BG3 mi z ukázek připadalo ještě pomalejší, tak jsem se pozastavil nad autorovým tvrzením, že to bude hra cílená co nejširšímu publiku, a že to je dokonce hra hodná jednadvacátého století - což vzhledem k tomu, že dnešní doba je označována jako "zrychlená" zní dost divně. Nikde jsem ale neřekl, že to bude špatná hra, nebo že D:OS je špatná hra.
@Neelixx (28.02.2020 23:43): Vypadá to, že na loklizaci pro BG 3 opravdu pracuje stejný tým jako pro Original Siny a souhlasím, že překlad byl fajn.
Nevím, čím jsem si vysloužil nálepku "starého fotra". D:OS jsem zkusil, věnoval jsem mu 10 hodin a bohužel mě nechytl příběhově ani atmosférou. Bez hejtu jsem hru odinstaloval a ani jsem ji nehodnotil na DH, protože mám ke té hře i tak respekt. Jenom prostě není pro mě. A už vůbec nechápu co má s čímkoliv společného to, že jsem o půl dekády mladší. Znamená to, že o to víc by se mi D:OS měl líbit? Promiň, ale to je fakt divná logika. Nechme radši toho, jenom jsem se pozastavil nad článkem, ve kterém jsou nesmyslné argumenty a snaha uvrhnout do deprese staré fotry, kterým se líbilo Pillars of Eternity :-)
Nevím, čím jsem si vysloužil nálepku "starého fotra". D:OS jsem zkusil, věnoval jsem mu 10 hodin a bohužel mě nechytl příběhově ani atmosférou. Bez hejtu jsem hru odinstaloval a ani jsem ji nehodnotil na DH, protože mám ke té hře i tak respekt. Jenom prostě není pro mě. A už vůbec nechápu co má s čímkoliv společného to, že jsem o půl dekády mladší. Znamená to, že o to víc by se mi D:OS měl líbit? Promiň, ale to je fakt divná logika. Nechme radši toho, jenom jsem se pozastavil nad článkem, ve kterém jsou nesmyslné argumenty a snaha uvrhnout do deprese staré fotry, kterým se líbilo Pillars of Eternity :-)
@Jab (28.02.2020 23:50): Vyznievalo to všelijako :) Radecker sa nechal navyše priamo počuť, že Original Sin 2 hodnotilo príliš málo užívateľov na DH a z toho vyplýva, že tento štýl nie je pre širšie hráčske spektrum :)
@John Mirra (28.02.2020 17:56): Mne sa D:OS celkom pozdávalo, akurát škoda že sa zamerali na multiplayer a hra pre jedného hráča bola z núdze cnosť.. Technológia ale dobrá, larianovský Divinity engine je svižný a nenáročný, hralo sa to stokrát lepšie než hociktorý ťažkopádny nabobtnalý moloch v Unity.
@M.a.t.t. (28.02.2020 23:44): Uf. Ještěže jsem nic takového nedělal. :)
@Jab (28.02.2020 23:22): Posudzovať globálnu obľúbenosť nejakej hry podľa počtu hodnotení na DH úplne nejde. Som si napríklad úplne istý, že Original Sin 2 hralo v globále viac hráčov ako napríklad Kingdom Come: Deliverance (čo-to naznačuje už počet hodnotení na Steame), pričom na DH je to úplne neporovnateľné.
@Radecker (28.02.2020 23:31): DOS: 1 má vynikající lokalizaci. Je pravda, že stejní lidé pracují i na BG 3 ? Pak bych si přál, aby byla stejně kvalitní jako v předchozích případech (DOS2 jsem nehrál). Z tebe mám pocit jako ze "starého fotra" co se někde v minulosti zasekl a nechce zkusit něco nového. Přitom já sám jsem o cca půl dekády starší než ty a DOS jsem si zamiloval, na TB není (imho) nic špatného. POkuď by to šlo jen o ten krokovací režim , tak by to asi byla pohoda, ale tobě zdá se vadí víc věcí.
@Neelixx (28.02.2020 22:39): V bodě, na který si narazil, jsem chtěl říct, že argument, že něco bude super, protože to cílí na co největší skupinu zákazníků, mi připadá scestný. Stejně jako kdyby někdo tvrdil opak, nebo kdyby podobný argument někdo použil na něco, co cílí na malou skupinu zákazníků. Prostě si myslím, že tohle nefunguje.
Disco Elysium bude navíc u nás mít vždycky handicap chybějící lokalizace. Oproti tomu má D:OS a vlastně už i BG3 luxusní péči.
Disco Elysium bude navíc u nás mít vždycky handicap chybějící lokalizace. Oproti tomu má D:OS a vlastně už i BG3 luxusní péči.
@Jab (28.02.2020 23:22): Nebyl to argument proti tobě, ale jen můj postřeh, který byl určen zdejšímu publiku.
@Neelixx (28.02.2020 23:19): Aha, já myslel, že to měl být argument v ní. Což bych pak nevěděl, komu byl určen. ;)
Ne v poho. Jen jsem nechápal, kam míříš. Jak psáno i níže nezpochybňuji, že OS 2 má své kouzlo a je v něčem skutečně originální. Proti pětadvacáté hře od Bethesdy či Bioware jsem daleko raději, že Larian udělal něco takového.
Ne v poho. Jen jsem nechápal, kam míříš. Jak psáno i níže nezpochybňuji, že OS 2 má své kouzlo a je v něčem skutečně originální. Proti pětadvacáté hře od Bethesdy či Bioware jsem daleko raději, že Larian udělal něco takového.
Protože je zde možnost volné diskuze ?
Edit: Pokuď jsem se tě tím dotknul , tak se omlouvám.
Edit: Pokuď jsem se tě tím dotknul , tak se omlouvám.
@Neelixx (28.02.2020 23:14): Proč mi to píšeš?
@Jab (28.02.2020 23:03): Elysium má momentálně na steamu 1000 hráčů a přes dvanáct tisíc.
Edit: Souhlas, já vyrůstal na BGs, ale až DOS se stalo mým vysněným RPG.
Edit: Souhlas, já vyrůstal na BGs, ale až DOS se stalo mým vysněným RPG.
@Neelixx (28.02.2020 22:39): My oba víme, že tohle není celá pravda. Disco Elysium je navíc od začátku "niche market". To OS 2 měla zacíleno na víc. Disco imho nakonec bude mít své fandy dávno poté, co se na OS 2 zapomene.
Dokonce i těch 23 ku 43 uživatelům se ti rozpadá hned na první pohled. Stačí se podívat, jak rychle je nabrala ta a jak rychle ona.
Ne že bych chtěl OS 2 trashovat. Imho je to hodně dobrá hra. A přímo bych ji doporučil jako léčbu těm, kteří se ve světě RPG nedokázali pohnout od devadesátkových dungeonů. Koncept starých dobrých seancí DnD/Dračáku totiž táhne o dost dále, než jejich dřívější modly. A přitom je stále připomíná.
Ale RPG je na trhu také dost lepších. To bych klidně podepsal vlastní krví.
Dokonce i těch 23 ku 43 uživatelům se ti rozpadá hned na první pohled. Stačí se podívat, jak rychle je nabrala ta a jak rychle ona.
Ne že bych chtěl OS 2 trashovat. Imho je to hodně dobrá hra. A přímo bych ji doporučil jako léčbu těm, kteří se ve světě RPG nedokázali pohnout od devadesátkových dungeonů. Koncept starých dobrých seancí DnD/Dračáku totiž táhne o dost dále, než jejich dřívější modly. A přitom je stále připomíná.
Ale RPG je na trhu také dost lepších. To bych klidně podepsal vlastní krví.