No teď mám od Skyrimu týden klid. Tak třeba mi začne chybět. Morrowind byl ale zajímavější v těch prvních chvílích. Na druhou stranu mám ve Skyrimu zatím jen asi deset hodin.
Diskuze
Tak ono záleží aj odkiaľ sa človek pozerá, z niektorých kopcov a hlavne High Hrothgar som videl v omodovanej základnej hre až do Solitude, čo bolo fajn. :)
Morrowind má strašnú výhodu oproti zvyšku série tým, že je taký exotický a tým pádom nemá v sebe toľko rôznych fantasy klišé, minimálne z hľadiska dizajnu prostredia. To bol možno aj dôvod, prečo som bol z Oblivionu čiastočne sklamaný po tom, ako vyprchal wow efekt v čase vydania z grafiky prostredia (postavy boli strašné potatoes), pretože tam naopak bolo klišé všetko. Skyrim bol pre mňa niekde cca na pol ceste, ale skôr práve k tomu lepšiemu. Veľmi sa mi páčil dizajn miest ako Markarth, Windhelm, Solitude alebo Riften. Samozrejme nejde o nejakú logickosť architektúry, keďže hráme fantasy, ale vizuálne mi prišli tie mestá od prvého momentu zaujímavé, odlišné a hlavne ikonicky identifikovateľné a práve to majú spoločné aj s mestami v Morrowinde, že v inej hre také nie sú.
Morrowind má strašnú výhodu oproti zvyšku série tým, že je taký exotický a tým pádom nemá v sebe toľko rôznych fantasy klišé, minimálne z hľadiska dizajnu prostredia. To bol možno aj dôvod, prečo som bol z Oblivionu čiastočne sklamaný po tom, ako vyprchal wow efekt v čase vydania z grafiky prostredia (postavy boli strašné potatoes), pretože tam naopak bolo klišé všetko. Skyrim bol pre mňa niekde cca na pol ceste, ale skôr práve k tomu lepšiemu. Veľmi sa mi páčil dizajn miest ako Markarth, Windhelm, Solitude alebo Riften. Samozrejme nejde o nejakú logickosť architektúry, keďže hráme fantasy, ale vizuálne mi prišli tie mestá od prvého momentu zaujímavé, odlišné a hlavne ikonicky identifikovateľné a práve to majú spoločné aj s mestami v Morrowinde, že v inej hre také nie sú.
Companion se nehýbe, obr letí vzduchem... Good old Bethesda bugfest. :)
@Jab (13.09.2020 09:50): Paradoxně, protože v prvním Morrowindu může vysoký dohled kazit atmosféru. Tady bych zase očekával že ty výhledy z hor budou epičtější.
Ale furt lepší než engine GTA III kde mizí všechno po pár metrech a žádný mod to nespraví:)
Ale furt lepší než engine GTA III kde mizí všechno po pár metrech a žádný mod to nespraví:)
@Red (13.09.2020 08:47): Jo. Na blízko je s pár mody Skyrim celkem fajn. Ale na dálku dám lepší rozhledy v Morrowindu. Asi je to i tím grafickým stylem Skyrimu, který vypadá jak svůj vlastní model.
Dovahkiin je prostě slabozraký, navíc nemusí mít standardní lidské oko (tedy nemusí mít ani lidské trichromatické vidění a vnímat barvy jinak). Ve světě Elder Scrolls zřejmě brýle neexistují nebo jsou velikou vzácností, neviděl jsem je ani u dwemerů... a v žádném z dílů jsem neviděl očního lékaře či optika.
@AlieN (13.09.2020 02:12): Vrch Whiterunu smerom na juh.
@Jab (13.09.2020 00:38): Z jaké lokace je ten screenshot?
Ok. Proti tomu původnímu už tohle jde. V zelené to vypadá lépe. To jsem také pošteloval. Ale zase by to přišlo o tu atmosféru tundry. Čili takhle dobré. Byť zase ty "namodralé" stíny na sněhu... :) Ale už jsem to zkoušel, takhle tam vadí jen chvíli s úsvitem. Pak je to ok.
Edit: Když ještě něco povypínám. Hmm. Nevím, zda je to lepší. Obloha přes poledne ano. Ale jinak asi ne. A takhle asi nejlepší. ;)
Edit: Když ještě něco povypínám. Hmm. Nevím, zda je to lepší. Obloha přes poledne ano. Ale jinak asi ne. A takhle asi nejlepší. ;)
@Tulareanus (13.09.2020 00:00): Jasne. Proste to ber tak, ze od ted vis, ze ve special dest skrz strechy nepada. Nice ! ;)
@Charllize (12.09.2020 23:42): "Skôr mi vadili potato people a veci ako dážď padajúci cez strechu verandy a podobne."
"S tou vodou je to samostatná kapitola, pretože svojho času mala Bethesda v Morrowinde tú najkrajšiu vodu, akú som v hre videl. No a potom asi človek, čo vedel robiť vodu z Bethesdy odišiel."
Reading is the tech.
"S tou vodou je to samostatná kapitola, pretože svojho času mala Bethesda v Morrowinde tú najkrajšiu vodu, akú som v hre videl. No a potom asi človek, čo vedel robiť vodu z Bethesdy odišiel."
Reading is the tech.
@Tulareanus (12.09.2020 22:39): Tak bavil jsi se s nekym kdo tu special hraje, takze neni duvod mu udavat veci co tam nejsou.
@Charllize (12.09.2020 21:48): O special edícii, ktorá vyšla o 5 rokov po vydaní z mojej strany nepadlo ani slovo. Nehovoriac o tom, že pri mojom osobnom porovnaní tá hra defaultne v SE vyzerala stále horšie než pôvodná omodovaná.
@Jab (12.09.2020 21:05): Vzdálenost vykreslování mám myslím celkem v pohodě - sceenshoty a použité mody
Kterým přesně jsem čeho dosáhl už si nepamatuji, mám to na disku dva roky a jsem sotva ve třetině, letos jsem to vlastně skoro ani nezapnul.
Kterým přesně jsem čeho dosáhl už si nepamatuji, mám to na disku dva roky a jsem sotva ve třetině, letos jsem to vlastně skoro ani nezapnul.
@stepankoby1 (12.09.2020 21:49): Mám spoustu obdobných. Hraji SE verzi.
@Jab (12.09.2020 21:38): Tohle myslím docela dobře řešil HD Enhanced Terrain. Ale už si nepamatuju, co jsem na to instaloval. Jinak ještě rozhodně doporučím Skyrim Shadow Striping Fix, Footprints a co se týče i hry samotné Unofficial Legendary Edition Patch. Bez těch bych už nehrál, hlavně v hospodách to najednou vypadá mnooohem líp bez toho otravného grafického bugu. :)
@Tulareanus (12.09.2020 21:33): V te special edici dest skrz strechy uz nepada, mas zastarale informace. Voda byla take zmenena.
Zmeny view distance v ini vedou casto k padum hry a bugum... jen rikam...
Zmeny view distance v ini vedou casto k padum hry a bugum... jen rikam...
@Tulareanus (12.09.2020 21:33): Tak funguje to. Ale i když nastavím ten view distance na 20k místo max 8k původní hry, tak je ten dohled tak asi jen do sta metrů. Když to srovnám s tím výletem na Kokořín... O Witcherovi 3 nemluvě. I postapo New Vegas vypadá lépe.
Jojo, to co popisuješ mám vylepšené. Ale vadí mně strašně, že když pohlédnu do širé krajiny, tak vidím textury jak z roku 1995. Na těch pár desítek metrů je samozřejmě vše dobré.
4K v roce 2020. Smutný pohled...:
https://i.imgur.com/EDiVQLA.jpg
https://i.imgur.com/ykUAOrD.jpg
Jojo, to co popisuješ mám vylepšené. Ale vadí mně strašně, že když pohlédnu do širé krajiny, tak vidím textury jak z roku 1995. Na těch pár desítek metrů je samozřejmě vše dobré.
4K v roce 2020. Smutný pohled...:
https://i.imgur.com/EDiVQLA.jpg
https://i.imgur.com/ykUAOrD.jpg
@Jab (12.09.2020 21:29): Tak ono ide hlavne nie o grafiku ako celok, ale skôr také nedokončené a zfušované detaily, ako keby práca grafikov skončila na pol ceste, ale scenérie a prostredia boli i tak fajn. Skôr mi vadili potato people a veci ako dážď padajúci cez strechu verandy a podobne. Ale zas je pravda, že tých módov na to som si dal celkom dosť, na zlepšenie stromov, hustotu zelene, oveľa lepšie efekty počasia a dobre vyzerajúcu vodu. S tou vodou je to samostatná kapitola, pretože svojho času mala Bethesda v Morrowinde tú najkrajšiu vodu, akú som v hre videl. No a potom asi človek, čo vedel robiť vodu z Bethesdy odišiel. :D
@Tulareanus (12.09.2020 21:23): Zkouším nějaký mod, který umožňuje víc si hrát s options. Ale taky mi nepřijde že by to fungovalo...
Modů na grafiku mám dost. S nimi i bez nich je ta hra vlastně celkem nevzhledná. Resp. vůbec mi nesedí. Nikdy mi to nepřišlo na videích. Ale ted když to vidím na vlastní oči v pohybu...
Modů na grafiku mám dost. S nimi i bez nich je ta hra vlastně celkem nevzhledná. Resp. vůbec mi nesedí. Nikdy mi to nepřišlo na videích. Ale ted když to vidím na vlastní oči v pohybu...
@Jab (12.09.2020 21:20): Nepamätám sa, či to niektorý z mojich módov riešil, ale väčšina z nich bola vylepšenie grafiky a funkčnosti vizuálu.
@Tulareanus (12.09.2020 21:14): Mám. Ale ta úprava ini nic neudělala. Je to hrůza na ty vzdálené textury koukat. Celý Skyrim je graficky dost podivný.
@Jab (12.09.2020 21:05): btw: SkyUI mód dúfam máš. .)
EDIT: Tu máš inšpiráciu na módy, ktoré som ja používal, hoci je to už pár rokov a je možné, že na niektoré už existujú lepšie variácie.
https://i.imgur.com/GTBUl6z.jpg
EDIT: Tu máš inšpiráciu na módy, ktoré som ja používal, hoci je to už pár rokov a je možné, že na niektoré už existujú lepšie variácie.
https://i.imgur.com/GTBUl6z.jpg
Nějaký tip na mod na zvýšení dohledu/vykreslování textur. Maximální "view distance" nastavitelná v options je stále hodně nízká. :(
Btw už je ze mě Thane a Dragonborn. Jako vždy u TES her se tituly jen hrnou.
P. S. Aah tak to jde editovat ještě v jednom ini.
Btw už je ze mě Thane a Dragonborn. Jako vždy u TES her se tituly jen hrnou.
P. S. Aah tak to jde editovat ještě v jednom ini.
Tak... První problémy. Bez instalace anglické klávesnice nemohu ve hře zadat mail (resp. "@"). Bethesda to dosud nevyřešila. Och jak mi tohle chybělo. :D
@Gordon (28.08.2020 13:18): Ad HL vs BM - jako člověk který originál dohrál asi dvacetkrát a remake dvakrát dost silně nesouhlasím, gunplay a ai se dost liší. K originálu se budu vracet rád, k remaku... no možná tak za pět let si ho možná dám pro srandu znovu, ale to spíš se vrátím k HL: Source s Portal gunem, to je větší sranda.
A právě tenhle point nechápu - proč z dvacet let staré hry udělat deset let starou stejnou hru? Obojí je už teď retro, a vedle TES:VI bude vypadat Skywind víceméně stejně blbě jako originál.
A právě tenhle point nechápu - proč z dvacet let staré hry udělat deset let starou stejnou hru? Obojí je už teď retro, a vedle TES:VI bude vypadat Skywind víceméně stejně blbě jako originál.
@AlieN (28.08.2020 11:34): Black Mesa má stejný gameplay, jako Half-Life, jedinou výhodou jsou občasně nové puzzle, nebo chodba trochu jinak. S moderníma hrama rozhodně krok nedrží. Fyzika nehraje roli, je jen líbivější. Jediná velká změna je Xen a grafika.
A bravo, to že to má být technicky na úrovni Skyrimu je přesně ten point celé té modifikace.
A bravo, to že to má být technicky na úrovni Skyrimu je přesně ten point celé té modifikace.
@Gordon (28.08.2020 08:21): Tak to máš samozřejmě taky pravdu, marnost je všechno.
Ale v tomhle jsem s Charlizem
- Black Mesa je prakticky nová hra, s jinou hratelností, vizuálem se vyrovná hrám současným, a navíc používá engine který má tím důrazem na funkční fyziku diametrálně jiné vlastnosti než ten engine původní. A ono i ta BM je tak trochu jen taková blbůstka, wtz, navíc horší než originál.
- Skywind vypadá technicky prostě na úrovni Skyrimu, deset let staré hry, detailnější než originál rozhodně, ale pořád dost zastarale. Hratelnostně pak afaik nepřidává nic nového. A hlavně nezohledňuje mody, které sice v Morrowindu nebyly taková nutnost jako ve Skyrimu, ale i tak hru dost zlepšují jak po vizuální stránce (což dělá konverzi ještě méně potřebnou), tak hlavně po stránce hratelnosti (a do Skywindu už ty mody dát nepůjdou)
Ale v tomhle jsem s Charlizem
- Black Mesa je prakticky nová hra, s jinou hratelností, vizuálem se vyrovná hrám současným, a navíc používá engine který má tím důrazem na funkční fyziku diametrálně jiné vlastnosti než ten engine původní. A ono i ta BM je tak trochu jen taková blbůstka, wtz, navíc horší než originál.
- Skywind vypadá technicky prostě na úrovni Skyrimu, deset let staré hry, detailnější než originál rozhodně, ale pořád dost zastarale. Hratelnostně pak afaik nepřidává nic nového. A hlavně nezohledňuje mody, které sice v Morrowindu nebyly taková nutnost jako ve Skyrimu, ale i tak hru dost zlepšují jak po vizuální stránce (což dělá konverzi ještě méně potřebnou), tak hlavně po stránce hratelnosti (a do Skywindu už ty mody dát nepůjdou)
@Charllize (28.08.2020 11:18): Jasně, no tahle konverze byla dost specifická, protože kód napsali celý, ale snažili se o maximální věrnost, takže i UI působí zcela jako originál. Trochu odlišný "památkářský" přístup od hození původního contentu do modernějšího enginu.
@Adieu (28.08.2020 11:12): Ja nerikam ze se sem tam neco nepovede. Ale co jsem tyhle ruzne konverze zkousel vzdycky to byla hruza a mam k tomu nulovou toleranci. Ono vzdycky nalaka to graficke zpracovani, coz je ale podle me to nejsnazsi. Jakmile pak dojde na scripty, AI a dalsi detaily jde to hodne rychle do haje, obvzlast u Morrowindu s tema kontext rozhovorama. Si pamatuju jak sem hral prevod do Oblivion enginu, nefungovala tam tak polovina veci a ta co fungovala tak jeste dost blbe. Mel jsem to v pocitaci snad dva roky a za tu dobu s tim prakticky nebyli schopny nic moc udelat a nakonec to vysumelo.
@Charllize (28.08.2020 11:00): No zrovna na Morrowind existuje multiplayerová konverze, kde napsali celý kód od začátku, a je k nepoznání od originálu.
@Gordon (28.08.2020 08:21):
1. Prevodu starsiho dilu do enginu dilu novejsiho je plno a nikdy to nedokonci tak aby to bylo bez bugu a plne funkcni.
2. Pouzivaji mechaniky dilu novejsiho, protoze, samozrejme udelat to tak jak to bylo, neumi. A nejspis to ani nejde. Takze to bude porad jako kdyz hrajes mod do Skyrimu.
3. Morrowind si muzes zmodovat k nepoznani a vypada pak lip nez tohle a ma zachovane mechaniky ktere tam patri.
4. Dva datadisky co Morr mel tady nebudou, budou radi kdyz zprovozni zaklad aby slo udelat aspon zakladni hlavni ukoly.
5. Nikdy to proste nebude ten dobry Morrowind ktery zname.
Vysledek : naprosta zbytecnost.
1. Prevodu starsiho dilu do enginu dilu novejsiho je plno a nikdy to nedokonci tak aby to bylo bez bugu a plne funkcni.
2. Pouzivaji mechaniky dilu novejsiho, protoze, samozrejme udelat to tak jak to bylo, neumi. A nejspis to ani nejde. Takze to bude porad jako kdyz hrajes mod do Skyrimu.
3. Morrowind si muzes zmodovat k nepoznani a vypada pak lip nez tohle a ma zachovane mechaniky ktere tam patri.
4. Dva datadisky co Morr mel tady nebudou, budou radi kdyz zprovozni zaklad aby slo udelat aspon zakladni hlavni ukoly.
5. Nikdy to proste nebude ten dobry Morrowind ktery zname.
Vysledek : naprosta zbytecnost.
@Charllize (27.08.2020 22:55): Tři.
@AlieN (27.08.2020 22:54): K ničemu, dělají to jen jako sebemrskačství.
Stejně jako Black Mesa atd. úplně k ničemu. Všechno. Prostě si lehnem, dáme ručník přes hlavy a zemřem, vše je k ničemu. Nic nemá smysl.
Stejně jako Black Mesa atd. úplně k ničemu. Všechno. Prostě si lehnem, dáme ručník přes hlavy a zemřem, vše je k ničemu. Nic nemá smysl.
@AlieN (27.08.2020 22:54): To jsme dva.
@Gordon (27.08.2020 22:40): Vypadá to hezky ale pořád nechápu k čemu je to dobré.
@S4TW (31.07.2020 10:26): Zní, pokud je to proti krysám.
@hanak_v_exilu (31.07.2020 11:35): Fallout 1 :D
@S4TW (31.07.2020 10:26): No, vzhledem k tomu že je to první quest a moje reakce byla "To jako neporazím ani blbé krysy?! Jdu si navolit novou postavu", tak to trochu frustrující bylo.
@hanak_v_exilu (31.07.2020 10:23): umřít někde jenom pětkrát, to nezní zase tak depresivně :D
@Gordon (31.07.2020 05:55): Pro mě tam byly epické i krysy v domě té staré škatule. Než jsem přišel na to jak je zabít, umřel jsem tam asi pětkrát.
@Gordon (31.07.2020 05:55): První souboj rozhodně, u stopadesátého jsem myslel spíš na to jak epický bude let počítače když ho vyhodím z okna :)
@AlieN (31.07.2020 04:42): Když v Morrowindu nemáš správné skilly, může ten souboj i s cliffracerem být nehorázně epický. :-)
@Tulareanus (31.07.2020 03:09): Když se řekne souboj s drakem tak se mi také hned vybaví Dark Messiah, tam byl velmi působivý. Kvalitní jsou souboje s draky rovněž v BG2, vzbuzují dost respekt a setkání s nimi jsou nezapomenutelá, ale problém je u nich ten izometrický engine - když drak nelétá, je tak nějak poloviční.
Ve Skyrimu jsou první setkání s draky nehorázně epic... aby se pak stali poněkud otravnou rutinou. Ale tak je to ve Skyrimu snad se vším.
Na druhou stranu - pořád je lepší když ve vzduchu jsou patetičtí draci, než když tam všude bývali Cliff Raceři :))
Ve Skyrimu jsou první setkání s draky nehorázně epic... aby se pak stali poněkud otravnou rutinou. Ale tak je to ve Skyrimu snad se vším.
Na druhou stranu - pořád je lepší když ve vzduchu jsou patetičtí draci, než když tam všude bývali Cliff Raceři :))
@hanak_v_exilu (30.07.2020 22:27): Hm, no ja M&MVII ako hru zbožňujem, ale tie príšery mali taktiku len útočiť a utekať, čiže áno, mal výdrž, ale že by som z toho fightu bol nejak vo vytŕžení, to povedať neviem. To už mi aj ten Skyrim drak prišiel lepší, lebo aspoň menil taktiku. :)
Zatiaľ mi príde, že najdrsnejší drak je Darkeater Midir z Dark Souls III: The Ringed City. Tam som sa pri ňom fakt cítil ako mravec, ktorého si dá na raňajky aj 10x. :D Celkom zábavný bol aj drak v Dark Messiah of Might and Magic, ale to už je čisto len pocitová spomienka, lebo si to tak dobre nepamätám (predsalen je to 14 rokov).
Zatiaľ mi príde, že najdrsnejší drak je Darkeater Midir z Dark Souls III: The Ringed City. Tam som sa pri ňom fakt cítil ako mravec, ktorého si dá na raňajky aj 10x. :D Celkom zábavný bol aj drak v Dark Messiah of Might and Magic, ale to už je čisto len pocitová spomienka, lebo si to tak dobre nepamätám (predsalen je to 14 rokov).
[neexistující příspěvek]: V základním Gothic 2 jsou draci měkoty s datadiske už aspoň regenerují HP, ale největší výzva je to s modem Návraty :-)
@Tulareanus (30.07.2020 14:04): Super byl drak na Smaragdovém ostrově v M&M VII. Většinou jsem si dal tu práci ho zabít a trvalo to sakra dlouho.
[neexistující příspěvek]: Gothic II jsem hrál jenom s datadiskem a draci tam byli hrozné bestie. S tím ohnivým jsem se trápil dost dlouho a tuším že i ledový byl těžký.
[neexistující příspěvek]: Gothic II jsem hrál jenom s datadiskem a draci tam byli hrozné bestie. S tím ohnivým jsem se trápil dost dlouho a tuším že i ledový byl těžký.
Prostě hrajte Stealth Archera a máte klid. :)
@Tulareanus (30.07.2020 17:51): Ten zmiňovaný štít je kouzlo/aura.