@Charllize (05.10.2020 22:14): Já se docela bál z toho jejich chlubení, že prototyp si postavily v simcity.
Diskuze
Mapa hry. odkaz
@Paul (05.10.2020 15:39): To je skvelá správa, tým pádom je rozhodnuté :)
@Zoltan (05.10.2020 18:29): přesně, Ženíšek je takovej videoherní Komárek :) , záruka špičkové kvality. Tak je super, že jsou si toho v CDP aktivně vědomi.
@Zoltan (05.10.2020 18:29): Děkuji za reakci, to jsem nevěděl. :)
@ZephyrCZ (05.10.2020 18:26): To ano, ale nevědělo se, že překládá Ženíšek, záruka kvalitního překladu :)
Možná můj dotaz bude vypadat hloupě, ale nebyla CZ daná už sakra dlouho? Já žiju celou dobu v tom, že čeština je jasná věc.
Čeština těší.
@Paul (05.10.2020 15:39): To je dobrá zpráva. A vlastně jsem s tím tak nějak počítal. :)
Paráda, tak si to dám v češtině s EN dabingem, jako Zaklínače, přestože jinak hraju hry v angličtině:
Filip Aleth Ženíšek
@AletheiasCZ
Cyberpunk 2077 je gold a já můžu konečně prozradit, že českou lokalizaci si CD Projekt RED napřímo objednal u mě, i když jsem teď na volné noze.
Byl to opět jeden z těch nejzajímavějších (a nejnáročnějších) projektů.
Filip Aleth Ženíšek
@AletheiasCZ
Cyberpunk 2077 je gold a já můžu konečně prozradit, že českou lokalizaci si CD Projekt RED napřímo objednal u mě, i když jsem teď na volné noze.
Byl to opět jeden z těch nejzajímavějších (a nejnáročnějších) projektů.
@orromis (03.10.2020 19:48): já nerozporuju tvojí matematiku základní školy, jen tvrdím že rozdíl v cost of living je i v rámci evropy dost výraznej a polsko je znatelně levnější. Samozřejmě že když si představíš dvakrát vyšší plat v Berlíně, tak máš pořád víc. Ale v Berlíně zas nemůžeš makat na Cyberpunku :)
@Paul (03.10.2020 19:33): No, není. Pokud máš o ~50% vyšší životní náklady v Berlíně a o ~100% vyšší mzdu, tak reálně máš o 50% více peněz :)
Jinak jo, ty platy zvýšili, psal jsem to tu před pár dny. Proto jsem i říkal, že si o CDP přesto myslím, že to bude slušný zaměstnavatel (oproti libovolnému hernímu korporátu z USA). Stále ale platí, že ten mandatory crunch je prostě špatně a crunch kulturu je potřeba odsuzovat.
@Charllize (03.10.2020 19:36): Budiž, stejně to je už dost offtopic :)
Jinak jo, ty platy zvýšili, psal jsem to tu před pár dny. Proto jsem i říkal, že si o CDP přesto myslím, že to bude slušný zaměstnavatel (oproti libovolnému hernímu korporátu z USA). Stále ale platí, že ten mandatory crunch je prostě špatně a crunch kulturu je potřeba odsuzovat.
@Charllize (03.10.2020 19:36): Budiž, stejně to je už dost offtopic :)
@Charllize musíš si uvědomit že tohle je jiný svět než znáš.
Ne nadarmo nám říkal ten starý pán co nás učil programovat na VŠB, Vy chcete vydělávat velké peníze a správou počítačů si je nevyděláte, takže se musíte učit jazyky. A jednou napíšete vlastní program a ten prodáte a časem budete bohatí. Měl pravdu! :)
Ne nadarmo nám říkal ten starý pán co nás učil programovat na VŠB, Vy chcete vydělávat velké peníze a správou počítačů si je nevyděláte, takže se musíte učit jazyky. A jednou napíšete vlastní program a ten prodáte a časem budete bohatí. Měl pravdu! :)
@orromis (03.10.2020 19:33): nechame radsi bejt, nebo se chytnem :)
@Bursoft (03.10.2020 18:47): On nebyl programátor ale designér, pokud dobře pamatuju. Programátoři jsou obecně placení nejlíp, je jich málo.
@orromis (03.10.2020 14:04): Varšava bude asi taky znatelně levnější než takovej Berlín, jen letmo z googlu.
https://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/warsaw/berlin
Jinak 1200 eur mi taky přijde nízký, ale je to už pár let a po vydání TW3 platy dost zvýšili plus zavedly ty bonusy, jak tam koneckonců píše.
@orromis (03.10.2020 14:04): Varšava bude asi taky znatelně levnější než takovej Berlín, jen letmo z googlu.
https://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/warsaw/berlin
Jinak 1200 eur mi taky přijde nízký, ale je to už pár let a po vydání TW3 platy dost zvýšili plus zavedly ty bonusy, jak tam koneckonců píše.
@Bursoft (03.10.2020 18:47): Ten blog jsem četl před několika lety, ale myslím že to nebyl programátor, ale nějaký designér.
@Charllize (03.10.2020 18:29): Je to herní vývojář, ne člověk za kasou/ve skladě/whatever. Je to kvalifikovaná pozice, vyžadující vzdělání (píše tam někde, že splácel studentskou půjčku). Kolem 1200 eur by měly brát ty nekvalifikované pozice aby ti lidé mohli žít důstojně (a vím, že berou o dost méně).
@Charllize (03.10.2020 18:29): Je to herní vývojář, ne člověk za kasou/ve skladě/whatever. Je to kvalifikovaná pozice, vyžadující vzdělání (píše tam někde, že splácel studentskou půjčku). Kolem 1200 eur by měly brát ty nekvalifikované pozice aby ti lidé mohli žít důstojně (a vím, že berou o dost méně).
@Charllize (03.10.2020 18:29): 1200 je málo na programátora i v Polsku. Třeba v Rakousku je roční plat středně zkušenýho programátora v mým oboru cca 36k EUR bez bonusů
Almost all our lunch-break conversations are about how to get a new job.
Vzhledem k tomu, co tam popisuje, by i trojnásobný plat byl málo.
@orromis (03.10.2020 14:04): Díky za link.
Vzhledem k tomu, co tam popisuje, by i trojnásobný plat byl málo.
@orromis (03.10.2020 14:04): Díky za link.
@orromis (03.10.2020 18:20): Me prijde ok i tech 1200, smesna mi neprijde.
@Charllize (03.10.2020 18:09): 1200. 2k už je slušný.
@orromis (03.10.2020 14:04): 2k euro je smesne nizka mzda? Zajimavy
@Feidias (03.10.2020 13:18): Paul zapomněl ale zmínit, že ten člověk žil ve Varšavě a začínal s 1200 eur platem (předtím dělal jako junior v Ubi za 2000 eur). Těch 24k eur nebyl ani tak bonus, ale spíš dorovnání směšně nízké mzdy na industry standard. Pokud to někoho zajímá, tak ten blog je tady.
@Paul (30.09.2020 15:49): Neporovnávej to s USA ale s Evropou. V Německu je cena života podobná jako v Praze, ale platy dvojnásobné (když vezmeš různou výši platů, tak je levnější žít v Berlíně než v Praze). Varšava na tom bude podobně.
@Paul (30.09.2020 15:49): Neporovnávej to s USA ale s Evropou. V Německu je cena života podobná jako v Praze, ale platy dvojnásobné (když vezmeš různou výši platů, tak je levnější žít v Berlíně než v Praze). Varšava na tom bude podobně.
@Paul (30.09.2020 15:49): tak 24000 eur v Polsku mi přijde jako hodně dobrá motivace za rok presčasů. Je důležitý si odpočinout, což předpokládám jde po vydání hry.
@Gordon (30.09.2020 20:31): Jo. Me slo o to zduraznit, ze bonusy, podily, samozrejme placeny prescasy (v Levelu psali o boji proti neplacenejm, coz je tak neandrtalska uroven tematu, ze by me ani nenapadla) a agilni vyvoj sou reseni spolu s tymovou moralkou, ktera je stejne dulezita jako prachy. To ze Houser sral svym lidem na hlavy je priklad spatnyho crunche a nekde muzes najit i dobry. Povazovat to za zlo mi nedava smysl, protoze crunch podle me neni u her obecne problem.
@Syndrom (30.09.2020 12:51): Snad také musí k té své práci mít vztah, já bych třeba nechtěl, aby něco, na čem makám sedm let, nakonec vyšlo zabugované a slízl na tom podíl ostudy, navíc, když další odklad by už poškodil firmu, jako celek.
@BUMTARATA (30.09.2020 12:37): Záleží, co považuješ za výhružku, pokud nedělám svou práci která je po mě vyžadovaná, tak je jasné, že mi hrozit mohou, nadruhou stranu záleží také, pokud se tím nějak porušuje smlouva.
@BUMTARATA (30.09.2020 16:10): však proto jsem řekl většina, jasně že kdyby s tím souhlasili všichni, schreier by neměl o čem psát.
@Paul (30.09.2020 15:49): Jo, to je klidně možný, kór když mají přislíbený bonusy… Akorát kdyby to bylo tak nadšeně dobrovolný, tak to asi nebude muset bejt mandatory. ¯(°_o)/¯
Me naopak prijde cynicky a smutny tvrdit ze "Hrdost ti hypotéku nezaplatí" jak rekl jeden chytry clovek. Jak kdyby ten psychologickej aspekt veci vubec nehral roli.
@orromis (30.09.2020 14:49): polish market rates znamená že platěj tolik, aby v polsku přeplatili konkurenci když někoho sháněj...jasně že nebudou člověku ve Varšavě platit tolik kolik by mu platili v San Francisku, když jsou cost of living taky úplně jinde. Pak je ale dodatečně motivujou těmi bonusy, který už jsou docela slušný (týpek co dělal TW3 a psal o tom dostal po vydání nějakejch 24000 eur after tax, a to bylo pět let zpět).
@BUMTARATA (30.09.2020 15:24): odložit to asi fakt nebude znovu jen tak. Hra byla už poslána k certifikaci, chtějí stihnout launch nových konzolí a vánoce, maximalizovat úspěšnost hry a zároveň její kvalitu. Ty to vidíš jako kleknutí na zaměstnance, ale to je otázka. Je klidně možný, že většina lidí v týmu tenhle závěrečnej sobotní makatón preferuje před dalším odložením.
@BUMTARATA (30.09.2020 15:24): odložit to asi fakt nebude znovu jen tak. Hra byla už poslána k certifikaci, chtějí stihnout launch nových konzolí a vánoce, maximalizovat úspěšnost hry a zároveň její kvalitu. Ty to vidíš jako kleknutí na zaměstnance, ale to je otázka. Je klidně možný, že většina lidí v týmu tenhle závěrečnej sobotní makatón preferuje před dalším odložením.
@BINGMAN (30.09.2020 15:36): Jo, když už se crunchuje, tak odklad často znamená jen další crunchování. To všechno na tom je smutný. A taky to, že to ten průmysl prostupuje skrz naskrz a jako by se z toho nikdo neuměl (nebo nechtěl) poučit.
@BUMTARATA (30.09.2020 15:24): Jen drobná poznámka: odložení hry nenesou kolikrát dobře ani vývojáři, protože to znamená, že ten před-releasovací stres se akorát prodlužuje, a může to mít špatný vliv na morálku.
@Bursoft (30.09.2020 13:55): Jasně, ideální by bylo řídit to tak, aby ses nedostal do situace, ze který už nevidíš jinou cestu než crunch. Ale to není vina vývojářů a testerů, že to manažeři nechali zajít tak daleko. Pochybuji, že je to zaskočilo nepřipravené. Že je to zabugovaný, že nestíhají, museli vidět dřív. A jak píše Paul, davkrát to odložili, proč ne potřetí? Nebo možná ty odklady měly být delší, možná si měli ukrojit menší krajíc, nevím.
Píšeš, že mají smlouvy a tak, a o to mi právě jde, to je můj problém s celou tou věcí, že nechtějí přijít o prachy za porušené kontrakty and so on and so on, a tak radši kleknou na zaměstnance, protože to se může, to je levnější. Nelíbí se mi a nechci zastávat cynickou pozici, že to tak v branži chodí, a tak se s tím nedá nic dělat. Vždycky dá. A právě proto, že to tak chodí, tak se s tím musí něco dělat. Když říkali, že se tomu vyhnou, že touhle cestou nepůjdou, fandil jsem jim. A jak pravil John Rawls, vždycky se rozhoduj tak, aby to těm nejslabším neublížilo (nebo ublížilo co nejméně, když už to nejde jinak). Tohle je ale rozhodnutí namířené přímo proti nejslabším, tj. řadovým zaměstnancům.
A ano, furt to není tak zlý jako jinde (Rockstar, Naughty Dog, Santa Monica), ale to nemůže a nesmí být omluva.
Píšeš, že mají smlouvy a tak, a o to mi právě jde, to je můj problém s celou tou věcí, že nechtějí přijít o prachy za porušené kontrakty and so on and so on, a tak radši kleknou na zaměstnance, protože to se může, to je levnější. Nelíbí se mi a nechci zastávat cynickou pozici, že to tak v branži chodí, a tak se s tím nedá nic dělat. Vždycky dá. A právě proto, že to tak chodí, tak se s tím musí něco dělat. Když říkali, že se tomu vyhnou, že touhle cestou nepůjdou, fandil jsem jim. A jak pravil John Rawls, vždycky se rozhoduj tak, aby to těm nejslabším neublížilo (nebo ublížilo co nejméně, když už to nejde jinak). Tohle je ale rozhodnutí namířené přímo proti nejslabším, tj. řadovým zaměstnancům.
A ano, furt to není tak zlý jako jinde (Rockstar, Naughty Dog, Santa Monica), ale to nemůže a nesmí být omluva.
@orromis (30.09.2020 14:49): Imho už se navážíš do kapitalismu jako takového a v takové diskuzi nemohu sloužit. Jakkoliv dílčí části umím kritizovat (např. minimální placení daní obřích nadnárodních firem; zbytečné bobtnání středního managementu - byrokracie může jen tiše závidět aj.), tak proti základním principům nic nemám a upřímně ani by to nemělo být součástí téhle diskuze.
@Jab (30.09.2020 14:07): Socializace ztrát a privatizace zisků je teda podle mě dost problematickej jev.
@Paul (30.09.2020 14:22): "Polish market rates" zní jak eufemismus pro "platíme furt málo", jinak to jsou prostě generic bullshit CEO řeči. Hrdost ti hypotéku nezaplatí.
To že tu CDP kritizuju ale pořád neznamená, že by ta firma nepatřila mezi nejlepší zaměstnavatele (co se gamedev týče). Pořád by ale nikoho neměli nutit crunchovat.
@Syndrom (30.09.2020 14:24): Já vím že jsem chytrej, nemusíš mi to psát.
@Paul (30.09.2020 14:22): "Polish market rates" zní jak eufemismus pro "platíme furt málo", jinak to jsou prostě generic bullshit CEO řeči. Hrdost ti hypotéku nezaplatí.
To že tu CDP kritizuju ale pořád neznamená, že by ta firma nepatřila mezi nejlepší zaměstnavatele (co se gamedev týče). Pořád by ale nikoho neměli nutit crunchovat.
@Syndrom (30.09.2020 14:24): Já vím že jsem chytrej, nemusíš mi to psát.
@orromis (30.09.2020 13:56): Takze proto, ze ty napises "zaměstnancům rozdělí pár mega z celkových stamilionových zisků, tak to zas tak sladká odměna není" sou moje kecy !strasnej bullshit! i kdyz sem se vyjadroval k necemu jinymu. Jsi chytrej.
@orromis (30.09.2020 13:56): z tři roky starýho rozhovoru s Adamem Kicinskym:
Is the personnel policy of CD Projekt the same as other companies in the industry?
Our goal is to make the best games in the world. The competition is sharp - we are not the only ones that have an appetite for a gold medal. This business is like sports. The prize, apart from financial gratification, is pride. Our people, in spite of their hardship, may say at the end that one of the best games in the world is their work. We do not know the prescription for a perfectly planned and comfortable production process, that would result in an outstanding game. Multiple iterations are an integral part of this process.
Has the rapid development of the company in recent years had a negative impact on the team?
This is an additional organizational challenge, but we have a natural continuity of the team. We try to provide the best possible working conditions, because in our industry we have an employee market. We pay Polish market rates or even slightly higher, and to this we add large bonuses. We have a permanent profit sharing program with employees at every level. The average of the team bonuses paid in the past three years was higher than the total value of basic salaries. Rotation in the company is on a rational level.
@BUMTARATA (30.09.2020 13:37): CDPR si toho jsou vědomi, proto tu hru už dvakrát odložili...ale teď už tu šanci odložit potřetí moc nemají, nejen kvůli smlouvám, ale nikomu se tam nechce missnout vydání před vánoci, předpokládám že ani těm zaměstnancům jež budou muset debugovat o sobotách.
Is the personnel policy of CD Projekt the same as other companies in the industry?
Our goal is to make the best games in the world. The competition is sharp - we are not the only ones that have an appetite for a gold medal. This business is like sports. The prize, apart from financial gratification, is pride. Our people, in spite of their hardship, may say at the end that one of the best games in the world is their work. We do not know the prescription for a perfectly planned and comfortable production process, that would result in an outstanding game. Multiple iterations are an integral part of this process.
Has the rapid development of the company in recent years had a negative impact on the team?
This is an additional organizational challenge, but we have a natural continuity of the team. We try to provide the best possible working conditions, because in our industry we have an employee market. We pay Polish market rates or even slightly higher, and to this we add large bonuses. We have a permanent profit sharing program with employees at every level. The average of the team bonuses paid in the past three years was higher than the total value of basic salaries. Rotation in the company is on a rational level.
@BUMTARATA (30.09.2020 13:37): CDPR si toho jsou vědomi, proto tu hru už dvakrát odložili...ale teď už tu šanci odložit potřetí moc nemají, nejen kvůli smlouvám, ale nikomu se tam nechce missnout vydání před vánoci, předpokládám že ani těm zaměstnancům jež budou muset debugovat o sobotách.
@orromis (30.09.2020 13:56): V té samotné logice, že zaměstnance více dostihne neúspěch firmy než úspěch, nevidím nic podivného. Firma jim nepatří. CDPR si buduje nějakou image nicméně. Tak než teď odhadovat, že své zaměstnance jen sjedou na struhadle kapitalismu, tak bych počkal, jak se k nim zachovají v případě vysokých prodejů.
@Jab (30.09.2020 13:40): CDP nějaké bonusy dávali za třetího Witchera (Paul kdysi postoval k witcher diskuzi blog jednoho ex designera, který ty podmínky popisoval veřejně). Do značné míry to byla ale kompenzace (imho nedostatečná) za hodně špatně placenou práci (a to i na nízké standardy game dev odvětví, které obecně neplatí tak dobře jako klasický bussiness - alespoň co se vývoje SW týče, u pozic, kde to má smysl porovnávat). Nutno dodat ale, že CDP ty platy po úspěchu Witchera prý narovnal.
Každopádně když se všem zaměstnancům rozdělí pár mega z celkových stamilionových zisků, tak to zas tak sladká odměna není :) Proto jsou ty kecy od @Syndrom (30.09.2020 12:51) strašnej bullshit, zaměstnanci se většinou podílejí hlavně na ztrátě (hromadné vyhazovy), na ziscích zas tak moc ne.
@BUMTARATA (30.09.2020 13:37): Tak jasně, dělat si iluze nechci. Ale kdyby dělali něco nezákoného, tak je třeba šance na nějakou hromadnou žalobu, už máš prostě v ruce nějakej trumf.
Každopádně když se všem zaměstnancům rozdělí pár mega z celkových stamilionových zisků, tak to zas tak sladká odměna není :) Proto jsou ty kecy od @Syndrom (30.09.2020 12:51) strašnej bullshit, zaměstnanci se většinou podílejí hlavně na ztrátě (hromadné vyhazovy), na ziscích zas tak moc ne.
@BUMTARATA (30.09.2020 13:37): Tak jasně, dělat si iluze nechci. Ale kdyby dělali něco nezákoného, tak je třeba šance na nějakou hromadnou žalobu, už máš prostě v ruce nějakej trumf.
@BUMTARATA (30.09.2020 13:37): A jaký jiný možnosti máš? Nakoupit na poslední chvíli externisty jako výpomoc už nemá smysl, neměli by dost času se do toho dostat. Zase to odložit? Tady zase narážíš na stovky nasmlouvaných věcí, který jsou navázaný na deadline, takže pokuty a pověst (jak partnerů, tak u hráčů, kteří další odložení nesou hůř a hůř). Buď to měl někdo líp kontrolovat mnohem dřív (o tom jsem psal) anebo si teď střihnou pár přesčasů no.
@orromis (30.09.2020 13:16): Ono zase ne že by to nešlo zaměstnancům následně "osladit". Ať už příplatky nebo následně odměnami ze zisku hry.
Zase bych to nebral nutně jako primitivní dualismus hodného zaměstnance a zlého šéfa/vlastníka. Souhlas samozřejmě s tím, že je to trapné zvláště v okamžiku, kdy to kritizoval CDPR jako nepěknou praktiku, ke které se uchylovat nebudou. Ale pokud to budou umět zaměstnancům náležitě vynahradit, tak se s tím imho srovnají.
Zase bych to nebral nutně jako primitivní dualismus hodného zaměstnance a zlého šéfa/vlastníka. Souhlas samozřejmě s tím, že je to trapné zvláště v okamžiku, kdy to kritizoval CDPR jako nepěknou praktiku, ke které se uchylovat nebudou. Ale pokud to budou umět zaměstnancům náležitě vynahradit, tak se s tím imho srovnají.
@Bursoft (30.09.2020 12:52): Určitě nechci zpochybňovat, že je velmi obtížné naplánovat tak velký projekt, akorát chci, musím zpochybnit, že crunch je ospravedlnitelné řešení situace, kdy se plán nedaří naplnit. Jsou tu i jiné možnosti a právě ze slov lidí z CPR se zdálo, že i oni si toho jsou vědomi. Ale skutek jaksi utek…
@orromis (30.09.2020 13:16): Nevím, jak je to v Polsku, ale u nás si se zákoníkem práce zaměstnavatelé vytírají prdel. Jsou zaměstnání, většinou ta nejhůře placená, kde se jedou přesčasy nepřetržitě zákoník nezákoník.
@orromis (30.09.2020 13:16): Nevím, jak je to v Polsku, ale u nás si se zákoníkem práce zaměstnavatelé vytírají prdel. Jsou zaměstnání, většinou ta nejhůře placená, kde se jedou přesčasy nepřetržitě zákoník nezákoník.
@Paul (30.09.2020 12:51): Já si myslím, že dost lidí tam takhle dlouho klidně crunchovat bude, ale dobrovolně. Já bych to asi taky dělal, kdybych tam pracoval, protože by mě ta práce bavila a záleželo mi na ní. Pokud ale někdo přesčasuje rok protože musí, tak to je pravděpodobně i nelegální (neznám polskej zákoník práce, ale předpokládám že to bude podobné jako v čechách - otázkou je, jestli tam pracují zaměstnanci a jestli to není nějaké šméčko jako švarcsystém v ČR).
@BUMTARATA (30.09.2020 12:37): Není to jen o špatným managementu, i když samozřejmě je to větší vliv. Ale třeba odhady pracnosti, který jsou stěžejní pro nějaký stanovení deadlinu, dělají vývojáři. Pokud si v CDP řekli, že CP udělají za 5 let, ale vyšlo najevo, že to nedají dřív, jak za 6, tak je problém. Samozřejmě od toho tam má být nějakej projekťák, kterej na to 5 let nesere a ty lidi popohání průběžně, aby se nestalo to, co se teď stalo.
Nicméně u SW developementu se vždycky řeší bugy a vždycky jich je víc, než se čekalo a vždycky si na tom vylámeš zuby, pokud nepřihodíš víc uhlí do kotle. Čím větší projekt, tím víc bugů a přesčasů samozřejmě. Pokud děláš v práci na nějakých malých věcech, tak jsi schopnej toto pokrýt i během klasické pracovní doby. Když máš něco jako Cyberpunk několik let s pár stovkama lidí, máš tu měsíc průseru..
Nicméně u SW developementu se vždycky řeší bugy a vždycky jich je víc, než se čekalo a vždycky si na tom vylámeš zuby, pokud nepřihodíš víc uhlí do kotle. Čím větší projekt, tím víc bugů a přesčasů samozřejmě. Pokud děláš v práci na nějakých malých věcech, tak jsi schopnej toto pokrýt i během klasické pracovní doby. Když máš něco jako Cyberpunk několik let s pár stovkama lidí, máš tu měsíc průseru..
@BUMTARATA (30.09.2020 12:37): Kdyz ses soucasti neceho kolem ceho se toci svet je mala cena za to ze to boli. Nejdulezitejsi je aby ty lidi meli ve firme dobry vztahy a verili ze jejich prace je smysluplna. To je na CEOs. Tvrdit, ze je to zla praktika obecne mi prijde naivni. Navic je rozdil mezi dev a dev. A sme zase u toho, ze zalezi na mnohem konktetnejsich podminkach nez obecnych heslech. IMHO.
Debilní je, že slíbili že se tomu budou snažit vyhnout. Na druhou stranu, když už jsou v situaci kdy hra byla odeslána ke schválení, marketing a retail placement už je uzavřen a znovu odložit to moc nejde, tak chápu že chtějí mít co nejčistší a nejdebugovanější launch, i za cenu že teď pojedou o sedm sobot déle.
Větší problém je, pokud si ten anonym nevymýšlí, když někteří členové týmu jedou přesčasy už rok. Tam by mě zajímalo spíš, jestli je to u nich taky mandatory, a pokud jo, tak to by byla větší prasárna.
Větší problém je, pokud si ten anonym nevymýšlí, když někteří členové týmu jedou přesčasy už rok. Tam by mě zajímalo spíš, jestli je to u nich taky mandatory, a pokud jo, tak to by byla větší prasárna.
@Bursoft (30.09.2020 12:21): Přesně o tom píšu, lidé si zvyknou a začnou říkat, že to tak přece běžně probíhá, tak co má jako bejt? Ale že někdo mění práci, protože vyhoří, přece není v pořádku. Uvaž také prosím jiné profese, kdy ten člověk fakt nemůže o práci přijít a zaměstnavatel ho nutí do přesčasů. Tohle je obecný problém. Jinak máte prostě špatný management. Také jsem vývojář. Přesčas jsem za posledních pět let měl jeden, dobrovolnej.
@Syndrom (30.09.2020 12:21): Pokud tou obětí nejsi ty, tak okay, viď?
@Gordon (30.09.2020 12:28): Já vím. Vtipný, že píšeš, že by to nebylo okay, kdyby tam „probíhaly nějaký výhružky“, ale výhružka vyhazovem ti je málo.
@Syndrom (30.09.2020 12:21): Pokud tou obětí nejsi ty, tak okay, viď?
@Gordon (30.09.2020 12:28): Já vím. Vtipný, že píšeš, že by to nebylo okay, kdyby tam „probíhaly nějaký výhružky“, ale výhružka vyhazovem ti je málo.
@BUMTARATA (30.09.2020 12:11): Pockej, napsal si to ironicky? :D
@BUMTARATA (30.09.2020 12:11): Ano, napsal si to ironicky, ale já s tím souhlasím neironicky.