@Hydr0gen (30.01.2024 09:29): Do early accessu určite nepôjdem, všeobecne nehrávam EA, ale počkám si na finálne vydanie, ak príde.
Diskuze
@Tulareanus (29.01.2024 22:04): Tj.pravda, jsou přece jenom 2 devové. Tak si to zahraj teď, ať víš o co jde...
@Hydr0gen (29.01.2024 18:25): ten godsworn vyzerá cool, len škoda že to ide ešte len do early accessu, tomu sa môže po ceste do vydania stať ešte všeličo.
@Hydr0gen (29.01.2024 18:25): Tak hlavní kopírka je Armies of Exigo, což je v podstatě jediná strategie, kterou mám v plánu hrát, když nepočítám ty taktické.
Se zprávama o remaku dvojky jsem dostal trochu Warcraft itch a tak jsem se podíval, jestli se kutí/vyšlo něco ve stylu dvojky/trojky.
Kupodivu nic moc. Ve svém hledání jsem narazil třeba na příšernou kopírku bez duše Purple War (překlikněte na půlku na 1v1 match s AI za protossoelfy, příšerné. Naštěstí to zaslouženě propadlo).
Nicméně našel jsem taky Godsworn. Proklikejte to video. O hře se vůbec nepíše NIKDE, ale je o ní pár yt videí. Neokoukaný setting (baltská mytologie + severní křížové výpravy řádu Teutonských rytířů), fajn styl, super hudba. K dispozici demo a v březnu má být Early access. Líbí se mi to.
Ale upřímně - je to takový někde inovovaný a streamlinovaný, ale někde taky sakra osekaný WC3. To člověk docení zpětně, jak byl vlastně vymazlený.
Kupodivu nic moc. Ve svém hledání jsem narazil třeba na příšernou kopírku bez duše Purple War (překlikněte na půlku na 1v1 match s AI za protossoelfy, příšerné. Naštěstí to zaslouženě propadlo).
Nicméně našel jsem taky Godsworn. Proklikejte to video. O hře se vůbec nepíše NIKDE, ale je o ní pár yt videí. Neokoukaný setting (baltská mytologie + severní křížové výpravy řádu Teutonských rytířů), fajn styl, super hudba. K dispozici demo a v březnu má být Early access. Líbí se mi to.
Ale upřímně - je to takový někde inovovaný a streamlinovaný, ale někde taky sakra osekaný WC3. To člověk docení zpětně, jak byl vlastně vymazlený.
Pže je tu černej pátek, blizz si pro nás připravil něco eňoňuňo. Užívejte.
[neexistující příspěvek]: Warcraft III: Reforged Reforged?
@Mendoza (02.11.2023 19:13): Kvůli tomuhle jsem za hordu život nepoložila.
@Mendoza (02.11.2023 19:13): Je to krásnější, než jsem si kdy v životě představoval. Dokonalé pokračování, jsem štasten.
Tak jsme se konecne dockali. Huraaaa, je tu novej dil - Warcraft Mumble. Slava. A grafiku delal stejnej potrat, co delal miliardu ostatnich f2p sracek a ta hra je taky hrozna sracka. Juchajda, novej Warcraft je tu. Fujtajxl.
@Tulareanus (23.02.2022 19:44): Tak na toto můžeme mít jiný názor. Já jsem třeba až u příležitosti C&C Remastered zjistil, že některé jednotky, které jsem považoval za nové v RA2 byly přidané už v datadisku RA1: Aftermath. Z mého pohledu RA2 originální prostě není, ale stále je to podle mě nejlepší (nejzábavnější) díl série. Nejvíc inovací do RTS přineslo možná hned první C&C. Bylo vlastně úžasné, že se hned dalo všechno pohodlně ovládat, budovatelský aspekt byl intuitivní, a právě už i tady bych řekl, že příběh kampaně byl super, minimálně ty filmečky na 2 CD byly ve hře z roku 1995 dost wow.
Když se zamyslím třeba nad SC1, tak ten se hraje velmi podobně jako W2, jen má mnohem, mnohem lepší jednotky. W3 je oproti SC1 více originální/revoluční, ale SC1 bylo hned od počátku vyladěné na maximum, takže lépe odolává času.
Když se zamyslím třeba nad SC1, tak ten se hraje velmi podobně jako W2, jen má mnohem, mnohem lepší jednotky. W3 je oproti SC1 více originální/revoluční, ale SC1 bylo hned od počátku vyladěné na maximum, takže lépe odolává času.
@H34D (23.02.2022 19:11): Nesúhlasím len v jednom bode a to neoriginalita Red Alert 2 oproti zvyšku série. Minulý rok som si série pripomenul cez remastre a Red Alert 1 sa oveľa viac podobá prvému C&C než sa podobá Red Alert 2, veľa jednotiek v RA 1 je ešte príliš konvenčných až okopírovaných z prvého C&C a mnohé budovy pre obidve strany majú rovnaký skin. Hrateľnostný rozdiel frakcii bol oveľa znateľnejší až v dvojke.
Myslím, že @Tulareanus (23.02.2022 16:27): má pravdu. Když se budem bavit vážně, tak já naprosto chápu lidi, kterým se grafika W3 nelíbí, ale nelze říct, že nebyla ve své době dobrá. W3 patří rozhodně k těm nejoriginálnějším RTS, vemte si třeba naproti tomu Red Alert 2 - ten je snad nejméně originální ze série, ale přitom nejoblíbenější a vlastně se dá říct, že i "nejlepší".
Co se týče popularity, za sebe můžu říct, že turnaje jsem hrál od roku 2004 a účast v SC1 a W3 byla vždy velmi podobná, to bylo pěkné. Dota byla vnímána jako samostatná hra, jen minimum hráčů bylo schopno se věnovat W3 1vs1 a Dotě zároveň. Dota samozřejmě válcovala obě hry svou popularitou. SC1 měl tvrdé jádro, které déle vydrželo, takže někdy kolem roku 2007-2008 už popularita W3 1vs1 dost klesala a to i pod úroveň SC1, hráči přecházeli na Dotu, HoN, LoL. Dá se říct, že od té doby už se W3 jako celek držel na vysoké úrovni popularity kvůli Dotě. Age of Empires 2, nebo Age of Mythology byly ale samozřejmě naprosto mrtvé právě s příchodem W3. AoE scéna prakticky neexistovala a nezměnilo na tom nic ani AoE III a myslím, že ani AoE II HD. Opravdovou revoluci znamenalo až AoE II: DE, od té doby je AoE II: DE hranější, než W3, SC1 a je možná i srovnatelné s SC2.
Co se týče popularity, za sebe můžu říct, že turnaje jsem hrál od roku 2004 a účast v SC1 a W3 byla vždy velmi podobná, to bylo pěkné. Dota byla vnímána jako samostatná hra, jen minimum hráčů bylo schopno se věnovat W3 1vs1 a Dotě zároveň. Dota samozřejmě válcovala obě hry svou popularitou. SC1 měl tvrdé jádro, které déle vydrželo, takže někdy kolem roku 2007-2008 už popularita W3 1vs1 dost klesala a to i pod úroveň SC1, hráči přecházeli na Dotu, HoN, LoL. Dá se říct, že od té doby už se W3 jako celek držel na vysoké úrovni popularity kvůli Dotě. Age of Empires 2, nebo Age of Mythology byly ale samozřejmě naprosto mrtvé právě s příchodem W3. AoE scéna prakticky neexistovala a nezměnilo na tom nic ani AoE III a myslím, že ani AoE II HD. Opravdovou revoluci znamenalo až AoE II: DE, od té doby je AoE II: DE hranější, než W3, SC1 a je možná i srovnatelné s SC2.
@H34D (23.02.2022 15:00): On nenapsal můj názor. Napsal svůj vlastní a Warcraft 3 má těch kritických hodnocení vícero. Nejsem žádný tribun lidu stran okopávání Warcrafta 3. Pokud někdo napíše vyargumentovaný kritický komentář, tak je to pro DH skvělé. A to ať by se tak stalo u Warcraftu 3 či Planescapu.
@AlieN (23.02.2022 16:58): Odkedy je aktivita v MP a ďalší obsah to isté? Inak bolo by to cool, keby to bola pravda. Pravda, je ale taká, že nový content začali vychádzať až po vydaní Age of Empires II HD remasteru v roku 2013. Pôvodný datadisk conquerors vyšiel v roku 2000 a až od do roku 2013 nevyšiel žiaden ďalší oficiálny obsah.
@Tulareanus (23.02.2022 16:48): Age of Empires 2 je ještě o pár let starší, a nové civilizace a kampaně pro něj vychází od té doby bez přestávky, poslední za Čechy vyšla před půl rokem ;)
@AlieN (23.02.2022 16:42): Aby sme sa chápali, na teba som reagoval len ohľadom toho multiplayeru, ostatné moje argumenty boli do širšieho pléna. Starcraft sa hrával viac, ale W3 bol rovno na druhom mieste. DOTA prišla potom neskôr. Battle.net servery boli ešte dosť živé aj v rokoch 2015-2016 (odvtedy som tam nehral), koľko stratégii to o sebe môže povedať toľko rokov od vydania?
@Tulareanus (23.02.2022 16:27): Nesledoval jsem to nijak detailně, ale měl vždy jsem pocit že Starcraft byl hraný víc, v progaming turnajích ho na vrcholu rts žánru vystřídal až Starcraft 2.
A že modifikace W3 jsou populárnější než originál je nerozporovatelné.
Je mi jasné že vanilla W3 se hrál hodně ale že by byl ten "nej"?
Což platí i o singleplayeru, vždyť všechno co zmiňuješ tu bylo už dřív krom právě těch hrdinů s rpg prvky (kteří tedy pořád zůstali daleko za tím čím měli být původně na začátku vývoje hry, ale i tak to byl v žánru posun)
A na grafiku si nestěžuju vůbec, je to spíš o tom že někomu nesedí ten styl - ale i díky němu ta hra stárla s hodně velkou grácií. Že Dungeon Keeper 2 by vypadal líp nesouhlasím ani omylem, i když je celkově hrou lepší.
A že modifikace W3 jsou populárnější než originál je nerozporovatelné.
Je mi jasné že vanilla W3 se hrál hodně ale že by byl ten "nej"?
Což platí i o singleplayeru, vždyť všechno co zmiňuješ tu bylo už dřív krom právě těch hrdinů s rpg prvky (kteří tedy pořád zůstali daleko za tím čím měli být původně na začátku vývoje hry, ale i tak to byl v žánru posun)
A na grafiku si nestěžuju vůbec, je to spíš o tom že někomu nesedí ten styl - ale i díky němu ta hra stárla s hodně velkou grácií. Že Dungeon Keeper 2 by vypadal líp nesouhlasím ani omylem, i když je celkově hrou lepší.
@AlieN (23.02.2022 16:10): To by si mal asi vysvetliť tým všetkým turnajom a počtu hráčov na battlenete hrajúcich W3 od roku vydania až do nepodareného reforged, že to bolo len kvôli modovateľnosti. :D
Tá hra mala na svoju dobu viacero kvalít a prvenstiev. Netvrdím, že každému sa hra musí páčiť, ale:
1. konečne bola stratégia prepojená nejakým tým príbehom a nebolo to len o tom, že armáda panákov jednej farby má zlikvidovať armádu a základňu panákov druhej farby, ale hra mala konkrétne postavy za ktoré a proti ktorým hráč hral, čiže strany mali svoje tváre.
2. Kampaň mala vizuálne naozaj kompletne odlišné strany, pozrite sa na C&C, Age of Empires/Mythology a iné RTS hry z tej doby, ktorá budovy a jednotky väčšinou len prefarbovala.
3. Hra mala pomerne pestré druhy jednotlivých misii (nielen postav armádu a znič nepriateľa) ako eskortovanie, obranu, útek, side questy.
4. Hra má hrdinov, ktorí sa levelujú a získavajú nové schopnosti a predmety
To, že 3D grafika stratégie bola hranatá v roku 2002... Dobre a ktorá nebola? Skúšali ste si poriadne pozrieť 3D modely v Empire Earth alebo Age of Mythology alebo čomkoľvek, čo vyšlo v tej dobe?
Inak je úplne normálne, že nejaké misie sa v každej RTS dajú nejak cheesnuť, keď človek na to objaví taktiku, to nie je nič nové.
Tá hra mala na svoju dobu viacero kvalít a prvenstiev. Netvrdím, že každému sa hra musí páčiť, ale:
1. konečne bola stratégia prepojená nejakým tým príbehom a nebolo to len o tom, že armáda panákov jednej farby má zlikvidovať armádu a základňu panákov druhej farby, ale hra mala konkrétne postavy za ktoré a proti ktorým hráč hral, čiže strany mali svoje tváre.
2. Kampaň mala vizuálne naozaj kompletne odlišné strany, pozrite sa na C&C, Age of Empires/Mythology a iné RTS hry z tej doby, ktorá budovy a jednotky väčšinou len prefarbovala.
3. Hra mala pomerne pestré druhy jednotlivých misii (nielen postav armádu a znič nepriateľa) ako eskortovanie, obranu, útek, side questy.
4. Hra má hrdinov, ktorí sa levelujú a získavajú nové schopnosti a predmety
To, že 3D grafika stratégie bola hranatá v roku 2002... Dobre a ktorá nebola? Skúšali ste si poriadne pozrieť 3D modely v Empire Earth alebo Age of Mythology alebo čomkoľvek, čo vyšlo v tej dobe?
Inak je úplne normálne, že nejaké misie sa v každej RTS dajú nejak cheesnuť, keď človek na to objaví taktiku, to nie je nič nové.
@Old Branch (komentář): Chápu to správně že si stěžuješ, že strategickou hru jde hrát strategicky? ;)
Btw nemám pocit že by kdo kdy označoval W3 za nejlepší strategii ze všech - když Blizzard, tak za tu byl vždycky Starcraft, u starších hráčů jednička, u těch mladších dvojka. A obzvlášť to platí v multiplayeru, ten byl u W3 masivně hraný hlavně díky jeho snadné modovatelnosti (DotA etc.)
Btw nemám pocit že by kdo kdy označoval W3 za nejlepší strategii ze všech - když Blizzard, tak za tu byl vždycky Starcraft, u starších hráčů jednička, u těch mladších dvojka. A obzvlášť to platí v multiplayeru, ten byl u W3 masivně hraný hlavně díky jeho snadné modovatelnosti (DotA etc.)
@Old Branch (komentář): ale fuj :) nicméně pobavilo, nehrál jsem to 20 let, zůstaly jen krásné vzpomínky.
Poslední misi jsem tehdy dohrál asi na druhý pokus, ale pamatuju si, že být to o pět vteřin delší tak dostanu na budku.
Za hordu život položím!
Poslední misi jsem tehdy dohrál asi na druhý pokus, ale pamatuju si, že být to o pět vteřin delší tak dostanu na budku.
Za hordu život položím!
@Jab (23.02.2022 13:18): Tak shoduje se s tvým názorem, tak je jasné, že ho pochválíš, jsi totiž nejlepší. :)
@Old Branch (komentář): Pěkné, nejlepší je zmínka o nejlepší strategii a pak hru pěkně cupuješ ;) To se mi líbí. Je to jen dobrá hra.
@Old Branch (komentář): Bezvadný komentář!
Já vlastním originální krabičku se základní hrou a DLC i s českým dabingem je to moje modla.
@Walome (23.08.2021 09:17): Děkuji, jsem rád, že se líbil. Chtěl jsem původně napsat ještě pár věcí, ale už to začínalo být nepříjemně dlouhé. Vlastně jsem se moc nedostal k popisu samotných hrdinů, ani jsem nestihl rozvést mapy - ono je totiž smutné, že mapy se ve W3 téměř vůbec neupdatují. Myslím, že i to byl jeden z důvodů, proč hra upadla rychleji než Starcraft.
Mám dojem, že TFT byla jedna z mých prvních originálek, taky jsem si ji cestou z obchodu docela střežil. :) RoCH jsme sdíleli battle.net klíč s kamarádem a nebylo větší peklo, než když si člověk na dial-upu konečně na chvilku spustí battle.net a ono mu to napíše, že cd key právě používá jouda od vedle. :)
Mám dojem, že TFT byla jedna z mých prvních originálek, taky jsem si ji cestou z obchodu docela střežil. :) RoCH jsme sdíleli battle.net klíč s kamarádem a nebylo větší peklo, než když si člověk na dial-upu konečně na chvilku spustí battle.net a ono mu to napíše, že cd key právě používá jouda od vedle. :)
@H34D (komentář): Teda komentář od mistra republiky si člověk nečte každý den :) já w3 miluju ale čistě na singl bázi, byla to moje první originálka kterou jsem si koupil za vlastní (ušetřené peníze) a cestou domů z JRC jsem se bál, aby mi ji nikdo neukradl :) a pak jsem u toho seděl celý léto. Takže vzpomínky na to jsou taky.
Komentář jsem si užil, protože mulťák mi nikdy nešel tak teď už aspoň vím proč.
Komentář jsem si užil, protože mulťák mi nikdy nešel tak teď už aspoň vím proč.
@Konvička (03.03.2021 19:46): Toto léto jsem hrál singleplayer z české CD verze nainstalované tuším v roce 2019. Upgrade na reforged hra nevyžadovala, ale je otázka, co by se stalo, kdybych zmáčkl tlačítko "battle.net", to bych asi měl po původní verzi...
Když nám CD verzi Warcraft 3 je možné hrát multiplayer aniž bych si to musel upgradovat na reforget a jak se vůbec upgraduje na reforget ?
Prý když máte Warcraft 3 původní verzi ( včetně té CD verze ) tak se vám automaticky upgraduje na reforget nebo co.
Lze vůbec Warcraft 3 ještě hrát byť jen v offline singleplayer ( např bitvy proti PC nebo kampaň ) mám krabicovou verzi ještě s českým dabingem.
Prý když máte Warcraft 3 původní verzi ( včetně té CD verze ) tak se vám automaticky upgraduje na reforget nebo co.
Lze vůbec Warcraft 3 ještě hrát byť jen v offline singleplayer ( např bitvy proti PC nebo kampaň ) mám krabicovou verzi ještě s českým dabingem.
@Jackal (06.02.2021 21:26): Vidím v tom jediné možné řešení - začni opět více chodit na DH. :)
A stavějícího peona zabít nejde.
A stavějícího peona zabít nejde.
@H34D (06.02.2021 08:47): Ahoj. Uff, tak to dopadlo dobře; čekal jsem víc oprav. Dost jsem zariskoval; ne pro všechno jsem našel oporu v oficiálním zdroji. Já už vlastně na DH nechodím, to byla výjimka. No, možná to tam nepatří, teda jako podle toho, co tady bývá u her v Zajímavostech; tak mi to mohli (a mohou) smazat, mně to tam ale (jako uživateli) chybělo; chtěl jsem to vlastně asi sepsat už dávno. Komentář je subjektivní (subjektivní zážitek), toto jsou nezaujatá a ověřitelná fakta (a na popisek je to zase moc). Nejednalo se o prostý překlad, na tom zdroji jsem se doklikal třeba k ceně grunta nebo footmana. Sepsal jsem tam to, co zaujalo mě a co jsem si pamatoval.
Nechtěl bych se dotknout, ale ty to asi hodnotíš spíše jako programer (to mi přijde přesnější než hráč multiplayeru). Já jsem to napsal spíš tak pro uživatele, kterého to nezasáhlo tak jako nás dva. Můžeš ty hrdiny sepsat sám, tam ale nejsou zase takové rozdíly, které byly podstatné pro mě (každý první stojí pět jídla, pak už ne jen jídlo, ale ceny jsou stejné; každý má tři kouzla o třech úrovních a jedno „ultimátní“, které může mít nejdříve na 6. úrovni; každého lze oživit; atd. atd. atd.) Toto je spíš nutnost; nepatří to podle mě do rozdílu ras v tom smyslu, jak jsi ty kdysi uvedl, že „grunt je chrochtající footman“ (korektní název je snad herní mechaniky); i v prvním a druhém díle byly rozdíly v kouzelnících.
Nepodařilo se mi zjistit, jestli stavějícího peóna lze zabít, aniž by bylo nutné zničit staveniště.
Nechtěl bych se dotknout, ale ty to asi hodnotíš spíše jako programer (to mi přijde přesnější než hráč multiplayeru). Já jsem to napsal spíš tak pro uživatele, kterého to nezasáhlo tak jako nás dva. Můžeš ty hrdiny sepsat sám, tam ale nejsou zase takové rozdíly, které byly podstatné pro mě (každý první stojí pět jídla, pak už ne jen jídlo, ale ceny jsou stejné; každý má tři kouzla o třech úrovních a jedno „ultimátní“, které může mít nejdříve na 6. úrovni; každého lze oživit; atd. atd. atd.) Toto je spíš nutnost; nepatří to podle mě do rozdílu ras v tom smyslu, jak jsi ty kdysi uvedl, že „grunt je chrochtající footman“ (korektní název je snad herní mechaniky); i v prvním a druhém díle byly rozdíly v kouzelnících.
Nepodařilo se mi zjistit, jestli stavějícího peóna lze zabít, aniž by bylo nutné zničit staveniště.
@Jackal s těmi zajímavostmi ses nějak rozjel. Nejsem si jist, jestli zajímavosti jsou prostor pro tak detailní rozbor hry. Přišlo mi navíc, že si tak vypíchnul, co tebe zrovna zaujalo, nebo spíš co ty považuješ za důležité (např. podle mě je důležitější srovnávat hrdiny než jednotky, ale to už je jen můj subjektivní pohled na věc, jako hráče multiplayeru). Jestli to už nepatří spíše do komentáře? Podle zdroje jsem pochopil, že ses snažil přeložit popis ras od Blizzardu, takže asi budiž... Ale opravím tě v tom, že orkské nory zraňují jednotky útočící na blízko pouze po upgradu. :)
@Kunick (23.01.2021 22:02): To je těžké, asi bych k tomu hodnocení musel vidět i komentář. A i pak se můžu pouze rozhodnout, zda jsou ta hodnocení vypovídající pro mě osobně. Já jsem řekl, jak to mám já a věřím, že nejsem sám. Samozřejmě, že chápu, že jsou hry, které obstojí časem víc než jiné. Dnes (a pravděpodobně i v roce 2008, kdy jsem ho na DH ohodnotil) by pro mě třeba zmiňovaný Wolfenstein 3D byl absolutně nehratelný, ale tak co, mám mu podle tebe jít dát třeba 10%? A co když bych ho třeba ohodnotil v 90. letech za 90%, tak měl bych pak každý rok 5% ubrat? :) Když půjdem takhle do detailů, tak je k hodnocení opravdu třeba přilepit komentář, který naznačí, jak to s tím hodnocením daný hodnotitel má.
Pro mě videohry v podstatě reflektují i svoji dobu a když si zahraju nějakou starší hru, chci se do té doby pomyslně přenést. Pak jsem ochoten překousnout i nějaké nedostatky jako je technické zpracování apod.
@Jab (23.01.2021 22:03): Ok, jsem schopen pochopit, jak to máš ty (na tebou zmiňované dřívější diskuse jsem nenarazil). Celá diskuse se rozvinula od toho, že si napsal, že W2 má hrozné herní mechaniky. Pokud to tedy bereš v porovnání se současností, pak máš pravdu. Jen mě osobně takové porovnání nepřijde fér. Tím to můžem klidně uzavřít.
Pro mě videohry v podstatě reflektují i svoji dobu a když si zahraju nějakou starší hru, chci se do té doby pomyslně přenést. Pak jsem ochoten překousnout i nějaké nedostatky jako je technické zpracování apod.
@Jab (23.01.2021 22:03): Ok, jsem schopen pochopit, jak to máš ty (na tebou zmiňované dřívější diskuse jsem nenarazil). Celá diskuse se rozvinula od toho, že si napsal, že W2 má hrozné herní mechaniky. Pokud to tedy bereš v porovnání se současností, pak máš pravdu. Jen mě osobně takové porovnání nepřijde fér. Tím to můžem klidně uzavřít.
@H34D (23.01.2021 21:52): Já... Úplně nevím, jestli je dobré se na tohle téma opakovat. Proč staré hry hodnotím takto už jsem tu psal hodněkrát. Předpokládám, že si na to také někde narazil. Třebas u Duny 2 k tomu určitě diskuze před lety byla.
Ve zkratce hry jsou tu pohromadě. Staré i nové. A hodnocení má tak být vzhledem k tomu relevantní. Když jsou tu hodnocené společně, tak nechci nějakou zvýhodňovat. Za druhé první Civilizace je stále s přehledem hra na devadesát či více procent. Některé hry prostě stárnou lépe, anžto jejich koncept byl a je nadále trhákem. Tady byl čas k RTS obecně neúprosný. A u veteránů tohoto žánru to platí dvojnásob. To je opravdu ve zkratce. Pokud bys namítal třebas grafiku, tak i tam bych řekl, že se i hluboce v devadesátkách dala udělat tak, aby byla "nestárnoucí". U adventur v tomto ohledu zmiňuji vícekrát třebas Maniac Mansion: Day of the Tentacle.
Cítím se btw býti dostatečným "veteránem" PC her. První vlastní počítač jsem měl tuším v roce 92 či 93. Uvedené hry jsem hrál v tehdejší době. Některé jsem znovu zkoušel o dekády později (třebas Ishar 2). Jiné jsem dokonce hrál poprvé teprve před pár lety a bavily mě (viz třebas Betrayal at Krondor). Nemám tedy přímo "bias" proti starým hrám. Ale v žádném ohledu jim ani nechci dávat výhodu, kterou si sami o sobě nezaslouží.
Ve zkratce hry jsou tu pohromadě. Staré i nové. A hodnocení má tak být vzhledem k tomu relevantní. Když jsou tu hodnocené společně, tak nechci nějakou zvýhodňovat. Za druhé první Civilizace je stále s přehledem hra na devadesát či více procent. Některé hry prostě stárnou lépe, anžto jejich koncept byl a je nadále trhákem. Tady byl čas k RTS obecně neúprosný. A u veteránů tohoto žánru to platí dvojnásob. To je opravdu ve zkratce. Pokud bys namítal třebas grafiku, tak i tam bych řekl, že se i hluboce v devadesátkách dala udělat tak, aby byla "nestárnoucí". U adventur v tomto ohledu zmiňuji vícekrát třebas Maniac Mansion: Day of the Tentacle.
Cítím se btw býti dostatečným "veteránem" PC her. První vlastní počítač jsem měl tuším v roce 92 či 93. Uvedené hry jsem hrál v tehdejší době. Některé jsem znovu zkoušel o dekády později (třebas Ishar 2). Jiné jsem dokonce hrál poprvé teprve před pár lety a bavily mě (viz třebas Betrayal at Krondor). Nemám tedy přímo "bias" proti starým hrám. Ale v žádném ohledu jim ani nechci dávat výhodu, kterou si sami o sobě nezaslouží.
@H34D (23.01.2021 21:52): a pak jsou jiní, kteří hodnocení vnímají jako aktuální stav hry. Jak jinak chceš ohodnotit, které hry zestárly dobře, a které jsou jen exponátem v pomyslné vitrině herní historie. Pokud hru hraješ dnes, tak v souboji o tvůj čas prostě konkuruje i pozdějším titulům. A v neposlední řadě každé hodnocení je subjektivní a i v devadesátkach ji hodnotili různí lidé, jak zkušení harcovnici co začínali treba uz na 8bitechm pak lidé, kteří začali hrát třeba až s warcraftem... Jak rozhodneš, která hodnocení jsou vypovídající a které ne?
@Jab (23.01.2021 18:52): Tak uveď příklad lepších RTS v roce 1995. :) Nejsem úplně znalec RTS, co se týče kvantity, ale když jsem zavzpomínal, tak prakticky jediný konkurent bylo C&C a první Settlers. Settlers jsem nehrál a C&C sice může zrovna jednotek označit více a možná má i větší rozdíly mezi rasami, to si už nepamatuju, ale nehraje se tak svižně jako Warcraft 2 a má zase jiné mezery... W2 nabídl (jako první) docela zběsilý multiplayer. Ta hra dokázala být akční, dynamická, už bylo poznat, jak je kdo dobrý, i když se dělaly ty samé jednotky apod. Já jsem zkoušel v multiplayeru jen pár her asi před 8 lety, ale klidně bych si s někým střihl nějakou hru znova. Vlastně kdyby se tady našel zájemce, tak bychom se mohli domluvit a dát i nějaký stream.
S tímto "Pokud se mě ptáš, zda nemají tyhle veteráni dostávat "slevu" při hodnocení, tak ne. Nemají." třeba já a věřím, že i řada dalších hráčů, nesouhlasím. Nemůžu porovnávat grafiku Wolfensteina 3D a Doom Eternal. Stejně tak nemůžu porovnávat herní mechaniky Starcraft 2 a Warcraft 2. Samozřejmě pokud někdo v roce 2021 zapne W2, už to bude pro něj nuda a může tomu dát nižší hodnocení, ale bude ryze subjektivní a pro ostatní nesměrodatné. Nebude to srovnatelné s hodnocením hráče, který hrál hru v 90. letech (stejně jako nebudou srovnatelné jejich herní zážitky, takže je to ok).
S tímto "Pokud se mě ptáš, zda nemají tyhle veteráni dostávat "slevu" při hodnocení, tak ne. Nemají." třeba já a věřím, že i řada dalších hráčů, nesouhlasím. Nemůžu porovnávat grafiku Wolfensteina 3D a Doom Eternal. Stejně tak nemůžu porovnávat herní mechaniky Starcraft 2 a Warcraft 2. Samozřejmě pokud někdo v roce 2021 zapne W2, už to bude pro něj nuda a může tomu dát nižší hodnocení, ale bude ryze subjektivní a pro ostatní nesměrodatné. Nebude to srovnatelné s hodnocením hráče, který hrál hru v 90. letech (stejně jako nebudou srovnatelné jejich herní zážitky, takže je to ok).
@Isair (23.01.2021 20:43): Tak to každopádně. Dvojku bych bral proti trojce všema deseti. To není žádná kompetice. ;)
@Jab (23.01.2021 18:52): Dvojka neměla volbu obtížnosti a stejně jako jednička byla opravdu celkem jednoduchou. Na druhou stranu datadisk už je co do obtížnosti naopak solidní peklo :) (vlastně dvojku považuji spíše za seznámení se s jednotkami a tréninkem na opravdovou výzvu, již je datadisk).
Nicméně i ve dvojce jsem občas zažíval krušné chvilky, kdy mi třebas nepřátelské ponorky potopily celou flotilu lodí :) a nebo také závěrečné mise mi nepřišly úplně easy, což samozřejmě bylo dáno spíše neznalostí hry a nižším skillem, když jsem se k tomu po letech vrátil znovu, prolétl jsem tím jako nůž máslem. Na druhou stranu datadisk je pořád dost obtížný...
Tak či onak si dvojku zahraji i opakovaně raději než trojku, byť samozřejmě tebou jmenované chyby má, pořád jí nechybí určitá atmosféra a klasická hratelnost, kterou třebas vyšperkoval ještě více právě Starcraft. Naopak u Warcrafta 3 příliš nemusím určité "ústupky" směrem k RPG systému, kdy najednou hrají prim hrdinové, nikoliv jednotky samotné, stejně jako určitý minimalismus (a samozřejmě pak otřesnou stylizaci).
Nicméně i ve dvojce jsem občas zažíval krušné chvilky, kdy mi třebas nepřátelské ponorky potopily celou flotilu lodí :) a nebo také závěrečné mise mi nepřišly úplně easy, což samozřejmě bylo dáno spíše neznalostí hry a nižším skillem, když jsem se k tomu po letech vrátil znovu, prolétl jsem tím jako nůž máslem. Na druhou stranu datadisk je pořád dost obtížný...
Tak či onak si dvojku zahraji i opakovaně raději než trojku, byť samozřejmě tebou jmenované chyby má, pořád jí nechybí určitá atmosféra a klasická hratelnost, kterou třebas vyšperkoval ještě více právě Starcraft. Naopak u Warcrafta 3 příliš nemusím určité "ústupky" směrem k RPG systému, kdy najednou hrají prim hrdinové, nikoliv jednotky samotné, stejně jako určitý minimalismus (a samozřejmě pak otřesnou stylizaci).
@H34D (23.01.2021 18:49): Ano. Ale jen o tom to není. Pokud se mě ptáš, zda nemají tyhle veteráni dostávat "slevu" při hodnocení, tak ne. Nemají.
Ještě bych btw dodal, že se mi dvojka zdála zbytečně jednoduchá. Ale po tolika letech si nevzpomínám, na jakou obtížnost jsem to hrál. Každopádně věřím, že tohle, ty opakující se jednotky na obou stranách a pozdější zastarávání některých jednotek (takže armády nebyly nikdy moc variabilní) se dalo vymyslet lépe i tehdy.
Ještě bych btw dodal, že se mi dvojka zdála zbytečně jednoduchá. Ale po tolika letech si nevzpomínám, na jakou obtížnost jsem to hrál. Každopádně věřím, že tohle, ty opakující se jednotky na obou stranách a pozdější zastarávání některých jednotek (takže armády nebyly nikdy moc variabilní) se dalo vymyslet lépe i tehdy.
@Jab (23.01.2021 18:31): A přijde ti, že v roce 1995 existovaly lepší způsoby, jak dělat real time strategii? :)
@H34D (23.01.2021 18:26): Dvojky? Malý počet označitelných jednotek. Dublování jednotek na obou stranách. Také, co si pamatuji, tak s příchodem některých jednotek byly ty základní najednou "obsolete".
@Jab (23.01.2021 15:34): V čem byly mechaniky Warcraftu 2 hrozné?
@Syndrom (23.01.2021 17:31): Miluju ten první komentář xD "If u were playing this back in 2001 and someone told u that the elf would be warchief one day, would u believe them?"
@Jab (23.01.2021 15:34): Když si čtu tvoje soudy o tom co je v příběhu dobré a co funguje, je to jako když na csfd každej druhej označí Kmotra za řemeslně dokonalý hodinový strojek. Kdyby si to ten Coppola tak mohl přečíst. Hned by věděl, že svojí práci dělá dobře a v 80. letech by tak neupadl. Stejně tak Metzen v Blizzardu. Hned by věděl, kde udělal chybu a kde byl naopak jako scénárista v zenitu.
Btw. Scéna setkání Pánů děsu byla pro mě jako malinkatýho ukázkou dobrýho psaní. Nás dabing to zdvojnásobuje.
Btw. Scéna setkání Pánů děsu byla pro mě jako malinkatýho ukázkou dobrýho psaní. Nás dabing to zdvojnásobuje.
@Jab (23.01.2021 15:34): Mně se to líbilo právě proto, že se to nehodilo a všechny ten obří mírumilovný Sith uváděl do rozpaků. Zkoušel jsem to pak i naopak za DS Jedi, ale to už mi nepřišlo tak zajímavé. Asi proto, že LS Sith není tak provařená látka.
@Redfield (23.01.2021 15:30): LS jsem tuším už někdy zkoušel. Ale moc se mi to k té celkové stylizaci nehodilo. Ne že bych se nemusel u některých DS možností hodně přemáhat. A některé jsem nedal vůbec (mučení Vette aj.).
I za DS Jedi Knighta jsou tam dobré vtípky, kdy různí henchmani nepočítají s tím, že by Jedi riskoval nevinné oběti. Ty dialogy, kdy jde takový JK na jistotu i přes případné rukojmí, jsou docela legrace. :)
@rikuhahl (23.01.2021 15:18): Mechaniky jedničky a dvojky byly hrozné. Ale hrálo se to jinak celkem fajn. Byť Starcraft je na úplně jiné urovni. Po něm měl Warcraft 3 asi těžší úlohu. Přišla tradiční fantasy klišé. Atmosféra byla neporovnatelná. A nemělo to siege tanky a hydralisky samozřejmě. :)
@M.a.t.t. (23.01.2021 15:20): Tak je z velké části "učební", co si vzpomínám. Problém byl ale v tom Arthasovi, který nevzbuzoval sympatie. A ten jeho pád byl opravdu překotný. A často i mimo sféry nějaké elementární příběhové logiky. Beru tedy, že je Warcraft 3 pro mnohé stále modla. Ale ani za mák tomu nerozumím. Pokud by tedy nešlo o fandy mulťáku.
I za DS Jedi Knighta jsou tam dobré vtípky, kdy různí henchmani nepočítají s tím, že by Jedi riskoval nevinné oběti. Ty dialogy, kdy jde takový JK na jistotu i přes případné rukojmí, jsou docela legrace. :)
@rikuhahl (23.01.2021 15:18): Mechaniky jedničky a dvojky byly hrozné. Ale hrálo se to jinak celkem fajn. Byť Starcraft je na úplně jiné urovni. Po něm měl Warcraft 3 asi těžší úlohu. Přišla tradiční fantasy klišé. Atmosféra byla neporovnatelná. A nemělo to siege tanky a hydralisky samozřejmě. :)
@M.a.t.t. (23.01.2021 15:20): Tak je z velké části "učební", co si vzpomínám. Problém byl ale v tom Arthasovi, který nevzbuzoval sympatie. A ten jeho pád byl opravdu překotný. A často i mimo sféry nějaké elementární příběhové logiky. Beru tedy, že je Warcraft 3 pro mnohé stále modla. Ale ani za mák tomu nerozumím. Pokud by tedy nešlo o fandy mulťáku.
@player (23.01.2021 12:54):
1) Jaký smysl by mělo převyprávět už odvyprávěný příběh? Kromě toho jeden remake už udělali a dělat dalších x remaků, aby se to srovnalo (té látky je moc), místo navazujícího/nového děje je hloupost.
2) Chronicles jsou lorebooky, které ustanovily současný kánon (doplnily nějaké do té doby jen nakousnuté věci, zahladily nesrovnalosti). Pokrývá to W1-3, WoW po Cata, povídky i ty tebou zmiňované novely/romány (které už jsou stejně dávno provázané s WoW). Blizzard si nenechal v záloze nějakou větev, na kterou by mohl navazovat bez toho, aby by do záchoda vyhodil 15 let své vlastní práce (byť tam některé části příběhu patří). Nevím, co by Blizzard k něčemu takovému vůbec mohlo přimět.
Možná kdyby Activision Blizzard krachoval a sérii odkoupila jiná společnost, nabízela by se jistá šance na Disney manévr, ale i to byl naprosto výjimečný úkaz.
@Jab (23.01.2021 14:22): Nehrál jsem všechny, ale příběhová linka Sith Warriora, pokud člověk jede light side, je skvělá komedie. :)
1) Jaký smysl by mělo převyprávět už odvyprávěný příběh? Kromě toho jeden remake už udělali a dělat dalších x remaků, aby se to srovnalo (té látky je moc), místo navazujícího/nového děje je hloupost.
2) Chronicles jsou lorebooky, které ustanovily současný kánon (doplnily nějaké do té doby jen nakousnuté věci, zahladily nesrovnalosti). Pokrývá to W1-3, WoW po Cata, povídky i ty tebou zmiňované novely/romány (které už jsou stejně dávno provázané s WoW). Blizzard si nenechal v záloze nějakou větev, na kterou by mohl navazovat bez toho, aby by do záchoda vyhodil 15 let své vlastní práce (byť tam některé části příběhu patří). Nevím, co by Blizzard k něčemu takovému vůbec mohlo přimět.
Možná kdyby Activision Blizzard krachoval a sérii odkoupila jiná společnost, nabízela by se jistá šance na Disney manévr, ale i to byl naprosto výjimečný úkaz.
@Jab (23.01.2021 14:22): Nehrál jsem všechny, ale příběhová linka Sith Warriora, pokud člověk jede light side, je skvělá komedie. :)
@rikuhahl (23.01.2021 15:18): U mňa je trojka najslabším dielom série a nikdy som jej úplne neprišiel na chuť, ani jej štylizácii. No isté neodškriepiteľné klady tu i tak vidím a prvá kampaň za Arthasa mi prišla dobrá :)
Já skončil u příběhu Warcraftu II, trojka už na mě byla moc “chaotická” a byla mi příběhově celkem fuk. Nejradši z ní vzpomínám na závěrečný titulky, ty byly super ;)
@Cathan (23.01.2021 15:06): "Myslíš, že ty máš větší pravdu než oni?"
Jestli to byla rétorická otázka pobízející k zamyšlení, tak jí na mě byla škoda. :))
Jestli to byla rétorická otázka pobízející k zamyšlení, tak jí na mě byla škoda. :))
@Jab (23.01.2021 14:52): Víš jak poznáš skvělou hru? Že nemá skvělý film xDD
Ale vidíš, to je přesně ono. Ty vidíš Arthasův pád jako klišé. Do dnes to miliony hráčů hráčů považuji za epické vyprávění. Myslíš, že ty máš větší pravdu než oni? Pravdpobnější je, že je tu nějaká propast skrz kterou se nedokážou ty dvě strany pochopit, než že jedna má pravdu.
Ale nemysli si, že tě nechápu. Já zas do dnes nepobírám celý úspěch TES Universa, ale od určitého bodu jsem se prostě smířil s tím, že tam lidé asi vidí něco co já ne.
Ale vidíš, to je přesně ono. Ty vidíš Arthasův pád jako klišé. Do dnes to miliony hráčů hráčů považuji za epické vyprávění. Myslíš, že ty máš větší pravdu než oni? Pravdpobnější je, že je tu nějaká propast skrz kterou se nedokážou ty dvě strany pochopit, než že jedna má pravdu.
Ale nemysli si, že tě nechápu. Já zas do dnes nepobírám celý úspěch TES Universa, ale od určitého bodu jsem se prostě smířil s tím, že tam lidé asi vidí něco co já ne.