Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@marwel (17.03.2021 21:02): Při každý romantický situaci to lze hrát cool a ignorovat je. Nemluvě o tom že je možný se na Panam a Aldecaldos vykašlat úplně a nechat je odjet z Night City v polovině hry. Jinak že ty ses nedokázal vcítit do tý situace a svojí postavy ti neberu, to je individuální věc.
@Paul (17.03.2021 12:12): Fajn, ze zminujes romance, to je jedna z nejvetsi osin v prdeli Cyberpunku. Nemuzes je poslat do rite hned od zacatku, ale v podstate se nejak musis dopidit to konce romance a tam jim dat kosem. Neco jako " Flirt? Sorry panacku/devce, nemam zajem." Nope. nic takoveho. Krom toho tam byla spousta veci, kde proste nemuzes reagovat tak, jak bys chtel a to ani zdaleka. Jak uz jsem tu zminoval pokud chces jit zpusobem predem dane postavy a zaroven RPG, tak je docela fajn udelat postavu relativne neutralni aby bylo snadne se pro hrace v postavu vcitit a vzit ji za svou. Podobne jaky je Jensen nebo Geralt. Jenze kdyz V strasne vyjukane resi smrt nejakeho, pro hrace bezvyznamneho, deduli a pak desne emocionalne resi svou smrtelnost a kdovi co, tak je to proste des. Ja jsem si u techto scen malem vykroutil oci z hlavy. Docela by me zajimalo, jak by reagovali podle autoru na takove situace prave Geralt nebo Jensen.
@marwel (17.03.2021 09:22): to je výhoda příležitostného hráče. Nemáš moc s čím srovnávat, a když si po čase pustíš AAA hru tak ti spadne brada. :) Možná jsou lepší RPG hry ale u mě kvůli svému setupu nemají šanci.

[neexistující příspěvek]: záleží, třeba Diablo se mi nelíbilo od samotného počátku, byť mé okolí tehdy bylo z Diablo nekriticky nadšeno. Pro mě to byla jen zběsilá klikačka kterou mě stačilo vidět u kamarádů.

@Jab (17.03.2021 09:02): beru na vědomí.
@Bursoft (17.03.2021 10:26): Jsou RPG, kde konec nejde ovlivnit vůbec, mají jeden danej, a přesto jsou to RPG. Každej člověk může mít nároky na "RPG" jiný. Pro mě spadá Cyberpunk do stejný kategorie RPG jako ten Zaklínač, Deus Ex (hlavně HR/Mankind Divided) či Mass Effect - RPGčka kde lze do jisté míry customizovat protagonistu, ale protože mají plný dabing hlavní postavy, tak je osobnost protagonisty převážně předepsaná autory a je na hráči, aby se do té postavy vcítil. A pak může dělat různá rozhodnutí, která mohou a nemusí mít různý vliv na nějaké další události. V Cyberpunku je mnoho questů, kde lze dělat rozhodnutí a někdy mají vliv jen na konkrétní postavu, jindy i na to, který závěr bude hráč moci docílit. Ono třeba i randit nebo nerandit s Panam je rozhodnutí, co si hráč může udělat za sebe. Nebo to, jak se během hry chová k Johnymu.  A to se bavíme jen o narativu.

@M.a.t.t. (17.03.2021 10:27): dobrá poznámka, na druhou stranu, ty Johnnyho intermezza jsou jen ve Vincentovo hlavě a ani se nezakládaj na realitě - Johnny si je přikresluje a dělá v nich ze sebe hrdinu, je unrealiable narrator

@Cathan (17.03.2021 11:48): souhlas, i když pro mě je to dělení dost zásadní, protože když po mě někdo bude chtít doporučit RPG, osobně bych mu třeba Path of Exile jako zástupce žánru nedoporučil. Ledaže by dodal "chci RPG jako Diablo" :)
@Paul (16.03.2021 21:22): Neboj, tahle reálie je mi známa, přesto tuším, že by se nikdo z nás nezarazil, kdyby mu někdo řekl "Mé oblíbené RPG je Diablo" :) Tohle dělení má samozřejmě smysl v nějakých užších seznamech, ale v praxi je to prostě jedna velká RPG rodina s pod žánry. Ne, že jedno je pravé RPG a jedno ARPG.
@Paul (16.03.2021 21:06): Len technická poznámka, pochybujem, že Cyberpunk 2077 ide dohrať bez výstrelu, už len kvôli častiam za sekundárnu postavu hry :)

K tomu zvyšnému, čo odznelo v diskusii - Cyberpunk 2077 je, samozrejme, RPG a povedal by som, že v čom-to i komplexnejšie ako ľubovoľný Witcher - akokoľvek mám Witchera ako celok radšej. Ak chce niekto vidieť príklad hry, ktorá sa cez marketing predáva ako RPG a nie je ním ani omylom, jedna vyšla len nedávno. A inak, Kingdom Come bol po vydaní rozhodne zabugovanejší ako Cyberpunk. Tu som síce ďaleko viac narážal na rôzne grafické glitche a podobné nedostatky, ale v Kingdome Come to vyslovene a nezriedka zasahovalo do samotných questov, viď čo písal AlieN.
@Paul (17.03.2021 10:00): Nevím, jestli to je nebo není RPG, na to nemám dost nahráno v tomto žánru. Ale na mě osobně C77 působí jako o něco málo propracovanější Stalker. Podle mě nejdůležitější součást RPG by měl být průchod, kde mají hráčova rozhodnutí zásadní vliv na děj nebo konec, nikoliv gameplay. Vždyť i v Tomb Raideru si vybereš, jestli jedeš stealth, jestli snipuješ lukem nebo kosíš všechny jak Rambo, stejně tak tam máš skill tree. To z toho RPG určitě nedělá. Ať se v C77 rozhodneš jakkoliv, vždycky to vede ke stejnýmu cíli. Různé konce si v podstatě vybereš jedním kliknutím, pokud hraješ side mise.

A na střední obtížnost (to je ta, kterou autoři zpravidla balancují a z ní vychází lehčí a těžší) je úplně jedno, jaký gear nosíš. Asi 3/4 hry jsem chodil se stejným oblečením, páč bylo cool. Stačilo mít katanu s 1000 dps (kterou jsem koupil hned někdy po heistu s Jackiem) a prosekal jsem se s ní až na konec.
@marwel (17.03.2021 03:46): Zaklínač je obecně považovanej za RPG. Cyberpunk umožňuje větší roleplay než Zaklínač, právě i tím že má víc možností jak celou hru vůbec hrát. V obou hrách se hraje za existující postavu (Geralt/V) a "vyvíjet a usměrňovat svojí postavu" jde do větší hloubky v Cyberpunku.

Já vám vaše pomýlený názory neberu, ale chce to trochu konzistence, když už :)
@Rapier (17.03.2021 08:49): To pak ale zní tak, že RPG to je, když tě to baví. Je to samozřejmě stejná debata po milion páté. A stále mi přijde, že DH to má dobře. SS2 či DE jsou primárně střílečky z vlastního pohledu. RPG prvky mají, ale je jich méně. Naopak Bloodlines má vícero pohledů, questů je požehnaně a tvoří integrální součást hry. V rámci vedlejších questů i hlavní linie máš možnosti volby. RPG systém umožňuje zlepšovat i nebojové statistiky, jejichž efekt se projevuje v dialozích. Cyberpunk je imho stále podobnější VtM než SS2/DE. A je to tedy RPG. Diablo je pak na první pohled RPG, anžto systém zlepšování dovedností je vlastně hra samotná.

Btw určitě bych žánr RPG nedefinoval na základě obliby jednotlivých her. Když se kouknu na gameplay DE/SS2, tak na první pohled vidím střílečku. Když se kouknu na gameplay Diabla 2/Bloodlines a vidím přepínání různých skillů v rámci souboje, tak na první pohled vidím RPG. Samotný žánr RPG ale není žádné zlaté tele, aby v něm musely být hry, které mám rád.
@marwel (17.03.2021 03:46): záleží. Třeba Vampire: The Masquerade - Redemption je sice RPG na základě populárního stolního RPG, které jsem bohužel neměl tu čest hrát, ale styl hry alá Diablo mě už sedí méně, protože Diablo a jeho klony zrovna není něco co by mě zaujalo a něco co vůbec počítám do RPG žánru. Že je lepší léty prověřený System Shock 2, Deus Ex, Fallout 2 to bych docela věřil. :)

Dokonalou hrou jsem měl na mysli především zpracování knižní předlohy, světa, uvěřitelnost postav, namluvení, atmosféru, apod. v tomhle ohledu je to úplná pecka! Doufám že časem odladí tu AI, grafické bugy a přidají podporu RT pro AMD GPUs.
@Rapier (16.03.2021 18:14): Vsechny hry, ktere jsi vyjmenoval krom fallout 4 jsou lepsi nez cyberpunk.

Jak uz tu bylo zmineno, Shadowrun ma celou serii rpg her a, neprekvapive, jsou vsechny lepsi nez cyberpunk. :D

@Paul (16.03.2021 19:51): Pochopim Deus Ex a Vampire, ale New Vegas jednoznacne RPG je. Mnohem vic jak Cyberpunk. Cyberpunk je barely rpg proste a jednoduse protoze postrada roleplay. Playstyle nedela RPG. Ostatne treba Dishonored jen malokdo oznaci za RPG a to imo nabizi vetsi variabilitu hrani nez Cyberpunk. A vlastne i ta volba hrani high nebo low chaos je zasadnejsi nez cokoli v Cyberpunku.

@Paul (16.03.2021 21:22): Pockat, ty si vazne myslis, ze jde v cyberpunku "vyvijet a usmernovat svou osobnost"? Sundej si ty ruzovy brejle, krucinal. :D
@Gordon (16.03.2021 17:53): "Většina bugů byla jen vtipné glitche"

:D
Ne

Nedokončitelné subquesty, pády hry, rozpadající se grafika, nesmrtelní nepřátelé, a do toho samozřejmě i ty glitche - proti KCD jak jsem ho měl já je Cyberpunk skoro bezproblémový. Což je samozřejmě i tím že ho nehraju na staré konzoli, ale jen na starém PC.

Ad ta tvá fanaticky selektivní definice RPG - vypiš mi tady pls hry které za RPG tedy považuješ. 

Že jsi od té nelinearity čekal víc chápu, já taky, ale říkat že tam není vůbec je jen zaslepený pokus o trolling - i přes to jak CB nakonec dopadl je pořád víc nelineární než většina ostatních RPG. Jak v příběhu, tak obzvlášť co se vývoje postavy týče (v tomhle mu Witcher 3 nesahá po kotníky)
@Paul (16.03.2021 21:06): Za RPG považuji především hru, kde postava hráče má zásadní vliv a dění ve světě kolem ní, může svou osobnost nějak usměrňovat a vyvíjet. To, že ve hře mám na výběr stealth a rambo styl a leveling nepovažuji za RPG.

To že můžu v dialogu odpovědě: Ano. Ano, ale nera, Ne ale stejně to udělám naštvaně, fakt není vrchol rpg.
Když jsem jako mládě přišel do širší herní komunity, skutečně mě šokovalo, jak má mnoho hráčů problém s širší definicí žánru RPG :D Šokuje mě to stále.
@Gordon (16.03.2021 20:39): to si děláš legraci ne. Svojí postavu vidíš v inventáři a na motorce, nicméně to fakt o příslušnosti k žánru nic nevypovídá. Customizace tam je jaksi nejen vizuální. Ale hlavní důvod, proč je to čistokrevný RPG - spousta questů má vícero možností řešení jak gameplayem, tak narativem, interaktivní dialogy, detailní vývoj postavy, několik různých a velmi odlišných playstyles. Tvrdit o Cyberpunku že je to střílečka, když jde dohrát bez jediného výstřelu je pikantní.

Pokud jako RPG vnímáš ty hry co jsem vyjmenoval, tak je Cyberpunk RPG. Pokud jako RPG vnímáš třetího Zaklínače, tak Cyberpunk je ještě víc RPG než Zaklínač, protože umožňuje hráči víc než jeden playstyle.
@Paul (16.03.2021 19:51): A co je na tom tedy RPG? Svou postavu nevidíš, její customizace je tedy k ničemu, příběh se neodvijí od tvých odpovědí, jediný, co je tam RPG jsou čísilka. Jo a pardon, na začátku máš tři starty, který tě nasměrují na stejnou lajnu. :-D Je to akční adventura S rpg prvky., to samé můžeš napsat i o novém Doomu.
@Gordon (16.03.2021 19:20): to mě říkali u System Shock 2 tady také ale pro mě to je RPG, byť akční, uznávám.

@Red (16.03.2021 19:29): ve finále jsem na tom špatně, protože z níže jmenovaných RPG jsem hrál déle než "pár" hodin jen Fallout 2, System Shock 2, TES Oblivion a Vampire: The Masquarade, a abych byl upřímný příběh jsem nejvíce žral u Vampire. Nějak mě chytil za srdce. :) Anežka, křižák, láska a tak no. Smutné je že jsem dosud žádné RPG nedohrál ale pokusím se dohrát alespoň dvě moderní = TW3 a CP77! Později se vrátím k restům.

Vím o tom že tvůrce papírového stolního PRG dělá ty Shadowrun hry na PC, dosud jsem nezkusil ale mám je v hledáčku.
@Gordon (16.03.2021 19:20): Samozřejmě že je. Tvůj nesouhlas s tím na věci nic nemění. Pokud bychom Cyberpunk neklasifikovali jako RPG, tak by potom nebylo RPG ani Bloodlines, či Deus Ex nebo New Vegas.
@Rapier (16.03.2021 18:14): To není vůbec špatný výběr, jsem myslel, že jsi na tom hůř:)
Jinak jestli máš rád Shadowrun, tak je celá série kvalitních top down RPG a je to i mustr pro amatérskou tvorbu, která mnohdy šlape na paty originálu. Ale chápu, že vlastní pohled je vlastní pohled:)
@marwel: S výjimkou "dokonalého" The Witcher 3 nemám Cyberpunk 2077 s čím srovnávat.  RPGéček jsem moc v životě nehrál, v podstatě by se mé zkušenosti z RPG titulů daly shrnout do balíku: Fallout 2 především a relativně nově Fallout 4 (BTW ten má, jak je u Bethesdy typické, velmi dobrou grafiku), TES Oblivion/Morrowind/Skyrim, System Shock 2, Deus Ex, The Witcher 1 a Vampire The Masquare. 

Nebýt těch grafických chyb působí na mě CP77 stejně jako TW3. Možná lépe, protože cyberpunk byl můj oblíbený knižní žánr (Neuromancer, Johny Mnemonic nebo Hardware) a jako člověk co hrával papírové stolní RPG Shadowrun si asi umíš představit že tohle je tak trochu splněný sen. Samozřejmě raději bych viděl zpracovaný Shadowrun ale nepohrdnu konkurenčním produktem. :)

Že je CP77 více střílečka než RPG? Tak to mě jako nadšenci do System Shocku 2 vůbec nevadí. Co mě ale vadí jsou ty grafické bugy a AI která je schopna panáka umístit kamkoliv. A ano, grafika CP77 mě vážně ohromila. Na QHD monitoru s 30 bit barvami to vypadá dokonale. Tedy ještě by to chtělo ray tracing.  

PS: drobná korekce - Lego Hobbit hrají mé děti, nikoliv já a navíc nehrají na Xbox 360 ale Xbox One/Series. :) Hobbit na Xbox vyšel v Xbox One verzi a také Xbox 360 verzi. Mimochodem Lego hry (všechny) vypadají hezky, překvapivě jako Lego. :) 

@Charllize: když jsem krátce po vydání hrával Hidden&Dangerous nebo Mafia nebo Vietcong nebo Operation Flashpoint, tak si nepamatuji, s výjimkou OF, že by ty hry z východní produkce měly tolik chyb.
@AlieN (16.03.2021 17:33): Ano ale alespoň nedělal až podvodnou marketingovou kampaň. Většina bugů byla jen vtipné glitche a rychle se vychytali, oproti CB měl KCD zlatý launch. Tady máš do mrtě osekanou hru která se navenek tváří jako RPG, ve skutečnosti je to ale jen opravdu velmi lineární shooter s RPG prvky. Tvrdit že KCD bylo horší je kravina.
@Rapier (16.03.2021 10:23): "Cyberpunk je téměř dokonalá hra" Verim, ze nekomu, kdo hrava letecke simulatory a lego pana prstenu na xbox 360 to muze tak pripadat. :) Bohuzel je Cyberpunk velmi vzdalen dokonale hre. A to jakoze sakra dost. Bugy jsou to nejmensi.
Musím říci že jsem Cyberpunkem nadšen. Hlas Pepeho je dokonalý, tu scénu jsem si musel pustit několikrát. :) Tady si dal fakt někdo práci, postavy jsou prokresleny neuvěřitelně! Jen mě tu radost kazí ty drobné (leč stále viditelné) grafické chyby. Nebrání hraní nebo dokončení úkolu apod. ale od studia takového renomé bych čekal pečlivější práci.

Schválně jsem hru zkusil jako Nomád, a bohužel i tady jsou grafické bugy už od samotného začátku hry. Úplně mě dorazil týpek (v pokleku) na silnici v první vesnici co si asi zavazoval tkaničku nebo co a na něm seděl (!) druhý týpek a oba se bavili s týpkem přes ulici.
Pominu fakt, že na něm seděl takovým způsobem že to vypadalo naprosto nerealisticky a směšně, ale proč proboha někdo sedí uprostřed úzké cesty na jiném týpkovi mě fakt hlava nebere?! Při jízdě vesničkou jsem se nechtěně o týpka otřel a hned po mě šel šerif a ostatní.
 

Cyberpunk je téměř dokonalá hra kterou zbytečně kazí grafické bugy everywhere. Pro někoho asi pitomosti ale jak říká Vávra, když si ta hra hraje na nejvěrnější zpracování sci-fi města mohla by si tyhle bugy trapné bugy odpustit. Docela by mě zajímalo od těch co hráli TW3 a KCD zdali to po vydání hry vypadalo podobně a zafixovalo se to až časem.
Hm začal jsem jako street kids, hned na úvod v baru u mě sedí slečna, vše je OK, jakmile ale vstanu z barové židličky a začnu se kochat okolím tak mě trkne do očí, že sedící slečna na barové stoličce nemá nohy, respektive od kolenou k pasu ji prostě chybí nohy a jde přes ně vidět! Že by průhledný cyberware? Tak zdá se že to ještě nemají úplně odladěné.

@ZephyrCZ (14.03.2021 01:09): začnu jako někdo z ulice kdo se vypracuje, přes nomáda a párty zakončím v budoucnu jako korporát. Nějak mě ta věta z jednoho z těch videí: Born here, live here and die here, chytila za srdce. :)

EDIT: tak jsem zkusil CP77 s AMD RIS, v Sapphire Trixx Boost jsem vybral přednastavené rozlišení pro 1440p (ve hře 2176x1224 při 85% quality) + zapnul Radeon Image Sharpening. Úvodní scéna se z min 28 fps u toho elektronického zrcadla zvedla na 36 fps, o chvíli později k 50 fps a venku okolo 50-55 fps. Co jsem ale musel nutně snížit na zvukové kartě byl výstup z 32 bit 192 000Hz na defaultních 24 bit, protože tohle je první hra kde se mi praskalo ve zvukovce s touto kvalitou. TW3 tím netrpí. Škoda těch detailů jako chybějící nohy slečny, pán co si dá do zadní kapsy smartphone a pak si jde zavázat tkaničku a smartphone zůstane viset ve vzduchu jako by se nechumelilo. Kdyby ta hra neměla tak výjimečnou grafiku asi bych si toho nevšiml ale CP77 vyloženě nabádá kochat se night city, stejně jako TW3. Měl jsem za to, že tohle už na PC odladili, očividně ne.



EDIT: je 14.3.2021 a já Cyberpunk 2077 odkládám, to se vážně nedá. Jako sorry ale dva chlapi na ulici co se prolínají je už na mě příliš. Graficky je to nejlepší hra roku 2020 spolu s MS Flight Simulator 2020 ale ty chyby....jestliže u FS 2020 nejsou z výšky vidět, tady je prostě vidím na každém kroku.
@ZephyrCZ (14.03.2021 01:09): když jsem na podzim 2019 kupoval nové PC po 10 letech tak mě kolega z práce říká: mě se líbí ty nové AMD grafiky a u kafe mě vykládal o nové AMD RIS technologii, a jak to bude efektivní v budoucnu. Mimochodem Nvidia tu technologii nejprve bagatelizovala ale později obratem implementovala od nějaké verze ovladačů (ať žije konkurence). V životě by mě nenapadlo že za pouhý 1,5 roku od koupě přijde hra u které budu muset v QHD rozlišení použít AMD RIS!

Stejně tak jsem rád a děkuji Nvidii že protlačila ten ray tracing a donutila AMD aby jej přinesla nám hráčům do nových NAVI 2.0. Hrozná škoda že to neumí NAVI 1.0. Čert vem že to na Nvidia RTX 3000 vypadá lépe, pro mě je lepší nějaký ray tracing než žádný, ačkoliv CP77 vypadá fantasticky už tak.

@AlieN (14.03.2021 01:59): VR bohužel nemám ale nový Half-Life na VR vypadá na videích fantasticky. Docela závidím těm co si jej mohli dopřát.
Tak jsem právě poprvé spustil Cyberpunk na PC. Vybral jsem samozřejmě street kids a úplně mě spadla čelist. To snad ani není možné jak fantasticky ta hra vypadá. Při úvodní scéně pohled do zrcadla jen 31-29 fps, v baru posléze mezi 40-53 fps ale čert vem fps (R7 3700X, 32GB RAM, RX 5700 XT QHD, max. detaily, VSYNC off) nemůžu tomu uvěřit ale ta hra vypadá neuvěřitelně realisticky. Už The Witcher 3 byl pořádný shock ale tohle to je neskutečné! Jestli bych dal za první scény TW3 100% za grafiku a atmosféru, tak tady bych dal min. 200% hodnocení! To je úplná bomba. Tohle bych vážně chtěl na Series X s Ray Tracing ON.
@ZephyrCZ (06.03.2021 23:08): Zatím úplně nebyl čas testovat - zkusil jsem Cyberpunk, Battlefield V a Watchdogs 2 kde byl předtím problém se zásekama. A všude problémy zmizely, ale je pravda, že ta 2600 byla fakt lemra. Cyberpunk je už konečně hratelnej, to mě štvalo asi ze všeho nejvíc. 

Porovnání jsem zkusil jen tady (První testy jsou s 2600 na 3,9GHz na všech jádrech - víc stabilně nedal. Druhý default 5600x):
3D Mark Firestrike 22441 vs 25512

3D Mark Time Spy 10500 vs 11312
@ZephyrCZ (06.03.2021 23:36): to samozřejmě chápu (mám také X570) ale můžeš počkat až padnou ceny, a/nebo na trhu bude Ryzen 5000 8 cores/16 threads za lepší poměr cena/výkon.

Ale pokud máš potřebu klidně si to kup. Nic tím nezkažíš. :)
@ZephyrCZ (06.03.2021 23:08): podle mě to nemá smysl. Mezi R5 2600 a R5 3600 je docela velký výkonnostní skok v IPC. Počkej na ZEN 4 (5nm), posun v IPC by měl být tak výrazný že stojí za to počkat.
@tomi2k9 (06.03.2021 19:16): takhle, já bych ho bral kdybych za tu výměnu nemusel připlácet :) Ale když bych dělal upgrade za prachy, tak už bych chtěl i víc jader, ne míň. Bohužel 5900X je zatím na nechutný Intelácký cenový hladině, kdyby se srazil o trojku na těch dvanáct, zauvažoval bych.

I když zatím by stejně nebylo moc kde to využít. Cyberpunk s RT budu chtít hrát podruhé nejdřív tak za rok, rok a půl, a všude jinde 2700X stačí.