@Richmond (26.03.2021 17:25): Za celou hru jsem spal asi třikrát. Čaroděj je mrtvý, ale povídal něco o démonovi. Ale do toho už se uvrtat nedám. Děvčicu jsem zachránil, takže už hra musí brzo skončit. :-)
Diskuze
@hanak_v_exilu (26.03.2021 17:19): Jo máš pravdu! Tam nejde kouzlit, louče asi máš s sebou, takže světlo si zařídíš. Nesmíš holt pořád spát, ale dá se to. Mám pocit, že se ale jde vracet. Čeká tě tam moc pěknej questík :) Jo a myslím, že tady se designově vyřádili, sposta různých možností kam se dostat přes vodu např.
@Richmond (26.03.2021 17:14): Na tomhle patře nejde kouzlit. No prostě jdu a umřu. Ale zjistil jsem že tam jsou asi pasti. Naštěstí se to dá nejspíš obechcat kouzelným artefaktem. Jestli nebude fungovat, tak mě čeká trýznivá cesta způsobem save load, nebo už nevím. :-(
@hanak_v_exilu (26.03.2021 17:12): Umíráš hlady v takové fázi? To už bys měl dávno řešit kouzlem ne? co znamená "někdo mě tam zabijí"? To myslíš jako že furt umíráš nebo, že nevíš, kdo tě zabíjí?
Ten předposlední level mi pije krev. Nemůžu se nikam dostat. Přeskákal jsem k nějakým chodbám, ale ať dělám co dělám, někdo mě tam zabíjí. A nebo umírám hlady. Není to nějaký bug?
Edit. Aha, tak už jsem to asi vyřešil. Hluboko v hromadě mých lístečků byla nápověda.
Edit. Aha, tak už jsem to asi vyřešil. Hluboko v hromadě mých lístečků byla nápověda.
@Ringo (24.03.2021 13:00): No, zrovna tohle bych řešil tak, že bych obcházel toho rozmázlého červa a dvacet minut klikal na jeho flek a pokoušel se ho sebrat. Pak bych to naštvaný vypnul. Díky za radu.
@hanak_v_exilu (24.03.2021 12:38): No, však jo....myslím, že tam někde to zrovna bude :-) Jde o to, že když tě vždycky něco takto zarazí a budeš se doptávat, tak ti to pak pokazí hru, lepší je na to si přijít sám, aby tě to těšilo. Takové to - "jo, mám to!" :-)
@Ringo (24.03.2021 12:37): Už jsem došel až do šestého levelu a nic.
@hanak_v_exilu (24.03.2021 12:26): Není červ jako červ, narazíš na něj až později. Zvykni si, že nebudeš mít hned vše, o čem najdeš aktuálně zmínku. Klidně narazíš kolikrát na hint, jehož řešení nalezneš až o 5 levelů níže.
Kde mám získat ty mrtvé červy do receptu? Vždycky když nějakého červa zabiju tak po něm zůstane akorát krvavá skvrna. Mám recept a ostatní ingredience, ale tohle jediné mi chybí.
@Artran (22.03.2021 12:27): Díky moc. Zkusím si s tím pohrát.
@hanak_v_exilu (22.03.2021 12:15): Na konci mého komentáře ke Spellcasting 101 mám ve spoileru podrobný návod, jak Roland zprovoznit. Pokud máš Ultimu přes GOG, bude to pro ni asi stejné (akorát tam bude ten CM-32L, jak píše jvampire). Není to až tak těžké, jak to možná vypadá, a atmosféra her s Rolandem jde určitě nahoru.
@jvempire (21.03.2021 21:46): Myslím že je to na mě až moc sofistikované. :-)
@hanak_v_exilu (22.03.2021 09:10): Jsem zásadně proti tomu, aby ji i někdo jakkoliv prznil :-) Bohatě na to stačí už ta PS1 verze :-)
@Ringo (21.03.2021 23:44): Neboj, tu původní verzi by nikdo nesmazal.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 20:38): Naopak, nic nevyhlazovat, Ultima Underworld má se stávající grafikou pro mě nej atmošku a takový ten správný šutrovitý dojem. Kdokoliv by to vyhladil, nedej bože naleštil, tomu bych pazoury urazil :-)
@hanak_v_exilu (21.03.2021 21:26): Tomu rozumím, nicméně pokud člověk hraje staré tituly častěji, tak se to vyplatí trochu řešit. Většina her používá Rolandy jen na hudbu, ale některé mají i část efektů přes CM-32L (a MT-32 je neumí). Jde nejčastěji právě o kroky, kapající vodu, vrzání dveří... celkem myslím 33 efektů. Na začátek doporučuji vyzkoušet emulátor MUNT a uvidíš zda má pro tebe cenu uvažovat o reálném HW. Především hrám od Sierry nebo Originu to dost pomáhá.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 21:27): Dosbox umí vyhlazovat, myslím. Jinak jak píše jvampire, určitě vyzkoušej Roland, a nejen u téhle hry, fakt to za to stojí!
@Richmond (21.03.2021 20:54): Vyhladit by to chtělo taky. Engine blbě zvládá pohledy a deformuje stěny.
@jvempire (21.03.2021 20:42): Jak GOG prodává, tak kupuju.
@jvempire (21.03.2021 20:42): Však já vím, jenže to je dycky tak 1 z 10.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 20:38): něco z toho ano, ale to vyhlazení za mě ne-e. Ale stejně pochybuju, že by do toho někdo šel. Zas tak známá hra to není.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 20:38): něco z toho ano, ale to vyhlazení za mě ne-e. Ale stejně pochybuju, že by do toho někdo šel. Zas tak známá hra to není.
@hanak_v_exilu (21.03.2021 20:38): Na zvuky to chce Roland CM-32L nebo alespoň dobře nastavený emulátor.
@Richmond (21.03.2021 20:34): Některé remaky jsou fajn, třeba C&C nebo Dragon Questy na SNES...
@Richmond (21.03.2021 20:34): Některé remaky jsou fajn, třeba C&C nebo Dragon Questy na SNES...
@Richmond (21.03.2021 19:50): Vyhladit grafiku, zlidštit ovládání, možnost bindovat klávesy a předělat zvuky. Kdyby kroky zněly kroky, a ne jako když někdo mlátí do klavíru, tak by to atmosféře prospělo.
@mazar1234 (21.03.2021 20:06): ty zkušenosti s různejma remakema jsou tak strašlivý, že už jen za zmínka mě vyděsila a téměř zkazila celej zbytek dne! :)
@Richmond (21.03.2021 20:02): Jo ten mal upgrage v podobe 1000 checkpointov navyše :-D
Vďaka tomu sa to dalo rozumne hrať...
Tak ale Kromaňonec nie je benchmark :-D
Vďaka tomu sa to dalo rozumne hrať...
Tak ale Kromaňonec nie je benchmark :-D
@mazar1234 (21.03.2021 19:59): Nemám monitor 27"+ :) Jedině možnej podobnej příklad může být Another World remaster.
@Richmond (21.03.2021 19:50): Ale zase, keby to "prekopali" ako System Shock / EE tak asi v pohode za mňa, zase nepreháňaj, jedna vec je hrať to na 14" monitore a druhá na 27"+ :-D, predsa len je rok 2021.....
@hanak_v_exilu (21.03.2021 18:26): Starou bačkoru :) opravit případné malé bugy. Jinak jsem zásadně proti jakékoliv úpravě!
Můj hlavní nespoileroidní dojem je že by si to zasloužilo Enhanced Edition. :-)
@Richmond (17.03.2021 20:50): Mám klasickou metodu že dělám hromádky na strategických místech. Fungovalo to dokonce i ve Wizardry VII, a tam bylo cestování mnohem, mnohem náročnější a zdlouhavější.
@hanak_v_exilu (17.03.2021 20:31): No bude hůř s postupem. Kolikrát já musel řešit dilemat, co vyhodit a co ne! Přitom tady jsou klíčové i některé předměty zdánlivě k ničemu.
@Ringo (17.03.2021 19:19): Díky. Už jsem našel schodiště. Zatím to jde docela dobře. Ale na třetím patře jsem musel vyházet polovinu nákladu, protože jsem neunesl fajnové brnění. :-(
@hanak_v_exilu (16.03.2021 21:11): Dá se vrátit. Celá propast je průchozí tam i zpět, mnohdy se i budeš muset vracet.
Konečně leveluju. Ale podařilo se mi zřídit o patro níž a mám pocit že jsem ještě neprošel celé vrchni patro. Dá se později ještě vrátit? Našel jsem cestu, ale je zasypaná.
@hanak_v_exilu (16.03.2021 11:40): Akorát možná si zjisti, které skilly má/nemá smysl zvyšovat. Bohužel u prvního dílu obzvlášť je řada z nich de facto k ničemu (nebo alespoň já nezjistil jejich významnější dopad).
@Ringo (16.03.2021 11:34): Díky. V tom případě jsem ty mantry ještě nenašel. Ještě jsem neprošel ani celý první level.
@hanak_v_exilu (16.03.2021 11:23): Je pravda, že já ty manuály, jak se co ovládá, taky nijak zvlášť nestuduji a jsem od počátku devadesátek naučen si na to přijít sám, klidně pokusy omyly, i to mi ke hře nějak tak trochu patří. Ale pak je třeba dokázat na to přijít v samotné hře. A v Ultimě Underworld je to docela jasné. Dostaneš mantry, ty máš odříkat u kříže a po té se ti napíše, co se ti zlepšilo. Mantry si někde zaznač (třeba i do mapy), abys příště věděl, co vylepšují a mohl se soustředit na to, co vylepšovat chceš.
@Richmond (16.03.2021 11:16): Nemám televizu. Ale kdybych ju měl, tak bych se ju naučil používat bez manuálu. :-)
@hanak_v_exilu (15.03.2021 23:31): Takže dodnes zapínáš televizi tlačítkama na bedně a nepoužíváš ovladač? :)
Jojo, stará československá pirátská škola :-D
@Richmond (15.03.2021 23:05): Netuším, ale za mých mladých let bylo všechno nelegální a tudíž bez manuálu. Kámoš dokonce systémem pokus omyl ovládal simulátor raketoplánu. Stačilo na to dost odhodlání a svatá trpělivost.
@Ringo (15.03.2021 23:06): O těch symbolech jsem zatím slyšel jen že existují. Orvní level prozkoumávám dost chaoticky. Rozehrál jsem to už potřetí a vždycky zapomenu cestu, takže plavu vodou a pak se vracím.
@hanak_v_exilu (15.03.2021 22:57): No tak na to vylepšování vlastnosti jinak jde teda ale přijít i bez manuálu. Jako stará škola jsi to musel už odhalit v různých náznacích ve hře. A prokecal jsi tam ty postavy pořádně?
@hanak_v_exilu (15.03.2021 22:57): Jakože mladá škola manuály čte? :) Je to škoda, protože zrovna guidy pro Ultima-hry jsou prostě parádní a dodávají tomu světu ten správnej bonus.
@Richmond (15.03.2021 22:52): Já jsem ze staré školy, takže jsem naučený že se musím obejít bez manuálu a ideálně na všechno přijít sám. Jsem pořád v prvním patře, ale na páté úrovni zkušeností. Skákalo to nějak rychle.
@hanak_v_exilu (15.03.2021 21:26): Četls manuál? :) Skilly zvyšuješ na speciálních místech kde je ankh. Pak zarecituješ vybranou mantru a podle toho se ti zvedne skill. Pátý level myslíš patro nebo úroveň postavy? Předpokládám to druhé...Ale tedy jako...zklamal jsi mě :(
Jak se v téhle hře vylepšují vlastnosti? Dostal jsem se na pátý level a zvedá se mi jenom vitalita. Mám bojovníka a dvě many, takže předpokládám že kouzlení nepřipadá vůbec v úvahu, co? Zatím mě to docela chytlo, i když ovládání je děs běs a grafika na hraně toho aby mě nerušila. Zrovna jsem svěřepě bojoval s nebezpečným červem, abych po minutě zjistil, že jsem zaútočil na bochník chleba.
@Ringo (19.09.2020 11:59): Gratulace, nekdy na to mrknu!
Schvalne, jestli se k UU nekdy dostanu, ale moc realne to nevidim, kratky pokus pred lety me nenadchl a v ramci RPG jsem spis outdoorovej typ.
Schvalne, jestli se k UU nekdy dostanu, ale moc realne to nevidim, kratky pokus pred lety me nenadchl a v ramci RPG jsem spis outdoorovej typ.
Origini proste level dizajn vedeli vymakať, System Shock mal napr. takú vec, že keď hráč čítal nápisy na stenách tak vedel prísť na mostík.
@Ringo (19.09.2020 11:59): Gratulace! Tahle hra si zaslouží trochu to potýrání se zákysi :) Hned bych si jí dal po 8 letech znovu a to jinak jsem proti znovuhraní rpgček!