Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (01.04.2021 23:09): To jestli něco jedu na easy, nebo ne, je pro Tebe benchmark, jestli se na to nevykašlat rovnou?

Ne, RA jsem nepřepínal. Dojel jsem ho celý na Normal.

Doufám, že Ti tato informace pomohla v Tvém složitém rozhodování. ;)
@ZephyrCZ (01.04.2021 20:51): Já nesnáším ten launcher Steamu. Aktualizuje se dvakrát denně a jednu dobu po mě furt dokola chtěl ověření skrz mail. Koupil jsem tam šest her a mimo krokovací dungeony tam nekoupím nic dalšího.
@ViRus (01.04.2021 20:07): díky. Ovšem teď jsem v misi NOD 9 A a tady se zatím nechytám. :(
Celá hra je vystavěna na opakováních, zkoušení jak a kudy na to + znalosti mapy. Až chytrý youtube mě řekl, že commando musí do vesnice vyhodit by TNT kostel a tam je 2 tis klíčová odměna! Tzn, jedna rafienerie navíc. 

A je to přesně tak jak to vidím celou hru, když hraji za NOD tak mí plamenometčíci nic moc ale GDI granátnici nebo GDI střední tanky to je peklo. Zatím jsem ty opakované útoky neustál. Uvidíme. Když jsem hrál za GDI tak mě vojáci s plamenomety pekelně zatápěli, dokázali v pohodě podpálit i střední tanky.

@Garret (01.04.2021 19:49): Pozor! To říkají Ti co umí hrát RTS. To je jako bych já řekl, že vyhrát kampaň v Falcon 4.0 je lehčí než vyhrát první kampaň v F-22 Total Air War na hard! :) Každopádně jdi do toho, budu držet palce!
@ZephyrCZ (31.03.2021 23:46): dík. :) Hráno na Normal. Nejtěžší v té misi bylo udržet se než člověk mohl něco vybudovat. Nakonec to zvládly kulometné věže v počtu 5-6 ks + rakeťáci po 3 všude kde se dalo když byly prachy a nakonec jako obvykle rozhodly GDI střední tanky... už jsem trochu získal skill v přejíždění GDI pěchoty tanky. :)
Tak jsem na tu 7C misi za NOD přišel. AI posílá jednotky po skupinkách, takže je třeba útočit na harvester několikrát, než stáhne i ty poslední pajduláky. Jinak jsem zatím dohrál na Normal 10 misí za NOD, nevím, jak dlouho mi ještě vydrží nervy a jak dlouhá je kampaň. Command & Conquer: Red Alert je lehčí než původní C&C. V podstatě se dají mise za NOD shrnout jako Odolej - Znič harvestry / Obsaď základnu GDI - Rozpoutej peklo.
@Rapier (31.03.2021 16:10): Len chcem dodať, že je úplne v poriadku, že každý hrá tie hry po svojom. Preto existuje aj viac obtiažností, spôsobov hrania atď. Tie hry sú predovšetkým na to, aby sme sa pri nich zabavili a nie frustrovali alebo sa tu navzájom pretekali v tom, kto je lepší hráč., Aj keď chápem, že niekoho baví práve tá laťka, ktorú potrebuje prekonávať (aj o tom je Dark Souls) a frustruje sa tak niekedy dobrovoľne (to sa stalo asi pri rôznych hrách každému z nás). Ale chcem opäť pripomenúť, že pri hrách naozaj treba veľakrát pre úspech alebo aj dobrý pocit akceptovať tie požiadavky a podmienky, ktoré autori na hráča dávajú - bez klávesových skratiek formácii, mikrovania a ukladaním (a prípadným) loadovaním, sa asi bude ten C&C hrať ťažko. Ja síce moc neloadujem (asi len v niektorých misiach bez základne), ale bez tých skratiek by som si to fakt nevedel predstaviť, lebo by mi to zbytočne zvyšovalo náročnosť a znižovalo manévrovateľnosť a prehľad na bojisku.
A na stratégie naozaj nie som žiaden hardcore expert. :) Občas sa tak cítim pri kartových hrách a RPGčkach, ale aj tam mi vie niekedy celkom pekne spadnúť hrebienok a do úst sa vkrádajú nadávky. :)
Já to beru s nadhledem, nebojte zmínkou o diletantovi mě jen tak neurazíte. Každopádně beru že nejsem úplně klasický hardcore hráč, spíše příležitostný, nemám se spoustou žánrů moc zkušeností (viz. Half-Life 1), takže je mi jasné že někdo kdo je hodně zkušený a dohrál spousty RTS bude mít na věc jiný pohled. Dokážu si poté co jsem viděl jak @Tulareanus: hrál souls hry, že zrovna pro něj to bude asi na pohodu. Nikoliv pro mě. Už NOD mise 7 mi dala zabrat ale v tém NOD 8 A/B tam přilétají A-10 a je velký problém obsadit beze ztrát základnu GDI, něco vytěžit a nepřijít při tom o klíčový Harvester. Bez něj nemám šanci vyděla kredity na kulometné věže proti pěchotě a hlavně SAMs, případně další rafinerii. Ono kdyby ten harvestr vydržel tolik jako v Dune 2000 nebo je dopravovala letecká jednotka zpět, asi by to bylo trochu jiné.

@mazar1234: upozorňoval na fakt že NOD od mise 6 nebo 7 je masakr na normal a hlavní problém jsou ty A-10. Jeden jejich nálet spolehlivě zničí harvester.
Sranda je, že když Vy hrajeta za GDI tak dokud je kolem NOD základny jakýkoliv SAM, nemáte Air Strike (A-10) ale AI je klidně použije proti základně kde jsou 3-5 SAMs.

Každopádně já to jen tak nevzdám a prostě celý C&C na Normal pokořím, klidně ať padají trakaře z nebe. :) Jendou to prostě vyjde. I v Dune 2000 byla několik extrémně obtížných misí, výhodou tam ale byl fakt, že člověk měl základnu od začátku. Tedy jako si to udělal takové to měl, i když pravda, taky to bylo o nervy.
@Garret (31.03.2021 10:35): @hanak_v_exilu to napsal jak to napsal, přičemž mé poplácání formou +1 bylo bráno čistě jako forma pobavení, které jeho příspěvek u mě způsobil. S @Rapier jsem C&C už hrál a hra to byla velmi příjemná, jeho reporty čtu rád. Ale ber to jak ber, každý má svůj pohled... :)

U některých misí jsem ten Story mode, jak píšeš, aktivoval z důvodu špatného designu, na který tady @Rapier stále poukazuje, protože jedna věc je hrát tu hru v MP, kde jsou podmínky pro všechny stejné, druhá věc je se plácat na mapě jenom proto, že to tvůrci lehce nedomysleli.
@Rapier (30.03.2021 22:55): Tak ja som dnes dohral spojeneckú kampaň v Red Alerte(bez nejakých problémov, pomerne ľahké na normal), tak sa čoskoro pustím do tých C&C kampaní, nech to viem sám posúdiť. Každopádne netreba zabúdať, že minimálne v 90. rokoch bol save/load považovaný za súčasť herných mechanizmov a bolo treba s tým vo veľa hrách počítať. Rovnako ako to, že niekedy sú niektoré veci "test run", aby si si zistil, čo ako funguje a potom na základe toho to "urobil dobre".
Dám si tu práci, ihned jak udělám azure zkoušku tak natočím několik videí ze stejného save na začátku misí, aby jste viděli C&C realitu v praxi na Normal. A schválně zvolím několik postupů k řešení.
Tohle nemá nic společného s jakoukoliv strategií/taktikou ale je to z velké časti o totální náhodě/štěstí?! + znalosti mapy a rozmístění jednotek, dejme tomu.

Zrovna ta mise za NOD 8A nebo 8B je toho nádherným příkladem. Jsem si jist že ji jednou (pokud mě do té doby nerupnou nervy) dokončím, a až dohraji tu kampaň nikdy se k NODu nebudu chtít znovu ani podívat. V MP kde se staví základna klidně ale tyhle design faily v misích kde je omezený počet jednotek buď na celou misi nebo na začátku, za tohle má u mě C&C velké mínus. Ve Starcraft byla mise kde se člověk musel asi 20 min v kuse za lidi ubránit několika vlnám útoku ale Starcraft byl proti tomu ještě lehký. :)

Zažil jsem devadesátky osobně, hrál jsem tenkrát celou řadu RTS, ano byl jsem mladší, měl jsem nepochybně lepší reflexy, atd. ale už chápu známého co tenkrát hrál taky a dnes hraje na pohodu (RPG). Už se k těm klasikám z devadesátek (RPG) ani nemůže vracet protože si nechce ničit nervy. Asi mu začínám rozumět proč.
@Rapier (30.03.2021 22:25): Podle mě na normal. Na easy hraju fakt jenom výjimečně. Většinou když mě hra něčím štve, nebo když si chci jenom užít příběh. Za posledních cca pět let jsem tak hrál snad jenom Metro 2033 a Metro Last Light. Pochybuju že jsem tak hrál Command & Conquer. Nebyl by k tomu důvod.
@hanak_v_exilu (30.03.2021 22:15): souhlasím ale to platí JEN pro NOD mise v kampani kde můžeš stavět a těch zatím byla menšina! Ty mise kde máš omezený počet jednotek jsou z úplně jiného těsta. Hrál jsi na Normal nebo Easy? Protože mezi těmi obtížnosti je dost velký rozdíl.

@hanak_v_exilu (30.03.2021 22:25): Warcraft 2 jsem dohrál v roce 98 a neřekl bych že je těžší než C&C. Starcraft jsem hrál a dohrál jen za lidi, ve všech případech na normal obtížnost pokud tam byla volba obtížnosti.
@Rapier (30.03.2021 22:11): Já hraju skoro vždycky na standard, i když znám hru skoro nazpaměť. C&C jsem hrál někdy v devadesátkách. Jesti jsem to dal bez loadu, tak to netuším. Možné to je, ale v zásadě je mi to jedno. Z těch strategií co mám dohrané, je to jedna z lehčích. Druhý Warcraft je o dost těžší a Starcraft jsem ani nedohrál.
@Rapier (30.03.2021 22:01): Mně ty frakce nepřišly nevyvážené. Mise bez základny byly těžší, ale jinak jsem moc neměl problémy. NOD nemá transportéry, takže tím padá jedna moje oblíbená strategie. Jejich rychlé jednotky se ale hodí na napadání harvesterů a vyhladovění soupeře. Neviditelné tanky se můžou infiltrovat do základny a udělat tam peklo. Pomáhá dostat plamenometné tanky mezi nepřátelské pěšáky a ten pak ve smrtelných křečích vezme sebou okolo stojící vojáky. Možností je hodně.
Nedá mi to abych se Vás nezeptal @hanak_v_exilu: + @ZephyrCZ: to jste všechny mise dohráli na Normal? Já jen že vím o spoustě hráčů ve svém okolí (hráčů co na rozdíl ode mě hrají pravidelně) hraje automaticky na easy obtížnost. To chcete říci že jste C&C mise za NOD dali běžně bez loadu? Protože pokud ano tak smekám nad Vaším skillem.
@hanak_v_exilu (30.03.2021 15:33): to jsem rád že to někomu pomůže zdvihnout sebevědomí. :) Asi máte lepší skill v RTS.

Ale vážně, tohle se někomu nepovedlo. Jakákoliv strategie ve hře nemá téměř význam ve chvíli kdy jeden load = přežije 6 z 12 pěšáků a druhý load = nepřežije nikdo protože jeden ze dvou granátníků GDI prostě killne celou skupinu. Je to naprosto o náhodě a štěstí, znalosti mapy. Na internetu se to hemží videi z dokončeným misi na NOD ale drtivá většina z nich je na easy.

C&C se bez load a znalosti mapy nedá vyhrát. Za GDI to ještě byla procházka růžovým sadem, za NOD ehm.

@Malignus (30.03.2021 18:56): vítej v mém světě. :) 7 mise za NOD mě stála nemálo nervů, na normal samozřejmě.
Já hraju 7C za NOD a strašně mě deptají píčusové, co se nehnou od věže, ani při útoku na harvester, přičemž ta mise by se tím celá vyřešila... :-((
Designéři kampaně za NOD by zasloužili nakopat do zadni..! NOD 8 B Normal obtížnost je peklo na zemi.
Když už na x tý pokus zaberu NOD základnu a následně i GDI základnu, tak se odevšud objeví takové množství scout vozdítek GDI + pěchoty že to neustojím a pokud nedej bože ano, tak GDI A-10 prostě sejmou harvestr který nic nevydrží.

Zlatá Dune 2000! C&C a NOD kampaň, to je jeden veliký design fail.
@Garret (30.03.2021 11:01): jestli Tě to uklidní trvalo mě několik loads než jsem pochopil že mise nekončí tím, že Ti zničí první transportní vrtulník. Já se fakt snažil seč mě síly stačily o to abych ty SAMs ustřílel před příletem té heli, takže jsem ani nešel k té základně. Bez ohledu na to ale stejně ta heli přiletěla a na NORMAL byla samozřejmě zničena. Proč poslali vrtulník do obležené pevnosti SAMs jsem také nepochopil. Logicky jsem čekal přílet až po zničení SAMs.
@Rapier (30.03.2021 10:43): na jednu stranu můžu být rád že tam přidali nižší obtížnost na druhou stranu si myslím že si tohle mohli pohlídat. Stačilo ten vrtulník nechat zničit skriptem nebo ho tam poslat až když jsou všechny SAM zničeny.
hm, tak Easy asi nevyjde. 12. mise, kde je potřeba naložit Mobiuse do vrtulníku a vodletět s ním. na Easy je to tak Easy, že ten vrtulník není zničený SAMy a prostě přiletí a zase odletí úplně v pohodě, takže Mission Ekomlyšt za 20 sekund :-) tohle bych si ani nemohl dát do dohraných.