Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (10.04.2021 18:07): Tak já nevím. Asi jsem sám, ale Mass Effect byla jediná hra, kde jsem byl z barikád a otevírání dveří s očividným triggerem cutscény následovanou akcí nadšený, protože mi akce ve všech třech dílech přijde skvělá. Hlavně ve dvojce za vanguarda je to opravdu úžasný zážitek. Charge zkombinovaný s brokovnicí a kolektorskou puškou je fantazie. :) I ten level design... Ukaž mi několikasekundový klip a já si vzpomenu na akci a řeknu ti, jak skvělá ta část byla., ať už atmosféricky, nebo rozestavěním nepřátel. To rozhodně za dobrý gameplay u 3rd person střílečky považuju. A to nejen proto, že mám pro koridorovky obecně slabost.
@SilentWolf (10.04.2021 19:11): Chtel jsem ti napsat neco o deskovkach a galaxiich, ale kaslem na to :)



@JohnCZ (10.04.2021 19:14): Ja teda objevoval, nemuzu za to ze nekdo ne. Treba popisky skenovanych veci byli obcas zajimave. Nebo ty zahadne temne vaulty, trosky veci na orbite planet, stavby a zarizeni u kterych se moc nevi k cemu jsou. Par stovek planet se zajimavymi parametry k porovnani a tak. I Ryder mel urcity progres pochopeni spolu se mnou, ze zacatku cumel jak puk a do veci kopal a mlatil pac netusil k cemu jsou a jak funguji a pozdeji se zaclo vic darit :)
Hmm a ten gunplay tam je taky nejlepsi.
@JohnCZ (10.04.2021 18:48): Ja od Andromedy cekal ze dostanu hru o pruzkumnikovi v nezname galaxii, a presne to jsem dostal, nejlepsi dil. Zatim tohle tema asi nikdo lip neudelal v pribehove hre. Chapu ze nekoho sbirani sutru a skenovani nebavi, ale me prislo ze to k tomu pruzkumu nove galaxie patri, mimo jine. Mam rad takovou tu pomerne suchou technickou scifi, takze proste za mne dobry. :)



@SilentWolf (10.04.2021 18:56): Ale mi tu s Phoenixem zehrame nad nepritomnosti rpg prvku, o kydleni nepratel nebyla moc rec. :)
@JohnCZ (10.04.2021 18:36): A co jsem psal? Ze pribeh, postavy a romance jsou nejdulezitejsi a nejvic se resi :)

Jen to zdržovalo od toho nejdůležitějšího - od příběhu a interakcí. Presne, idealni forma pro tohle je interaktivni novela :)

Protože je roztahaná, odfláknutá a je tam Liam. Jo Andromeda je dlouha hra a musi se tam dost hrat a casto chodit a jezdit. Nic pro hrace co hledaji imerzivni kratkodoby zazitek. Jo, Liam nic moc, ale mel gauc, takze dobry :)
@Charllize (10.04.2021 17:41): Však postavy, příběh, lore a od i dvojky dobrý gunplay jsou na ME sérii to nejzásadnější. RPG část byla v ME1 naprosto zbytečná, loot v drtivé většině nezajímavý a práce s inventářem otravná. Jen to zdržovalo od toho nejdůležitějšího - od příběhu a interakcí.

Dobře, že se toho zbavili, jednoznačně krok správným směrem.

@Charllize (10.04.2021 18:07): Protože je roztahaná, odfláknutá a je tam Liam.
@Phoenix (10.04.2021 18:25): Ja to samozrejme cilil na dvojku a trojku. Jednicka urcite jako rpg obstoji a interaktivni novela by moc smysl nedavala. Ale kdyz ji v tom remasteru pozmeni na uroven tech dalsich dvou, tak by to slo :)
@Cathan (10.04.2021 17:24): Nevím, co si mám představit pod pojmem "typické". A že byla nejhorší je zjevně většinový, ovšem nikoli výhradní názor (jednička je podle mého o třídu lepší než dvojka a trojka). Dvojka a trojka samozřejmě nejsou "akčnější RPG", ale cover-based střílečky. Tím neříkám, že nejde o celkem kvalitní hry, ale s RPG už skutečně nemají společného zhola nic.

@Ria Kon (10.04.2021 17:59): Samozřejmě že měla jednička nejlepší gameplay ;-) O interaktivní novele nic nevím, Charllize píše o něčem trochu jiném.
@Ria Kon (10.04.2021 17:59): Nebyt toho ze to je zajimava hra tak bych u toho gameplaye umrel nudou. Kdyz jsem videl nekde dalsi barikady mel jsem to chut vypnout :) Ne, ta serie stoji a pada na te novele, gameplay neni zadna slava a nic co by jinde nebylo v bledemodrem. To co tu hru dela tim cim je, jsou ty veci mimo realny gameplay. Jako celek to funguje, a i souhlasim ze to zjednoduseni po jednicce, v tom zameru co hra hlavne nabizi je ku prospechu.
Vsak Andromedu plno fandu nesnese, protoze se tam vic hraje nez keca :)
Tady je to jak diskuze z alternativního vesmíru. Mass Effect jednička, že měl nejlepší gameplay? A že to měla být interaktivní novela?

Jednička byla po hratelnosti nejhorší, strašně neohrabaná. Dvojka polepšila na akci, ale okleštila RPG prvky zbraní, výbavy a schopností. Trojka vyladila akci a navrátila skutečnou variabilitu gearu a díky skvělé hratelnosti ji lidé hráli i pro MP, takže ne - hratelnost tam určitě nebyla zbytečná :)
@Phoenix (10.04.2021 17:09): Presne tak. Problem s tou serii je ten ze ono ani vetsina fandu neceka/lo rpg ale vesmirnou telenovelu, o tom to cele je. Gameplay je prumer a nejzabavnejsi ho mela jednicka, prave diky tomu ze tam byl jeste docela velky priklon k tem rpg vecem.
Mozna stacilo to vydat jako interaktivni film, obcas by se kliklo na odpoved a byl by klid :)
Vsak co se z 95% resi v ME diskuzich? Postavy, lore, pribeh, šu....eh..romance a to je tak vse, gameplay a mechaniky hry neresi nikdo.

Jak ja byl tenkrat z ty dvojky zklamanej, cekal jsem neco jako prvni dil a tak to orezali. Hral sem to az dva roky po vydani. Ale nakonec se vsema dlc to bylo docela fajn.
@Phoenix (10.04.2021 17:09): Dvojka a trojka jsou pro trilogii mnohem více typické než jednička. Zároveň je jednička nejhorší díl série, což je názor napříč fandomem. Má to podle mě smysl. Mass Effectu sluší akčnější RPG systém než nějaké složitosti.
@Phoenix (10.04.2021 17:09): Tak to bylo jasný od začátku, že pokud budou něco dělat kromě grafiky, tak to bude podle dvojky a trojky. Ale taky mám spíš slabost pro to RPG ražení jedničky, ač mělo svý mouchy.
Koukám, že se na to vývojáři rozhodli jít úplně obráceně. Místo toho, aby měla jednička lépe vymyšlený inventář a z dalších dvou dílů udělali RPG, tak udělali z jedničky stejnou střílečku jako ze dvojky a trojky :-)

Ale asi je to očekávatelný stav a já budu se svým názorem na trilogii v menšině.
Musím uznat, že na tu jedničku jsem z celého remasteru natěšená nejvíc :)
@pajmič (06.04.2021 19:45): Arrival a Citadel se zpřístupňují příliš brzy a pro nově příchozí z toho nebývá plnohodnotný zážitek, protože samozřejmě netuší, že jde o DLCčka. Citadelu lze dohrát jen s miniaturní skupinkou posádky a Arrival spustit tak, že místo Harbingera vidíš kolektorského velitele a DLC pak neplní svůj jediný účel - přemostit příběhově dvojku a trojku. Není to vyloženě špatně a ta DLCčka s tím alespoň počítají, takže se danému místu v příběhu nějak přizpůsobí. Ale stejně mi to přijde extrémně nelogické je hrát už, když se poprvé objeví. Sám mám proto zapnuté přečasování v EGM módu (u dvojky v ME2 Recalibrated), a protože nechcu odrazovat hnedka módy, vždycky nefanouškovi, co se chystá hrát, složitě vysvětluju, jak poznat, že se hráči zpřístupnil obsah, který patří až do pozdější fáze hry. Možná se to může zdát jako maličkost, ale byla by mi nesmírně sympatická a ulehčila by mi o trošku fanouškovství. :D
Pojďme se ale nevyhýbat tomu nejdůležitějšímu... Kaidan má stále hranatou hlavičku. :( Ale tak všichni víme, čím to je. :)
@pajmič (06.04.2021 18:52): No neke... Ono to vypadá úžasně. Hlavně gameplay jedničky. Všechny screeny, teaser i trailery ve mně zatím vyvolávaly jenom skepsi a nic jiného, ale když vidím ten gameplay... Skvělý. I ten character creator. Opravdu nemám výhrad. :D Už čekám akorát na oznámení lepšího načasování DLCček u dvojky a trojky a začnu seriózně přemýšlet o koupi.
Já si hezkou postavu vytvořit neumím. Vždycky stvořím příšernej xicht. :-D
Já myslím ze co se editoru Andromedy týká tak záleží na tom ze někdo si tam tu hezkou postavu udělat umí a někdo ne :)
@Ria Kon (30.03.2021 10:17): Pokud ho vylepšili v některém z updatů, tak skvělé. Hru nesleduju od dob, co jsem ji poprvé dohrál. Co já si pamatuju, když jsem hrál, tak tam byly jako templaty strašně divné obličeje jako právě ten ve screenu. Nešlo ani tolik o atraktivitu, ostatně moje oblíbené femshep jsou většinou na bázi ME1 ksichtu, a ta fakt žádná supermodelka není, jako spíš o takový divný, nepříjemný pocit, který jsem nikdy nebyl schopný popsat. Nakonec jsem zvolil default Scotta a default Sarah, protože se mi fakt nedařilo vytvořit jakýkoliv obličej, se kterým by se mi chtělo hrát a ztotožňovat se.
Jen chci říct, že Pinnacle Station nabízí neomezené množství granátů. To má v ME1 cenu zlata, a rozhodně to není nic. Moje dvanáctileté já by pro to vraždilo :D
@stepankoby1 (03.03.2021 08:50): Zkusil jsem si všechny módy v Pinnacle station, abych to neodsoudil moc brzy. Prostředí ujdou, ale co naplat, když je to nuda. Asi nejlepší by bylo zaletět tam těsně před závěrečnou fází hry (odlet na Ilos) a namasírovat si ego. Vlastně nejvíc mě mrzí, že někdo trávil čas s modelováním stanice, když mohla přibýt položka "challenge" v menu a vyšlo by to úplně nastejno.

Mass Effect: Bring Down the Sky mi to ale vynahradil. To je plnotučná mise se vším všudy a jsem rád, že jsem to nakonec zprovoznil.
@rikuhahl (03.03.2021 08:54): Tak ono Pinnacle Station není úplně nezáživné DLC, když si ho rozvrstvíš v průběhu hraní. Občas tam zajít, pokořit jeden z challengů. Jde fakt jen o to, že i v kontextu sidequestů jedničky je extrémně slabě zpracované. Ale tu nutnost mít zážitek kompletní plně chápu a sdílím. :D I proto jsem to tak moc řešil a psal dvěma různým podporám, bez dlcček by to pro mě nebylo celé.