@mazar1234 (14.05.2021 12:26): No, já mám 1TB a stejně bych si skoro hodil :D Nicméně, až budu mít legendárku asi odinstaluji původní trilogii kterou mám permanentně nainstalovanou pro případ nouze. Takže by se to vyrovnalo.
Diskuze
@Vurhor (14.05.2021 18:25): Saren nebude vědět, zda se mu ta malá holčička zdá, nebo je důsledkem indoktrinace. :)
@mazar1234 (14.05.2021 17:33): +1 za jméno. Jistá podoba tam je vidět. :)
@IceCreamYouScream (14.05.2021 15:33): Jóoo už to ide aj spustiť, YEEEEEEES.
Akurát pred 3-mi minútami mi to dosťahovalo.
odkaz Shepard ide do akcie.
Akurát pred 3-mi minútami mi to dosťahovalo.
odkaz Shepard ide do akcie.
Tak hoši, jdeme na TO.
@stepankoby1 (14.05.2021 12:19): Ci pána, tí sa s tým nemaznajú :)
Našťastie, ja na HDD miesta mám habadej, ale teda veľa to je :)
Našťastie, ja na HDD miesta mám habadej, ale teda veľa to je :)
@stepankoby1 (14.05.2021 12:19): Tak Call of duty sa s tým neserie už niekoľko rokov :-D
Ale už mám 225GB voľných (zmazal som asi 15 menších hier) tak idem Preloadovať.
Ako mať 500GB disk tak si to asi hodím.
Ale už mám 225GB voľných (zmazal som asi 15 menších hier) tak idem Preloadovať.
Ako mať 500GB disk tak si to asi hodím.
@mazar1234 (14.05.2021 12:04): Oni tam fakt nemají záložní 2K textury, které se stáhnou lidem, u kterých steam zaregistruje menší monitor? Vždyť většina lidí pořád nehraje ani na QHD. :D 100 giga je slušná pálka.
@pajmič (14.05.2021 12:03): @mazar1234 (14.05.2021 12:04): To už je slušná pálka a to jsem si u GTA V řikal, že to je fakt hodně :D
@rikuhahl (14.05.2021 11:56): Ou shit... preload - 103,8 GB, voľné miesto 115GB, ou shit....
@rikuhahl (14.05.2021 11:56): Dle HW požadavků 120GB
Kolik ta Legendary edition zabírá místa na disku, jen pro zajímavost?
@Malignus (14.05.2021 09:09): Máš pravdu nebylo to tak strašný, byla to naprostá noční můra :D
@pajmič (13.05.2021 12:43): Čím vyšší skill a lepší puška a mody, tím přesnější to bylo. Není to ani zdaleka tak strašný, jak se to snažíš podat. :-P :-D
Tak jsem koukl na nejake srovnavacky s originalem a nejak me presla chut si to zahrat. Nerozumim tomu, ze nejsou studia schopna v remasteru vylepsit vizual tak, aby neztratil nic z atmosfery originalu. Fajn, ze to ma vyssi rozliseni textur, ale to je tak asi vse co je lepsi. Kdyby nebylo vylepsene hratelnosti u jednicky (jak moc uvidim az to vyzkousim) a konecne podpora gamepadu u PC verze, tak o tom ani neuvazuji.
@pajmič (13.05.2021 22:43): Připomíná mi to zvuk Mantis z ME3.
Ohledně těch snajperek - remasterované zvuky jsou taky fajné
@Gordon (13.05.2021 21:56): Jo, čekej si na smyčku, když se ti cíl pohybuje :D
@Ria Kon (13.05.2021 21:34): Ta rozklepanost sniperky byla ale jen jedna opakující se animace ne? Takže stačilo počkat, až se samo zaměří na nepřítele. :-D
@Ria Kon (13.05.2021 21:34): Ja myslel ze Shepovo 4K ego :)
A jinak pardon, mohl jsem si tu zminku o SW fantasy odpustit, tusil jsem co bude nasledovat :)
A jinak pardon, mohl jsem si tu zminku o SW fantasy odpustit, tusil jsem co bude nasledovat :)
<span class="reply">Chvíli sem se lekla, že sem zabloudila na diskuzi u KOTORU xD
@Charllize (13.05.2021 12:14): Těch 100GB dělá převážně 4K pack textur.
@pajmič (13.05.2021 12:43): Sem svědek... snipila jsem od jedničky a to i před odemknutím specializace na sniperky (čekám ovace).
@Charllize (13.05.2021 12:14): Těch 100GB dělá převážně 4K pack textur.
@pajmič (13.05.2021 12:43): Sem svědek... snipila jsem od jedničky a to i před odemknutím specializace na sniperky (čekám ovace).
@Blackhand47 (13.05.2021 18:39): Hmm, ja srovnavam opravdu minimalne, tak to asi bude tim :)
@AlieN (13.05.2021 19:24): Ja par lidi znam co si to nemysli. A pekne sis to porovnal, jen co je pravda ! Skoda ze SW nebylo driv nez pohadka o hloupem Honzovi, to by se pak rikalo ze to je jako - o Lukovi ktery potkal Jediho, zachranil princeznu, porazil temneho Jediho.... a pak jak vocas chcipnul nekde na kameni :)
@Gordon (13.05.2021 18:53): promin, nerad jsem te vydesil :)
@AlieN (13.05.2021 19:24): Ja par lidi znam co si to nemysli. A pekne sis to porovnal, jen co je pravda ! Skoda ze SW nebylo driv nez pohadka o hloupem Honzovi, to by se pak rikalo ze to je jako - o Lukovi ktery potkal Jediho, zachranil princeznu, porazil temneho Jediho.... a pak jak vocas chcipnul nekde na kameni :)
@Gordon (13.05.2021 18:53): promin, nerad jsem te vydesil :)
@Blackhand47 (13.05.2021 18:23): On Lucas sáhl nejen po východní filosofii, ale hlavně konkrétně po Kurosawových Třech zločincích ve skryté pevnosti, a silně je vyraboval.
@Charllize (13.05.2021 17:31): Wow, občas mám fakt pocit že žiješ někde pod kamenem. Už mnoho let jsem nepotkal člověka který by označení Star Wars minimálně zčásti za fantasy nepovažoval za úplnou samozřejmost
(osobně bych šel ještě dál a označil je za čistou pohádku v originálních kulisách - o hloupém honzovi který potkal kouzelníka, zachránil princeznu, porazil černokněžníka, a dostal půl království)
@Charllize (13.05.2021 17:31): Wow, občas mám fakt pocit že žiješ někde pod kamenem. Už mnoho let jsem nepotkal člověka který by označení Star Wars minimálně zčásti za fantasy nepovažoval za úplnou samozřejmost
(osobně bych šel ještě dál a označil je za čistou pohádku v originálních kulisách - o hloupém honzovi který potkal kouzelníka, zachránil princeznu, porazil černokněžníka, a dostal půl království)
@stepankoby1 (13.05.2021 16:32): "téma" ve velmi hrubé podobě - podívat se mi světa upadajících Jediů, Republiky která se začíná propadat k totalitě, a nástupu Sithů, to je/bylo přece potenciálně super. Zpracování ovšem se moc nepovedlo.
Já nevím, jestli mu ty jeho bulšity má cenu vysvětlovat, když to očividně není ochoten pochopit.
@Charllize (13.05.2021 18:32): Jelikož studuji literární tvorbu a scenáristiku a ve škole jsme se učili o žánrech a tom, jak se interpretuje, tak každý prvek, který vidíš, že se někde opakuje nebo z něčeho vychází, musíš brát v potaz. A komparace prostě k interpretování děl patří. Někdy zkus mrknout třeba na osy intertextuality od Fiskeho.
Lucas se navíc netajil tím, že se inspiroval u Jediů mnichy z východu, které spojil s křesťanskými rytíři dohromady. :)
Lucas se navíc netajil tím, že se inspiroval u Jediů mnichy z východu, které spojil s křesťanskými rytíři dohromady. :)
@Blackhand47 (13.05.2021 18:23): No kdyz se budes tvrde drzet toho co ve filmu je, tak zjsitis, ze tam zadni saolinsti mnisi, carodejove a krve kouzelniku nejsou :)
Za mne to je cele o touze lidi s necim co neznaji se nejak identifikovat tak prirovnavaji a porovnavaji, je to cesta do pekla, pak nikdy nevis jake veci ve skutecnosti jsou :)
Za mne to je cele o touze lidi s necim co neznaji se nejak identifikovat tak prirovnavaji a porovnavaji, je to cesta do pekla, pak nikdy nevis jake veci ve skutecnosti jsou :)
@Charllize (13.05.2021 17:57): Tak ono tu nejde o rasy, ale věci typu, že se to nedrží fyzikálních pravidel v míře, jako jiné sci-fi apod. Kolikrát se tvorba science fiction diskutuje přímo s vědci nebo NASA, Lucas prostě sáhl po východní filosofii, přečetl si nějaké odborné knihy o konstrukci příběhu a své poselství zasadil do galaxie, v níž pobíhají šaolinští mniši se světelnými meči a používají Sílu, kde úroveň midichlorianů v krvi můžeme přirovnat ke krvi kouzelníků z Pottera nebo maně/magicce ve fantasy RPGčkách.
@Cathan (13.05.2021 18:02): Hele ja ten rozdil chapu, ale jen proste bych se zdrzel toho fantasy, to mi prijde zbytecne a matouci. Ony ty tvrdsi definice neceho delaji ve vecech docela poradek a vlastne se nic moc nestane :)
@Charllize (13.05.2021 17:57): Nebo to ty moc zjednodušuješ. To můžeme také vést diskuzi, jestli má cenu nazývat Slunce Sluncem, když je to vlastně hvězda, takže bychom mohli prostě říkat, že vyjde (naše) hvězda. Ale z očividných důvodů má pro nás Slunce zvláštní význam. Stejně tak je to někdy s nějakým světem složitější, a lze ho popsat jako složeninu žánrů...
Jakože, jestli to pro tebe není důležité, tak pohoda - ale to rovnou můžeme ze stolu vyhodit všechny škatulky a žánry, které z nějakého důvodu existují.
Jakože, jestli to pro tebe není důležité, tak pohoda - ale to rovnou můžeme ze stolu vyhodit všechny škatulky a žánry, které z nějakého důvodu existují.
@Blackhand47 (13.05.2021 17:49): No tak budeme doufat ze jednou nam tady nepristane UFO a v nem budou Zvejkalove, to by to cele vzalo za sve :)
Podle me si to delate akorat tezsi nez to je :)
Podle me si to delate akorat tezsi nez to je :)
@Charllize (13.05.2021 17:43): A na světě jsou i lidé, kteří se rozčílí když jim řeknu, že Narnie je křesťanská alegorie, na faktech to ale nic nemění mno :D
Vážně, hezky to tu rozepisuje Blackhand. Star Wars má řadu prvků typické pro fantasy, a nijak se tím netají. Celá existence mečů, síly, a řádu rytířů (come on) to přímo řve. Podle některých definic také pro žánr science fantasy stačí, když existuje nějaké středověké či prastaré prostředí či styl, což také Star Wars plní soustavně a v každém médiu.
Vážně, hezky to tu rozepisuje Blackhand. Star Wars má řadu prvků typické pro fantasy, a nijak se tím netají. Celá existence mečů, síly, a řádu rytířů (come on) to přímo řve. Podle některých definic také pro žánr science fantasy stačí, když existuje nějaké středověké či prastaré prostředí či styl, což také Star Wars plní soustavně a v každém médiu.
@Charllize (13.05.2021 17:43): kdyz mu reknes ze SW je fantasy nebo neco v tom smyslu, tak se vetsinou dost rozcili
Yeah, and?
Yeah, and?
@Charllize (13.05.2021 17:43): Star Wars spadá do podkategorie sci-fi zvané space opera, ale za sci-fi ho označit nemůžeme, protože se nedrží vědeckých poznatků, jako tomu u žánru obvykle bývá. Sám Lucas jinak SW založil na konceptu Monomýtu nebo tzv. Hrdinovy cesty, se kterou přišel Joseph Campbell a už i samotnou stavbou děje můžeme s klidem označit Novou naději jako pohádku, když už se bavíme o žánrovém zařazení. Mladý farmář je vycvičen starým čarodějem a jde zachránit princeznu z hradu temného rytíře a asistují mu při tom podivní společníci. Lucas ses obecně inspiroval z mnoha zdrojů a označit to za čistokrevné sci-fi je z toho důvodu holý nesmysl.
@Cathan (13.05.2021 17:39): Znám jednoho doktora co SW zere cely zivot, a kdyz mu reknes ze SW je fantasy nebo neco v tom smyslu, tak se vetsinou dost rozcili :)
@Cathan (13.05.2021 17:43): Ale pro mne neni vubec tezke rict ze SW je Sci-fi :) Space opera je subzanr sci-fi? Ne?
@Cathan (13.05.2021 17:43): Ale pro mne neni vubec tezke rict ze SW je Sci-fi :) Space opera je subzanr sci-fi? Ne?
Jak říká Blackhand. Celý koncept Science Fantasy vznikl kvůli dílům, které kombinují prvky obojího. Někdy je těžké říct, jaká díla to jsou, obzvlášť když sám autor nad tím nepřemýšlel. Je třeba His Dark Materials fantasy? Science? Steampunk? Těžko říct, a můžeme o tom diskutovat hodiny, ale Star Wars je zrovna jasný příklad typického sci-fantasy, přímo s úmyslem autora to tak napsat.
@Charllize (13.05.2021 17:04): Definovat žánr u některých děl není snadné, ale u Star Wars sám Lucas řekl: "Nejde o science fiction, ale fantasy film a space operu." :)
@Charllize (13.05.2021 17:37): V pohodě, někde stále taky využívají místo vidlí lopaty :)
@pajmič (13.05.2021 17:34): Aha. No ja radsi zustanu u klasickych pojmenovani, vystacim s nimi :)
@Cathan (13.05.2021 17:36): Moc me to nepresvedcilo...to je same, může byt, i jako, atd :)
@Cathan (13.05.2021 17:36): Moc me to nepresvedcilo...to je same, může byt, i jako, atd :)
@Charllize (13.05.2021 17:31): "Science fantasy je smíšený žánr spekulativní fikce, který obsahuje elementy jak science fiction, tak fantasy. Dal by se tedy popsat i jako science fiction, kdy do hry vstoupí i nadpřirozené prvky."
Už první díl tuším označil sám George Lucas jako "space fantasy", tj normální hrdinské fantasy, jen náhodou zasazené do vesmíru. Máš tu magii (sílu), meče, moudrého starého čaroděje, a sílu čistého zla a temnoty. Prequelová trilogie přidala ještě nějaké science prvky, a dnes bych to už jako "jen" space fantasy neoznačil. Science Fantasy je to bez pochyby.
Už první díl tuším označil sám George Lucas jako "space fantasy", tj normální hrdinské fantasy, jen náhodou zasazené do vesmíru. Máš tu magii (sílu), meče, moudrého starého čaroděje, a sílu čistého zla a temnoty. Prequelová trilogie přidala ještě nějaké science prvky, a dnes bych to už jako "jen" space fantasy neoznačil. Science Fantasy je to bez pochyby.
@Charllize (13.05.2021 17:31): Star Wars....z her třeba Elex :)
Sci-fantasy ? Co to je za paskvil :)
@stepankoby1 (13.05.2021 17:07): ME je takový duchovní nástupne Kotoru co do prvků a struktury příběhu.
@Cathan (13.05.2021 17:02): Úplně tak od věci to není. Ostatně syžet prvního ME je totožný s KOTORem, nápad byl z velké části derivovaný ze Star Wars a dalších sci-fi. Stejně tak LOTR a HP s viteály a Jedním prstenem. Ale chápu, kam tím míříš, a souhlasím, že vrtat se v tom nemá smysl. Všechno jsou to dle mého skvělé světy a inspirace byla vždy dostatečně přiznaná i tematicky odlišná.
@Charllize (13.05.2021 17:04): Star Wars je sci-fantasy :)
@Gordon (13.05.2021 17:05): Proti gustu...
@Gordon (13.05.2021 17:05): Proti gustu...
@Cathan (13.05.2021 17:02): A co takhle to srovna se Star Trekem? Začneme parodiemy pro dospělé?
@Charllize (13.05.2021 17:04): Star Wars je sci-fantasy.
@Charllize (13.05.2021 17:04): Star Wars je sci-fantasy.
@Cathan (13.05.2021 17:02): Jsou i lide co tvrdi ze Star Wars je fantasy :)
Hlavně není důvod ME a SW nijak srovnávat. Jsou to naprosto odlišné sci-fi světy. Je to jako srovnávat Pána Prstenů a Harryho Pottera. Zbytečné a frustrující.
@Rapier (13.05.2021 07:37): Snad se toho dožiješ...
@AlieN (13.05.2021 12:07): Star Wars jednička měla nějaké dobré téma? :D Co já naposledy koukal, byla to plochá hovadina v každém ohledu nahozená na efekt i v námětu. Každopádně názor ti neberu a jsem rád, že sis alespoň část ME trilogie užil.