@Charllize (18.08.2021 15:36): A o kolik kusu se prodalo v prvních tydnech za plnou cenu víc na konzole než na PC?
Diskuze
Tak já třeba CP77 vlastním na PC, a podobně jako @Garret jsem ji dosud téměř nehrál. Stále čekám, až vychytají chyby a dostanou se do stavu v jakém je The Witcher 3.
Jako majitel Xbox Series X jsem hru dosud nekoupil, ačkoliv jsem měl krabicovku několikrát v košíku k odklepnutí, ve slevě za cca 900+ Kč.
Můj kolega z fa. krabicovku na Xbox Series X koupil, hra jej opravdu láká, ale vidím, že toho zatím moc nenahrál.
Kupuji všechny hry co mě opravdu baví, jak na PC, tak na konzoli, pravda obvykle ve slevě. Ve finále tzn. že za hru dám skoro plnou cenu.
Na konzoli samozřejmě kupuji pokud to jde GOTY, a pokud ne, tak základní hru v akci, a poté i všechna DLCs v akci. Třeba nedávno jsem za sympatický 138 Kč (poprvé za takové peníze, a mám to v hledáčku už 4 roky) Session pass pro Fallout 4. DLCs k CP77 si koupím určitě na PC, i konzoli, opět v akci.
PS: např. DLCs k Fallout 3, nebo Fallout NV mám na konzoli zakoupeny úplně všechny.
Jako majitel Xbox Series X jsem hru dosud nekoupil, ačkoliv jsem měl krabicovku několikrát v košíku k odklepnutí, ve slevě za cca 900+ Kč.
Můj kolega z fa. krabicovku na Xbox Series X koupil, hra jej opravdu láká, ale vidím, že toho zatím moc nenahrál.
Kupuji všechny hry co mě opravdu baví, jak na PC, tak na konzoli, pravda obvykle ve slevě. Ve finále tzn. že za hru dám skoro plnou cenu.
Na konzoli samozřejmě kupuji pokud to jde GOTY, a pokud ne, tak základní hru v akci, a poté i všechna DLCs v akci. Třeba nedávno jsem za sympatický 138 Kč (poprvé za takové peníze, a mám to v hledáčku už 4 roky) Session pass pro Fallout 4. DLCs k CP77 si koupím určitě na PC, i konzoli, opět v akci.
PS: např. DLCs k Fallout 3, nebo Fallout NV mám na konzoli zakoupeny úplně všechny.
@Charllize (18.08.2021 17:34): Tak ten refund krabicovek už se řešil přímo s CDP, takže tam už na to mají nějaké procesy. Jestli je to oser, nepřijde mi že poslat jim emailem účtenku nebo fotku krabice s nějakým důkazem o koupi by byl tak hrozný problém, ale to už je na každém.
S reputací už to horší být asi nemůže, naopak by třeba získali nějaké body k dobru, kdyby veřejně přiznali že lastgen byla chyba, že každému kdo se ozve dají refund, a že se budou soustředit na nextgen. Co se dalšího titulu týče, pokud si z launche Cyberpunku vezmou ty správné lessons a zároveň bude kvalitní, tak bych se nějak zvlášť neobával.
S reputací už to horší být asi nemůže, naopak by třeba získali nějaké body k dobru, kdyby veřejně přiznali že lastgen byla chyba, že každému kdo se ozve dají refund, a že se budou soustředit na nextgen. Co se dalšího titulu týče, pokud si z launche Cyberpunku vezmou ty správné lessons a zároveň bude kvalitní, tak bych se nějak zvlášť neobával.
@Paul (18.08.2021 17:13): Refund krabicovky je krapet oser, pac si to ten člověk musí poresit přímo z cdpr, pac obchod kde to koupil nebo lokální distribuce od to dává ruce pryč. Aspoň u nás, nevím jak v cizině ale počítám ze to bude podobný. Proto pisu ze je ji lepší hodit do koše než se s tím srat. Nebo prodat do bazaru.
Taky musíš brát v potaz reputaci, pokud to nedají dokupy na konzolich budou to mít pak s dalším titulem těžší. Viz třeba NMS, tam myslím ze u další hry budou mít ovecek zase dost, pac na tom maknuli, po tom pruseru století :)
Taky musíš brát v potaz reputaci, pokud to nedají dokupy na konzolich budou to mít pak s dalším titulem těžší. Viz třeba NMS, tam myslím ze u další hry budou mít ovecek zase dost, pac na tom maknuli, po tom pruseru století :)
@Charllize (18.08.2021 17:11): však oni už refundovali krabicovky. Dokonce i sběratelky (který pak těm lidem zůstaly..). Ale takhle jim zabere 8 měsíců vylepšit minimapu, protože musej bojovat za každou milisekundu frametime na starých base konzolích. Kdyby se od toho vyvázali, tak by to krátkodobě zabolelo (ikdyž imho ne zas tak moc, spousta lidí by si ty krabky nechala kvůli free nextgen updatu), a ve výsledku by spoustu času (a tedy peněz) ušetřili.
@Paul (18.08.2021 17:07): Refundovat krabicovky? No, to fakt je lepší a snazší tu hru hodit do koše :)
Měli by i ty Last gen verze proste dotáhnout. Ale ne ze by se to už nestalo. Třeba DLC k DA3 taky zarizli pro ps3 a x360, vydali tam jen jedno a nazdar. I když tam bylo očividný ze už je skoro nikdo nehraje.
Měli by i ty Last gen verze proste dotáhnout. Ale ne ze by se to už nestalo. Třeba DLC k DA3 taky zarizli pro ps3 a x360, vydali tam jen jedno a nazdar. I když tam bylo očividný ze už je skoro nikdo nehraje.
@BUMTARATA (18.08.2021 17:03): Tak samozřejmě by při tom retroaktivním zrušení oldgen verze měli nabídnout refund, to jsem považoval za očividný
@Paul (18.08.2021 16:50): Tyvole, tak ty si od někoho vezmeš prachy s tím, že mu jakože doručíš cool hru, místo toho mu ale řádně nasereš do rukou, a nakonec bys snad ještě měl přeříznout provaz, protože je strašně „naprd“, že to bude omezovat někoho, kdo má doma komp za bambilion??
Koukám, že fanboys odpustěj i čirý zmrdství.
Koukám, že fanboys odpustěj i čirý zmrdství.
@Charllize (18.08.2021 16:23): na oldgen by se měli vysrat, tam už si to moc lidí kupovat nebude a je naprd, že i budoucí expanze budou svazovány tou koulí u nohy. Naopak nextgen a PC by měli opečovávat jak to jen jde.
@Sarno (18.08.2021 16:16): Stat si za tím můžeš, ale lidi co si to po tom pruseru proste nekoupila je hodně. Další část ( vím to sám z obchodu) tu hru proste prodala pac se nedalo hrát s tím ze ji časem až bude opravena a s next gen verzi koupi znovu. Co se krabicovek tyce.
Prorokovani počtu prodaných konzoli v jejich cyklu je samozřejmě vaření z vody, jak u mne tak u tebe, ale vzhledem k tomu ze Sony si zajistila do poloviny příštího roku cca 20m čipu do PS5, tak myslím ze se to nakonec dostane mezi lidi tak jak mělo.
@Paul (18.08.2021 16:20): Mě jen přijde trosku divne tvrdit ze by se na konzole měli vysrat, těch peněz jim tam leží ladem víc než dost.
Prorokovani počtu prodaných konzoli v jejich cyklu je samozřejmě vaření z vody, jak u mne tak u tebe, ale vzhledem k tomu ze Sony si zajistila do poloviny příštího roku cca 20m čipu do PS5, tak myslím ze se to nakonec dostane mezi lidi tak jak mělo.
@Paul (18.08.2021 16:20): Mě jen přijde trosku divne tvrdit ze by se na konzole měli vysrat, těch peněz jim tam leží ladem víc než dost.
@Charllize (18.08.2021 16:10): Částečně souhlasím že by nextgen mohl být soft relaunch, když se jim podaří (což je big if), na druhou stranu na PC se to bude prodávat taky dál a hlavně pak datadisky až vyjdou
Rozhodně ale ze tří platforem je pro CDP PC nejvýdělečnějí - s velkým náskokem (dáno i vyššími podíly z digitálu a existencí GOGu)
Rozhodně ale ze tří platforem je pro CDP PC nejvýdělečnějí - s velkým náskokem (dáno i vyššími podíly z digitálu a existencí GOGu)
@Charllize (18.08.2021 16:10): Představa, že si nové konzole "pořídí desítky milionu lidí" je zatraceně naivní vzhledem k tomu, že v současnosti nejsou schopni výrobci dodat na trh ani procento takového množství. A když už, tak si to rozeberou scalpeři.
Dále si stojím za názorem, že lidi co už PS5/XSX mají si většinou CP2077 už koupili s tím, že si to projdou jednou a pak znovu, až CDPR vydá next gen update. takže se defakto jedná o přídavek do hry prakticky s minimální možností nějakého výnosu.
Kdežto DLC si nejenže koupí prakticky téměř všichni PC hráči CP2077 ale navíc i určitá část konzolistů (převážně právě zmínění vlastníci PS5/XSX a pak i možná nějací masochisti s PS4 Pro)...
Dále si stojím za názorem, že lidi co už PS5/XSX mají si většinou CP2077 už koupili s tím, že si to projdou jednou a pak znovu, až CDPR vydá next gen update. takže se defakto jedná o přídavek do hry prakticky s minimální možností nějakého výnosu.
Kdežto DLC si nejenže koupí prakticky téměř všichni PC hráči CP2077 ale navíc i určitá část konzolistů (převážně právě zmínění vlastníci PS5/XSX a pak i možná nějací masochisti s PS4 Pro)...
@Sarno (18.08.2021 16:02): No není, PC to proste uz nevytrhne ( tam už to jen bude kapat po dobu třeba pěti let po menších kouskach ze slev), pokud jde o peníze. Next gen update jim muže vydělat slušný peníze i do budoucna, pokud si nový konzole zase pořídí desítky milionu lidi, čím dřív ho budou mít tím lip.
Pokud se jim povede muže to být pro hru vzasade re- launch.
Tu prioritu měla PC verze na začátku, kde vyšla celkem v pohode, to vám musí stačit :)
Pokud se jim povede muže to být pro hru vzasade re- launch.
Tu prioritu měla PC verze na začátku, kde vyšla celkem v pohode, to vám musí stačit :)
@Charllize (18.08.2021 15:36): V prvních dvou letech (doba kdy se hry prodávají za full price nebo pár procent pod, pokud to není nějaký fail) tvořily PC sales Witchera 3 circa 40%, což je podle mě dost slušný podíl na to že se jedná o jednu platformu.
Co se týče ignorování konzolí, mě osobně přijde mnohem logičtější volba pozdržet vydání na jeden typ platforem a udělat release na PC s dobrým post-release PR a hodnocením (a menším počtem refundů) než se to snažit vydat vše najednou a riskovat, že to celé "vybuchne".
Co se týče ignorování konzolí, mě osobně přijde mnohem logičtější volba pozdržet vydání na jeden typ platforem a udělat release na PC s dobrým post-release PR a hodnocením (a menším počtem refundů) než se to snažit vydat vše najednou a riskovat, že to celé "vybuchne".
@Gordon (18.08.2021 15:53): To má ta vaše PC chaska ve zvyku vždycky citovat jen část toho co napisu, aby jste měli pravdu? Psal jsem za plnou cenu.
@Charllize (18.08.2021 14:50): "Na PC si to už skoro nikdo nekoupí." :-D :-D
Charllize, when someone make a point that PC is actually better: odkaz
Charllize, when someone make a point that PC is actually better: odkaz
@Sarno (18.08.2021 15:03): Psal jsem při launchi, tedy v prvních týdnech za plnou cenu. Nejdůležitější část.
A i tak koukám ze celkove na konzole prodali víc :)
Sam vidíš ze konzole rozhodne nejsou něco co by si mohli dovolit ignorovat.
@pajmič (18.08.2021 15:33): I tak se to dá vyložit :)
A i tak koukám ze celkove na konzole prodali víc :)
Sam vidíš ze konzole rozhodne nejsou něco co by si mohli dovolit ignorovat.
@pajmič (18.08.2021 15:33): I tak se to dá vyložit :)
@Charllize (18.08.2021 14:50): Testosteron, stříkání...i see what you did there :)
@Charllize (18.08.2021 14:50): Víš jak, něčím se ta supremacy projevit musí :)
Reakce na edit:
Zašlapaly do země? O'rly?
Witcher 3 sales by platform:
PC: ~12 million
PS4: ~ 10.8 million
Xbox One: ~ 4.3 million
Reakce na edit:
Zašlapaly do země? O'rly?
Witcher 3 sales by platform:
PC: ~12 million
PS4: ~ 10.8 million
Xbox One: ~ 4.3 million
Tady zase ten PC testosteron strika na všechny strany, jak tak koukám :)
Prodeje byli vzasade půl na půl a nebýt toho ze ty konzole tak zpackali dopadlo by to podobne jako při launchi Zaklinace 3 kdy konzolové prodeje ty PC zaslapali do země. Kdyby to vydali jen na PC tak by ten výdělek byl dost tragicky, oproti tomu jak to mají teď. Next gen update má samo přednost protože v něm leží víc peněz. Na PC si to už skoro nikdo za plnou cenu nekoupí, tam už se čeká jen na slevy. Konzole jsou zásadnější a důležitější už jen proto ze tam oproti PC je 100% jiste ze případní zájemci o hru jsou platící zákazníci.
Prodeje byli vzasade půl na půl a nebýt toho ze ty konzole tak zpackali dopadlo by to podobne jako při launchi Zaklinace 3 kdy konzolové prodeje ty PC zaslapali do země. Kdyby to vydali jen na PC tak by ten výdělek byl dost tragicky, oproti tomu jak to mají teď. Next gen update má samo přednost protože v něm leží víc peněz. Na PC si to už skoro nikdo za plnou cenu nekoupí, tam už se čeká jen na slevy. Konzole jsou zásadnější a důležitější už jen proto ze tam oproti PC je 100% jiste ze případní zájemci o hru jsou platící zákazníci.
@Gordon (18.08.2021 14:03): Neovoříš o pozadí Palmerové? To je hodno rozhodně mnoha giga. Update není třeba. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Gordon (18.08.2021 14:03): Už tam je?
Update je podle GOGu pěkně THICC, má 34 GB!
@Bursoft (18.08.2021 10:11): Heh, to mi pripomelo zrovna jeden song, ktery mi vcera Spotify random pustilo. odkaz Vysiram rad a je to na mne doufam znat. :D
@Gordon (18.08.2021 11:06): Miles Tost o tom mluvil na streamu. Kdyby dělali jen PC verzi, tak to mohli udělat jako ten modder během chvilky. Ale protože to dělaj i na lastgen kde hra jede z 5400 otáčkovýho mechanickýho disku s tabletovýma dekádu starýma CPU, tak to museli udělat nějak jinak, aby to nesnížil výkon. Ono tam asi nejde jen o stream nějakýho obrázku, ale je s tím propojená i ta GPS navigace, determinování nejkratší cesty k cíli..
@BUMTARATA (18.08.2021 10:35): Tak snad ta mapa není streamované video ne? A Pathing je snad sdílenej s pathingem NPCček a aut. Co může být tak vysíracího na zoomování několika jednoduchých png obrázků?
@Sarno (18.08.2021 10:53): Hele já nevím, podle mě je tato hra hrozně specifická. Na PSsku to nešlo skoro celou dobu existence koupit, jenom v krabicích. XOX na tom nebyl zase tak hrozně při vydání. Takže se na klid mohlo stát, že lidi, co na old genu hru hráli, tak jsou takový ti typičtí casual hráči, co ani neví, že si můžou stáhnout patch a takový věci rozhodně neřeší. A potom jsou uvědomělejší lidi a ti čekají na next gen patch, takže je to taky nemusí trápit. Samozřejmě v dnešní době PR disaster můžeš udělat úplně z čehokoliv, takže i pár lidí tam něco kolem toho psát může, ale nemyslím, že by to ve výsledku mělo takovej dopad, zvlášť kdyby to vývojáři upřímně komunikovali a vysvětlili.
@Bursoft (18.08.2021 10:48): S tím souhlasím, problém je ovšem jiný. Jak myslíš že by zareagovali console cultisti, kdyby zjistili, že třeba PC nebo XSX má featuru, kterou jiná konzole mít nebude?
Každá platforma má bohužel svou skupinku dementů, kteří jsou schopni udělat na soc. sítích PR disaster kvůli každé prkotině....viz když Horizon Zero Dawn šel i na PC....
Každá platforma má bohužel svou skupinku dementů, kteří jsou schopni udělat na soc. sítích PR disaster kvůli každé prkotině....viz když Horizon Zero Dawn šel i na PC....
@BUMTARATA (18.08.2021 10:35): Hele to je jednoduchý. Nemají to tam dělat. Přece není nutný mít stejný verze na všech platformách, to už samo o sobě nejde skrz tu grafiku. Když vím, že je oddalování mapy na konzolích problém, tak to tam nebudu implementovat a ještě kvůli tomu zdržovat proper verzi :D
@Bursoft (18.08.2021 10:11): Jestli jsem to správně pochopil, tak opět měli problém se starou generací, pro oddálenou mapu potřebuješ streamovat více dat, což ty konzole v kombinaci s jejich enginem úplně nezvládají. Bude je to pronásledovat po celou dobu vývoje.
@Bursoft (18.08.2021 10:26): Haha 4k DLSS go brrr. :-D
@Gordon (18.08.2021 10:16): Mám pocit, že nějaké spešl nastavení má akorát XSX, ale jinak to nastavení je stejné, jenom je rozdíl v tom, jak si konzole udržují dynamické rozlišení. Old gen padá až někam k 500p v náročných scénách, nový konzole si udrží třeba to nastavené maximum, takže vypadají ostřeji. Ale co jsem koukal na Digital Foundry, tak k PC verzi to má ještě hodně daleko :D
@Gordon (18.08.2021 10:16): Co jsem četl tak ano, i když podle mě budou mít možnost lepšího grafického nastavení + jim to pojede plynuleji. V diskuzích na CDPR forech apod jsem četl, že to vlastníkům PS5ek jede "skoro jako na PC", nicméně konzoli nevlastním takže nemůžu potvrdit.
@Sarno (18.08.2021 10:12): Chápu to tak, že vlastníci PS5/XSX mají tu samou verzi hry jako na PS4, tedy ultra-low nastavení?
@Bursoft (18.08.2021 10:00): Tak vzhledem k tomu, že circa 56% kopií bylo prodáno na PC (+ stadia ale tu ignoruji), bych řekl, že DLC které "si koupí jen PC hráči" bude dost významný zisk. Navíc PC beru jako aktuální platformu...
A fakt, že hra ještě nemá next gen update ještě neznamená, že si ji vlastníci Xbox series X a PS5 už nekoupili.
A fakt, že hra ještě nemá next gen update ještě neznamená, že si ji vlastníci Xbox series X a PS5 už nekoupili.
Jinak jsem už dokončil prolog Silverhand v hlavě, a když se procházím tím městem, tak mě celkem udivují ty RT efekty, na mírně lesklých chodnících jdou vidět odlesky úplně jak na skutečných površích, nasvícení taky super, to se nedá nafejkovat. :) Doufám, že se to za pár let stane standartem a ulehčí to i práci designerům.
@Gordon (18.08.2021 10:06): No, těžko říct, jak vážně berou tu svoji roadmapu :D Next-gen patch by měl vyjít někdy během pár měsíců, ale silně pochybuju. Na druhou stranu si těžko můžou dovolit všechno oddalovat a začít znovu vysírat lidi neschopností. Ale jo, ta minimapa mě hodně pobavila.
@Bursoft (18.08.2021 10:00): Přijde mi nereálné, že by oznámily DLC, když jim trvá půl roku udělat oddalovací minimapu. Na to se snad už dostatečně poučily.
@Sarno (18.08.2021 09:33): Rozhodně to není kosmetický update. Je to update, který tu hru plnohodnotně přenese na aktuální platformy a přinese další zisk, Podle mě z hlediska peněz je to pro CDPR důležitější, než DLC za pár korun, který si koupí jen PCčkáři.
Doufám, že dělají velké DLC. Líbilo by se mi kdyby se odehrávalo dříve v Night City. Nevím, třeba ve 30 letech, ale to asi neudělají.
@Sarno (18.08.2021 09:33): Pořád je možnost se na staré konzole vykašlat, nechat to tam ve stavu, v jakém to nyní je, nebo bude po pár updatech. Dost by se jim uvolnily limity.
@Gordon (18.08.2021 09:07): Nápodobně. Osobně si myslím, že teď má prioritu u nich global fix na AI npcček plus další content.
Next gen update je defakto "jen" kosmetický update. Navíc po tom, co z té hry 7 let staré konzole málem měly koťata a teď to jakž takž dali do pořádku pochybuji, že se jim chce v tom dvakrát vrtat a riskovat, že next gen update opět něco z hlediska optimalizace rozhodí...
Next gen update je defakto "jen" kosmetický update. Navíc po tom, co z té hry 7 let staré konzole málem měly koťata a teď to jakž takž dali do pořádku pochybuji, že se jim chce v tom dvakrát vrtat a riskovat, že next gen update opět něco z hlediska optimalizace rozhodí...
@SilentWolf (18.08.2021 08:53): Já myslím, že jsou rádi, že se po tom zemětřesení z prosince zvládli zkoordinovat a něco udělat. :-D
@SilentWolf (18.08.2021 08:53): Osobně doufám, že pracují spíše na DLC než na next gen. updatu...
Dávají si na čas na to, že řeší pořád jen v podstatě drobnosti. Snad na tom dělá jen hrstka a zbytek pilně pracuje na next gen updatu.
@RXQ79rudax (17.08.2021 19:31): 100 palců je dobré. Už na 55 palců tv je to rozdíl oproti 32. Na těch dvou střídavě Cyberpunk hraju. Já jsem viděl hraní jen na levných, nebo starých promitackach a bylo to špatné. Když je ale slušná sestava, tak to musí být super!
@Sarno (17.08.2021 20:01): Tak ještě spravit dopravu a pathing NPCček.
1.3 patch notes A je to teda slušně dlouhý seznam
@Feidias (17.08.2021 09:28): jo před pár lety jsem si koupil promítačku kvůli filmu Alita 3D (teď už mám přes 100 3D filmů) (HD27e - dvakrát - jednu do zásoby - počítal jsem s tím že ta žárovka/lampa může bouchnout, nebo se může přehřát - jeden větrák mám přes léto nastálo u promítačky pro aspoň nějaké malé dodatečné chlazení, další větrák pro mě; jo ta lampa mi před několika měsíci u toho prvního projektoru opravdou bouchla - takže jsem zapojil hned ten druhý - oprava/výměna té lampy stojí asi 4000)
- pro hraní her ve 2D je tam třeba aktivovat Enhanced Gaming - jinak během hraní uvidíš zelé záblesky a duhy, jak jsem teď zjistil tak je nutno tento Enhanced Gaming mód deaktivovat, abych mohl to 3D aktivovat manuálně - předtím u Bluray přehrávače, PS3/4 (Uncharted 3, Zombie Army Trilogy,...) se mi to 3D doposud aktivovalo automaticky.
- plátno 100 palcové (úhlopříčka asi 2 a půl metru) + přídavné 2.1 repro k promítače.
- pro hraní her ve 2D je tam třeba aktivovat Enhanced Gaming - jinak během hraní uvidíš zelé záblesky a duhy, jak jsem teď zjistil tak je nutno tento Enhanced Gaming mód deaktivovat, abych mohl to 3D aktivovat manuálně - předtím u Bluray přehrávače, PS3/4 (Uncharted 3, Zombie Army Trilogy,...) se mi to 3D doposud aktivovalo automaticky.
- plátno 100 palcové (úhlopříčka asi 2 a půl metru) + přídavné 2.1 repro k promítače.
@RXQ79rudax (16.08.2021 16:02): hraješ na nějaké herní promitačce? To musí být docela mazec.