Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.06.2022 19:11): Myslím že tohle je hlavní důvod proč mám pocit že Skyrim je mnohem menší než Morrowind. Protože tak strašně dlouho trvalo než jsem se přes ten ostrov přešoural a prozkoumal ho.

Tohle plus každou druhou vteřinu zastavovat kvůli těm debilním ptákům :D
@AlieN (28.06.2022 18:45): No já to prvně hrál na xboxu, tam žádná konzole není. Ale pak na pc jsem ji nepoužíval taky, nemam rad ulehcovani mimo system hry a nepovažuju to za validni. 
Já běhal po schodech nahoru dolu, přišlo mi ze to pak roste rychleji :)
Ale každému co jeho jest, ať si klidně někdo přes konzoli cheatne motor z rakety do zadku když mu to tak přijde ok :)
@hanak_v_exilu (26.06.2022 21:04): No a nebo můžeš postavu nechat přes noc jít do zdi, a atletiku si tak rychle vytrénuješ na snesitelnou úroveň. Ten levelovací systém v Morrowindu má úplně šílené min-max stavy, ale jde ho také hrozně snadno cheesnout... a občas je to i nutné pro snesitelné hraní.
@hanak_v_exilu (26.06.2022 21:04): Je tam aj kúzlo na teleportáciu k najbližiemu chrámu. Ale v podstate všade budeš musieť dôjsť po vlastných. A ako spomenul Jab, dá sa teleportovať aj medzi jednotlivými pobočkami gildy mágov.
@hanak_v_exilu (26.06.2022 20:52): Ak myslíš fast travel, ten v hre nie je. Je tam namiesto toho niečo ako verejná doprava. V mestách si môžeš zaplatiť transport Silt Striderom (to je ten veľký hmyz) a v prístavoch máš možnosť nechať sa odviezť loďou. Do iného prístavu. A samozrejme teleportačné kúzla.

Ak narážaš na pomalý beh tvojho avatara, ako rýchlo bežíš zavisí od úrovne skillu Athletics. Pri častom behaní sa teda rýchlosť postupne zvýši.
Spravíjou se časem ty pomalé přesuny? Mám pocit že, strávám čtyři pěti času ploužením se po cestě.
@AlieN (14.01.2022 17:19): Tak TES obecne jsou trochu o sebekazni hráče. Ty možnosti tam jsou a je na hraci jaké si to udělá. To ze to pak ve Skyrimu zdebilneli je důkaz toho jak hraci radi podlehnou svodum a hru si osobně rozbíjí :)
@Charllize (14.01.2022 17:14): No bohužel až moc netušených - jedna z mála věcí které dělá Skyrim líp než Morrowind je že ten systém kouzel a očarování dost omezil, takže už tím nejde hru až tak moc rozbít.
On taky Morrowind bez té mlhy přijde o půlku své atmosféry.

A ty svitky jsou fajn. Když hráč ještě po začátku vůbec netuší, a prostě je hned zkusí... a nemá tu levitaci :)
@Rapier (14.01.2022 16:49): No vidíš ze to znáš. Akorát v originál verzi bez módu pak letis mlhou a nic moc nevidíš, jelikoz v ni ten dohled není nic moc. V xbox verzi ještě hůře, tam bylo vidět asi sedm metru do dálky :)
@Gordon (20.06.2021 13:03): mám rozehraný TES Oblivion. Až potom.

@Charllize (20.06.2021 00:15): přehodil jsem GPU a místo té Nvidia GeForce 7600 GT 256 MB GDDR3 tam dal ATI Radeon 9000 Pro 128 MB GDDR.
V nativním rozlišení monitoru to hratelné není, už fps okolo 17 v podpalubí dávaly tušit, že tohle rozlišení Radeon nedá. Po výstupu na palubu fps šly k 13. Stále max. detaily a pixel shaders on.
V době vydání jsem Morrowind hrál na ATI Radeon 9000 Pro 64 MB GDDR ale CPU jsem určitě neměl testovaný výkonný AMD Athlon 64 3000 + ale AMD Athlon okolo 1,2-1,6 XP.
Když ale změním rozlišení na 1024x768 na kterém jsem to hodně dávno hrál tak mám více méně hratelné fps. V podpalubí okolo 33-85, po výstupu na palubu při pohledu na vodu 38-42 fps, pohled z přídě na vesnici mezi 20-33 fps. Žádný zázrak ale hratelné to je. Dohled je stále na max.
Pokud snížím dohled na polovinu (default nastavení) tak mám při pohledu na vesnici mezi 42 až 25 fps.
@Charllize: musel jsem brzy ráno do města za kocourem. :) Takže mám placu na chatě a to i TES Oblivion. Odzkoušel jsem ten Morrowind pod Windows XP SP3 32 bit se všemi security updates. Stejné nastavení rozlišení, max. detaily všude kde to šlo. Opět Nvidia GeForce 7600 GT. Rozdíl v fps je obrovský! Doslova propastný.

Pro starší mašiny se vyplatí instalovat nepodoprovaný Windows XP. Windows 7 jsou ideální když chceš na internet jako teď já když píšu z Vivaldi prohlížeče na té mašině níže.

Vyšel jsem z lodi a min. fps neklesly po rozhlížení z paluby pod 29-30. Proti min. 17-19 fps se stejným nastavením pod Windows 7 je to nebe ad dudy. Úplně stejně se chovají ostatní hry. Zatímco TES Oblivion v 1600*1200, high setting s dohledem na max. je pod XP hratelný, byť fps klesají venku v lesích k 20, tak na Windows 7 klesají klidně i k 12 a to už hratelné fakt není.

Ten rozdíl podle mě dělá CPU, nevím proč ale Windows 7 zatěžují očividně CPU více, pod W7 mě MSI Afterburner ukazuje u TES her vytížení 100% kontinuálně ale pod XP to klesá místy i k 96% nebo i méně v interiéru. To samé první The Witcher 1 Enhanced edition. Pod XP hratelný, i tak s fps místy k 20, ale stejné scény pod Window 7 okolo 12 fps, což už není hratelné asi s přivřením obou očí.
@Rapier (19.06.2021 23:01): Hele, já v Morrowindu strávil stovky hodin, ale zejména na xboxu (na tom úplně prvním) . Sice tam ten dohled nebyl úplně idealni ale hra tam běžela moc dobre a měla GeForce 3 efekty. 
Obcas tam byli delší loadingy a bylo to ze zajímavého důvodu. Xbox totiž měl na Morrowind trosku min paměti než by hra ideálně potřebovala. A tak v Bethesde vymysleli takovou prasarnicku, ze na pozadí loading screenu se vyresetovala celá konzole, tedy jakoby jsi ji vypnul, Jen s tím ze se nevypla ale k resetu došlo a část hry kde jsi zrovna byl se nahrála do úplně vyprázdněne paměti. Údajně to byl vzasade hack te konzole ta utilita co ji tajne vyresetovala a zase přivedla zpět do stavu před resetem. :)
Mimochodem paměťová náročnost byl hlavní důvod proč Morrowind nikdy nevyšel na PS2, 32mb ram co měla ps2 bylo proste málo a jak vidno bylo málo i těch 64mb co měl xbox.

Na PC jsem to hrál až později, a tuším jsem tenkrát měl nějakou low end nvidii 5xxx? Už si nepamatuju přesně. A potom jsem prave koupil ten nešťastný Radeon 9600..on na to výkon měl, jen proste ovladače byli tak zprasene ze to jelo blbě.
Zrovna Morrowind žádnou zásadní ochranu neměl, jen prostý CD check, ale holt bez isa nebo cracku to stejne nepojede. Mám dojem ze z placky běží i na win10, prave proto ze nemá žádnou zásadní ochranu.
@Charllize: v souvislosti s naší debatou o tehdejších GPU značek Nvidia a ATI viz. odkaz kde říkáš, že Morrowind neběžel dobře ani na Radeon 9600 (což je trochu zvláštní) jsem teď na chatě spustil na jednom hodně starém ale oblíbeném PC, HW specifikace: PC MB Asus K8N Nforce 3 chipset, AMD Athlon 64 3000+ 2@2,4Ghz (socket 754), 2x 1GB DDR400, Nvidia GeForce 7600 GT 256MB GDDR3 AGP 8x, SB Audigi, HDD WD 250 GB SATA 3 , Windows 7 SP1 32 bit se všemi bezpečnostními záplatami, právě teď Morrowind instalovaný ze Steamu.

Rozlišení jsem zvolil max. co podporuje 19" Dell LCD, tzn. 1600*1200 + Pixel Shaders on, a ve hře nastavil, dohled, AI a real time stíny na max. hodnoty. HW akceleraci zvuku ve hře mám díky Creative Alchemy (emulace pod Windows Vista+)

Když vyjdu na palubu lodi, přijdu na příď a začnu se rozhlížet kolem sebe tak když se dívám na vodu tak i 54 fps ale jakmile se začnu dívat na vesnici tak se fps pohybují mezi 40-17 v závislosti kde se dívám. Jakmile tam je více objektů v dohledu (stromy, domy, AI, atd.) tak fps jdou klidně i pod 20 k 17-18.
Když změním rozlišení na 1024*768 je to úplně na stejno. Je to proto, že CPU běží podle MS Afterburner na 100% celou dobu a to je dost slušně přetaktované. Pokud snížím realtime stíny na 50% slideru, fps se prakticky nezmění ale pokud snížím na stejnou hodnotu dohled, tak min. fps poskočí na 24-25. Ovšem kdo by hrál tak krásnou hru s polovičním dohledem že? :)

Mám tu ještě na chatě i ten Radeon 9000 Pro 128MB a Radeon HD 3850 512 MB (oboje AGP), ale teď v noci už to přehazovat nebudu. Odzkouším když tak zítra. Samotného by mě zajímalo jak se s hrou popere především ten Radeon 9000 Pro který také podporuje Pixel Shaders.

Fps pod Windows 7 u tahle staré sestavy, ačkoliv jsem vypnul manuálně MS Security Essesntial, jsou nižší než na stejné sestavě pod Windows XP SP3 32 bit. Přehodím disky v BIOS a odzkouším, měl bych tam mít GOTY instalovanou z placky. Vím, že u tahle staré sestavy všechny hry, zvlášť ty náročné alá TES Morrowind, TES Oblivion, The Witcher 1, Far Cry nebo Crysis jsou hratelné pod XP. I když u toho Crysis ty fps nejsou nic extra, i tak se to s HD 3850 dalo hrát. :)

Každopádně co je na Morrowindu největší bomba je hudba. Už od prvního okamžiku v podpalubí si mě získala. A když jsem vylezl na palubu, a rozvučely se další tóny, tak jsem hudbě zcela propad. Tohle je herní muzika na hudebního oscara. Líbí se mi ještě více, než u TES Oblivion, nebo TES Skyrim, ačkoliv i ti mají vynikající hudbu.

Mimochodem v tom rozlišení 1600*1200 hra vypadá prakticky stejně dobře jako na Xbox One S, s tím rozdílem ale, že na Xbox One S mám 30+ fps naprosto za každé situace! :) Tedy pokrok je tam znát. :)

EDIT: tak jsem sice nabootoval do XP, Morrowind tam mám ale nemám na chatě placku! Zatraceně. Stahovat ISO nebo crack se mi nechce. Odzkouším příště. V tohle je steam dokonalý, u starých her mě vysloveně serou ty ochrany. Disk furt v mechanice nebo crack, nebo min. stažené ISO namoutované v Deamon Tool.
@Dan9K (17.01.2021 23:23): No ja ti vravím, ako to označujú v angličtine a ako si to mýlia. Netvrdím, že vážna hudba je správny pojem, len, že sa používa a áno, ani taký Offenbach nie je typicky vážnou vecou. Väčšina ľudí ti tie prívlastky nebude používať, lebo sa reálne o tú hudbu nezaujíma, aspoň nie do hĺbky, pre nich je rovnaký žáner Bach, Beethoven i Strauss. "tá orchestrálna klasika". Semioticky je pojem klasická hudba hlúpy, súhlasím s tebou. To slovo má iný význam.

Nerád by som sa púšťal do tejto témy, pretože som ju ani nijak nenaznačoval, delenie na umenie a na "nižšiu" kultúru. Ešte podľa veľkých archaických konceptov, kde umenie musí byť vážne, nehumorné. Ja by som asi tiež pohorel, lebo si myslím, že mnohí moderní interpreti z oblasti populárnej hudby, urobili pre hudbu v 20. storočí oveľa viac, než mnohí zaprdení páni dirigenti a skladatelia. :) Minimálne z hľadiska snahy o edukáciu a stieranie snobského elitizmu, ktorý je vlastne anachronizmom spoločenského rozdelenia z dávnejších dôb.
@Tulareanus (17.01.2021 21:31): zrovna nedávno jsem dělal hudbu pro jeden ambicióznější herní mód a dostal jsem zadání, ať je to jak Rachmaninoův Ostrov mrtvých :-) Což je taky klasika, nikdo nechce nic moc nového, ale ať to zní jako něco.

To s tou klasikou je matoucí, ale prostě nemáš pravdu, že ten termín patří jen na tohle období. To je prostě klasicismus, resp. klasicistní hudba. I všechno ostatní je klasická hudba. V češtině (a snad i ve slovenštině) je to prostě takhle oddělené. Že to v angličtině nemají, je asi jejich problém a musejí to pochopit, jako spoustu dalšího, z kontextu. U nás ale klasická hudba neznamená jen Haydn, Mozart, Beethoven, ale i cokoliv dalšího. Pro upřesnění období se pak použije ten správný přívlastek - renesanční, barokní, klasicistní, romantická, impresionistická atd. a všechno je to klasická hudba.
Mně ten pojem klasická hudba přijde zavádějící z jiného důvodu, a sice označovat tak soudobou vážnou hudbu, protože co je na ní klasického...

Ale jestli chceš prostě používat pojem vážná hudba, nikdo ti bránit nebude, ale co pak s tou tunou skladeb z per vážnohudebních skladatelů, které opravdu nejsou vůbec vážné? :-) mnoho skladeb od Mozarta byla určená ke žraní.

Na škole jsme hodně řešili, že je rozdělení artificiální a nonartificální hudba, ale to je možná úplně nejproblematičtější, protože to, co označíš za nonartificiální, tak už to svým způsobem hodnotíš, že to není tak dobré a že to postrádá tu uměleckost. A třeba všechny skladby takového Berlioze se určitě o umění snažily, ale Mozart v 90% skladeb vůbec neměl záměr dělat umění a sekal to jak Vodňany kuřata.
A kam se pak zařadí hudba filmová a herní, třeba ta z Morrowinda? Pravděpodobně by ji většina hudebních vědců zařadila mezi nonartificiální. Protože je eklektická a navíc užitá. Ale to se pak zase dostáváme k tomu, že bychom se měli přísným okem zaměřit i na tu další hudbu, původně zařazenou mezi artificiální a zkoumat, jestli taky není příliš vykrádající. A pak se zase můžeme podívat třeba na Pink Floydy, jestli to není vlastně už artificiální, i když mají jednoznačné znaky nonartificiální hudby. No a pak je tu jazz, ten se často mezi tu uměleckou hudbu řadí, ale přece tam nemůžeme dát všechen jazz. Swingovky od Glenna Millera přece nejsou žádná artificiální hudba. Ale takový bebob už asi jo. A co teprve freejazz. No ale co když se sfúzuje jazz s rockem?

Prostě je to bordel a je to asi jedno, prostě se to v případě nejasností musí takhle široce vysvětlit a snad se to potom nějak chápe. Já jsem třeba celý život na rozhraní těchhle dvou ploch a všude jsem nechtěný :-)))
@Dan9K (17.01.2021 19:47): Ja hovorím o angličtine. Presne ako píšeš, u nás používaný termín "vážna hudba" u nich neexistuje, ale označujú to za "classical music", pričom ale "classicists" ako Beethoven, Haydn, Mozart atď.. využívajú úplne rovnaký termín a veľa ľudí sa nad tým nezamýšľa, viď. anglická wiki a hlavne prvá veta "The Classical period was an era of classical music", čo znie divne. Mne to príde taktiež veľmi zavádzajúce, označovať to za klasickú hudbu, pretože ten termín patrí na obdobie 1730 - 1820.

Áno, mnohé Star Wars alebo Harry Potter skladby sú variáciou na Luskáčika alebo Labutie jazero. :)
Môj problém s Zimmerom je ten, že on vykradá až veľmi okato a prvoplánovane a keď napr. pre film použije niečo klasické ako flamenco alebo cigánsku hudbu, neobťažuje sa častokrát ani s vytvorením vlastnej melódie. Ale občas aj to vykrádanie príde vhod, pretože Vangelisovho Blade Runnera nikdy nie je dosť, tak mi prišlo zaujímavé a logické, že sa ho v pokračovaní snažil Zimmer vlastne absolútne evokovať.

Inak k tým príkladom. Osobne mi príde, že Prokofievova hudba celkovo je vlastne štylisticky filmovou hudbou, ktorá nebola pre film. Pred týždňom som si pri varení púšťal Rachmaninovov Ostrov mŕtvych a to mi tiež prišlo, že je niečo, čo dnes dosť počuť v soundtrackoch, povedal by som, že prevažne tých herných. Nie konkrétnou melódiou, ale postupmi.
@Tulareanus (17.01.2021 14:50): Já ti úplně nerozumím, myslím, že sis spletl pojmy. Pojem vážná hudba je v našich jazycích ustálený, ale mnoho muzikantů ho nemá rádo, protože je nepřesný a závadějící. V angličtině by pojmu "serious music" vůbec nerozuměli, nebo by mu rozuměli úplně jinak. Preferuje se právě označení "klasická hudba", případně "umělecká hudba". Ale všechno je to nepřesné. Pozor, neplést s pojmem "klasicistní hudba", to je skutečně pojem, který připadá na konkrétní období, zhruba mezi léty 1750-1825, ale z obou stran do toho zasahují období předtím a potom. A minimalismus, romantismus, baroko či dokonce ragtime patři do "klasické hudby" zcela nepochybně.



JInak co se týče vykrádání, Williams vykrádá především Čajkovského :-). Zimmer samozřejmě vykrádá postupy, ale neupíral bych mu to, že vlastně fúzí vytvořil svébytný žánr, vzal část syfmonického orchestru (smyčce, bubny a lesní rohy), ty nahraje jako synth, použije vyraznou melodii, co se striktně drží jedné mollové stupnice a akordů z ní vyplývající (například pokud jsme v a moll, tak nahodí melodii v a moll a doprovodí ji akordy a moll, c dur, d moll, e moll, f dur a g dur, v různém pořadí, nesmí být nic jiného), do toho hodí lehce rockový podklad, plus třeba elektrickou kytaru a má to. A vytvořil tím zvuk, který dnes většina lidí vnímá jako ten typicky filmový. (A jsou to ty stejné postupy, co v Morrowindu)


Jinak podobně vlivné jako Planety od Holsta, bych viděl ještě několik málo děl, jsou to Kartinky od Mussorgského, Karneval zvířat od Saint Sainse, Carmina Burana od Orffa a Alexander Něvský od Prokofieva, což už je sama o sobě filmová hudba, ale tak nějak se stala pak zásadní inspirací pro budoucí generace.
@Tarhiel (17.01.2021 17:56): stupnica obsahuje urcite tony v nejakej tonine a vychadzajuce z nejakeho akordu co je na hudbe krasne je, ze tie tony mozes lubovolne kombinovat, opakovat a vynechavat, bez toho, aby dve skladby zneli rovnako. Ale v tomto pripade ide o druh stupnic, nie o rovnaku.

Zimmer za svoju karieru povykradal vsetko co sa dalo, i preto sa priznam, ze ho az na vynimky nemusim, hoci do popularnych filmov sa taka hudba hodi.

Temu z Morrowindu hravam na klaviri i gitare roky, preto mi prislo ako wtf hladat podobnost melodie tam, kde realne nie je. Rusky skladatel a MGS je iny pripad, tam je obrovska zhoda
@Dan9K (17.01.2021 12:31): Tak Zimmer se taky chodil inspirovat na stejné místo. Holst změnil podobu filmové hudby ještě před jejím vznikem.

Jsme o tom zrovna včera vedli zajímavou diskuzi (tohle video už ale vzniklo kdysi dávno, když se na Redditu řešilo vykrádání hudby) o Themu z MGS (o tom jsem třeba vůbec nevěděla, ta reakce je k nezaplacení), RDR2, ale i mimo hry, Saint-Saëns se toho fakt nebál. Nebudu lhát, fascinuje mě, jak se v herním odvětví dokáže diskuze strhnout snad kamkoli, i do takových témat.
@Tulareanus (17.01.2021 17:44): V poriadku, hudobný sluch síce mám, ale formálne vzdelanie nie - ale myslel som práve to, že vo videu od Brasikony Holst používa rovnakú stupnicu, ako Soul, a Axis som použil ako príklad.
@Tulareanus (17.01.2021 01:22): U Holst x Soule to není zdaleka tak moc jako Holst x Williams, to je v některých momentech až moc přesné, spíš jde o celkový dojem. Není tu stejný rytmus, jen se chvílemi opírá o pár tónů, s nimiž pracuje. Hodit to někdo do Morrowindu, řada lidí to naprosto bez hádek přijme jako skladbu, která tam patří, a vůbec je nenápadně řešit, zda náhodou nebyla složena skoro o sto let dříve, testováno :D
Ostatně se tomuto věnovali už dávno jiní, jen jsem dodnes nenašla vyloženě napasování té části Jupiteru na trailer. K mému velkému překvapení to tam pasuje ještě o trochu víc, než jsem vůbec čekala, i když Holst nemá takovou gradaci a směřuje k tomu všemu o něco déle. Ale Mars je samozřejmě výraznější záležitost.
@Tarhiel (17.01.2021 16:21): Ehm, trochu to tu pletieš. Ono to nepoužíva PRESNE tie isté tóny. To, že tieto skladby používajú rovnaké stupnice neznamená, že sú tam hrané presne tie isté tóny a už vôbec nie v rovnakom poradí. Axis of Awesome parodujú použitie presne tých istých akordov, aj keď ich paródia samozrejme je primárne o vtipe, pretože tie skladby si upravili do jednej stupnice a rovnakého postupu akordov. :)
@Brasikona (16.01.2021 21:46): Mne to príde ako pekná hudba použitá z inej hry - to je prvé, čo mi napadne, keď ju počujem - pekná, ale nehodí sa na to video.

Ako napísal Dan9k, používa rovnaké tóny (srandu si z toho robia Axis of Awesome), ale to neznamená, že sa museli inšpirovať, tu ide jednoznačne o náhodu - resp. tých tónov nie je až tak veľa + hudba je tu s nami už niekoľko storočí = muselo sa stať, že niekto zahrá niečo, čo už niekto predtým zahral, bez toho, že by sa chcel opakovať :)

Oveľa viac sa mi tam hodí muzika, ktorú Soule zložil pre Dungeon Siege, hlavne tie ambientné skladby :)
@Dan9K (17.01.2021 12:31): mne pride, ze je to len rovnaky zaner a pripomina mi to, ako ludia zvyknu vsetku vaznu hudbu hadzat do jednej kopy pod pojem "klasicka" hudba, hoci to bolo specificke obdobie a styl, pod ktore baroko, romantizmus, minimalizmus alebo avantgarda fakt nepatria.
@Brasikona (16.01.2021 21:46): obojí to používá stejný výběr tónů, čili diatonická stupnice, ale to používá leccos, vlastně skoro všechno. A má to ten stejný velkolepý patetický nádech. Takových věcí je hrozná spousta. Mně zas přijde, že hlavní inspirace byla v Hansu Zimmerovi.

Ale samozřejmě Holstovy Planety jsou pro filmovou/herní hudbu asi nejvlivnější dílo vůbec, nejvíce právě Mars a Jupiter.
@Brasikona (16.01.2021 21:46): Je to podobne ladená orchestralna skladba, ale nejakú výraznejšiu inšpiráciu tam skutočne nepočujem. Vedel by som si tu skladbu predstaviť ako súčasť soundtracku Morrowindu, ale skôr mi evokuje nejakú filmovú hudbu (a zrejme som to aj v nejakom počul).