Tak jsem se těsně před vydáním GT7 vrhnul na GT Sport. Vím, že fanoušci GT série nemohou tomuto dílu úplně přijít na chuť, protože offline závodění je značně limitováno proti plnohodnotným dílům GT série.
Co mě zarazilo je nálepka The Real Driving Simulator, kterou se GT pyšní všude kde může. Ale popořadě.
Začnu pozitivy.
1. grafika.
Na mém 4K 30bit IPS AOC hra vypadá fantasticky, obzvláště když na monitoru zapnu HDR10 (není to real HDR, ale hry vypadají podstatně lépe). Grafika GT je reálnější, troufnu si tvrdit lepší než u konkurenční Forza Motorsport 6/7 kde je grafika velmi (skutečně) velmi pěkná, ale taková jakoby kreslená. U GTS je grafika spíše fotorealistická se spousty maniakálních detailů, což ten japončík dlouhodobě umí na jedna s hvězdou.
Stromy, diváci, mechanici v boxech apod. to vše hraje do karet GT Sport. Po překonání počátečního shocku z chudé grafiky a tak trochu odporu chápu proč se o GT sérii (6, Sport) píše jako o foto realistické pornu. Ono jim skutečně je!
2. intro, hudba, nadšení
Tohle má ten japončík skvěle zmáknuté. Hudební doprovod oslavující automobilový sport a chuť závodit. Nabídka skladeb. Po každé získané zlaté u driving school, nebo odjetí konkrétního úseku konkrétní trati se ozve patřičná hudba oslavující zlato. Motivace zde funguje na 100%.
3. tratě
Nabídka tratí je +/- podobného počtu jako u FM6/7, ale řekl bych trochu pestřejší. Zpracování tratí je skvělé. Líbí se mi možnost odjed tratě v různou denní a noční dobu, má to vliv na světelné podmínky na trati, a špičkovou atmosféru, obzvláště jízda večer/ráno je působivá.
Také se mi líbí jak některé tratě hra trestá pokud vyjedete z cesty. Prostě musíte být celou dobu všemi koly na cestě a ne mimo trať. Krásná čistá jízda. Tak to má být.
4. nabídka aut
Je mi vcelku jedno zdali je tam 300 nebo 400 bouráků a kdo jich má více a jak detailně zpracovaných. Auta vypadají v GTS fantasticky, díky foto realistické grafice ještě lépe, než u zelené konkurence (Xbox), ačkoliv i tam se snaží seč můžou.
5. AI
Líbí se mi, že AI až na čestné výjimky do Vás nebourá, a hezky se řadí do vláčku, apod.
Negativa
1. AI
Zatím jsem jezdil na medium, ještě tam je myslím jeden level. Na prostřední volbu není AI téměř žádná výzva. Prostě stačí neudělat chybu a všechny dříve, nebo později předjet a bedna to jistí.
U zelené konkurence je AI mnohem agresivnější, klidně Vás nějakým nevybíravým manévrem zastaví, donutí bourat, apod., ale bohužel to do Vás také klidně narve. Zásadní rozdíl je ve schopnostech AI zatímco u zelené konkurence jakmile uděláte pár chyb nemáte téměř šanci na úrovně okolo středu, respektive o něco lepší, tak tady se dá i chyba +/- stále zvládnou a být zpět v závodě. Ve Forze nikoliv. Po chybě už můžete zapomenout na bednu.
2. poškození
Zdá se mi to nebo v GT Sport se bouráky nepoškodí? Je jedno do čeho a jak moc napálím, ale vůbec to nemá vliv na jízdní model
3. jízdní model
Zatím nemám 12 mil. in game kreditu na nákup Lamborghini Miura z roku 67 abych provedl přímé srovnání, protože s tímhle autem už mám něco u zelených naježděno.
Co mě zarazilo je fakt, že tady s GT vozy, nebo jakýmkoliv silnějším bourákem vůbec nejdu do smyku, nebo hodin. Ne, že bych občas nějaký ten smyk, nebo hodiny sem tam nedostal, ale celkově auta sedí na cestě jak přibité!
Tohle není moje jízda v rodinné Fabia II Combi kde člověk jede tak nějak svižně (třeba 90-110 po okrskách v zatáčkách kdy už Vás manželka okřikne, že vezete děti a ji), ale stále relativně bezpečně vědom si své tělesné schránky a nemožnosti save/load/repeat, nemluvě o potencionální škodě na autě + lidských životech.
Tady sakra jedu na limitech vozu a trati. A jsou to tedy pořádné rychlosti, ne že ne!
Zkuste si v FM sérii vzít silnou káru (je více méně jednou jakou), vypnout všechny asistenty s výjimkou brzdné dráhy a pokud nebudete zacházet s plynovým pedálem na gamepadu jako s bavlnou tak se okamžitě roztočíte, a to i na rovince, při rozjezdu do hodin. To samé v zatáčkách. Proto také mám ze silných vozů v FM sérii respekt.
Ale v GT Sport? Až na výjimky nic, a to mám všechny asistenty vypnuté. Prostě Mustang GT je v FM sérii bestie, kterou ukočírovat a nejít do smyku hodin, nebourat, atd. vyžaduje hodně úsilí, ale zde? Zde to na mě působí jako bych jel s normální rodinou károu, jen rychleji.
Já chápu, že už mám něco odježděno v FM6/7. Nejsem žádný automobilový expert, závodník co jezdí výhradně na volantu, má rig a jezdí první ligu v ACC, Automobilista, iRacing, apod. Ale tady jsem tedy rozhodně čekal více.
Přijde mi jakoby FM série měla lépe zpracovaný podvozek a váhu auta. To co si mohu dovolit zde by mě v FM rozhodně neprošlo.