Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (08.02.2022 08:05): spec II jsem koupil disk asi o 200 Kč dráž než normální verzi v akci. Spec má 2 mil in game creditu na auta a myslím že okolo 6 závodních aut v ceně.
Zdarma pokud to chápu dobře se dá získat vše ve hře za in-game credit, nebo se dají auta koupit za real peníze na PS store. Ale třeba to zmíněné lambo se nedá za real peníze koupit, prostě není v PS store v nabídce.
Jaký je vůbec rozdíl mezi tou základní a "spec II" verzí? Já to doteď chápal tak, že ta spec verze má v sobě stažený dodatecny obsah, který se dá zdarma stáhnout i do té základní. Je to tak nebo jsem mimo? Je fakt, že by pak nedávala smysl ta dvojnásobná cena...
Už mám 75% driving school odjeto (level 8). K mému překvapení jsem dostal na některých okruzích poprvé v zatáčkách opakovaně smyk a dokonce i jednou hodiny! Bravo! Už už jsem nevěřil, že se dočkám, ale kdo si počká ten se dočká.

Každopádně driving school Forza Motorsport 6/7 nemá a je to rozhodně škoda! Cenné rady jsou k nezaplacení. Co je o třídu lepší než FM 6/7 jsou mechanici v pitu, včetně animace a neposlední řadě i tankování paliva a jeho vliv na zastávku v pitu a tudíš šanci na vítězství nebo prohru.

U tratí je fajn, že si člověk může skutečně zvolit různou denní dobu kdy chce jet, u FM je jen den, noc, a nebo déšť a to platí navíc jen u některých tratí. Nejde ale zvolit ze dne konkrétní denní doba, což je škoda. Min. to má vliv na světelné podmínky.

Trochu jsem se zaměřil na grafiku aut, v FM7 když projedete po trávě, písku, apod. tak na čelní masce, atd. máte zbytky trávy, u GT tohle není. Tam je auto čisté od začátku do konce závodu. :)

Zamrzí: lambo stojí ne 12 mil ingame creditu ale 15 mil. :( To než získám, tak vyjde GT7. Jediné auto co chci nejde koupit, musí se na něj vydělat ve hře.
Celkově nadšení. Vypadá to, že investice do PS5 se začíná vyplácet.
@Widl (05.02.2022 23:40): mám pocit, že do online mě to zatím nepustí, ale vyzkouším. Jinak s tou fyzikou je pravda, že každý sim po má trochu jinak. Včera jsem schválně vzal v FM7 Ford Mustang GT 2015 a ačkoliv se auto nepřetáčí jako opravdu výkonné závodní vozy při rozjezdu, nebo např Ferrari, stejně jsem pár smyků a jedny hodiny ve finále dostal.

Že jde V GTS drifrovat jsem zaregistroval. Škoda že nejde koupit to lambo za peníze pro porovnání. Než si vyjezdím 12 mil herní měny tak to už vyjde GT7. :)
@Rapier (05.02.2022 12:53): Nakoukni do onlinu, tam je hlavní síla tohohle dílu. A myslím, že je to dost povedené.

GT bylo vždycky takový trochu uklouzaný, kdy se auta sunula z přímého směru. Ale pořád se tam dá pěkně driftovat, stačí s autem kejvnout, pomoct si ručkou. Přijde mi, že ten přenos sil a váhy je tam právě fajn. Každá hra, sim to má po svým a snad v žádných dvou to není stejný. pCARS je třeba zase úplně druhej protipól, tam ta přetáčivost pod plynem byla až absurdní. No a na gamepad (což je pro tyhle hry primární ovladač), je ten přístup GT pohodlný a vlastně v pohodě. Stačí tomu dát trochu času, zvyknout si a už to to ani nepřijde :)
Tak jsem se těsně před vydáním GT7 vrhnul na GT Sport. Vím, že fanoušci GT série nemohou tomuto dílu úplně přijít na chuť, protože offline závodění je značně limitováno proti plnohodnotným dílům GT série.

Co mě zarazilo je nálepka The Real Driving Simulator, kterou se GT pyšní všude kde může. Ale popořadě.

Začnu pozitivy.
1. grafika.
Na mém 4K 30bit IPS AOC hra vypadá fantasticky, obzvláště když na monitoru zapnu HDR10 (není to real HDR, ale hry vypadají podstatně lépe). Grafika GT je reálnější, troufnu si tvrdit lepší než u konkurenční Forza Motorsport 6/7 kde je grafika velmi (skutečně) velmi pěkná, ale taková jakoby kreslená. U GTS je grafika spíše fotorealistická se spousty maniakálních detailů, což ten japončík dlouhodobě umí na jedna s hvězdou.
Stromy, diváci, mechanici v boxech apod. to vše hraje do karet GT Sport. Po překonání počátečního shocku z chudé grafiky a tak trochu odporu chápu proč se o GT sérii (6, Sport) píše jako o foto realistické pornu. Ono jim skutečně je!

2. intro, hudba, nadšení
Tohle má ten japončík skvěle zmáknuté. Hudební doprovod oslavující automobilový sport a chuť závodit. Nabídka skladeb. Po každé získané zlaté u driving school, nebo odjetí konkrétního úseku konkrétní trati se ozve patřičná hudba oslavující zlato. Motivace zde funguje na 100%.

3. tratě
Nabídka tratí je +/- podobného počtu jako u FM6/7, ale řekl bych trochu pestřejší. Zpracování tratí je skvělé. Líbí se mi možnost odjed tratě v různou denní a noční dobu, má to vliv na světelné podmínky na trati, a špičkovou atmosféru, obzvláště jízda večer/ráno je působivá.
Také se mi líbí jak některé tratě hra trestá pokud vyjedete z cesty. Prostě musíte být celou dobu všemi koly na cestě a ne mimo trať. Krásná čistá jízda. Tak to má být.

4. nabídka aut
Je mi vcelku jedno zdali je tam 300 nebo 400 bouráků a kdo jich má více a jak detailně zpracovaných. Auta vypadají v GTS fantasticky, díky foto realistické grafice ještě lépe, než u zelené konkurence (Xbox), ačkoliv i tam se snaží seč můžou.

5. AI
Líbí se mi, že AI až na čestné výjimky do Vás nebourá, a hezky se řadí do vláčku, apod.

Negativa
1. AI
Zatím jsem jezdil na medium, ještě tam je myslím jeden level. Na prostřední volbu není AI téměř žádná výzva. Prostě stačí neudělat chybu a všechny dříve, nebo později předjet a bedna to jistí.
U zelené konkurence je AI mnohem agresivnější, klidně Vás nějakým nevybíravým manévrem zastaví, donutí bourat, apod., ale bohužel to do Vás také klidně narve. Zásadní rozdíl je ve schopnostech AI zatímco u zelené konkurence jakmile uděláte pár chyb nemáte téměř šanci na úrovně okolo středu, respektive o něco lepší, tak tady se dá i chyba +/- stále zvládnou a být zpět v závodě. Ve Forze nikoliv. Po chybě už můžete zapomenout na bednu.

2. poškození
Zdá se mi to nebo v GT Sport se bouráky nepoškodí? Je jedno do čeho a jak moc napálím, ale vůbec to nemá vliv na jízdní model

3. jízdní model
Zatím nemám 12 mil. in game kreditu na nákup Lamborghini Miura z roku 67 abych provedl přímé srovnání, protože s tímhle autem už mám něco u zelených naježděno.
Co mě zarazilo je fakt, že tady s GT vozy, nebo jakýmkoliv silnějším bourákem vůbec nejdu do smyku, nebo hodin. Ne, že bych občas nějaký ten smyk, nebo hodiny sem tam nedostal, ale celkově auta sedí na cestě jak přibité!

Tohle není moje jízda v rodinné Fabia II Combi kde člověk jede tak nějak svižně (třeba 90-110 po okrskách v zatáčkách kdy už Vás manželka okřikne, že vezete děti a ji), ale stále relativně bezpečně vědom si své tělesné schránky a nemožnosti save/load/repeat, nemluvě o potencionální škodě na autě + lidských životech.

Tady sakra jedu na limitech vozu a trati. A jsou to tedy pořádné rychlosti, ne že ne!
Zkuste si v FM sérii vzít silnou káru (je více méně jednou jakou), vypnout všechny asistenty s výjimkou brzdné dráhy a pokud nebudete zacházet s plynovým pedálem na gamepadu jako s bavlnou tak se okamžitě roztočíte, a to i na rovince, při rozjezdu do hodin. To samé v zatáčkách. Proto také mám ze silných vozů v FM sérii respekt.
Ale v GT Sport? Až na výjimky nic, a to mám všechny asistenty vypnuté. Prostě Mustang GT je v FM sérii bestie, kterou ukočírovat a nejít do smyku hodin, nebourat, atd. vyžaduje hodně úsilí, ale zde? Zde to na mě působí jako bych jel s normální rodinou károu, jen rychleji.

Já chápu, že už mám něco odježděno v FM6/7. Nejsem žádný automobilový expert, závodník co jezdí výhradně na volantu, má rig a jezdí první ligu v ACC, Automobilista, iRacing, apod. Ale tady jsem tedy rozhodně čekal více.
Přijde mi jakoby FM série měla lépe zpracovaný podvozek a váhu auta. To co si mohu dovolit zde by mě v FM rozhodně neprošlo.
Má první a momentálně jediná hra na PS5 kterou vlastním. Ta druhá bude Returnal. :)

Jako člověk co začínal na Xbox One S s zakoupenou diskovou Forza Motorsport 6 / Forza Horizon 2 musím uznat, že Kazunori Yamauchi umí. Minimálně intro do hry mě posadilo na 4K IPS LCD na prdel.
Tohle vážně Japonci umí. Skvělý střih, hudba, intro ve mě okamžitě vzedmulo vlnu adrenalinu a probudilo moji vášeň pro závodní hry.

Za intro zatím bezchybných 10/10, a vážně smekám. Ne, že by konkurence měla horší intro, ale tady mě to vážně dostalo.
@Elf (komentář): Zdravím tě máš naprostou pravdu taky hraju GT od samého prvopočatku.Mám dotaz,momentálně se jezdí na denich závodech laguna saka nechapu proč ale pokaždé dostanu po závodě minutovou penalizaci nevím kde dělám chybu me hodnoceni je B.S můžeš mi poradit
Zdravim...je možné v průběhu přepínat mezi skladbami a pokud ano jak to nastavim..dik za odpovědi
@Marty McFly (01.01.2020 13:48): Singleplayer závodů je tam teď docela hodně, ale jedinou motivací proč je jezdit je jen tvoje chuť. Nic moc zajímavého za ně nedostaneš a až na pár vytrvalostních docela hardcore jízd mi to nepřišlo moc zajímavý.

Online je často super i s náhodnýma lidma. Ten matchmaking tam většinu času funguje dobře a jezdíš s lidma s obdobným skillem. Jen holt někdy narazíš na blbce, jako v každým onlinu. Obecně bych ale řekl, že v GTS jsou nejslušnější hráči, co jsem v závodních hrách potkal :)
@Marty McFly (01.01.2020 10:18): Názor na co? Ta hra je pořád stejná jako při vydání. Jen přidávají auta a pár tratí. Pro někoho mohou být fajn i ty přidané singleplayer závody, ale není tam žádný smysluplný progress, který by tě někam hnal. Prostě jen ježdění s AI.
Ty pravidelný updaty jsou samozřejmě fajn, ale povětšinou je to obsah, který předchozí GT měly v základu a nečekalo se na ně dva roky.
On-line ježdění je furt skvělý, pokud ti sedí GT jízdní model
@Marty McFly (01.01.2020 10:18): taky mne by zajimalo, kdysi jsem měl jak gt5 prolog tak velky gt5 a mám pocit že to fungovalo.docela dlouho. na gt sport jsem už ale neměl naladu, uz gt5 byl simulator a ja jsem víc na arkády. V podstatě mě to zajímalo jen jako techdemo
@Rapier (29.12.2017 14:56): Po updatu z toho rozhodně není klasické GT. Závodů je ale docela dost a třeba budou nějaké další přidávat. Pořád je to ale jen taková nouzovka, protože AI je vcelku tupá. Občas sice dělá chyby, ale jinak jezdí strojově ideální stopu a neuhne ani když jsi očividně rychlejší. Takže třeba čistá jízda pro online hraní se tam trénovat nedá. Naopak se jezdí dost kontaktně, ať už člověk chce nebo ne.
Taky by mě zajímalo co k tomu mohou říci současní majitelé GT Sport. Jak to na tom GT po tom slavném updatu? Už je to staré dobré GT nebo stále jen online závodění?
Lidičkové dá se to hrát i offline? Má to nějaké smysl? Nejsem moc na simulátory, takže nějaká menší arkádovost mi nevadí, ale má to i třeba nějakou menší kampaň nebo šampionát v offline, nebo je to všechno jen online? Nebo se víc vyplatí Driveclub?
@Rapier (06.12.2017 16:20): Srovnání s moderníma Forzama nemám, hrál jsem naposledy čtyřku na X360 nebo čistě arkádový Horizon 3. Mě Forza nikdy neoslovila, co se týče jízdy. Přišlo mi to vždy podobně nezáživné a nezajímavé, jako kdysi Gran Turismo 4. Parádní výběr aut a pěkně zpracována kariéra, ale jinak mě to vůbec nebavilo hrát.

Pokud hraješ jen offline a nechceš platit za předplatný, tak GTS opravdu nemá cenu. Možná podle toho jaký rozsah bude mít ta kampaň, kterou tenhle měsíc přidají, ale nečekám nic velkého.

@Paul (06.12.2017 13:27): To tam je, ale osobně nejsem fanoušek moderních Ferrari obludek :)
@montana (06.12.2017 11:49): rozumím a proto jezdím na XBox One Forza Motorsport 6 ale pravda jen offline. Co osobně moc nemusím u konzolí obecně je nutnost platit cca 1500 Kč za multiplayer (ano já vím hry zdarma...). Pokud jsi hrál FM6 na XOne zajímalo by mě srovnání s největším konkurentem, co se týče jízdního modelu na ovladači. Předpokládám, že to na volantu nejezdíš.
@Rapier (30.11.2017 06:28): Hele, mě na té hře štve spousta, fakt SPOUSTA věcí (primárně to, že v mnoha ohledech je zaseklá v roce 2004), ale co se týče ježdění je to asi to nejlepší, co jsem za poslední léta zkoušel.

Zní to jako z promo článku, ale díky povedené autoškole si tady každej najde svoje nastavení a je opravdu schopen začít líp jezdit/hrát. GTS dokáže perfektně navodit pocit, že opravdu řídíš, ale přitom z toho nedělá vědu. Ty rádoby simulátory dělají z řízení šíleně náročnou věc a spousta jezdců se shoduje, že to celé zbytečně stěžují.

V GTS je skvělé provedení nedotáčivosti, přetáčivosti, klíčový důraz na důrazné a plynulé brzdění před zatáčkou, správnou stopu atd., všechno co najdeš v simech. Celé je to ale prostě mnohem přístupnější i smrtelníkům, kteří nechcou laborovat hodiny nad každým settingem auta.

Tím, že je to určený pro online bych se tolik netrápil. Nějakou kampaň tento měsíc mají přidat a ty jednotlivý věci, co tam jsou teď jsou docela fajn. Samotný online závody jsou taky pěkně zpracovaný (ty oficiální). Do závodu tě to řadí podle zajetýho času, úrovně a hodnocení jezdce + hodnocení chování na trati. Takže se na trati často opravdu setkáš s lidma, kteří jezdí podobně jako ty a je to fajnový poježdění. Určitě lepší než s robotickou AI.

Jinak víc než chybějící kampaň mě tam spíš štve tragickej nedostatek aut a ještě tragičtější nedostatek zajímavých aut. Tohle Polyphony fakt prokoučovali. Člověk by si třeba chtěl užít i ten blbej fotomod, ale nemá tam prostě co fotit, protože výběr fotogenických aut by se dal spočítat na jedné ruce.

Simkáda na kterou jsem marně čekal dlouhé roky, a která měla být u mě osobně důvodem pro koupi PS4. Když už vyšla (z mého pohledu téměř na konci života PS4) tak bohužel jen jako online pro-gamingová záležitost. Asi největší zklamání. A to jsem se tak těšil. :(

PS: simkáda = mainstream simulátor ale jak jsem byl poučen závodní komunitou (ne zde na DH) se nejedná o simulátor, stejně jako v případě konkureční Forza Motorsport 6.