Angličtinu mám jen na horší než tarzaní úrovni. Není náhodou v PlayStation 4 verzi schovaná čeština?
Diskuze
@Popcorn (komentář): top
Já musím, říct, že se k ME sérii rád vracím. Dřív samozřejmně byly hry, které mě držely třeba atmosférou apod. (například Aliens versus Predator či KKnD: Krush, Kill 'n' Destroy Xtreme), ale do těch bych už dneska nešel, narozdíl třeba od série Earth 21xx. :-D
@Blaiddtom (22.11.2022 11:12): Preto som sa do toho nechcel púšťať, lebo je to na fakt na dlho a sem to ani nepatrí :)
@Ria Kon (22.11.2022 11:44): Asi to tak bude. Preto som rad ked pride nieco menej tradicne ako Death Stranding alebo hry z mensej produkcie-Disco Elysium, Outer WIlds a podobne. Pri filmoch mi zasa chybaju historicke velkofilmy, tie sa nejako vytratili.
@Blaiddtom (22.11.2022 11:18): Možná už si toho hrál celkově hodně a všímáš si víc, jak se spousta témat ve hrách opakuje (tak to je i ve filmech a seriálech). Pro někoho je pak těžší udržet onu pozornost, protože "to už tu bylo". Když jsme byli mladší, tak každá ta hra byla pro nás často unikátní a neokoukaná. U her na to moc netrpím, ale u filmů to na mě začíná doléhat.
@Ria Kon (22.11.2022 10:43): Suhlasim s tebou, ja som narazal cisto na kvalitu scenaru. Po technickej a hernej stranke hry urcite napreduju. Len hier ktore by ma od zaciatku do konca drzali pribehom uz je pomenej(znova plati to u mna len pre zapadnu AAA produkciu).
@M.a.t.t. (22.11.2022 10:31): No ja som primarne narazal na zapadnu 3ackovu produkciu. Ale tato tema je na dlhu debatu.
@M.a.t.t. (22.11.2022 10:31): To mě taky vždycky pobaví, když někdo vytáhne "herní průmysl a jeho kvalita upadá" (teď nemyslím Blaiddtoma). Ano, některé žánry třeba aktuálně tolik netrendují, ale obecně je her více než kdy jindy a i kdyby sme vyjmuli jen to kvalitní, tak je toho stále víc než dříve. Možná se změnil poměr. Dřív tech her bylo méně a velké tituly možná tolik hráče nezklamaly, jako se to stává dnes. Navíc dříve byl větší wow efekt hra od hry, jelikož docházelo k velkým pokrokům v grafice a celkově v možnostech díky výpočetnímu výkonu. Dneska už jsme v bodě, kdy stejné procentuální navýšení výkonu přináší stále méně znatelný posun. Ale skvělých her vychází několikero ročně, což je naprosto nádherný stav :)
@Blaiddtom (22.11.2022 10:00): Ja viem, že je to o osobných preferenciách, ale rolu tam v tvojom prípade môžu zohrávať aj ďalšie aspekty ako napríklad presýtenosť dnešnou tvorbou. Mass Effect či niektoré ďalšie ti možno tiahne nostalgia, či konkrétna téma, kým iné témy ťa možno až tak neoslovujú a ťažšie sa ti tam tým pádom hľadá to kvalitné a podobne. To len, samozrejme, teoretizujem, no hier je dnes omnoho viac ako kedysi, venuje sa im ďaleko viac skúsených scenáristov ako v minulosti a už len z tohto pohľadu sa nedá tvrdiť, že by hry zažívali v tomto aspekte úpadok. Len tiež záleží od konkrétnych prípadov, ak budeš hľadať skutočnú kvalitu u väčšinu Ubisoft hier, Bethesdy či Call of Duty, tam ju pochopiteľne nenájdeš. A rozhodne by si ju nemal hľadať len u tých najväčších západných hier, ale aj inde - napríklad u japonskej, či hoci aj spomínanej nezávislej tvorby (tá sa navyše dokáže občas približovať tej AAA svojimi produkčnými kvalitami, hoci to nie je logicky pravidlo).
@M.a.t.t. (22.11.2022 09:52): Pribeh je dost o osobnych preferenciach. Hral som vacsinu velkych hier poslednu dekadu a len minimum ma drzalo pribehom az dokonca. Kludne mi ale mozes dat nejake tipy, rad dozeniem, ak som nieco vynechal.
@rikuhahl (22.11.2022 09:50): To ja nikomu neberiem, ak ta to bavilo, super. Prvy krat som vsetko poctivo skenoval. Teraz ma to uz skor stvalo. Rad ale citam popisy planet.
@Blaiddtom (22.11.2022 09:16): Dobre napísaných veľkých hier, respektíve herných "blockbusterov" (keďže medzi ne radíš aj Mass Effect, očividne neočakávaš oscarové parametre) je viac než dosť, akurát asi nehráš tie správne. Skutočne si nemyslím, že dnešné hry v tomto aspekte zaostávajú oproti tým niekdajším. Z globálneho pohľadu je tomu i vďaka existencii nezávislej scény, ktorá sa nezriedka snaží lákať hráčov inými aspektmi ako skvelý audiovizuál skôr naopak.
@Blaiddtom (21.11.2022 22:45): No hele, ale skenování planet mě na dvojce bavilo skoro nejvíc, takže je to věc vkusu (jako u většiny věcí) ;)
@Blaiddtom (22.11.2022 09:03): Mod na neomezený boost v Mako a sprint postavy je absolutní nutnost. Bez něj bych hru rychle smazal, vždyť ti elitní vojáci tam jsou jak důchodci.
@Charllize (22.11.2022 02:36): Já bych právě hrozně chtěl aby to bylo zajímavé, vždyť papírově to zní jako ideální hra pro mě... jenže když ji dělá Bethesda, tak je opatrnost velmi na místě. Procházení těch jejich dungeonů podle šablony je mor.
@Jab (22.11.2022 08:18): Mne az tak tunely nevadia, ak sa to hra dobre a je to kvalitne napisane. Hlavne som posledne roky uz presyteny open worldov, takze je to naopak pre mna dokonca plus. Ale chapem, ze to niekomu moze vadit. Tie subojove areny ma najvyssej obtiaznosti tiez celkom bavili, na nizsich by to asi rychlo omrzelo ako pises. Pribehovo ale stale za mna patri k tomu najlepsiemu z 3ackovej produkcie a ma skvele napisane postavy. Tam dnesne hry z mojho pohladu velmi zaostavaju.(cest vynimkam ako RDR2)
@AlieN (22.11.2022 00:12): Ved presne to, ovlada sa to hrozne, planety sa mimo skinu oblohy vobec nemenia a hlavne kazda jedna musi byt hornata. Vydrandit na nejaky kopec trva dlhsie ako samotny quest. Keby aspon tie questy a priezkum za nieco stali, ale je to doslova genericky obsah. Vsade copy-paste presne tie iste budovy.
@Blaiddtom (21.11.2022 22:45): Jo. Ty minihry jsem si odstranil z obou prvních dílů už při prvním dohrání. Jinak dvojka mě také moc nebaví. Ty soubojové "arény" se strašně rychle ohrají. A dvojka je jinak jeden velký tunel. Nadto bez opravdového velkého scífkového města. Ale Tuchanka mi hodnocení zvedla. Ta byla super.
@AlieN (22.11.2022 00:50): Se mužem domluvit až to budeš hrát. Te vezmu za ruku aby jsi se nebál :)
Ake teď vážně. Pokud bude na těch planetách něco zajímavého, což muže fungovat u každého jinak, určitě je ignorovat nebudu. A z toho jak jsem skoro nic neignoroval v jejich předchozích hrách si myslím ze je velká šance ze nebudu ani ve Starfieldu.
Jinak u ME byla správná cesta Andromeda, jen tam měli dat víc te telenovely a neposrat launch aby fanoušci trilogie neremcali.
Ake teď vážně. Pokud bude na těch planetách něco zajímavého, což muže fungovat u každého jinak, určitě je ignorovat nebudu. A z toho jak jsem skoro nic neignoroval v jejich předchozích hrách si myslím ze je velká šance ze nebudu ani ve Starfieldu.
Jinak u ME byla správná cesta Andromeda, jen tam měli dat víc te telenovely a neposrat launch aby fanoušci trilogie neremcali.
@AlieN (22.11.2022 00:50): Btw velmi se bojím že Starfield dopadne stejně. Bambilion planet tam budou mít, a dopadne to tak že je všechny budem radši ignorovat. - Takže prostě Dungeony ve všech Elder Scrollech.
@Charllize (22.11.2022 00:29): No vzdali pokusy vytvořit nadžánrovou hru ala "space sim" a udělali prostě fast-paced střílečku kde se seká jedna jasně ohraničená mise za druhou. Což sice narušuje imerzi do toho světa, ale aspoň už je to větší zábava a ne tak utahaný paskvil.
Btw velmi se bojím že Starfield dopadne stejně. Bambilion planet tam budou mít, a dopadne to tak že je všechny budem radši ignorovat.
Btw velmi se bojím že Starfield dopadne stejně. Bambilion planet tam budou mít, a dopadne to tak že je všechny budem radši ignorovat.
@AlieN (22.11.2022 00:12): Zrovna ty výsadky na planety v jedničce z te hry dělají něco víc než jen kulisovou telenovelu. Na tom měli maknout v dalších dílech a ne nechat lidi šmrdlat planety myši :)
Btw Mako v jedničce a scanování planet ve dvojce mi připomíná velmi simplifikované Elite: Dangerous
@Blaiddtom (21.11.2022 22:36): Mě by třeba ježdění s Mako po planetách mohlo bavit - ale to by nesmělo mít tak debilní ovládání a ty výsadky by nesměly být tak zoufale generické. Planety se liší minimálně, drsnější vliv prostředí na některých se projevuje jen kosmeticky, copy n paste budovy na nich, a příběhy těch misí by vymyslelo i dítě.
@Charllize (21.11.2022 18:16): Mne sa to poslednu dobu stalo zial pri viacerych hrach na ktore som mal pekne spomienky(Oblivion, Vampire TM-B, Dragon Age Origins,...). Niektore hry je asi lepsie nechat len v tych spomienkach.
Pri ME2 a 3 sa mi to nastastie nestalo a uzil som si ich od zaciatku do konca. Aj ked je pravda, ze hlavne pri dvojke tomu pomohli mody, ktore odstranili otravne scanovanie planet a minihry. 3ku zasa dokazu mody ako Expanded Galaxy posunut este o level vyssie.
A suhlasim ze vacsina z nas ma nejake hry, ku ktorym sa radi vraciame bez ohladu na ich kvalitu z dnesneho pohladu(pre mna su to Gothic 1 a 2). Neberiem nikomu ak je to pre neho prave prvy Mass Effect.
Pri ME2 a 3 sa mi to nastastie nestalo a uzil som si ich od zaciatku do konca. Aj ked je pravda, ze hlavne pri dvojke tomu pomohli mody, ktore odstranili otravne scanovanie planet a minihry. 3ku zasa dokazu mody ako Expanded Galaxy posunut este o level vyssie.
A suhlasim ze vacsina z nas ma nejake hry, ku ktorym sa radi vraciame bez ohladu na ich kvalitu z dnesneho pohladu(pre mna su to Gothic 1 a 2). Neberiem nikomu ak je to pre neho prave prvy Mass Effect.
@Ria Kon (21.11.2022 17:13): V dobe ked to vyslo som hltal kazdu minutu, teraz ma az bolelo to dohrat. Pribeh a world building je stale viac nez dobry ale gameplayovo som sa nebavil snad ani chvilu. Mozno ak by som nevyzobaval vsetok obsah(dizajnera ktoremu prislo mako ako skvely napad preklinam) a siel len po hlavnej linii, tak by to nebolo az tak zle. Aj tak som si vsimol az moc inych problemov ako neexistujuca umela inteligencia, ktore som v tej dobe ignoroval, ale dnes uz to nedokazem prehliadnut.
@Blaiddtom (21.11.2022 16:39): No ja mám podobnou zkušenost jen s tím ze se to týká i dvojky a trojky. A co tak porůznu čtu tak nejsme jediny kdo po hraní LE vystrizlivel.
Ale na druhou stranu úplně chápu lidi co to pořad baví stejně, každý má nějaký hry které ho i po letech osloví stejně jako kdysi.
Ale na druhou stranu úplně chápu lidi co to pořad baví stejně, každý má nějaký hry které ho i po letech osloví stejně jako kdysi.
@Blaiddtom (21.11.2022 16:39): Zajímavé, mě naopak po znovuzahrání překvapilo, jak moc mě jednička bavila oproti tomu, co si pamatuju.
@AlieN (komentář): Na ME1 mam velmi podobny nazor. Este donedavna by som z nostalgie tvrdil, ze je to najlepsi diel. Bohuzial po nedavnom dohrani LE dostala nostalgia velmi ladovu sprchu. Prvy diel zostarol strasne zle(alebo sa len vekom zmenil pohlad na hry, predsa len som mal 15 rokov ked som ho hral naposledy). 2ka a 3ka oproti tomu su aj s pomocou modov stale spicka vo svojom zanri.
@Jab (19.11.2022 10:28): Pořád je to bída, strašně statické a obrazově téměř prázdné, postavy jen stojí a odříkávají svoje repliky - tedy žádný posun od Kotorů, je tam zoufale vidět že ty scény točil nějaký vývojář který se se skutečným natáčením nikdy nepotkal. První Mass Effect byl stejný. Zato druhý díl (jen rok po DA:O) je vedle nich jako z jiného vesmíru, je z těch cutscén a dialogů hrozně evidentní že tam konečně najali někoho kdo skutečně rozumí filmové řeči. I v obyčejných rozhovorech mezi postavami se tam pořád správně pracuje s kamerou, postavy se při řeči pohybují, interagují s okolím, je to celkově neporovnatelně dynamičtější a emotivnější.
@Ria Kon (19.11.2022 16:21): Oni nejsou BioDroni, jako my dva. :-D
@AlieN (19.11.2022 10:24): Ani bitvu o Ostagar? Ta byla epická. Stejně tak konečné cutscény s Arcidémonem. Taky ta s vlkodlaky a Dály. Nebo quest pro Kolgrima, když jdeš za velkou saní.
Dvojka měla skvělej nástup Flemeth v úvodu a luxusní zakončení boje s velkou saní v dolech. Jinak pravda, na epičnost byla slabší.
Inkvizice měla nespočet skvělých scén.
Dvojka měla skvělej nástup Flemeth v úvodu a luxusní zakončení boje s velkou saní v dolech. Jinak pravda, na epičnost byla slabší.
Inkvizice měla nespočet skvělých scén.
@AlieN (19.11.2022 10:24): https://m.youtube.com/playlist?list=PLFRrp42R6cwRE_92IrYqidE53vXKxXRsh
Je to trochu bordel. Ale i DA:O mělo své momenty.
Je to trochu bordel. Ale i DA:O mělo své momenty.
@Jab (19.11.2022 00:23): Cutscény z DA si vůbec nepamatuju, možná nějaké zajímavější přišly hlavně až v dalších dílech? Jednička byla docela ok, a hlavně vyšla v době absolutního sucha než žánr zachránil Kickstarter, ale její pokračování mě absolutně nezaujaly a vůbec nemám chuť si je někdy zahrát.
@AlieN (komentář): Stále tam holt nějaké ty a la "filmové" scény jsou a Mass Effect a asi i Dragon Age série tím na nové publikum zapůsobily. Ale souhlas, nevidět zejména dnes na té hře tu řadu chyb je nemožné. Zvláště při té kolikrát dosti "basic" grafice a opakujícím se prostorům (viz stále stejné schéma základen u vedlejších questů - vstupní místnost, hala s nepřáteli a pak dvě menší místnosti s vybavením a koncem případného questu). Já tedy... Nejsem ani moc fanda dvojky. Ale než jednička určitě o něco lepší je. A stále je u mě v posledku Mass Effect série ve svém celku citelně výše jak ta Dragon Age (zatím) trilogie. Souhlas i s tím, že je škoda toho zcela promarněného potenciálu Lame/Legendary Edice.
@AlieN (18.11.2022 17:45): Sniper-žáby xD
Tak nakonec to až takový průser nebyl, hlavně obtížnost se časem ustálila na smysluplné úrovni (Veteran bylo tak akorát), ty otravné sniper-žáby už se tolik nevyskytují, a mody na FoV, Sprint a další věci doladily hratelnost... aspoň do relativně smysluplné podoby.
Zpětně lituju že jsem neomodoval i odemykání beden - omezení složení party nutností mít někoho s decryption je strašně debilní nápad.
Zpětně lituju že jsem neomodoval i odemykání beden - omezení složení party nutností mít někoho s decryption je strašně debilní nápad.
@AlieN (21.10.2022 20:34): Podle mne opravili. Sice občas ty výrazy obličejů pořad nejsou koser ale jinak mi přijde ze tam žádný velký bugy nebo glitche už proste nejsou. Samozřejmě úkoly který by někoho mohli srat tam jsou, skenování sutru atd. Samozřejmě se něco najde, přeci jen Bio od toho utekli jak malej kluk od rozbityho okna ale myslím ze pokud ti sedne hra samotná bez nějakých větších problému to jde odehrát aniž bys něčím výrazným trpěl.
@Charllize (21.10.2022 19:35): A opravili ten největší bordel aspoň? Nečekám from zero to hero jako u NMS (u toho netrpělivě vyhlížím další Expedition), ale šanci bych tomu po trilogii dát mohl.
@pajmič (21.10.2022 19:28): No mne přijde co tak třeba koukám po webech a yt tak se par lidi najde co to po letech zkusili znovu a museli uznat ze to je vlastně dobrý. Myslím si ze nebýt toho pruseru při vydání s těmi obličeji a různými bugy dopadlo to mnohem lip. Takhle z toho ale bylo akorát zradlo pro meme tvůrce.
@AlieN (21.10.2022 19:01): Asi tak.
@Gordon (21.10.2022 19:10): Andromeda není špatná, má pár super prvků. Robustní progress postavy, variabilní souboják a překvapivě zábavný jezdění. Je tam ale taky hromada malých věcí který jsou úchvatně prdelní. Prostě bílá vrána oproti zbytku.
@Charllize (21.10.2022 19:15): Cožpak ty nevíš, že mít svůj vlastní názor je dneska hrdelní zločin? Lynč na tebe! :D Jasně, chápu v pořádku, je fajn taky vidět někoho komu se Andromeda líbí. :)
@Gordon (21.10.2022 19:10): Andromeda není špatná, má pár super prvků. Robustní progress postavy, variabilní souboják a překvapivě zábavný jezdění. Je tam ale taky hromada malých věcí který jsou úchvatně prdelní. Prostě bílá vrána oproti zbytku.
@Charllize (21.10.2022 19:15): Cožpak ty nevíš, že mít svůj vlastní názor je dneska hrdelní zločin? Lynč na tebe! :D Jasně, chápu v pořádku, je fajn taky vidět někoho komu se Andromeda líbí. :)
@pajmič (21.10.2022 18:58): Ja vím ze dalo. A ja si tím nebyl taky donedávna jistý. Ale teď už jsem, po te katastrofě se znovurozehranim trilogie. Ale netřeba z toho dělat nějaké obecne závěry, jde jen o můj názor.
@pajmič (21.10.2022 18:58): Co se týče herních mechanik, tak je opravdu o kousíček dál než trilogie. Ovšem je to typický produkt dnešní doby prequelů, remaků, sequelů, tedy to hlavně ždímá z nostalgické slzičky původního díla. Zrovna Andromeda ale opravdu špatná není, ikdyž se jí dá lecos vytknout.
Souboják ve trojce mě hodně bavil, ve dvojce to bylo tak na půl cesty. No a v jedničce... ještě fakt netušili co vlastně dělají.
@Charllize (21.10.2022 18:21): O tom by se dalo dlouze polemizovat, kolego :D
@pajmič (21.10.2022 17:57): Tak ona Andromeda je celá lepší než trilogie, nejen soubojak :)
@Jab (21.10.2022 14:12): Spíš jsem zvědav jak si poradí se soubojákem v ME 5. Andromeda tomu dala dobrý směr a obecně to má velký potenciál.
@Paul (21.10.2022 14:15): Imho jako původní trilogie. Víceméně.