Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (15.12.2022 12:14): Jojo. Škoda té vysoké ceny za takový ray tracing. To bude pro horní procento. Ale Witcher 3 je s tím asi fakt nejhezčí hra dneška. I bez ray tracingu je to ale ve 4K úchvatné. SSAO mi musí stačit. Dojem zlepší, byť ray tracing na geforce 4090 to není. :)
No smutné každopádně. Pokud si s tím pohraji, tak lépe hra stále vypadá (a o dost) na mé postarší Nvidii 1070 než ne Xbox Series X.
@Jab (15.12.2022 11:05): hrál jsem včera několik hodin na XOS, XSX a PS5.

Více méně všude byly nějaké grafické glitche, jak zmiňuješ typicky když kamera zabírá Geralta. Plus jsem narazil na podivné chyby (opakovaně), kdy mohu přejet s Klepnou most a nazpátek to najednou z ničeho nic nejde, apod... v mém případě se to stalo po souboji u vody s těmi modrozenými příšerami.

Tohle budou opravovat ještě nějaký ten měsíc, v tom měl @Say: pravdu. Řekl bych, že next-gen update u Cyberpunk 2077 v CDP pohlídali více. Na druhou stranu není to nic co by nespravilo pár patchů. :)

EDIT: postované video - nechápu kde vzali u PS5 možnost volit performance a RT mode. U mě PS5 nic takového nenabízí, na rozdíl od XSX. Tak nevím co dělám špatně, a nebo to video není z finální verze.
@Rapier (15.12.2022 11:01): No o fous lepší ve vnitřních prostorách. Ve venkovních je ale voda spíše horší a dělá to podivné efekty, pokud kamerou otáčíš kolem Geralta.

Jinak řečeno pro konzole se Ray tracing opravdu moc nepovedl a spíše vše zhorší.
Zajímalo by mě, zda vylepšily to vykreslování 2D stromů v dálce, mě to vždy rušilo, jak se stromy vykreslovali pouze do určité vzádelnosti a za nimy byly vždy holé kopce.

Jinak líbí se mi, jak ta tráva teď vrhá trochu tmy pod sebou, takže celkově ty pláně působí přirozeněji.
Tak jsem to včera také poprvé prubl a nefunguje mi ruční ukládání při již rozehrané hře. Funguje jen automatické ukládání a některé záchytné body (každý třetí nejde načíst). Jestli teď, na 24 úrovni mého Geralta, přijdu o uložený postup, tak budu dost nasranej. Jinak, menší změny v ovládání a v rozhraní nejsou nic zásadního. (PS4Pro)
Maxnuté na PC to vypadá parádně. Ray-tracing na konzoli je ale spíše lehce zklamání a update grafiky není moc významný.
@HolyMeatball (14.12.2022 16:43): Myslim original vs. remaster bez raytracingu. Ja tedy porovnaval ty dve verze, dx11 a dx12 a rozdil tam zadny velky nevidim. Jediny rozdil, ktery jsem pocitove zaznamenal je, ze remaster tolik netrpi na stuttering jak original. Alespon u me. Original se u me neda hrat bez zamcenych fps, to je jinak takova sekacka...
@Paul (14.12.2022 23:03): díky za tip! Neměl jsem tucha, že to jde. Dobré vědět.

Hrát mám v plánu nextgen, ale pravděpodobně na XSX, případně PS5, protože jen tam mám dostupný Ray Tracing, bohužel nevlastním GPU s RT. Snad v budoucnu, jednou se k nějaké dostanu. :)
@Say (14.12.2022 21:30): Parádní shot. Ale uznáš, že z Kaer Morhen tak trochu dělá Skellige :) Chápu CDP že nechtěli vyloženě měnit estetiku lokací.
Takhle to tam vypadá nyní, bez modů...imho taky pěkný, ikdyž tvůj shot je samozřejmě umělečtější.

@Rapier (14.12.2022 22:53): jo jde, to, klikneš pravým a v nastavení beta přístupu vybereš classic branch 1.32. Ale nevím proč to dělat, když nová verze má i DX11 a s vypnutým RT běží prakticky stejně, plus integrovaný mody. Jedině že bys chtěl teď hned modovat něco, co ještě není na novou verzi aktualizovaný.
@Paul (14.12.2022 19:12): na Metro jsem zapomněl. :)

Hru jsem právě zkusil na Xbox One S. Vizuálně je hezčí, kamera je ostrá jen v blízkém okolí, zbytek je nezaostřený (jako na foťáku režim portrét s hloubkou ostrosti), což chápu vzhledem k výkonu konzole. Je tam každopádně více detailů, postav, travin, apod. Hra celkově prokoukla a vypadá výrazně lépe nasvícení scény.
Co ovšem naštve jsou bugy. Klepna nereaguje na zavolání, odmítá přejet s Geraltem v sedle mosty....

Ten kdo zmínil, že budou opravovat teď pár měsíců bugy měl bohužel pravdu. Na XOS je těch grafických glitchů taky dost.
@Korbitch (14.12.2022 19:42): já to stáhnul odsud, na EGS je ten city sample jako něco co se musí dát do Unreal editoru, takže to někdo zkompiloval a nahrál na google drive. Ale připrav se že je to náročný a zezačátku se to klasicky trhá kvůli kompilaci shaderů.
Můj dojem je, že to vypadá trochu jinak a celkově lépe. Nový quest fajn. Zbroje a zbraně spíše nic moc. Hru a vizuální zážitek z ní to mění minimálně. Zadarmo je to ale na palec hore.
@SilentWolf (14.12.2022 18:02): u vybraných her to umí hezké věci ale napočítáš je na prstech jedné ruky: CP77, TW3, Quake 2, Doom 1 a Minecraft. Nově možná Portál a pak ještě jedna taky od Poláků co hrál Paul se zombíkama.
Teď jsem to cca hodinu testoval na PS5. Divný, stíny jsou ok ale v nastavení nelze zvolit Ray Tracing off, je permanentně on. A přitom CP77 má možnost vypnout a zapnout RT i na PS5.

Ještě to vyzkouším na X One S.
@SilentWolf (14.12.2022 15:49): zrovna jsem četl potenciálně možný vysvětlení

A lot of vegetation in RT can be hard on the CPU because the BVH structure needs to update constantly. To me it's no surprise that it's more intense than Cyberpunk with its more static game world.
Proč myslíte, že je zde RT o tolik náročnější? Jeden by řekl, že CP2077 je takový peak RT, když je tam tolik světelných zdrojů a odlesků.
Je tedy možnost, že najednou přijde hra, která bude chtít zase dvojnásobně dražší grafiku, aby RT rozjela? A proč by se tak mělo stát? Nebo je to jen o optimalizaci?

Chápu, že to je ještě v plenkách, trochu mě nebaví, že je RT budoucnost, ale zároveň to bude trvat ještě mnoho let, než to bude standard. :D
Taxem to taky prubnul a performance je ozaj katastrofa. Ale vypadá to opravdu pěkně.

A nevíte někdo, proč photo mode na mém konci může doprovázet černočerná tma? :)
Helejmese, já to mám pořád nainstalovaný, asi to taky prubnu, myslel jsem, že to má vyjít až za dlouho. :)
@Paul (14.12.2022 14:05): takže rozlišení 1620p a nejvyšší RT u CP2077 dává v poho 2060ti?

Pořád dumám nad tím novým železem, a zatím se ve mě tlučou dva názory.
1. Přeci nedám za PC přes pade.
2. Ray tracing!!

A hlavně nevím, kdy do toho půjdu. Ale právě Cyberpunk je jedna z her, kde bych si chtěl RT vychutnat, protože vím, že s DLC to budu hrát znovu. Jenže mi přijde že teď RT umí dobře pár her a pokud koupím RT grafiku, tak bude za měsíc obsolete. :D Nehledě na to, že pořád nevím, zda je lepší 4k nebo RT. Ale mrkl jsem se na tvůj profil a je zajímavé vidět (sice nic nového, ale pro připomenutí) kolik vlastně PC hráč ve výsledku ušetří na těch hrách.
Každopádně patch to bude chtít, se zapnutým RT vidím v  Kaer Morhen jak problikávájí stíny.
@Thellwin (14.12.2022 13:48): Přesně tak. Fakt mě to překvapilo - měl jsem za to, že když Cyberpunk hraju v 1620p Ultra RT bez problému na 60ti, tak to u Witchera půjde přinejhorším stejně. A ono jakože vůbec :)
Jeden screen z Kaer Morhen s Ultraplus a zaplým RT.
Je to docela masakr. Škoda že i na hardware. Fakt jsem nečekal že to poběží s RT hůř než Cyberpunk s RT :)
To vypadá tak na 3 měsíce oprav od CDPR a pak půl roku na patche must-have módů jako Friendly HUD atp. Tak snad příští Vánoce=)
Právě jsem zkusil TW3 patch 4.0 na XSX. Vypadá to kulervoucí. Pro jistotu, zdali mě nešálí zrak, jsem hru chvíli přepínal z performance do ray tracing mode. Good job!
@Longin (14.12.2022 09:53): ty alternative armory pro Marigolda a Nilfgaard jo. Pak tam je ještě jeden novej quest, ale s tím seriálem nemá dějově nic společnýho, jen v něm jako odměnu na konci dostaneš armor co nosil Cavill. Ten používat nemusíš a quest nemusíš dělat.

@Korbitch (14.12.2022 08:32): hra padá když se vypne RT, hraje bez něj, a pak se zapne přes ty jednotlivý RT položky. Pokud ale nastavíš přímo preset RT Ultra, tak nespadne. Ale maj to kluci krapet neošetřený, update bude ještě potřebovat update. A RT je tady mimochodem náročnější než v Cyberpunku, a to tak že o dost, takže asi muselo bejt docela peklo ten DX12 a RT do tý starý verze enginu dostat.
Ale RTGI umí udělat slušnej rozdíl:

RT OFF 
RTGI ON, RT odrazy ON, RTAO OFF, RT stíny OFF 

Ale je to příliš náročný, bohužel.