Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@marwel (26.10.2023 15:51): Jestli mi věříš je mi upřímně jedno. Ale s vyfarmenou morálkou na 20+ v každým levelu a heavy armorem upgradnutým na aktuální maximum se na většině bossů fakt téměř nedá umřít. Teď už ani není potřeba dávat vše do wood na tank build, protože po patchi všechny staty dávaj přibližně stejně HP (předtím prý dávali wood +6 HP, zbytek +3 HP a teď je to tuším wood +6, zbytek+5 za level). Agilita téměř nemá na nic vliv nebo jsem ho aspoň nepoznala. Takže jsem opakovala jen prvního bosse, za to ale hodněkrát, tak 20 pokusů a pak prvního Lu Bu cca na 5 pokusů. Uznávám, že poslední boss šel na první pokus jen protože jsem měla vysbíraný všechno léčení a i tak to bylo o fous. Jinak fakt bossové zívačka. Těžký momenty byly jen mimo bosse, když jsem v levelu vlezla mezi nepřátele s vyšší morálkou nebo když nějakou vlajku strážil miniboss. Mám dohraný i oba Niohy a ta obtížnost tam byla nesrovnatelně vyšší.
@Zoltan (24.10.2023 20:37): Doplněno, odesláno i s druhým DLC. Díky.

BTW komu se stejně jako mě zdála původní hra docela nudná (byť se skvělým soubojovým systémem) kvůli příliš nízké obtížnosti (pouze dva bossy jsem nedala na první pokus a u některých jsem měla pocit, že bych si v průběhu souboje mohla jít udělat kafe a stejně bych to po návratu ještě úspěšně dobojovala), tak druhý DLC je fakt hardcore. Už poslední volitelná mise prvního DLC šla s obtížností o dost výš než zbytek a druhé DLC má obdobně obtížné bossy i v hlavních misích.
@Zoltan (24.10.2023 20:21): Tak mi to vraťte a já dopíšu něco i do toho prvního, ať to má obdobnou strukturu s tím druhým. Nechápu, jak to vyřešíte tím, že si ten návrh budete neschválený držet u sebe.
@Peach (24.10.2023 20:05): Popisek je s délkou dost na hraně, máš tam jen tři řádky. Takže jestli chceš poslat návrh na druhé DLC, tak klidně pošli, ale zkus se trochu rozepsat. Pět/šest řádků už by bylo fajn.
Jaký je problém u schválení prvního DLC? Už mám dohraný i druhý DLC, tak nechci udělat stejnou chybu.
No mám hru dohranú ale tak ako ma celkom bavila, tak ma na konci sklamala. Posledná tažší súboj bol asi Zhan Liao a aj ten padol do 5 pokusov. Bohužial potom som už na každom strávil 1-2 pokusy. A aj ked ma Blindfolded Boy pri prvom pokuse úplne zničil a konečne som si myslel že príde výzva, tak som ho pri druhom pokuse zničil ja.  Celkovo hra nie je nejako zložitá ked sa človek naučí vykrívať útoky.
@Widl (14.03.2023 13:00): Asi. Ja mel zase draka na prvni dobrou unaveny po praci. :) Druhy fight s Zhan Liao je neprijemny taky no. Pro me ale nejhorsi ti, kteri vam nedovoli se k nim priblizit nebo vam nedavaji cas a prostor je bit. :) Takze prave demoni forma Liu Bei, demoni forma Lu Bu. A Aoye byl pro me o tom, ze ten "nabihaci" critical blow byl pro me v pripade neodrazeni instantni smrt. To je neco co me vzdy neskutecne sere, V zakladu byl Aoye pri prvnim stretu jediny, kdo me oneshotoval, proto na seznamu nejtezsich. V pozdejsich stretech s nim uz to instantni smrt nebyla, takze ok.
@marwel (14.03.2023 11:02): Taky to bude asi podle buildů. Pro mě co se týče bossů byli nejhorší Lu Buové,  Zhang Liao a drak na konci. Třeba Aoye byla chvilková záležitost na první doborou.
@Widl (14.03.2023 08:08): Mne ten zaver naopak prisel docela lehky, obzvlast ti dva bossove pred poslednim, ty jsem dal unaveny po praci na prvni pokus. Celkove pokud hrajete prozkoumavacim zpusobem, hledate vlajky a nejdete proti nepratelum s vyrazne vyssi moralkou nez je ta vase, tak problemy mit nebudete. Co se tyce bossu, tak je jich tam par tezkych/otravnych (Aoye, Zhang Rang, Lu Bu n. 1, Lu Bu n. 2, Liu Bei.), vetsina je jich ale v pohode. Ale ta navykovost je silena. :)
@marwel (14.03.2023 00:03): Já to včera večer taky domlátil, ještě zbývá pár sub misí a šup do obtížnější verze. Tam to podle mě totiž teprve začne být ta pravá řezničina, stejně jako u Niohů :) Závěr mi dal teda dost zabrat, ale jak píšeš, Niohové mi taky přišli těžší, tam jsem nechal pokusů určitě víc. Když přistoupíš na pravidla hry, tak je to zábava a když se vše povede, tak i krásný šavlový tanec. Těším se na rozšíření.

S tím lootem jsem zvědav jestli ho nějak využijí v budoucnu v rozšířeních? Nioh 2 to měl udělané lépe, logičtěji, tak tu ta šance je.
Tak dohrano vcetne vsech vedlejsich misi. Za me super. Je to kombinace Niohu a Sekira no. Soubojak je paradni, je to neskutecne navykove, neni to ani prilis tezke (veteranum soulslike her a predevsim Niohu to bude urcite pripadat vylozene jednoduche). Muj build typicky jack-of-all-trades, tak to hravam ve vetsine RPG hrach, a zde to neni zadny velky problem, jen holt nedosahnete na ty highlevel kouzla (zadne mi ale nepripadalo tak zasadni abych se za nim honil).

Loot je tu opravdu dost zbytecny. Od poloviny hry jsem zbroj nemenil, jen ji upgradoval. U zbrani pak hraji vetsi roli ty martial arts. Nechcete zbran, ktera ma nejaky s nekonecnou animaci. Setove bonusy jsou sice fajn, ale vzhledem k tomu, ze cast zbroje jako setu vam z toho daneho itemu vezme jeden bonus, tak je to trochu o nicem.

Graficky je to v pohode, nevim co proti tomu mate (SilentWolf vstoupil, vyblil se a zase odesel :)). Hlavne to neni hra, kde byste se kochali prostredim, ale hratelnost vas nudila k smrti.
@HolyMeatball (13.03.2023 15:09): S buildem to souvisí, protože mám zbraně, které zvyšují poškození toho fatal striku, čím lehčí zbroj na sobě máš. Plus na cetkách další bonusy k tomu. Takže se fakt nechci dostat do dlouhých výměn, stačí chybka a hodně mě to bolí :) Naopak, ze zálohy, svrchu dokážu působit jedním kopancem veliký poškození.

Však je taky Sekiro nejlepší hra od From :D
@Widl (13.03.2023 15:02): No jo, ale dostat se na ta vyvýšená místa, ze kterých oný skok spáchat, by po malých úpravách šlo i zcela bez skákání, á la klasické soulsovské dropy. :) Oproti tomu v Sekiru skákání velmi často nahrazovalo uhýbání + člověk tam měl i ten boží grapple... ale jo, neříkám že je to problém, je to to nejmenší. A neřekl bych, že tu může nějak zásadně být řeč o buildech, stejně prim vždy musí hrát deflektování a právě ideálně i využívání 'zkratek' k předběžným kritickým útokům. Vlastně díky téhle hře už zpětně Sekiru vůbec nevyčítám, že neměl armory a alternativní zbraně. :D
@HolyMeatball (13.03.2023 14:37): Já se profiluju jako lehkonohý dvoukataňák, takže pro mě jsou skoky naopak docela zásadní prvek a design s tím krásně počítá, snad ke každýmu tužšímu nepříteli se dá dostat někam shora nebo mu díky tomu vpadnout do zad. I u velmi tuhých nepřátel je to půlka životů fuč, což se vyplatí. Navíc to skvěle vypadá :D
Svůj prvotní dojem bohužel musím poněkud poupravit, po ani ne deseti misích je to tomu Niohu podobné až moc. Více než Sekiro bylo Soulsům. A vůbec celkově je ta míra sebemenší invence až skandálně nízká, a ještě k tomu je to invence vyloženě obšlehnuta právě ze Sekira.

Má to ale to štěstí, že je to opravdu zábavný a návykový. A jakmile si souboják sedne, tak i vlastně relativně nenáročný. Ale po SoP jsem opravdu doufal, že se odvážou víc a nebudou se tak donebevolajícně držet tý stejný šablony. Proč třeba ten loot pořád funguje stejně, i tady? Na co tolik lootu, když přes 10 misí se pořád jen točí přesně ty stejné itemy? Proč jsem od první mise neměl jediný popud změnit armor?

Ono i to skákání v tom zatím působí jako naprosto zbytečná "nová" mechanika, jen aby to tomu Sekiru bylo ještě blíž. Přitom (zatím) se tomu level design opravdu nikterak nepodřizuje, resp. samo to skákání je potřeba, ale kdyby nebylo skákání, tak se velmi snadno dá všechno upravit, aby potřeba nebylo. A vyjma několika málo obzvláště vyměřených skoků z vrchu to ani v souboji nemá žádné opodstatnění.

Sekiro bylo nepopiratelně svý, zatímco tohle opravdu je víc než cokoliv Nioh lite. Ale baví to jaxviňa, tak co už.
@RemixSvK (12.03.2023 22:16): No, já už jsem o pár bossů dál a máš se ještě na co těšit co se týče toho trestání chyb :D Někteří jsou opravdu monumentální a výtvarně krásní. O to víc zamrzí ta grafika, slušelo by jim to v něčem hezčím. V pozdějších fázích se to ve vedlejších misích zaplní souboji 1 vs. 1 s ostatními naverbovanými hrdiny a tam je to taky paráda a nic nenechají zadarmo.

Takový drobný tip, pokud by se někdo u někoho trápil, v jedné té submisi v bambusovém hájku s vodou, kde jsou z vody hned po startu dva velké kameny je na vršku jednoho z nich dračí prášek. Ten po požití postupně pár vteřin dost výrazně léčí. Na mapě je po každém načtení a lze jich u sebe mít 10. Takže 10 dodatečných lékárniček k flašce :) Tím jsem v poklidu nakonec udolal i toho Lu Bua
No Lu Bu je konečne aj za mnou. Zabralo to menej pokusov ako som očakával a to asi 8. Každopádne skvelý boss, ktorý trestá každú chybu. Jeho útoky sa dajú pomerne rýchlo naučiť vykrívať a potom je to už iba o tom vydržať. A za mňa je najlepšie ísť na neho bez spoločníkov.
Sláva, Lu Bu je za mnou, ale dalo mi to celý večer a asi pětadvacet pokusů. Strašnej prevít.
@marwel (07.03.2023 10:06): Mně to teda přijde na ovládání jednodušší než třeba Nioh. Tam jsem si pořád pletl prsty, tady je to ok.


@SilentWolf (07.03.2023 11:19): Mně se na tom soubojáku líbí, že ti dává šanci poprat se s každým útokem protivníka, neexistuje nic co bys neměl šanci vykrýt, a ještě tě to k tomu pěkně motivuje díky tomu systému nabíjení útoku/omráčení. Celý je to hodně dynamický a pořád se něco děje.
Demo nebylo tak hrozné, jak to na mě původně působilo. Grafika je furt hnus, ale když člověk přivře obě oči a pak je zavře úplně, tak to není tak zlé.

Oproti Soulsům tam hráč aspoň nemusí uskakovat jak ocas díky deflectu, ale oproti Sekiru je ten deflect takový nijaký. Prostě v Sekiru to zařinčí, případně hráč dupne nepříteli na zbraň apod.. zde jakkoliv efektivní ty salta a kopance mají být, tak to působí nijace. Jako celý souboják, ale prostě absence nutnosti kotoulů velké plus.

Stejně tak mě láká hrát se společníky, které znám z Total War: Three Kingdoms. Je to strašně cool setting. Kdyby to mělo hratelnost Sekira v tom světě, to by byla paráda, možná by nemuselo být ani nadpřirozeno a obří bossové.. Takový duel dvou generálů uprostřed bitevního pole kde vojáci kolem vás utvoří půlkruhy a nikdo se neopováží ani přiblížit. Mňam, to jsou zase ty potenciály... :D

Mít to zdarma, možná v tom pokračuju. K nákupu to ale není. Třeba za deset dalších her už to bude o něčem jiném.
@Mendoza (06.03.2023 18:25): To bych rad videl, jak hraje tohle na te sve podlozce. Zrovna jsem nad tim vcera premyslel, ze si nepamatuji jestli jsem hral nekdy v nedavne dobe hru, ktera vyzaduje tolik tlacitek jako Wo Long. Horsi uz je snad jen vyber zbrane v Red Dead Redemption 2. :)
@Mendoza (06.03.2023 18:25): To jsi mě moc nepotěšil :D Na půlku ho dávám už pravidelně, ale pak mi dojde léčení a je to v háji. On je relativně jasnej a čitelnej, ale je rychlej a s dobrou obranou, Takže každá chyba v úsudku dost bolí a hned ji trestá.
@Widl (06.03.2023 17:01): Toho Lu Bu si myslim, ze MissMikkaa (typka, co hrala dva Elden ringy najednou) delala dva dny. Nechci si to spoilovat, tak se tam mrknu vzdycky jen na minutku, ale prislo mi, ze byla porad u nej.
Pan Lu Bu pro mě bude asi na chvíli zásek, zatím ho těžce nestíhám :D

Co se technickéhop stavu týče, nejhorší část byl zatím souboj s "Mnohodědkem", kde to občasně drclo několikrát snad někde k 20 FPS.
@BUMTARATA (06.03.2023 10:58): Bedýnky budou, streamovaci, neboj, i od Intelu :)
A Gaben už krabičky zkoušel ne?

Pro mne za ty roky hraní je už zcela jednoznačný ze hrát na pc je daleko víc o nervy než na konzolích. A ta cena o něco horší grafiky a fps mne moc nevadí. Taky jak hraju hodně japonsky hry, i ty budget, mi to dává smysl. Ne vždy to je na konzolích lepší, obvzlast třeba porty her z ps3 který na pc často běží lip. ( třeba Agaresty a další ). I se mi líbí taková ta uniformnost konzoli ze tam je všechno pro všechny stejny a je tam pořádek. Na konzolích se taky řeší hlavně hry samotný a fóra a i reálný lidi neřeší od rána do večera konfigurace a kdo má kolik fps :)
[neexistující příspěvek]: Jen Apple Arcade hry, mimo to jsem nic nestahoval ani radši, větší odpadiště než Steam. :D
@Blaiddtom (06.03.2023 10:05): PC platforma je vopruz kvůli příliš velký hardwarový/softwarový variabilitě.

Hot take: Všem by prospělo, kdyby se na PC vůbec nehrálo, místo toho by vznikly třeba další dvě tři konzole (AMD, NVIDIA, Intel), vývojářům by to usnadnilo vývoj/optimalizaci, zkrátilo by to vývojovej cyklus, hry by vycházely častěji a v mnohem lepším stavu, jednou za pět let bys vyplajznul deset tyček za bedýnku, život by byl zase krásnej.
@Blaiddtom (06.03.2023 09:22): No, poviem ti z vlastnej skúsenosti s tretími stranami ohľadom testovania. Veľa vecí tí testeri otestujú, spíšu ticket, kde popíšu problémy, ak to testujú priamo devs, tak aj návrh riešenia, časť tých ticketov sa odmietne kvôli tomu, že vraj je to "veľmi niche problém", časť z časových a časť z finančných dôvodov alebo z dôvodov resources (developeri už majú vyrábať niečo nové, čo prinesie ďalší zisk) a človek s tým nič neurobí...
@Paul (06.03.2023 10:01): Část Capcom her portovali QLOC, ti mají většinou naprosto bezchybné porty. Ale jinak jo, tihle větší vydavatelé už to mají v klidu, problém jsou ti menší, jak říkáš.
@Fritol (06.03.2023 09:48): To dava zmysel a pri portoch z vychodu to este dokazem pochopit...problem je ze zo zapadu su poslednu dobu tie hry casto este v otrasnejsom stave(BF 2042, Darktide ,Cyberpunk, pre mna Hogwarts Legacy,...). A hlavne hry bezia uplne nahodne na roznych zostavach bez ohladu na vykon.
@Fritol (06.03.2023 09:48): ale je vtipnej paradox že jiná japonská firma, která PC hry posledních 30 let nevydávala - Sony - dělá nejlepší PC verze :) Ikdyž to jsou samozřejmě hlavně západní hry co vydávaj.
Ale já bych obecně řekl že většina japonskejch firem už si PC celkem osvojila. Např. Capcom dělá špičkový PC verze, Atlus a jejich persony jsou taky bez problému, Yakuzy od segy to samý, pak všechny ty menší RPGčka co portuje Durante jsou špičkový. Problémy má hlavně to Kekmo (wo long i wild hearts), Squeenix je dost o náhodě (např. FF7 nic moc, Octopath Traveller 2 bez chyby) a v menší míře Fromsoft (ikdyž Elden Ring měl problémy i na konzolích a např. Sekiro či DS3 běží na PC bez problému).
@Blaiddtom (06.03.2023 09:22): Nedávno se to tu řešilo u nějaké jiné japonské hry. Japonci tu optimalizaci na PC moc nezvládají, není to tak dávno, co pro PC hry vůbec nevydáváli, takže tady spíš hraje roli fakt, že to neumí. Ostatně i dnes spousta jejich her nevychází na PC day one a případné porty jim dělají západní studia.

Já teda day one hry moc nehraju, ale co jsem v posledních letech hrál přes gamepass, tak zatím žádné výrazné problémy. A to mám 6 let starý PC s gtx1070. Asi mám štěstí. Případně něco na PS4, kde už ale poslední dva roky počítám s tím, že ty hry jsou ve špatném technickém stavu kvůli PS5.
Tak dalsia absolutne odflaknuta optimalizacia pre PC. Performance ani zdaleka neodpoveda grafike, ale ako tak som to rozbehal(R9 5900, rtx3080)...kamosi uz take stastie nemali a pre mnoho ludi je to nehratelne.
Tak už jsem to konečně dostal trochu do ruky. Ten souboják je prostě parádní, asi nejlepší co jsem ve hrách potkal. Přesný, rychlý, všechno je jasný. Enemáci, útoky, vše je zvukově i vizuálně krásně označené. Takže všechno chcípání je jenom moje vina :) Co mě mile překvapilo jsou mapy, jejich průzkum, vertikalita.
@marwel (03.03.2023 21:24): To seš dobrej, druhý mě už asi pětkrát vyškolil a vymetl se mnou tu arénu. Má strašně dlouhý pracky :D Už na to kašlu a dám si ho zase až zítra večer. Ale ten první mě taky vytrestal, jsem ho kuchnul na první pokus a říkám si, co to jako je? Vždyť všude říkali jak je to klasicky těžký. No a pak přišla animačka a druhá fáze :D

@HolyMeatball (03.03.2023 21:51): Baví mě, že to je jiný. Zase ten souboják překopali a zase to je super. A když to do sebe vše v těch pohybech zapadne, tak je to krásný šavlový tanec.
Koštnul jsem jen pár prvních minut a je to solidní nezvyk. Ale sedne si to. Ale čekal jsem to pocitově a mechanicky tomu Niohu mnohem podobnější. :)
Tak prvni boss asi 15 pokusu. :) Druhy boss (spis miniboss, ma jen jednu fazi) na druhy pokus.
@Blaiddtom (03.03.2023 08:42): Zatim jsem zkousel jen ten uplny zacatek, k prvnimu bossovi. Uplne jsem ignoroval RPG systemy a loot a chcipl jsem jednou a vubec nevim jak. Bosse jsem nezkousel, zkusim ted vecer. Ale podle toho kolik lootu jsem po ceste nasel to asi nebude lite verze Niohu ve kterou jsem doufal. :)

@Widl (03.03.2023 10:37): Jj, urcite v tom bude nejaky hacek. Takhle by to bylo az prilis lehke. :D Ackoli ja urcite o umirani nouzi mit nebudu, jsem ten typ hrace, ktery si jede to svoje dokud to neklaplne, ignorujice vsechny ty "vychytavky", ktere hra nabizi kolem. :) Sekiro jsem dohral prakticky pouze s mecem, bez pouzivani prosthetics (jen ty shurikeny jsem pouzival). Proto me Wo Long laka, parry je vetsinou neco o co se da oprit, obzvlast kdyz je to zakladni mechanika hry a ne jen nejaky bonusovy skill schovany nekde v rohu skill stromu. :)

Ale na co si budu muset zvyknout je, ze mate parry a dodge na stejnem tlacitku, zatimco block jinde. Vetsinou mate parry a block na stejnem tlacitku.
@marwel (03.03.2023 08:38): Noooo, jesli jsi na začátku, tak bych zase s tím oknem na protiútoky tak nejásal, 100% nás to někde vytrestá :D Rád slyším, že to technicky ještě trochu učesali. Večer na to taky vlítnu.

@SilentWolf (03.03.2023 09:14): Ronin už alespoň vypadá líp. Síla jejich her je prostě jinde než v grafice, tam to asi nikdy nebude top.
Když ono to vše už od Niohu vypadá strašně hnusně. Mě to až štve že nejsem schopen se přes to přenést, přitom to není jen grafikou, ale tak nějak.. vším - design lokací, animace, čísýlka. Přitom bych si tak rád kydlil nepřátele které znám z Total War: Three Kingdoms. A když koukám na jejich další hru co dělají tak je to zase to samé..

Zlaté Sekiro, i když mám k němu taky hromadu výhrad.
Tak plna verze tim otresnym frame pacingem nastesti netrpi (stale to neni idealni, nejaky stuttering tam je, ale nic zasadniho) a hra ma zvyseny limit na 120 fps. Okno pro odrazeni utoku je skutecne zde docela velke, rozhodne to neni Sekiro, kde bylo parry mnohem pristnejsi co se tyce casovani.
@marwel (24.02.2023 12:42): Zkoušel jsem, leč jen na K+M, gamepad mám po stěhování ještě někde zahrabaný, tak to nebylo úplně ideální :) Běží mi to plynule v rozpětí 58-60, nějaké problémy s pocukáváním jsem nezaznamenal. Okno na parírování je sice poměrně malý, ale tak už to u podobných her bývá, chce to jen trochu cviku. Souboják přesně dle mého gusta, rychlý.
Demo na PC venku. 60 fps limit a presto stuttery mess, prakticky nehratelne. Krom toho se mi ani nepodarilo se vymotat z te horici vesnice, furt jsem tam chodil v kruhu = skvely level design. Timing na parry je uplne zmrseny, ale to prikladam predevim tomu frame pacingu (i kdyz kdo vi). Zkusim jak to vyjde v gamepassu, ale uprimne vydat demo v takovem stavu a ocekavat, ze to hrace prilaka...