Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Co udělali je, že odpojili scaling světa od levelu postavy. V předchozí verzi se vyplatilo zůstat na relativně nízkým levelu dokud člověk neměl dobrý zbraně, protože levelování postavy dělalo celou hru skokově těžší. Scaling světa je teď volitelnej. Pořád je nutný ho trochu napumpovat, pokud chceš mít přístup na obě mapy atd, ale už to není tak, že by člověk vyleveloval postavu dřív než zbraně a najednou byl zaseklej na těžkejch nepřátelích bez možnosti to vrátit.

https://www.theastronauts.com/2024/01/witchfire-new-feature-gnosis/
@bukrrCZ (01.10.2023 19:09): Ono se dá hodně spekulovat o tom co to vlastně je :D Rouguelite prvky tam sice jsou, ale je to i spíš takový extraction shooter a míchá se tam všechno možné, od Dark Souls až po Destiny a Tarkov. A i prvky Bulletstorm tam jsou, většinu zbraní musíš používat specifickým způsobem - třeba brokovnici můžeš přebíjet a zvýšit jí Damage tím že se sklouzneš, revolveru zase zvyšuješ damage tím že dáváš headshoty.

A ti vývojáři během cca týdne vydali čtyři solidní patche a dva hotfixy. Jsou to fakt machři.
@LIUWIL (21.09.2023 10:49): Super poznatky. Škoda, že jsem si to nepřečetl dřív, než jsem to koupil :) Trochu mě štve, že to je rogue lite. Doufal jsem ve vážněji pojatý Bulletstorm. Jinak všechna čest, nevypadá to jako hra tuctu vývojářů.
Prvotní poznatky ze hry, takový mini komentář. 

Co bylo v trailerech zapomeňte, hraje se to úplně jinak než to tam vypadalo. Tempo hry je překvapivě pomalé, aspoň tedy na konvence FPS her. Pomalu chodíte, střílíte a hlavně velmi dlouho přebíjíte. Musíte uhýbat útokům, hlídat si staminu a snažit se využívat speciální schopnosti zbraní. Postupně na scénu bude přicházet větší množství a více druhů nepřátel, a pak to pomalé tempo začne dávat smysl. Je to taková spíš taktická střílečka, kdy se snažíte trefit každý výstřel. Akční pasáže jsou velmi založené na crowd managementu. Musíte mít přehled o tom jací jsou kolem vás nepřátelé, co všechno umí a vhodně prioritizovat které sejmout jako první. Musíte se chytře pohybovat, tzn. nikoli vběhnout do davu nepřátel a nechat na sebe střílet ze všech směrů, ale využívat krytí scenérie a držet si ideální vzdálenost. 

Ze začátku je k vám hra celkem shovívavá, takže se do ní lze snadno dostat. Postupným levelováním ale začíná přituhovat a eventuelně přituhne hodně. Zvlášť ty kalamity jsou fakt kalamity, nepřátelé které přivolají jsou neskuteční sráči. Witchfire je jednoznačně těžká hra. 

AI nepřátel umí být efektivní, ale ještě má nějaké mouchy. Nepřátelé kteří umí házet nebo střílet se snaží držet odstup, nepřátelé kteří bojují na blízko se nejdřív snaží schovat před vaší muškou a vyběhnou až když mají reálnou šanci se k vám dostat.

Herní smyčka mi přijde zajímavá. Na základně se věnujete permanentní progresi. Zkoumáte kouzla, zbraně a atd. Navyšujete si dovednosti čímž zvyšujete svůj level, ale i obtížnost. Vždy když se dostanete na nějaký level, tak vám vyskočí hláška o tom jakým způsobem bude hra těžší (například že tam je nový druh nepřátel nebo nové pasti). Ze základny se dostanete pryč portálém. Když z něj vylezete, tak zůstane otevřený pár minut. Poté zmizí a objeví se na nějakém náhodném místě na mapě. Zbraně levelujete jejich používáním, každá má nějaké speciální dovednosti. Napřiklad za každý headshot který dáte revolverem budete mít v dalším zásobníku jednu kulku se zvýšeným damage. Zabíjením nepřátel sbíráte witchfire (ekvivalent duší z Dark Souls) který potřebujete pro levelování, po levelu nacházíte různé předměty. Pokud si je chcete odnést na základnu, musíte se dostat (často probojovat) k portálu. Když chcípnete, witchfire a některé předměty co máte v inventáři zůstanou tam kde jste zhebli. Stejně jako v Dark Souls, máte možnost se tam vrátit a věci sebrat. 

Level jako takový zůstává stejný, ale kdykoli jej upustíte (ať už schválně nebo nechtěně), tak se předměty a nepřátelé přesunou na jiná místa. Ze začátku bude level takový trochu prázdný a jen na pár místech budou nepřátelé. Postupně se tam toho začne dít víc, přibude nepřátel.
 
Zvuky hry to bude chtít ještě vyladit, ale jsou příjemné, přijde mi to velmi atmosférické. Grafika není nijak třeskutá, ale pohledově hra vypadá velmi dobře. Výkon je solidní, hlavně teda na Early Access. Já na RX 7800XT vše úplně na max 1440p nativně, ve většině míst se držím nad 100FPS. Když stáhnu vše na low, tak se dostávám přes 200FPS. A pak je tu ještě upscaling. Četl jsem ohlasy že někteří to v pohodě hrají i na Steam Decku. 

Co se vývojářů týče, klobouk dolů. Je vidět že tam mají opravdové veterány v branži. Začali v devíti lidech, během vývoje nabrali další tři. Má to nápad, má to charakter, a na Early Access to dopadlo líp než jsem čekal. Asi největší neduh Early Access je zatím relativně málo obsahu, ale už teď v tom jde v pohodě nechat víc jak 15 hodin.