Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Koudy1989 (23.06.2024 00:16): Tahle trofej je trošku bugnutá, někomu vyskočí třeba až po dvaceti minutách, někdo musel nahrát starší pozici, znovu udělat poslední zkoušku a pak mu vyskočila. Pak je ještě možnost prokecnout znova se správcem, přijmout další výzvu a dokončit ji. To také někomu pomohlo.
Ahoj, omlouvám se jestli nepíšu do správného vlákna. Hru jsem s nadšením dohrál a k platinovce mi chybí jen trofej z lovist. Problém je, že je mám všechny dokončené na všechny proužky a přesto trofej nemám :-( u každého loviste porad jen svítí promluvte si se správcem lovist...nevíte prosím někdo co a kde vzniklo za problém?
@montana (18.06.2024 23:42): Vi o tom svete stale velky kulovi, jen o neco vic nez poboznej manik z kmenu od vedle. Sylens vi mnohem vic a s Aloy jedna jak s dementem. Aloy, misto aby se ukazala jako lepsi clovek dela uplne to stejne vsem kolem. Krom toho se chova jako krava i v ramci normalniho dialogu, kde se zadne nazory nebo viry vubec neresi. A mimika? Ano, jestli te bavilo koukat na ten Aloyin konstatni vyraz nekde mezi zhulenim a naprostym znudenim, tak ok. Jak jsem psal nejvetsi problem je to ve srovnani s jednickou. V jednicce byla Aloy super, ve dvojce uz ne. Mozna je to tim, ze v jednicce je Aloy neustale v defenzive, tak je v pravu, kdyz to tak reknu, zatimco tady se chova jako krava naprosto bez priciny. I zde jsou pasaze kde je v defenzive a ty jsou super (napriklad jak jednala s tim sun priestem) vetsinou tomu tak zde ale neni. Vtipne na tom je, ze se ve skutecnosti chova hodne podobne jako ja, coz je pravdepodobne take jeden z duvodu proc me tak stve. Nebud jako ja, Aloy, bud lepsi.
@marwel (17.06.2024 19:15): No protože všichni jsou doslova pod její úroveň. Ona ví o tom světě a minulosti všechno, má důležitý poslání. Oni jsou pobožní troubové z pravěku a je logický, že s nimi a jejich názory často nemá trpělivost. Já to měl teda přesně naopak a její sebevědomí a mimika mě dost bavily.

Uglifikace žen... heh, ok boomer.
Zajimave. Nejsem si uplne presne vedom kde je chyba, kde nastala zmena, ale povaha Aloy ve dvojce me neskutecne sere. Kde v jednicce me Sylens sral jak se do Aloy navazel (ona nastesti mela vetsinou dobrou reakci na nej) tady fandim jemu. :D V jednicce mi prisla tak spravne snarky, tady mi hodne pripomina Panam ze CP2077 - chova se jak rozmazlenej fracek, se vsemi se bavi jak kdyby jakykoli dialog s nimi byl pod jeji uroven. Eh.

Aloy: "Did anyone tell you you have great personality, Hades?
A tobe to nekdo rekl, Aloy?

Plus ta uglifikace zen ve hre, to je tedy parada.
@boovol (17.06.2024 09:40): nn, právě před jedničkou. Gaia dostala signál od mysterious masters. Sabotovala se,.
nechala jeskyni vyprcnout Aloy.

Mašiny začaly blbnout, protože Hapheastus byl odpojený od Gaii a sám začal blbnout. To samé Hádes, který zas dal do pohybu Eclipse. Atd atd

A ten signál byl právě od Nemesis. Ani ne od Far Zenith, ale od Nemesis
@boovol (02.06.2024 06:01): Hele nemění příběh jako takový.


Spojlery:

Ale to kdo je big bad na konci dvojky má vliv i na jedničku a za mě tedy naprosto meh.

Nemesis má vlastně na vrub celý děj série zatím (kdyby neposlala signál, Gaia by se nesabotovala, Hefastosovi a strojům by nejeblo atd... žádný Horizon by nebyl. Upřímně preferuju nevědět, protože mi celá zápletka s Nemesis přijde naprosto uhozená).
@Hydr0gen (15.04.2024 16:49): Jak prosím podle tebe dvojka mění příběh jedničky? Teď jsem dohrál dvojku i s datadiskem a nejsem si ničeho vědom, jedničku jsem hrál kdysi, jak vyšla na PC, možná si něco zásadního nevybavuju.
Začalo to pěkně na prd, pak se to rozjelo a bylo to dlouho fajn, no a pak to zase stálo za prd. Z hlediska psaní je toto podle mě nezvládnuté, hlavně v tom konci. O studiu toho moc nevím, ale přijde mi, že někdo přišel se skvělým nápadem a dal dohromady základ ještě někdy před vydáním jedničky, a pak se přidal nějaký neumětel který do toho naházel nesmysly.
Prominul bych takové ty líné detaily, třeba že v jedničce byl Focus něco jako jednorožec a teď je Alloy jen tak tahá z kapsy kdykoli se jí zachce, ale kolik věci se stane mimo obrazovku nebo se jen tak najednou vyhrotí stiskem tlačítka, to mi přijde naprosto stupidní. Některé události působí absurdně, občas jsem i v některých rádoby dramatických situacích rozesmál. Celkový dojem mi přijde jako takový mišmaš který neví jestli chce být originální, nebo kopírovat Marvel. Toto bylo hlavně vidět u toho konce, kde se prostě něco pořád dělo, ale přitom se vlastně nědělo nic, jen toho chtěli co nejvíc narvat na obrazovku.

Nelituju hraní, ale na rozdíl od jedničky na toto nebudu vzpomínat... asi vůběc.
@Paul (12.04.2024 17:50): Sorry, zpoždění. No spíš myšleno tak, že jednička měla nějaké konzistentní vyznění, které bylo vysoce uspokojující.

Na to dvojka navázala, ale její vyznění a big bad přišlo úplně na konci a není to jen o tom, jak to zpětně vysvětluje děj dvojky, ale právě i jedničky - ho zgruntu mění.

Pro mě neuspokojujícím, nezajímavým způsobem. Čert vem, že dvojka nemá tak dobrý příběh jako jednička (alespoň konec ne teda). Ale pro mě vlastně jedničku zhoršuje protože sahá na události tam.
Mass Effect měl celkem přímočarej souboják, kterej osvěžovala možnost komandovat společníky, což ale už k mýmu nemilýmu překvapení neplatilo pro Andromedu. Tady bych třeba dost ocenil, kdyby se Bioware pro příště (pokud dřív nezavřou krám) podívali na Rebirth, jak se to má dělat.

Horizon, především pak Forbidden West, mi přijde mnohem zábavnější v tom, jak hravý to umí bejt a jak uspokojující je složit na kovový lopatky něco fakt velkýho. Ale souhlasím s tím, že je to přeplácaný, zahlcující, co se výbavy týče. Jinak tady bych po zkušenosti s Dragon's Dogma zase chtěl, abychom v trojce po těch kolosech mohli i lízt, abys třeba vyskočil na Stormbirda a ten by tě odnes někam do prdele. Ale to jen sním.
@Paul (13.04.2024 21:34): Přišlo mi, že ten jetpack dost rozbil tu hratelnost. Ale asi to bylo spíš špatně přizpůsobeným level designem. Profily mi taky nesedly, ale možnost být comba samoschopný bylo cool.
@Ria Kon (13.04.2024 19:12): já obecně spíš preferuju souboje proti humanoidům. Tyhle panelákový monstra co na mě skáčou a Aloy se furt válí po zemi a musim žonglovat dvacet typů munice abych dělal criticaly...jako ne že by mě to vyloženě štvalo nebo tak, ale nepreferuju to. Plus Andromeda měla jetpack, s tím byla sranda :)
@Ria Kon (12.04.2024 23:08): Mass Effect měl výhodu toho, že jsem ho hrál před mnoha lety a tudíž mi ta šablona ještě nepřišla tak vyčpělá - plus to bylo RPGčko okořeněný spoustou reaktivity (a jeho svět mi přeci jen přišel zajímavější než ten Horizonu).
Jako, nechci vám brát názory, ale úplně stejné to má třeba kultovka jako Mass Effect.
@BUMTARATA (12.04.2024 18:17): Souhlas. Jako už dvakrát jsme ultimátní hrozbu odhrozili, tak si do trojky mohli připravit něco úplně jiného, komornějšího, osobnějšího..a nechat dvojce necliffhangrovej závěr.
@Paul (12.04.2024 17:50): To je žel problém veškerý fikce, která se opírá o ultimátní hrozbu. Buď budeš její potlačení neustále odkládat, nebo ji nahradíš nějakou jinou. Obojí mě k smrti nudí. Přitom týhle hře by mnohem víc slušel příběh, kterej by se bez týhle berličky obešel.
@Hydr0gen (12.04.2024 09:06): taky si nejsem úplně jist co myslíš tím retconem. Mě nejvíc zamrzelo to proplejtvání potenciálu charakteru Tildy a pak taky že samozřejmě po záchraně planety před Zenithama hned musej připravit další world ending hrozbu pro třetí hru. Trochu na pěst tenhle storytelling.
@Hydr0gen (12.04.2024 09:06): V čem ti přišel retcon? Myslíš projekt Apollo (či jak se jmenovala ta loď s uloženou historií lidstva)? Za to sem byla strašně ráda. Podle mě to byl promarněný potenciál, ale chápu, že to nechtěli řešit v jedničce. A že se našla nějaká soukromá sekta, co utekla/se schovala, tak to sem čekala už od jedničky.
@Paul (07.04.2024 18:33): Mě konec vysloveně nasral. Přišel mi na sílu a skoro až retcon jedničky. Po pomalém rozjezdu měl pár hodně silných momentů (Las Vegas, setkání s záporáky, Gaia, Beta...), ale zakončení mi absolutně nesedělo. A teda nejsem sám, stačí dá hledat "ending" v subredditu Horizon a je tam toho hafo.

Souhlas s bloatem, na konec jsem si na to trochu zvykl, ale všechno je přifouklé: itemy, crafting, skill trees, akvivity, i ten overriding je potřeba grindit.
@Paul (07.04.2024 18:33): Já osobně teda Ubisoft hry nesnesu, ty repetitivní prvky mi tam přijdou strašně okaté. Tady mi nevadí, protože se nevážou na průběh hrou a jsou vyloženě jen taková aktivita kterou můžeš a nemusíš dělat a často to je nějak odlišené. Třeba Tallneck kterého musíš sundat harpunou.

Osobně chodím po světě akorát se dvěma luky a všechno ostatní ignoruju. Občas se napiju lektvaru na zdraví. Upgrady jsou podle mě vymyšlené dobře, ale implementované jako kdyby to bylo MMO ve kterém máš strávit 1000 hodin (i proto nehodlám nosit víc než dvě zbraně). Teď jsem třeba u jedný zbraně zaseklý na tom, že se mi nikde na mapě ještě nespawnuje dinosaurus kterého mám sejmout.
Je to tedy výrazně delší než jednička. Ignoroval jsem tu stolní hru machine strike, melee areny a hunting grounds, jinak jsem udělal komplet všechno a vyšlo to na hezkých 90 hodin bez datadisku (jednička 65 včetně Frozen Wilds).
Je roztomilý že po Frozen Wilds udělali pro změnu Burning Shores, heh.
Jinak je to tedy ubisoftovina through and through, ale dost kompetentní, v některých aspektech výrazně před jedničkou. Ale pár věcí mě tu trochu štvalo (zbytečný množství zbraní/pastí/munice a všemožnýho harampádí, je to dost bloated...a shánení upgrade komponent mě taky kdovíjak nebere) a k příběhu bych taky měl pár výhrad, i když nebyl špatnej (ale opravdu zajímavý to začalo bejt až ke konci kdy je na scéně Tilda, škoda že z ní zas museli udělat dementního end bosse...takový plejtvání Carrie-Anne Moss).
Každopádně, teď vzhůru do LA a za Deaconem Starkillerem.
Mě teda překvapilo jak špatný je ten začátek a jak dlouho trvá. Je to už sice dávno, ale z jedničky si začátek pamatuju mnohem lepší. Hned na začátku jsem měl paniku, že s tím ukecaným týpkem budu hrát celou hru. Následně jsem potkal několik postav které jsem si evidentně měl pamatovat z jedničky, ale já nemám vůbec šajn kdo to je. Trvá příliš dlouho, než se to rozjede a ještě déle než budete moci plnohodnotně prozkoumávat celou mapu.

Příběh mají (zatím) velmi dobrý, aspoň tedy povrchně, nicméně postavy a dialogy jsou v lepších případech jen mírně nad úrovní Bethesdy. Je to jedna z mála her kde nemám trpělivost dialogy poslouchat a přeskakuju hned jak dočtu titulky. Každopádně průzkum a náhodné poflakování po mapě je super, toto je přesně to kouzlo které Bethesda měla před Starfieldem. Na to, že se dá jezdit na robokrávách kašlu, všude chodím pěšky. Netřeba se starat o žádné questy nebo tak něco, prostě jdu kam se mi zachce a něco se tam bude dít. Jen teda interiéry jsou hodně slabé. Neustále se opakuje "vlevo nebo vpravo, na jedné straně bedna, na druhé postup dál".
Čtu dost zajímavej technickej pokec o PC verzi s lidma z Nixxesu a Guerilly a je tam embedovanej launch trailer PC verze, tak ho pustím a tam "an absolute masterpiece" - Czechgamer. A ona fakt existuje herní sajta czechgamer, jsem vůbec netušil...a tu recenzi psal... slovák xD
@kuler91 (21.03.2024 19:17): no teď vyšlo pro mě zajímavejch her v rychlym sledu spousta - thaumaturge, banishers, outcast, alone in the dark, horizon 2 kterej prioritizuju, a za dva měsíce tsushima..nemůžu si stěžovat :)
Nixxes jsou mistři svého řemesla, mám v tom hodinu a naprosto bez jediné chybičky.
[neexistující příspěvek]: V pohodě, bylo to moc narychlo. Nikdo nedorazil a zrušeno :)
@SilentWolf (28.09.2023 13:27): Já mám takového člověka v rodině dokonce. V poslední době mě třeba bavila jeho nekonečna snaha vynášet do nebes jakoukoliv závodní hru jen proto, aby sám sobě nalhal, že Forza je shit. Takže kdybys to náhodou nevěděl, tak poslední GRID je naprosto bezkonkurenční luxus. ;) (je mu 30 btw, taky jeden z těch PS ultras)
@SilentWolf (28.09.2023 13:27): Mne řevnivost mezi konzole uživateli vyhovuje. Je to takový kořeni a opravdu stav kdy jsou všichni láskyplně objatí protože mají všichni vše stejně mi prijde nudná a o ničem. Uživatele dělají značku a měli by si za ni stát když ji mají radi a přináší jim zábavu. Samo někdy to zachází do extrému ale trocha řevnivosti nezaškodi.
@Fritol (28.09.2023 12:41): člověk si říká, že takoví lidé snad ani nemůžou existovat a pak vleze na web konzolista. :D :D Diskuze tam nejsou snad o ničem jiném než o urážkách majitelů druhých konzolí. Přijde mi to dětinské, obzvlášť když to jsou stejně všechno debilní konzoloví peasanti. :D
No doufám ze teď když Jimbo odešel bude lip, pokud tam nedají ještě někoho horšího. Fakt doufám ze to bude Japonec. Podle mně to ze to teď bude Japonec zastupovat značí ze do toho Japonci hrábli a doufejme ze tím ta americká éra PS skončila. Nebo taky ne..
@BUMTARATA (28.09.2023 13:14): Já je srovnal s Ubisoftem v tom smyslu, že Assassini nebo Far Cry mají úplně stejnou cilovku, jako Horizon nebo Tsushima. V kontextu toho, že pro jejich značky z hlediska hratelnosti existují alternativy.
Jak psal Fritol, nejspíš se snaží dosáhnout na hráče, o kterých si myslí, že by si tu konzoli nekoupili. Nevim, jak bych se k tomu stavěl dnes, ale tenkrát jsem si PS4 koupil právě kvůli hrám. Ale zase si tam nepořizuju nic jinýho než ty jejich hry, takže ze mě taky moc užitek nemaj. Však čas ukáže, jestli se jim devalvace exkluzivního portfolia (a vlastně celý značky, když i ty porty vydávaj zmršený) vyplatila. Jinak Sony pushuje technologie jako málokdo, srovnávat je s Ubisoftem je trochu úsměvný.
@Charllize (28.09.2023 12:55): Vydávání exkluzivit jinde je imo jen snaha získat víc peněz na vývoj, protože prodat dodatečný milion nebo dva na PC je fajn finanční vzpruha, když jejich hry rok co rok stojí víc a víc, ale hráčská základna není nafukovací. A snížit rozpočet na jejich hry také nemohou, protože jejich zákazníci by je s nějakými "AA" hrami poslali do prdele. Navíc menší studia si sami úspěšně zlikvidovali. Myslím, že se sami chytili do pasti trochu s tou bambilionovou produkcí. Buď je zachrání zvyšování cen nebo PC. Ideálně oboje dohromady. A osobně si myslím, že v případě PS5 ani nemohou počítat s prodeji 120M+, neb Xboxu se tuhle generaci daří víc, než tu minulou, takže nějaký příliv nových zákazníků, kteří by to vykompenzovali, se také konat nebude.

Layden před tímhle varoval a už teď můžem vidět, že měl pravdu. Sony na to imo dojede, kor až/pokud pohoří ty jejich GAAS kraviny.
@Fritol (28.09.2023 12:41): Ja mám pořad za to ze pád PS by proste problém byl a nic hladkého a bezproblémového by to nebylo. Teoreticky by se to casem vykompenzovalo ale pro plno vydavatelů by to byl problém třeba už jen v rámci rozdělených her a investovaných peněz a tak dále. A v herní Sony se proste děje něco zlého. Všechno tomu napovídá. Vydávání exluzivit jinde, poměrně malý počet kvalitních her, Jim odchází, zdrženlivost v dnešním trendu nakupování studii a tak dále. Je to cely divný :)
@Charllize (28.09.2023 12:32): PS ultras jsou jen ukvičení idioti, kteří by bez pobíhání od otazníku k otazníku nepřežili ani týden a hned by si koupili herní PC a byli by z nich ještě větší pitomci, tedy PC master race. Kdokoliv, kdo vede tyhle internetové konzolové války, je v první řadě jen závislák, který si na hraní postavil osobnost a bez her by určitě nepřežil. :D

Případně to jsou jen lidi, kteří měli peníze jen na jednu konzoli a tak se rozhodli, že budou hejtit bezdůvodně všechno, co na tu jejich konzoli nevyšlo, aby maskovali svoji závist. Takových primitivů už jsem taky poznal... Ale kdyby jim ten Xbox dal někdo zadarmo, tak už to bude v pohodě. :D
@Charllize (28.09.2023 12:12): Neříkám, že by přešli ze dne na den. PlayStation by taky ze dne na den neskončil. Kdyby ale oznámili, že PS6 nebude a s hrami končí, tak se stane prostě to, že Xbox bude mít další generaci monopol a lidi koupí buď Xbox nebo PC. A i kdyby hráli na mobilech/Nintendu, tak furt by hráli a někam by své peníze cpali. 150 milionů by prostě postupně přecházelo na Xbox/PC stejně, jako teď majitelé PS4 postupně přechází na PS5.

Pokud existuje nějaká skupina hráčů, která by možná, ale fakt jen možná přestala hrát úplně, tak jsou to zarytí Nintendo fandové. Kdyby skončilo Nintendo, tak pro většinu jejich značek neexistuje alternativa. Mají tak specifickou fanbase, že jim nikdo nekonkuruje. Sony nemá vůbec nic, pro co by nějaký západní vydavatel už dnes nenabízel multiplatformní alternativu. Dělají hry pro casual mainstream stejně jako Ubisoft, EA, Activision atd. Pro herní trh nejsou důležití ničím jiným, než nějakou 100M základnou uživatelů, která by se bez problému přelila na jinou platformu.

A ano, chápu, že exkluzivity prodávají konzole, ale ten rok nebo dva imo stačí. Lidi chtějí hrát hry hned, ne čekat rok až jim to vyjde na PC. A lidi, co na ně ten rok čekají by si tu konzoli stejně nikdy nekoupili i kdyby ta exkluzivita byla na furt.
@Fritol (28.09.2023 12:02): To bych si nebyl tak jistý. Plno lidi by poslední PS těžilo na doraz protože by na to roky šli ještě sehnat starší hry. Plno z nich by třeba přešli na mobil a těch co by třeba přestali nakonec hrát úplně by se taky par našlo. Další by třeba využili Switch který je trochu jiný ekosystém a plno big značek co dneska z PS profitují tam ani není. Přijde mi naivní si myslet ze těch 150 milionu lidi by ze dne na den přešlo na pc a xbox. Ani náhodou.
Casova exluzivita to taky nezachranuje. Kdyby Switch exluzivity byli časové nikdy by ta konzole nebyla tak úspěšná. Já nechápu co je tak těžkýho na tom pochopit ze exkluzivní hry jsou to co děla konzoli úspěšnou nebo ne. Vždyť to je jasný jak facka.
@Charllize (28.09.2023 11:55): Nahradit by to šlo jednoduše. Kdyby nebylo PS, tak by lidi koupili Xbox nebo herni PC. Snad si nemyslíš, že by lidi prostě přestali hrát kvůli tomu. Žádný vydavatel by o zisky nepřišel, jen by je měli z jiné platformy.

Konec PS by byl špatný jen z hlediska monopolu. Jestli něco PS kdy uškodilo, tak to byl neúspěch XOne konzolí. Stejný efekt by to mělo i opačně.

Osobně si ale myslím, že existence exkluzivit je dobrá věc. Minimálně těch časových. Vede to k lepším hrám, větším investicím a zdravé soutěži. Vydávat hry na PC třeba až po roce či dvou je ideální.
@Bursoft (28.09.2023 11:43): Konec PS by byla pro herní průmysl dost velká rána obecně, ne jen kvůli exluzivitám. Přeci jen ty zisky pro většinu dnesnich vydavatelů jsou z PS obrovský a nahradit by to šlo pak už pomalu a těžko.

Jako ze si to muže zahrát víc lidi? Vždyť si stejně driv lidi kupovali k pc konzoli. A Obvzlast dneska když lidi mají desetitisíce na pc není konzole za 10k žádný velký problém. Zas tolik lidi by nedostatkem netrpělo myslím.
Úspěšné firmy jsou úspěšně proto ze nabízejí něco co jinde ne nebo dělají věci lip než jinde. Když by všude všechno bylo stejné pro všechny tak se vracíme k frontám na banány za komančů. A herní Sony jako firma co postavila základy a úspěch na hrách co jinde nebyli nemůže dělat nic horšího než vydávat exluzivity i jinde. Jediny co mně napadá ze jim proste teče do bot a chytají stébla aby se neutopili, jinak to naprosto nedává smysl a jde to proti tomu co konzole odjakživa představují a muže to dělat jen totální debil.
Co tam vůbec ještě chybí? Musím říct, že to byl trochu surrealistický pocit nažhavit na novém PC po dlouhé době steam a vidět tam v podstatě svou PS knihovnu.. :D
Už i ta Persona 5 tam je.
Nebýt Death Strandingu 2 a že si synovec asi rád zahraje Spideyho 2, asi bych tu konzoli střelil. :D
Možná ještě GTA 6 bude chvíli exkluzivní na konzoli.
@Hitsuran (28.09.2023 08:03): jediný dvě sony hry co byly při launchi technicky blbý jsou TLOU a první Horizon, a obě jsou opravený k dokonalosti. Jinak má Sony dobrej track record. A dvojku portuje rovnou Nixxes, takže předpokládám že to bude v klidu.