@Vynex (29.10.2023 18:42): Jo myslel jsem si ze to bude neco takoveho. Takze na PC, nebo alespon u me, to nejde, obe poloviny vyvolavaji mindhouse. Oh well...
Diskuze
@marwel (29.10.2023 17:33): Hraji na PS5 a jde to vyvolat rychle stisknutím levé strany touchpadu. Pravá strana vyvolá "mindhouse".
@marwel (29.10.2023 17:33): podle kylea rowleyho (director) to jde, ale jak nevim. Tipl bych touchpad.
Maly technicky dotaz. Na xboxovem ovladaci jde rychle vyvolat mapu podrzenim tlacitka home (nebo options?, no proste to male tlacitko nalevo). Jde mapu rychle vyvolat i na dualshock/dualsense ovladaci, nebo je potreba vzdy jit pres ten "mindhouse"? Nepodarilo se mi na to prijit.
@SilentWolf (28.10.2023 23:20): U mě je to pořád lepší a lepší čím dál se dostávám. Stále bizarnější situace a hodně příběhových vláken. Lituju, že jsem si na to nevzal dovolenou.
Jinak po tomhle si dovedu představit nějakou investigativní adventuru svázanou s Control, ty pasáže Sagy jsou mnohem lepší než jsem čekal.
Jinak po tomhle si dovedu představit nějakou investigativní adventuru svázanou s Control, ty pasáže Sagy jsou mnohem lepší než jsem čekal.
@LIUWIL (28.10.2023 22:47): teď jsem dojel druhou kapitolu a aby byl prakticky po každém výstřelu na bosse jumpscare, to už mi přijde opravdu nadužívané. :D Ale pravda, je to první horrorovka, kde používám sluchátka, dělám si to sám.
Každopádně stále jásám, jak skvělé to je.
Každopádně stále jásám, jak skvělé to je.
@SilentWolf (28.10.2023 22:38): Jakoze někam skočíš, spadneš a uděláš si jizvu? :)
@SilentWolf (28.10.2023 22:38): Jo, s timto souhlas, myslím že někdo neodhadl v jaké kvantitě tam to probliknuti xichtu na obrazovce dali. Protože když přijde na reálné jumpscares v rámci samotného gameplay (tzn. Něco se opravdu stane), tak ty jsou luxusní a u některých jsem se zasmál.
Přijde mi, že je tu zbytečně moc jumpscarů. :D Jen proto aby tam byly.
@Rapier (28.10.2023 10:35): Na druhou stranu co by v realitě dnešního HW čekal? 4080 na full RTX a Path tracing ve 4K nestačí, aspoň ne tady. Nikde tam nepíše třeba o frame generation, což u mě třeba dělá cca 2x tolik fps. Graficky je to pro mě úplný vrchol, nevím, kdy mě hra graficky takhle překvapila a to má prostě svojí daň.
@Rapier (28.10.2023 10:35): Moc jsem si s RT nehrál, asi si tady nerozumí s FSR. Bez FSR s RT Low mám nějakých 40FPS a to hodně trhaných.
@LIUWIL (28.10.2023 01:46): když zapneš RT, je to stejná tragédie jako na RTX 4080, viz. Pavel Makal recenze na games?
Plot Thickens: The Game
Ještě musím zvlášť poznamenat, že zvuk je absolutní špička.
Jedu si to velice pomalu je tady hodně možností prozkoumávání a tolik drobných detailů že každou minutu někde zastavuju a čumím na něco :D Po sedmi hodinách jsem teprve dodělal třetí kapitolu (myslím). Jako fanoušek první hry jsem naprosto nadšený, po třinácti letech to zatím plní očekávání. Některé věci co tady vidím ve mně už teď budí hype na Control 2. Nejen z hlediska příběhu ale i herních mechanik. A z hlediska příběhu je to místy tak krásně divné, Remedy se tady fakt utrhli ze řetězu. Prapodivnost je potřeba brát jako normu.
Pro ty co to nepostřehli, už je v plánu New Game + a Nightmare obtížnost jako DLC (zdarma).
Jinak na to jak hra vypadá je výkon zcela akceptovatelný. Ten poprask v některých debatách byl naprosto zbytečný. RX 7800XT na 1440p s FSR to podle lokace dává od 80FPS až někam přes 120 na mix středních a vysokých detailů. A FSR Quality vypadá dost dobře (post processing nutno na High). Možná už někdo posílal, ale tady rozbor a srovnání od Digital Foundry https://youtu.be/QrXoDon6fXs?si=2JDgYescDGA5t88o
@SilentWolf (27.10.2023 21:09): K tomu pod spoilerem, tohle se řešilo už v Control a tam se to ještě nějak dalo jakože vysvětlit. Tady už se na to vykvakli úplně, jenom by to brzdilo průběh příběhu. Budou se totiž dít mnohem divnější věci ;)
Pro ty co to nepostřehli, už je v plánu New Game + a Nightmare obtížnost jako DLC (zdarma).
Jinak na to jak hra vypadá je výkon zcela akceptovatelný. Ten poprask v některých debatách byl naprosto zbytečný. RX 7800XT na 1440p s FSR to podle lokace dává od 80FPS až někam přes 120 na mix středních a vysokých detailů. A FSR Quality vypadá dost dobře (post processing nutno na High). Možná už někdo posílal, ale tady rozbor a srovnání od Digital Foundry https://youtu.be/QrXoDon6fXs?si=2JDgYescDGA5t88o
@SilentWolf (27.10.2023 21:09): K tomu pod spoilerem, tohle se řešilo už v Control a tam se to ještě nějak dalo jakože vysvětlit. Tady už se na to vykvakli úplně, jenom by to brzdilo průběh příběhu. Budou se totiž dít mnohem divnější věci ;)
@SilentWolf (27.10.2023 21:09): Nemůžu uvěřit, že to existuje, a miluju, jak neakční to je.
Jinak jsem se svou 4060 skončil u kombinace MEDIUM-HIGH, 1440p (DLDSR), DLSS BALANCED, kompletně bez RT, v lese se to fakt už nedalo, i tak to vypadá nádherně.
A dokonalý to taky není, full RT vs rasterizace.
Jinak jsem se svou 4060 skončil u kombinace MEDIUM-HIGH, 1440p (DLDSR), DLSS BALANCED, kompletně bez RT, v lese se to fakt už nedalo, i tak to vypadá nádherně.
A dokonalý to taky není, full RT vs rasterizace.
@Paul (27.10.2023 21:05): asi tak, tady na max detaily bez RT jen v prumeru 20-30 fps. Ale tak s AFMF a FSR muze mit i 2-3 x tolik FPS
@Marci (27.10.2023 18:28): ten sem este nehral ale vim o tom ze je to podobny pribeh stejne jak Metro: REdux. Ale u toha Wakeho co sem se dival na YT na jeden gameplay tak mel spatnou utilizaci GPU ktera nebezela zdaleka na 100%, tusimtam nekdo psal 70%, takze drivery a patche muzou hodne vyresit.
Já jsem na hru nahajpovaný, protože je to Alan Wake. Je to v podstatě můj splněný sen. A přesto.. jsem překvapený jak dobrá hra to je, i když opomenu, že je to Alan Wake. Určitě si dokážu představit celou hru v duchu první kapitoly. Jen s tou dvojicí detektivů. Parádní začátek.
Tak trochu doufám že v remaku Max Payna bude Sam Lake opět tváří Maxe, ten jeho uncanny výraz je cool. :D
Zlobí pár drobných glitchů, třeba že Casey nemá na začátku kelímek s kávou v ruce - ten levituje kdesi kilometr vedle. A třeba mě triggeruje i font který je na deskách s případy. Takové prkotiny. Co je horší, trochu divně na mě působil závěr první kapitoly. Kdy dvojice policajtů narazila na právě zmasakrované kolegy a pojali to způsobem "upsík dupsík", nahoře se dál úředničilo a hlavní dvojice se vydala bez řečí pronásledovat monstrum bez srdce. Ale pokud je to z Wakeovy hlavy, jde to připsat tomu, že to holt není dobrý spisovatel. :D
Po dohrání budu asi sjíždět/číst detektivky ve stylu True Detective.
Každopádně si to musím dávkovat, je to prostě kaviár. :D
Tak trochu doufám že v remaku Max Payna bude Sam Lake opět tváří Maxe, ten jeho uncanny výraz je cool. :D
Zlobí pár drobných glitchů, třeba že Casey nemá na začátku kelímek s kávou v ruce - ten levituje kdesi kilometr vedle. A třeba mě triggeruje i font který je na deskách s případy. Takové prkotiny. Co je horší, trochu divně na mě působil závěr první kapitoly. Kdy dvojice policajtů narazila na právě zmasakrované kolegy a pojali to způsobem "upsík dupsík", nahoře se dál úředničilo a hlavní dvojice se vydala bez řečí pronásledovat monstrum bez srdce. Ale pokud je to z Wakeovy hlavy, jde to připsat tomu, že to holt není dobrý spisovatel. :D
Po dohrání budu asi sjíždět/číst detektivky ve stylu True Detective.
Každopádně si to musím dávkovat, je to prostě kaviár. :D
Analýza DF
Nastavil jsem to nastavení na kterém běží PS5 verze v 60fps módu a ve městě mi to dává 146fps, takže špatně optimalizovaná ta hra není. Jen některá high end nastavení žerou hodně výkonu.
Nastavil jsem to nastavení na kterém běží PS5 verze v 60fps módu a ve městě mi to dává 146fps, takže špatně optimalizovaná ta hra není. Jen některá high end nastavení žerou hodně výkonu.
@Hammond22 (27.10.2023 19:21): nevypínal, jen v menu jsem vypnul motion blur a film grain. Jinak hraju na high preset, 2880x1620 (DLDSR), DLSS balanced a s obrazem i výkonem jsem spokojen :)
@Paul (27.10.2023 18:43): Vypínal jsi něco v tom configu (třeba lens distortion)? Škoda, že v nižších rozlišeních není ten obraz tak stabilní a je celkově dost měkký, ale takhle downscalovaný je to naprosto boží. To je skutečně na úrovni marketingových naleštěných screenů. V tom obrazu není skoro chyba. Btw když se vypne v configu upscaler a nastaví se na hodnotu 0 nebo 1, tak lze pak v nastavení hry nastavit větší interní rozlišení než výstup. Předpokládám, že ty hraješ normálně přes nvidia DSR, že?
@Paul (27.10.2023 19:05): To vím, ale nevěděl jsem, jestli jsi si toho všiml. Jo na grafice to opravdu žádný efekt neudělá, jen je realističtější nasvícení. Jestli hraješ ve 4K, tak asi mazec, já to mám 3440x1440.
@Marci (27.10.2023 18:53): lze tu mít RT i bez PT, a i to je podivně náročný. PT je už extrém. A přitom to na grafiku fakt nijak úžasnej efekt nemá, protože tu maj slušný GI zapečený do textur anyway.
@Paul (27.10.2023 18:43): Není to tím, že tady automaticky rtx zapíná path tracing? V cyberpunku, když zapneš k rtx path tracing, tak mi to příjde jako větší záluh.
Konečně ve městě. Atmosféru to má výbornou. Zvláštní jak brutálně náročné je tu RT, výrazně náročnější než v Cyberpunku či Controlu. Ale protože ta hra nemá dynamický plynutí času, tak tady není RT tolik potřeba. Jen ty SSR artefakty jsou otravný. Každopádně ale baví a koupě zatím nelituju :)
@Bravewolf (27.10.2023 14:29): je to náročný, hodně, takže rozumím. Ale cyberpunk atd ti asi taky nejede na 240 fps, ne?
Dokončil jsem první kapitolu a skoro si říkám, že by bylo lepší o Wakeovi nevědět vůbec nic. Blažení ti, co do toho půjdou naslepo.
ty HW naroky sou vtip? Nastesti TPS hraju na 75hz monitoru, horsi bude az vydaji 1st person mod s 240hz.
@SilentWolf (27.10.2023 12:55): K+M. :D
@BUMTARATA (27.10.2023 12:23): a co ty dualsense features? Dělá to teda něco?
@Charllize (27.10.2023 11:14): No, mám v tom dvě hoďky, celý je to takový… rozmazaný, zatím jsem jen po lese sbíral lunchboxy a investigoval, teď už jsem ale v Bright Falls.
@marwel (27.10.2023 09:10): Ve městě to jede výrazně líp, les je zabiják.
@Paul (27.10.2023 11:36): Vtipný, že jedničku jsem nehrál, ale identitu týpka jsem trefil na první dobrou.
@marwel (27.10.2023 09:10): Ve městě to jede výrazně líp, les je zabiják.
@Paul (27.10.2023 11:36): Vtipný, že jedničku jsem nehrál, ale identitu týpka jsem trefil na první dobrou.
@Paul (27.10.2023 11:36): Ok :) Dneska mají games od dvou stream, tak se kouknu.
Edit: tak ne, přesunuli to na pondělí, holt je ten plátek, nikdo nedělá :)
Edit: tak ne, přesunuli to na pondělí, holt je ten plátek, nikdo nedělá :)
@Charllize (27.10.2023 11:31): já jsem dneska na HO, ale kupodivu se na HO musí i dělat, takže jsem zatím stihl odehrát 5 minut sestávajících z běhu po pláži a lesem s nahatym starym chlapem. Grafika parádní a běželo to bez chyby.
@SilentWolf (27.10.2023 11:25): Nah, Bumta sel dělat kafe. Je pátek nikdo poradně nedělá a plno lidi už je roky na HO :)
@Charllize (27.10.2023 11:14): To je skandál, že ke hře, která vyšla dnes, v pracovní den, stále do oběda nikdo nestihl napsat dojmy z hraní.. :D Zpropadené počítače!
Škoda ze nehrajete na konzolích, to by se něco člověk dozvěděl i o té hře. Takhle jsou to jen čísla a písmena capslockem :)
I když teda co jsem koukal na DF tak ta PC verze působí líp. Na konzoli třeba ty hrůzy co tam dělají stíny je jak z roku 2005. Ale i tak to je pěkný.
I když teda co jsem koukal na DF tak ta PC verze působí líp. Na konzoli třeba ty hrůzy co tam dělají stíny je jak z roku 2005. Ale i tak to je pěkný.
@marwel (27.10.2023 09:10): 1440p s DLSS quality není render v 1920x1080. DLSS Quality je 67%, takže je to render v 1715x964. Proto ten rozdíl ve výkonu.
@Paul (27.10.2023 08:48): Dik, myslim, ze trochu pomohlo. Sice srovnavam mestecko s lesem, ktery jsem zkousel predtim, takze ne uplne presne, ale ano, uz se na to da i koukat ve 1440p DLSS balanced (ale kdyz to 4k DLDSR vypada ve srovnani stale o tolik lepe... :D). A mam tak 90 fps. Ono to DLDSR zde zere neksutecne vykon. 1440p DLSS quality (1080p) 85 fps, 4k DLDSR DLSS performance (take 1080p) 65 fps. Nevim, jestli je to zmenou lokace nebo ty upravy ini neco udelaly, ale ted uz mam 60+ fps i s 4K DLDSR.
@SilentWolf (27.10.2023 08:52): Mam. Hra to nezapomene pri spusteni zminit pokud mate starsi ovladace, jak je dnes uz u her zvykem.
@SilentWolf (27.10.2023 08:52): Mam. Hra to nezapomene pri spusteni zminit pokud mate starsi ovladace, jak je dnes uz u her zvykem.
@marwel (27.10.2023 08:45): a řekl bych btw že teď někdy vyšly nové ovladače. Asi máš, ale já na to často zapomenu, a pak se divím.. :D
Každopádně jsem se trochu nervózně vrhl na czc.cz zkontrolovat, jakouže to mám vlastně grafiku.. :D :D
Každopádně jsem se trochu nervózně vrhl na czc.cz zkontrolovat, jakouže to mám vlastně grafiku.. :D :D
@marwel (27.10.2023 08:45): možná zkus tohle?
@Paul (26.10.2023 16:40): Tak moje zkusenost na RTX 4070 vyrazne odlisna. Asi se budu muset spokojit s locknutymi 40 fps. Hra totiz trpi chronickou neostrosti, podobne jako Control. Takze 4K DLDSR a DLSS performance, cokoli mensiho vypada odporne. Bohuzel s timto nastavenim rozliseni z toho stabilnich 60 fps ani na low nevymacku (4k DLDSR a DLSS performance je 1080p! ffs...). Ale vypada to pekne no, tedy s timto settingem. Skoro bych byl rad kdyby tam nebyla zadna akce a tech 40 fps mi tak nevadilo (zatim jsem na zacatku a akci jsem zadnou nevidel). Asi prvni pripad toho, kde muzu litovat, ze jsem si nepriplatil za 4070ti, protoze mi chybi presne ten kousek na tech 60 fps. :D
@SilentWolf (27.10.2023 08:38): Jj, mám. Ale já ani nevim, co všechno to má vlastně dělat, déšť, kterým se chlubili, jsem třeba necítil.
Jj, DualSense na PC všechny fičury fungují jen přes kabel.
@BUMTARATA (27.10.2023 08:29): Máš ho zapojený kabelem? Kdysi jsem narazil na nějaký topic kde mi utkvělo v paměti tohle.
Úvod boží.
DualSense mi ale jaksi nevrní.
A s PT to asi taky neutáhnu, no.
Du si udělat kafe, tohle bude skvělý.
DualSense mi ale jaksi nevrní.
A s PT to asi taky neutáhnu, no.
Du si udělat kafe, tohle bude skvělý.
@BUMTARATA (26.10.2023 20:02): nejsi v tom sám. :D
@Vynex (26.10.2023 21:38): mě odjakživa vadil ten hnusný efekt když hra nemá antialiasing. Viz dvě scény od času 11:18
https://www.youtube.com/watch?v=JawxvOF__4Q
bez toho se teď chvilku obejdu. :D Sice víme jak to funguje v PC světě, obejdu se bez toho rok pak mě to zas dožene. :D
@Vynex (26.10.2023 21:38): mě odjakživa vadil ten hnusný efekt když hra nemá antialiasing. Viz dvě scény od času 11:18
https://www.youtube.com/watch?v=JawxvOF__4Q
bez toho se teď chvilku obejdu. :D Sice víme jak to funguje v PC světě, obejdu se bez toho rok pak mě to zas dožene. :D
@Vynex (26.10.2023 21:38): s kamarádem jsme pořídili "zadarmo" ke grafické kartě :D
@Vynex (26.10.2023 21:38): Ušetřil jsem sedm stovek a mám hru, kterou za pár let, až vyměním stávající 4060, jako bych ji zrovna nepořídil, ehm, uvidím v plný kráse.
@Vynex (26.10.2023 21:38): já to vzal na tom greenmangamingu za 41 eur, a vedlo mě k tomu to, že chci PC verzi, protože mám PC cca dvakrát výkonější než by byla PS5, kterou..stejně nemám :) A navíc PC verze do budoucna bude lepší a lepší, např. teď to budu hrát s vyplým pathtracingem, ale v budoucnu s lepším HW si ho tam budu moci při dalším hraní zapnout.
Steam by byl samozřejmě lepší, ale když jim to z velký části platil Epic, tak kdoví za jak dlouho se to tam objeví - já bych to dřív jak za dva roky nečekal. Viz
https://www.pcgamer.com/epic-isnt-done-w ... focused-on-big-ones/
"They will be exclusive for "a long time," Allison told me."
Steam by byl samozřejmě lepší, ale když jim to z velký části platil Epic, tak kdoví za jak dlouho se to tam objeví - já bych to dřív jak za dva roky nečekal. Viz
https://www.pcgamer.com/epic-isnt-done-w ... focused-on-big-ones/
"They will be exclusive for "a long time," Allison told me."