Zabití prvního bosse (Hogger) je odměněno achievementem a petem do World of Warcraft. Kvůli tomu jsem to hrál, nebolelo to, jako Heroes of the Storm. Hra mě nestačila naštvat, od získání achievu jsem ji nespustil a poměrně rychle smazal. Mohlo to být i horší...
Diskuze
Ten ripperův komentář vystihuje vše a je perfektně popisný. Se vším souhlasím.
Nicméně, hodnocení je jako vždy subjektivní :-) Já tu hru hraju každý den od vydání, mám to jako oddechovku na záchod apod. :-D, neinvestoval jsem do toho ani korunu (a nikdy si tam za reálné peníze nic nekoupím) a dobře se bavím. Pokud do toho jde člověk s tímhle, kašle na PvP (jasné P2W) a trochu tu hru pozná, je to dobrá zábava. Frustraci z nějakých záseků kvůli umělým bariérám necítím, naopak těch možností, co pořád dělat, je hodně. Pro mě se třeba hodně v přístupu změnilo v momentě, kdy jsem zjistil, že pro odměnu za heroic mise je potřeba vyhrát tu misi se všemi druhy leaderů (Aliance, Beast, Horda, Blackrock, Undead). Místo jedné své vymazlené armády jsem tak začal poznávat další hrdiny a jednotky, různé kombinace a celkově se tak hra v tu chvíli otevřela pořádně do šířky, i co se zábavy týče (aktuálně mám získáno 106 sigilů, tj. dělám heroicy v Darkshore).
Takže komentář psát asi nebudu, ale klidně bych tomu nějakých 75 % dal, jen bych to samozřejmě nikdy nedával hrát dětem.
Nicméně, hodnocení je jako vždy subjektivní :-) Já tu hru hraju každý den od vydání, mám to jako oddechovku na záchod apod. :-D, neinvestoval jsem do toho ani korunu (a nikdy si tam za reálné peníze nic nekoupím) a dobře se bavím. Pokud do toho jde člověk s tímhle, kašle na PvP (jasné P2W) a trochu tu hru pozná, je to dobrá zábava. Frustraci z nějakých záseků kvůli umělým bariérám necítím, naopak těch možností, co pořád dělat, je hodně. Pro mě se třeba hodně v přístupu změnilo v momentě, kdy jsem zjistil, že pro odměnu za heroic mise je potřeba vyhrát tu misi se všemi druhy leaderů (Aliance, Beast, Horda, Blackrock, Undead). Místo jedné své vymazlené armády jsem tak začal poznávat další hrdiny a jednotky, různé kombinace a celkově se tak hra v tu chvíli otevřela pořádně do šířky, i co se zábavy týče (aktuálně mám získáno 106 sigilů, tj. dělám heroicy v Darkshore).
Takže komentář psát asi nebudu, ale klidně bych tomu nějakých 75 % dal, jen bych to samozřejmě nikdy nedával hrát dětem.
@Strady (11.12.2023 18:46): Je mi to jasný. Proto bych to taky viděl jako jeden z rozdílů mezi poctivou a podvodnou F2P. Buď nabízíš produkt/službu, nebo manipuluješ s cílem maximálního výdělku bez ohledu na morálku. Ála prodejci hrnců důchodcům. No a ten druhý způsob si myslím zaslouží adekvátní ohodnocení.
@ripper (11.12.2023 15:47): Kdyby tohle dali ke hrám na mobil, půlka těch lidí co platí furt by to nedělala. Jelikož když podojíš 100,- čtyřikrát za měsíc je lepší než chtít rovných 400,- hned.
Pravě tyto algoritmy, které vydělávají peníze se stále zlepšují aby s tebe vytahaly co nejvíc za měsíc. 50,- sem 50,- tam atd.
Podívej se na FIFU - EA Fotball nebo jak se to teď jmenuje. Ultima team to je paráda na prachy.
Pravě tyto algoritmy, které vydělávají peníze se stále zlepšují aby s tebe vytahaly co nejvíc za měsíc. 50,- sem 50,- tam atd.
Podívej se na FIFU - EA Fotball nebo jak se to teď jmenuje. Ultima team to je paráda na prachy.
@Karasman (10.12.2023 18:28): Zjistil jsem, že u těchto F2P her se mi velmi těžce píše nějaké zhodnocení. Ze začátku mě bavila, ale pak jsem dostal pocit, že jsem ji prokoukl, a že je to v podstatě podvodná hra (v angličtině říkají "predátorská"). Jenže, nekřivdím jí? Neprojevuje se to jenom moje apriori nedůvěra, založená na zvoleném obchodním modelu? A jak mám zjistit, jestli se mýlím? Mám ze sebe nějakou dobu nechat tahat peníze, abych zjistil, kolik a jak často musím platit, abych měl ze hry dobrý zážitek? S velkým rizikem, že se zbytečně nechám podojit? To se mi samozřejmě nechce. Zvlášť když existuje tolik jiných poctivých, upřímných her, které můžu hrát místo této.
Lidi mi také můžou vytknout, že vlastně nehodnotím zábavnost a kvalitu dané hry, ale vlastně jen zvolenou monetizaci. A přitom tento přístup aktuálně využívá třeba 80% (fakt nevím) všech mobilních her. Je to možný. Ale zaprvé si myslím, že tento přístup je zkažený a měl by se veřejně častěji pranýřovat, a zadruhé fakt nevím, jak zhodnotit hru, aniž bych přistoupil na to, že ze mě vytáhne předem neznámé množství peněz.
Doufám, že časem většinová populace získá zkušenosti s tímto formátem monetizace, a bude požadovat, aby tvůrci provedli nějaké změny, pokud chtějí udělat poctivou hru ve F2P modelu. Například abych předem věděl celkovou částku, kterou budu muset zaplatit, pokud budu chtít hru celou dohrát/koupit si všechny jednotky z balíčku/povýšit jednotku na maximální úroveň/atd. U nekonečné hry by zase mohli říct, že mě bude stát X korun měsíčně, pokud budu chtít např. udržet armádu na maximální úrovni, abych nebyl v nevýhodě. Mě nevadí za věci platit, pokud mám aspoň hrubou představu, kolik mě to bude stát, a co za to dostanu.
Lidi mi také můžou vytknout, že vlastně nehodnotím zábavnost a kvalitu dané hry, ale vlastně jen zvolenou monetizaci. A přitom tento přístup aktuálně využívá třeba 80% (fakt nevím) všech mobilních her. Je to možný. Ale zaprvé si myslím, že tento přístup je zkažený a měl by se veřejně častěji pranýřovat, a zadruhé fakt nevím, jak zhodnotit hru, aniž bych přistoupil na to, že ze mě vytáhne předem neznámé množství peněz.
Doufám, že časem většinová populace získá zkušenosti s tímto formátem monetizace, a bude požadovat, aby tvůrci provedli nějaké změny, pokud chtějí udělat poctivou hru ve F2P modelu. Například abych předem věděl celkovou částku, kterou budu muset zaplatit, pokud budu chtít hru celou dohrát/koupit si všechny jednotky z balíčku/povýšit jednotku na maximální úroveň/atd. U nekonečné hry by zase mohli říct, že mě bude stát X korun měsíčně, pokud budu chtít např. udržet armádu na maximální úrovni, abych nebyl v nevýhodě. Mě nevadí za věci platit, pokud mám aspoň hrubou představu, kolik mě to bude stát, a co za to dostanu.
@ripper (komentář): Super koment! Taky jsem hru zkusil hned v den vydání a hrál ji pár dnů. A jak rychle mě to na začátku chytlo, tak rychle mě to pustilo a asi po dvou týdnech jsem to odinstaloval.
@ripper (komentář): "Ze světa Warcraftu jsme se dostali do kasina s kulisami ze světa Warcraftu." To je hodně smutné čtení...