Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

No nemám co bych dodal, trochu jsem se bál o hratelnost, protože úplně nepreferuju first person real-time rpg, ale tohle je opravdu paráda.

Pro: Nej Bathesda hra, prostředí světa, hudba.

Proti:
Trolla jsem sice ještě neporazil nebo neobešel, ale už jsem dokončil další questy a je to fakt bomba na Switchi. Používáte návody nebo jedete bez ? Já jsem musel dohledat komu odevzdat golden claw a kde začít quest pro vstup do tý legie. Možná jsem jen dával při zadávání q málo pozor. Ale ani v jednom případě jsem nevěděl, kam jít na mapě a musel dohledávat na netu.
Hola, díky za zajímavou diskusi! Díky ní jsem se konečně po letech neurčitého pocitu, že bych si Skyrim rád (znovu) zahrál, konečně rozhoupal, nainstaloval pár grafických modů a SkyUI a začal hrát. Za stealth archera...
Je to dobré jako tehdy! Jak se prosím jmenuje ten nutný survival mod?
@Charllize (20.01.2024 16:59): No naopak - celou hru jsem měl smithing a zbroje z něj za úplně k hovnu věc, pak jsem zjistil že se to dá přes ten nákup materiálů krásně rychle vymaxovat a zneužít k levelování, a pak jsem naopak měl rychle skrze to (a enchanting) ty nejlepší věci že jsem snad skoro nic jiného co jsem našel nepoužíval.
@AlieN (20.01.2024 16:55): Naopak to domyšlený je. V rámci té svobody co se snaží preferovat. Sám vidíš i teď jaká diverze v tom je. Jaký si to uděláš takový to máš :)

Třeba ten craft je zajímavý když využíváš jen zdroje co najdeš a natežíš. Krásně se to pak rozprostře progresem hrou a vybízí to i k větší exploraci. Já vím ze to někdo nechápe ale je to v kostce to samý jako když cíleně hraješ v crpg zlou postavu skrz rozhovory a evidentně máš o jiný možnosti :)
@Charllize (20.01.2024 16:51): Tak to neříkám, jako celek ta hra není úplně špatná, to jen ten leveling systém měla Bethesda vždycky dost nedomyšlený a snadno nabouratelný, Skyrim není vyjímka.

A "takhle se to hrát nemá" je debilní argument, ta hra je evidentně vymyšlená tak aby se to tak hrát dalo. Jsou hry kde je crafting normální častí gameplay která hru dokáže podpořit, vzpomínám jak mě bavilo třeba vydělávat si výrobou lektvarů z nakoupených surovin v Shadows over Riva. A světe div se, tu hru to nerozbilo ;)

Ale kéž by tohle byl jediný problém Skyrimu :D Jak jsem psal, Morrowind se dal rozbít podobně ještě mnohem víc, ale stejně je to lepší hra.
@Charllize (20.01.2024 15:54): Však už jsem ti říkal že jsem nedělal dýky, ale kvalitnější věci co dávají víc. A mám pocit že krom čekání taky fast travel mezi několika obchodníky. Už si to moc nepamatuju, nedělal jsem z toho nějakou vědu - prostě když jsem chtěl build s určitými perky, tak jsem si na něj rychle vyrobil dostatek levelů ;)
@AlieN (20.01.2024 15:44): Ok. Takže kovářka má 20 kusů matroše a potřebuješ 2400 kusů. Takže davas Wait 24 hodin 120x za půl hodiny? Hele jenom 120 24h waitů zabere víc. Když ty časový odhady trochu natáhneš tak tomu uvěřím. V případě dostatku peněz a vzhledem k celýmu procesu spiš pár hodin. A ze začátku hry nemožné, pac nemáš peníze :)
Kdysi to možná šlo jelikož se to zvyšovalo počtem vyrobených věci a na lvl 100 v kovářství stacilo třeba udělat 400 dýk. Teď se to zvyšuje kvalitou předmětu a ne počtem.
@Charllize (20.01.2024 15:03): lvl 100 v kovářství, to se blíží spíš té půlhodině. Nakoupit materiál, vyrobit gear, prodat, počkat než se obchodníkovi obnoví materiál, nakoupit... etc. On to není cheese, ale herní mechaniky samozřejmě. Ale hloupá, rozbíjí ten systém průběžmého progressu - proto je lepší že se Bethesda poučila a přišla s těmi featy.
@AlieN (20.01.2024 14:35): No, vždyť Jo, tak to funguje, vyrábíš věci a tím to zvyšuješ, nevím proč tomu někdo říká cheesovat. A nic na čem uděláš lvl 100 postavy za půl hodiny to fakt není :)
Cheesovaní je spiš když se někde někdo hodí do sneak pozice a nemůže bylo objeven a zvyšuje skill tím ze to nechá běžet a jde spát :)
@Gordon (20.01.2024 02:44): Tak cheesovat. Ono na ty dýky potřebuješ materiál a ten musíš nasbírat nebo koupit což je kusově a časově omezené. A jelikož třeba od 40 úrovně kovářství jich na postup o jednu úroveň musíš udělat třeba 30 a to se stále dál zvyšuje, zas tak rychlý postup to fakt není. Na začátku se na tom pár levelu rychle udělat dá, to jo :)
Je výroba zbraní atd. důležitá součást hry ? Mám za úkol vyjít na nějakou horu a tam v cesťe nějakej troll nebo co to je. Po třech ranách je po mě a sám mu ubírám strašně málo. Nebo to chce dát ten quest zatím stranou a vrátit se tam až později ? Až budu např. vyšší level plněním dalších úkolů ?
@Charllize (12.01.2024 12:44): je to trochu cheat, protože běží na enginu Skyrimu, ale Enderal existuje a je lepší :)
V podstatě zachovává to dobrý ze Skyrimu, a to méně dobrý dělá mnohem lépe (příběh, postavy, design dungeonů a explorace).
@SilentWolf (12.01.2024 08:16): Survival je teď pevná součást hry a každý kdo má speciál nebo anniversary edici ho tam má. Jde vypnout/zapnout v options. Pro plno lidi bude u nej největší problém že v něm není fast travel, ale to je taky fajn věc jelikož fast travel ve Skyrimu skoro totálně zabijí ty desítky náhodných věci co se po cestě někam můžou stát a kolikrát jde fakt o dost zábavný a zajímavý věci.

Souboják na blízko je trochu clunky ale zas tragédie to není. Kouzlení a luk jsou ale o dost lip udělaný. Prostě jak jsem už říkal několikrát survival+vyšší obtiznost = lepší hra. A hra podobného stylu z fantasy prostředí stále jiná/lepší neexistuje.
@SilentWolf (11.01.2024 21:07): Ono to funguje nasledujúcim spôsobom:

1. scaling loot - tam, kde má hra naprogramované, že je random loot sa scaluje. Scaling je ešte rozdelený niekedy na typ lokácie a nepriateľov, aby sa nestávali také tie diabloviny, že z medveda vypadne daedrické kladivo.
2. pevne definovaný loot - sú miesta, kde má hra naprogramovaný pevne definovaný loot bez ohľadu na scaling
3. crafting - ignoruje akýkoľvek scaling
@Charllize (11.01.2024 21:55): Survival co tak koukám vyšel do Skyrimu 6 let po vydání hry. Tak asi nemůže být řeč o tom, že to tak bylo zamýšleno a asi to nemůže být bráno v potaz v diskuzi o Skyrimu který mnozí hráli při vydání. Oblivion taky nehodnotím podle modifikace OOO, která jej taky trochu zachránila a hra byla težší.

Vtipné je že se nepoučili a ve Starfieldu ty nejextrémnější podmínky na planetách vyústí v kašlání postavy a rychlejší spotřebu staminy. :-D prostě to be finished..by modders.

Ale ten Survival mé zajímá. Jen se v dnešní době nejsem schopen přenést přes ten souboják. To už bych se z nostalgie vrátil do Oblivionu - tam je to větší srdcovka.
@AlieN (11.01.2024 21:46): Ano Todd udělal chybu ze hra neměla survival už v základu 2011 a měla nastavitelnou obtiznost. Kdyby byla na pevno něco mezi master a Legendary hra by sice neprodala 40 mega ale měla by lepší pověst. A ještě jedno říkám, TES hry jsou o tom jaký si to uděláš takový to máš, bohužel dost lidi to neumí. Tudíž ten challenge tam může být nyní velký, stačí jen chtit a mít jistou herní sebekázeň. Můžu ti zaručit ze na Legendary plus Survival většina lidi nedojde ani do Vorařova :)

To si děláš srandu ne? Vždyť když si tu hůl bral má to tam napsaný k čemu je. A jasne ze drak chcipne, je to ukol a jdeš tam s tema straznejma, to tam mají stát a koukat? Lidi jsou proste debilové a vůbec by to neměli hrát když nezvládnou základní věci. Tohle nemá designem co dělat. Co by za to jiný Ai ve hrách dali kdyby uměli sundat draka. To je už moc na mně, debil absolutně neví co dělá a je to chyba hry :D
@Charllize (11.01.2024 21:08): No pořád je to docela hrozný, ale už tak nějak hratelně. Vanila Oblivion hratelný nebyl.
Ale jak píše SilentWolf, Skyrim nemá a nemáže představovat challenge dokud si ji tam schválně nevyrobíš, je to hra pro děcka.

@Charllize (11.01.2024 20:22): Tahle výtka platí o jakékoli komplexnější hře a u většiny teda ještě mnohem víc než u Skyrimu. Jenže součástí kvalit hry je jestli tě dokáže dost přitáhnout i k těm složitějším mechanikám a naučit tě je - což tady je fail Skyrimu jednoznačně, když nepozná že nedělá damage protože hra se v klidu odehraje i bez něj, tak z toho přece nemůžeš vinit hráče, to je prostě blbý design.
@SilentWolf (11.01.2024 21:07): Ve Skyrimu to tak určitě není. Můžeš mít klidně ebony vybavení na lvl 1 když víš co a jak. Craft, pevne daný loot na určitých místech a nepřátele určití co mají pevnou výbavu celou hru. Celou hru tam mas bandity v kožkách a i jejich leadeři většinou nejdou dál jak na steel nebo orčí armor. Ale samo par nepřátel tak jak píšeš funguje taky. Velmi se v tomhle poučili z Oblivionu kde tohle bylo hrozný.
@Charllize (11.01.2024 20:22): proto jsou hry od Bethesdy ideální pro lidi, kteří v životě žádnou hru nehráli. Tam nepotřebuješ nic vědět ani umět. Drak umře i na světelnou kouli, prostě ho zabijí parťáci. Ty u toho vypiješ 70 lektvarů a jde se o draka dál. Vše je na mapě, dialogy přímočaré a tupé, díky level scalingu máš vždy zbraň, která tak nějak odpovídá nepřátelům kolem tebe.
Zrovna Bethesda opravdu nedělá hry, ke kterým by byl potřeba řidičák jak ty píšeš a i proto je adekvátně kritizovaná. Nainstaluješ to osmiletému děcku a nepotřebuje to ani česky, nikdy se ti neozve že neví jak něco udělat. Díky tomuto jsou skvělé! Ale taky debilní. Ale taky skvělé!
Teda Starfield do toho hodil vidle, protože má tak debilní U.I. že na to potřebuješ vysokoškolský titul a krabičku ibalginu. Tam se nevyzná nikdo.
Nedávno jsem sledoval nějaký náhodný stream Skyrimu. Dotyčný bojoval s tím prvním drakem u pevnosti. Vzal si na něj magickou hůl a šil to do něj o sto šest. Akorát ta hůl kouzlila light ball, tedy kouli světla co osvití třeba temnou chodbu. Do toho draka střílí i několik strážných takže životy mu pomalu ubývali a ten hráč měl za to ze ho porazil. A přesně takhle to je se Skyrimem a jeho kritikou, takovýhle lidi to hrajou a pak chodí po fórech s tím jak to je blbě udělaná hra. Přesně tenhle příklad vystihuje v kostce jak plno lidi tu hru hraje. Já bych možná na hraní her vydával něco jako řidičák :)
@Rapier (11.01.2024 15:56): Já hral Morrowind a Oblivion. Hlavně ten Morrowind mě ze začátku bavil, cca 2 - 3 hodiny, pak se dostavil hrozný stereotyp a já se u toho hrozně nudil. A na zážitek z Fallout 3 bych nejraději úplně zapomněl. Ani ten tolik oblíbený New Vegas mi nepřišel kdovíjak přeúžasný... :(
@John Mirra (11.01.2024 14:51): náhodou TES Skyrim je fajn hra (osobně mám raději TES Oblivion), jen zkrátka musíš některé věci Bethesdě odpustit předem ale kdo je dokonalý, že?!
Fallout 3 jsem nehrál, Fallout 4 je docela fajn, taková typická Bethesdí hra no, starý dobrý Fallout 1/2 to není. Když zapomeneš, že existuje např: The Witcher 3, nebo Zelda hry, anebo Genshin Impact, tak dostaneš kupu zábavy. :)
@John Mirra (11.01.2024 14:51): já mám nové Fallouty rád, takže věřím, že i TES by pro mě byl, ale chtěl bych to dát od prvního dílu a to je šílená investice, takže jsem se ještě nedokopal, ale možná pojedu jen 3-5 a první dva si doplním někdy v daleké budoucnosti :D
@S4TW (11.01.2024 14:17): Já mám s bethesdími hrami už zkušenosti a vím, že je prostě rád nemám a to, co provedli novým Falloutům, jim nikdy neodpustím... ale říkal jsem si, že ten Skyrim by teď stál za zkoušku (hezká atmosféra, hudba), tak bych třeba aspoň jedné jejich hře přišel na chuť.

A takhle si to říkám už asi 5 let, tak jsem to chtěl konečně prubnout a... :D
@John Mirra (11.01.2024 11:15): Special edice přibyla každému, kdo měl původní hru v Legendary edici. Hra ze steamu zmizet nemůže. Sám jsem Legendary edici kupoval až o pár let později po vydání Special edice, a normálně to jde hrát.
Dal bych ruku do ohně za to, že jsem kdysi Skyrim měl na Steamu. Teď už ho tam nemám. Nemůže to být tím, že třeba zrušili obyčejnou verzi a je nutné si koupit Special edici?
@jablek (26.12.2023 21:45): Jo jestli byla otevřená tak to byla ta pokladní kniha.
A to já se zas nestydím vůbec ze jsem v sérii Elder Scrolls bez nadsázky strávil tisíce hodin. Ale lidem co se to nelíbí to rozmlouvám čím dál míň, ono to většinou nikam nevede, protože jde většinou o lidi co mají tu zábavnost postavenou na jiných věcech a stejně ochota dostat se v TES takzvaně hlouběji v nich není. A znám to sám z jiných her které par hodin zkusím a zahodím, ačkoliv je dost lidí zbožňuje.
@Charllize (26.12.2023 13:03): hele vedle v polici bylo asi 10 dalších knížek a s těma kupodivu neměl nikdo problém, že jsem je četl a to byly zavřený. Ale když se mrkneš do otevřený, tak se k tobě najednou teleportuje fízl :) Jako já chápu, že se dá taková demence někdy třeba vysvětlit (ale rozhodně né obhájit) tím, že to má spojitost s ňákým questem, ale problém je spíš v tom, že takhle stupidní tam jsou vědomě mraky věcí. Určitě nad tím hromada (podle všeho valná většina) lidí mávne rukou a radostně pojedou dál, ale mě prostě svědomí nedovolí takovýmu bulšitu věnovat byť jenom minutu navíc. Popravdě se dost stydím i za těch 8 hodin, protože už asi po dvou hodinách jsem se v prvním dungeonu setkal s kostrou, která ležela u hořícího ohně :D jako je možný, že to bylo hodně kvalitní uhlí nebo jí to tam třeba někdo chodil pravidelně zapalovat místo svíčky, nevim...

Prostě ve svým věku, když už se dokopu k tomu, že si zkusím něco zahrát, tak to musí aspoň trochu dávat smysl a to se tady bohužel neděje ani náznakem...

Taky by asi bylo fér říct, že Bethesdu nesnáším za to, jak zkurvili značku Fallout, ale teď mě na nich snad ještě víc sere to, že oni prostě nemaj žádnej progres nebo snad ani snahu o nějakej...
@jablek (26.12.2023 01:11): Obchody většinou bývají zamčené. Zbytek je Skyrim no. Potěmkinova vesnice. V každém díle někde přidají a někde zase uberou. Dungeony (některé) a souboják třeba vylepší a uberou na zajímavosti lore (viz různé interpretace života Nerevara v Morrowindu) či na zajímavosti architektury a celé kultury.
Ještě se můžu podělit o předposlední kapku, kdy jsem byl někde v hospodě v kuchyni, kde se válela hromada různých věcí...na každé velký červený nápis "STEAL". Na stole ležela otevřená kniha, kde tohle moudré označení nebylo...tak si říkám, že se mrknu, co píšou. V tu ránu za mnou stojí bába, že jsem prej zloděj nebo co a že mám jít pryč. Dvě vteřiny nato za mnou stojí fízl (bába mu asi mezitím stihla callnout), že prej si můžu vybrat, jestli chci jít do vězení, zabít ho a nebo zaplatit pokutu za krádež 5 zlatých (nocleh v tý samý hospě stojí 10) :D
@John Mirra (26.12.2023 11:51): hele můžeš tomu dát dva dny a pak rychle pryč. Ono to totiž (potom, co jsem si tu včera přečetl pár komentářů) asi bohatě stačí k tomu, aby sis vyzkoušel všechno, co ta hra nabízí...
@jablek (26.12.2023 01:11): Já jsem si chtěl zkusit Skyrim zahrát, protože mi přijde, že je to z bethesdích her pro mě asi nejpřístupnější (hezká atmosféra a hudba) a že bych tomu prostě dal konečně po hodně letech šanci. Ale když se pak koukám na gamplay videa doprovázená takovými příspěvky jako od tebe, tak mě to odhodlání zase rychle přechází :D
@jablek (26.12.2023 01:11): Zápis ze šatlavy: Zatčený Jablek.

Po příchodu do města se poflakoval po ulicích a obtěžoval občany a vyptával se na to samé pořád dokola. Potom se v noci vloupal do domu, udělal tam nepořádek, opil se a šel vzbudit obyvatele domu, rodinu Pahnostových. Jsou to slušný lidi tak se snažili na něj mírně ale zatčený Jabkek si nebral servítky a řval na ně uprostřed noci jak protrženej že potřebuje koupit šípy a čepici a odmítal odejít. Je to zvláštní už v tom že považoval obydlí za obchod a zřejmě musel být opilý už předtím nebo pod vlivem skoomy. Ale je fakt že v takovém stavu by se do skutečného obchodu nedostal jelikož bývají v noci zamčené a manipulaci paklíčem by nezvládl. Chvíli si ho tu v díře podržíme, 180 hodin by mělo stačit, a pak ho vyhodíme z města.

Poznámka: Za posledních 12 let je zatčený Jablek přesně tisící zadržený s podobným přestupkem. Moc nechápu kde se stále takový pobudové berou, přijdou a chovají se jak kdyby přišli z jiného světa, už mě z toho polejvá horko. Co bude zas příště? Samozřejmě i tohle bylo pořád lepší než případ kdy zfetovaný Khajit zaparkoval koně na střeše domu, sundavali jsme ho půl dne. To zatracený probodlý koleno mně bolelo pak tři dny.
Hmm...končím s tím asi po 8mi hodinách. Na něco tak přitroublýho už fakt nejsem stavěnej. Vlezu do prvního města a kliknu na ňákou bábu...řekne mi dvě věty. Udělám 2 kroky, kliknu na týpka, řekne mi úplně to samý. Vlezu do obchodu...všude se válí zboží, ale nikde nikdo...říkám si, že chci nakupovat. Hledám prodavače...najdu ho v patře v posteli se svojí starou. Oba se tváří, že spí...ten blb v těžkým brnění a mečem za pasem...kliknu na něj. Ochotně vstane a místo toho, aby mě poslal do hajzlu nebo se mě aspoň zeptal, co tam kurva dělám, mi začne vyprávět, co je ve městě novýho. Prodat mi ale nic nechce. Kliknu na jeho starou...hned vesele vyskočí a bez keců si se mnou začne povídat. taky mi ale nic neprodá...už mi to došlo...jsou 2 ráno, tak mám smůlu. OK...to ty čůráčci z Bethesdy fakt nemohli prostě jen zamknout na noc dveře?? Když tu vidím, že u toho někdo strávil 180 hodin, tak mě docela polejvá horko. Tohle fakt ne...
@Hitsuran (06.12.2023 21:27): Pro mne je nejvíc důležitý aby ty mody byli tzv. lore friendly a to valná většina CC věci je. I ty blby armory nebo zbraně sedí a mají k tomu nějaký quest. Btw zrovna včera sem hrál jeden mod z CC a dabing měl. Naopak plno free modu si s tímhle hlavu neláme a pak tam pobiha Sauron nebo Indiana Jones. Bethesda dává velký pozor aby to tam sedelo. I když to taky není 100%.
Osobně bych se bez CC modů obešel i když jsou posvecené BGS, spiš bych bral, když jim ten Skyrim pořad jede a je o nej zájem kdyby udělali větší dlc jako byl Dragonborn třeba. Nebylo by to zas tak nic zvláštního když můžou vycházet nová DLC k Titan Questu, Kingdom of Amalur nebo Two Worlds 2. Prostě mody od lidi mně moc netankují, zajímá mně hlavně originální BGS tvorba.
@SilentWolf (06.12.2023 12:50): Tak placený mody nejsou žádná novinka, osobně se mi ten nápad líbí ale musí to fungovat tak, že placenej mod by měl dosahovat lepších kvalit než běžný mody, ale to se nestalo a všechno co je na creation clubu je naprosto basic, např. questy nemaj žádnej dabing ale je to řešený pouze přes dopisy nebo vannila assety, na Nexusu sou mody který maj kvalitní dabing a originální obsah a to sou zdarma.
Takže za mě placený mody ano ale musej bejt něčím víjmečný nebo přidat zásadní prvky do hratelnosti.
Ale aby to nezapadlo. Kromě těch modů šlo vzásadě o velký patch ( cca 12GB ) co opravuje tuny bugů co tam strašili léta plus kompatibilita pro Steam Deck a tak podobně. Tolik k tomu jak Bethesda sere na svoje hry a můžeme to uzavřít :)
@AlieN (06.12.2023 12:55): No občas se to stane :)


@Tulareanus (06.12.2023 12:50): Nemusis mi to vysvětlovat, sice už jsem starej ale ten rozdíl chápu. Navíc plno lidi na Nexusu funguje formou stálého předplatného a tím ziskaš přístup k jejich modům. Tech forem získávání peněz je víc. Mne šlo jen o to poukázat ze i na Nexusu sa dá zarobiť. Ale měl jsem s tím počítat ze hned někdo přijde a bude to pitvat. Jsme na DH :)
Je to zas ten typický příklad když by někdo vyfotil ufona a přitom by v záběru byla holka bez zubu tak většina lidi začne řešit tu holku :)
To zas bude keců :) Ale za mně jedině dobře. Kvalitě modů to může jen prospět. A taky se teď ukáže jak moc byla ta proklamovaná hláška o moderech co dělají věci pro komunitu zdarma pravdivá, lol. Úplně vidím jak plno modů zmizí z Nexusu a přesune se k monetizaci :) Brzy bude plno lidi hrát vanilku protože nebudou ochotni za ty strašně nezbytné mody bez kterých to nešlo hrát zaplatit ani korunu :)
https://games.tiscali.cz/novinky/bethesd ... e-dvou-duvodu-570084
SE na Steamu 80% sleva, což bežně nebývá. Všichni to už vlastníte sice, ale pokud nemáte SE, tak je to nejlepší způsob jak si zahrát Enderal a to se za ty prachy vyplatí určitě.
Hra v aplikaci - vpravo ozubené kolo - dolu vlastnosti a dole je DLC :) mám je tam . Díky ..
Aplikace doznala velkých změn a tak se člověk stále učí. Paradoxně DLC jsou na netu normálně k mání..
Ahoj.
V aplikaci steamu když otevřu hru, tak vidím, že ji mám v knihovně. To je v pořádku. Ale DLC vidím jen hudbu a ta ještě navíc něco stojí. Prostě je to fuč, nebo je to už součástí..nebo mě je vydavatel či steam ukradl