Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (14.03.2024 12:52): Možná jsme si nerozuměli, já tou temnou adventurou právě neměla na mysli Poldu. Já se celkově do debat o čtyřce nepouštím, protože jak jsem již přiznala, tenhle díl mi trochu uniká a dobře jej neznám.

Ale ta atmosféra se čtyřce upřít nedá, jednak to dělá ta grafika (ano, ta je trochu temnější, řekla bych), ale líbí se mi tam hlavně ten odklon z hlediska hudby. Zajímalo by mě, co by Roman Džupinka složil dnes, kdyby se k Poldovi ještě vrátil, hmmm...
@veselykralicek (14.03.2024 13:41): Já jsem remastr nehrál a ani mě neláká. Naopak šestku a sedmičku jsem si užil. Jde mi hlavně o to, že je to malé studio a tvorba hry jim zabere zhruba rok a půl. A radši je uvidím vytvářet úplně nové hry než zbytečně plýtvat energií a časem na něco, co už bylo vytvořené a je bez problému hratelné i nyní.
@Brasikona (14.03.2024 10:21): ja nechápem prečo ľudia robia z poldu 4 temnú adventúru, lebo jediné čo je ttam asi temné sú pankrácove trenky... to, že ubudlo humoru a ten zvyšný nie je vtipný a príbeh sa berie trochu vážnejšie z toho fakt nerobí temnú hru. A ani dobrú.
@Pluto (13.03.2024 21:53): No, já bych třeba remaster čtyřky ocenila. Ačkoli nejsem „grafický pedant“, či jak to nazvat, nemůžu k té čtyřce skrze to 3D zpracování přimknout. Přitom moc dobře vím, že má skvělou atmosféru, výborný dabing a je ze všech tak nějak nejrozumnější, ale nedokážu si ji užít. Třeba by to remaster spravil... Ale kdo ví. Třeba se dožiju i nějaké té temné adventury.
@Ross (13.03.2024 22:00): To je jeho jediné plus, ten dodatek. Ale i tak bych byl radši, kdyby šli rovnou do Poldy 8 a ten přídavek byl jako stretch goal tady. Stejně tak bych byl radši, kdyby zkusili tu vážnou temnou adventuru. A jsem strašně rád, že se nepustili do toho remateru čtverky, o kterém pořád básní a obávám se, že na něj brzo dojde...
@Londo Mollari (13.03.2024 20:57): právě, já byl z dílů 1-4 nadšenej a pravidelně si je třeba jednou za dva tři roky dám. Pětka byla slabota a ty novější díly to u mě nedokázaly zlomit. Ale asi to podpořím.

Každopádně bych raději remaster té čtyřky než nový díl. Remástr 2 byl skvělej.
Já se těším. Pamatuju si, jak jsme s tátou hráli první díl, kterej si koupil k Vánocům, a i když už to není tak dobrej humor jako v prnvích třech dílech, Polda 7 jsme dohráli každý alespoň 2x. A Polda 8 bude možná poslední díl celé série.
@Londo Mollari (13.03.2024 16:54): Já zas myslím, že to spousta lidí podpoří, protože to je právě česká hra, je to Polda, na kterýho má spousta lidí nostalgický vzpomínky, i když už o ten samotnej novej díl zas takovej zájem nemá.

Sám to vidím na sobě, zatím jsem vždy podpořil, Poldu 6 jsem hrál přes rok, sedmičku pořád nemám dohranou..
Mě by jenom zajímalo, jestli opravdu mají lidi tak velkou důvěru ve výsledný produkt, nebo je to "jen" dobrý marketing...
@Ferdish (12.03.2024 19:55): Petr Svoboda nechce Pankráce přeobsazovat, hledat pro něj jiného herce ani imitátora. Nebylo by to podle autorů důstojné. Jak ale už několikrát v minulosti zmínil, další velkou hru by už Luděk Sobota nezvládl, a tak by osmička měla fungovat jako symbolické předání pochodně nové generaci hrdinů. „Polda 8 bude vlastně takové rozloučení s postavou Pankráce,” říká Petr Svoboda. // https://www.vortex.cz/exkluzivne-predstavujeme-adventuru-polda-8/ // Jedině dobře. Já měla dokonce obavy, aby se někdo nechytil módy AI dabingů... Pokud půjde o důstojné rozloučení s Pankrácem, budu spokojená. A pokud ne, stěžovat si budu až za necelé tři roky.
Tak jsem koukal na tu kampaň a jako asi dobrý, ale s těma odměnama už je to podle mě přehnaný.

Nacpat do odměn dvě předchozí hry v milionu edicích, sošky, který si musí člověk sám nabarvit.. To už je za mě moc.

A prázdná krabice na starší hry za tisícovku, to už je fakt vtip.:-D
@Ross (12.03.2024 17:14): Tak ani Luďka Sobotu nemožno tlačiť do spolupráce donekonečna, že...nie každý môže byť druhý Bedrna. A keby na to prišlo, vždy môžu angažovať Jablonského :D

Inak, hneď pri prvej otázke ma pán Svoboda pobavil (parafrázujem): "Rozmýšleli jsme co za další projekt bychom mohli dělat, jelikož nás tahle práce baví" - asi by mu niekto mal pripomenúť situáciu hneď resp. krátko po vydaní Poldy 7, keď ho to tiež "bavilo" až do tej miery, že chcel aj s celou firmou Zima Software skončiť :-)
Tak...po dlhom období nútenej i nenútenej prokrastinácie konečne dohrané :-) Teraz už iba dúfať, že sa časom dokopem aj ku komentáru :-D
@veselykralicek (25.09.2022 14:37): Myslím si, že to určitě zváží. Problém u toho remástru je, že by hra zabere asi tak 2 hodiny max. jelikož jí znám z paměti :-D a je mi jasné, že to tak má i spousta dalších lidí

Jo to máš pravdu, pochopil jsem to v šestce, jelikož tam snad minihry moc ani nejsou, ale tady na to asi po předešlém díle nějak zapomněli.
@Wettek98 (18.09.2022 22:47): Na Remástr se taky těším, doufám, že v případě úspěchu popremysli i o remasteru trojky.

Jinak mi v sedmičce oproti třeba té trojce docela chybí položka v menu, kde by se daly ty minihry zahrát samostatně i bez spuštění na nové hry.
@Wettek98 (18.09.2022 22:30): Jo, jako úplně v pohodě, jen jsem si rejpnout musel :D To 75% mi v rámci i tvého sentimentu přijde adekvátní :D Tak jsem rád že jsem aspoň donutil k zamyšlení, jinak komentář je fajn, s tou kritikou souhlasím. Já tu sérii mám rád, tedy hlavně dvojku a čtyřku, ale ty poslední dva mi moc nesedli, ale na remástr se těším :D
@jones1240 (18.09.2022 22:09): joo bohužel přiznávám, tady být moc kritický v hodnocení neumim. Ale když jsem to psal, tak jsem nad tím hdonocením ještě polemizoval jestli to nesnížit… hodnotil jsem to měsíc po vydání a komentář psal až teď… asi ještě poupravím protože i mě se to fakt zdá celkem dost, jen nerad upravuji hodnocení po nějaké době. Ale jo přiznávám… tady to trošku protekce z mojí strany je… již při výběru mi bylo jasné, že tohle můj nej + komentář asi nebude

EDIT: nedalo mi to… to hodnocení fakt trošku na ránu bylo. Od napsání komentáře jsem koukal ještě na nějáký gameplay, abych si to osvěžil a fakt 85 % bylo dost přehnaný :-D
Ja plánujem napísať recenziu, ale až po dohraní...čo vzhľadom k tomu, že mi na to v poslednej dobe vôbec nezostáva čas a nechcem celou hrou iba zrýchlene prebehnúť, bude neviem kedy :-D
A čo sa týka tých čiernych pruhov, tak som na to s pomocou kolegu zo Steamu prišiel: hra bola vyrobená pre natívny pomer strán 16:10, natívne rozlíšenie by podľa dostupných údajov malo byť 1920x1200 px. Počul som, že pomer 16:10 je v posledných rokoch znova na vzostupe, tak sa asi v ZS nechali uniesť týmto prúdom.
Zkoušel jsem se toho zastávat a nějak si to vysvětlovat a hledat na tom pozitiva. Někde od JZD se mi ale začaly čím dál víc natahovat nervy. Praskly někde kolem chcací části, úplný konec to dorazil. Mno, alespoň jsem přímo podpořil vznik steam profilů těch DOBRÝCH Poldů, když už nic jiného. :) Replay šestky je nutný, musím si ověřit, jestli si to dobře pamatuju a vývojářům začalo hrabat až tentokrát.
Dotaz: v akom natívnom rozlíšení/pomere strán hra beží? Práve som si ju nainštaloval a v nastaveniach sa mi pri zaškrtnutí možnosti Zachovat poměr stran obraz trochu zúži a po ľavej i pravej strane vybehnú čierne pruhy cca 2,5 cm na šírku. Moja obrazovka má Full HD rozlíšenie (1920x1080 px) teda pomer strán 16:9. To je myslím v súčasnosti stále najrozšírenejší pomer strán jak u PC monitorov, tak u TV obrazoviek. Preto mi nejde do hlavy, prečo zvolili pri výrobe iný natívny pomer strán obrazovky, ak je to teda pravda...
Poznamenám si z dnešního hraní, že kdyby všechny vtipy byly tak dobré jako ten s krabicí vína a penězmi, byla by to satira roku.
@Astalavista (04.05.2022 16:00): Kolem hry jsem více článků nečetl (ještě ten na bonuswebu vlastně), anžto ji hrát nebudu. Pokud je týden rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem u hry pro "specifický" český trh, tak mám opravdu za to, že autor si dělal spíše reklamu. ;) Za datum u článku nemohu.

P. S. Rozhovory s autorem také sledovat nebudu. Aby mi to pro příště nebylo zbytečně vyčítáno.
Ešte zistíme, že celé to bolo jeden obrovský marketingový ťah plánovaný p. Svobodom od začiatku...ak áno, tak s takým geniálnym mozgom môže ísť rovno do politiky :D
@Jab (03.05.2022 06:52): Já jsem se vyjadřoval hlavně k určitým pokřiveným principům, protože zjevně pro některé - tady přeci ukradli stejně šmejd, tak co se výrobce bije za to, že někdo nezaplatil a hraje, za druhé kopněme si do xenofoba, výrobce je obhroublý uplakaný vidlák, a za třetí je to hra pro lidi z minulého století a žádný Polda nikdy neměl kvalitu, hodnota párátka v restauraci, které vlastně nikomu nebude chybět, když si někdo vezme pár do kapsy. Jo a za čtvrté, samozřejmě by hra měla stát tolik, aby na ní měl i každý nevidlák, cenu určíte tady vy v diskusi.

Jaký by hra měla či neměla výnos v případě, že by se nedostala do rukou pirátů můžeme leda tak fabulovat, někdo jej bude podhodnocovat, někdo nadhodnocovat a v tomto smyslu jsem se nijak nevyjadřoval, tak nevím proč se mě tak divně ptáš.
@Ringo (02.05.2022 23:41): V momentu, kdy je diskuze o finančních výsledcích hry a pirátství, které je dle autora mělo ovlivnit, byl o koze ten tvůj odstavec, který se nevyjadřoval k věci, ale toliko k dalším účastníkům diskuze.
@Cathan (03.05.2022 03:23): Já po přečtení celé diskuze zde skutečně vidím dva zásadní problémy:

1. Autoři hru nevybavili ochranou proti opirátění, včetně verze, která byla nakonec nahrána ilegálně na internet. Zkušenosti se Someday You'll Return jsou víc než výmluvné. Pokud by hra nešla hrát bez integrace do Steamu, ke které by měli přednostně přístup jen vyvolení skrz licencní klíč, problém s pirátstvím by odpadl a autoři by viděli reálná čísla. Pirát si hru prostě nekoupí a opirátí si jinou. Navíc hry ryze pro jednoho hráče se pirátí vždy víc než hry pro více hráčů.

2. O kvalitě hry nebudu polemizovat, protože jsem žádného Poldu nikdy nehrál. Nicméně když porovnám vizuální stránku sedmičky s předchozími díly, nevidím příliš změn. Sedmička na mě působí jako hra z doby před 15-20 lety. Hlavně jde o hru pro úzkou skupinu hráčů - dnes téměř čtyricátníků a pouze těch, co rozumí češtině. Toto je poměrně velký argument proč nejít s cenou příliš vzhůru a pro mě osobně signál, že si autoři tak trochu vystavěli vzdušné zámky a spoléhali se na nostalgii fanoušků série. Ano, máme zde velice kvalitní dabing pana Soboty. Stejně kvalitní dabing ale má i definitivní edice první a druhé Mafie a tam s pirátěním problémy (snad) neměli.

Doufám, že Zima Software tuto krizi ustojí a především si z ní vezme ponaučení do budoucna.
@Wettek98 (02.05.2022 21:22): Ona diskuze o tom jestli třeba nějaký vývojář nezaspal dobu a jestli má daný žánr, styl, budoucnost a vůbec naději je poměrně zásadní pro každého, kdo se zajímá o teorii videoher. Je mi poněkud nepříjemné, když někdo kope do něčeho co ještě nevyšlo a zkrátka kritizuje pro kritiku ale Polda 7 už vyšel a tak nějak sklízí ovoce, ať už v dobrém či špatném. To je přeci přirozené. Navíc zde diskutuje dost lidí, kteří se o žánr zajímají, takže to není jako kdybych šel já, osoba co nesnáší střílečky, psát o Call of Duty. Prostě to je jak to je.

Polda 7 vypadá jako hra z roku 2002, nabízí zastaralý humor a hratelnost, a za tuto kombinaci chce šílený peníz. I kdyby mě to tisíckrát okouzlilo jako klasika, tak to tak prostě je. To jsou fakta. A neupozornit na ně není gentlemanské.

A jinak co se týče toho pirátství, jak ta pirátění her všeobecně neuznávám a považuji to za extrémně nemorální, ale to neznamená, že to nemá v diskuzi své místo. Do téhle diskuze mě právě přivedl článek z Novinek, kde je tučný titulek "Malá herní studia ohrožuje pirátství." A je to napsáno jako fakt. Tečka. Ale co když ty herní studuje prostě ohrožuje fakt, že ty hry jsou špatné? Nebo ty hry drahé? Koupili by si hráči tu hru? Tohle jsou nuance které je třeba probrat, prostě není produktivní se zaseknout u pirátění = špatné. Jistě, pro vývojáře je to jednoduší, ale produktivní jistě ne. Nijak nesoudím pana Svobodu, nemám pro to dost informací, ale zase mám pocit, že tu se celá řada lidí zasekla jen na jednom bodu a v jedné pozici.
@Ringo (02.05.2022 22:23): no tak ale ako to teda je? Nebudes teda menovať alebo som na take kydanie expert ja? Neprekrucujme, rozhodnime sa! Lebo tieto zmiešané signály potom vytvárajú blbý dojem, ze sám nevieš. Čakám na tvoj rozbor so zatajeným dychom.
@Tulareanus (02.05.2022 22:17): Ale jen to tu překrucuj, jsem už zvyklý. Podle tebe jsem se popřel, to je taková další tvá oblíbená podsouvací metoda, mající zcela dodatečně z výhodné pozice posledního slova změnit skutečnost původního sdělení, ale podle mě to jen prostě nechceš chápat veřejně, byt to jistě chápeš moc dobře. A kdybych chtěl jmenovat, musel bych spravedlivě jmenovat mimo tebe i pár dalších expertů a nerad bych někoho vynechal.
@Ringo (02.05.2022 21:57): aha, takze najprv napises, ze "nebudes menovat" a potom oznacis mňa "na to si expert", cool si sa poprel. Ale to uz je klasická ringovina. Nevadí. Lepšie to už asi nebude.

Poďme sa radšej rozprávať o tej hre.
@Wettek98 (02.05.2022 21:51): v pohode, ale diskusia je predsa o tom, ze sa ludia rozpravaju o jiecom a nemusia mat rovnaky nazor. Negativna krtika je dobra aj na to, ze spravne napisana posluzi niekomu pri rozhodovani, ci si danu hru zahrať alebo nie. Ved za podobnym ucelom su tu sj komentáre, ci uz negatívne alebo pozitívne. A zatiaľ co komentar je jednosmerna forma komunikacie od autora k citatelovi, diskusia je tu na to, ze ludia mozu priamo na seba reagovať. Tváriť sa odmietavo voci kritike je tak vlastne len zatvaranie oci pred inymi názormi. Samozrejme to musi byť aj k veci, cize nejak logicky zdovodnene, ale tak v tom uz by mala spocivat diskusia kdekoľvek.
@Tulareanus (02.05.2022 21:29): Nekomplikuj si to, myslím, že jsem to vysvětlil zcela jasně. Vyjadřovat se může každý, kdo k čemu chce, jen někteří (nebudu jmenovat, to taky pochopíš), mají tendenci druhé za názor dehonestovad nějakým podsouváním nesmyslů, a naznačovat mu, že takový názor ani mít nesmí. Dobré to doprovodit nějakou nesmyslnou statistikou v tom jemnější případě, v horším případě mu na hlavu nasypat kýble špíny, s kterou ani dotyčný vlastně nemá nic společného, ale proč o něm do budoucna nevytvořit ten "správný" dojem, aby se pro příště vědělo, s kým je ta čest, na to jsi expert.
@Tulareanus (02.05.2022 21:32): Přečetl jsi poslední větu? Každý má svůj názor na to, co hraje a co se mu libí. Hádat se s tebou fakt nehodám, jelikož dle spoustu témat zde jsem zjistil, že to je naprosto zbytečné… spíš naopak tim chci řict, že jsou tyhle debaty o ničem a nechci ani nikomu vnucovat, jak boží tahle hra je, stejně jako tomu kritizovat hry, co se ti libí a co ne. A je prostě škoda každou hru tady zahlcovat milionem zpráv a hádek proč se někomu něco libi když je to přece blbost, protože si to myslim JÁ a naopak. Žádnou hru zde na DB.cz si netroufnu obhajovat, jak boží dílo to je. Ano, vim že teď i já tady zbytečně spamuju, ale někdy je toho prostě trošku moc. Toť vše. A ještě jednou opakuji, tohle nemá znít útočně na nikoho z vás, jestli jsem se tebe nebo někoho svým názorem dotkl tak sorry. Vím, že jsi tu o spoustu let déle než já, i tak si právě proto ale myslím, že bys měl brat diskuzi ke hře, jako diskuzi ke hře. Kritika je dobrá věc, ale přiměřená. Jak říkám, také se nevyjadřuju ke hrám, které nehraji a nezajímají mě jak za prd to stojí…
Jak jsem psal níže dole, hru jsem nehrál, ale například za 15 nebo 20€ by ji klidně pořídil a vyzkoušel. Že se autoři ohradili proti pirátství je samozřejmě správně a kritizovat jej kvůli tomuhle je nesmysl. Vím, že hra unikla od někoho z novinářů z Hithitu a je to průšvih. Tady bych se zamyslel nad vydáváním software, například skrz Steam v Early Access pro vyvolené nebo jej nějak ochránit. Pirátit se bohužel bude a především hry pro jednoho hráče. Spíš to ale na mě působí, že si vývojáři tak trochu stavěli vzdušné zámky co se týče právě ceny a popularity hry. Ano, dabing Luďka Soboty bude na vysoké úrovni. Další věc je drsný devadesátkový humor, který zejména mladší nemusí rozdýchat. Uvidíme, jestli se povede ještě něco prodat ve slevách.
Wettek98 (02.05.2022 21:22): To si potom celú diskusiu pochopil trochu zle, keďže nikto tu neosočoval ani tých, ktorým sa Polda 7 páči, ani vývojárov čisto na základe osobných antipatií. Riešili sa iba konkrétne vyjadrenia, nezvládnutý marketing, privysoká cenovka a tak podobne. Že si si hru užil je fajn a pochybujem, že by si sa v niekoho očiach zdiskreditoval ak by si napísal, že v čom-to vývojárov chápeš.. ja nakoniec tiež. Tvoje vyjadrenie však vyznieva tak, že kto má iný ako pozitívny názor by sa mal radšej zdržať komentára. Pritom to je takisto ich názor a ak sa im to nepáči tak ako tebe, majú na to právo, nemyslíš?
Nechcete toho už nechat? Chápejte, že když něco napíšete obvykle to příjemce zprávy pochopí trochu jinak než se pisatel vyjádřil (a ne vždy je snadné se písemně vyjádřit správně). Je to internetová diskuze, ber to prosím trochu s nadsázkou. :) Hezký večer Všem.
@Wettek98 (02.05.2022 21:22): cize, kto nema kladny nazor na niečo, ma drzat hubu a krok? To neznie prave fer. Ale každopádne ak si to myslíš, mal by si asi zrušiť všetky svoje cervene a oranžové hodnotenia na dh, inak to nema privelku vahu.
@Ringo (02.05.2022 21:06): no pockaj tak ako teda? Plati kazdy nazor jednotlivca a je to o jeho argumentoch alebo tvrda vola vacsiny alebo sa nema vyjadrovat nikto k nicomu? Si ma teraz zmiatol, radsej si miesto pokusu o moj psychologicky rozbor mohol toto vyjadriť jasne. Lebo takto davas zmiesane signaly a nahodny okoloiduci by si mohol pomysliet, ze ziadne pravidlo pre teba neplati, len ze ty mas vzdy pravdu. A to predsa nechceme.

A radsej by sme mohli riesit poldu.
@Ringo (02.05.2022 21:06): Přesně jak řikáš… lidi dnes nesmí mít svůj názor. Já také nehaním hry typu MMORPG, nebo aby bylo alespoň něco bližšího Bulánky 2.0 na které se vybralo neskutečný množství peněz a do teď tomu nerozumím. Kord po dnešním zveřejněném gameplay, kdy jsem si myslel, že jsem omylem klikl na první díl. Ale dobrý, chápu, někoho to baví. Tak potom nechápu proč by tvůrci Poldy měli být osočování z bůh ví čeho. Chceš je podpořit? Podpoř. Nechceš je podpořit, nebo jsou ti krajně nesympatičtí? Nepodporuj, ale sakra buď ticho a nevnucuj někomu svůj názor… To je snad celé o čem takhle debata je… prostě někomu se libí něco a někomu zas něco jiného…
@Tulareanus (02.05.2022 20:56): Ne, chápeš to blbě, nejsou blbost, protože to tak prostě mám nastaveno a pro mě je to platné. Vždy je píši s tím, že to tak vidím a ty přispěcháš s tím, že to tak vidět nesmím. Tady zase nesmím vidět, že má někdo pro humor Poldy 7 pochopení, protože jste tady jasně prokázali, jak je to dílo trapné a musí si to myslet všichni a tady ty a spol. jasně to můžeš odsoudit, že je to všeobecně nehodná blbost a stojíš si za tím přesně tak, jak si myslíš, že já (nebo kdokoliv jiný) prezentuji svá tvrzení a v tom se prostě od samého počátku mýlíš a jedeš klasiku - podle sebe soudím tebe. Ty tak uvažuješ, je to tvá představa, že cokoliv píšeš je jasně obecně daný nevyvratitelný fakt a myslíš si, že takhle uvažují a píší i ostatní. Ty pak zapláčeš, jak se někoho jakože dotklo, že jsi ty odsoudil staré hry, ale ono se to nikoho nedotklo, jen ti někdo napíše, že to má jinak a ty na něj dle sebe hodíš, že brečí. To jsi prostě celý ty. Zkus druhé nesoudit dle sebe, a nebude se ti to pak vracet jako bumerang.
@Tulareanus (02.05.2022 20:34): Tak až napíši, že staré hry jsou lepší, nápaditější a složitější a ty nové jsou slabé, tak hned hlavně zase nepřispěchej plakat, že nemám právo to soudit, ty mentální cute :-) A tobě vůbec nejde o to hodnotit ten produkt, tobě stačí hodnotit developera z nějakých osobních pohnutek, to je naprosto zjevné.
@M.a.t.t. (02.05.2022 19:34): "Nestačí, ako sa nakoniec presvedčili aj českí autori totálne zapadnutej vojnovej stratégie Leave No One Behind: la Drang, ktorí sa akoby až príliš spoliehali na to, že doma zarezonuje tematika vojny vo Vietname a vďaka príjemným spomienkam na Vietcong to pôjde samo. Takto to však skutočne nefunguje."

Dovolím si jen poznamenat, že zrovna o tom mluvil Dan Vávra v Jámě Lvové v jednom z posledních 4 Levelů. Jeho článek byl zde na DH mohutně odsuzovaný paradoxně herními novináři, protože si dovolil poznamenat (s nadsázkou), že v CZ/SK umí dělat pořádné hry on, a dva další co prezentují známé české vývojové teamu (tedy Bohemka a ti co dělali na Space Engineers).
Jenže o tom ve skutečnosti ten článek nebyl, ačkoliv jistí lidé (viz legendární tweet Lukaš Grygar a další) si to vysvětlili tak, že Dan neváží práce jiných v pozadí. Ve skutečnosti tam Dan mluvil o business v pozadí, o tom že pro úspěch hry je nutné se dělit o zisk s lidmi co třeba umí prodávat, dělat marketing, co mají peníze na vývoj, apod.
Základní myšlenka článku byla dělit se o zisk s někým druhým kdo dodá potřebné know how/peníze, whatever a očividně zůstala nepochopena.
Vždy keď niekto na databáze hier napíše ako ľudia nemajú právo súdiť, iným slovom hodnotiť komercny produkt, ktory autori vyrobili s cieľom predat, je to mentálne veľmi cute. :)

A inak mam pocit, ze hlas ludu/konzumenti rozhodli uz davno, tym, ze tu hru nekupovali.
@Charllize (02.05.2022 20:08): Přesně tak. A jakékoliv coby kdyby a jakože toho nebylo staženo na černo až tak moc a pod. je jako vysvětlovat na ulici okradenému člověku, že tu tisícovku, co mu šlohli, má přejít, nebylo to deset tisíc, tak co si vlastně stěžuje.