Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bellerofontes (14.10.2024 20:22): já ho sleduju hlavně kvůli tomu, že mě jeho videa baví a případně se dozvím co nového vyšlo že skupiny titulů, které by mě případně mohly zajímat. Vychvaloval například Warhammer 40K: Boltgun. Není to špatné, ale mám to už několik měsíců a odehrál jsem dvě hodiny:)
Obecně se radši vracím k remasterům klasik co tyhle tituly inspirovaly. Nedávný Doom I + II je naprosto perfektní + tuna modůezi kterými lze snadno přepínat a hrát je zároveň. Rogue City jsem si též užil, ale tam mě paradoxně nejvíce bavily pasáže vyšetřovací a celkově to semi open world město ve stylu Deus Ex.
@Phoenix (14.10.2024 21:04): Preference a vkus ostatních respektuji, ale u zmíněných a dalších her by šlo ukázat, že z jeho strany jde o problematicky vyznívající doporučení. Stejně tak by byla možnost zkoumat, proč mají tak pozitivní ohlasy, když jsou v nich kontroverzní designová rozhodnutí, a jakou to má vzájemnou souvislost. Vyjádřil jsem se k němu především proto, že jestli jsem k jeho doporučením někdy přihlížel, teď jsem si potvrdil, že to již nemá smysl.

Co se týče vkusu a FPS s označením boomer shooter, podle mě jejich přitažlivost vychází z pohrávání si s nostalgií a vzpomínkami. Šarm DUSKu, za mě vynikajícího titulu, spočívá na určitém deliriu, nebo lépe, jak říkal tuším Mandalore, v revizionistickém představování si pokračování Quake, které jsme nikdy nedostali; alternativě ke Quake II. Není to pouhý tribute. Úrovně připomínají snění někoho, kdo hrál FPS, přičemž se ve spánku prodírá bludišti a pokroucenými strukturami, aby našel barevné klíče. Takové sny jsem sám měl a proto na mě DUSK tak zapůsobil. Bude samozřejmě mnoho těch, kteří k tomu přistoupí bez sentimentu, takže je ten rozkošný zmatek (v závěru) neosloví.

@MCZ (14.10.2024 21:38): AMID EVIL s datadiskem The Black Labyrinth jsem tento rok dohrál, díky za tip, dostal jsem se k němu přes soundtrack, který jsi zde před lety doporučoval. Nečekal jsem, že to bude až tak skvělé; v tomhle případě je označení boomer shooter poměrně neuctivé, protože ta hra podle mě překonává osobitostí jak svoje předchůdce, tak i novodobé Doomy.
Co se těch FPS od malých týmů/jednotlivců týče, mně se hodně líbil AMID EVIL nebo Northern Journey (byť to je trochu mixnuté adventurou). Obojí kvůli kombinaci level designu, fantastického prostředí, hudby a v neposlední řadě atmosféry, které mě nesly skrze kampaně i ve chvílích, kdy mě samotná akce tolik nebavila.

U TO jsem taková očekávání neměl, ale říkal jsem si, že kdyby to mělo nějakou atmosféru (a třeba lepší zbraně), mohl bych se tím prokousat. Je to ale dost šedá hra snad ve všech ohledech.

@Bellerofontes (14.10.2024 20:22): Vtipné, podobně jako v případě téhle hry jsem se s doporučeníma od GMana spálil rovněž právě u Doom Eternal a Project Warlock. :-) Byť ten Eternal jsem nakonec dohrál (abych ho mohl hejtit), ale jsem teda hodně rád, že jsem tehdy odolal pokušení koupit si jej za plnou cenu (co jsem si to tehdy myslel...).
@Bellerofontes (14.10.2024 20:22): Mě asi hned tak nějaká FPS z poslední doby, která se honosí označením boomer shooter, nesedne. Spousta takových je dnes designována stylem 500 nepřátel v levelu a hra je na hráče do zblbnutí pouští po pár kusech, kvůli tomu se hra táhne jako nechci říct co (a zrovna tohle je designérské rozhodnutí nezávislé na počtu členů týmu). Když vidím ve třetím levelu 200 nepřátel, tak si říkám kam a jak to autoři chtějí gradovat. A většinou to negradují nápadem, ale množstvím. Žádná změna tempa, prostě nic.

Asi mám čím dál raději kombinace FPS a akčních adventur typu RoboCop: Rogue City, High on Life, Nightmare of Decay (krom jiného právě kvůli té nutné změně tempa, vynucené dialogy, používání předmětů...). Nicméně třeba Sprawl je čistokrevná akce a líbila se mi více než jsem čekal. O HROT samozřejmě nemluvě.

Co se týče vkusu, někdo dává přednost obrovskému množství nepřátel, jiný hledání cesty dál, další propojení s adventurními prvky, další zase skriptům a filmovému feelingu... nedá se obecně říci, že by bylo něco z toho objektivně lepší. Já budu určitě spíše v menšině tím co mě principiálně baví stejně jako tím, kolik FPS jsem hrál (je logicky těžké mě něčím překvapit nebo vyloženě nadchnout).
@MCZ (14.10.2024 18:22), @Phoenix (14.10.2024 07:29): Na obranu a vysvětlení, hru údajně dělal z velké části jediný člověk. Zjistil jsem to až po dohrání a spoustu herních rozhodnutí to vysvětlí. Délce a tempu hry podle mě výrazně uškodil epizodický formát, ke kterému docházelo v předběžném přístupu. Nedivil bych se, že dostat na nějakou dobu epizodu, která má rozsah samostatné hry, působilo na hodně lidí našláple. Hrát to ovšem najednou a nebýt součástí komunity, která probírá směřování hry na Discordu, je už jenom únavné.

Musím doporučit, když už ne hrát, tak alespoň sledovat, v mnohém překvapivě podobný INCISION, který je ovšem výtečný. Zrovna jsem ho přidal. Spojení neživého s organickým tam je mnohem více tecuovské a není to tak eye candy, nicméně dokončení první epizody a experimentálněji nadesignované úvodní lokace z druhé epizody v době, kdy předběžný přístup nenabízel více, ve mně zanechalo úplně opačné dojmy.

@Feidias (14.10.2024 06:42): Už několikrát se tu diskutovalo, že jeho vkus je… jedni říkají specifický, druzí podezřelý. Osobně to mám tak, že nové hry, které mě baví, zarytě haní, zatímco jím vyzdvihované bomby (Doom Eternal, Project Warlock) odkládám po dvou levelech. Turbo Overkil je výjimkou, že jsem mu dával šanci za šancí, ať se vzchopí, a bylo proto poučením, nechť se do budoucna nenamáhám. Fér je připojit, že své cílové skupině a komunitě z předběžného přístupu výsledek očividně dělá radost.
@MCZ (14.10.2024 00:45): Bellerofontes to vystihl tím "jednotvárné a dlouhé". Autory krom jiného nenapadlo nic lepšího než chrlit v téměř každém kole na hráče stovky nepřátel ve zbytečně natahovaných vlnách. Jestli Tě to nebaví už teď (podle těch pěti hodin jsi tak ve třetině), tak Tě to pravděpodobně nechytne ani později.
Přitom Gman to vychvaloval a Phantom Fury kritizoval. Jsem se na to též docela těšil.
@MCZ (14.10.2024 00:45): Je to hodně jednotvárné a taky zbytečně dlouhé. Dokončil jsem to s přestávkami po několika měsících, ale nedá se říct, že by mě to v průběhu nějak chytlo a stálo za to.
Myslel jsem, že mě to bude bavit; rád si jednou za čas dám nějakou mindless SP střílečku. Ale ani po těch cca pěti hodinách mě to nechytlo, musel jsem se pokaždé hodně přemáhat. Neberou mě nepřátelé, zbraně (gunplay) jsou nudné, hudba nevýrazná, level design taky nic extra.

Škoda, ale asi nemá smysl v tom topit další hodiny, což @Phoenix ?