Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (13.12.2024 17:09): Hej, ale niečo také by bolo fakt cool, to by bol jeden zo spôsobov, ak by bol umne spravený, toho potenciálneho vytrenia očí, čo zmieňuje @Adieu:, ktoré by negovalo toto súčasné sklamanie/nasranie.
@Red (13.12.2024 17:09): Hej, ale niečo také by bolo fakt cool, to by bol jeden zo spôsobov, ak by bol umne spravený, toho potenciálneho vytrenia očí, čo zmieňuje @Adieu:, ktoré by negovalo toto súčasné sklamanie/nasranie.
Já jsem z toho tak zdrcenej, že si tak představuju že by se mohlo ukázat, že se Ciri bude přesouvat mezi různými paralelními vesmíry, v jednom bude císařovnou, ve druhé čarodějkou, ve třetí zaklínačkou, ve čtvrté bude v Night City... to by bylo cool:)
@AlieN (13.12.2024 16:39): "Tak prvně správně podotkneš že kdyby jí zůstaly schopnosti tak už pokračování prostě nemůže být moc Witcher hra, ale zároveň odsoudíš to že o schopnosti přišla?"

Áno. To, že mi Ciri nepríde ako šťastná voľba pre hlavnú postavu v klasickej Witcher hre, je snáď z toho jasné.

"Ciri která v pohodě otevřeně vládne svými schopnostmi - no i kdyby nebyla hlavní postavou, tak takový bůh ten svět tak strašně změní že to předchozí díly může připomínat jen vzdáleně."

Však taká "bohyňa" už ten svet zmenila tak, že ho doslova zachránila. A nemusí ovládať priestor a čas 24/7 (to ani Divoký hon nenaznačuje, že je doslova bohyňou, stále je smrteľníčkou, aj keď jednou z najmocnejších), ale na nejakej rovine by som s tým počítal, že jej prístup k tejto moci zostane zachovaný, pretože to, že sa stane Pani priestoru a času, je zavŕšenie jej arcu.

"A ještě víc předjímáš o zbytku příběhu a gameplayi"

Čo predjímam? Že pije elixíry a prešla Skúškou tráv? To doslova vidíme v traileri a povedal Kalemba.

@Adieu (13.12.2024 16:44): "Odpověď se mi jeví jasná, radši CD Projekt udělal několik kroků zpátky, aby stavěl na jistotě už populární hrdinky. A budou mi muset fakt vytřít zrak, abych na tuto skutečnost zapomněl, protože ten Witcher ending trojky na mě vždy působil jako věc, co už fakt nepotřebuje žádný dodatek, něco jako obdoba klasického „a žili spolu šťastně až do smrti“"

Presne. Toto. Je to jeden z najuspokojivejších zakončení v hrách vôbec. Preto som dúfal práve akurát vo voľné pokračovanie, kde by postavy z pôvodnej trilógie mali akurát dojemné cameá.
@Flowerpot (13.12.2024 16:27): +1 Jj, proto jsem psal, že je to jako nepravděpodobná fanfikce. Jedna věc je, když to nějakými berličkami propojují s knižní předlohou, aby z toho mohla být hra, ale když nedrží docela zjevně z marketingového rozhodnutí na jistotu ani koherenci vlastního příběhu, nemohu v tom vidět dobré rozhodnutí. Je jasné, že tam bude nějaká více či méně umná konstrukce proč, ale zrovna proč je tohohle vůbec zapotřebí je dobrý dotaz - jak zde správně ostatní píší, jedna z nejlepších věcí na tom settingu bývá ten méně epický, více folklorní rozměr a s tím spjaté lokace zádumčivých prdelákovů apod; proč tedy potřebuje epicky završený příběh Ciri jakýsi downgrade na škále svého rozsahu, aby se hráči mohli dočkat tohoto populárního obsahu samotné esence „zaklínačoviny“.

Odpověď se mi jeví jasná, radši CD Projekt udělal několik kroků zpátky, aby stavěl na jistotě už populární hrdinky. A budou mi muset fakt vytřít zrak, abych na tuto skutečnost zapomněl, protože ten Witcher ending trojky na mě vždy působil jako věc, co už fakt nepotřebuje žádný dodatek, něco jako obdoba klasického „a žili spolu šťastně až do smrti“, stejně jako existuje ta nekanonická Sapkowa povídka o svatbě Geralta s Yennefer, jako útěcha. Je prostě určitá hranice, kde se postava stává poněkud parodií sebe sama, kdy přestane fungovat jako uvěřitelný charakter a stává se spíše symbolem nekonečného superhrdinství.
@Flowerpot (13.12.2024 16:27): " teória o obetovaní schopností je fakt lenivou naratívnou barličkou "

Tak prvně správně podotkneš že kdyby jí zůstaly schopnosti tak už pokračování prostě nemůže být moc Witcher hra, ale zároveň odsoudíš to že o schopnosti přišla?

To že se zbaví schopností kvůli kterým svět dospěl na pokraj zkázy mi přijde jako logické vyústění jejího příběhu, nic co by mi připadalo jen jako berlička. Ciri která v pohodě otevřeně vládne svými schopnostmi - no i kdyby nebyla hlavní postavou, tak takový bůh ten svět tak strašně změní že to předchozí díly může připomínat jen vzdáleně.

Plus ani nevíme jak a jestli úplně o ně přišla, třeba se je jen naučila potlačovat protože musí. A ještě víc předjímáš o zbytku příběhu a gameplayi, tak snad jsi z té hry viděl jen to co my ostatní, ne, takže o tom jak bude bojovat a jak a proč prošla zkouškou trav víš právě takové hovno jak my ostatní.
Mňa to teda celkom nasralo. Jednak autentická hra za Ciri po trojke by musel byť nejaký grandiózny kozmický príbeh naprieč dimenziami, ktorý by zastrešoval buď politické intrigy a veľkú strategickú šachovnicu z trónu, alebo kľudne aj to zaklínačstvo: nebola by to moc Witcher hra, ale mohlo by to byť spektakulárne fantastické. Takto musí byť masívne nerfnutá a tá teória o obetovaní schopností je fakt lenivou naratívnou barličkou.

A jednak lore-wise fakt nedáva naprosto žiaden zmysel, aby prešla Skúškou tráv, a ešte opäť zatiaľ takto lenivo bokom odfláknuto vysvetlené (možno jako bude v hre nejaké zásadné vysvetlenie, prečo to podstúpila, ale neviem si ho moc predstaviť, aby bolo uspokojivé). Ale prečo vytvoriť nové mechaniky šité na mieru Ciri, ktoré by kombinovali šermiarstvo s mágiou a aj nejakou vládou nad priestorom a časom (a tam kľudne v nejakej nerfnutej forme, samozrejme), keď sa dá reskinovať Geralt, jak trefne napísala @Peach.
Jsem ani nevěděl, že Ciri prošla zkouškou trav. Vždycky jsem jí měl za fake Zaklínačku s velkým magickým nadáním.
@AlieN (13.12.2024 13:22): Podle mě ty technické limitace mnohdy vedou k zajímavějšímu zážitku, protože můžou tvůrce donutit ke kreativním řešením co se týče gameplaye i grafické stylizace. Pochopitelně město se stovkami NPC působí více jako město, ale hráčsky je to pro mě osobně neatraktivní. Z Novigradu si kromě questových částí nepamatuju nic. Z Wyzimy si pamatuju každý kout, protože se v každém z nich něco děje a zároveň má únosnou velikost (narozdíl třeba od her Larianu, kde se všude něco děje, ale je to totálně napěchované a všechno propojené se vším, až mě to nebaví).
@John Mirra (13.12.2024 13:19): Nejsi tady dnes jediná menšina. Já jsem už od rána spokojenej parchant, protože to dopadlo přesně tak, jak jsem chtěl. Ciri je skvělá postava a jsem přesvědčený, že CDPR je silnější v práci s "etablovaným" herním charakterem, než by byli s custom. Naopak představa hry za custom zaklínače mě vždycky spíše nudila a jsem mnohem radši, že pokračování příběhu Ciri se ujali CDPR a ne Sapkowski. Spíše mě děsí prohlášení o velkoleposti hry. Radši bych slyšel něco ve smyslu "Víme, že W3 bude v očích hráčů těžké překonat, ale uděláme maximum, abychom se mu alespoň vyrovnali". Možná proto nědělám v marketingu :-)
@Zero (13.12.2024 13:15): To bylo ale čistě kvůli technickým limitacím - Wyzima by měla mít desítky tisíc obyvatel, vedle toho působí to z Witcher 1 jako torzo, karikatura. Právě ta na mě působila mrtvě. Ve W3 už mohli přidat mnohem víc random npc, takže tam Novigrad už působí mnohem víc jako skutečné město - a že ne s každým z nich máme něco podstatného k vyřízení už mě nijak netrápí.
Co se mě týče, jedničku si sem tam pořád rád zahraju (byť není dokonalá, to rozhodně ne). Trojku jsem kdysi dohrál, pamatuju si z ní jeden drsný quest (Baronovo miminko) a už nemám chuť se k ní kdy vracet. Ale s tímhle jsem asi dost v menšině.
@AlieN (13.12.2024 13:02): Rozhodně, trojka pěkně pracovala s gradací, a Tulareanus taky zmiňuje okamžiky, které měly "jedničkovou" atmosféru, ale bylo to taky dost rozmělněné v jinak obrovském světě s relativně generickým gameplayem.

Jednička určitě tolik nepracovala s napětím, gradací příběhu, a vůbec styl vyprávění a příběh celkově byly slabší. Ale ten malý svět působil více živě, nebyly to jen kulisy. Člověk mohl oslovit random NPC, a někdy se z toho vyklubal quest, jindy zajímavý dialog. Určitě je to aspoň zčásti dané nostalgií, ale jednička má pro mě jako celek lepší "xicht" než trojka, i když ta má silnější jednotlivé momenty.
@Moryart (13.12.2024 13:04): Wtf? Hrajeme za Ciri, takže tak nějak tuším že na konci trojky nezemřela, a to jestli se stala nebo nestala císařovnou by jaksi mělo dost zásadní vliv na povahu příběhu a světa celé hry (nehledě na to že pak by asi nehonila potvory po lese s mečem v ruce)
Tak je klidně možný, že všechny tři konce jsou canon. Jen si na začátku čtyřky budem moct vybrat, kterej z nich to je pomocí dialogů. Něco podobnýho bylo i v trojce.
@Paul (13.12.2024 11:03): To bych nenáviděl, Ciri že přileze k Emhyrovi a je z ní císařovna tvrdě popírá všechno jak je popisovaná v knihách, jaký vztah si s ní buduje Geralt, a jaká je celkově nátura příběhu a toho světa.

@Zero (13.12.2024 11:55): Witcher 3 velmi pěkně pracoval s gradací a White Orchad a Velen s Baronem pořád měly ty správné kvality malého dobrodružství s přízemními charaktery a jejich problémy - na osud světa došlo až později. Tak doufám že čtyřka v tomhle bude podobná.
No a jednička měla sice fajn atmosféru s čarodějnicí v polích, ale jinak byla dost meh.
Já jsem z toho hodně zklamanej, pohádkový Witcher ending mám sice asi nejradši, protože stát se císařovnou na dvoře plném backstabujících sviní nevidím jako takové bájo jako mnozí, ale tvl, však už jsou ty charaktery ze ságy naprosto vyčerpané a furt se tu dojí jakási nepravděpodobná fanfikce. Nejméně odvážná volba a sázka na ženský market, který je u Witchera nezanedbatelný. Mohli nakrásně budovat ten setting skrze neznámou zaklínačskou školu, mohli udělat character creation aspoň na úrovni Cyberpunku, aby dodali sérii nový impuls, ale bohužel.
@Zero (13.12.2024 11:55): Na jednej strane súhlasím, že ten ťah na istotu a strach, že všetkého bude viac, aby to bolo viac adidas, tak si myslím, že atmosféra bola xkrát prekonaná rôznymi situáciami v trojke, či už trail of treats a celý močiar, Kaer Morhen, Novigrad alebo Toussant či Skellige. O príbehu/príbehoch a dialógoch ani nehovoriac.
Nejsem zrovna nadšený. Myslím si, že Zaklínač už pokračování nepotřebuje, tím spíš ne za Ciri. Když už, tak nějaký spin-off za jiného Zaklínače v hráči dosud neznámé zemi, nebo Geraltovské povídky, to by mi asi udělalo větší radost.

Taky se bojím toho, jak to bude větší, epičtější, víc všechno. Přitom atmosférou zůstává nepřekonaná jednička a její "vesnická" atmosféra. Nemusí být všechno epické.
Co jsem to přečetl tak jsem z toho špatnej. To se nemělo stát, já mám rád Ciri ale bolí mě ji vidět jako zaklínačku.
Wow trailer naprosto perfektní! Už abych začal šetřit na nové PC. :)
Plus má ty Witcher oči. Nebylo tam to, že Ciri by zkoušky trav ani nemusela podstupovat, jak to říkal Vesemir?

Ona je silou mimo zaklínače i mimo čarodějku. Byla dalece mocnější a ještě byla možnost z ní udělat tu císařovnu. Tohle je hodně downgrade. Však i ten konec trojky, kde se stane zaklínačkou, je bez zkoušky trav.

Anyway... Teď bude místo cestování po různých světech a dobách nebo vládnutí nad Nilfgaardem... Hrát po vesnických hospodách gwent.
Předpokládal jsem, že to bude jedna ze dvou variant - buď custom witcher, nebo Ciri Zaklínačka. A když už, tak jsem preferoval první variantu, protože ta by nemusela nutně negovat nejpropracovanější a nejzajímavější závěr trojky (Empress). Samozřejmě, moje ideální pokračování by na Empress závěr navazovalo a bylo o tom, že Ciri jako císařovna požádá Geralta a Yennefer o pomoc s odhalením nějakého spiknutí proti ní, odehrávalo by se to (mimo jiné) v Nilfgaardu. Ale pravděpodobnost takového pokračování jsem považoval za miniskulní. No a teď máme tedy to nejpředvídatelnější, Ciri zaklínačku. Hra bude určitě skvělá, ale nemůžu říct že bych nebyl trochu zklamán.
Jako jde dost znát, že se rozhodli jít po cyberpunku celkem na jistotu. Další díl se zaklínačkou Ciri patřil k nejčastějším teoriím, když přišlo na to o čem bude další díl. A tvorba nové postavy vždy představuje určitý risk oproti Ciri, která je celkem oblíbená a většina hráčů už od pohledu ví o koho jde.
Čím víc nad tím přemýšlím (a pročítám rozhovory s producentkou), tím spíš se víc těším na ten remake jedničky. Vyveďte mne prosím někdo z omylu, četl jsem dávno a ten poslední díl stále vůbec, ale není zmutovaná Ciri nakonec docela silné vykuchání dosavadního příběhu? Nešlape to náhodou po Geraltově neutichající snaze ji ušetřit toho mrzutého života? Nezvedne se člověku kufr, když si k tomu od producentky pak přečte něco na způsob "bylo to obrovské rozhodnutí, ale doufáme, že to nikdo nečekal" well, duh.


Jsem to ale pesimista. :)
Btw ví se, kdo kanonicky vyhrál pak válku? Kdo je králem Severu?
Sice budu hrát za Ciri rád, a jsem rád že vybrali nejlepší konec W3 jako canon, ale nechci další hru kde budu "muset" hrát jen jako zaklínač, tzn všechno řešit jen přes ty dva meče, a magii, či zbraně na dálku, mít jen jako malý doplněk. Takže snad půjde z Ciri udělat i čistý mág :)
@MIGtheDRAGON (13.12.2024 07:17): Tak nesporně mutacemi prošla, má kočičí oči a bumbá lektvary. Hádám, že tím regulérně ve hře projde, možná hned v prologu, nějakou novou deus metodou. Neumím si představit, jak by to jinak příběhově zkoušeli obhájit..:)

Taky vypadá bajvoko o nějakých 10 let starší, s pomalým zaklínačským stárnutím může tedy děj traileru být klidně i tajovejch 30 let po trojce, z nichž třeba 25 po mutacích na kontraktech ten boj trénuje.
@HolyMeatball (13.12.2024 06:39): To mě napadlo nejdřív něco ve stylu, že se snaží nepoužívat ty schopnosti, aby na sebe nestrhla pozornost jako v případě divokého honu, ale je pravda, že to by bylo už ohrané a tohle dává větší smysl. Spíš mi tam nezapadá celkově to jak bojuje teď jako witcher i když mutacemi neprošla. 

Ale jako jo taky bych dával asi přednost, kdybychom si mohli vytvořit vlastního zaklínače a celý příběh vzít směrem, že jsou zaklínači zase potřeba a vytvoří se nová škola. Člověk si během trojky musel říkat jak se vůbec někdo, kdo není zaklínač nebo mág můžeš vůbec chytat na nepřátele jako jsou polednice.
@MIGtheDRAGON (13.12.2024 05:27): Docela mi sedla teorie v jednom komentu, dle které její krev na konci trojky ztratila své elder vlastnosti. Já teda naivně doufal, že bychom se konečně mohli dočkat vlastnoručně vytvořeného zaklínače, ale co už. V rámci možností každopádně musela přijít o schopnosti z trojky, jinak by se to hrálo jak DMC6. :) 

Nicméně líbí se mi představa, že lektvary a znamení tady doplní i nějaká slabší, avšak legitimní magie.
@Gordon (01.12.2024 22:10): To nie je o upísaní sa korporátu partičkou indie developerov. CD Projekt je dávno korporát, ktorý si spočítal, že efektívnejšie im bude, ak bude engine vyvíjať externá firma, než aby museli dávať veľa zdrojov do vlastného. To, že je to škoda, že nerozvíjajú svoj engine, to súhlasím, ale obidva sú korporáty a toto im evidentne príde výhodné.
To mě vždycky zamrzí, když má vývojář svůj vlastní engine, na kterém předvedli nějakou boží záležitost. (cp) A pak se upíšou nějakému korporátu, oh wait.
@HolyMeatball (01.12.2024 20:26): o marketingu tam mluví taky. Asi bych nečekal nic menšího než co bylo u C77, jen to bude zkoncentrovaný do kratší doby (předpokládám že na po-xtý by se jim už snad mohlo podařit oznámit datum vydání až v momentě kdy si jím budou fakt jistí)

@Bursoft (01.12.2024 20:38): si ten článek co níže linkuju přečti, to tam rozebíraj. Btw co jsem četl tak UE5.1 na kterém běží např. Stalker 2 je výrazně horší než současnej UE5.5, ten engine se taky dost vyvíjí.