Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Mendoza (02.02.2025 10:54): Tvůj chatgpt se vyjadřuje jako vidlák, umravni si ho :D

Je tam pár nepřesností, ale v zásadě je to popisné - dodal bych že staré expedice se zatím vždy opakovaly v období kolem prosince a ledna, doteď jich bylo 16, jsou za ně unikátní odměny které nejde získat jinak aka některé unikátní lodě, a hodně estetických serepetiček na postavu a do budov, ale nic zásadního pro hratelnost takže nikomu nemusí chybět když je minul. Ale taky některé rozšiřují lore.
A také není potřeba pro ně začínat novou hru - na Anomaly stanici je terminál který přenese tvou postavu do expedice (ztratí pro ni vylepšení postavy, ale jde si částečně přenést vybrané materiály), a po jejím skončení se vrátí zpátky do klasického save - i s věcmi které jsi během expedice udělal, bázemi co postavil etc.
@AlieN (30.01.2025 01:43): Chtěl jsem se zeptat na ty expedice, ale zkusil jsem chatgpt. Pěkně to shrnul, tak to sem dam i pro další lidi, co třeba jako já neví o co jde:

 No hele, expedice v No Man’s Sky jsou speciální časově omezený eventy, kde začínáš od nuly na předem daný planetě a máš splnit sérii úkolů, tzv. milníků . Celý to funguje jako taková výzva, kde tě hra nutí zkusit nový styly hraní, jiný strategie a často tě hodí do dost bizarních situací.

Jak to funguje?

Každá expedice začíná úplně novou postavou na nějaký specifický planetě, kde je často pěkně na hovno – jednou extrémní počasí, jindy agresivní faunu, prostě žádná pohoda. Máš rozdělený úkoly do fází a každá fáze má několik milníků (např. „Ujdi 10 000u pěšky“, „Objev exotickou loď“, „Naskenuj gigačerva“, apod.). Splněním milníků dostáváš odměny, který můžeš využít během expedice a po jejím skončení i v hlavní hře (třeba unikátní lodě, multitooly, kosmetický úpravy a další pičovinky). Expedice běží většinou několik týdnů – když ji nestihneš, tak smůla... ale někdy je zpřístupní zpětně v Redux módu .

Je to oddělený od hlavní hry?

Jo, začínáš s čistým štítem a expedice probíhá na sdíleným vesmíru , kde jsou i ostatní hráči – takže můžeš potkávat další paka, co tam blouděj stejně jako ty. Po dokončení expedice si můžeš postavu přenést do normální hry, nebo ji nechat v propadlišti dějin.

Co v ní člověk dělá?
To záleží na konkrétní expedici, ale obecně:
Hledáš suroviny jak magor, protože začátek je vždycky zoufalost.
Craftíš si vybavení, protože bez toho ti vesmír nakope prdel.
Opravuješ loď, protože začínáš s nějakým vrakem.
Plníš specifický úkoly – od klasickýho průzkumu až po lovení gigantickejch červů nebo skákání mezi galaxiema.
Potkáváš další hráče – někdy pomůžou, někdy ti ukradnou zdroje přímo před ksichtem. Každá expedice má nějaký téma – třeba Polestar byla o obří nákladní lodi, Cartographers tě nutila šmejdit po planetách jak geodet, Singularity se točila kolem Atlasu a robotů… Každá je trochu jiná, ale princip zůstává stejnej: začni od nuly, splň úkoly, seber odměny, dělej machra.
Dneska jsem to po letech pustil jen kvuli twitch dropum a prosedel u toho celej den. Asi se to fakt dost zvedlo. Po vydani jsem u toho nikdy dlouho nevydrzel a to jsem to zkousel i ve vr.
V No Man Sky jsem za loňský rok opět strávil přes stovku hodin, a letos tomu evidentně bude nejinak - Hello Games právě vypustili další masivní update Worlds II.
Sice už dávno dělají na úplně jiné hře, ale že je na stejném enginu, tak ty nově vyvinuté vylepšení sypou i do té devět let (!!) staré. Gigachad studio.

A přitom ty vizuální vylepšení jsou v tomhle jen minorita, hlavně je tu další masivní rozšíření prostředí s novými typy planet a biomů (a konečně i kilometry hluboká moře s obřími monstry, yay, Subnautica v NMS), a nová quest lajna rozšiřující příběh. A samozřejmě i další expedice se svým vlastním příběhem a questy, ale ta začne až za týden, až doběhne repete jedné z těch starších. Odměna za novou expedici bude zřejmě nová biologická loď.
Docela překvapilo, jak je hra chytlavá. A na Switchi je to super. Mám to i na Streamu, ale zapínat velkej počítač kvůli tomu je zbytečný. Ještě by mohli přidávat novej stavební materiál, aby byly stavby rozsáhlejší. Akorát mě trochu mrzí, že je omezenej počet základen. Já bych stavěl pořád pryč. :-D
@Widl (22.03.2023 08:29): Jsou dva možné přístupy, jak vydávat lokalizace: pracovní verze typu 0.3...., 0,4....(máš aspoň něco) nebo dlouho nic a pak verzi 1.0. T
U téhle hry je to více méně jedno, ale u nových her je první týden od vydání nejdůležitější.
Celkově si myslím, že je lepší první volba. Pořád lepší mít vrabce v hrsti než čekat na holuba na střeše, u kterého nemáš jistotu , že jej chytíš.
@Widl (20.03.2023 18:05): Promiň, ale tvá představa, že je to čeština z nějakého překladače je velice zjednodušená.... rozhodně nejde jen o ctrl c, ctrl V. Pokud máš zájem, klidně si najdi Rudovo videjko na Youtiube, kde vysvětluje jak hru překládali (a že to byla po stránce programátorské šichta). Ale pro mne, který tuhle hru kvůli angličtině ani nezapl je tahle čeština maximálně blažená. Navíc vyšla zatím ve verzi 0.3.
@Widl (20.03.2023 18:05): dle toho co jsem četl, už nevím kde, tak v pozadí stojí šikovný týpek co napojil nějakou formu strojového překladu (populárně AI) na text, a Ruda to jen zveřejňuje.
@AlieN (04.02.2022 19:56): Tak podle mě tohle právě reflektuje celkové hodnocení vs. poslední hodnocení, která jsou vypsaná níže. Pokud to člověka opravdu zajímá, může si zobrazit i komentáře od nejnovějšího. Na druhou stranu chápu, že pro většinu lidí je bernou mincí jen to celkové hodnocení. Možná by bylo fajn vidět u her i něco jako průměr nedávných hodnocení, podobně jako je to na Steamu :D
@AlieN (04.02.2022 19:56): Jojo najednu stranu nikdo není povinnej dát hře další šanci protože čas nikdo nevrátí, nadruhou stranu by hodnocení mělo reflektovat kvalitu hry pro případnýho zákazníka.
@DEU (04.02.2022 18:22): Tak ono je to zajímavá otázka - jak hodnotit hry které se časem stanou úplně jinými hrami? ;)

Hezky je to tady vidět na hodnocení srovnaných podle roku - průměr za 2016 je 41,3%, průměr za loňský rok je 72,5%
@Gordon (30.11.2021 07:03): No doteď to vypadalo že jak jednou proběhne, tak už se nevrátí, a jen se budou časem objevovat nové a nové - jako taková vějička pro starší hráče se ke hře vracet a vyzkoušet si nové věci. Teď to dělají předpokládám jako speciální event kolem vánoc/konce roku.

Ne že by šlo o velkou věc, jsou v nich jednoduché úkoly vycházející ze základního gameplay, ale ty co jsem hrál měly docela zajímavě změněné podmínky oproti klasické hře (jedna byla o hraní bez lodi, ta další má zase všude obří červy). A taky pár unikátních odměn.
Paráda - velice mě baví Expedice, minikampaně které do hry letos začali každých pár měsíců přidávat, ale štvalo mě na nich že jsou časově omezené, každá běžela jen dva měsíce - a oni je teď do hry všechny vrací.
Sice zase jen na omezenou dobu, ale aspoň něco.

Expedice 1 už běží do příštího úterý, každá další pak po dvou týdnech (finální odměnou za tu čtvrtou je kamarádský obří červ ala Duna, a to je nejlepší pet ever :))
@Ingram (09.09.2021 07:46): Levitování na místě řeší toto - Dazaster's Ship Flight for Frontiers 
Bez něj je létání opravdu příšerné (ani s ním to tedy není úplně zázrak, ale aspoň už to není utrpení). S mířením myší jsem ale neměl problém, pohraj si s nastavením její citlivosti ve hře.

Důrazně doporučuji taky mody na Fast Actions, Fast Scan, a Asteroid reduction - obzvlášť to první je v podstatě nutnost.
Mohl by mi někdo poradit jak ovládat loď? Jsem to včera nainstaloval a ty vzdušné souboje jsou příšerné. Loď z nějakého pošahaného důvodu neumí levitovat na místě a "nejlepší" je míření zplašenou myší. Nějak mi ani nefunguje uzamčení na cíl.
NMS dostalo nový větší update/free DLC - Frontiers. Přidává hlavně města na planetách, které se dají nejen navštívit a mluvit v nich s npcčky a řešit nějaké miniquesty, ale dají se i vlastnit, bránit a rozvíjet jako v budovatelských strategiích. Hodně cool.
@Gordon (09.07.2021 12:35): Mám pocit že se ani nepokoušíš chápat co píšu, tak asi zbytečná diskuze, ale budiž. O množství textu jsem neřekl nic, jen o tom že když máš ve hře subquesty i vedlejších postav tak jsou tam poměrně logicky i příběhy kolem nich a ne jen ten jeden hlavní.

A u toho hlavního je cítit větší tlak na to aby jsi ho plnil a ne se vydal random zkoumat svět.
@Gordon (09.07.2021 09:03): No minimálně to znamená že skrze ty subquesty má příběhů víc.

A neřekl jsem lepší, to by byl dost subjektivní dojem, ale větší - a to určitě platí. V Subnautice ať chceš nebo nechceš musíš hlavně zkoumat okolí a bez toho se v příběhu neposuneš, tady kdybych chtěl, tak nic jiného než postup v příběhu nedělám. Naopak by se to dalo spíš doporučit, tím že si dělám věci po svém jsem třeba zbytečně utrácel za výzkum technologií které přitom v hlavní questové linii teď dostávám zadarmo.
@Gordon (09.07.2021 06:25): To jistě měla, ale ten příběh se vyprávěl hlavně během průzkumu prostředí a docela jednoduchou formou (ale ten příběh je dobrý, tedy ten v původní Subnautice - v Below Zero už tak moc ne).

NMS se oproti tomu hraje v podstatě jako zjednodušené tradiční RPG, s množstvím questů a subquestů, postupným odhalováním lore několika ras co ten vesmír obývají a učení se jejich jazyků, a dialogy s mnoha npc.
@Charllize (08.07.2021 21:40): No u Starfieldu se Bethesdě možná povede z něj vykřesat dobrý survival, možná se i stane zázrak a udělají z toho dobré rpg, ale extrémně pochybuju že tam za něco bude stát létání. To je pro ně příliš jiný žánr.

@Naginata (08.07.2021 22:06): To je rozhodně pravda, k Subnautice a Minecraftu bych ji také připodobnil (a k Arku) - ale scope NMS je opět jiný než má každá z těch her, imho se nedá jedna nahradit druhou. A já tyhle survivaly hodně můžu :)
Nicméně NMS má docela zajímavý i příběh, řekl bych že je tu na něj největší důraz ze všech jmenovaných her... ale také se asi i tady dá kompletně ignorovat.
Někdo popsal NMS jako hru, která se hraje s cílem ji více hrát a že pro takový typ hry má raději Stardew Valley, Subnautica, Minecraft nebo Factorio.
Věděli by jste tyhle hry popsat nějakým přesnějším pojmem než Sandbox simulace s crafting prvky?
@Charllize (08.07.2021 16:36): Já si to asi časem začnu říkat taky, životnost na stovky hodin tady asi nebude, ale teď zrovna mám pocit naopak trochu jako bych se dostal z Fritzlova sklepa na denní světlo a překvapeně zjišťoval že věci mohou fungovat i jinak než jsem byl zvyklý :D

Už jen to že u Elite jsem alt-tabováním strávil půlku hry, zatímco tady jsem k tomu neměl nutkání vůbec protože hra ti normálně řekne všechny informace které potřebuješ, a ani nemá hluchá místa při kterých se raději koukám na telvizi... považuju teď skoro za zázrak. Přitom jsou to úplně primitivní věci po kterých komunita v Elite volá roky a každý rozumný vývojář dělá automaticky.

A s těmi barvami - to vůbec není pravda - takhle psychedelicky barevné totiž nejsou ani ty Disneyovky :D
Ale i to se dá modovat, vesmír může být normálně černý, overhauly na planety taky jsou... ale to taky nechávám být. Takhle je to vlastně docela zajímavé. Ale ani náhodou z toho není realistický feeling, to každopádně. A lodě v NMS jsou prostě jen transportovadla, nic víc. Hezky vypadají fleet carriery, ale ty jsou zatím se zdá vevnitř identické (před tím než si je hráč předělá), liší se jen exteriéry.
Musím přiznat že jsem velice příjemně překvapený jak chytlavá hra je, prvních dvacet hodin mi v ní uběhlo jako nic.
Přitom při prvních pokusech o hraní před lety mě ten začátek dost znechucoval - ale stačilo si teď chvíli zvykat na to arkádové UI se spoustou barevných ikonek, a smířit se s tím že tohle je "planetary exploration sim" a ne "space flight sim", a je to v pohodě.
A ono i to létání se dá aspoň basic způsobem omodovat, což vyřeší jeho největší průsery (které ale pořád nechápu, ta hra by mohla být strašně snadno mnohem lepší, kdyby na tomhle zapracovali).

Co překvapivě zatím modovat vůbec tendenci nemám, je sbírání materiálů - často jsem četl jak velký je ta hra grind, ale mě to tak vůbec nepřijde. Nejspíš to psali lidé kteří nikdy nehráli Elite: Dangerous :D
Materiály se sbírají pořád, ale zabere to vždycky jen pár vteřin, maximálně minut, a je to docela zábavný proces - ne mind numbing opakování jedné akce pořád dokola. A hra má neuvěřitelný spád a brutálně rychlý progress, otevírá se mi pořád tolik dalších možností že nevím čemu se věnovat dřív, a to jsem asi ještě ani moc nepostoupil v příběhu.

A vyloženě mě rozesmálo když jsem už po deseti hodinách hraní dostal první Fleet Carrier. A zadarmo. Fuck you Brabene, jakýpak endgame content na který jsem v Elite musel stovku hodin grindit credity.
Ani nemluvě o tom že tady po něm můžu normálně chodit, stavět kajuty, a mluvit s posádkou.
Ahoj,
Hru jsem hrál a čekám pořád spíše na dokončení multiplayeru, stavění základem je problém.Spíše by se měli zaměřit na frakce a nějaké bojové akce viz npc planety dobývání a opevňování základen by hodně změnilo důležitost těžení, peněz mám že nevím co s nima na lodě už nemám místo a suroviny nemám kam dávat takže opravdu chybí nějaké těžší války mezi hráči než pár lodiček pirátů ::)) kdyby místo mazlíčků raději udělali pořádný update multiplayeru bylo by to o dost lepší. A bitvy s fregatami by taky nebyli k zahození, neříkám likvidovat si základny ale npc planety nebo klanové bitvy v zonách určené k válkám by nebyli k zahození, běhat a koukat sám po rostlinkách už je docela nuda. :))))
@Charllize (28.10.2020 16:19): vypadá to fakt hezky, škoda že mě to vůbec nebaví :) Ale přijde mi, že z toho tak trochu udělali tu MMO část Star Citizena...snad se Robertsovi podaří někdy dodělat tu singleplayer část.
[neexistující příspěvek]: To tezko rict, casto byvaji rozdily treba ve stinech nebo vykreslovani detailu v dalce a podobne.
[neexistující příspěvek]: Tezby tam je dost ale nerekl bych ze jako v minecraftu, je to ale nedilna soucast hry bez ktere to nejde. V Singlu jsou ukoly a emzacke NPC. Na PS4 PRO to bezi v zavislosti jak si to nastavis. 30fps resolution mode nebo promenliva fps kde to hapruje mezi 40 - 60 fps. Na zakladni ps4 nevim. Uz je to ale dele co jsem to hral, takze to nepovazuj za 100% jiste, neco se mohlo zmenit.
Další update. Už začínám fakt přemýšlet, že bych to i vyzkoušel. Obdivuju, že po tom podělaném launchi na tom neustále makají a už je to víc jak 4 roky...
Už je to v gamepassu, tak jsem to teď hodinu hrál a zjistil že to opravdu není pro mě.