@BUMTARATA (25.03.2025 11:59): Nebyla AC tak trochu vždy spíše konzolová franšíza?
Diskuze
@pajmič (22.03.2025 17:46): Zrovna v případě Ubisoftu je Steam CCU hodně zkreslený.
According to further data seen by VGC, Shadows delivered the second-highest Day 1 sales revenue in the franchise's history, behind only Valhalla.
Shadows marked Ubisoft’s best-ever Day 1 launch on the PlayStation digital store, was the most wish-listed Ubisoft title of all time, and generated over 11 million hours watched on Twitch — the strongest start for any recent Ubisoft title, including Valhalla.
PC represented around 27% of total "activations" – which likely encompasses full sales and subscription downloads via Ubisoft+ – with Steam playing "a significant role" in that performance.
Zdroj: VGC
Docela crazy, že PC dělá jen čtvrtinu.
According to further data seen by VGC, Shadows delivered the second-highest Day 1 sales revenue in the franchise's history, behind only Valhalla.
Shadows marked Ubisoft’s best-ever Day 1 launch on the PlayStation digital store, was the most wish-listed Ubisoft title of all time, and generated over 11 million hours watched on Twitch — the strongest start for any recent Ubisoft title, including Valhalla.
PC represented around 27% of total "activations" – which likely encompasses full sales and subscription downloads via Ubisoft+ – with Steam playing "a significant role" in that performance.
Zdroj: VGC
Docela crazy, že PC dělá jen čtvrtinu.
@Gordon (22.03.2025 21:06): Prodeje oznamují vydavatele už desítky let nehledě na to, jak levne nebo drahé byly. Co s tim ma KCD co dělat? Navic KCD to trvalo dva týdny, AC dva dny.
Jako jo, chlubit se počtem hráčů v milionech, když se v počtech prodejů (!) na miliony chlubí řádově levnější KCD 2 je krapet komické
@pajmič (22.03.2025 19:51): Člověk hrající s předplatným je přece stále platící zákazník. Průměrný hráč to ani za měsíc nestihne dohrát a opět, je to GAAS hra, velká šance že bude platit několik měsíců. Nevidím důvod předstírat, že tihle lidi se nepočítají, MS taky počítá hráče a ne prodeje. Hellblade 2 byl dle čísel na Steamu šílený průser, přitom par dnů po vydání oznámili, že trojka má zelenou. Vidíš to moc pesimisticky imo. Nebo já optimisticky, ale to ukáže čas, jak říkáš.
@Paul (22.03.2025 20:05): Otázka kolik z těch titulů cos vypsal Ubisoftu fakt prodělaly. Protože je taky dost možné, že minimálně ten PoP, Immortals a Crew byly ziskové, jen nesplnily očekávání. Ten PoP je vůbec případ. Kolik to sakra muselo stát když 2,5D plošinovce s PS3 grafikou nestačilo prodat milion? Tam muselo být něco brutálně špatně s vedením toho týmu.
@Paul (22.03.2025 20:05): Otázka kolik z těch titulů cos vypsal Ubisoftu fakt prodělaly. Protože je taky dost možné, že minimálně ten PoP, Immortals a Crew byly ziskové, jen nesplnily očekávání. Ten PoP je vůbec případ. Kolik to sakra muselo stát když 2,5D plošinovce s PS3 grafikou nestačilo prodat milion? Tam muselo být něco brutálně špatně s vedením toho týmu.
Ale jako je drsný jak brutálně se Ubisoftu v posledních letech nedaří - Avatar, Outlaws, Division Heartland, XDefiant, Hyperscape, Immortals, Skull and Bones, Crew 3, PoP Lost Crown...tolik finančních propadáků, člověk až zírá že ten burnrate jsou stále schopní ustát. A ještě k tomu sypou kdovíkolik let a peněz do Beyond Good and Evil 2. Co jim vůbec vydělává v poslední době, Rainbow Six a Valhalla? možná nějaký ty just dance věci?
@Fritol (22.03.2025 18:27): Jenže ty dva miliony není počet prodaných kusů, jsem se domníval, že to je ti snad jasné. Jedná se o počet aktivních hráčů, hromada z nich to může mít z ubi služby za 15 babek, někdo to má zadarmo srze promo kody atd. U dragon Age EA mělo stejnou taktiku "hele, miliioony hráčů na to sáhlo, supr" ale ve skutečnosti, toho, co se z toho čísla prodalo, byla menšina. Tak či onak to není nějak relevantní a bez přesných dat houze hypotéza. Jak to doopravdy je se dozvíme za několik týdnů. Budto UBI skončí u Čínanů, nebo se budou nějak držet sami, pokud jim to vyjde. Edit: Vidíš ten rozdíl? Prodáno vs aktivní hráči.
@Paul (22.03.2025 18:47): viz jeste edit co jsem psal ve stejnou dobu jako ty, DA melo na dobre prodeje přibližně měsíc, AC bude dodávat obsah dva roky.
Jinak abychom se chápali, ja to nekupuju a ať se Yvesovi prdel klidně potí, já bych byl fakt rád, kdyby je někdo koupil a dal je do latě, protože sedí na značkách co mají potenciál místo věčných multiplayer a open world blbin. Jen by bylo fajn, aby neskončili v rukou Tencentu, to bych byl raději, kdyby pokračovali tak, jak jsou…
Jinak abychom se chápali, ja to nekupuju a ať se Yvesovi prdel klidně potí, já bych byl fakt rád, kdyby je někdo koupil a dal je do latě, protože sedí na značkách co mají potenciál místo věčných multiplayer a open world blbin. Jen by bylo fajn, aby neskončili v rukou Tencentu, to bych byl raději, kdyby pokračovali tak, jak jsou…
@Fritol (22.03.2025 18:27): podobnej cope byl u Veilguardu (90K CCU je dobrý! hra je i na konzolích! hra je i na EA App a předplatném!). Víme jak to dopadlo. Být Yvesem tak se mi potí prdel.
@pajmič (22.03.2025 17:46): Normálně bych souhlasil, ale u hry využívající Ubi Connect a u hry, která je v předplatném, je Steam indikátor jen toho, že hráči na Steamu nemají rádi externí launchery, nic víc. Tady bych fakt Steam čísla nebral moc v potaz.
Ale jasné, u AC se očekávají prodeje 10M+. Mit dva za dva dny je ale dobrý začátek, řekl bych. Uvidíme, kdy budou hlásit vyšší čísla. 5 za týden by mohlo být reálných. Proto asi dobrý.
A další věc je, že AC je svým způsobem GAAS hra cílící na dlouhodobý prodej. To není jak Dragon Age, které je mrtvé po měsíci.
Ale jasné, u AC se očekávají prodeje 10M+. Mit dva za dva dny je ale dobrý začátek, řekl bych. Uvidíme, kdy budou hlásit vyšší čísla. 5 za týden by mohlo být reálných. Proto asi dobrý.
A další věc je, že AC je svým způsobem GAAS hra cílící na dlouhodobý prodej. To není jak Dragon Age, které je mrtvé po měsíci.
@Fritol (22.03.2025 17:08): To je absolutně nic řikající a hlavně neprůkazné. Jediný indikátor toho jak se může komerčně (ne)dařit je steam. A čísla na steamu jsou velmi chabá, o 30k max concurrent mín než měl o víkend Dragon Age 4. A Víme jak to s DA dopadlo. Na konzolích ta čísla budou vyšší. Leč vzhledem k tomu, že na hře pracovalo kolem 3k lidí a UBI na vývoj a marketing vyplácal 300-500 mil, vůbec to není dobrý. Budou muset prodat alespon 10 mega kusů aby vyrovnali náklady na vývoj.
2 miliony hráčů za dva dny. Asi dobrý?
Taky jsem tipoval 84-86. Nu což, dostal jsem to zadáčo, takže si pohrávám s myšlenkou, že udělám něco, co jde úplně proti mým komplecionistickým tendencím (a obecně hráčským preferencím – první asasín od jedničky), a rozehraju to v kanonickým (a imerzním) módu, přičemž se budu držet striktně hlavní linie, a schválně, co za zážitek z toho vypadne?
Musím říct, že jsem to čekal trochu lepší, vzhledem k tomu, že Tsushimu považuji za horší Assassin. Tak jsem zvědav na Yōtei.
@Fritol (18.03.2025 19:29): Přesně, srát biggotovi recenze!
@Paul (18.03.2025 18:36): 70% Bonusweb a 8 Games
@Paul (18.03.2025 18:36): Vortex sere pes, @M.a.t.t.: dal devítku, takže akcie poletí nahoru jak raketa.
Vortex sedmička, opencritic 81. Celkem předvídatelný (já předpokládal 84).
Obávám se, že tahle hra Ubisoft nevytrhne a akcie moc nahoru nepůjdou. Jsem zvědav jestli je v jejich budoucnosti čínskej šéf, nebo někdo jinej.
Obávám se, že tahle hra Ubisoft nevytrhne a akcie moc nahoru nepůjdou. Jsem zvědav jestli je v jejich budoucnosti čínskej šéf, nebo někdo jinej.
Tak jsem jdu se svou reckou: https://www.gamingprofessors.cz/assassins-creed-shadows-recenze/
Za mě úplně v pohodě Asasín. Žádná revoluce, ale laťku nastavenou sérii drží úplně v pohodě, technicky OK, hysterie absolutně zbytečná.
Za mě úplně v pohodě Asasín. Žádná revoluce, ale laťku nastavenou sérii drží úplně v pohodě, technicky OK, hysterie absolutně zbytečná.
Inu navzdory kritice 4. nejprodávanější hra na Steamu i přes probíhající slevy a 2. nejprodávanější PS5 hra na japonském Amazonu.
Jsem docela překvapen. Ten jejich fb marketing je docela stupidní, ale asi funguje.
Jsem docela překvapen. Ten jejich fb marketing je docela stupidní, ale asi funguje.
@player (28.01.2025 22:57): Myslím si, že teď už to vydají. Odkladů už bylo moc a už je toho ze hry dost venku. Ale ruku do ohně za to nedám. :D
Co si myslíte? Vydá to Ubisoft opravdu za 50 dnů nebo to zase odloží jako to udělali už dříve?
Třetí Origins reskin. Ne díky. Už Valhalla byla tak nějak navíc, ale tam mě aspoň hodně lákalo zasazení, vikingy a vše okolo mám rád. Tady je to přesně naopak, Japonsko a obecně východní kultury nejsou to co bych vyhledával, takže s největší pravděpodobností tuhle další generickou rubačku se stereotypnmi questy vynechám.
Preview od Skillupa po pěti hodinách hraní. Tak nějak z něj mám pocit že tahle hra Ubisoft nezachrání. Mě osobně to tedy extrémně neláká, přitom mám dohraný všechny předchozí díly. Už mi i ten look toho enginu leze krkem po tolika hrách.
@Fritol (10.01.2025 09:46): Jasně, kdo ví, jak to je. Nedivil bych se, kdyby Ubisoft chtěl za každou cenu poukázat na to, jak "dobře" se to v Japonsku prodává a plesknout to tam na svátek před víkendem, kdy by na to mohla být teoreticky větší šance.
Taky mě napadá ještě jedna možnost - že to dali na stejný den vydání XCX proto, aby pak mohli říct, že se jim prodeje nepovedly právě kvůli XCX :)
Jestli si je Ubisoft vědom nějakého výročí útoku, netuším. Já až doteď nebyl. Monolith a Nintendo třeba taky ne.
Samo jenom hloupě spekuluju, tak na mě neberte ohledy :)
Každopádně jediný dřívější svátek v Japonsku před víkendem je týden předtím White Day, to je nevyužitá šance :D
Taky mě napadá ještě jedna možnost - že to dali na stejný den vydání XCX proto, aby pak mohli říct, že se jim prodeje nepovedly právě kvůli XCX :)
Jestli si je Ubisoft vědom nějakého výročí útoku, netuším. Já až doteď nebyl. Monolith a Nintendo třeba taky ne.
Samo jenom hloupě spekuluju, tak na mě neberte ohledy :)
Každopádně jediný dřívější svátek v Japonsku před víkendem je týden předtím White Day, to je nevyužitá šance :D
@Tainaru (09.01.2025 23:28): Nemyslim si, že by Ubisoft plánoval vydání dle japonských svátků. Oproti evropským trhům to pro ně není tak zajímavý trh. A taky je otázka jak to člověk bere u Xenoblade, které každý miluje a u AC, které opakovaně plive na japonskou kulturu a v Japonsku zatím vyvolal jen kritiku.
@Naginata (09.01.2025 22:42): No, jenže XCX taky vychází 20. března :)
Podle mě je to tím, že ten den je v Japonsku státní svátek (jarní rovnodennost), navíc čtvrtek. Pro Japonce je to trochu jako naše dušičky, během celého týdne se navštěvují hřbitovy.
Podle mě je to tím, že ten den je v Japonsku státní svátek (jarní rovnodennost), navíc čtvrtek. Pro Japonce je to trochu jako naše dušičky, během celého týdne se navštěvují hřbitovy.
@Naginata (09.01.2025 22:42): lool
@Naginata (09.01.2025 22:42): Ubisoft prostě nenávidí Japonce. Doufejme, že je to jejich poslední hra.
Hra má vyjít na 30 výročí útoku v Tokijském metru, tohle prostě nevymyslíš
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Atok_sarinem_v_tokijsk%C3%A9m_metru
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Atok_sarinem_v_tokijsk%C3%A9m_metru
@BUMTARATA (09.01.2025 18:48): škoda, těšil jsem se na souboj warhorse vs ubisoft
Odloženo na 20. 3.