Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jo už jsem to našel porovnáním ini souborů... taky nvm proč to mosíja mět pojmenované pokaždé jinak... A já su zvyklý na 50.
@Sadako (22.05.2012 02:33): Na nefunkčnost na jiných než anglických windows je upozornění i na obalu.

@AlieN (22.05.2012 04:12): Já taky netvrdím, že je to univerzální pravda, jen můj názor. Prostě nemám rád, když moje srdcovky najdou děti v krabici cornflaků nebo je dávaji zdarma k toaleťáku:-)
Funguje bez problémů, stačí hru opatchovat. Btw chápu že každý by za pořádnou oldschool sběratelskou krabicovku s manuálem, mapou, plyšovým Boo a soškou Viconie ve spodním prádle byl hodně rád, ale stěžovat si že se teď dá hra sehnat za 250 v Albertu je zcestné - pořád je to nejjednodušší, v podstatě i jediný, způsob jak si hru na fyzickém médiu koupit, a ve své době jsem vydání té kompletní edice slavil mnohem nadšeněji než vydání libovolné jiné nové hry. A Platinovka je opruz, je to první verze kterou jsem měl doma, ale od koupení "Atari vydání" se mi na ni jen práší ve skříni - ultraotravné žonglování s 13ti CD při instalaci a že ti hra na CD jako bonus nabízí i elektronický manuál, češtinu a bonusové obchodníky je nulová výhoda, když si to může každý stáhnout kdekoli na internetu.
Hm, jestli si dobře pamatuju, tak mně TotSC z toho 4in1 boxsetu v českých Windows normálně fungoval, takže ty výtky k nepoužitelnosti asi neplatí universálně.
@Fingon (21.05.2012 09:41): Originálku v AJ jsem už měl, takže mi nevadilo, že je do CDP verze již integrovaná s ČJ - navíc ta CD doopravdy vypadají lépe, než polepená DVD od Atari. Ať už se ale budeme bavit o GOGu, zda to měl jednodušší bez tisknutí nebo o CDP, pořád to nemění nic na tom, že Atari nabízí zboží na našem trhu, které není pro uživatele (v tom stavu, když si ho přinese z krámu) plně použitelné. Takže Ty dáš raději přednost stahování int. patche pro direct a dvěma odfláklým DVD (+datadisky) před digitální verzí nebo opatchovanou a počeštěnou od CDP?
btw. Kdybych už měl hledat tu nejlevnější možnost, koupil bych si BG ságu se Score - hnusné DVD i obal, ale zas je vše na jednom, Čj je zvlášť a dodali i mody. Neupírám Atari jejich prvenství, ale jejich edice je rozhodně ta nejslabší.
@Abel (20.05.2012 23:56): 600 jsem za CDProjekt krabici BG2 dal, dal jsem i podobnou částku za IWD1. V krabici je jewel case s 5/3 CD a patnáctistránkový manuálek popisující kouzla a ikony. Na samotných CD je hra s datadiskem, českým překladem (napevno zabudovaným), českým setem zvuků pro postavy, nějaké obrázky a v případě BG2 je tam i nastavení skloňování jména postavy. Jakkoli CDProjektu neupírám zásluhy, češtiny k oběma hrám byly vytvořeny už dříve (Adamem Christoph Rambouskem s týmem a Divoškou Jájou s týmem) a všechno kromě několika obrázků a soundsetů bylo už předem k dispozici na internetu.

GOG je jiný případ, protože nic z bonusů, které nabízejí, nemusejí tisknout. Takže maximálně zaplatí za autorská práva k uveřejnění na svých stránkách (a samozřejmě je předtím musí najít, ale zase třeba ta práva už jsou v rámci celé hry a nemusí je dokupovat zvlášť) a pak je jedno, jestli tam těch bonusů bude jeden nebo deset.

Packy 4in1 resp. 3in1 od Atari mají oproti CDprojektovým krabicím ještě tu výhodu, že hlavní hry jsou na DVD a ne na CD (IWD2 je stále na 2 CD), což je velký plus pro instalaci. Navíc ta cena je velice slušná a pokud se nepletu, tyhle edice vyšly dříve než vůbec GOG začal. Navíc napevno nasazená čeština mě pěkně štve - využíval jsem to jen v době, kdy jsem ještě pořádně neuměl anglicky, ale už pár let teď hraju hry výhradně v originále, takže i v tomhle u mě Atari edice vede (i když GOG je GOG a až budu víc při penězích, tak si tam nakoupím víc).
Abel: sice s tebou nesouhlasím v názoru na Throne of Bhaal a taky se mi nelíbí, jak pyskuješ nad edicí 4 in 1 - co na tom, že tam nejsou manuály a co se týče TOTSC, stačí si stáhnout internationa patch a rozjedeš to i na českých windowsech v pohodě. Tahle edice byla první, kdy se ke mně datáč dostal legálně a jsem za to velice šťastný. A cena je taky fajn.
Nakonec jsem s nimi chvilku žongloval a odvracení nemrtvých by mi asi chybělo, takže Aerie. Díky ale za tipy.
Těch NPC modů na mágy je vícero. Tashia rozhodně nebyla špatná. Je i mod rozšiřijucí Nalii (o romanci zejména), ale ten je jen pro BG 2 bez ToB.

Nadto jsou i lepší NPC mody, které přidávají Mágy. Osobně jsem hrál s Xanem pro BG 2, který byl fajn. Ale ještě lepší byl Angelo. Podle mého zatím nej NPC mod pro BG 2.

Samozřejmě nic se nevyrovná Xzarovi z BG 1 NPC projectu. Ale to je holt tím, že autor Xzara (Hendryk) měl prostě výjimečný talent. Krásné dialog s Jaheirou přidal i Khalidovi.
Bez klerika nehrám, bral by som teda Aeriu. Nalia má rovnaké povolania ako Imoen, dve rovnaké postavy sú na prd.
Ja som nemal Naliu rád pre tie jej "nesebecké" reči, o starostlivosti o chudobných a rozdávaní a empatii a same crap all the time. Aerie bola aspoň správne egocentrická, čo sa týka jej depkovania. :D
@Javor (25.01.2012 14:53): Imo je tedy Nalia menší zlo. Aerie je skoro tak nesnesitelná, jako Imoen.

(když o tom tak přemýšlím, tak autor těhle NPC musí trpět docela divokým fetišem na pindy)
@valcik (25.01.2012 11:47): Mody mne zatím nelákají, měl jsem nemilou zkušenost se Soluafeinem, navíc stále nemám projety ani původní NPC.

Taky to vidím na duel mezi ufňukanou elfkou a ufňukaným zbohatlickým spratkem. To bude těsné.
4Javor - S bladem (nejlepsi povolani ve hre) jsem mel Aerii s Jansenem a bylo to v pohode.
Nějak se nemohu rozhodnout kterého čáryfuka připrat do party blade, Mazzy, Keldorn, Jaheira a Imoen. Edwin je samozřejmě největší řezník, ale asi by si zase nesedl se zbytkem, Aerie a Jan budou sice vždy poloviční, ale zase budu mít více kněžských, respektive zlodějských dovedností. A pak je tu samozřejmě Nalia, kterou jsem nikdy neměl v partě po sestavení Flail of Ages, tudíž je jediná, u koho zatím neznám příběh, otázka však je, zda něco umí.
Jsem otevřen radám a podnětům.
Čau, nevěděl jsem kde to dát. Existuje hra nebo nějaká skvělá modifikace ze světa Forgotten Realms ? Kromě BG 1,2 NWN 1,2.
Nauč sa využívať kúzla iba vtedy, keď je to naozaj potrebné. Keď bojuješ proti goblinom, mága pošli niekam nabok a nechaj to na bojovníkoch, toto nie je arkáda ako Dragon Age.
Jdnoduše... Kdo si počká, ten se dočká. A odměna je pak opravdu sladká=)
Navíc později těch slotů pro kouzla (i třebas díky několika předmětům) bude tolik (a kouzla budou tak silná), že nebudeš vědět co s nimi. Každopádně čas od času se to vyspat chce.

Každopádně jako mága doporučuji Edwina, který má +2 kouzla za level. A zpočátku používání všemožných omamných kouzel, které ti dopomohou jednoduše vyhrát třebas i jinak složitý zápas.

A především to chce vědět, která kouzla jsou opravdu užitečná... u toho prvního levelu určitě doporučuji "Magickou střelu", která takhle zpočátku působí mnohonásobně vyšší zranění, než bojovník s chladnou zbraní (pokud se mu nepovede critical).

A ano, systém kouzlení se mi líbí a rozhodně jej považuji za příjemnější, než neustálé patlání se s manou;).
Borghal: Pri prvom hraní mi to tiež prišlo nesmierne ťažké na uchopenie/hospodárenie s útokmi a kúzlami, ale neskôr ako si človek na to zvykne, to je nielen zábavné, ale aj ľahké. Princíp je v tom, mať dobrý pomer spellcasterov/melee postáv a nezameriavať sa len na útočné kúzla, ale aj na rôzne podporné (stone skin, haste, psalm atď..).
Tak jsem se do toho po několika neúspěšným pokusech, kdy mne odradil už tutoriál, pustil pořádně... pořád ale nemůžu pochopit ten blbý systém kouzel z D&D. Znám ho sice z bezpočtu situací, komixů, knížek, ale používat to v praxi, to je něco úplně jiného. Komu se takový systém kruci může vůbec zamlouvat?
Něco mi asi uniká, že jsou mágové v BGII považování za důležitou součást; jak může být důležitý někdo, kdo má na celý den k dispozici tolik útoků, že se skoro dají spočítat na prstech? Přičemž taková útočná kouzla lvl 1 jsou kolikrát stejně účinná jako zásah chladnou zbraní - co to má být?

Vážně bych si tu hru chtěl užívat, ale tenhle stupidní systém mi v tom poněkud brání. Jaké je opodstatnění jeho existencem jakým způsobem mám přistupovat k boji? Takhle mám nutkání si každé jednotlivé kouzlo šetřit na později, protože co kdyby přišlo ještě něco horšího - a spellcaster je mi pak k ničemu. A odpočívání přímo uprostřed nepřátel (třeba hned v Irenicově dungeonu na úvod) je z RP hlediska totální nesmysl. Sice bych hru rád prošel s partou lukostřelců, ale i tak bych chtěl nějakého toho spellcastera čas od času efektivně využívat...
Tak v tom případě jsem JA2 blbě propásnul, ale jedničku naštěstí mám. :-/
Já si pro změnu pamatuji obálky - u jedničky AvP a demo BG. Score s obalem Harry Pottera UB.
4 Oleg Kvaša - A jednicka tusim Score 64. Si pamatuju samy uzitecny veci.
Hamster: JA2 nebyla u žádnýho časáku, narozdíl od jedničky, kterou jsem dohrál kdysi dávno. :-)
Malingus: Jestli se ti líbil Tacticsácký boj, tak nechápu, že jsi ještě nehrál to zmiňované Jagged Alliance 2.

To samozřejmě platí i pro ostatní rozumbrady v tomto vláknu, co vyzdvihují Falloutí boje.
Však tá bojová hudba trvala tak dlho ako trval boj, resp. končila do pár sekúnd nejakým tým crescendo tónom, i keď sa mi zdá, že možno to tak bolo až s patchom. :)

Tak jediný lich, ktorý nebol vyslovene easy bol demilich a tam najviac pomáhala ochrana pred negatívnou sférou (pokiaľ si dobre pamätám).

EDIT: A spomenul som si, kde mňa otravovalo prepnutie hudby: v Morrowinde! Pri melancholickej skladbe som si putoval krajinou, keď tu zrazu začala bojová melódia a začal do mňa ďobať nejaký zatúlaný cliff racer. I keď asi viac ma štval ten cliff racer než tá hudba. :)
A jo. Lindě si tímto omlouvám:).

Až komický je to občas v Zaklínačovi 2 - v některých případech změna hudby napoví, že po vás někdo jde (a že je čas přestat se kochat panoramaty a tasit meč:)).
Hydrogen,
súbojovú muziku som pokritizoval ja, Lindacp je v tom nevinne, hehe. A máš recht, rovnako mi prekážala napríklad i v DA:O.
Lindacp: Ty si taky šťoura viď - kritizovat přepínání na bojovou muziku u BG2, Dyk je to víceméně všech videoher, když přeženu (min.většina, která používá schéma bojová a nebojová muzika funguje vždycky stejně).
Lindacp: Díky, zkusím. :-)

Ad Fallout: Mně se soubojový systém ve Falloutech líbil, i když musím přiznat, že Tactics ho měl... taktičtější. :-) Jen si představte, jak by asi vypadala v reálu situace, kdy postava s IN = 3, ale LU = 10 + "Poznamenaný" stála v klubku nepřátel, kteří by nešťastně zasahovali sami sebe, ztráceli tahy, zbraně náboje... LOL