Vzhledem k tomu, že Wasteland nemá hudbu, jakou byste k němu doporučili? :)
Diskuze
@marwel (06.04.2012 00:44): Tohle utopické uvažování bylo realizovatelné tak max. před 15 lety=)
@marwel (06.04.2012 00:44): Fargo tuším v niektorom z interview spomenul približne $4500 mesačne pre jedného programátora. (Hm, neviem či pri práci s UE3 používajú nejaký modkit, podľa mňa robia všetky úpravy a zmeny v engine priamo, editáciou programového kódu.)
No ja vzdycky myslel, ze je toolset vicemene to, v cem hru delaji sami vyvojari. Jiste je potreba to optimalizovat, pridat nejake funkce a misty to treba zjednodusit, ale nikdy jsem si nemyslel, ze se to dela od piky.
Nj, platy vyvojaru. Kdyby to byly skutecne lide, kteri hry miluji a chteji zrealizovat vlastni vizi at to stoji co to stoji, urcite by si rekli mene nez je standard. Ale na Wasteland 2 bude takovych lidi nejspis jen par (viz. ochota Farga prispet na projekt 100 tisic dolaru v pripade, ze by se dosahlo pouze 900 tisic v kickstarteru).
Nj, platy vyvojaru. Kdyby to byly skutecne lide, kteri hry miluji a chteji zrealizovat vlastni vizi at to stoji co to stoji, urcite by si rekli mene nez je standard. Ale na Wasteland 2 bude takovych lidi nejspis jen par (viz. ochota Farga prispet na projekt 100 tisic dolaru v pripade, ze by se dosahlo pouze 900 tisic v kickstarteru).
Kór v tomhle odvětví a v USA, herní vývojáři tam opravdu neberou zrovna málo.
@marwel (05.04.2012 23:31): Potřebují půl mega, aby mohli zaplatit tým lidí, kterej ten toolset udělá. Mzdy představují vždy skoro největší náklady. Půl mega je nic, s tím zaplatí tak 5 vývojářů.
Imho ty důvody dávají smysl. Toolkit by byl fajn...
The third most asked about feature is for us to provide a mod kit to allow players to create their own scenarios. I have always loved those kinds of tool-sets to set players loose to keep the world expanding. To create these kinds of tools is time consuming and requires a separate team of guys to do it. While we are not ready to commit to that feature yet, we can say that if we were to hit 3 million dollars, it would be possible to do a mod kit without cutting into the plan for the main game. In fact, IF we ended up making the mod kit we would not release it until after Wasteland 2 shipped as our hands will be quite full to ensure things are done well. The game will also increase in scope as well so this is not a binary equation. As always, we will be posting polls in the forums to help with these sorts of decisions. Yes we are reading the forums!
The third most asked about feature is for us to provide a mod kit to allow players to create their own scenarios. I have always loved those kinds of tool-sets to set players loose to keep the world expanding. To create these kinds of tools is time consuming and requires a separate team of guys to do it. While we are not ready to commit to that feature yet, we can say that if we were to hit 3 million dollars, it would be possible to do a mod kit without cutting into the plan for the main game. In fact, IF we ended up making the mod kit we would not release it until after Wasteland 2 shipped as our hands will be quite full to ensure things are done well. The game will also increase in scope as well so this is not a binary equation. As always, we will be posting polls in the forums to help with these sorts of decisions. Yes we are reading the forums!
@marwel (05.04.2012 23:31): už sem nad tím kroutil hlavou před časem, jak se lidi rozežerou tak neví co by......
@marwel (05.04.2012 23:31): Taky jsem nad tím přemýšlel, ale kolik jsi udělal toolsetů? Zbytečná práce úplně navíc, nový tým lidí, vyleštěné a vymazlené do detailu...
I've no idea.
I've no idea.
Dalsi update s informacemi, co b ybylo, kdyby dosahli urcite castky. V pripade 2.5 milionu se zvetsi tym a az v pripade 3 milionu vydaji toolset. What?! To fakt potrebuji pul milionu na to, aby mohli vydat toolset? Abych se priznal, tak ted uz mi to skutecne prijde spis jako tahani prachu z lidi na nove jachty a auta.
@MickTheMage (03.04.2012 13:05): Jsou to manuály, krabice to prý pravděpodobně nemělo - bylo to v plastu.
A splašil jsem ji na anime Conu. Holky totoho typu musíš hledat na Gameconech apod...:)
(většinou jsou ale už zadané...:)) )
A splašil jsem ji na anime Conu. Holky totoho typu musíš hledat na Gameconech apod...:)
(většinou jsou ale už zadané...:)) )
@Marcusss (03.04.2012 12:28): Kde si splasil taku panterku!!! :)) Paradne krabicky, skoda, ze bez diskiet, ale to by sa este dalo nejako napravit
@Hydr0gen (03.04.2012 11:51): Tohle mi teď vyhrabala...XD
http://s16.postimage.org/sqkp46rar/DSC00154.jpg
Bohužel, originální diskety už vzal čas...:( Ale přesto...
http://s16.postimage.org/sqkp46rar/DSC00154.jpg
Bohužel, originální diskety už vzal čas...:( Ale přesto...
@Marcusss (02.04.2012 20:43): Ty máš dobrou partnerku teda:).
A rozhovor o tom samém, ale s Fargem - http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/ ... joining-wasteland-2/
@Marcusss (02.04.2012 20:43): Autoduel je imho o kusok starsi, takze ked uz predchodca... :)
@Marcusss (02.04.2012 20:43): Sigh, člověk klikne na něčí náhodný link na nějaký blog a po chvilce zjistí, že právě strávil půl hodiny listováním na tvtropes. Ten web je jak mor...
@Marcusss (02.04.2012 20:43): Autor v článku spomína, že o hre píše aj Matt Barton, zrejme vo svojej knihe "Dungeons and Desktops." To znamená, že prinajmenšom starí RPG harcovníci o hre vedia, ale žeby bola niekedy označená ako predchodca Wastelandu, o tom som nikdy nepočul (aj keď to nepopieram - v článku sa píše, že koncept bol dobrý, ale prevedenie zlé. Možno preto ju s Wastelandom nikto nespája - upadla do zabudnutia). Tiež som doteraz o nej nevedel.
Víte někdo něco o http://crpgaddict.blogspot.com/2011/06/s ... ant-world-still.html ? Scavengers of the Mutant World z roku 1984.. vypadá to, jako předchůdce samotného Wastelands...
(Jsem ukazoval partnerce video z Wastelands a ona odpověděla, že to vypadá jako její oblíbená hra - Scavengers...XD Jsem o tom v životě neslyšel...XD )
(Jsem ukazoval partnerce video z Wastelands a ona odpověděla, že to vypadá jako její oblíbená hra - Scavengers...XD Jsem o tom v životě neslyšel...XD )
Drobný rozhovor s Avellonem o W2 - http://www.gamebanshee.com/interviews/107528-wasteland-2-interview.html
@Say (31.03.2012 21:11): Tím že to dělají pro party s autory a pojmenování NPC ve hře jsi chtěl říct, že to nemusí být fandové? Tak to to slovo asi chápem jinak.
@Paul (31.03.2012 21:19): Jistě že to bude něco takového. ;)
@Paul (31.03.2012 21:19): Jistě že to bude něco takového. ;)
Pro člověka jako Notch jenž denně vydělává 6 milionů korun (už několik let v kuse) tohle sponzorování není problém, pro šéfa Epic Games to taky asi problém nedělá..ty 10K přispívači jsou z téhle sorty lidí.
@Hamster (31.03.2012 20:32): Tím jsem chtěl říct, že to nemusí být jen fanboyové.
IMHO takoví lidi dali i o dost víc než $10000. Plus mám pocit že část z toho budou Fargovi kámoši z oboru :-) Když člověk bere plat několika tisíc dolarů měsíčně, asi to není zas takový problém...
@Say (31.03.2012 20:24): Kdo by to nebral za 10k dolarů? Nevím z jaké ty jsi rodiny, ale skoro každý.
@Hamster (31.03.2012 19:30): No vzhledem k tomu, že tě pozvou na nějakou soukromou párty, můžeš s autory probrat co se ti zachce a ještě dostaneš NPC s tvým jménem přímo do hry... Kdo by to neral=D
11 lidí dalo 10k+? To se pozná fanda.
Jop, aj keby im pár tisíc chýbalo, Obsidiani to pred uzávierkou doložia, aby nestratili kšeft. xD
Nebál bych se.
@marwel (31.03.2012 18:12): Vsadím se, že to daj a ještě jim bude zbývat 5 dní do konce.
Myslím, že to daj bez problémů.
@valcik (31.03.2012 03:29): Nevim o tom.
Jinak od oznameni zpravy, ze by v pripade dosazeni 2.1 milionu mohl vypomahat Obsidian jim pribylo na Kickstarteru 150 tisic. Nakonec by toho skutecne mohli dosahnout. Ale pokud, tak to bude tesne, rekl bych.
Jinak od oznameni zpravy, ze by v pripade dosazeni 2.1 milionu mohl vypomahat Obsidian jim pribylo na Kickstarteru 150 tisic. Nakonec by toho skutecne mohli dosahnout. Ale pokud, tak to bude tesne, rekl bych.
@Tarhiel (31.03.2012 03:19): Fargo je starý harcovník, dúfajme že nestratí na staré kolená poslednú štipku zdravého rozumu! :-))
@marwel (31.03.2012 03:21): FoNV už malo k romantickým epizódkam celkom slušne našliapnuté.
@marwel (31.03.2012 03:21): FoNV už malo k romantickým epizódkam celkom slušne našliapnuté.
@valcik (31.03.2012 03:05): Obsidian nejsou Bioware! V zadne z her od Obsidian / Black Isle jsem romantiku nikdy nezazil. Stale tak nevidim duvod obav.
@valcik (31.03.2012 03:05): A tí tínedžery aj podporili Wasteland 2? Lebo Fargo povedal, že bude počúvať primárne ľudí, ktorí hru zatiahli (na tom fóre prispievajú aj ľudia, ktorí jednotku nehrali a backery sú tým pobúrení). Na W2 sa teším a dúfam, že core fanúšikovia budú s horu spokojní - tých nových si už hra nájde sama :)
@Borghal (31.03.2012 02:33): Uvidíme, čo sa z toho vyklube. Na oficiálnom fóre sa zástupy tínejdžerov dožadujú virtuálnej romantiky a keď k tomu prirátam Obsidian, začínam byť pesimista! :-))
@valcik (31.03.2012 02:17): A to mě se zase líbí... dokud je to pořád víc taktická akce než adventura, jsou duchaplné a delší rozhovory super :-)
@marwel (30.03.2012 21:02): Avellone zjavne chápe, to uznávam. Ale nemusel by do každej postapokalyptickej hry nastrkať zástupy NPC s dialógmi jak z novely od Trasoštepa. :D
@valcik (30.03.2012 20:18): Avellone sotva bude Lead designerem na Wasteland 2. Nebyl jim btw. ani u Fallout New Vegas. A jak je videt na Planescape, tak Avellone zjevne chape, ze hry nejsou delane pouze podle nej, ale ze na nich pracuje s tymem kreativnich lidi, kteri sami maji co k tomu rict.
A akci jsem myslel proste souboje. Nevim kde jste zase vypatrali, ze kdyz nekdo rekne akce, musi to byt realtime klikacka nebo co...
A akci jsem myslel proste souboje. Nevim kde jste zase vypatrali, ze kdyz nekdo rekne akce, musi to byt realtime klikacka nebo co...
@Bodkin (30.03.2012 20:21): Tak ty ma chceš ovaliť trojkou, Bodkine?! To som si nezaslúžil! :-P
(Spomínal som svižnú ťahovku, s akciou vyrukoval až marwel.)
(Spomínal som svižnú ťahovku, s akciou vyrukoval až marwel.)
@valcik (30.03.2012 20:18): Nu, jestli chceš akčnější lokality tak je tu pro tebe F3, že ano? Ale jo, pokud Avellone bude dělat questy či nějaké backstory tak fajn.
@marwel (30.03.2012 20:16): Snáď máš pravdu, ale zodpovedný je za New Reno a čiastočne aj Vault City, dve najmenej akčné lokality z F2. Mno, jedným zo zamestnancov Obsidianu je od minulého roka aj Tim Cain, ten snáď na Avelloneho dohliadne a dá mu prípadne po pazúroch. xD
@valcik (30.03.2012 20:09): Nemyslim si. Avellone byl ten, ktery se snazil prosadit vice akce do Planescape Torment.
@valcik (30.03.2012 20:09): Good point.
Škoda, že Obsidian nevlastní autorské práva na Planescape: Torment. MCA by sa mal držať radšej svojho remesla, pretože keď sa zapojí do vývoja W2, svižná ťahovka sa raz-dva premení na komplikovaný sociálny simulátor s tisíckami ukecaných NPC. >:-|
Zatím to tak nevypadá, ale maj ještě 17 dní a tahle zpráva by to mohla slušně naboostovat.
@Bodkin (30.03.2012 18:19): Bylo by to zajimave, ale bohuzel se tak asi nestane. 2.1 milionu dolaru jejich kickstarter asi nedosahne.
@konvice (25.03.2012 16:31): Wasteland nebude pokračovaním Fallouta 2, to kde si vypátral? Fallout 2 je slepá ulička, pracovali na ňom z veľkej časti vývojári, ktorí nemali s Wastelandom ani Fo1 nič spoločné.
edit:
Skutočným pokračovaním Fo2 je práve New Vegas, ten zatrápený gambler MCA si konečne naplno zrealizoval svoje mokré sny o kasínach. :D
edit:
Skutočným pokračovaním Fo2 je práve New Vegas, ten zatrápený gambler MCA si konečne naplno zrealizoval svoje mokré sny o kasínach. :D
Jen dodám že Fallout je naprosté pokračování Wasteland 1, jiný název to má jen kvůli trademarkům, na Wasteland 2 se opravdu těším jelikož se bude jednat o skutečné pokračování Fallout 2, nikoliv jak nám komerční sračky předsouvají že nýnější Fallout: New vegas je jedinným a tím pravým/správným potomkem falloutu. PFUJ vám přímo do kschitu!!
Hra financovaná hráči, bude skutečně pro hráče a ne vyvíjená převážně pro zisk.
Hra financovaná hráči, bude skutečně pro hráče a ne vyvíjená převážně pro zisk.