Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Potřebné body pro různé konce hry:

Collector’s Base Saved in ME2

Readiness Rating < 1750 – Earth is destroyed regardless of whatever decisions you made.
Readiness Rating 1750 – Choose to Save the Reapers and the Earth will be saved.
Readiness Rating 2050 – Choose to become a Reaper and the Earth will be saved.
Readiness Rating 2350 – Choose to destroy the Reapers and Earth is destroyed.
Readiness Rating 2650 – Choose to destroy the Repears and the Earth will be somewhat destroyed
Readiness Rating 2800 – Earth and the Galaxy will be saved once you’re able to create synergy
Readiness Rating 4000 – Choose to destroy the Reapers and Save Anderson to see Shepard alive.
Readiness Rating 5000 – Choose to destroy the reapers and fail to Save Anderson to see Shepard alive.

Collector’s Base Destroyed in ME2

Readiness Rating < 1750 – Earth is destroyed regardless of whatever decisions you made.
Readiness Rating 1750 – Choose to become a Reaper and the Earth will be destroyed.
Readiness Rating 1900 – Choose to destroy the Repears and the Earth will be somewhat -destroyed
Readiness Rating 2350 – Choose to become a Reaper and the Earth will be saved.
Readiness Rating 2650 – Choose to destroy the Reapers and Earth will be saved.
Readiness Rating 2800 – Earth and the Galaxy will be saved once you’re able to create synergy
Readiness Rating 4000 – Choose to destroy the Reapers and Save Anderson to see Shepard alive.
Readiness Rating 5000 – Choose to destroy the reapers and fail to save Anderson to see Shepard alive.
Člen dotáhl ty biblický odkazy do extrému a udělal z něj "pastýře". Meh.
@AiMLEzZz (25.03.2012 19:26): Tiež mi to tam udrelo do uší, ale nemusela to byť vôbec tá planéta, podľa mňa ten koniec bol veľmi nedoslovný, to, že tam bol člen znamenalo najviac asi to, že je to fakt nejaká legendárna postava, než vlastné meno.

@USER47 (25.03.2012 20:14): Vieš čo, počas hry ma to iritovalo tiež, ale v tom závere si to myslím zaslúžil.
Mě celkově to neustálý uctívání šeprda v ME neskutečně prudilo, a the šeprd už byl úplně přes čáru.
@Tulareanus (25.03.2012 19:14): Pokud si dobře pamatuju, tak se to malé děcko ptalo na něco jako: "Can you tell me one more story about the Shepard?" Ale mě spíš zarazilo "THE Shepard". Dokonce první, co mě napadlo, možná je to přehnané, ale kdo ví, že to ztroskotání Normandy na té planetě má být jakejsi futuristickej odkaz na ztroskotání Noemovy archy. Ale jak říkám, možná mi jen moc pracuje fantasie.
redhawk: To nie je Shepard na konci. To je nejaký človek čo žil xy rokov/storočí po udalostiach hry a to, že chlapcovi povie nejaký príbeh, neznamená, že to má byť príbeh následný. Je to len taká upomienka na to, že Shepardove legacy žije ďalej.
Už když se to začalo rozjíždět a děj mě celkem chytl, BioWare mi pod nos naporcoval přihřátou posádku...

Srsly?

A co se Thana týče (a vůbec všech přeživších z ME2, kteří nejsou v posádce)... Dost slabé a odfláknuté=(
Teda že se nebudu bavit u nějakého dílu ME série jsem opravdu nečekal. Právě jsem odevzdal Evu na Tuchanku, kolik mi toho ještě chybí do konce? A kdy už se vrátí Ash? Furt se někde fláká na Citadele.
@ugraugra (22.03.2012 21:00): Viz ME1 a rozhovor s Vigilem :). A taky akce Sheparda těsně před soubojem s Sarenem (aktivoval Mass Relays a Aliance se tak mohla dostat do prostoru Citadely).

@Eru (22.03.2012 21:00): Reapeři při opuštění galaxie všechny Mass Relays deaktivovali, musí je pak vždy aktivovat rasa z druhého konce. Takže teoreticky by se Protheané na Zemi neměli jak dostat. Pochybuji, že při předposledním Cyklu při odchodu zapomněli Reapeři zhasnout světla :)
@Eru (22.03.2012 20:28): Ted mluvíš o tom jak se všichni schovali do těch rakví? :) Ne, moje imaginární skupina by si vybrala nějakou nenápadnou planetku a tam se schovala v džungli a jedla kořínky a žížaly. A kdyby viděli přilétat ty velké mechanické obludy, tak by se schovali do jeskyně :) Žádný zdroj energie by nepotřebovali.

@NateLogan (22.03.2012 20:46): "skrz Mass Relays, které Reapeři při invazi okamžitě deaktivují"
Takže v ME3 na to zapomněli že jsem si tam tak lítal sem a tam? :P
@ugraugra (22.03.2012 20:17): Viry mají tu nepěknou vlastnost, že časem se stávají neúčinnými, proto to asi nebyla jejich oblíbená zbraň (já osobně bych stejně fandil kinetickému bombardování).

@ugraugra (22.03.2012 20:07): Tahle teorie padá s tím, že adekvátní planety jsou přístupné jen skrz Mass Relays, které Reapeři při invazi okamžitě deaktivují a pak je čistí jednu po druhé. Další možnosti (migrační flotily, nalezení nezmapované obyvatelné planety pomocí konvenčního FTL) jsou moc vratké, nepravděpodobné a málo odolné vůči spícím agentům.

BTW Protheani studovali lidstvo... Je někde řečeno, jak se na Zemi dostali? Kdo aktivoval naše Mass Relay?
@ugraugra (22.03.2012 20:17): Jasné, že je to vratké, je to hra od BioWare, ale ak by som chcel podporiť ich filozofiu hrania, tak by som povedal, že nielen, že repeari mali koľko času chceli, aby všetko vyharvestovali (hoci stále mi to nepríde efektívne) a zároveň sa spoliehali, že nejaké tajné projekty, bunkre a zbrane a čo ja viem čo ešte im neuniknú práve vďaka sleeper agentom.
Ještě k tomu viru. To měli za těch n*50000 let jen jeden pokus na jeho výrobu? (možná to je v ME2 nějak vysvětleno, ale nevzpomínám si)
@NateLogan (22.03.2012 19:52): Nemusel bych hned obnovovat civilizaci. Stačilo by, kdyby se schovalo nějakých 100 lidí někde na odlehlé planetě. Je možnost že by tam z různých příčin vychcípali, ale kdyby těch skupin bylo více, což je pravděpodobné, tak by aspon jedna přežila a "nové" rasy by jí objevili.
@ugraugra (22.03.2012 19:37): Virus byl v přípravě, viz události na Omeze v ME2, ač ten plán šel ke všem čertům se zničením Kolektorů.

A s eliminací všech vyspělých ras to je těžké. Skrýt dostatečně velkou skupinu lidí, aby bylo možné obnovit civilizaci, po několik století, když po tobě jdou indoktrinovaní agenti, to nebude zrovna jednoduchá záležitost.
Mě nejde do hlavy úplně jednoduchá věc - jak chtěli reapeři vyhladit kompletně VŠECHNY zástupce vyspělých ras? Když si vezmu, že byli roztahaní po celé galaxii a prostě není možné, aby je našli a sejmuli všechny do jednoho. Vždy je možnost se zahrabat někam pod zem a ukrýt se :) Jak je možné že přežil jediný prothean a to ještě jen takovýmhle způsobem? Všechny ostatní dostali? Tak to jsou machři.

Edit: a nebylo by jednodušší místo milionu strojů vymyslet jeden über virus, který by byl daleko efektivnější?
@Eru (22.03.2012 15:55): Neviem či si reaperi čítali životopisy všetkých tých ľudí. :) Ešte keď vezmeme v úvahu, že tam bola militia, ktorá sa skladala najmä z civilistov a prihliadneme na fakt, že napr. v rôznych reálnych vojnách (napr. svetových) dokázali aj civilisti plniť záškodnícke misie. Príde mi to smiešne, citadela bola obrovská, ale skládka tiel musela byť 5 metrov od control room. :)
@SilentWolf (22.03.2012 13:14): Tam je podľa mňa veľmi jednoduchá symbolika dieťa znázorňovalo niečo, čo ho strašilo v tých jeho teplých nočných morách, niečo čo nedokázal zvládnuť/zachrániť, podoba mŕtveho člena posádky z Virmire by bola logická, avšak táto smrť bola z hľadiska tých postáv dobrovoľná (navyše to boli vojaci a nie civilisti - deti) a Shepard s tým bol ako tak zmierený. Druhá vec a neviem či ju brali v BioWare do úvahy, alebo sa to tam len hodí je to, že dieťa symbolizuje budúcnosť a mladé, ešte nevyvinuté, budúce rasy. Ale to už sú moje špekulácie a symboliky, pre BioWare to bolo asi priamočiarejšie, dajme Shepardovi nejaké "tragické" sníčky, aby to umelo tlačilo na hráčove emócie (minimálne v mojom prípade dosť neúspešne) a potom ako symbol smutného Sheparda si tú podobu vyberie nejaké to AI.

Ešte k príbehu Mňa celkom nepríjemne "pobavil" fakt, že vlastne ten conduit na Zemi, čo si tam dali reaperi vedie do skládky tiel, čo je ok, ale to, že odtiaľ vedú dvere rovno do kontrolnej miestnosti citadely, to už je celkom funny, nielen z hľadiska dizajnu, že kto by mal tieto dve veci pri sebe, ale i z hľadiska perspektívnosti toho, že niekto to mohol prežiť alebo sa tam inak dostať a otvoriť tie ramená citadely i tak



@MickTheMage (22.03.2012 08:37): Na základe dohadov a videa to skôr pôsobí, že jednotlivé relé vyslali signál/lúč a potom sa len rozpadli (vidieť to aj v tej záverečnej animácii, že neexplodujú, ale vyslovene sa rozpadli na súčiastky). Divnejšie mi pripadá, že prečo? Hlavne prípade syntézy a ovládania reaperov, aký dôvod by bol na to aby sa rozpadli? To ich tá distribúcia toho signálu/lúču natoľko vyčerpala, že miesto toho, aby implodovali alebo explodovali sa rozpadli?
No jako doslova!! deus ex machina konec- a to nenávidím, a proč mělo sakra boží dítko vzhled toho dítka :D fakt kdyby se měnil do Kaidana/Ashley, nebo tak něco- ale proč ten kluk?
Naposledy mě takhle zklamal seriál LOST- ucházející, ale konec to pohřbil.. Děkuji panu Kingovi že aspoň má modla, knižní série Temná věž, dostává ten správný náboj až když člověk ví jak to končí.. jinak sám King v tom říkal že konce jsou na nic, nemilosrdné, ta pouť (čtení, hraní, sžití s postavami) k nim je to hlavní, a to jsem si vzal k srdci. A proto je u mě ME jedna z nejlepších herních sérií..
@NateLogan (22.03.2012 09:38): Bůh ze stroje dostává jiný rozměr: bůh = závěrečné dítě, stroj = citadela. Říkal že citadela je jeho domovem. Ale zas tak nový není, o bohovi už mluvila Ashley v ME1 + všeobecná znalost.

@MickTheMage (22.03.2012 08:33): Soustavu v Arrival zničil výbuch té "modré hmoty", která umožňovala cestování. Ale v závěru ME3 byla odstřelena k dalšímu vysílači.

@Tulareanus (22.03.2012 02:57): Skvěle vystihnuto.
Jáááj nechte ty spoilery spát, to je strašné jak to jednoho táhne je odkrýt :-D.
Jakékoliv uvedení zcela nové postavy bez předchozích náznaků v závěru hry/filmu/knihy je dost blbá scenáristická berlička neschopného scénáristy. Skoro jako Deus Ex Machina konec.
@Tulareanus (22.03.2012 01:37): Vies co je este problem, a myslim, ze internet to tiez niekde rozoberal. Bioware sa ta cely cas snazi presvedcit o tom, ze pribeh Sheparda a jeho vesmiru je o tom, ze pokrok a spolupraca je v diverzite, a ze kazdy ma pravo rozhodovat o svojom osude (ked to tak zjednodusene napisem) a na konci neplati ani jedno z toho. Nehladiac na to, ze existencia Catalystu je tiez jedno velke WTF. Hovorim, skoro ako zaver LOSTu ;)
@Oblivion (22.03.2012 03:18): Za ohrozený druh považujme v tomto prípade nevyvinutý organický život, tak ako to hovorí aj Catalyst, že pri poslednej "návšteve" nechali reaperi Zem na pokoji. Zároveň si treba uvedomiť, že regulovať sa dá aj na úroveň 0, resp. častokrát je to pri niečom cieľom, či už pri porušovaní zákonov alebo pri boji s nejakým vírusom alebo bakteriálnym ochorením etc.. A ako to súvisí s určitým životom? Ak si odmyslíme, že určitý organický život je druhom, ale budeme ho brať ako určitú "subkultúru", či izolovaný celok, ktorý sa nedá zastaviť inak ako zničením (predstav si napr. nacistov, ktorých nijak neukecáš, aby prestali robiť to čo robia, prípadne ich nedokáže zadržať väzenie) v rámci zachovania ostatných skupín. Niekto by to nazval "vyšším dobrom". Čo mne osobne vadí a príde divnejšie je, že sa Catalyst s týmto stavom situácie uspokojil a nesnažil sa dlhodobo hľadať lepšie riešenie.
@Tulareanus (22.03.2012 02:57): odpověděl sis sám - reguluje. tvůj argument mi nepřijde v daném kontextu moc použitelný (promiň i guess?). nebo snad člověk v takové situaci běžně používá nějakého prostředku, kterým vyhubí jak ohrožující druh, tak ten ohrožený?
@Eru (22.03.2012 01:50): ale.. ten árijský dětský bůh na konci to vše argumentuje tím, že chce zábranit konfliktům mezi organiky a syntetiky. "chaosu". a proto udržuje "pořádek" pomocí Reaperů. což je syntetická rasa. která každých 50 tisíc let vyhladí organické rasy. order my ass..
@Oblivion (22.03.2012 00:53): A mě osobně opakování cyklů nepřišlo absurdní vůbec, jelikož to má svou logiku (např. ve filmové sérii Matrix nebo Terminátor zjistíš jakou) a současně se tato myšlenka záhne celou sérií, viz:

ME1 (Sovereign - Virmir) - We empose order on the chaos of organic evolution.

ME2 (Harbinger - těsně před zničením základny kolektorů) - That which you know as Reapers are your salvation through destruction.

ME3 (Reaper - Rannoch) - You represent chaos. We represent order. Every organic civilization must be harvested in order to bring order to the chaos. Without our intervention, organics are doomed. We are your salvation.
@Oblivion (22.03.2012 00:53): Tá Shepardova obeť je správna, uzatvorilo by to pekne ten kruh, myšlienku trilógie. Problém spočíva ale v tom, že za celú sériu zahltili vývojári hráča rôznymi vnemami, pseudorozhodnutiami, dilemami, nechali ho nasávať atmosféru celého univerza a koniec (odhliadnuc od dier v zápletke a iných kiksov) je priveľmi strohý. Druhá vec je radikálnosť s akou konce pojednávajú, celé to pôsobí ako keby hra hráča nechala užívať si hru len preto, aby mu mohla, už ukolísanému podraziť nohy, no a chýba mi ešte nejaký skutočný odkaz - posolstvo, nemyslím na nejakej filozofickej či morálnej úrovni, len niečo, kde si hráč spokojne povzdychne, pretože všetko sa uzatvorí a zapadne, happyend rozhodne nepotrebujem.
Me osobne ten nesmyslne vymysleny konec kvuli leaku taky nesmirne rozcilil, na ts to resime uz nekolik dni. Pockam si na to slibeny dlc, kde ''opravi'' hru a pridaji tam to nove zakonceni, ale fail to pro me uz bude navzdycky.. NO MATTER WHAT. Sad panda.

A nemyslim tim to outro, myslim tim cely zakonceni od mise na Zemi.
můžeme jenom doufat v nějakou "nápravu".. i když mi to trochu přijde jako v jednom z těch šílených seriálů (Dallas nebo Dynastie? :D), kde umřel hlavní hrdina a protože to fanoušci nemohl překousnout, tak to potom tvůrci uhráli na to, že se to všechno jenom zdálo jedné z další postav :D prostě to posrali no :) teď si jenom kupují čas sebestřednými cancy a snaží se odvést pozornost.
jinak se nestydím za to, že jsem očekávala heroický happy ending. udělala jsem všechno proto, abych ho dostala.. a v předchozích dvou dílech se konec nesl vždy v tomto duchu, tak trochu bylo proč to očekávat.
ale akceptovala bych i tu Shepardovu oběť, kdyby to ovšem mělo hlavu a patu..
Mě celkem vadí to chlubilství vývojářů... Tak jako tak na jistá místa dojdeš, ať už uděláš v ME1/ME2 cokoliv. A tak jako tak se, např. rachni obnoví / zregenruje / upraví. Nahodí akorát jinou větu, aby to vypadlo, že to na sebe navazuje a voala. Další "plnohodntoná" mise je venku. Navíc náplní většiny misí je otravný spawn nepřátel. Tohle se naučli v DA:O.

U mě je to zatím těžce nejhorší díl série.
něco pro zvednutí nálady: http://www.youtube.com/watch?v=b33tJx8iy0A

@Tulareanus (21.03.2012 23:15): tak ten závěr je kiksoidní celý.. jak už jsem psala, celé vysvětlení toho, proč se cykly každých 50 tisíc let opakují, je úplně absurdní. pak třeba fakt, že se zničením mass relays zůstaly obrovské počty různých ras prakticky uvízlé v Sol systemu. minimálně quariáni a turiáni by byli odsouzeni k vymření hlady, protože dextro-proteinová strava a ještě v takovém množství by se v Sol systemu sháněla asi dost špatně. jak mohl Hackett vědět, že se Shepard dostal na Citadelu.. proč byla Normandy poškozená rázovou vlnou, která nezničila nic jiného.. atd.
Mne tam prišlo viacero vecí na smiech a nejde mi o "prkotiny" typu glitche v animáciach, či bugy, skôr aké veľké príbehové kiksy tam dali naschvál len preto, aby to bolo "shocking". Inak si myslím, že Thessia bola jedna z naj misii, možno aj vďaka Javikovým komentárom, ale aj ten záver, vôbec mi to nevadilo. Čo mi vadilo bolo: "účel" Crucible a celý nápad s crucible, tie osery s multiplayerom, nedostačujúci ending a "aha Joker s loďou", zmysel toho, že mass relay sa zničia, že som sa vlastne nič nedozvedel o Illusive manovi a on tam tak bol len preto, aby hráč mohol identifikovať aj nejakého záporáka ako postavu, spôsob akým dostali tú citadelu tak ľahko a rýchlo k Zemi, bez toho, aby sa na to nejak upozornilo skôr, než bolo neskoro + čo sa vlastne stalo s osadenstvom citadely, atď..
I když už by svolili ke změně, tak to bude jako obsah nějakého velkého DLC, ba i dokonce "datadisku" za plnou cenu. To ať si strčej do prdele... Zasraný EA!!! Sory ale při pomyšlení na takové instituce, které jen perou peníze se mi chce blít. O politice nemluvě...
Ok, tak jsem teď hrál misi na Tuchance zbytečně, protože jediná rada pro uvíznutí (na tom zbořeništi, kde jedu zachránit turianského velitele) je kompletní restart celé mise...