@Jack_Dark (06.04.2012 11:44): AF je parádní, ale tenkrát jsem se nemohl dostat přes nějakého pavouka :)
Diskuze
@Walome (06.04.2012 10:42): Jo Stonekeep to už si skoro nevybavuji, jinak bych doporučil po tomto kousku sáhnout vypadá nádherně :) Já naposledy hrál něco co by se dalo přirovnat k dungeonům tak Arx Fatalis.
@Tarhiel (05.04.2012 16:20): Ale jo...
Jinak já furt nevím, jestli mě má tahle hra zajímat nebo ne. Jako malý jsem "hrál" Stonekeepa (rozuměj seděl jsem u pc a náhodně mačkal klávesy, zatímco mi bratranec říkal co mám dělat), ale jinak jsem se k pc dostal až po éře dungeonů. Nejblíže k dungeonu jsem měl při hraní MoM 7.
Jinak já furt nevím, jestli mě má tahle hra zajímat nebo ne. Jako malý jsem "hrál" Stonekeepa (rozuměj seděl jsem u pc a náhodně mačkal klávesy, zatímco mi bratranec říkal co mám dělat), ale jinak jsem se k pc dostal až po éře dungeonů. Nejblíže k dungeonu jsem měl při hraní MoM 7.
@montana (03.04.2012 11:26): jop, to bol najschodnejsi postup :)
limited resources may frustrate some .....
Uz se vidim,jak kleju do vsech svatych
Uz se vidim,jak kleju do vsech svatych
Recenzie na LOG:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/04/wot-i-think-legend-of-grimrock/
http://pc.gamespy.com/pc/legend-of-grimrock/1222252p1.html
Tá prvá ma úplne navnadila ;)
http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/04/wot-i-think-legend-of-grimrock/
http://pc.gamespy.com/pc/legend-of-grimrock/1222252p1.html
Tá prvá ma úplne navnadila ;)
Na co to tisknes? Papir nalepenej na karton nebo jak? :)
Legend of Grimrock Big Box teaser ;)
@Karasman (29.03.2012 08:06): Presne to, co do takej krabice patri. Co asi ine :) (okrem disku s hrou, uz v nej chyba iba mapa - zvysok je hotovy. Aj ked este uvazujem o artbooku)
@Karasman (29.03.2012 08:06): Presne to, co do takej krabice patri. Co asi ine :) (okrem disku s hrou, uz v nej chyba iba mapa - zvysok je hotovy. Aj ked este uvazujem o artbooku)
@Say (01.04.2012 23:23): Ano, bude to i pro iOs. Každopádně pro to mají lepší ovládání, než pár malých tlačítek.
@Marcusss (01.04.2012 22:21): Bude to i na nějaké iOs či Androida? Pak bych se nedivil, že to tam dají...
Hezké, hra bude obsahovat klasické šipky pro pohyb pomocí myši (zapnutelné v options) - původně je mít neměla, ale po prosbě od postiženého hráče to tam hned přidali...:)
Vypadá to dobře, ale co do tý krabice chceš dát?
@MickTheMage (28.03.2012 23:31): Pri nohách svätého gamblera, Mick, to vypadá skvelo :)
Naplanovat nieco je jedna vec, otazkou ostava ako dopadne realizacia :)
Vono vubec je tezky definovat kdy je hra ten dungeon crawler a kdy uz ne.
@Marcusss (28.03.2012 19:49): V Dungeon Clawleru (který je JEN Dungeon Clawler) to nejde - a fakt, že si můžeš vybrat povolání, zbraně a kouzla z toho RPG nedělá....
To samozrejme RPG nedela, ale jenom samotny vyberem povolani, zbrane a kouzel taky Dungeon Mastera nedohrajes :)
To samozrejme RPG nedela, ale jenom samotny vyberem povolani, zbrane a kouzel taky Dungeon Mastera nedohrajes :)
@Ebb (28.03.2012 19:58): Vpodstatě souhlasím. Už je to zase u toho, co to zatrolené "RPG" obnáší u rozličných lidí.
@Marcusss (28.03.2012 19:49): Ja chci kouzla v Battlefield 3!:-)
@Marcusss (28.03.2012 19:49): S tým súhlasím, ale tak som to nemyslel. Myslel som to, tak že RPG nepotrebuje nascriptovaný dej developermi. V podstate taký dej ako si opísal v EVE si môžeš domyslieť aj pri hraní Dungeon Crawleru -- a presne ako si povedal, aj multiplayer Battlefieldu. Práve preto si nemyslím, že dej robí RPG, alebo dokonca že dej (nascriptovaný) je nevyhnutný v RPG.
Množstvo hráčov v EVE je v malých korporáciach a ich gameplay je tvorený tým, že ťažia a obchodujú a raz za dva mesiace majú nejaké PvP, keď ich systém (sektor) chce obsadiť iná korporácia -- inými slovami, ich dej je rovný viacmenej nule.
Množstvo hráčov v EVE je v malých korporáciach a ich gameplay je tvorený tým, že ťažia a obchodujú a raz za dva mesiace majú nejaké PvP, keď ich systém (sektor) chce obsadiť iná korporácia -- inými slovami, ich dej je rovný viacmenej nule.
No, pokud je cílem chodit do nižšího a nižšího podlaží, absence příběhu asi nevadí. Jenže třeba ta moje milovaná UW2 má příběh postavený na tom, že chodíte do různých světů kolem sebe a vracíte se do základního města, takže smysl by měl příběh hlavně, pokud ta místa jen nezahazuješ za sebe ale máš ty lokace postavený nějak smysluplně, ne jenom tupě pod sebou. Chtělo by občas slejzat dolů, občas nahoru, nacházet spojnice na už prolezlých mapách, odhalit nějaký centrální point kde se dá najít jídlo, zbrojnice k opravě věcí, prostě smysluplný věci za kterýma se vrátíš. Jen chodit dolů je dost nuda.
A pak tou jedinou chodbou, která nešla otevřít, ven. Otevře jí až těžce nalezenej klíč po sadě několika zajímavejch a designově odlišnějch puzzle levelů, do toho se dává příběh dobře. Když to ale nadesignujou jen jako patra umístěná pod sebou, navíc všechna velká a monotónní, půjde zábava brzo do háje .-).
A pak tou jedinou chodbou, která nešla otevřít, ven. Otevře jí až těžce nalezenej klíč po sadě několika zajímavejch a designově odlišnějch puzzle levelů, do toho se dává příběh dobře. Když to ale nadesignujou jen jako patra umístěná pod sebou, navíc všechna velká a monotónní, půjde zábava brzo do háje .-).
@Ebb (28.03.2012 19:43): V EVE je ten děj ovšem tvořený hráči = jejich plány, akcemi, rozhovory atd. Můžeš tam hrát roli = klidně můžeš hrát drsného kapitána, který má takové a takové názory a na tvou hru to bude mít efekt.
V Dungeon Clawleru (který je JEN Dungeon Clawler) to nejde - a fakt, že si můžeš vybrat povolání, zbraně a kouzla z toho RPG nedělá.... takovéhle "požadavky" splňuje i multiplayer Battlefieldu...
V Dungeon Clawleru (který je JEN Dungeon Clawler) to nejde - a fakt, že si můžeš vybrat povolání, zbraně a kouzla z toho RPG nedělá.... takovéhle "požadavky" splňuje i multiplayer Battlefieldu...
@Bodkin (28.03.2012 19:40): Tak EVE Online je RPG ako remeň (i keď online) a dej nemá viacmenej žiaden. Len background info.
@Ebb (28.03.2012 19:14): Ano, proto třeba Fallout/Arcanum je dle mého RPG kdežto DM a spol jsou "jen" Dungeon Crawleři.
@Bodkin (28.03.2012 18:50): To je na dlhšiu debatu, dej je podľa mňa niečo iné ako background info. Roleplaying Games a Storytelling Games sú dve rôzne kategórie -- často prelínajúce sa avšak nie nevyhnutne. Jedno môže fungovať bez druhého. Hra môže mať len background info o svete a hráča vhodí do neho bez nejakého deja - čím sa inak vyznačujú sandbox RPG.
@Ebb (28.03.2012 18:38): RPG ano, dungeon crawler ne.
Nebolo by zlé ak by to obsahovalo random generator - podobný aký je v Dungeon Hack. Tam to fungovalo báječne. Nech mi nikto netvrdí, že RPG potrebuje dej :)
Mně by hlavně zajímalo, jestli bude každá úroveň pořádným bludištěm (jako např. v Ultimě Underworld 2) no a taky délka, u té se trochu bojím že to bude krátké.
@Say (28.03.2012 13:39): Nu, slíbili uvolnit mod tools, takže pak očekávám smršť "pravých" modů. Nová podlaží, nové hádanky, nové dungeony...
@Drolin (28.03.2012 13:34): Ale pokud budou mít úspěch, za výdělky by mohli ve stejném enginu něco obsáhlejšího udělat. Ty gameplay videa jsou úžasné.
@Say (28.03.2012 13:15): Jj, ono to dle všeho bude takové Trine v dungeon podobě (= krátké, audiovizuálně zdařilé a fungují spíše jako pocta žánru než samostatný titul). Moc od Legend of Grimrock neočekávám.
@Drolin (28.03.2012 13:10): Tak Might and Magic či Yendoři. Ale jenom hádám... Protože nepředpokládám, že by takhle nové studio nadšenců vytvořilo něco opravdu komplexního.
@Say (28.03.2012 13:02): Tak ti zrovna dvakrát dlouzí nejsou.
@Karasman (28.03.2012 08:08): Podle mě bych se časové náročnosti až tak nebál. Imo to zdaleka nebude tak dlouhé jak staříčtí Dungeon Masteři.
Vypadá to hodně dobře, ale stejně na to nemám čas, tak se uvidí, jak dopadnou recenze a pak to případně koupím. Jak píše Gunár, digitální distribuce mi nikam neuteče...
Jasná kúpa :)
@RNDr. Gunár Pavel (27.03.2012 22:30): Heh, este neviem ako dopadnem ja so svojou vyrobou. Mozno sa na to nebude dat pozerat :) Keby som robil DVD box, tam by som si bol isty, s tym mam uz bohate skusenosti, ale krabicka... :))
@Scar (27.03.2012 22:56): V případě že jsi nehrál DM či EoB tak ti zbudou akorát M&M.
Hergot, to vypadá dobře. Připomíná mi to dost Might and Magic.
@Marcusss (27.03.2012 20:56): Taky, presne tak.
@MickTheMage (27.03.2012 22:26): Ehm, mohl bych si u tebe objednat jeden 1ks? Zaplatím! Jsem moc líný na to udělat si vlastní, Micku. :) Tak kolik?
@RNDr. Gunár Pavel (27.03.2012 22:02): Minimalne jedno sukromne krabicove vydanie sa planuje, ehm :) Este sam neviem ako to dopadne... :))
Až bude pro velký úspěch krabicové vydání, vezmu to. Za čistý digitál nevidím důvod utrácet, nikam mě neuteče.
@MiDlo (27.03.2012 21:14): Tak to kup na GOGu, ne?
Těším se. Už jenom proto, že to dělali "nadšenci".
Na steamu beztak 15e
Uvidím, za kolik to bude přímo na Steamu a podle toho se rozhodnu...
počkám až to vyjde, i když na Steamu by mohla být cena krapet vyšší než 11.99USD za kolik jí nabízejí vývojáři (vč. steam key!)
Ou tak na tohle se těším
Hmm, uvažuju jestli předobjednat nebo počkat na recenze...