Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Borghal (17.04.2012 23:53): Nvm, až teď jsem na něj narazil a přijde mi, že má slušný přehled, snad i lepší jak BioWare :). Nicméně hlavní je jen to první, zbytek jsou reakce na komentáře. Jen poslední je reakcí přímo na BioWare a to DLC.
OT: Co to je za chlapa, že natočí hned několik půl až hodinových videí na stejné téma a lidi se mu na to koukají? Vždyť dohromady je to delší než jakýkoliv televizní dokument :D
O původním konci, současném i možném (ok, teď už ne) alternativním konci...

Musím říct, že kdyby nevyhodili původní koncept trilogie přechodovou komorou do pryč, stoupl by u mě příběh dvojky. Tolik náznaků a příprav a nějaký kokot (a nový scénárista?) všecko na poslední chvíli změnil.

Nevím co tím EA zamýšlí (BTW tohle je taky zajímavý poslech, já nad nimi lámu hůl (s přibývajícím časem je to horší a horší, opak mých pocitů po ME1&2). Jestli se nepovede DA3 a "taky" C&C, hádám, že jejich reputace bude obecně v háji :(.
Mne prídu všetky tri soundtracky priveľmi preceňované, je tam veľa epickej nudy, neinvenčného ambientu. Počúval som nedávno samostatne soundtrack k trojke a paradoxne jedna z najlepších melódii je tá, čo hrá pri tvorbe postavy. Celkovo mi prišlo práve tie klubové elektronické kúsky napriek sériou ako to lepšie v rámci tých ost. Ťažko to hádzať na techno párty, kde sa na tých veľkých akciach počúva hlavne trance a house a tieto veci boli na to pomerne dosť melodické. :)
@M.a.t.t. (14.04.2012 23:06): Je jasné, že by byl závěr částečně tragický, ale hlavně by byl jednoduchý. Když vezmu, jak byla celá série příběhově přímočará, tak mi tam ten závěr "domysli si sám", prostě moc nesedí.

Co se týče soundtracku, jednička ho měla takový prazvláštní - moje oblíbené slovo je "magický". U dvojky už byl více mainstreamový, i když rovněž moc pěkný.
JohnCZ: No neviem, mám pociť že mnohí strašne preceňujú soundtrack k jednotke, sú tam aj skvelé melódie, ktoré sa prelínajú celou ságou, ale väčšina skladieb je samostatne nepočúvateľných a hodia sa tak na techno párty, kde je úplne jedno čo hrá, hlavne že to hrá hlasno. Dvojka je z mojho pohľadu určite kvalitnejšia a trojka vďaka mnohým emotívnym motívom tiež aj z hľadiska samostatnej počúvateľnosti.

A tiež sa úplne nezhodneme v otázke zakončenia, klasickým happyendom by to podľa mňa zabili viac, nakoľko k nemu dej vôbec nesmeruje a obete neustále narastajú Na druhú stranu, aspoň to bolo emotívne :)
BioWare doplácali konec, kvůli tomu, co naslibovali... Že bude mít hráč na konci "možnost výběru".
prdlajs dopředu promyšlený scénař! Jenom oldschool trik jak stupňovat napětí a nahrabávat si problémy při závěrečném vymýšlení rozuzlení.
Jakobyste to neznali z béčkových hororů...
@Drolin (12.04.2012 14:32): On samotný únik scénáře trojky zcela vylučuje možnost, že by měli BW promyšlený konec už od začátku. Imho při vydání ME1 neměli tušení ani o Collectorech, natož o StarChild.
@Drolin (12.04.2012 14:32): Je to snaha fanúšikov, neutrpieť mentálnu ujmu. Indoctrination theory je ako vysvetľovanie si nepochopených fyzikálnych javov ako prejavov nejakého božstva či nadprirodzenej sily - just an illusion to make people sleep. Zober si už len absolútny potitulkový záver hry, už len to ruší akékoľvek predpoklady tej teórie alebo ten moment, ak SHepard prežije.
@NateLogan (12.04.2012 14:25): Pokud bylo vše plánováno, a k samotnému, jedinému, konci to tak směřovalo již od začátku série, tak má série ME mé uznání pro nejpropracovanější videoherní trilogie co se scénáře a míry detailů týče.
@NateLogan (12.04.2012 13:58): No, to notně nemusí znamenat vyvrácení. Spíše bych řekl, že indoctrination theory (minimálně polovina z předložených důkazů) je správným vyzněním, a Bioware nachávájí hráče složit si detaily, a tím zachovávají intenzivní diskuze o samotné hře. Pokud to tak není, byl bych hodně překvapený.
@Arcee (11.04.2012 23:21): Dnes jsem hru rozehrál a obličej se převedl velice dobře; provedl jsem jen drobné úpravy. Nemám však zkušenost s tím, jak to (ne)fungovalo předtím.
Lidi jak to vypadá po tom prvním patchu? Import obličejů už funguje?
Ha, konec byl ještě lepší než jsem čekal. U videoher jsem něco podobného viděl snad jen u Lost Crown.

Takže velké plus BioWare, tímto se názor u mě na celou sérii obrátil o 180 stupňů :).
Já to hrál na hardcore (druhá od konce) a během bitvy jsem zemřel do kopy tak 10x. Black Widow se všemi možnými upgrady a posíleným dmg do hlavy stále dělal z 90% NPC jednohubky.
Mě vyšší obtížnost přišla ve dvojce (a trochu i jedničce) mnohem lépe udělaná. Vyšší odolnost nepřátel (různé bariéry a tak) a jejich vyšší údernost (zbraně, schopnosti) dávala všem těm schopnostem smysl a fajn se taktizovalo. Tady to spawnovací úseky s hafem nepřátel přeměnily v masochistický masakr.

Není to vyloženě špatná věc, ale na můj vkus už až příliš záleží na štěstí, což ve hrách nesnáším - já a štěstí se nekamarádíme :)
@Marcusss (08.04.2012 00:31): Na insanity ?

Tak třeba Jedna mise na planetě Tuchanka. Vstoupil jsem do arény, kam dopadne několik Cannibals, s nimi vždy jeden Marauder. Po cca 10sec tam vstoupí i Brute. Nejdřív jsem zkoušel vyřídit menší okolo a pak se soustředit na velkého minibosse, jenže ouha - oni se neustále respawnují. Tak OK, nejdřív boss a pak menší. Jenže oni se furt respawnují. Tak hustě do nich, tlačit se dopředu. To bohužel není zrovna styl jaký by mi vyhovoval (já jsem pro opatrné vyčištění nepřátelských řad z dálky), ale zvládal jsem to. bohužel insanity je nastavená tak, že jedno vykouknutí z úkrytu a po pěti sekundách je člověk mrtvý.

Možná jsem umíral hlavně proto, že nemám moc rád tyhle respawn pointy, kam se člověk musí dostat a enemies se přestanou množit.

Možná to bylo zrovna těžké místo. Opakoval jsem to asi 39x. Pokaždé to samé dokola, stejný postup. Bohužel ale JEDINÁ chyba (nevšimu si granátu, špatně se postavím do palby, zakličkuju tak že nemám chráněná záda). Bez Liary a její singularity bych to nezvládal ani trochu, zejména když se do Kanibalů musí hustit hustit.

Skoro bych si řekl, že nejsem tak dobrej hráč, ale většinu bojů jsem zvládl na první pokus. A to některé byly dost těžké.

Jsou dvě, kde to bylo horší: Mise kde musíte chránit syna primarchy aby mohl defusovat bombu - 2x opakoval. Mise na akademii, kde člověk vystoupí ze spojovacího koridoru a je tam plno základních mooků, několik věžiček, engineerů, zezhora střílejí biotici a na prostředním levelu je rampa - ochoz. Tam jsem vždycky běžel, protože dole jsem nedokázal přežít. Bohužel tam několikrát vpadnou do zad vojáci. Takže hlídat záda, předek, bok, pozor na granáty, nějak přežít věžičky. Tuhle misi jsem opakoval asi 21x
@Marty McFly (08.04.2012 00:16): Mmm? Já měl opravdu problémy jen v té misi s Jack. (Tam se mi dokonce stávalo, že oba zbylí členové týmu - Liara a EDI - skončili před bojem zavření před vstupníma dveřma)
Ale jinak jsem tolik neumíral... pokud mi nedávaly Banshee instakill..
No abych pravdu řekl, obtížnost INSANE mě dost překvapila. Čekal jsem zátěž, ale že některé bitvy budu opakovat tolikrát, to mě dostalo. V některých případech je to opravdu moje chyba (špatná taktika), v jiných se zaseknu o nějakou neviditelnou překážku (či se špatně/vůbec neprovede akce/pohyb), v jiných případech pak mám pocit, že je jediná správná cesta a všechny ostatní končí smrtí. Musím to tedy udělat tak jak autoři chtějí.
Mě třeba ten konec nevadil tolik, jako to, že si Bioware udělala z huby sráče.
@Say (06.04.2012 14:37): Byl jsem šokován, že EA nechce za DLC s novým koncem platit a dávají ho zdarma. Kdyby za něj chtěli 10 babek, tak bych si myslel, že to snad udělali schválně.
Mě ta záplava ufňukaných fanoušků nebaví teda vůbec. Ok, konec je shit, ale takový hype z toho dělat...? Beztak o to BioWare jde, upoutají na sebe jenom víc pozornosti.