Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@NateLogan (13.05.2012 22:22): jak snižuje? Jsem skoro na konci. Podle toho jak jsem se informoval aniž bych se dozvěděl spoilery. Jak rychle to klesá? Ja na to spoléhám, protože mi bylo řečeno, že pokud mám určitý počet bodu dosáhnu toho jakoby nejlepšího konce i když tuším něco co se mi tu nechce psát:))). Ale stejně jsem doufal že mi to pomůže. Navíc ten mulťák ale je fakt zábavnej. Jako bonus to podle mě neuškodí. To že se tím dá vylepšit single beru jako že ti tím ve trojce umožní napravit co jsi "zanedbal v prvních dvou dílech. Já třeba nevylepšoval loď.
Hraju JEN singl, MP mě ve hrách (krom "only MP" stříleček) absolutně nezajímá. To, že je v SP hře nutné pro vývoj hry hrát MP považuji za další chybu hry. Sice mě hrozně baví lítat po galaxii, shánět cetky a zvětšovat armádu, informace, že efektivní síle je furt jen 50% mě štve. Stejně tak neuvěřitelné množství diletantských bugů. Možná jsou ale některé dílem toho, že hraju na PC, které je pod minimálními požadavky (jednojádro :D). Ještě jsem nedorazil do konce a tahle hra to má u mě hodně nahnutý. Je zábavná do chvíle, kdy střílím, některé hloupé rádobyfilmové rozhovory, sny, nedomyšlenosti a chyby hru ale srážejí oproti dvěma předchozím o dost níže.
@Feidias (13.05.2012 19:00): Počítej s tím, že ta readiness postupně klesá.

To já si v duchu říkal, že při druhém hraní už budu u těch 100 %, ale bohužel. Naštěstí po tom fiasku s koncem nemám chuť trojku znova hrát... Na rozdíl od 1 a 2.
@MartinezZ (13.05.2012 00:02): taky mám rozehráno. Poslední 2 dny hraju mulťák (chci mít readiness na 100%) a docela mě baví. Celkově zatím spokojenost. Tentokrát nejsem přesicen RPGčkami jako když jsem hrál předchozí díly a tak si to pěkně vychutnávám. Nedělám všechno, ale dost prozkoumávám. Dokonce se už orientuju v rasách a u mě naprosto nevídaně i některých postavách:). To se v předchozích dílech říct nedalo. Pamatoval jsem si akorát Mirandu Lawson ze zjevných důvodů:)
Právě hraju. Jestli jsem u předchozích dvou dílů tvrdil, že se jedná o bugfest, tak trojka oba předchozí strčí v tomhle ohledu lehce do kapsy. Baví mě shánět armádu, takže by se dalo říct, že i příběh, ale je hodně moc vidět, že na trojce už měli hlavní slovo EA. Jedinými dvěma plusy, na které jsem zatím narazil, je skutečně moc pěkná grafika a vrátivší se, alespoň trochu otevřená Cotadela (ačkoliv oproti jedničce to stále ještě není ono). Bugy, klišé a nedomyšlenosti ale zatím vedou.
Jupí, dohráno.

Fascinující je, že mě trojka bavila ze všech dílů nejvíc (prvním dvěma jsem dal 90%), každou akci jsem si užil na sto procent a celkově mě to hodně bavilo, přesto mě konec, na který jsem se po celou dobu hraní připravoval, neskutečně nasral!. Takže 80%. Až vyjdou během měsíců všechny DLC, zahraju si to znovu a uvidím jestli to nějak pohne hodnocením.
sci-fi rpg fakt není moc. Uvítal bych klidně ještě 2 až tři nové série:))).
Uf, kurnik, ten komentár je dlhší, ako som predpokladal a to som zosekal už tri odstavce a niekoľko viet. :/
Za infiltrátora je to pořád dokola stejný scénář... Vystřílíš zásobník, nahodíš maskování, nasbíráš náboje a zase zakempíš. A NPC nabíhají jak na běžícím páse. Co rána, to mrtvola.
@M.a.t.t. (25.04.2012 23:04): Nejak som to bral ako "Easy button" na to, aby som nemusel písať nick a aby dotyčný zvýraznene vedel, že je to jemu smerované. :)

A s tou trilógiou je problém práve v tom nedostatku konkurencie, málo hier je takto koncipovaných, prípadne málo hier bolo vydaných v rámci tak krátkeho obdobia a na rovnakom engine a preto rôzne série nepôsobia tak konzistentne z hľadiska hráčskej obce: viz. série ako Might & Magic, Ultima, Final Fantasy atď... nielen, že poväčšinou mali vlastné príbehy a postavy, ale ten rozptyl času zapríčinil, že rôzne hráčske generácie hrali rôzne diely. Inak som tak uvažoval a napr. "trilógiu" Baldur's Gate mám určite radšej a považujem ju nielen za konzistentnejšiu ale aj kvalitnejšiu. To isté v prípade pentalógie Quest For Glory - je trošku iróniou, že tak staré hry a navyše adventure (hoci s RPG prvkami) majú v mojich očiach nielen väčšiu replayabilitu, ale i atmosféru. :)
Idem ja ale radšej konečne napísať komentár na ME 3.
@Tulareanus (24.04.2012 23:56): Myslel som, že ti napadne, od čoho je tlačidlo reagovať. Každopádne ide rozhodne o užitočnú vec.

Inak som az toľko skutočných herných trilógií nehral ale Mass Effect v rámci nich skutočne asi až toľko konkurencie nemá.
@NateLogan (25.04.2012 22:30): Nah, hral som soldiera a neustále vlny nepriateľov ma iritovali pomerne rýchlo, to súvisí asi aj s tým, že ich je naozaj len pár typov (najmä u Cerberus) a ich likvidačný faktor je vzhľadom na zbrane a prostredie (špeciálne záchrana 2!! civilistov na planéte, kde mapa vyzerala ako smetisko plné kontajnerov - asi najhoršia misia v hre) a pomer bojov strašne limitujúci. Myslím si, že je tam dosť viditeľný nárast už len z hľadiska toho, že v dvojke som si vôbec tak neuvedomoval, že ich je toľko a že stále nabiehajú.
Já si toho ani nevšiml. Asi to bude tím, že mě ten boj bavil tolik, že mi to bylo někde...:)
Tady taky?? Ugh... U DA2 jsem nad tím pěnil vzteky. Doufám, že tady aspoň nepadají ze vzduchu?
Teda ty sekvence, kdy hráč musí čekat, až na něj vyběhne určenej počet protivníků a pak ho hra pustí dál, je pěknej vopruz. To jsem teda ve hře nezažil docela dlouho.
@NateLogan (25.04.2012 13:18): Merítko úspešnosti je zisk/predaj, obľúbenosť u ľudí. Nejaká kvalita nemá (bohužiaľ) s úspešnosťou veľa spoločného.

Problém trilógii spočíva v tom, že nie je zas tak veľa skutočných trilógii. Kedysi sa hry nesnažili tak veľmi nasekať jeden príbeh medzi viacero dielov, aby sa čo najviac ušetrilo a najviac zarobilo (viz. aj Assassin's Creed). Na určitej gýčovej úrovni akéhosi oddychového pôžitku, kde človek pátos nejak prežije a venuje sa tomu ako jeho Shepardovi honia ego a občas dajú dômyselné scény a duchaplné dialógy (ktoré "vyvážia" zas tie pátosové) ME funguje, lenže "bez diskusie" ho dávať na piedestál je strašný cynizmus. Pretože ak je toto to najlepšie čo mi má herný svet ponúknuť, tak.. we are screwed.
celá tahle diskuze je docela na pytel. Co se bere jako měřítko úspěšnosti? Prodeje, zisky, oblíbenost, kritické přijetí, status legendy (tedy takové BGaE) apod. Pak taky co s generacemi hráčů?

Do téhle diskuze bych se prostě takhle veřejně nepouštěl. Bez stanovení pravidel a spousty pátrání v historii to bude jenom bordel :)
@Say (25.04.2012 12:27): Modern Warfare?

Ale nějak specifikuješ, ni? Tam bylo nejvýraznější série, ne obdivuhodná trilogie. Žádná trilogie, co si zaslouží obdiv si nevybavuji, ale nějaké velmi výraznou sérii bych jmenovat mohl.
@7c (24.04.2012 23:18): Všechny díly ME mají z určitého pohledu závažné nedostatky, i tak si ale myslím, že udělali určitě pozitivní dojem na hafo lidí. Proč tedy bez argumentů považuješ jeho tvrzení bez argumentů za nepravdivé? :)
@Tulareanus (24.04.2012 21:26): "Mass Effect je bez diskusí jedna z nejlepších a nejvýraznějších sérií herní historie" <-- má vůbec cenu pokračovat v čtení textu, jehož úvodní premisa je neprávná? Hmm. Ne.