Jinak všem doporučuju hru za mága s moudrostí 25 vytáhnete ze všech postav naprosto cokoliv a můžu vám ríct že v jiných případech odhalíte jen tak 60% celého příběhu a minulosti bezejmenného :)
Diskuze
@Matthias (05.05.2012 21:42): třicet hodin?? já to hrál čtrnáct dní, těch třicet hodin se mi nezdá to bude nějaká pííí*na?
@Say (09.05.2012 23:45): no to právě že šlo celkem lehce, záleželo k jaké frakci jsi se přidal tuším, nebo to přijetí bylo podmíněné?? přesvědčení? už je to nějakej pátek co jsem to hrál :D
@Say (09.05.2012 23:17): Mě se být lawful ani nikdy nepodařilo a nepřijde mi, že bych o něco přišel. Tam to hraje roli snad akorát u nějakých předmětů.
@Say (09.05.2012 23:17): To nerieš.
@Fingon (09.05.2012 23:31): To vyžaduje zákonnost? Nebo dobro/zlo?
Jestli si dobře vzpomínám, tak měnit Bezejmennému přesvědčení jde hodně tuho.
Jestli si dobře vzpomínám, tak měnit Bezejmennému přesvědčení jde hodně tuho.
@Say (09.05.2012 23:17): Vhailor? A pak dvě kapky krve co přidávají stabilně +1 do odolnosti.
Je tu něco, co stojí za to být LE nebo LG?
@Kubulus (05.05.2012 21:28): No, o tom jsem taky přemýšlel. Bohužel nevýhoda Tormnetu je, že má fakt 30 hodin herní doby (vlastně se dá dohrát za 20 minut, když přeskočíš všechny dialogy - viz jedno video na youtube :D), je místy docela obtížný, dá se lehce zkazit, je potřeba být hodně pečlivý při každém kroku...
No, a když někomu, kdo vůbec nehraje hry tohle doporučíš, tak to hodně brzy vzdá....
Takže je snad lepší tak trochu ochuzený příběh, než nic...
Některým ne-hračům jsem příběh i ve zkratce popsal, abych ukázal, jak originální zápletky a dějový zvraty v PC hrách můžou být a někteří na to "že by si to třeba přečetli jako knihu" :)
No, a když někomu, kdo vůbec nehraje hry tohle doporučíš, tak to hodně brzy vzdá....
Takže je snad lepší tak trochu ochuzený příběh, než nic...
Některým ne-hračům jsem příběh i ve zkratce popsal, abych ukázal, jak originální zápletky a dějový zvraty v PC hrách můžou být a někteří na to "že by si to třeba přečetli jako knihu" :)
@Matthias (05.05.2012 20:17): Na Tormentu je dobré právě to, že je to, v rozměrech interaktivity, hra, při které se člověk vtělí do postavy, s kterou může jednat. To je na tom kouzelné. Prožívá tak jedinečné zážitky, při nichž mu nikdo nevnucuje žádné myšlenky, úvahy, názory: to se v textu vytratí. Hloubka Tormentu jinak není kdovíjaká, v zásadě jde jen o slepenec ideologií a myšlenkových směrů, ale právě to, že jsou v jednom světě, a hráč s nimi přichází tímto způsobem do kontaktu, je na tom jedinečné.
Jsem si proto celkem jist, že při přepisu se musí přednosti Tormentu vytratit. V nejlepším případě můžeš ten příběh nějak působivě interpretovat. Ale v tomhle podle mě není půvab Tormentu; to úžasné, co chceš předat lidem, jim nepředáš.
Jsem si proto celkem jist, že při přepisu se musí přednosti Tormentu vytratit. V nejlepším případě můžeš ten příběh nějak působivě interpretovat. Ale v tomhle podle mě není půvab Tormentu; to úžasné, co chceš předat lidem, jim nepředáš.
@Matthias (05.05.2012 20:17): Klidně se do toho pusť, rád si to přečtu :)
@Hamster (05.05.2012 19:58): vlastních knížek jsem už napsal několik...
Ale mně jde konkrétně o to, předat tento úžasný příběh lidem, co nehrají počítačové hry anebo se jim nechtělo procházet tuny dialogů :)
Samozřejmě, že je to jen takový nápad, který jsem tu zveřejnil jako reakci na to, že "neexistuje podle planescape pořádná kniha"
Ale mně jde konkrétně o to, předat tento úžasný příběh lidem, co nehrají počítačové hry anebo se jim nechtělo procházet tuny dialogů :)
Samozřejmě, že je to jen takový nápad, který jsem tu zveřejnil jako reakci na to, že "neexistuje podle planescape pořádná kniha"
@Matthias (05.05.2012 18:43): Nic proti ambicím, ale chceš-li napsat něco skutečně dobrého, napiš něco vlastního.
@AlieN (05.05.2012 18:14): Snažil bych se to napsat lépe, než brak, co má vydělat prachy jen na svém jméně.
@Kubulus (05.05.2012 18:03): Spíše bych to popsal Ich-formou ze strany Bezejmenného, včetně jeho pocitů, myšlenkových pochodů, popisů, co vidí kolem sebe atp.
@Kubulus (05.05.2012 18:03): Spíše bych to popsal Ich-formou ze strany Bezejmenného, včetně jeho pocitů, myšlenkových pochodů, popisů, co vidí kolem sebe atp.
@Matthias (05.05.2012 17:40): Aha, ty bys to sepsal kvalitně. Ok then, go ahead.
@Matthias (05.05.2012 17:40): V pochopení Tormentu jako universa, jehož příběhy a zážitky je radost odkrývat interaktivně, bych spíše doporučil se inspirovat. Tím více, pokud to děláš pro radost.
Například můžeš dopsat deník Fall From Grace, na který jsem směřoval dotazy o pár příspěvků nazpět. Ten bych si přečetl rád :-)
Například můžeš dopsat deník Fall From Grace, na který jsem směřoval dotazy o pár příspěvků nazpět. Ten bych si přečetl rád :-)
@AlieN (05.05.2012 17:37): no, ale všichni si stěžují, že to mělo blbou kvalitu :)
@Matthias (05.05.2012 17:07): PS:T přepsaný do knižní podoby už několikrát byl.
@USER47 (05.05.2012 17:08): Ne, asi bych to jen narval někam do PDF...
Fakt se mi nechce vydavatelovi vysvětlovat, co to je a o co jde a ještě mu dokazovat, že to má nějakou fanouškovskou základku :)
Fakt se mi nechce vydavatelovi vysvětlovat, co to je a o co jde a ještě mu dokazovat, že to má nějakou fanouškovskou základku :)
Pokud bys to chtěl prodávat, tak by to problém určitě byl.:D
Jinak to nikdo řešit nebude.
Jinak to nikdo řešit nebude.
Přemýšlím, že bych PS:T napsal jako román, jelikož jsem tak trochu spisovatel :D
Ale jestli by nebyl problém s autorskými právy, co? :)
Ale jestli by nebyl problém s autorskými právy, co? :)
@Kubulus (05.05.2012 14:58): Já bych řekl, že obsah deníku by byl nezbytně méně zajímavý, než samotná existence deníku, jehož obsah neznáš. Imo tak jak je byl záměr a dobrý nápad.
@Kubulus (05.05.2012 14:58): Knižní verze je, ale prý je to tak na úrovni knižních adaptací BG 1 a 2, možná i horší.
Nedokončené věci, o kterých se ví, dodal mod Unfinished business. Na další otázky bohužel odpovědi neznám.
Nedokončené věci, o kterých se ví, dodal mod Unfinished business. Na další otázky bohužel odpovědi neznám.
Otázka pro někoho, kdo se v tom více orientuje. Vyjádřil se Avellone o věcech, které se do Tormentu, předpokládám, nevešly? Míním teď například deník Fall From Grace, který mohl dost dobře mít někde bokem sepsaný, ale jen ho nestačil protlačit k realizaci. Možná vznikla i nějaká novela, o které nevím?... Romance, rozdělané koncepty, anything.
@Say (05.05.2012 11:46): S klidným svědomím můžeš rozdávat i po šestém levelu, na sedmém jen dostaneš bonus, takže pokud se tam vyhrabeš, tak si ho rozhodně vezmi. Ty tvé dosavadní expy ti na jiném povolání stejně budou k ničemu (ačkoliv mezi získanými povoláními můžeš přepínat).
@Hamster (05.05.2012 06:47): Trochu znám, měl jsem už plnou družinu a imo došel tak do 1/3 hry. Ale je to už nějaký pátek, takže mám jen hrubý náhled, o co v P:T jde. O to líp se teď orientuju a dávám dohromady útržky co si pamatuju. A Mebbeth samozřejmě vím=) Úvodní drobáky? Já už jsem skoro na 5 lvl!=D
@valcik (05.05.2012 07:48): Ok, takže do 6 lvl můžu s klidným svědomím body rozdávat. Díky.
@valcik (05.05.2012 07:48): Ok, takže do 6 lvl můžu s klidným svědomím body rozdávat. Díky.
valcik - ah a to já vždycky po opuštění márnice běžel k Mebbeth -.-
Já mám taky hru čerstvě rozehranou a blížím se ke konci, akorát mě ve hře štvou ty bugy :). Postavy se mi zasekávaj u východů, nebo když jsem vešel někam kde mám být sám a pak vyšel, tak mi nešli oslovit některý společníci abych je nabral zpátky :), nakonec se mi to po půl hodině povedlo. A teď mě nejvíc naštvalo to že jsem mluvil půl hodiny s Ravael a pak se na mě vrhla a sejmula mě. A při soubojích to nejde ukládat, takže celý znova...
@Say (05.05.2012 01:58): Prihodím tip, systém rozvoja postavy má jednu zaujímavú featurku. Nájdeš to síce aj v manuáli, ale ak rád objavuješ pravidlá hry na vlastnú päsť, radšej to ukryjem:
Po dosiahnutí siedmej úrovne sa postavička stane vo svojom povolaní špecialistom, získa významné bonusy a neskôr (lvl12?) sa stane vo zvolenom povolaní majstrom. Ak chceš mága, pokojne nahraj šesť úrovní za bojovníka, potom zmeň povolanie na mága a nahraj s ním siedmu úroveň bez ďalšej zmeny povolania. Tak urobíš zo svojho mága špecialistu a neskôr aj majstra, ktorý dostane ďalší slušný bonus.
Špecializovať sa dá len v jedinom povolaní, každé povolanie má iné bonusy a každá postava sa môže stať neskôr majstrom iba v tom povolaní, kde predtým dosiahla štatút špecialistu. Bonusy za majstrovskú úroveň sú ešte výraznejšie.
Po dosiahnutí siedmej úrovne sa postavička stane vo svojom povolaní špecialistom, získa významné bonusy a neskôr (lvl12?) sa stane vo zvolenom povolaní majstrom. Ak chceš mága, pokojne nahraj šesť úrovní za bojovníka, potom zmeň povolanie na mága a nahraj s ním siedmu úroveň bez ďalšej zmeny povolania. Tak urobíš zo svojho mága špecialistu a neskôr aj majstra, ktorý dostane ďalší slušný bonus.
Špecializovať sa dá len v jedinom povolaní, každé povolanie má iné bonusy a každá postava sa môže stať neskôr majstrom iba v tom povolaní, kde predtým dosiahla štatút špecialistu. Bonusy za majstrovskú úroveň sú ešte výraznejšie.
@Say (05.05.2012 01:58): Až změníš povolání, tak ti ty staty zůstanou a akorát nebudou přibývat, dokud nedosáhneš stejného levelu. O ty expy co do té doby nabereš v podstatě přijdeš, ačkoliv časem se ty úvodní drobáky v podstatě ztratí. Pokud ale už nevíš a chceš nespoilovací spoiler kam jít za změnou povolání (hra tě tam za ruku neodvede, ačkoliv je to po cestě), tak tady ho máš: Po opuštění márnice jdeš o jednu lokaci přímo na (severo) západ. Uprostřed náměstíčka je chatrč s postavou Mebbeth.
Jinak že tu hru neznáš ti celkem závidím.
Jinak že tu hru neznáš ti celkem závidím.
Hustý. Asi 4 hodiny se motám na 3 patrech márnice a pořád objevuji nové věci=)
Dotaz... Než se stanu mágem, bude to chvilku trvat, ale XP stále přibývají a levely stoupají. Není výhodnější nechat zvyšování statů až po získání nového povolání?
Dotaz... Než se stanu mágem, bude to chvilku trvat, ale XP stále přibývají a levely stoupají. Není výhodnější nechat zvyšování statů až po získání nového povolání?
@Say (03.05.2012 14:29): aha, už vidím. díky
@Matthias (03.05.2012 08:58): Jsou tam všechny verze ;)
@Say (02.05.2012 19:54): Skvělé. Jen škoda, že mám krabicovou verzi hry, ne GOG verzi :)
@AlieN (02.05.2012 00:56): Jj, pravdou je, že jsem předtím nějaký výrazný problém neměl.
@Say (02.05.2012 00:17): Klikatelné objekty jsou v pohodě i bez modů (pokud nějaké existují, nezajímal jsem se), žádný pixelhunting se nekoná.
@Matthias (02.05.2012 00:01): #mczhumor
@Hamster (01.05.2012 23:48): Takže nic, co by nějak podstatně ovlivňovalo příběh.
Jinak předpokládám, že hotkey (či nějaký mód) na zvýraznění klikatelných objektů neexistuje.
@AlieN (02.05.2012 00:17): Budu realista. Vím, že mě P:T pohltí a možná i překoná Fallout 2, ale s tím, kolik dneska mám času... Kdo ví, kdy to budu hrát podruhé=( Ale třeba ne, prázdniny jsou dlouhé=) Teda pokud se mi podaří sebrat všechny zápočty napoprvé.
Jinak předpokládám, že hotkey (či nějaký mód) na zvýraznění klikatelných objektů neexistuje.
@AlieN (02.05.2012 00:17): Budu realista. Vím, že mě P:T pohltí a možná i překoná Fallout 2, ale s tím, kolik dneska mám času... Kdo ví, kdy to budu hrát podruhé=( Ale třeba ne, prázdniny jsou dlouhé=) Teda pokud se mi podaří sebrat všechny zápočty napoprvé.
Občas se i v dialozích projeví snad všchny vlastnosti, ale základ je Cha, Int, a Moudrost. Ono stejně Planescape pojedeš ještě několikrát, takže to ani moc velká ztráta že teď nepodchytíš všechno (což ostatně nejde už kvůli omezení přesvědčením postavy)
@MCZ (01.05.2012 23:57): Na kouzla má vliv jen inteligence.
Malá obratnost asi jen způsobuje, že se kouzle někdy nepovede, když tě napadne ze všech stran celá tlupa nepřátel a energeticky do tebe sekají. To se ale moc často nestává :)
Malá obratnost asi jen způsobuje, že se kouzle někdy nepovede, když tě napadne ze všech stran celá tlupa nepřátel a energeticky do tebe sekají. To se ale moc často nestává :)
@Hamster (01.05.2012 23:48): Taky mám za to, že to funguje jen takhle. I když nemáchá náhodou mág rukama při kouzlení?
@Say (01.05.2012 23:46): Jestli tam něco podstatného u obratnosti je, tak ať mě někdo opraví (budu rád), ale já si vybavuji jen věci, jako že dokážeš kapsáře chytnout za ruku a takovéhle prkotiny.
Ok, nerad bych o něco podstatného přišel. Ono to asi v jedné hře stejně nejde, ale tak ten pocit=)
@Say (01.05.2012 23:39): Samozřejmě že ano. Nějaký vliv v dialozích má i pár bodíků do obratnosti, ale tuším nic podstatného. Tahle trojice je základ.
Vím, špatně jsem se vyjádřil. Spíš to překládám a doplňuju o vlastní poznatky.
@MCZ (01.05.2012 23:35): Počítá, je tam přímo nabídka pro český překlad. Je mi jasné, že nějaké hlášky a questy z UB přeložené nebudou, ale to neberu jako risk. A taky předpokládám, že pokud by se nějakému instalátoru něco v souborech češtiny nelíbilo, zařval by.
@Hamster (01.05.2012 23:38): Hm, takže charisma má také vliv na dialogy? Ne jenom na ceny v obchodech? A síla prý také umí v dialozích vyhýbat se některým bitkám.
@MCZ (01.05.2012 23:35): Počítá, je tam přímo nabídka pro český překlad. Je mi jasné, že nějaké hlášky a questy z UB přeložené nebudou, ale to neberu jako risk. A taky předpokládám, že pokud by se nějakému instalátoru něco v souborech češtiny nelíbilo, zařval by.
@Hamster (01.05.2012 23:38): Hm, takže charisma má také vliv na dialogy? Ne jenom na ceny v obchodech? A síla prý také umí v dialozích vyhýbat se některým bitkám.
@Say (01.05.2012 23:28): Já bych doporučil prostě namaxovat Int, Wis a Cha a na zbytek se vybodnout.
@Say (01.05.2012 23:28): V dialozích občas funguje třeba i obratnost. Jinak hlavně WIS a INT, CHA ti tuším tolik nepomůže, držel bych se spíše v průměru, zvednout se případně dá dodatečně.
Dobrý návod na instalaci různých fixpacků najdeš na GoGu, každopádně čeština může být trochu riskantní (i když GUI mod s většími fonty s ní tuším počítá).
Dobrý návod na instalaci různých fixpacků najdeš na GoGu, každopádně čeština může být trochu riskantní (i když GUI mod s většími fonty s ní tuším počítá).
@Say (01.05.2012 23:28): Ten navod uz na netu je. odkaz
Nějaké must known rady pro tvorbu postavy? Rozhodl jsem se do srazu tenhle dlouho odkládaný kousek konečně sjet (Hamsterova a Javorova slova na srazu mi pořád straší ve věži=) ). Měl jsem už možnost setkat se s většinou členů party a byl jsem cca v první třetině hry. Ale savy jsou rozbité a navíc je to dávno, takže si ani nepamatuju, co se tam přesně dělo. Rozhodně chci mága a co nejvíc voleb v dialozích. Takže inteligence, moudrost na max. U charismy a síly nevím... Jak moc to ovlivňuje dialogy? Odolnost půjde nízko, obratnost tak nějak přiměřeně.
A někdy během zítřka bych mohl i nahodit podrobný návod na zprovoznění těch nejznámějších úprav (Widescreen, UI, Fixpack, Unfinished bussiness a tweaks + čeština).
A někdy během zítřka bych mohl i nahodit podrobný návod na zprovoznění těch nejznámějších úprav (Widescreen, UI, Fixpack, Unfinished bussiness a tweaks + čeština).