Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Charakteristiky cRPG jsou celkem hezky sepsány na wikipedii (anglické). Unikátní vlastnost pro tohle odvětví her je to, že postava "sílí" v průběhu hraní. To rpgčka odlišuje zejména od adventur, kde je rovněž příběh, sbírání předmětů a rozhovory. "Akční" značí pouze zaměření převážně na boj. Takže ano - Diablo je Computer Role Playing Game:-)
Též je to možná podivné, ale první díl se mi stále nejvíce líbí graficky i co se týče hudby.
A v jakém nádherném pekelném ohni hynuli Black Knighti... :)

Jen škoda těch postav. Prakticky mě bavil jen mág, který nejvíce musel kombinovat různé dovednosti (kouzla).
@konvice (13.05.2012 08:24): Můžu se zeptat do jakého žánru Diablo patří když ne do RPG jelikož "akční mlátička s hraním si na rpg" žánr neexistuje.

Diablo je RPG, může se zařadit do nějakého subžánru jako "akční RPG" nebo tak něco když na tom někdo trvá, ale pořád to bude RPG.
Není to vuřt, jestli je Diablo rpg nebo není? Hlavně že je hra zábavná, no ni? :-)
@Slayer (27.07.2011 20:15): "Diablo bylo a je RPG, můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."

Diablo nikdy nebylo rpg, můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

:D :- *


Jinak jestli mě chcete přesvědčovat že diablo je rpg, tak ho tak i ohodnotím, jestli je diablo rpg, tak kurevsy špatné!!!!! a bude tomu odpovídat i hodnocení, avšak jestli je to akční mlátička s hraním si na rpg(za což diablo považuji), tak hodnocení sedí.
Diablo bylo a je RPG, můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
"Diablo 2 a zapojení hlavy? Sedím hodně hodin u PC, abych věděl, že ke stlačení tlačítka pohybu se rozanimování sekající postavičky postačí pouhý prst na myši."

Dotiahneme do dosledkov, potom zjednodnodusime a zistime, ze v Morrowinde tiez len ideme rovno a klikame aby sme pozabijali zopar panacikov a odklikali zopar veticiek, na ktorych stejne nezalezi ani makovy trt :)


Och a ked uz sa tu tolko opakuje otazka "co ti poskytuje X oproti Y", tak by som sa rad spytal co Vam poskytuje jablko oproti hruske :)
Nejsem to já kdo argumentuje těmihle RPGčky když obhajují svůj názor, že Diabla nejsou Rpg, takže neadresovat to mně...díky.

Say - To co píšeš platí i pro Diablo, tedy hlavně pro D2, ještě něco?

Ta tvoje poslední věta, no comment.

edit - viz pipboy...tak tohle se povedlo : )
Slayer: Přesně jak píše pipboy... Nechápu, proč porovnáváš neporovnatelné, ale ok.

Jak moc? Tak, že dokážeš aplikovat nejrůznější taktiky vyplývající z variability vývoje postav a povolání. Pokud to teda dokážeš.

Diablo 2 a zapojení hlavy? Sedím hodně hodin u PC, abych věděl, že ke stlačení tlačítka pohybu se rozanimování sekající postavičky postačí pouhý prst na myši.
Say, tak když už, v Diablu musíš také zapojit hlavu, pro D1 to tolik neplatí, ale v D2 smaozřejmě ano.

Jak musíš v IWD konkrétně zapojit hlavu tak moc, že to převyšuje Diablo?
A čo ak má hráč občas proste chuť na jednoduchšiu zábavu? To že je nejaká hra typu Diabla konceptom jednoduchšia a menej prepracovaná ako klasické RPG ju nečiní samo o sebe podradnou. Je to skrátka otázka preferencií.
Slayer: Zato v ID musíš zapojit hlavu. Ano, to je někdy těžké ;)
Drolin, IWD jsem hrál už dávno, ale že by to bylo v dungeonech nějak nápadité a nefádní, no nevím.

Stonekeep, hm, nezapomeň, že Diablo neni o královnách, trpaslících a pod. věcech, nemůžeš do toho napasaovat takový věci jen aby to nebylo fádní.
Say - hm, to jsem neřekl, ale ty už máš jasno, tak ti to vyvracet nebudu.

Richmond - Diablo taky neni hra pro každého, je hlavně o hrdinovi a když tě nebaví honba za předměty, neni pro tebe, je to jednoduché, mě naopak neskutečně bavilo se hnát za předměty a čekat co vypadne za nový. Fallout 1/2, hrál jsem to nesčetněkrát jako jediné z těch opěvovaných RPG, hrát to budu stále, ale bohužel trpí také chybami, které naopak diablo zase nemá ale má zase ty jiné.

Můžeš mi na oplátku napsat co nabízí ta podle tebe "prava" RPG oproti Diablu? Něco víc než více textu nebo víc úkolů, co kromě toho a nesubjektivního?
Sice to není izometrické ale... - Stonekeep :) Tomu říkám dungeon. Doly, trpasličí město, říše zimní královny a tak dále. Ale i ty dungeony v IWD jsou daleko zajímavější, a jelikož nejsou generované tak i designově smysluplné. Zahraj a uvídiš, akce je tam mraky.
Já tim myslím i Diablo 2 jelikož na něj se nadává úplně stejně jako na jedničku.

Diablo 1 se odehrává v podzemí a dungeonech, jak si prosím představuješ nápaditý, krásný a výrazný dungeon co se neokouká? IWD má nějak nápadité a neokoukané dungeony strkající D1 do kapsy? : ) D2 už snad tím co píšeš netrpí, ale nadává se na něj stejně.
Slayer: Dik za vycet. RPGcka, ktera bych hral podruhe by se dala spocitat na prstech jedne ruky. Tudiz predstava, ze bych hral znovu tuto hru, aby mi tam vypadl jinej predem v jiny fazi hry z jineho nepritele, je pro me primo odpudiva :) Nevyhledavam ani tuny nepratel (nicmene masovejsi tahove bitky - napr, ala Pool of Radiance 1 - mam rad). Pro me osobne ty "prava" RPG (Wizardry, Realms of Arkania, Amberstar...blabla) nabizi oproti teto akni hre to, co Diablo nabidnout nemuze.
Slayer: Chceš říct, že máš raději generovanou kvantitu, nad propracovanou kvalitou? Ah, ok.
Slayer: Nic proti, ale to myslíš ty nachlup stejná patra dungeonů? Protože pokud se tu stále bavíte o Diablu, tak ty byla více než fádní a okoukaly se za pár desítek minut.

Radši tedy dám přednost krásné předrenderované grafice v IWD, Arcanu nebo Greyhawku.
Richmond - nabízí generovaný svět, který neni stejný a neokouká se, hodně to podporuje znovuhratelnost. Nabízí stovky předmětů kdy i ty pevně dané např. unikátní mají generované atributy, drtivá většina je má zcela generované, nikdy nevíš kde a kdy ti co vypadne. Nabízí možnsot upravovat zásadně své věci. Nabízí velké množství akce, velké množství nepřátel, kteří jsou také generovaní a ne vždy stejní, nabízí líbivý design, který má koule, tím myslím, brnění vypadají krásně, zbraně, postavy ve zbrojích atd.

Něco je subjektivní jako ten design, něco je ale zcela jasné jako množství věcí, generovatelnost atd. Které uznávané "pravé RPG", které se dává za vzor pravého RPG něco takového má?
Slayer:"Je zajímavé jak zastánci Diabla nikdy neřeknou, že ta vychvalovaná "pravá" RPG jsou na prd, protože postrádají zase to co nabízí Diablo..." - to mi rekni, co nabizi Diablo a ty "prava RPG" to nemaji?
Slayer: "Co je to akční hra s několika rpg prvky?"

Myslím, že odkaz v závorce hovoří za vše. Primární žánr akční hra, sekundární RPG... v tom rozhodně problém nevidím. Nicméně to bylo nabídnutou pouze jako jedna (horší) varianta, hack and slash je myslím poměrně přesné a už i celkem mezi hráči zajeté označení.

Přesně podobným zdlouhavým diskuzím jsem se chtěl už v předchozím příspěvku vyhnout, ale tedy dobrá... myslím, že co Diablo nedělá skutečným čistým RPGčkem tu už vypsáno minimálně jednou bylo. Ale tak tedy znovu, jedná se především o ten role-playing, který máš ostatně i v samotném názvu žánru. Tudíž v prvé řadě možnost nějakým způsobem zformovat postavu k obrazu svému a hrát si tak určitou "svou roli", tedy v podstatě se jedná o možnosti tvorby postavy (přesvědčení,rasa, povolání), vývoj postavy, ale to hlavní je možnost určité volby v plnění questů a třebas i v těch dialozích a tím si i do jisté míry customizovat tu svou postavu (a především se s ní tak i lépe sžít)... tj. budu hajzl, dobrák nebo jen mi bude osud ostatních lhostejný? A nesnaž se tu předhazovat, že jiná RPGčka jsou pouze o těch dialozích, oni těch soubojů mají celkem hodně a tudíž stejně tak na kvalitní úrovni je i to lootování a další věci s tím spojené. Diablo se právě omezuje POUZE na ty souboje a vývoj postavy, ale už nenabízí nějaký ten backround a hraní té své (především charakterové) role.
"Je zajímavé jak zastánci Diabla nikdy neřeknou, že ta vychvalovaná "pravá" RPG jsou na prd, protože postrádají zase to co nabízí Diablo, vždycky je to jen o rýpání do Diabla ale ne naopak." Teraz neviem či si tak naivný alebo zas len zovšeobecňuješ na základe vlastných neskúseností, pretože to tak nie je. Stretol som sa s veľa ľuďmi, ktorým vadili fallouty, baldur's gaty a iné hry s poriadnym RPG systémom práve preto, že mali ten RPG systém a neboli to len rubačky s lootom a neboli tak podľa nich poriadne RPG, ale pretože by som zas úplne zbytočne zabil xy času vysvetľovaním/argumentovaním (teraz myslím celú diskusiu tu, nie to na čo reagujem u teba), tak na toto ani nemusíš reagovať, len som sa chcel ešte trochu vyjadriť. :)
Tak ono to nebylo mířeno konkrétně na tebe, ale obecně.

Co je to akční hra s několika rpg prvky? To je tak nic neříkající pojem, že si pod tim těžko něco konkrétního představit. Mně RPG u Diabla tedy rozhodně nevadí a nehcápu ty věčné nářky jak Diablo neni RPG a nesplňuje nějaké požadavky přičemž jsem ještě neviděl jaké to jsou, ale podle toho jaké hry se dávají jako vzor, je to patrně opravdu hlavně ta tuna textu a mnoho úkolů či vliv hráče na svět, a to je na RPG trochu málo stejně jako je na RPG trochu málo co nabízí Diablo, ty hry si prostě nemají co vyčítat, respektive ti zastánci her.

Ok, beru na vědomí a určitě někdy zkusim.
Slayer: Ale tady přeci vůbec nejde o nějakou "podřadnost", já mám Diablo like hry často stejně tak rád, jako některé ty "s tunami textu" a nedělá mi problém je postavit do stejné roviny;).

Tady jde především o to, co pojmenování "RPG" reprezentuje a ano, skutečného "role-playe" je ve hře žalostně málo (ona tedy ani ta tuna textu nutně nedělá RPG RPGčkem), pročež pojmenování "hack and slash" či třebas jen akční hra s několika RPG prvky (stejně jako je to v případě například takového Dark Messiah of Might and Magic) mi sedí daleko více.

Zahraj si je a uvidíš (obzvláště ten Divine Divinity) na GOGu jsou stále dostupné, bohužel obě mají celkem zmrvenou druhou herní polovinu, ale tak což... nic nemůže býti perfektní.
Isair - nehrál jsem, takže nemohu moc soudit, ale nechce se mi moc věřit tomu, že by kdy existovala hra, která zkombinuje vše co by mělo takové pořádné RPG mít, alespoň dle mých představ. Podle těch věčných hádek se zdá, že té samozvané "lepší" skupině lidí, která nemůže Diablo v kolonce RPG vystát a jepro ně moc hloupé, stačí k pořádnému RPG jen tuna textu a víc snad nic, ale to je trochu málo. Pro mě je takové RPG stejně na pendrek jako pro ně Diablo.

Je zajímavé jak zastánci Diabla nikdy neřeknou, že ta vychvalovaná "pravá" RPG jsou na prd, protože postrádají zase to co nabízí Diablo, vždycky je to jen o rýpání do Diabla ale ne naopak. Ještě je zvláštní jak jiné žánry tenhle problém nemají, nejsou tu žádná pravá FPS a pak nějaké podřadné subžánry, které je hřích řadit d kolonky FPS, bůh ví proč to určitou skupinu lidi tankuje jen u toho RPG.
Slayer: Poměrně dobře to zkombinovali například v Divine Divinity či třebas i v Lionheart: Legacy of the Crusader.

K tomu ostatnímu... nevím, zda-li jsi dostatečně pochopil pointu, ale... hmm, vlastně to tu raději nehodlám dále rozebírat, už takhle je tato diskuze dosti směšná.

Pro klid duše jsou naštěstí podobné hry čím dál častěji označovány pouze jako hack and slash, čili jsem vlastně spokojen;).
No a jak je to teda s tema itemama v Gauntletu a jinejch radoby predchudcich? Je nejaka ta honba za jeste lepsi vybavou s krz haldy dropu, nebo je ta podobnost ciste o tom ze je to fantasy rubacka?
MickTheMage: Pomôže ti keď tú vetu rozpíšem, tak aby ju konečne pochopil?

Diablo, s ohľadom na definíciu klasického RPG, ktorú priamo nespĺňa, v tomto vôbec nezlyháva, pretože pomohlo nastoliť a spopularizovať vlastný subžáner, ktorý neskôr dostal pomenovanie Diablovka.

Možno som to napísal prvý krát nepríliš zrozumiteľne ale bez ohľadu na to ako si to pochopil, jasne som ti vysvetlil ako som to myslel. Viac ti dokazovať nepotrebujem, pretože ak ak nepochopíš ani toto, tak ti niet pomoci. Aj tak iba vyvolávaš zbytočný flame a poďla všetkého sa na tom ešte aj bavíš. Prepáč, ale na toto nemám chuť, ak však stále cítiš potrebu to rozoberať, tak si to so mnou rieš cez súkromnú poštu.
Pro někoho je RPG když může dlouze žvanit a plnit hafo úkolů s malým důrazem na akci a na výbavu hrdiny a jeho skillů v jednom a tom samém světě. Pro někoho je zase rpg když může sbírat spousty předmětů náhodných parametrů a tunit si svého hrdinu jak po stránce výbavy, tak po stránce skillů s velkým množstvím akce a to vše s malým důrazem na příběh, dialogy a questy v generovaném a ne vždy stejném světě. Kdo má právo o jednom říci, že je to rpg a to druhé ne? Ty hry si nemají co vyčítat, každá vsází na to svoje, bohužel nikoho nenapadlo to zkombinovat, ale takovej už je život.

Hádat se o tom je naprostá blbost...jo a mám v kafi vlas.
M.a.t.t. napisal: "Diablo v tomto vôbec nezlyháva, kedže nastolilo vlastný subžáner."

Uhm, co si napisal? Hovadinu samozrejme ;) Uz to nevyzehlis. :)
Tak ešte raz MickTheMage: Netvrdil som že to bola prvá hra svojho druhu, prečítaj si to znova. A ak si pozorne prečítaš aj môj prvý príspevok, zistíš, že som netvrdil, že niečo "zakladalo" ale že niečo "nastolilo". Čím som myslel aj to, že vďaka nemu sa tento subžáner dostal do podvedomia ľudí a spopularizoval. Facepalmy si nechaj pre seba.
Tak este raz. M.a.t.t.. Diablo nebola ani prva hra svojho druhu a vdaka dobremu nacasovaniu, a kombinacii istych prvkov (bohuzial) ani posledna. Ano, Diablo moze za to, ze odrazu sa vo svete objavilo x-klonov, ale urcite nic nezakladalo. Co je samozrejme, historicky dolozitelny fakt. Okrem toho, ze revitalizovalo akcny zaner, tak - ako dodavaju niektori autori - ma na svedomi i popularitu zobrazenia sveta aj v ostatnych (niekedy uplne cistokrvnych) RPG. Aj ked o tom by sa tiez dalo polemizovat.
Samozrejme, to je z toho čo som napísal viacmenej jasné. (čize nechápem ten rýpavý tón)