Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
The line between fact and fiction becomes hopelessly blurred. And nowhere as vividly as in Night Springs. 

Alan Wake’s American Nightmare je dost zajímavý kousek, který se liší od původního Alan Wake, ale pořád si zachovává ten podivný, temný vibe. Tady nejde ani tak o psychologický horor a budování atmosféry, jako spíš o akčnější a přímočařejší zážitek. Místo temných lesů a mlhy Bright Falls se přesouváme do pouště v Arizoně, kde světla moc není, ale příšer o to víc.

Hlavní hrdina Alan má tentokrát před sebou úplně jiný typ problému – je tu něco jako jeho zlý dvojník, Mr. Scratch, který po něm jde a dělá mu pěkný peklo. Zatímco v původní hře byla temnota spíš něco abstraktního a děsivého, tady máte mnohem konkrétnějšího nepřítele. Scratch je fakt slizoun, a je to takový ten záporák, který vám svou arogancí a děsivým úsměvem poleze na nervy. Ale jako postava je parádně napsaný, takže o to víc máte chuť mu zatnout tipec.

Co se týče gameplaye, tahle hra je mnohem víc o akci – skoro jako by si vzala původní koncept a napumpovala ho steroidy. Nepřátel je víc, zbraní je víc, a přestřelky jsou o dost intenzivnější. Někdy se mi dokonce zdálo, že temnotu už tolik nevnímám jako děsivou sílu, ale spíš jako něco, co mám prostě rozstřílet, a to trochu mění celkový pocit ze hry. Vzhledem k tomu, že jsem si v původním Alanovi zvykl na takový ten pomalejší, napjatější styl, kde každý krok může být poslední, tady jsem měl pocit, že hra trošku ztratila ze své tísnivé atmosféry.

Ale co se mi fakt líbilo, byl ten bizarre styl příběhu. Působí to skoro jako jeden z Alanových hororových příběhů, co se zvrhnul úplně jiným směrem. Tahle hra si totiž trochu hraje s formátem a hodi vás do opakujících se událostí, což vám nejdřív přijde zvláštní, ale postupem času to začne dávat smysl. Jako když jste uvězněni v nějaké noční můře, co se pořád točí dokola a vy nemůžete ven – taková zvláštní časová smyčka, která tomu dodává trochu surrealistický nádech.

Celkově, Alan Wake’s American Nightmare je super akční odbočka od původní hry. Pokud jste milovali původní Alan Wake kvůli atmosféře, možná vám tady bude něco chybět, ale pokud máte chuť na větší dávku akce a lehce ujetý příběh, tak tahle hra určitě stojí za to. Teda pokud nevadí, že se dá dohrát za 2-3 hodiny, takže působí trochu jako DLC.

All I did was take the things you always wanted and never had the balls to go for! It's my turn now! It's my life! It's my life!
+14
  • PC 75
V roce 2014 obdrženo zadarmo na gogu. Odehráno 2020. Jeden z delších restů dohrán. A co mi přinesl?

Poměrně zajímavou jednohubku o americkém spisovateli Alanu Wakeovi, který se ocitl v určité časové smyčce se svým zlým alter egem. Tím se dá k příběhu říct v podstatě vše. Postav zde není mnoho, lokality všeho všudy tři. Každou si ale užijete třikrát.

Gameplay je v podstatě repetativní, časem ovšem přituhuje. Zbraňový arsenál se časem rozšiřuje, vystačíte si ale i se základními zbraněmi. Důležité jsou tentokrát světelné granáty, bez ktrerých by byla hra peklo.

Jelikož je hra krátká a příběh docela zajímavý, nemusíte čekat přes šest let jako já, abyste hru vyzkoušeli. Na daný čas jistě zabaví.

Pro: Příběh, hra se světlem, akorát dlouhé

Proti: Repetativní, recyklace lokací

+13
  • PC 70
"Alane... tak už se kur*a probuď..."
American Nightmare je takovým samostatně spustitelným rozšířením k původní hře, které stejně jako DLC svým způsobem příběh nijak moc neposouvá. Tentokrát se Alan ocitá uvnitř televizního seriálu, který byl v originále několikrát zmíněn a zároveň tak prožívá časovou smyčku. Jednotlivé lokace tak projdeme celkem třikrát a není to ani nijak zábavné.

Původní atmosféra nikde a celkově to působí levnějším dojmem. Auto tentokrát řídit nemůžeme a některé postavy (nazdar profesorko) mají minimum animací. Co však pochválit můžu jsou tentokrát lépe využité filmečky s živými herci nebo vylepšený bojový systém. Automatické zbraně jsou zábavné a jsou tu konečně i různorodější nepřátelé, což jsem na základní hře kritizoval. Suma sumárum to má o trošku horší kvalitu než originál, ale pořád to na jeden večer zabaví.

Pro: Wake a jeho doppleganger, vylepšený bojový systém, filmečky

Proti: Délka, animace, nelze jezdit autem, horší příběh/hloupá časová smyčka

+11 +13 −2
  • PC 65
American Nightmare je samostatně spustitelné rozšíření původní hry. Hratelností se ovšem od svého předchůdce odlišuje. Hra je zaměřena více na akci, která je nyní variabilnější a tím zábavnější. Zvýšilo se tempo hry a příběh ustoupil do pozadí. Boje jsou zajímavější díky novým druhům nepřátel i zbraní. Ty nyní zahrnují i kousky s vyšší kadencí, což se na zástupy nepřátel hodí. Některé ani není nutné osvětlovat. Herní doba jsou pouhé 4 hodiny a celou dobu se Alan pohybuje v pouhých třech lokacích. Ty ovšem navštíví rovnou třikrát díky časové smyčce. Pokaždé dojde k větším či menším změnám, takže nuda nehrozí. Přesto je krátká herní doba spíše výhodou, protože samotná akce by o moc déle zábavná nebyla.

K dispozici je také arkádový režim ve kterém je nutné přežít do svítání stále náročnější vlny nepřátel. Map je sice dostatek, ale nějak jsem neměl důvod zkoušet více než tu první. Sbírání stránek z Alanova rukopisu má mimo doplnění příběhu nově i další důvod. Slouží totiž k odemykání kufrů s lepšími zbraněmi - slušný nápad. Také zasazení do městečka Night Springs, známého již z původní hry, je fajn. Samotné lokace jsou také povedené, především observatoř a autokino, ale nemusely při každé smyčce projít takovým zkrácením. Lepší by byla změna při stejné délce. Ve výsledku jde pouze o průměrnou akční verzi hry u které se bohužel ztratil příběh a částečně i atmosféra. Vzhledem k herní době a za nízkou cenu se to odehrát nechá, ale žádný zázrak nečekejte.
+22
  • PC 60
Jmenuji se Alan Wake. Jsem spisovatel a tvůrce.

Kdo by řekl, že mě bude bavit poměrně krátké DLC více jak původní Alan Wake, kterého jsem kritizoval za vysokou repetitivnost, předvídatelnost a malý počet nepřátel i zbraní.

DLC American Nightmare se k původní hře staví v podstatě stylem "Co nám nefungovalo minule vynecháme a k tomu přidáme více akce". DLC tak získává na svižnosti, která tak zoufale původní hře chyběla, a navíc přidává několik zajímavých nápadů.

Více nepřátel. Více. A také zbraní. Jo, více zbraní...

Jeden z nedostatků původní hry, tedy málo zbraní a typů nepřátel, je v DLC American Nightmare minulostí. Samotný boj se stává více akční a tak hráč dostává do rukou kromě pistole, brokovnice a pušky také například uzi, silný revolver, automatickou pušku, či nastřelovač hřebíků. Světelná pistole taktéž nechybí. Také nepřátel již není pár, ale jsou zde nováčci. Oproti původním pár lidem obestřeným tmou se zbraněmi na blízko se zde hráč setká například s nepřítelem, který se může proměnit v hejno ptáků, ztratit se v bitevní vřavě z dohledu a opět se zhmotnit například za zády a zaútočit. Nebo lze potkat postavu házející kousky temnoty, která chvíli po dopadu vybuche, či pavouky, nebo nepřítele, který se po zásahu rozdělí na dva slabší, kde se každý po zásahu rozdělí opět na dva slabší. Variabilita šla jednoduše obrovsky nahoru, už jenom proto, že třeba pavouky není potřeba zastřelit, stačí je pouze osvítit, rozdělené slabé nepřátelé naopak pouze zastřelit bez nutnosti použít svítilnu. Jednoduše řečeno, hra není tak monotónní jako původní Alan Wake a na různé nepřátele mohou platit různé postupy

Najednou mě pohltila temnota, zastřela mé smysly a já byl opět na pláži. Znovu. A pak znovu...

American Nightmare nemá zdaleka tak dobře podaný příběh jako původní Alan Wake, na druhou stranu přichází s hrátky s časem ve stylu filmu "Na hromnice o den více", nebo možná bych se nebál říct dle filmu "Na hraně zítřka". Heslo "Live, Die, Repeat" by se dalo úspěšně použít i na toto DLC. Alan Wake je uvězněn v časové smyčce a pokaždé když dojde na konec daného časového úseku, objeví se opět na začátku. Pokaždé když se daný úsek zopakuje, může, ale nemusí, být něco jinak. Díky tomu procházení stejných lokací získává na atraktivitě a hráč očekává, co se změní, co bude jinak, a jak ho to ovlivní. I když by se dala hra s časem pojmout lépe, vždy jsem si říkal, co asi přijde "teď". Hra se tak snaží maskovat pouhé tři prostředí ve kterých se odehrává, poměrně se jí to ale i daří. Díky menší rozloze navíc není tolik cítit prázdnost celé hry a tak i v tomto směru působí DLC lépe jak původní hra.

Tvořím, tedy jsem...

Alan v DLC sám sebe tituluje nejen jako spisovatele, ale také tvůrce. Jeho příběh se tentokrát neodehrává v prostředí z původní hry, ale pohybuje se v prostředí seriálu Night Springs. Tomu odpovídá lehce nadsazená atmosféra celého DLC, tak jako styl vyprávění, který je odlišný. Oproti původní hře je atmosféra méně tíživá, ale hraní je naopak zábavnější.


DLC American Nightmare využívá samozřejmě původní engine, hra je ale přesto barevnější, řekl bych i více detailní. Hudební doprovod je skvělý a rocková hudba při velkých bitvách dodává akci pořádnou šťávu. Přesto umí tvůrci stále brnkat na strunu strachu z neznáma: to když se před hráčem zvednou auta z parkoviště a proletí se vzduchem, nebo začnou vypadávat lampy s kužely světla v pořadí jak k nim hráč běží.

Suma sumárum, mechaniky z původní hry jsou zachovány pouze některé, DLC přídává další nepřátele i zbraně a boje jsou tak více zábavné. Příběh defacto absentuje, což ale DLC vynahrazuje zajímavým časovým paradoxem.

Pro: Zajímavý nápad s časem, více nepřátel i zbraní oproti původní hře, větší variabilita soubojů, slušný spád

Proti: Pouze 3 prostředí, potlačení původní atmosféry, poměrně krátké

+11
  • PC 70
seriál night springs byl už v alanu wakovi strašně cheesy a v american nightmare jste v jedné z jeho epizod. tam, kde dlc ztrácí na výborném příběhu z původní hry, to dohání akcí, která je minimálně o úroveň lepší. nečekal jsem to, ale bavil jsem se celou dobu.

Pro: akce, alan wake universum

Proti: horší příběh než v původní hře

+10
  • PC 80
Akčnější Alan Wake v líbivém prostředí béčkových amerických filmů „kdesi uprostřed pouště, v tajemném motelu osvětleném bzučivými lampami, kde se oblast 51 nachází asi někde za kopečkem“. Alan je zde pronásledován svým démonickým dvojníkem Scratchem, který v mých očích pobral nemalé množství charismatu a uvrhne Alana do jakési časové smyčky, kvůli které nás přinutí několikrát poslouchat písničku od skupiny Kasabian. Fanoušky původní hry musím upozornit – nejedná se o pokračování původní hry, a ačkoliv to původně měla být dvojka (jsem rád, že ne) nakonec je to jen takový bonusový spin-off.

I když se kvůli časohrátkám podíváme do lokací postupně třikrát, nikdy mi to nepřišlo jako zbytečná recyklace, naopak to otevíralo nové otázky a cítíte gradaci. Líbila se mi nová zbraň – nastřelovač hřebíků a k tomu i skvělý nový druh nepřítele, který se může efektivně rozdvojit a transformovat do hejna vran. Na různých místech k nám promlouvá Scratch a spolu s Alanem tvoří hezké dynamické duo, které je radost poslouchat, protože jejich dabér je naprosto perfektní. Oproti původní hře zde také přibyly hrané scény a celá epizoda vlastně připomíná díl nějakého seriálu. Dejme tomu třeba taková vánoční speciální epizoda – akorát bez těch Vánoc.

Pro: Tajemno, hudba, Scratch

+24
  • PC 65
Extrémně krátký kousek, který vám nabídne přesně ten typ zábavy, který vidíte už jen na obálce. Béčkovost starších hororů a nic zajímavého. Původní díl se mi nadmíru líbil proto mě zklamalo, že se tento "kraťas" vydává cestou akčnosti. Chyběl snad už jen systém krytí.
Pokud bych to ale měl brat jako pouze akční hru s jemně hororovým podtextem, tak to není tak špatné. Převážně rozdílný arzenál potěší.
Příběh by si zasloužil delší herní dobu. Je zajímavý a rozhodně by se dal protáhnout na plnou hru, kdyby se upravil. Hlavně neustálé posunování času mi lezlo na nervy. Nechci prostě hrát stále tu stejnou úroveň. Poháněl mě v podstatě jen příběh.
Bohužel jsem i do těch 3h pocítil stereotyp. Je to převážně level designem, který má sice svůj princip, ale prostě nedokážu se přes to přenést.
Grafika je ještě o něco lepší než v původním Alanovi a náročnost je dost v pohodě. Hezky se na to kouká a nepřijde mi, že hra stárne. V tomhle se odvedla dobrá práce.
Je to jednoduše slabý odvar předešlého dílu, který se zaměřuje na něco naprosto jiného. Přesto oceňuji snahu tvůrců o změny hratelnosti v této značce.

Pro: akce, arzenál, grafika, příběh, náročnost

Proti: délka hry, naprosté vypuštění hororu, level design, stereotyp

+14
  • PC 75
American Nightmare je krátky, priamočiary a akčnejší doplnok k Alan Wake. A tak to aj treba brať. V tom sa skrýva celá zábava tohto titulu a hra to vôbec nezakrýva. Nepriateľov bude viac než bohov v Indii. Častejšie ako nepriatelia na vás budú spoza rohu vyskakovať už len krabice s nábojmi a z diaľky po vás budú hádzať očkom kufríky s novými hračkami. Uzinu vymeníte za luparu, rýchlopaľnú brokovnicu za útočnú pušku.

Príbeh sa snaží ukázať, čo sa stalo po udalostiach pôvodnej hry a ako taký mi nevadil. Ku koncu sa ale stal tak predvídateľný, že už ma začal nudiť. Nie som fanúšik opakovaného prechádzania tých istých prostredí a aj keď sa autori snažili každý nový prechod spraviť o niečo odlišný, v ústach mi ostala nepríjemná pachuť snahy rýchlo niečo zbúchať a vydať. Hlavne záver som čakal o niečo nápaditejší.

Páčili sa mi hrané scénky a aj grafika bola fajn. Viac snahy by si zaslúžili animácie, ale celkovo veľmi nemám čo vytknúť, keď zoberiem do úvahy rok vydania. Zvuková stránka bola taktiež dobrá. Soundtrack sa ku koncu hry spustí aj pri niekoľkých súbojoch a ako taký je veľmi dobrý. Keď si ale na to spätne spomeniem, príde mi, že sa autori až príliš kŕčovito snažili napodobniť koncertnú scénu z pôvodnej hry a v tomto prípade to u mňa vôbec nezabralo.

Po dokončení príbehu som sa pustil aj do arkádového módu, kde treba v rôznych prostrediach prežiť 10 minút a podľa zabitých nepriateľov vás hra ohodnotí výsledným skóre. Vďaka novým druhom nepriateľov to bola celkom zábava a ak neroztrieskam stôl, skúsim dať všetky úrovne na 3 hviezdičky.

Možno som málo kritický, vzhľadom na to, že ma hra stála asi 2 a pol eura, ale mám z nej vcelku pozitívny dojem. Bola to proste krátka zábava, ktorá padne vhod na odreagovanie a na jeden, dva dni zabaví.

Pro: samotný boj, soundtrack, noví nepriatelia

Proti: opakované prechádzanie úrovní, záver

+15
  • PC 60
Líbilo se mi brakové a trochu humorné zasazení hry. Vítejte v Night Springs! Alan to rozhodně nemá lehké. Jeho realita s ním lomcuje co to dá. Je to běh na dlouhou trať. Vypadá, že je s tím ale smířený. Všechno už bere s takovým nadhledem a klidem. Vypadá to, že i zapracoval na fyzické kondici. Temnota se ale taky vyvíjí. Potká tu spoustu nových nepřátel. Až jsem si říkal, že už tu mohli být klidně dřív.

Dostane k tomu i nové kanóny. Nutno podotknout, že většina z nich je hodně zábavná. Na noční můru je to obtížné asi jako původní hra na normal. Takže žádný stres. Skoro zmizel i respawn nepřátel. Grafika je hezčí a plynulejší. Po technické stránce je to dotažené k dokonalosti. I na všechny NPC je pěkný pohled. Všechno jsou to pohledné ženy.

Bohužel samotný rozsah hry je hodně ošmelený. Pouhé 3 lokace. Na takhle malou rozlehlost mi přišla hra nějak dlouhá. Ke konci už se dostavoval trochu stereotyp. Příběh je po vzoru pořádného béčka pěkně předvídatelný. Nijak mě netáhl. Proto mi hra přišla trochu natahovaná. Arkádový režim jsem si sice zkusil, ale nějak mě nechytl. Střílení bylo dost a dost už v příběhu. Záporák mohl být taky větší výzvou, na to jak machroval.

odehráno: 7 hodin
achievementy: 6/12

Pro: nové zbraně a monstra, zasazení děje, vylepšená grafika, hudba a ozvučení

Proti: jen 3 lokace! v příběhu

+13
  • PC 40
Tahle hra je Alan Wake bez toho, co dělalo Alana Wakea tak skvělým...a sice bez dobrého mysteriózního příběhu, bez okouzlujících scenérií, bez hororové atmosféry, bez těžší obtížnosti, bez seriálového ztvárnění, bez napětí a především bez uvěřitelnosti fikčního světa.

Tam, kde jsem se v původním Alanovi třásl na každý rukopis, každý rozhovor, telku nebo rádio, abych se dozvěděl ze spletitého příběhu něco víc, zde jsem tyto věci podstupoval jen z povinnosti. Celý koncept American Nightmare je nezajímavý a odfláklý. Tohle DLC využilo z Alana Wakea především základní hratelnostní prvek "osviť a zastřel" a ten využívá do mrtě, to, pro co mám rád Alana Wakea, zde však takřka vůbec není.

Parodická složka není, s výjimkou samotného konce, tak silná, aby její přítomnost neznamenala něco jiného než pouhou znouzectnost. Herní prostředí nepůsobí jako svět, ale jako placka, na které jsou položeny 3D objekty. Samotný příběh nepřinese prakticky nic nového, pouze připomene staré věci z původní hry.

Na krátké zabavení to lze použít, ale literární hororový skvost, jakým je původní Alan Wake, už to tedy opravdu není.
+13 +14 −1
  • PC 75
Pokračování či spíše doplněk původního Alana Wakea uzavírá příběh původní hry. Rozsahově se s ní samozřejmě nemůže srovnávat. Alan zde má již image ostříleného "bojovníka světla", který nedbale, vším co je zrovna po ruce, rozpráší kdejakou temnou havěť a ani se u toho příliš nezapotí. Je zde patrná větší nadsázka až ležérnost než u původní hry, která je mimo jiné reprezentována vystřídáním Alanova kvádra za kostkovanou košili a rifle (kde k nim přišel, ví asi jen Mr. Scratch).

Já o vlku a vlk v další větě... Záporák Mr. Scratch je dokonalý padouch a slizoun par excellence, který příběh zpestřuje občasnými televizními vstupy plnými zběsilého řádění prokládanými demotivačními promluvami do duše ke své (doslova) lepší polovičce.

Co se týče hratelnosti, ta dostala výrazně arkádovější ráz a prvky. Opět budeme sbírat stránky z Alanovy knihy, které doplňují a vysvětlují příběh, navíc nově slouží k odemykání beden s bonusovými zbraněmi, těch poněkud přibylo. za zmínku stojí především nýtovačka, která ještě více podtrhává nadhled celé hry.

Přibyl rovněž nový mód, ve kterém musíte (no, vlastně nemusíte, že) zůstat naživu po určitou dobu, kdy na vás ve vlnách útočí všechny možné druhy nemrtvých. Těch je podstatně více druhů než v původní hře, např. frajer, který se na světle efektně rozskočí na dvě menší kopie a ty na další dvě atd. Kromě toho se setkáme s jakýmsi ptakotýpkem, který se tu a tam promění na hejno ptáků, jen aby následně opět fúzoval a zákeřně se Vám zezadu zakousl do krku.

Celkově hodnotím pozitivně, i přes kratší rozsah, méně hutnou atmosféru. Jako doplnění příběhů je to ovšem zcela dostačující, prostě pěkná třešnička na dortu jménem Alan Wake. Doufejme, že se dočkáme druhého chodu.

Pro: doplnění příběhu, nové druhy nepřátel, více zbraní, Mr. ...wait for it... Scraaaaatch!

Proti: Slabší atmosféra, krátký rozsah

+13
  • PC 85
Pominu-li poměrně frustrující souboje, myslím, že úvodní díl Alan Wake je jedním z nejzajímavějších a nejatmosféričtějích herních titulů posledních pár let. Jak je na tom DLC, které Alanův příběh tak trochu vysvětlí a ukončí?

Řekl bych, že lépe. Alanovo zbrojní vybavení se totiž rozšířilo o pár dlouhých zbraní s vyšší kadencí a pokud Alan nalezne co nejvíce rukopisů, může svůj arzenál rozšířit o další zajímavé kousky, které Alanovy souboje s duchy temnoty dělají podstatně snesitelnější a tedy bez otravných zákysů.

Zlepšení jsem zaznamenal i v grafické stránce, které postrádala méně šedi, což jí ovšem nijak neubíralo na stále povedené atmosféře.

Teď se tak trochu vrátím k úvodu, kde píšu o Alanově zbrojním arzenálu. U úvodního dílu jsem v některých hektičtějších soubojích přišel o značnou část munice, a proto nalezení té další, k níž nevedla právě nejkratší a nejbezpečnější cesta, mi na pohodě moc nepřidala. U tohoto DLC je to podstatně zjednodušené a někdy až úsměvné. Pokud se totiž Alan vybaví municí a bateriemi ze skříněk visících na určitých objektech a brzy poté následuje v blízkosti skříňky boj či rozhovor, může se po jeho ukončení k této skříňce vrátit a s údivem zjistit, že je opět vším potřebným znovu naplněna. Nejsem zas tak vysazený proti zjednodušování her, ale tohle mi přišlo přece jen podivné.

Příběh není sice žádným trhákem a hledat v něm extra logické souvislosti moc nemá cenu, ale myslím, že do tohoto žánru se hodí a mně se jeho podání určitě zamlouvalo.

Co dodat? Oproti úvodnímu dílu je u tohoto kromě nižší obtížnosti výrazně kratší herní doba, a to je podle mě docela škoda, jelikož mi přišlo, že jsem se u této hry bavil o něco více. A nemůžu si pomoct, ten závěr je prostě....pěkný. ;-)

Pro: příběh, akce, grafika, atmosféra, více zbraní, závěr(!)

Proti: délka hry, téměř nekonečná munice

+22
  • PC --
Alan Wake's American Nightmare
==============================
Ako už v dnešných hrách býva, skoro vždy autori chcú udržať ešte nejaký čas hru pri živote, aby im ešte niečo málo zarobila. Tento produkt, ktorý ani neviem určiť či je datadisk alebo DLC.

Už ako isto všetci viete, Alanovo nové dobrodrúžstvo je celkom iné ako od predchádzajúceho. Alan sa snaží zastaviť Mr. Scratcha, čo je v podstate jeho temné ja a dostať sa z opakujúcej smyčky preč.

V hre sú vlastne 3 druhy úrovní (Motel, Observatórium a Autokino) a na nešťastie budete musieť ešte 2x zopakovať. Keď som to zistil, bol som z toho celkom rozčarovaný. Autori to nemôžu myslieť vážne! Jedinú vec, čo som na tom ocenil bolo to, že som nemusel káždý úkon zopakovať presne ako predtím.

Animácie postáv nejako ochudobneli, nový nepriatelia pribudli (John Coffey s motorovkou, pavúci z pottera, aj samotný The Crow) a doplnili arzenál zbraní. Alan už je vycvičený Rambo, lebo prežil peklo menom Bright Falls. Takže všade kde sa pohne rozosvievá skázu a smrť.

Zhodnotím to asi tak, že som sa celkom zabavil. Ale ak to porovnám zo základnou hrou, tak jasne klesá dolu. Nie kvôli tej arkádovosti ale kvôli tej recyklácií úrovni. Hracia doba príjemná, akurát na jedno poobedie a ešte ostane kopec času do večere. Alan Wake séria ma príjemne potešila z každej strany. Jednou vecou som si istý a tou je, že sa k Alan Wake ešte vrátim a tým sa nemôže pochváliť každá hra, ktorú som hral.

Pro: Nepriatelia, Mr. Scratch, zbrane

Proti: Opakujúce úrovne, animácie

+9
  • PC 65
Samostatné DLC k Alanu Wakovi, které by mělo být víc akčnější než původní hra. Opravdu tomu tak je?

Oproti původní hře si tady scénáristé vzali volno a povolali akční komando. Nebo je možné, že se scénáristé nechali inspirovat filmovou klasikou "Na Hromnice o den více", když dokáží vytvořit časovou smyčku která se dokáže škrtit sama...

Alan dostal nový arzenál zbraní a k nim i nové nepřátele. Konečně!! To je přesně věc co jsem vytýkal základní hře. Nejde až tak moc o zbraně jako spíše nepřátele, kterých bylo jenom pár druhů. Zde jich je dostatek a i dobře propracovaných. Styl hry i grafické zpracování je stále stejné - prvotřídní. Jenom je více nepřátel, tím sice trochu utrpěla atmosféra hry ale ne tak, že by se Alan stal akčním hrdinou.

Ani si nevzpomínám, v jaké hře jsem naposledy viděl cut scény s herci snad Comand & Conquer. Neříkám, že je to špatně spíš na opak, je to zpestření. Které mile překvapilo.

Verdikt: Ano, Alan se posunul směrem k akční složce ale ne tak aby dělal ostudu hororu. Jediné co nemohu odpustit Alan Wake's American Nightmare je to totální opakování lokací, to pánové nezvládli. Nejlepší by bylo kdyby šlo importovat nepřátele do základní hry. 65%

Pro: Nové druhy nepřátel, nové zbraně, cut scény, grafika.

Proti: Opakování lokací, ústup atmosféry.

+10
  • PC 55
Pro někoho horší, pro někoho lepší Alan Wake, sám se řadím do první skupiny, protože celou dobu jsem dumal nad tím, jestli je to recese či to Remedy myslí doopravdy. Naroubování příběhu dává smysl jen při velké představivosti, přičemž jeho konec to naprosto devastuje Byl to sen, záblesk budoucnosti, nebo to nebylo nic? Panebože :D.

Alan se dobře prodává, fajn, tak uděláme nějaká DLC, ... viz komentář Garreta. Narozdíl od něj ale dávám průměrné hodnocení 50 %, protože hra nebyla příliš dlouhá aby mě nějak zvlášť začala nudit, ovšem všechno je oproti původní hře ořezané, až na chabé výjimky jako rozšířený arzenál, kde se představí například M4, útočná brokovnice, upilovaná brokovnice, samopal... Chvilkama jsem si připadal jak při hraní GTA: American Nighmares. Souboje jsou překvapivě fajn, Alan toho vydrží víc a hlavně už se na vás nesesype obrovská hromada nepřátel jako strouhanky na vepřové řízky oplácané babičky. Aj pavouci jsou OK, arachnofobií sice netrpím, ale že bych je zrovna miloval, to taky ne.

Jsou tu jen tři lokace, které se třikrát zrestaurují... Ne, to je špatné slovo. Zkrátí se. Ano, zkrátí. Každé vrácení do lokace je kratší a kratší a možná je to tak dobře, protože jinak bych to asi ani nedohrál :) . Tři NPC působí jako kdyby si vývojáři po úspěchu Alana Wakea nakoupili od amerických policajtů hromadu ganji a zhulili se jak papriky, stejně tak systém checkpointů.

Je to vcelku zbytečná hra, nepřinášejíc k pochopení Alana Wakea nic, co byste nemohli oželet, avšak jedná se o poměrně zábavnou hru, která staví na své krátkosti. Buď si to přeberte sami, nebo to nechte na Popelce.

Achievs: 5/12

Pro: dobré souboje, pavouci, trochu atmosféra

Proti: krátké, nehodnotný příběh, NPC

+25
  • PC 75
Překvapivě mně toto DLC bavilo víc jak původní hra. Bere se pěkně s nadsázkou, záchrana vnadné prsatice vystihuje parodii horrorů, svižnější akce s dostatkem munice, vtipný záporák kterej je správnej magor. Nové zbraně a zásoba munice pro ně, je vítanou změnou oproti původní hře, kde byl akutní nedostatek. Navíc souboje dostávají lepší grády, díky novým nepřátelům, kteří jsou zajímaví a už se nedostavuje stereotyp jak tomu bylo v jedničce. Odemykání silnějších zbraní za nalezené rukopisy je taktéž fajn nápad.

Hlavní záporák je opravdu solidně ulítlej, kde se lze o tom přesvědčit na obrazovkách Tv kde se prezentuje. Jeho přednáška o chladných zbraní a výběr na cestu ven neměla chybu. Škoda jen recyklace prostředí, ale nevadí to tolik jelikož pokaždé se tam odehraje něco trochu jinak. I postavy které Alan potká do prostředí správně padnou. Grafika se mi líbila nevím jak velký posun v ní je, ale hýbe se to snad ještě plynuleji. Navíc je zde parádní soundtrack, kdy to při některých větších soubojích spustí je radost ho poslouchat. Po dohrání hlavní příběhové linky je zde arkádový režim, kde hráč nasbírává body za zabití posedlých a musí po určený čas přežít. Je to příjemný bonus k hratelnosti.

Za ty dvě éčka jsem se solidně pobavil, je zde sice pár mušek, ale hratelnost se posunula směrem k lepší i díky lépe rozvrženám checkpointům, bandě nových nepřátel a zbraní, a hlavně atmosféře kterou vytváří a dělá si srandu z běžných klišé. Takže smělě do toho jestli Vás zmíněné věci lákají.

Pro: Atmosféra, ženské NPC, nové zbraně a dostatek munice, soundtrack, akce, hlavní záporák, noví nepřátelé

Proti: Krátkost, recyklace prostředí, původní cena je přestřelená

+27 +28 −1
  • PC 15
Prosím pekne, čo je toto za DLC -- 91% Gaming Un--fu***g--believable Age -- čo je toto za grafiku oproti pôvodnej hre? Čo sa stalo s animáciami? Čo sa stalo s postavami a dialógmi? Kam zmizol DEJ? A nadovšetko koho napadlo odstrániť jediný "klad" súboja z pôvodnej hry (nutnosť šetriť muníciu)? Na každom kroku ammo, save point, flares, 79% Metacritic MY A**. Moje chorobné nutkanie dokončiť každú hru bolo našťastie naplnené extrémne krátkou hernou dobou (2 a pol hodiny).

Porovnávať AW:AN s béčkovými horrormi je urážkou Daria Argenta či Stuarta Gordona. AW:AN by si zaslúžil filmové prevedenie od Uwe Bolla.
+4 +13 −9
  • PC 80
American Nightmare je jiný. Proti původnímu příběhu autoři jasně sází na akčnější notu. Na jednu stranu je to fajn, na druhou stranu se vytrácí hororová atmosféra. Nevadí.
Tohle je totiž parodie. Parodie na samotného Alana Wakea, na béčkové horory a na různé tajmné seriály 90. let. Kdo tohle nepochopil, tomu bude připadat AW:AN jako odfláknutá blbost. Opak je pravdou a právě jednání opsat, výskyt je krásných žen a podobné reálie tomu skvěle nasvědčují.
Bohužel jsem s celou dobu hraní nějak nezbavil pocitu, že animace postav je 50% horší než v předchozím díle. Že je krajina odfláknutější a že nás hra až moc vede za ručičku.
Tohle je jen pokračování.

Pro: akčnější pojetí, opakování sekvencí, hudební doprovoad

Proti: animace postav

+23
  • PC 0
Když neumím vymyslet pořádný příběh, přijdu s nesmyslnou fantasmagořinou a všichni budou slintat, jak je to super story. Když se mi nechce vymýšlet herní náplň, vytvořím 3 úrovně a budu je recyklovat dokola a přimíchám k tomu trochu té fantasmagořiny, aby to jakože dávalo smysl. Když neumím vybudovat atmosféru, přidám ještě více akce a zbraní a nekonečné munice, aby si to nikdo neměl čas uvědomit. A všechno to ukončím po třech hodinách, aby to vůbec někdo dohrál.
+10 +25 −15
  • PC 80
Akčnější verze Alana Wakea na 3 hodinky, takže imho poněkud předražená. Jistá část atmosféry z původního Alana Wakea zůstala zachovaná, ale mnohem silnější zaměření na akci (mj. nové, automatické zbraně) je zřejmé.

Uvedení do příběhu je poněkud... mizerné. Hlavně reakce postav jsou tak nějak wtf, ale možná je to i jejich odfláknutou animací - hlavně baba z observatoře vypadá, že si u ní autoři vystačili s jednou idle animačkou. Ale průběh jako takový už je zvladnutý.. hm... no vlastně se to nějak zásadně nezlepší >_> No, jako zdůvodnění recyklování lokací postačí. Každopádně je to pořád o tom samém: seber tohle, přepni támhleto, běž támhle, následuj záporáka - ani se to hra nesnaží nějak zastírat. Ale celkově vzato je American Nightmare i tak celkem zábava. Jen bych za ni teď asi víc jak 8€ nedal. (Ok, je tam ještě nějaký arcade mode, ale na to pipboy kašle.)
+33