Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 85
Jeden by už skoro zabudol, že FromSoftware nie sú len Souls hry. Dostal som chuť vyskúšať nejakú ich – mne doteraz neznámu – IP a Armored Core VI: Fires of Rubicon sa zdalo byť jasnou voľbou. A to aj napriek tomu, že tieto high-tech sci-fi hry vlastne príliš nevyhľadávam.

A skamaný nie som. So Souls hrami to, pravda, nemá veľa spoločného (čo je fajn), okrem teda toho, že je to náročnejšie než iné hry. Rukopis FromSoftware je však citeľný v tom, že ma hra okamžite oslovila a rýchlo som sa na ňu "namotal". Je dynamická, akcia je je štýlová, rýchla (možno až príliš, viď. nižšie) a niektoré prostredia a sci-fi scenérie dokážu svojou majestátnosťou vyraziť dych. Na toto sú vo FromSoft majstri.

Príbeh je pomerne jednoduchý a priamočiary (hoci je možné dopracovať sa k viacerým koncom), čo mi nevadilo, ale priznám sa, že išiel tak trochu mimo mňa. Čo ale nie je vyslovene zápor, lebo toto nie je typ hry, ktorá by na príbehu stála. Čo sa týka náročnosti, tak oproti iným kúskom tohto štúdia je Armored Core VI vlastne pohodička.

Hlavné misie nepredstavujú žiadny veľký problém. Pravdaže, je to stále FromSoft, takže súboje s niektorými bossmi sú pomerne náročné, ale rozhodne nie tak náročné, ako v Soulsborne ságe. Osobne mi skutočne veľké problémy spôsobili asi len dvaja-traja, vrátane toho záverečného.

Zbraní a výbavy je dostatok, takže človek môže experimentovať a skúšať, čo na jednotlivých bossov platí. Súboje mi síce miestami prišli trochu chaotické a až príliš rýchle, ale celkovo ma bavili. Fajn je aj to, že hra nie je príliš rozsiahla, hoci závisí, samozrejme, aj od toho, ako dlho sa zdržíte pri jednotlivých bossoch.

Pro: grafika, gameplay, akcia, bossovia

Proti: občas chaotické boje

+10
  • PS5 80
Můj první zářez do značky Armored Core a vlastně vůbec první zkušenost s mecha-akcí. Kupodivu jsem se zaháknul a docela dobře bavil, i když žádným fanouškem jsem se asi nestal a po žádné další mecha-akci zrovna taky nekoukám.

I když jsem ze začátku tápal, co se hratelnosti týče, tak mi celkem rychle došlo, co se po mě chce. Dark Souls mě naučilo locknout cíl a rollovat doprava, v Armored Core místo toho prostě zapnete booster a kroužíte kolečka, dokud se nepoblejete, nebo boss neumře. Při tom stačí mačkat co nejvíc tlačítek ovladače... většina z nich jsou zbraně. Podobně jako u soulsovek vám hra nabídne slušný arzenál zbraní a výbavy, ale taky podobně jako v Dark Souls, až do konce hry si bez problémů vystačíte se základním vybavením. Já hned na začátku vyzkoušel double-trigger build a i když jsem se snažil experimentovat se zbraněmi na dálu nebo s pomalým nabíjením, nakonec jsem se k němu stejně vždy vrátil... seděl mi do ruky prostě nejlíp (než jsem objevil quadro-trigger build). Souboj byl zábavný, lehčí než ostatní hry od From Software, ale některé bossfighty mě i tak trošku potrápily, než jsem... ne zrovna našel správný build, ale spíš přišel na vhodnou taktiku. Asi polovina bossů jsou kolosální mechaňáci se super designem, tyhle souboje mě opravdu bavily. Bohužel, ve hře je také hodně AC soubojů, neboli sice NPC, ale pořád "jako hráč" chovající se boss. Ty stály za hovno ve všech soulsovkách... a tady je to zhruba tak, že pvrních 10 je zábava, dalších 20 jakože... "tak teda jo, no..." a zbytek už je prostě jen opruz, zdaleka nejhorší v hektických střetech 2 na 2, kdy přes všechno, co se děje na obrazovce, a kolik tlačítek najednou musíte mačkat, nestíháte ani sledovat pozici nepřítele. Bohužel, poslední dva bossové jsou tohoto typu, což mě dost zklamalo.

Svět Armored Core a samotná planeta Rubikon mě celkem zaujaly, hlavně atmosféra prázdné, industriální, kolosálně majestátní a lidskosti zbavené budoucnosti. Ne tak příběh. Byl jsem připraven na to, že když jsem nehrál nikdy žádnou předchozí instalaci, tak nebudu chápat, která bije (což se potvrdilo). Ale mnohem víc mi vadilo, jak spousta věcí nedává smysl. Řekl bych, že tady asi účel světí prostředky, a tak ta spoustu hovadin a děr v plotě zřejmě vědomě padá za oběť arkádové hratelnosti stylu "z HUBu na misi, z mise do HUBu". OK, nijak mě to neuráželo, beru jak to je. Bohužel, o tom, co jsem dělal na Rubikonu, proč jsem to dělal a hlavně co je vůběc "coral" a proč po něm všichni jdou jak po uzeným, nemám po 12 hodinách ve hře ani páru.

Čekání na Nightreign mi AC:6 zkrátilo asi o 3 týdny, takže za mě dobrý.

Pro: Atmosféra, délka hry, hratelnost

Proti: Souboje s AC NPC

+5