Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Od BG 2 jsem bohužel čekal mnohem víc, než se nakonec ukázalo. Přeci jen má provázanost s předchozí hrou byla tak značná, že jsem se od ní nedokázal odpoutat a neustále jsem srovnával téměř nesrovnatelné. Sice se na první pohled může zdát, že jsou obě hry naprosto totožné, ale už první momenty hry jasně dají najevo, že se BG2 ubírá naprosto jiným směrem.
Místo bezbřehého putování otevřenou krajinou se vše smrsklo na pár, sice velkých lokací, ale celou dobu jsem měl pocit, že jsem se vlastně nehnul z místa a kolikrát se dostavil spíše pocit frustrace, pobíhat z jednoho koutu města do druhého a to třeba několikrát za sebou.
Větší interakce postav s příběhem a mezi sebou v partě byla naopak velmi příjemná, protože silný příběh a postavy s ním svázané je jedna ze základních pilířů dobrého RPG. Nicméně pokud vám nějaká postava odejde, kdy se jí zachce, má člověk akorát zlost.
Co se týče bojů, tak ty mě moc nenadchly. Po chvíli člověk zjistí, že jsou jen dva způsoby boje - proti bojovníkům a proti mágům, k tomu se váže pouze pár typů kouzel, zbytek jich člověk stejně nepoužije za celou hru, max. jen kvůli exhibici a tím celá bojová věda končí.
Graficky je na tom hra velice dobře, zejména vyhlazení efektů pomocí FSAA. Hudba je standartně na vysoké úrovni, stejně tak zvuky.

Celkově vzato je BG 2 důstojným nástupcem BG, ale já osobně se vždy s větší radostí vrátím právě ke hře původní.
+14 +15 −1
  • PC 100
Baldur’s gate II na mě působí dojmem silně nevyrovnané hry. První polovina nabízí spoustu zábavných a originální úkolů, příběh se zapojením snů má správně tajemnou atmosféru a díky propracovaným společníkům získá hráč pocit skutečně fungující družiny. Potom se z ní však stává takřka pouhá lineární vyvražďovačka bez špetky invence, kdy se akorát slepě postupuje vpřed a čím dál zoufaleji čeká na konec, který stále nepřichází. Tehdy také plně vyniknou do té doby umně skrývané nedostatky hry. Neuvěřitelně iritují dialogy, které se i přes zdánlivě bohatý počet možností vždy vyvíjí jediným směrem, což vadí zvláště u romancí s NPC. Hrdina může být klidně i největší parchant a uhánět zlou postavu, ale pokud se k ní nechová jako kavalírský paladin, vztah brzo vyhasne. Jednotvárné souboje jsou už k nevydržení a úkoly pozůstávající výhradně z typu search and destroy by tam snad ani nemusely být. Hře ve druhé polovině schází větší nápaditost a její úžasný potenciál je doslova promrhán. Snaha koncentrovat veškerou pozornost na příběh, který jí je naopak hoden stále méně, se alespoň u mě nesetkala s úspěchem. A to je velká škoda. Pokud by si totiž pokračování udrželo nastavenou laťku, s klidným srdcem bych jí zařadil mezi nejlepší RPG všech dod...
+12 +14 −2
  • PC 100
Jedno z nejlepších RPG všech dob, málokteré dnešní roleplay ho dokáže předčít, prostě BG 2 se stalo již klasikou. Dobře využitý a obohacený systém (A)DaD pravidel, nádherný příběh, znovuhratelnost, interakce mezi postavami, kvalitně zpracované romance, spousta úkolů a pevností pro hlavní postavu dělají z této hry opravdu skvostný počin. Hře bych vytknul snad pouze otravnější systém ukládání (kdy musíte delší dobu čekat, než můžete uložit třeba po rozhovoru, či seslání nějakého déle působícího útočného kouzla), které se ovšem táhne se všemi Infinity Engine hrami.

Pro: (A)DaD pravidla, velký výběr povolání, příběh, interakce a romance mezi postavami, spousta vedlejších úkolů

Proti: občas otravné ukládání

+11 +18 −7
  • PC 100
Skvělé pokračování jedničky, nové osudy a rozvíjení těch starých, spousta questů a rozhovorů , pro každé povolání rozdílné nepovinné questy, dlouhé hodiny zábavy a objevování

Pro: Questy, NPC , příběh

Proti: Trochu zastaralá grafika už dneska

+8 +11 −3
  • PC 95
Těžko říct, jestli této hře můžu něco vyčíst. Možná jen ten čas, který mi vzala, ale ten jsem jí dal rád. Spousta věcí, které mne štvali v jedničce, zmizeli a místo toho bylo přidáno spoustu úžasných věcí. Nejradši ale vzpomínám na charaktery ve hře, které byly propracovány k dokonalosti. Pořád jsem si dělal postavu dokola, každou novou hrou jsem byl silnější a silnější, až jsem zakotvil u bojovníka/mága, kterého jsem ovládal mistrně. Osobně tuhle hru považuji za klenot RPG her ve stylech dungeonů.

Pro: Vše

Proti: Omezení levelů

+7 +9 −2
  • PC 100
Umělecké dílo. Brilantní souhra vyladěné hratelnosti, úžasné atmosféry, motivujícího designu a umělecké vize. Tady není co chválit ani kritizovat - Baldurs Gate II je dokonalá hra a jestli bude jedno v Praze muzem videoher, doufám že v ní bude mít Irenicus bustu. Na výpravu za Firkraagem, souboj s demilichem nebo Demogorgonem nikdy nezapomenu.

Pro: Všechno, jak po formální tak obsahové stránce.

Proti: Základka se nedá vrátit.

+7 +10 −3
  • PC 95
Nejlepší RPG hned po Fallout 2. Strávil sem u toho desítky hodin někdy na základce...skvělej systém, kdy si hráč může sestavit partu z až šesti postav. Každá je jiná a umí různý věci, dohromady tvoří komplexní tým. Každá lepší věc, co člověk ve hře našel, se někomu z nich mohla hodit...ne jako u současnejch "rpgéček", kdy je vám 80% inventáře k ničemu, protože se nehodí vaší postavě... U jaký hry se vám taky stane, že se členové začnou řezat sami mezi sebou, protože někdo na někoho něco zahlásil a jelikož má jiný přesvědčení, tak se do něj druhej pustí, ale protože to je dobrej kámoš toho třetího, tak ten se do toho vloží taky atd. :) Prostě náádhera...

Pro: Rozsáhlost, volnost, propracovanost, postavy, kouzelná grafika

Proti: nic

+6 +12 −6
  • PC 100
Absolutní bomba žánru. Dohrál jsem to poprvé už před léty a bylo štěstí že jsem ještě nepracoval, protože bych na to vypotřeboval celou dovolenou. Nemohl jsem spát jak jsem se těšil, co je za dalšíma dveřma, až sestrojím Čarsomyr nebo se někdo naučí další kouzlo. Úžasný byl i soundtrack, kterej si občas dávám do přehrávače dodnes. Ta atmosféra prostě neměla chybu a co se týče herního zážitku je u mě na úplným vrcholu spolu s geniálním Metal Gearem.

Pro: Dechberoucí atmosféra, hudba .. Prostě všechno

Proti: Nic

+6 +10 −4
  • PC 100
Ač jsem nehrál jedničku a nějak se k tomu zatím ani nedostal,za což se nehorázně stydím,dvojka pro mne byla a stále je jedna z nejlepších her vůbec.Silný příběh,nádherná grafika a v neposlední řadě i velmi,velmi silný bojový systém.Spoustě lidí tahle hra skrátka nevoní,protože je roztahaná a je tam hodně dialogů.To bylo,ale pro mě to největší plus,prostě na hru až uchvacující příběh.Něco do čeho sem se mohl zažrat na několik hodin a nestalo se,že by mne to přestalo bavit.Občas sem třeba nemohl usnout,jelikož sem neustále přemítal nad tím jak nejlépe zbalit Jaheiru,nebo nad tím jaká strategie bude nejlepší na demilicha.Interakce mezi NPC pro mě je v této hře taky velký klad,strašně jsem miloval ty různé hádky mezi členy družiny,nebo když mi vylévaly své vnitřní pocity.

Pro: Příběh,grafika,hudba,NPC; Snad nikdy neomrzí

Proti: Nic,možná jenom datadisk mohl být lepší a taky ta návikovost co mě nutila zanedbávat školu

+4 +10 −6
  • PC 100
Naprostý klenot mezi RPG. Dle mého nejlepší RPG všech dob. Ať už je to úžasným příběhem, skvělými postavami nebo nádhernou grafikou, jedno je jisté, na tento zážitek nikdy v životě nezapomenu a až budu jednou umírat na smrtelné posteli, tak si chci nechat zahrát theme song právě z této hry:-)

Pro: grafika, hutné RPG, postavy, famózní příběh

Proti: naprosto a absolutně nic a to ze mě nemluví nostalgie

+2 +9 −7
  • PC 100
Naprosto geniální, rozsáhlé, co do hratelnosti unikátní RPG. Podobné už dnes nevznikne.
-7 +8 −15
  • PC 90
O téhle hře bylo řečeno mnoho ještě před vydáním a já jí netrpělivě očekával a myslel si kdoví co, pak jsem to monstrum ze 4cd na tehdejší dobu dost nainstaloval a byl jsem znechucen, grafika nepřitažlivá, nedokázal jsem hru zařadit do žádného období a země, na jednu stranu moc moderní prostředí a takové přetechnizované, všechno prostě nic moc, šlo to z disku pryč. Po nějaké době když jsem se nudil jsem tomu dal šanci na pár hodin a byl jsem vyřízen, byl jsem naprosto pohlcen příběhem a větvenými dialogy. Dobývání tvrze a její následné přivlastnění byl pro mě asi nejlepší moment hry, kromě závěrečného dlouhého souboje, líbili se mi taky draci samozřejmě. Pro mě osobně je příběh to jedidné co mě drželo spolu s dějovými zvraty. Jsem samotář, takže nějaká parta co jsem s sebou musel vláčet mě nebrala. Odkojen Diablem mě ani neuchvátil počet druhů zbraní, které se dají spočítat sotva na prstech obou ruk a HLAVNE, nebyly generované, tzn. na 95% je šance, že na konci hry vždy skončíte s tím samým vybavením a to mě štvalo, že každý nepřítel, tedy ti hlavní se speciálními předměty měli vždy to samé, truhly také atd., že v podstatě každý hrdina byl na konci stejný ať to hrál Pepa nebo Franta:). Chabé statistiky, zmatená tvorba charakteru a málo akční a dynamické souboje, dále jsem také nikdy nezkousl ta hloupá pravidla pro každou rasu, povolání apod. proč jsem jako barbar nemohl mít těžké brnění, nebo mág nemohl mít nějaký meč to opravdu nepochopim. Ale příběh s atmosférou to stejně vyvážil.

edit: bobo rozdává mínusy ostošest i za toho faktu, že člověk pochválí a vynáší jedinou stránku hry o které se i on zmiňuje, že prý kvůli ní BG ostatním nevoní, díky za taková objektivní hodnocení podobných uživatelů:)

Pro: příběh, atmosféra a hudba, nepřátelé

Proti: málo předmětů, grafika, stále stejné předměty, zanedbávání školy uživatelem bobo ústící v jeho gramatické chyby

-9 +4 −13
  • PC 60
Nie príliš podarené pokračovanie fantastického RPG Baldurs Gate 1. Kde v jednotke sa hráč cíti ako začínajúci dobrodruh a bojí sa každého goblina, tu je ten pocit už o dosť generickejší. Typický záchranca sveta uzavretý v jednom meste s pár lokáciami okolo. Najväčšiu úlohu v tom zohráva hlavne fakt, že BG 2 je lineárne RPG, lokácie sa otvárajú a zatvárajú tak ako sme si neskôr na to u Bioware zvykli.

BG2 je v tomto smere očividný krok od nelineárneho Baldur's Gate 1 k lineárnemu Neverwinter Nights, a je to akýsi medzistupeň. Namiesto poloprázdnych máp z jednotky, ktoré v jednotke navodzujú istú atmosféru a nenútia hráča sledovať len príbehové alebo questové zápletky má BG2 čisto všetky zóny vyrobené len pre potreby questov. Každé NPC s menom je vždy spojené s questom a všetko pôsobí extrémne šetrne--šetrenie miesta, šetrenie prostriedkov, až to viacmenej zastiera akékoľvek klady, ktoré ešte zotrvali z jednotky (engine, UI, combat). Hra ma po hned po vydaní bavila, ale sklamania po jednotke som sa nemohol zbaviť. Možno preto si občas BG 1 zahrám aj po 13 rokoch, kdežto BG 2 zapadá prachom.
-10 +12 −22
  • PC 80
V dávných dobách (rok 2005) když jsem se chystal zahrát si poprvé Baldurs Gate 2, očekávajíc něco úžasného, nepřekonatelného, jsem se zase jednou zklamal... Tahle hra má dobrý příběh, skvělou hudbu, napínavé souboje, výborné charaktery a jejich vztahy mezi sebou, znovuhratelnost... a mohl bych pokračovat.

Ale přece jen musím říct, že když jsem slyšel všechny ty fanatické názory na tuto hru nebo když ještě dodneška čítám srovnávání BG a jiných - novějších RPG, když čítám jak je "král Baldurs Gejt" nepřekonaný, jak se správně modlit k jeho otci... tak jen nechápavě kroutím hlavou. A to je právě důvod - proč mě ta jinak dost dobrá hra štvě - je přeceňovaná...

Pro: dobrý příběh, skvělá hudba, napínavé souboje, výborné charaktery a jejich vztahy mezi sebou, znovuhratelnost

Proti: přeceňovanost

-23 +7 −30