Hardline jsem původně ani neplánoval hrát, ale před pár měsíci jsem shlédl toto video a docela mě zaujalo - skvělá grafika (v rámci BF série standard), solidní writing (v rámci BF série nevídané - ale BC1 jsem nehrál). Navíc John se zde v diskuzi za Hardline přimluvil ("Nedávno to bylo za 5 eur ve slevě, které za to nelituju." - takový hype!). Já to mám taky zadara v rámci Origin Accessu, tak jsem si řekl, proč nezkusit.
Hardline je koncipováno jako TV seriál, 10 epizod, před každou je "previously on" a po každé "next time on..". Ve výsledku to opravdu dost působí jako spin-off seriálu The Shield, jenž je pro Hardline největší inspirací (až do takové míry že jednu z hlavních postav hraje Aceveda). Až mě překvapilo jak slušně je to napsané - nikde žádný cringe, postavy jednají vcelku konzistentně a jejich chování vcelku dává smysl. Navíc je zde místy velmi..understated smysl pro humor, čehož si taky cením, není to úplná suchařina. Po dohrání jsem zjistil, proč je tahle hra napsána o tolik lépe než BF3/4 - v titulcích jsem v sekci Story našel např. Toma Bissella a Amy Hennig (Uncharted), plus dva lidi jež pracovali na seriálu Justified (velmi kvalitní věc). Ne že by ten scénář byla nějaká úzasná záležitost, ale jako žánrovka typu Street Kings/Training Day funguje dobře.
Navíc po herní stránce je to taky zajímavější než předchozí BF kampaně. Není to jen shooting gallery, ale spíš (velmi) jednoduchá stealth akce mixnutá se solidní akcí. Nepřátele je možné odlákat hozeným nábojem jak v Hitmanovi, pak je omráčit zezadu, popř. zatknout. Je trochu komické, že má u sebe Mendoza nekonečnou zásobu želízek. Původně prý měl používat stahovací pásky, ale jejich zvuk zněl jak rozepínání zipu u kalhot, což nad nepřáteli ležícími na zemi v puritánské americe neprošlo. Navíc později ve hře už z hlediska příběhu moc nedává smysl, že nepřátele jakoby "zatýká", ale co. Gameplay je prostě kompetentní, tedy až na hrozný projížďky autem - vzhledem k neexistující fyzice působí neuvěřitelně béčkově, a ten level demolice se k jinak docela komornímu ladění moc nehodí. I když, poslední mise ve hře je nepokrytá pocta Komandu, takže to s tou komorností zas tak horké není. Obecně se mi level design líbil dost, mise mají atmosféru (např. bažiny s aligátory, obchoďák za hurikánu, white trash vesnička..) a jsou pěkné na pohled.
Jo a autoři jsou naprosto shameless, tomuhle říkám reklama.
Příjemné překvapení.
Hardline je koncipováno jako TV seriál, 10 epizod, před každou je "previously on" a po každé "next time on..". Ve výsledku to opravdu dost působí jako spin-off seriálu The Shield, jenž je pro Hardline největší inspirací (až do takové míry že jednu z hlavních postav hraje Aceveda). Až mě překvapilo jak slušně je to napsané - nikde žádný cringe, postavy jednají vcelku konzistentně a jejich chování vcelku dává smysl. Navíc je zde místy velmi..understated smysl pro humor, čehož si taky cením, není to úplná suchařina. Po dohrání jsem zjistil, proč je tahle hra napsána o tolik lépe než BF3/4 - v titulcích jsem v sekci Story našel např. Toma Bissella a Amy Hennig (Uncharted), plus dva lidi jež pracovali na seriálu Justified (velmi kvalitní věc). Ne že by ten scénář byla nějaká úzasná záležitost, ale jako žánrovka typu Street Kings/Training Day funguje dobře.
Navíc po herní stránce je to taky zajímavější než předchozí BF kampaně. Není to jen shooting gallery, ale spíš (velmi) jednoduchá stealth akce mixnutá se solidní akcí. Nepřátele je možné odlákat hozeným nábojem jak v Hitmanovi, pak je omráčit zezadu, popř. zatknout. Je trochu komické, že má u sebe Mendoza nekonečnou zásobu želízek. Původně prý měl používat stahovací pásky, ale jejich zvuk zněl jak rozepínání zipu u kalhot, což nad nepřáteli ležícími na zemi v puritánské americe neprošlo. Navíc později ve hře už z hlediska příběhu moc nedává smysl, že nepřátele jakoby "zatýká", ale co. Gameplay je prostě kompetentní, tedy až na hrozný projížďky autem - vzhledem k neexistující fyzice působí neuvěřitelně béčkově, a ten level demolice se k jinak docela komornímu ladění moc nehodí. I když, poslední mise ve hře je nepokrytá pocta Komandu, takže to s tou komorností zas tak horké není. Obecně se mi level design líbil dost, mise mají atmosféru (např. bažiny s aligátory, obchoďák za hurikánu, white trash vesnička..) a jsou pěkné na pohled.
Jo a autoři jsou naprosto shameless, tomuhle říkám reklama.
Příjemné překvapení.
Pro: Grafika, destrukce, střelba samotná, multiplayer.
Proti: Šílené množství cutscén, zpomalení hry a scriptů, hra na CSI, všemožné zdržující vychytávky