Takže,máme to tady ... Po skvělých a úspěšných hrách Battlefield Bad Company 2 , Battlefield 3 a 4 máme tady Battlefield z nového soudku a to:Battlefield Hardline!Vystřižený z prostředí Policie versus Zloději ale trošku jinak,než by si fanoušek série Battlefield přál.Jako příslušník CTE programu mám dřívější přístup do hry samotné a mohu vám dát pár postřehů co jsem vypozoroval.
Vývoj hry kupodivu nepadl na zkušenou a FPS ostřílenou společnost DICE,ale Visceral Studio,což samo o sobě může být sporné.Hra využívá Frostbite Engine vyvinutý společností DICE takže první otázka by měla být:Jak se společnost Visceral může pod to podepsat? ... pozastavme se u toho.Společnost Visceral vyvíjí modely zbraní,modely policistů a lupičů a prostředí,to nejdůležitější (Engine) jednoduše okopírovaly se svolením DICE.Takže Pozor při koupi budoucích Visceral her protože budou těžit z kousku slávy co se jím za tuhle hru donese (a na 50% zaslouženě)
Policie versus Zloději.Honičky v rychlých autech na zaprášených cestách,nebo v centru města.Je to jednoduše FANTASTICKÝ koncept v novém podání boje proti zločinu co si opravdu zaslouží jisté uznání za úchvatný zážitek ze hry,který bohužel nevydrží tak dlouho jak by jste očekávaly i přez fakt,že drtivou většinu času strávíte v Multiplayeru.
Aaaa,Multiplayer ... dostáváme se k důvodu proč si většina lidí kupuje Battlefield hry.
Hra pro více hráčů vám nabídne pouze dvě strany,první věc kterou by jsme se měly zajímat jsou zbraně pro každou z nich.
Zbraně jsou rozděleny do frakcí,takže to není jako v minulých Battlefield hrách že pokud jste si otevřely například odstřelovací pušku GOL Magnum tak jste je měly pro všechny frakce bez omezení národnosti,to neplatí pro Hardline.Obě bojující frakce mají jiné zbraně což může být frustrující a do jisté míry opravdu nepříjemné.Je opravdu velký rozdíl mezi hrou za policii a zloději,jedno kolo máte svou skvělou zbraň která vám padne a další kolo doslova trpíte se základní odstřelovací puškou protože nemáte dostatek peněz aby jste si koupily pušky stejných parametrů u obou teamů a modlíte se aby kolo skončilo,což není fér.Někdo by mohl namítat že tenhle system by měl patřit k určitému pokroku ve hře pro více hráčů,rád bych souhlasil kdyby odstřelovací pušky a kulomety nebyly tak nesmyslně nevyvážené (vyvážení příjde s novýma patchema a DLC).Když se podíváte na statistiky první a druhé odstřelovačky na první pohled uvidíte ten skoro až absurdní rozdíl.Máte v ruce samopal AK a příjde proti vám nováček co si koupí UZI a vystřílí vás tam po celých squadech protože PDW zbraně jsou totálně OP a neuděláte nic ... jediné co se vám dostane je T-Bag.Bylo nastoleno taky pár změn jako například že raketomety SMAW a RPG nejsou k mání ve výbavě vojáka jak tomu bylo zvykem v minulých Battlefield hrách.Nyní je to jsou Battle Pickupy (jsou k nalezení na bojišti)Je to skvělé vyvážení automobilových honiček protože si nedokážu představit že by v každém autě jezdily 3 zloději s raketomety.Bylo by to nehratelné!
Největším lákadlem Battlefield Hardline jsou tyto nejočekávanější dva herní módy a to jsou : Krádež Vozidel a Loupež ... pojďme se na ně podívat z pohledu veterána série Battlefield.
Krádež Vozidel
Dva teamy se poperou o nadvládu silnic když mají za úkol obsadit a udržet vozidla rozeseté po mapě,bohudík všechny nejsou stejné a hra nám nabízí více možností jako například motorku,klasický čtyřdveřový sedan nebo dokonce dodávku pro 5 lidí!Mezi svěží vánek bych zde zanesl úpravy aut,které se nápadně podobají předchozímu dílu série Battlefield.Štve vás transportní helikoptéra kroužící nad bojištěm která ničí vaše spojence?Není problém,za poměrně velkou sumu peněz si můžete do kufru vašeho sedanu zakoupit raketomet STINGER nebo pokud jste větší frajer tak té helikoptéře prožeňte kokpitem RPG které si rovněž můžete zakoupit "do kufru".Můžete si vybrat z pár barev na vaše auta ale žádná barva vás nepřipraví na smrt pokud si váš nepřítel nechá na teréní vůz nainstalovat kulomet ráže 50. který je k zakoupení pouze pro terénní vozidla.Každopádně pokud si Hardline koupíte,strávíte v tomhle herním modu spoustu fantastických bitev a desítky hodin zábavy.Není to tak opakující jako Loupež a každá bitva má jiný průběh.Jediná věc co by se tomuhle hernímu modu dala vytknout jsou transportní a průzkumné helikoptéry,pokud si za řízení a za kanón transportní/průzkumné helikoptéry sednou zkušení veteráni Battlefieldu,můžou doslova měnit průběh bitvy.
Loupež
V tomhle zajímavém,však dokola opakujícím se a neměnném herním modu policisté musí ochránit trezory plné peněz a zloději je musí obelstít a peníze ukrást.Díky novým utilitkám jako lezecký hák se hra stává skutečně skvělým požitkem (aspoň ze začátku).Souboje díky novému vybavení dostávají šmrnc.Nemůžete se dostat přes skupinku policistů?Není problém,zavěsím si někde za ně slaňovací lano nebo lezecký hák a přepadnu je z výhodnější pozice a rozstřílím je na tak malé kousky že červy nemusejí ani žvýkat.Po nějaké době (u mě po 6 hodinách) mě to naprosto přestalo bavit,různorodost map je fajn a snaží se vám dát pocit že každá hra není stejná,ale schází jim širší důvtip ... je fakt že můžete souboj převézt z ulice na střechu během 10 vteřin bez použití schodů a to dává jistou výhodu, nepomůže vám to však při dobývání trezoru.Policisté se zavřou v trezoru,zalezou si za štosy peněz a zloději jim chodí před hlavně jako na střelnici,což je opravdu frustrující a nejednou jsem měl chuť prohodit joystick obrazovkou.Po nějakém čase už budete mít mapy v malíčku a budete přesně vědět v jaký čas a kde se protivník vynoří což je únavné pro obě strany ale s příchodem DLC a dalších map to nebude tak bolestivé,pokud to budete řádně střídat.Je pravda že do trezorů na různých mapách můžete použít 2-3 vchody a někdy připravit policii o iniciativu útokem na dvou místech ale to pouze oddálí pocit Dejavu.
Bohužel ... smutně musím říct že jsem z tohodle dílu poněkud zklamán,Battlefield měl zůstat jako simulátor bojiště kde opravdu zažijete "skutečnou válku".Je to slabší pokus o získání většího spektra hráčů od ostaních her tipu policie versus zloději/terroristi jako například Counter Strike,Pay Day.Důrazně doporučuji aby jste si Hru zakoupily společně s prvním Datadiskem,aby jste přeskočily porodní bolesti Battlefieldu Hardline jako například zmiňovaný balanc zbraní,a počáteční načítání textur které mezi náma fanoušky Battlefieldu cestuje už od čtvrtého dílu.
Grafika a Zvuk
Co si budeme povídat,série Battlefield si vždycky dala maximální práci pro dabing,zvuky a grafiku.Ne jinak tomu je i zde.Grafika a zpracování jednotlivých map je dechberoucí a je vidět,že si Visceral dal opravdu práci.Hra má tendenci držet se na krásných 60 FPS.Zvuky bohužel už tak okouzlující nejsou,drtivá většina zvuků pro zbraně byla okopírovaná z Battlefieldu 4 a exploze helikoptér taky,dokonce mají stejný model výbuchu věrně podobný výbuchu transportní helikoptéry z BF4.
O "Kampani" se tady nehodlám přít takže nechám na každém aby si udělal svůj vlastní obrázek.Chtěl jsem vám sem dát pár informací a postřehů ohledně hry pro více hráčů.
Poslední věc o které bych rád napsal je program Premium.Bohužel pro nás všechny je marketing společnosti Electronic Arts (EA) zaměřen čistě na naše peněženky a pochybuji ,že DLC budou dosahovat požadovaných kvalit které hráči vyžadují.Již při ohlášení nového dílu Battlefieldu nám bylo zděleno že se chystají skvělé výhody pro Prémiové hráče ... ale ruku na srdce ... co nám tyto výhody přinesou kromě tenčí peněženky?Přední místo frontě na servery,pár Battlepacků jejichž obsah je naprosto náhodný a chytit předmět nebo kamufláž kterou opravdu využijete je podle mého odhadu cca 1% protože v KAŽDÉM Battlepacku máte z 5 věcí 2-3 Zkušenostní bonusy.Prémiové známky /nášivky.Budete mít přístup k DLC o dva týdny dříve než bude "oficiálně" volně v prodeji.Dále tam máme DALŠÍ zkušenostní bonusy pro rychlejší postup hrou které nevyužijete !!! Pokud ano dosáhnete maximální úrovně vskutku rychle,ale vaše statistiky na Battlelogu budou podprůměrné a budete za lamu.Prémiový program je jen a pouze legální okrádání o peníze za obsah,který ve hře měl být od začátku.
Děkuji za přečtení a doufám že prožijete stovky hodin zábavy ve hře Battlefield Hardline!Sejdeme se na bojišti!
Vývoj hry kupodivu nepadl na zkušenou a FPS ostřílenou společnost DICE,ale Visceral Studio,což samo o sobě může být sporné.Hra využívá Frostbite Engine vyvinutý společností DICE takže první otázka by měla být:Jak se společnost Visceral může pod to podepsat? ... pozastavme se u toho.Společnost Visceral vyvíjí modely zbraní,modely policistů a lupičů a prostředí,to nejdůležitější (Engine) jednoduše okopírovaly se svolením DICE.Takže Pozor při koupi budoucích Visceral her protože budou těžit z kousku slávy co se jím za tuhle hru donese (a na 50% zaslouženě)
Policie versus Zloději.Honičky v rychlých autech na zaprášených cestách,nebo v centru města.Je to jednoduše FANTASTICKÝ koncept v novém podání boje proti zločinu co si opravdu zaslouží jisté uznání za úchvatný zážitek ze hry,který bohužel nevydrží tak dlouho jak by jste očekávaly i přez fakt,že drtivou většinu času strávíte v Multiplayeru.
Aaaa,Multiplayer ... dostáváme se k důvodu proč si většina lidí kupuje Battlefield hry.
Hra pro více hráčů vám nabídne pouze dvě strany,první věc kterou by jsme se měly zajímat jsou zbraně pro každou z nich.
Zbraně jsou rozděleny do frakcí,takže to není jako v minulých Battlefield hrách že pokud jste si otevřely například odstřelovací pušku GOL Magnum tak jste je měly pro všechny frakce bez omezení národnosti,to neplatí pro Hardline.Obě bojující frakce mají jiné zbraně což může být frustrující a do jisté míry opravdu nepříjemné.Je opravdu velký rozdíl mezi hrou za policii a zloději,jedno kolo máte svou skvělou zbraň která vám padne a další kolo doslova trpíte se základní odstřelovací puškou protože nemáte dostatek peněz aby jste si koupily pušky stejných parametrů u obou teamů a modlíte se aby kolo skončilo,což není fér.Někdo by mohl namítat že tenhle system by měl patřit k určitému pokroku ve hře pro více hráčů,rád bych souhlasil kdyby odstřelovací pušky a kulomety nebyly tak nesmyslně nevyvážené (vyvážení příjde s novýma patchema a DLC).Když se podíváte na statistiky první a druhé odstřelovačky na první pohled uvidíte ten skoro až absurdní rozdíl.Máte v ruce samopal AK a příjde proti vám nováček co si koupí UZI a vystřílí vás tam po celých squadech protože PDW zbraně jsou totálně OP a neuděláte nic ... jediné co se vám dostane je T-Bag.Bylo nastoleno taky pár změn jako například že raketomety SMAW a RPG nejsou k mání ve výbavě vojáka jak tomu bylo zvykem v minulých Battlefield hrách.Nyní je to jsou Battle Pickupy (jsou k nalezení na bojišti)Je to skvělé vyvážení automobilových honiček protože si nedokážu představit že by v každém autě jezdily 3 zloději s raketomety.Bylo by to nehratelné!
Největším lákadlem Battlefield Hardline jsou tyto nejočekávanější dva herní módy a to jsou : Krádež Vozidel a Loupež ... pojďme se na ně podívat z pohledu veterána série Battlefield.
Krádež Vozidel
Dva teamy se poperou o nadvládu silnic když mají za úkol obsadit a udržet vozidla rozeseté po mapě,bohudík všechny nejsou stejné a hra nám nabízí více možností jako například motorku,klasický čtyřdveřový sedan nebo dokonce dodávku pro 5 lidí!Mezi svěží vánek bych zde zanesl úpravy aut,které se nápadně podobají předchozímu dílu série Battlefield.Štve vás transportní helikoptéra kroužící nad bojištěm která ničí vaše spojence?Není problém,za poměrně velkou sumu peněz si můžete do kufru vašeho sedanu zakoupit raketomet STINGER nebo pokud jste větší frajer tak té helikoptéře prožeňte kokpitem RPG které si rovněž můžete zakoupit "do kufru".Můžete si vybrat z pár barev na vaše auta ale žádná barva vás nepřipraví na smrt pokud si váš nepřítel nechá na teréní vůz nainstalovat kulomet ráže 50. který je k zakoupení pouze pro terénní vozidla.Každopádně pokud si Hardline koupíte,strávíte v tomhle herním modu spoustu fantastických bitev a desítky hodin zábavy.Není to tak opakující jako Loupež a každá bitva má jiný průběh.Jediná věc co by se tomuhle hernímu modu dala vytknout jsou transportní a průzkumné helikoptéry,pokud si za řízení a za kanón transportní/průzkumné helikoptéry sednou zkušení veteráni Battlefieldu,můžou doslova měnit průběh bitvy.
Loupež
V tomhle zajímavém,však dokola opakujícím se a neměnném herním modu policisté musí ochránit trezory plné peněz a zloději je musí obelstít a peníze ukrást.Díky novým utilitkám jako lezecký hák se hra stává skutečně skvělým požitkem (aspoň ze začátku).Souboje díky novému vybavení dostávají šmrnc.Nemůžete se dostat přes skupinku policistů?Není problém,zavěsím si někde za ně slaňovací lano nebo lezecký hák a přepadnu je z výhodnější pozice a rozstřílím je na tak malé kousky že červy nemusejí ani žvýkat.Po nějaké době (u mě po 6 hodinách) mě to naprosto přestalo bavit,různorodost map je fajn a snaží se vám dát pocit že každá hra není stejná,ale schází jim širší důvtip ... je fakt že můžete souboj převézt z ulice na střechu během 10 vteřin bez použití schodů a to dává jistou výhodu, nepomůže vám to však při dobývání trezoru.Policisté se zavřou v trezoru,zalezou si za štosy peněz a zloději jim chodí před hlavně jako na střelnici,což je opravdu frustrující a nejednou jsem měl chuť prohodit joystick obrazovkou.Po nějakém čase už budete mít mapy v malíčku a budete přesně vědět v jaký čas a kde se protivník vynoří což je únavné pro obě strany ale s příchodem DLC a dalších map to nebude tak bolestivé,pokud to budete řádně střídat.Je pravda že do trezorů na různých mapách můžete použít 2-3 vchody a někdy připravit policii o iniciativu útokem na dvou místech ale to pouze oddálí pocit Dejavu.
Bohužel ... smutně musím říct že jsem z tohodle dílu poněkud zklamán,Battlefield měl zůstat jako simulátor bojiště kde opravdu zažijete "skutečnou válku".Je to slabší pokus o získání většího spektra hráčů od ostaních her tipu policie versus zloději/terroristi jako například Counter Strike,Pay Day.Důrazně doporučuji aby jste si Hru zakoupily společně s prvním Datadiskem,aby jste přeskočily porodní bolesti Battlefieldu Hardline jako například zmiňovaný balanc zbraní,a počáteční načítání textur které mezi náma fanoušky Battlefieldu cestuje už od čtvrtého dílu.
Grafika a Zvuk
Co si budeme povídat,série Battlefield si vždycky dala maximální práci pro dabing,zvuky a grafiku.Ne jinak tomu je i zde.Grafika a zpracování jednotlivých map je dechberoucí a je vidět,že si Visceral dal opravdu práci.Hra má tendenci držet se na krásných 60 FPS.Zvuky bohužel už tak okouzlující nejsou,drtivá většina zvuků pro zbraně byla okopírovaná z Battlefieldu 4 a exploze helikoptér taky,dokonce mají stejný model výbuchu věrně podobný výbuchu transportní helikoptéry z BF4.
O "Kampani" se tady nehodlám přít takže nechám na každém aby si udělal svůj vlastní obrázek.Chtěl jsem vám sem dát pár informací a postřehů ohledně hry pro více hráčů.
Poslední věc o které bych rád napsal je program Premium.Bohužel pro nás všechny je marketing společnosti Electronic Arts (EA) zaměřen čistě na naše peněženky a pochybuji ,že DLC budou dosahovat požadovaných kvalit které hráči vyžadují.Již při ohlášení nového dílu Battlefieldu nám bylo zděleno že se chystají skvělé výhody pro Prémiové hráče ... ale ruku na srdce ... co nám tyto výhody přinesou kromě tenčí peněženky?Přední místo frontě na servery,pár Battlepacků jejichž obsah je naprosto náhodný a chytit předmět nebo kamufláž kterou opravdu využijete je podle mého odhadu cca 1% protože v KAŽDÉM Battlepacku máte z 5 věcí 2-3 Zkušenostní bonusy.Prémiové známky /nášivky.Budete mít přístup k DLC o dva týdny dříve než bude "oficiálně" volně v prodeji.Dále tam máme DALŠÍ zkušenostní bonusy pro rychlejší postup hrou které nevyužijete !!! Pokud ano dosáhnete maximální úrovně vskutku rychle,ale vaše statistiky na Battlelogu budou podprůměrné a budete za lamu.Prémiový program je jen a pouze legální okrádání o peníze za obsah,který ve hře měl být od začátku.
Děkuji za přečtení a doufám že prožijete stovky hodin zábavy ve hře Battlefield Hardline!Sejdeme se na bojišti!
Pro: Grafika,Frostbite Engine,Krádež Vozidel,Levolution,vtipné Easter-Eggy
Proti: Rozdělení zbraní,Loupež,Málo bojových vozidel oproti ostatním dílům,ubohé použití licence na výrobu uplně jiného žánru od původních her.