Neodolal jsem a pustil se i do druhého dílu, který je o fous kratší než ten první. Blackwell Unbound těží z pevně nastavených pravidel v jedničce, takže princip hry je jasný - živý člověk a duchovní průvodce pomáhají duchům na druhou stranu a odhalují jejich osudy.
Autoři ale pár věcí přece jen změnili. Grafika je o něco hezčí a především přechod do světla je tentokrát opravdu nadpozemský a stylový. K povedenému dabingu přibyla táhlá jazzová hudba včetně jedné písničky.
Hlavní změnou je doba děje. Namísto "současnosti" se ocitáme v New Yorku roku 1973, namísto začínajícího média hrajeme za zesnulou tetičku Lauren. Joeymu zůstalo něco z cynizmu a ironických hlášek, ale tvůrci poněkud utlumili jeho bezohlednost. Lauren naopak není vyplašená stydlivka, ale ostřílená "lovkyně" duchů, hulící jedno cígo za druhým a trousící cynické hlášky. Takže se ona a Joey výborně doplňují.
Změnily se i případy. V jedničce to byla hororová klasika s tabulkou Ouija, ve dvojce na to tvůrci šli civilněji a nabízí v nočním, liduprázdném New Yorku dva případy plné emocí, rodinných tragédií a nešťastných lidí.
Ten první je o smutném jazzmanovi hrajícím na saxík na jednom z mostů a dotýká se jeho sestry a jejího milého.
Druhý je o mírně bláznivé paní, který 15 let neopustila svůj dům a nedokázala se smířit s jeho stržením a vystěhováním.
Spojujícím článkem je potom žena jménem Komtesa, která je oba zabila. Hrdinové odhalují proč, co se stane s médiem bez duchovního průvodce a jemně naznačují neradostnou budoucnost Lauren.
Z příběhového hlediska mě moc nenadchlo, že hned druhý díl série je "prequel", který navíc nic moc neřeší a ani razantní konec (nedalo se s Komtesou promluvit?). Jinak je to moc pěkně a dá se říct smutně napsané.
Hratelnost - oba případy můžete řešit najednou, nebo každý zvlášť. Je tu mírný příklon ke klasické adventuře - máte tu pár předmětů, které musíte použít, občas si musíte něčeho všimnout, abyste získali stopu - jediný můj zásek s návodem bylo tričko na obrázku. Jinak ale v zásadě funguje vše jako v prvním díle. Na mapě města se objevují a opět mizí lokace, kde vyslýcháte často nespolupracující lidi, získáváte stopy, porovnáváte je a snažíte se odhalit osudu duchů a dovést je do světla. Menší novinka vychází z roku 1973, takže namísto internetu a mobilu používáte diktafon, polaroid a telefonní seznam. Tou větší novinkou je možnost ovládat Joeyho, který se dostane i za zavřené dveře (i když procházení nesnáší). Joey sice nic nevezme ani neovlivní, ale může pozorovat, informovat a hlavně mluvit s jedním z duchů za kterým se Lauren nedostane.
A je to vše. Komorní retro adventura nasáklá jazzem, noirem a nešťastnými osudy, u které mě sice pořád něco chybí, ale v zásadě se mi líbí.
EDIT: Opraveny hrubky a nesmyslný slovosled. Musím přestat psát komentáře na pokraji spánku ve 2 ráno :)
Autoři ale pár věcí přece jen změnili. Grafika je o něco hezčí a především přechod do světla je tentokrát opravdu nadpozemský a stylový. K povedenému dabingu přibyla táhlá jazzová hudba včetně jedné písničky.
Hlavní změnou je doba děje. Namísto "současnosti" se ocitáme v New Yorku roku 1973, namísto začínajícího média hrajeme za zesnulou tetičku Lauren. Joeymu zůstalo něco z cynizmu a ironických hlášek, ale tvůrci poněkud utlumili jeho bezohlednost. Lauren naopak není vyplašená stydlivka, ale ostřílená "lovkyně" duchů, hulící jedno cígo za druhým a trousící cynické hlášky. Takže se ona a Joey výborně doplňují.
Změnily se i případy. V jedničce to byla hororová klasika s tabulkou Ouija, ve dvojce na to tvůrci šli civilněji a nabízí v nočním, liduprázdném New Yorku dva případy plné emocí, rodinných tragédií a nešťastných lidí.
Ten první je o smutném jazzmanovi hrajícím na saxík na jednom z mostů a dotýká se jeho sestry a jejího milého.
Druhý je o mírně bláznivé paní, který 15 let neopustila svůj dům a nedokázala se smířit s jeho stržením a vystěhováním.
Spojujícím článkem je potom žena jménem Komtesa, která je oba zabila. Hrdinové odhalují proč, co se stane s médiem bez duchovního průvodce a jemně naznačují neradostnou budoucnost Lauren.
Z příběhového hlediska mě moc nenadchlo, že hned druhý díl série je "prequel", který navíc nic moc neřeší a ani razantní konec (nedalo se s Komtesou promluvit?). Jinak je to moc pěkně a dá se říct smutně napsané.
Hratelnost - oba případy můžete řešit najednou, nebo každý zvlášť. Je tu mírný příklon ke klasické adventuře - máte tu pár předmětů, které musíte použít, občas si musíte něčeho všimnout, abyste získali stopu - jediný můj zásek s návodem bylo tričko na obrázku. Jinak ale v zásadě funguje vše jako v prvním díle. Na mapě města se objevují a opět mizí lokace, kde vyslýcháte často nespolupracující lidi, získáváte stopy, porovnáváte je a snažíte se odhalit osudu duchů a dovést je do světla. Menší novinka vychází z roku 1973, takže namísto internetu a mobilu používáte diktafon, polaroid a telefonní seznam. Tou větší novinkou je možnost ovládat Joeyho, který se dostane i za zavřené dveře (i když procházení nesnáší). Joey sice nic nevezme ani neovlivní, ale může pozorovat, informovat a hlavně mluvit s jedním z duchů za kterým se Lauren nedostane.
A je to vše. Komorní retro adventura nasáklá jazzem, noirem a nešťastnými osudy, u které mě sice pořád něco chybí, ale v zásadě se mi líbí.
EDIT: Opraveny hrubky a nesmyslný slovosled. Musím přestat psát komentáře na pokraji spánku ve 2 ráno :)
Pro: atmosféra, příběh, hudba, Lauren, hezčí lokace než minule, nenáročné
Proti: kraťoučké