Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 70
Já měl sérii Borderlands vždycky rád spíš tak nějak "na papíře" než poté jako hru samotnou. I proto jsem i přes pár pokusů doposud žádnou Borderlands ("Tales" tak úplně nepočítám) hru ani zdaleka nedohrál a i v DLC Assault on Dragon Keep (AoDK), které jsem hrál jako standalone kousek, jsem toho měl ke konci plné zuby.

Úskalí pro mě tkví v ubíjejícím stereotypu, který mě osobně prostě loot systém nedokáže vyvážit (já mám ale tento problém většinou i třeba u "diablovek" včetně Diabla samotného). AoDK je stejně jako každá hra série o zbraních, přičemž si autoři zakládají na tom, že možných kombinací je takřka nekonečně a musím uznat že i třeba po stránce vizuálu jsou rozmanité dost. Jenže k čemu to je, když gunplay samotný je vlastně až podprůměrný? Já bych asi raději osm vyladěných rozličných kvérů než bambilion prdítek, se kterými (většinou) není zas taková zábava střílet. Hra se od ostatních FPS liší i tím, že v mnoha případech je třeba počítat s letem projektilu samotného, který přímo vidíte, čehož se v klasické střílečce dočkáte maximálně tak u raketometů. Pocit ze střelby se zlepšil až když napadaly nějaké papírově kvalitnější kvéry ke konci hry a já se vlastně paradoxně možná nejvíc bavil až v endgamu.

Hodíme to na střídačku, takže teď budu zase spíše chválit. AoDK je na DLC vážně pořádný macek prakticky na úrovni starých dobrých datadisků, které teď už snad dělají jen v CD Projekt RED. Hra dokonce ani po dohrání příběhové linky nekončí a já nakonec splnil všechno včetně Raidu, na který jsem se však musel "přelevlit" a poté srabácky zapnout EASY mód. Holt bez parťáků to dost dobře nejde.

DLC doprovází pro sérii dnes již absolutně typický sebeparodický "hit or miss" humor, balancují na hranici trapnosti. Humor série je podle mě do filmové podoby převeditelný jen velmi obtížně, což dokládá i kolosální průser v podobě letošního Borderlands s důchodkyněmi v rolích 20-30-letých postav, který se koncem roku bude asi srdnatě prát o titul té největší sračky letoška. Gratulujeme! Na mě v tomhle ohledu AoDK fungoval a vlastně se ani nedivím, že nápad poté přetavili v samostatnou (zjevně nic moc) hru v podobě Tiny Tina's Wonderlands. On ten svět prostě není špatný a paradoxně má nejoblíbenější hra z univerza je ta, kde o žádné mraky lootu vlastně ani nejde (Tales from The Borderlands – jednoznačně doporučuji!).

Scénář je tak fajn, byť ne každému fóru se srdnatě zasmějete. S jednotvárnou náplní zejména vedlejších úkolů to už tak slavné není a autoři vás rádi nechají pobíhat po mapě jak dementy od čerta k ďáblu na místa, kde jste předtím již třikrát byli. Občas mi přišlo, že nasrat hráče byl přímo autorský záměr a třeba úkol plný nesmyslného pobíhání sem tam, přičemž na jeho konci vás čeká "odměna" v podobě zbraně s názvem The Bane (což je nepoužitelný krám – haha hráči, máš to, právě jsi ztratil hodinu života!) mě absolutně iritoval. Na to jak hravá dokáže AoDK v určitých aspektech být, je design úkolů prostě přehlídka nudných fetch questů a vybíjecích arén (čest pár výjimkám).

AoDK je tak super nápad v řekněme ok provedení s na můj vkus prostě příliš jednotvárnou hratelností a nepříliš záživným pocitem ze střelby. Na poměry DLC ale rozhodně slušná práce. Já po dohrání byť vlastně maličké části obsahu, co univerzum Borderlands doposud nabídlo, nemám ani náhodou chuť pokračovat.

Hodnocení na DH v době dohrání: 79 %; 58. hodnotící;  zdarma v rámci PS Plus

Pro: Nápad; fajn fóry; na DLC slušná herní doba; endgame obsah

Proti: Design questů; nic moc pocit ze střelby; stereotyp

+4
  • PS4 85
Tahle parodie na Dungeons nad Dragons jednoduše pobaví všechny fanoušky fantasy. Jsou tu orkové, enti, trpaslíci, zlý kouzelníci, kostlivci, nekromanti a vůbec všelijaká ta fantasy havěť. K tomu přidejte klasické prostředí jako začarovaný les, podzemní kobky, hrady, jeskyně, zchátralé vesničky či lávová pole. A váš cíl? Samozřejmě největší klišé všech dob, zachránit královnu a navrátit světu rovnováhu. Může být tahle skládka fantasy klišé vůbec dobrá? Odpověď je: neskutečně.

Brick, Lilith a Mordecai hrají s Tinou coby dungeonmasterem Bunkers and Badasses, občas je to sranda, občas je vám z toho smutno, protože Tina si stále nedokáže přiznat smrt Rolanda a Bloodwing . Čekají vás klasické fantasy questy jako najít zbroj, křísit mrtvé, snímání kleteb nebo dobýt hrad. Pobavíte se ale třeba při kování kouzelného vousu nebo hledání loot ninjů. Tohle DLCčko má prostě všechno. Všudypřítomná rollovací a role-play mechanika je příjemným osvěžením, které vás nejednou rozesměje. Třeba když na chlápka z nebe spadne obří dvacetistěnná kostka, protože Brick neumí házet.

A ačkoli je Borderlands ve fantasy hávu opravdu zábava jak vizuálně tak herně, postavy srší humorem, nemůžete si pomoct, ale tu a tam vám DLCčko bolestně připomene, co se stalo v původní hře a že ne všechny postavy se s tím dokázali srovnat. Všechno to vrcholí parádním a dojemným finále, u kterého i slza ukápne.

Pokud byste si měli zahrát jen jedno DLC tak právě tohle, ideálně bych ho doporučila hrát jako první hned po dokončeném příběhu, dokud jsou rány ještě čerstvé.

Pro: nové neokoukané prostředí, známé postavy, zakončení

Proti: místy zbytečně dlouhé a rozlehlé lokace

+11
  • PC 85
-Posledné DLC do Borderlands 2 a za mňa určite najlepšie. Paródia na Dungeons and Dragons, Pána Prsteňov, Dark Souls, World of Warcraft a iné fantasy vyšla na jednotku a ja+môj spoluhráč sme sa skvelo zabávali.

A čo je vlastne v DLC nájdete ?
-Staré známe postavy v novom ´´kabáte´´( či už Jacka ako zlého čarodejníka, Rolanda ako bieleho rytiera, Angel ako pavúčiu kráľovnú, Moxxi prekvapivo ako krčmárku, Torgueho ako Torgueho ....... )
-Lokácie ( veľa zajímavých lokácií, či už Dragon Keep, Doly Avaricu, Flamerock, Forest ....... )
-Nepriatelia ( konečne som sa dočkal aj nových typov nepriateľov a nie len preskinovaných. Napr. nesmrtelný kostlivci ktorý nie sú až taký nesmrteľný, golemovia, orkovia, trpaslíci, entovia, draci........ )
-MIMIC: nepriatel vdaka ktorému už nebudem veriť žiadnej truhle
-Čierny humor ( pomerne veľkú časť DLC sprevádza čierny humor ktorý sa týka hlavne zosnulého Rolanda )
-Finálny Boss ( Final Boss je zaujímavo vymyslený, ale jednoduchý ako všetci finálny bossovia )
-Koniec ( záchrana princezny, postavenie sôch na počesť padlým pri ktorom sa stretli všetky hratelné postavy a možno menšie naznačenie pokračovania Borderlands )
-Zakončenie príbehu Borderlands 1,2 sa určite vydarilo a ja sa určite s radosťou vrhnem aj do BORDERLANDS 3

Pro: známe postavy, lokácie, nový nepriatelia, humor, koniec

Proti: zbytočné umelé predlžovanie lokácií

+12